Grappige is dat er grote kans is dat je SLB'er vindt dat je gewoon gelijk hebt, maar die zal dat nooit durven toegeven natuurlijkquote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:35 schreef BeeGees het volgende:
Ze heeft het vast heel erg moeilijk. Maar hoe meer ik erover nadenk, des te stomme ik het vind dat zij een gelijke beoordeling gaat krijgen. En des te meer ik besef dat ik dat niet ga laten gebeuren, desnoods spreken we af dat ze een lagere beoordeling krijgt omdat ze niet volledig heeft meegedaan. Dat is eerlijk. Ik pas ervoor om iemand anders te laten meeliften op mijn werk.
Tering zeg. Lees die post nog eens waar jij op reageert. Ik lees dat iemand wel wil, maar gesaborteerd wordt door haar studiegenoten. Waarom vind jij het nodig om dat af te zwakken tot 'niet helemaal 100% bij het proces betrokken'?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:30 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik vind dat je jezelf in een slachtofferrol plaatst. Kom voor jezelf op zou ik zeggen. En dat je je hele leven angst houdt omdat mensen je niet 100% bij het proces hebben betrokken omdat jijzelf nou eenmaal niet zoveel bijdraagt, dat begrijp ik niet. Moeten ze dan extra moeite doen om jou van alles voor te kauwen? Ik vind dan echt dat je aan jezelf en je zelfvertrouwen moet werken als het zo'n aanslag op je leven heeft.
Zo is mijn mening.
En nu ben ik dus te hard en ga ik weer proberen om mij in te leven in zulke personen. Dan begrijp ik ergens dat het vervelend is dat je er niet bij wordt betrokken, maar dan geef je toch even aan dat je erbij betrokken wil worden? Dat kost toch geen moeite? Of denk ik dan weer te gemakkelijk?
Ik vind het natuurlijk het meest ideale scenario als ze eruit wordt gezet (voor ons is dat ideaal), maar eerlijker is dat ze niet op dezelfde manier wordt beoordeeld. Ik ga kijken of dat mogelijk is en dat is toch best schappelijk?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:51 schreef Raves het volgende:
Nee, het is inderdaad niet eerlijk dat ze een even hoog cijfer krijgt, terwijl ze minder doet. Nee, het is ook niet eerlijk dat zij ziek is en jij gezond bent. Sterker nog, het hele leven is niet eerlijk.
Door dit meisje eruit te gooien, krijg je niet ineens iemand daarvoor terug die super hard werkt. Oftewel, je wordt er zelf niet beter van. Ik kan dan echt niet begrijpen waarom je haar koste wat het kost uit je groepje wil werken
Study load per student. Het product wordt beoordeeld op basis van de study load van vijf personen, terwijl daar in de praktijk geen sprake van is volgens TS. Als docenten/ examinatoren hier niet van op de hoogte zijn, heeft dit een ongunstige beoordeling tot gevolg.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:51 schreef Raves het volgende:
Nee, het is inderdaad niet eerlijk dat ze een even hoog cijfer krijgt, terwijl ze minder doet. Nee, het is ook niet eerlijk dat zij ziek is en jij gezond bent. Sterker nog, het hele leven is niet eerlijk.
Door dit meisje eruit te gooien, krijg je niet ineens iemand daarvoor terug die super hard werkt. Oftewel, je wordt er zelf niet beter van. Ik kan dan echt niet begrijpen waarom je haar koste wat het kost uit je groepje wil werken
Ik lees dat iemand dan eerder voor zichzelf had moeten opkomen. Had moeten aankaarten dat ze het op deze manier niet ideaal vindt. Ik geloof trouwens ook niet dat ál haar studiegenoten zoiets bewust saboteren.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tering zeg. Lees die post nog eens waar jij op reageert. Ik lees dat iemand wel wil, maar gesaborteerd wordt door haar studiegenoten. Waarom vind jij het nodig om dat af te zwakken tot 'niet helemaal 100% bij het proces betrokken'?
Waarom ben je zo geobsedeerd met haar eruit zetten? Ze hindert jullie toch niet?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik vind het natuurlijk het meest ideale scenario als ze eruit wordt gezet (voor ons is dat ideaal), maar eerlijker is dat ze niet op dezelfde manier wordt beoordeeld. Ik ga kijken of dat mogelijk is en dat is toch best schappelijk?
Dat alle groepjes allemaal precies dezelfde grootte hebben lijkt mij onwaarschijnlijk. Er zal vast wel een groepje van 6 of 4 zijn. En zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan de beoordelaar te melden dat de groepsgrootte afwijkend is geweest.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
Study load per student. Het product wordt beoordeeld op basis van de study load van vijf personen, terwijl daar in de praktijk geen sprake van is volgens TS. Als docenten/ examinatoren hier niet van op de hoogte zijn, heeft dit een ongunstige beoordeling tot gevolg.
Nou, al heb je er maar een paar die je saboteren, dan kun je wel 'aankaarten' dat je dit 'niet ideaal' vindt, maar daar schiet je niks mee op als het een ander niks kan schelen dat jij op je bek gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik lees dat iemand dan eerder voor zichzelf had moeten opkomen. Had moeten aankaarten dat ze het op deze manier niet ideaal vindt. Ik geloof trouwens ook niet dat ál haar studiegenoten zoiets bewust saboteren.
Ik ben lief en heb veel begrip voor zaken, maar soms dan heb ik zo'n stemmetje in mijn hoofd: dit gaat niet gebeuren. Dit is zo'n situatie. Of ik heb geen zelfkennis.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:47 schreef Gutanoth het volgende:
Tering Ts, wat ben jij een extremistische VVD-er
Je bedoelt dat haar beoordeling lager zal uitvallen, de manier van beoordeling moet gelijk zijn voor iedereen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:02 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik vind het natuurlijk het meest ideale scenario als ze eruit wordt gezet (voor ons is dat ideaal), maar eerlijker is dat ze niet op dezelfde manier wordt beoordeeld. Ik ga kijken of dat mogelijk is en dat is toch best schappelijk?
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:05 schreef Slip het volgende:
beter gebruik je dit project om de problemen zoveel mogelijk aan te kaarten en te spelen op het willen werken naar een oplossing, dan kan je hierna zonder te veel gedoe altijd nog doen wat je nu wil
Ik begrijp hieruit dat als jij later door de een of andere reden voor de rest van je leven arbeidsongeschikt raak, je geen cent uitkering zal accepteren? Want ja, je doet er helemaal niks voor.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:07 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik ben lief en heb veel begrip voor zaken, maar soms dan heb ik zo'n stemmetje in mijn hoofd: dit gaat niet gebeuren. Dit is zo'n situatie. Of ik heb geen zelfkennis.
Exact. Een bijna wekelijkse evaluatie met onze slb-er, dus niet bij een docent van het vak, want het is een project op zich. En gekoppeld aan meerdere vakken, maar de slb-er is dus een beetje ons vertrouwenspersoon.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:08 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat haar beoordeling lager zal uitvallen, de manier van beoordeling moet gelijk zijn voor iedereen.
Vertel eens, welke beoordelingen en evaluaties kent jouw project? Want ik hoor nu alleen het verhaal van de slb'er, maar normaal werd bij ons aan de uni problemen neergelegd bij de desbetreffende docent van het vak.
Daarom schreef ik ook: study load per student. Maar dan moet dus expliciet worden gemeld dat van de oorspronkelijk vijf, er nu nog vier over zijn wat betreft de beoordeling van het eindproduct. Stel puur als voorbeeld dat elke student geacht wordt 20 pagina's te schrijven, dan verwachten docenten in TS haar geval dus 100 pagina's voor vijf personen als eindproduct. Maar de praktijk wijst uit dat er maar 80 gehaald worden. Daar wordt dan de hele groep op afgerekend.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef Chai het volgende:
Dat alle groepjes allemaal precies dezelfde grootte hebben lijkt mij onwaarschijnlijk. Er zal vast wel een groepje van 6 of 4 zijn. En zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan de beoordelaar te melden dat de groepsgrootte afwijkend is geweest.
In die vorige evaluaties was het zieke meisje en haar onderpresteren ook al aan de orde geweest? Indien ja, welke oplossingen waren toen bedacht?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:10 schreef BeeGees het volgende:
Exact. Een bijna wekelijkse evaluatie met onze slb-er, dus niet bij een docent van het vak, want het is een project op zich. En gekoppeld aan meerdere vakken, maar de slb-er is dus een beetje ons vertrouwenspersoon.
zou je nog verbazen denk ik, dat dit waarschijnlijk voor het gros van chronisch zieke mensen geldt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 13:44 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
@Evienne, als ik je posts lees vind ik het echt heel zuur hoe het voor jou heeft uitgepakt.
Het lijkt of echt alles je tegen gezeten heeft.
Ik denk dat er nog heel veel moet veranderen willen we inderdaad een participatiesamenleving krijgen waarin iedereen kan meedoen naar vermogen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:18 schreef perro. het volgende:
[..]
zou je nog verbazen denk ik, dat dit waarschijnlijk voor het gros van chronisch zieke mensen geldt.
ook ik heb dat achterbaks gedoe meegemaakt, door werkgevers en collega's. dus misschien zouden mensen eerst eens in de spiegel moeten kijken alvorens ze zichzelf op de borst kloppen vanwege hun arbeidsethos.
is onmogelijk. dat zie je hier toch al? de maatschappij is er steeds meer van individualistisch gedrag, waarin reciprociteit het belangrijkste criterium is wanneer er door een ander om hulp gevraagd wordt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog heel veel moet veranderen willen we inderdaad een participatiesamenleving krijgen waarin iedereen kan meedoen naar vermogen.
Als die slber het wat handiger aan had gepakt had dit volgens mij een veel minder groot probleem hoeven zijn. Ze hebben geen handvaten gekregen om beter samen te werken en de vraag op welke manier het meisje het meeste kan bijdragen is niet eens aan bod gekomen zoals ik het nu lees.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:40 schreef perro. het volgende:
[..]
is onmogelijk. dat zie je hier toch al? de maatschappij is er steeds meer van individualistisch gedrag, waarin reciprociteit het belangrijkste criterium is wanneer er door een ander om hulp gevraagd wordt.
Mja kan, over lijken gaan kan dr ook succesvol maken. Al moet ze niet zuur worden als mensen haar na een tijdje ook links laten liggen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:02 schreef ioko het volgende:
Beste TS, vraag je jezelf nog steeds af waarom mensen je als autistisch zien? Je toont weinig empathie en je bent heel erg met (je eigen) regeltjes bezig. Je lijkt een beetje op Sheldon van de Big Bang Theory....
Je gaat het nog lastig krijgen in de grote boze buitenwereld als je zo rechtlijnig denkt en je zo slecht in anderen kan verplaatsen.
het is ook inderdaad erg oneerlijk dat zij ziek is en minder kan dan jij terwijl jij gewoon gezond bent.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 23:47 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik doe liever iets voor mijn prestaties dan dat ik meelift op andere mensen. Ik volg mijn studie omdat ik het een leuke studie vind, dus ik wil er ook graag iets voor doen. Ik vind het vervelend dat ik rekening moet houden met zo iemand, maar waarom dat zo is weet ik eigenlijk niet zo goed. Behalve dat ik het oneerlijk vind en ik vind dat we allemaal dezelfde bijdrage horen te leveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |