quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
quote:Reden temeer om alles op alles te zetten om de instroom in te dammen
quote:Ook is komend weekend een groot evenement gepland in de Hanzehal.
quote:De politie mag in een ruim gebied rond het azc preventief fouilleren en er mensen wegsturen.
quote:De verdachten zijn inmiddels weer op vrije voeten.
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
ZUTPHEN WEIGERT
Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)lingen-te-verlengen/
[..]
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.
De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
Daar ben ik het helemaal mee eens het hele beleid is gewoon een grote chaos. Het wordt er alleen niet beter op als men overal ook nog eens protesteren gaat tegen asielzoekerscentra, men moet de mensen immers ergens kwijt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.
De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.
De noemer is het aantal gemeenten en ligt vast (393).
De teller is het aantal asielzoekers en is in principe oneindig.
Hieruit volgt:
aantal asielzoekers per gemeente = oneindig / 393 = oneindig
Logisch dat gemeenten zich daartegen verzetten.
Ik ben zelf voorstander van optie 1. Dat vind ik de meest sociale en ook de meest werkbare beslissing. Maar helaas wordt er vanuit Den Haag nog maar heel beperkt gehoor aan gegeven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
Met de nadruk op "nu".quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.
Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
Ja, en de bakkers vinden dat alle asielzoekers gratis brood moeten krijgen op kosten van de staat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gratis rijbewijs halen voor vluchtelingen.
Vluchtelingen in Duitsland moeten op kosten van de staat hun rijbewijs kunnen halen vinden Duitse rijschoolhouders. Dit zou helpen bij het zoeken naar een baan.
http://www.focus.de/regio(...)hlen_id_4998053.html
ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vier asielverdachten aanranding Almere
Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)erdaad-bewoners-azc/
[..]
Natuurlijk niet. Ze beroepen zich op hun zwijgrecht. Hebben ze geleerd van Volkert.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.
Drones misschien.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak me niet druk om allemaal rampen die mensen kunnen verzinnen. We hebben al jaren deze vluchtelingen verdragen en begrijp niet waarom dat ineens een onoverkomelijk probleem zou moeten opleveren. Er wonen hier nu een stel angsthazen die bang zijn voor alles lijkt het wel maar om daarom maar meteen al onze verworvenheden om zeep te helpen lijkt mij niet verstandig.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
Het Vluchtelingenverdrag is een leuke verworvenheid wanneer het een individu beschermd die opkomt voor homo-rechten of vrijheid van meningsuiting in een repressief land. Wanneer het een legitimatie vormt voor massale volksverhuizingen vanwege een toevallige burgeroorlog dan schiet het zijn doel wat voorbij wat mij betreft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak me niet druk om allemaal rampen die mensen kunnen verzinnen. We hebben al jaren deze vluchtelingen verdragen en begrijp niet waarom dat ineens een onoverkomelijk probleem zou moeten opleveren. Er wonen hier nu een stel angsthazen die bang zijn voor alles lijkt het wel maar om daarom maar meteen al onze verworvenheden om zeep te helpen lijkt mij niet verstandig.
Jouw opvatting staat volgens mij volledig in contrast met het ontstaan van de vluchtelingen verdragen, de grote vluchtelingen stromen door Wo1, de Russische revolutie zorgen voor deze verdragen en na WO2 werden de verdragen nog weer aangepast vanwege de Joden vervolging in de aanloop naar WO2 en de vluchtelingen die daaruit voortkwamen. De verdragen zijn juist ontstaan op basis van grote stromen vluchtelingen. De humanitaire protocollen zijn later toegevoegd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het Vluchtelingenverdrag is een leuke verworvenheid wanneer het een individu beschermd die opkomt voor homo-rechten of vrijheid van meningsuiting in een repressief land. Wanneer het een legitimatie vormt voor massale volksverhuizingen vanwege een toevallige burgeroorlog dan schiet het zijn doel wat voorbij wat mij betreft.
Het Vluchtelingenverdrag van Genève stamt toch echt uit 1951. Daarvoor werd denk ik eerder op een ad hoc-basis besloten of iemand kon blijven en de mensen die wat toevoegden konden waarschijnlijk wel blijven. Lijkt mij een gezonder systeem waarbij de noden van het land centraal staan in plaats van 'rechten' te verlenen aan een potentieel onuitputtelijke groep mensen die vaak zelf de grootste maling hebben aan grondrechten van anderen bijv. Het huidige systeem is fundamenteel verkeerd. Zelfs een crisis in een relatief klein land als Syrië kunnen we al nauwelijks aan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jouw opvatting staat volgens mij volledig in contrast met het ontstaan van de vluchtelingen verdragen, de grote vluchtelingen stromen door Wo1, de Russische revolutie zorgen voor deze verdragen en na WO2 werden de verdragen nog weer aangepast vanwege de Joden vervolging in de aanloop naar WO2 en de vluchtelingen die daaruit voortkwamen. De verdragen zijn juist ontstaan op basis van grote stromen vluchtelingen. De humanitaire protocollen zijn later toegevoegd.
En wat staat er in artikel 1 van het vluchtelingen verdrag van 1951:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het Vluchtelingenverdrag van Genève stamt toch echt uit 1951. Daarvoor werd denk ik eerder op een ad hoc-basis besloten of iemand kon blijven en de mensen die wat toevoegden konden waarschijnlijk wel blijven. Lijkt mij een gezonder systeem waarbij de noden van het land centraal staan in plaats van 'rechten' te verlenen aan een potentieel onuitputtelijke groep mensen die vaak zelf de grootste maling hebben aan grondrechten van anderen bijv. Het huidige systeem is fundamenteel verkeerd. Zelfs een crisis in een relatief klein land als Syrië kunnen we al nauwelijks aan.
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001002/geldigheidsdatum_07-10-2015quote:Has been considered a refugee under the Arrangements of 12 May 1926 and 30 June 1928 or under the Conventions of 28 October 1933 and 10 February 1938, the Protocol of 14 September 1939 or the Constitution of the International Refugee Organization;
Hoeveel landen waren verdragspartijen bij die regelingen dan? En hoeveel rechten verleenden die toenmalige regelingen? Ik denk dat het weinig voorstelde.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En wat staat er in artikel 1 van het vluchtelingen verdrag van 1951:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001002/geldigheidsdatum_07-10-2015
Dus ja dat verdrag is uit 1951 maar er waren daarvoor al vele regelingen.
Dat vluchtelingenverdrag kan in mijn ogen zo de kliko in. Een verdrag uit 1951 met wortels uit de jaren '20 en '30. Het verdrag komt uit een tijd waar niemand een auto had en een ritje met de trein een bijzonderheid was.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het Vluchtelingenverdrag van Genève stamt toch echt uit 1951. Daarvoor werd denk ik eerder op een ad hoc-basis besloten of iemand kon blijven en de mensen die wat toevoegden konden waarschijnlijk wel blijven. Lijkt mij een gezonder systeem waarbij de noden van het land centraal staan in plaats van 'rechten' te verlenen aan een potentieel onuitputtelijke groep mensen die vaak zelf de grootste maling hebben aan grondrechten van anderen bijv. Het huidige systeem is fundamenteel verkeerd. Zelfs een crisis in een relatief klein land als Syrië kunnen we al nauwelijks aan.
Doet dat wat af aan de ontstaansgeschiedenis? Er zijn nu ook nog steeds landen die zich er niets van aantrekken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoeveel landen waren verdragspartijen bij die regelingen dan? En hoeveel rechten verleenden die toenmalige regelingen? Ik denk dat het weinig voorstelde.
De ontstaansgeschiedenis interesseert me dan ook wat minder dan de toekomst van de vluchtelingenverdragen. Een halve failed state als Nigeria heeft straks een kleine half miljard inwoners. Stel nu eens dat daar een burgeroorlog a la Syrië uitbreekt. Zo ondenkbaar is dat niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Doet dat wat af aan de ontstaansgeschiedenis? Er zijn nu ook nog steeds landen die zich er niets van aantrekken.
Je verwacht het niet van deze chirurgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vier asielverdachten aanranding Almere
Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)erdaad-bewoners-azc/
[..]
Het waren gynaecologen die niet konden wachten om hun vak weer op te pakken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je verwacht het niet van deze chirurgen.
Dit waren gynaecologen hè.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je verwacht het niet van deze chirurgen.
Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
De ontstaansgeschiedenis interesseert me dan ook wat minder dan de toekomst van de vluchtelingenverdragen. Een halve failed state als Nigeria heeft straks een kleine half miljard inwoners. Stel nu eens dat daar een burgeroorlog a la Syrië uitbreekt. Zo ondenkbaar is dat niet.
Hier heb je de definitie:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
[/quote]quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. [quote]Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
Lijkt mij wel "membership of a particular social group" als je dus behoort tot een sociale groep, de tegenstanders van de groep of groepen die oorlog voeren, dan ben je ook een vluchteling.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hier heb je de definitie:
"owing to well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it."[1]
Een algemene oorlogssituatie staat niet eens genoemd als reden voor internationale bescherming. Er wordt geknutseld met regels.
Privacy is een goed kleed om alles onder te schuiven. Maar ik verwacht binnen nu en een paar weken wel dashcambeelden van mensen die langs een opvanglocatie rijden en laten zien hoe de straten er bij liggen. Ik gok dat er buiten de sporthallen niet veel te zien is van de slapers in de hallen. Maar we hebben ook het 'geluk' dat het niet zo mooi weer meer is waarbij je lang buiten blijft hangen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef Manke het volgende:
Heeft er iemand foto's of beelden van asielzoekers in Nederland? Opmerkelijk dat dat niet in de media komt.
Dat opvangkamp in Nijmegen is net open geef de mensen die er werken of helpen om gedesillusioneerd te raken en die filmpjes van ongeregeldheden komen vanzelf.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef Manke het volgende:
Heeft er iemand foto's of beelden van asielzoekers in Nederland? Opmerkelijk dat dat niet in de media komt.
Ik ken nu al mensen (vooral vrouwen) die het Heumensoord niet meer doorkruisen met hardlopen. Iets met de kat op het spek binden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat opvangkamp in Nijmegen is net open geef de mensen die er werken of helpen om gedesillusioneerd te raken en die filmpjes van ongeregeldheden komen vanzelf.
^^ Dat. Japan heeft dat begrepen door er gemiddeld een stuk of 10 per jaar op te nemen. Dat geeft ook geen ghettovorming in je land zoals wij hier hebben. En het is genoeg voor alle tutjes die hun geweten willen oppoetsen om een zielige asielzoeker te kunnen vertroetelen. Gewoon eerlijk verdelen zodat ze allemaal tijd hebben om te laten zien hoe humaan ze zijn...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het Vluchtelingenverdrag is een leuke verworvenheid wanneer het een individu beschermd die opkomt voor homo-rechten of vrijheid van meningsuiting in een repressief land. Wanneer het een legitimatie vormt voor massale volksverhuizingen vanwege een toevallige burgeroorlog dan schiet het zijn doel wat voorbij wat mij betreft.
20.000 dacht ikquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:17 schreef Loekie1 het volgende:
Klopt het dat Engeland vrijwel geen asielzoekers opneemt?
Eens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vluchtelingenverdrag kan in mijn ogen zo de kliko in. Een verdrag uit 1951 met wortels uit de jaren '20 en '30. Het verdrag komt uit een tijd waar niemand een auto had en een ritje met de trein een bijzonderheid was.
De problemen zijn momenteel totaal anders. We hebben geen verdreven joden meer uit Duitsland die de buurlanden (Nederland, Zwitserland) niet in kunnen. De vluchteling van tegenwoordig laat zijn vrouw en kinderen achter om duizenden kilometers te reizen naar het rijke westen.
quote:Merkel en Hollande willen meer Europa.
“Dank u wel mevrouw Merkel dat u uw vicebondskanselier hebt meegenomen.’’
quote:“We hebben diverse betrouwbare rapporten van slachtoffers die gaan over seksueel geweld en aanvallen op vrouwen. Ook NGO’s en adviesgroepen rapporteren dit”, aldus Helfrich tegenover Reuters.
quote:Het paniekerige optreden zou bedoeld zijn om draagvlak in het land voor asielopvang overeind te houden, maar is niet overal in Den Haag goed gevallen.
quote:Het gaat onder andere om voormalige rechtbanken, monumentale villa’s en statige herenhuizen, vaak op de mooiste locaties van een stad.
quote:Op het moment dat het nieuws over Oranje bij de Nederlandse delegatie in Atlanta bekend werd, was er net een bezoek geweest aan het hoofdkantoor van Coca Cola.
quote:Dat de lokale bevolking daartegen protesteert, is volkomen begrijpelijk.
Die mensen verdienen het niet te worden weggezet als racisten.
quote:De Kamer toonde zich dinsdag bij de hervatting van de middagvergadering zeer geschrokken over de gebeurtenissen van dinsdagavond in Oranje, dat overvallen werd door de plotselinge komst van nog eens 700 asielzoekers naar het kleine dorp. 'Rutte had naar Oranje moeten gaan, niet Dijkhoff', zegt SP-leider Emile Roemer. 'De premier is aan het duiken.'
Asscher is een dominee van de Linkse Kerk, let op wat hij zegt op tijdstip 6.34 :quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Minister Asscher gisteren bij DWDD. Vreselijk. Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden. Voor de rest: 'dat interesseert me niet.'
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/
In moeilijke tijden leer je mensen kennen, Asscher is door de mand gevallen.
Hierbij refereert de lul aan de verplichte opvang van gelukszoekers door gemeenten, tegen de wens van de bevolking in.quote:Er zijn wonderen verricht.
Dat was voor de gemiddelde persoon allang duidelijk, maar wordt nu zonder enige gène op de TV duidelijk gemaakt. De incompetentie en het gebrek aan visie of ook maar iets wat op een plan lijkt is domweg stuitend. Je zou je toch kapot schamen als je op een partij hebt gestemd waar dit soort stumpers voor staan.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Minister Asscher gisteren bij DWDD. Vreselijk. Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden. Voor de rest: 'dat interesseert me niet.'
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/
In moeilijke tijden leer je mensen kennen, Asscher is door de mand gevallen.
http://www.volkskrant.nl/(...)et-duister~a4158140/quote:'Barmhartig vluchtelingenbeleid is sprong in het duister'
Emeritus hoogleraar Frank Ankersmit in de Nieuwsbreak
Niet de private ethiek, maar de publieke ethiek moet domineren in het vluchtelingendebat, zegt Frank Ankersmit, emeritus hoogleraar geschiedenis, in de Nieuwsbreak. 'Private ethiek is dat je een vluchteling helpt die je op straat ziet liggen. Dan reken je niet uit wat het je kost om dit te doen. Op politiek niveau moet dat wel.'
Het sprookje van de hoog opgeleide Syriërs heeft IS ook bereikt, als je in een sprookjesboek gelooft, dan geloof je natuurlijk ook dat het hoogopgeleiden zijnquote:IS vreest braindrain
RAQQA -
De EU krijgt hulp uit opmerkelijke hoek in zijn pogingen om de onaflatende vluchtelingenstroom uit Irak en Syrië een halt toe te roepen. Terreurgroep IS vreest een braindrain en is nu zelf een offensief begonnen om de exodus te stoppen.
Sinds half september verspreidt IS video's en artikels waarin vluchtelingen in diskrediet worden gebracht, weet de Belgische krant De Tijd. De terreurorganisatie wil daarmee voorkomen dat nog meer moslims de tocht naar Europa gaan maken.
IS waarschuwt voor het 'sprookje Europa'. "Het is een illusie dat je in Europa veiligheid, voorspoed en luxe zal vinden," wordt gezegd in een van de video's. "Europa is een denkbeeldig paradijs."
Ook wordt gezegd dat vluchtelingen in kampen worden bestolen en uitgebuit. Wie daarna nog overweegt om te vertrekken naar het land van de ongelovigen, wacht de toorn van Mohammed, aldus IS.
In de propagandavideo's worden beelden van zinkende boten met vluchtelingen en velden lopende asielzoekers afgewisseld met idyllische beeldenan korenvelden en gezellige marktjes in het kalifaat.
Het zijn vooral de hoogopgeleide Syriërs die op de vlucht slaan en dat vormt een groot probleem voor IS. De dokters, leraren, apothekers en managers zijn broodnodig om het kalifaat draaiende te houden.
Dat er een hoop hoogopgeleiden tussen zitten, betekent niet dat iedereen die deze kant opkomt een diploma heeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Telegraaf meldt:
[..]
Het sprookje van de hoog opgeleide Syriërs heeft IS ook bereikt, als je in een sprookjesboek gelooft, dan geloof je natuurlijk ook dat het hoogopgeleiden zijn![]()
Dan moet je ze ook maar huizen, medische zorg en gratis geld beloven
Als het PVVers zijn dan is de conclusie blijkbaar wel valide.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er een hoop hoogopgeleiden tussen zitten, betekent niet dat iedereen die deze kant opkomt een diploma heeft.
Daar verbaas ik mij altijd over in dit soort discussies. Mensen zien vluchtelingen die zich als idioten gedragen en concluderen daaruit dat er louter laaggeletterden deze kant opkomen.
Het is niet of-of, mensen.
'Hullie doen het ook', vind jij een valide argument?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:14 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als het PVVers zijn dan is de conclusie blijkbaar wel valide.
Ik denk dat er een grote behoefte is aan logisch denken voor linkse kerkgangers
(uiteraard dient de rekentest eerst met goed gevolg afgelegd te worden)
Vergeet niet de zeer gebruikelijke oneliners als; We moeten het samen doen. Samen de schouders er onder zetten. Met elkaar tot een oplossing komen!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden.
Nee het is geen 'Hullie doen het ook' drogreden maar een logische denkfout, het kan niet zo zijn dat hetzelfde logische schema 2 tegenstrijdige conclusies heeft, minstens 1 moet onjuist zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Hullie doen het ook', vind jij een valide argument?
Verder ben ik niet bepaald een aanhanger van de linkse kerk, maar goed.
Maar goed, jij denkt dus dat er geen of nauwelijks hoogopgeleide Syriërs tussen de honderdduizenden vluchtelingen zitten die naar Europa afreizen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee het is geen 'Hullie doen het ook' drogreden maar een logische denkfout, het kan niet zo zijn dat hetzelfde logische schema 2 tegenstrijdige conclusies heeft, minstens 1 moet onjuist zijn.
Eigenaardig, die vluchtelingenstroom wilden ze toch gebruiken om IS-terroristen op ons dak te sturen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Telegraaf meldt:
[..]
Het sprookje van de hoog opgeleide Syriërs heeft IS ook bereikt, als je in een sprookjesboek gelooft, dan geloof je natuurlijk ook dat het hoogopgeleiden zijn![]()
Dan moet je ze ook maar huizen, medische zorg en gratis geld beloven
Die werken nu allemaal in Servië natuurlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, jij denkt dus dat er geen of nauwelijks hoogopgeleide Syriërs tussen de honderdduizenden vluchtelingen zitten die naar Europa afreizen?
Tegelijkertijd merkt IS dat hoogopgeleiden Syrie verlaten.
Waar zijn die mensen dan gebleven? Ze zijn in rook opgegaan?
Bovendien alsof hoogopgeleiden een soort mythische supermensen zijn die nooit wat fout zullen doen. Je zou ze de kost moeten geven.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er een hoop hoogopgeleiden tussen zitten, betekent niet dat iedereen die deze kant opkomt een diploma heeft.
Daar verbaas ik mij altijd over in dit soort discussies. Mensen zien vluchtelingen die zich als idioten gedragen en concluderen daaruit dat er louter laaggeletterden deze kant opkomen.
Het is niet of-of, mensen.
IS is een verzameling mentaal beperkte fundamentalisten. Die moet je niet al te veel op hun woorden nemen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eigenaardig, die vluchtelingenstroom wilden ze toch gebruiken om IS-terroristen op ons dak te sturen?
Dat blijkt wel weer idd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
IS is een verzameling mentaal beperkte fundamentalisten. Die moet je niet al te veel op hun woorden nemen.
Leugenachtige bangmakerij met een bizar hoog rendement.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eigenaardig, die vluchtelingenstroom wilden ze toch gebruiken om IS-terroristen op ons dak te sturen?
Mooi man, gelijk een legertje vluchtelingen oproepen en bewapenen met stokken om die persoon kapot te slaan. Het is net alsof ze de oorlog uit het midden oosten hier mee naartoe hebben genomen.quote:'Aanrijding Syrische jongen leidde tot confrontatie in Oisterwijk'
OISTERWIJK - De aanrijding van een fietsende Syrische jongen was dinsdagavond de aanleiding voor een grote ruzie aan het Klompven in Oisterwijk tussen jongeren van het azc en jeugd uit Oisterwijk. De Syrische jongen werd eerder op de dag aangereden door een automobilist en de asielzoekers vermoedden dat er opzet in het spel was. Dat meldt het Brabants Dagblad.
Het personeel van het asielzoekerscentrum zou de vluchtelingen met klem hebben aangeraden om de aanrijding door de politie uit te laten zoeken. Ondanks die waarschuwing ging een groep van vijftien vluchtelingen gewapend met stokken op zoek naar rivaliserende jeugd uit Nederland. De politie kon voorkomen dat de twee groepen elkaar te lijf gingen.
'Escalatie'
Burgemeester Hans Janssen sprak dinsdagavond over ‘een escalatie van fricties die we afgelopen week zagen’. “We dachten dit te kunnen ondervangen met extra toezicht en inzet van jongerenwerk”, aldus de burgemeester. Hij wil ‘snelle actie’ om te voorkomen dat het van kwaad tot erger gaat.
"We hebben nog geen goed beeld wie de jongeren zijn, die gisteren bij de oproer betrokken waren. Wel hebben we sterk de indruk dat het om lokale jeugd gaat.”
Noodverordening
Agenten deden woensdagmiddag onderzoek in de wijk achter het azc. Zo hoopte de politie inzicht te krijgen in hoe de jongeren zich dinsdagavond door de wijk bewogen om er achter te komen hoe het bijna tot een confrontatie kwam. Ook informeerde de politie omwonenden over de noodverordening die is afgekondigd.
http://www.omroepbrabant.(...)e+in+Oisterwijk.aspx
Men had dus jongerenwerk ingezet maar weet niet om wie het gaat?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mooi man, gelijk een legertje vluchtelingen oproepen en bewapenen met stokken om die persoon kapot te slaan. Het is net alsof ze de oorlog uit het midden oosten hier mee naartoe hebben genomen.
Goed voorbeeld inderdaad. Hier zouden we zelf op zoek gaan naar die gast om hem een lesje te leren.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mooi man, gelijk een legertje vluchtelingen oproepen en bewapenen met stokken om die persoon kapot te slaan. Het is net alsof ze de oorlog uit het midden oosten hier mee naartoe hebben genomen.
Dus geen opvang?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:
De enige manier om draagvlak voor opvang van vluchtelingen te vergroten is wanneer dit racaille linea recta wordt teruggestuurd naar de zandbak. Dan zend je een stevig signaal af.
Deze mensen zijn gewend aan een zeer strak repressief regime (om het maar eufemistisch uit te drukken). Als je dus niet keihard optreedt tegen de kleinste overtreding denken ze al gauw dat alles mag, met alle gevolgen van dien. Misschien kunnen we de autochtonen beter op inburgeringscursus sturen om de denkwijze van onze "vluchtelingen" te begrijpen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:
De enige manier om draagvlak voor opvang van vluchtelingen te vergroten is wanneer dit racaille linea recta wordt teruggestuurd naar de zandbak. Dan zend je een stevig signaal af.
Daar weet ik dan iets over. Daar leert men vooral over de rechten die men heeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:38 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Deze mensen zijn gewend aan een zeer strak repressief regime (om het maar eufemistisch uit te drukken). Als je dus niet keihard optreedt tegen de kleinste overtreding denken ze al gauw dat alles mag, met alle gevolgen van dien. Misschien kunnen we de autochtonen beter op inburgeringscursus sturen om de denkwijze van onze "vluchtelingen" te begrijpen.
Omdat de regering van die landen dat wilden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:45 schreef MakkieR het volgende:
Waarom heeft Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken eigenlijk uitzonderingspositie gekregen?
is daar dan een reden voor geweest? Je kunt toch niet zomaar een uitzonderingspositie krijgen? zo ja waarom heeft Nederland dan niet zo'n uitzonderingspositie?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat de regering van die landen dat wilden.
Omdat onze regering graag asielzoekers heeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
is daar dan een reden voor geweest? Je kunt toch niet zomaar een uitzonderingspositie krijgen? zo ja waarom heeft Nederland dan niet zo'n uitzonderingspositie?
Dat is een deal die je maakt. Als je die niet maakt.....quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
is daar dan een reden voor geweest? Je kunt toch niet zomaar een uitzonderingspositie krijgen? zo ja waarom heeft Nederland dan niet zo'n uitzonderingspositie?
't Zijn net Marokkanen: ruzie met 1 ==> hele groep achter je aan!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:
Ondanks die waarschuwing ging een groep van vijftien vluchtelingen gewapend met stokken
Noodverordeningen in heel veel Nederlandse plaatsen vanwege illegale Afrikanen die door de politiek worden aangemoedigd hun uitkering te komen aanvragenquote:Ook informeerde de politie omwonenden over de noodverordening
Waarom zou iemand niet mogen fietsen? Voor rest blijkt niemand te weten wat er precies is gebeurt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
't Zijn net Marokkanen: ruzie met 1 ==> hele groep achter je aan!
Sowieso: wat doet zo'n uitkeringszoeker op een fiets? Hoe komt-ie aan die fiets? En hoe kan iemand zonder enige kennis van onze verkeersregels zo aan het verkeer deelnemen?
Als je je poot maar stijf houdt dan lukt dat wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:59 schreef grimselman het volgende:
[..]
Als je je poot maar stijf houdt dan lukt dat wel.
Naar mijn mening is Nederland (en dan bedoel ik eigenlijk onze bestuurders) bang om gezichtsverlies te lijden in Europa door zich hard op te stellen. Ze voeren liever een compromispolitiek. Dat betekent in de praktijk meegaan met de meerderheid/Duitsland.
Jawel, de politie wist ternauwernood te voorkomen dat 20 barbaren met wapens willekeurige Nederlanders te lijf gingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom zou iemand niet mogen fietsen? Voor rest blijkt niemand te weten wat er precies is gebeurt.
Er was toch iemand aangereden ook?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jawel, de politie wist ternauwernood te voorkomen dat 20 barbaren met wapens willekeurige Nederlanders te lijf gingen.
Dat vormt tegenwoordig een rechtvaardiging om 20 gewapende mannen op te trommelen om wat willekeurige mensen te mishandelen/doden?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er was toch iemand aangereden ook?
Nee. Het verhaal is gewoon wat ingewikkelder dan jij zegt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt tegenwoordig een rechtvaardiging om 20 gewapende mannen op te trommelen om wat willekeurige mensen te mishandelen/doden?
Het is tamelijk lichtgetint/wit volgens mij.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Het verhaal is gewoon wat ingewikkelder dan jij zegt.
Er was gewoon iets aan de hand.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is tamelijk lichtgetint/wit volgens mij.
Nou, willekeurig. Volgens de bronnen waren er al langer spanningen en heeft iemand geprobeerd opzettelijk een asielzoeker dood te rijden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jawel, de politie wist ternauwernood te voorkomen dat 20 barbaren met wapens willekeurige Nederlanders te lijf gingen.
Eerst was er geen probleem en nu wel. Dit voorspelde ik al weken gelden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vrees voor veiligheid Kamerleden door asieldebat
Er wordt gevreesd voor de veiligheid van Tweede Kamerleden door de discussie rond de vluchtelingen. De afdeling beveiliging van de Kamer waarschuwt daarvoor in een e-mail naar de fracties, die in handen is van het AD.
De partijen wordt dringend geadviseerd om beveiligers te waarschuwen als ze naar bijeenkomsten gaan over het asielvraagstuk. De beveiliging ziet dit als een 'verhoogd risicomoment'. ,,Het is voorstelbaar dat tegenstanders, maar ook voorstanders van het debat op bijeenkomsten over het vluchtelingendossier Tweede Kamerleden kunnen confronteren met hun ongenoegen,'' schrijft de beveiligingsafdeling van de Tweede Kamer.
,,Ik verzoek u derhalve om alert te zijn op bijeenkomsten over dit onderwerp waarbij Tweede Kamerleden van uw fractie aanwezig zijn.'' In de e-mail wordt ook verwezen naar het incident met staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD, Asiel) in het Drentse Oranje. ,,Bijeenkomsten over dit onderwerp zoals afgelopen dinsdagavond in Oranje kunnen onrustig verlopen waarbij emoties plaatselijk soms hoog oplopen. De hoge instroom van asielzoekers in Nederland houdt de gemoederen bezig.
Onrust
Vooralsnog is er geen sprake van grote maatschappelijke onrust in Nederland over de instroom van asielzoekers. Wel zijn de laatste tijd op verschillende plaatsen in Nederland uitingen van verzet tegen de opvang van de grote stroom asielzoekers waarneembaar.''
Het maatschappelijk debat over de vluchtelingen wordt steeds meer verhit. Een aantal gemeenteraadsvergaderingen moest om die reden onderbroken worden uit angst voor ongeregeldheden
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-asieldebat.dhtml
Mensen, let op de glijdende schaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
In Afrika heel normaal. Daarom moeten die lui ook fijn daar blijven.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt tegenwoordig een rechtvaardiging om 20 gewapende mannen op te trommelen om wat willekeurige mensen te mishandelen/doden?
Dat is daar niet geheel normaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet alleen kamerleden vrezen voor hun veiligheid met deze invasie...
[..]
In Afrika heel normaal. Daarom moeten die lui ook fijn daar blijven.
Werkt ook de andere kant op he. Het begon met brandstichtingen in AZC's, nu worden er al pogingen ondernomen om asielzoekers dood te rijden. Het is wachten op de eerste Nederlander die een asielzoeker omlegt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mensen, let op de glijdende schaal.
Sinds vorige week lezen we berichten van ruzies en vechtpartijtjes op de azc's zelf.
Nu dus het bericht uit Oisterwijk van een groep "vluchtelingen" die hier zomaar het recht in eigen hand willen nemen. Misschien omdat ze dat thuis gewend zijn?
Vreemd: over dankbaarheid voor de gratis opvang lees je nergens iets. Is dat niet interessant om over te schrijven of bestaat die dankbaarheid niet. Wordt onze hulp als vanzelfsprekend beschouwd?
Terug naar de glijdende schaal. Wat krijgen we volgende week? Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
Zeker, het escaleert aan alle kanten.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Werkt ook de andere kant op he. Het begon met brandstichtingen in AZC's, nu worden er al pogingen ondernomen om asielzoekers dood te rijden. Het is wachten op de eerste Nederlander die een asielzoeker omlegt.
Eerste hit van Google: Waarom krijgt moordende asielzoeker Baflo flink lagere straf?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Terug naar de glijdende schaal. Wat krijgen we volgende week? Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
Ooit in Afrika geweest? Ik nam ooit een verkeerde afslag, en terplekke voel je je alsof je wordt opgegeten als je uitstapt! Later op Google Maps teruggezocht waar dat was... Je ziet ze eerst naar de auto kijken, vervolgens met opgeheven stokken er opaf komen, en een straat verder houdt Google Maps op! Dat is de mentaliteit daar, en die krijg je echt niet uit die mensen door ze hier gratis alles te geven.quote:
15 jongeren met stokken een legertje met wapens?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het ging om 15 jongeren, die 'wapens' waren stokken, en het waren geen willekeurige Nederlanders maar een groep Nederlandse jongeren die zich de hele week al dusdanig misdragen heeft dat de politie daar Jeugdwerk op af had gestuurd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
15 jongeren met stokken een legertje met wapens?
[..]
Het ging om 15 jongeren, die 'wapens' waren stokken, en het waren geen willekeurige Nederlanders maar een groep Nederlandse jongeren die zich de hele week al dusdanig misdragen heeft dat de politie daar Jeugdwerk op af had gestuurd.
Ik vermoed dat de media dat een weinig spannend verhaal vinden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vreemd: over dankbaarheid voor de gratis opvang lees je nergens iets. Is dat niet interessant om over te schrijven of bestaat die dankbaarheid niet. Wordt onze hulp als vanzelfsprekend beschouwd?
Bovendien, als de NOS een item uitzend van 'asielzoekers gedragen zich prima' maakt dat niet uit, want dat zijn dan alsnog pertinente leugens van de staatsmedia.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de media dat een weinig spannend verhaal vinden.
Of zit je te wachten op asielzoekers die bij je aan de deur komen met een bos bloemen?
Aah, dus als het om ons zelf gaat lossen wij dit zo opquote:
.. maar als 'dat volk' hetzelfde doet is het ineens een leger met wapens.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Goed voorbeeld inderdaad. Hier zouden we zelf op zoek gaan naar die gast om hem een lesje te leren.
Maar dat volk doet het ook echt. Op FOK! zitten louter grootsprekers. Subtiel verschilletje.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah, dus als het om ons zelf gaat lossen wij dit zo op
[..]
.. maar als 'dat volk' hetzelfde doet is het ineens een leger met wapens.
Daar maak ik niet voor open, als ze nou met een fles wijn komen is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of zit je te wachten op asielzoekers die bij je aan de deur komen met een bos bloemen?
Tuurlijk jongen, Nederlanders doen zoiets nooit ..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar dat volk doet het ook echt. Op FOK! zitten louter grootsprekers. Subtiel verschilletje.
Wel opvallend minder vaak, oh struisvogel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, Nederlanders doen zoiets nooit ..
Ik vind het in de huidige sfeer die er aan het ontstaan is, eerder wachten op de eerste mongool die een asielzoeker mishandelt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
Dus omdat zij in sprookjes gelooft wil ze een miljard Afrikanen en een miljard Aziaten toelaten?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien".
Dat vooruitzicht is meer een bijbelse plaag.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus omdat zij in sprookjes gelooft wil ze een miljard Afrikanen en een miljard Aziaten toelaten?
Het is anders de eerste keer dat ik lees dat jongeren uit een AZC achter autochtone jongeren aangaan, waarbij hetgeen de autochtone jeugd deed blijkbaar zo erg was dat de politie er Jeugdwerk op af moest sturen. Dus niks 'opvallend minder vaak', dat is net zo overdreven als van 15 even 20 maken en dat dan een legertje te noemen. Vertel, als het echt allemaal zo erg is als je zegt, waarom moet je dan ook nog overdrijven, oh muis die zo graag een olifant wil zijn?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wel opvallend minder vaak, oh struisvogel.
Liever niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Speciaal voor jou maak ik binnenkort wel een verhaal over dankbare asielzoekers.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Liever niet.
Maar het overheersende beeld is nu omgekeerd: grote ontevredenheid en grote ondankbaarheid voor alles dat hier gratis voor vluchtelingen (en hen die zich als zodanig voordoen) wordt gedaan.
Ja, wat is het nou? Een steun in de rug of een hart onder de riem? Die verslaggeving is tegenwoordig zo belabberd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Duitse leiders geven Merkel steun in de rug
Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken.
Makkelijk gezegd. Dat zal wel een kort verhaaltje worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Speciaal voor jou maak ik binnenkort wel een verhaal over dankbare asielzoekers.
Het zal jou de zaken waarschijnlijk niet anders laten zien, vermoed ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd. Dat zal wel een kort verhaaltje worden.
En daar gaat het dus al mis; je mag emoties niet als basis gebruiken voor beleid. Wat je daar privé mee doet is je eigen zaak, maar als volksvertegenwoordiger hoor je daar toch wel iets anders mee om te gaan. Je moet rationeel kijken naar wat er speelt en bekijken hoe je met het probleem omgaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Duitse leiders geven Merkel steun in de rug
Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken. Merkel zei woensdag in een televisie-interview niet af te wijken van haar ruimhartige asielbeleid. Dat beleid ligt in toenemende mate onder vuur in Duitsland.
Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien"
Als die autochtone jongeren strafbare feiten hadden gepleegd dan had de politie niet louter jeugdwerk erop afgestuurd. Maar blijkbaar zijn de normen al zo verlegd dat je het acceptabel en zelfs respectabel moet vinden wanneer 15-20 mannen gewapend met stokken het recht in eigen handen dreigen te nemen naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer. En het is natuurlijk al helemaal ten hemel schreiend wanneer je dit als gast in een vreemd land doet.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is anders de eerste keer dat ik lees dat jongeren uit een AZC achter autochtone jongeren aangaan, waarbij hetgeen de autochtone jeugd deed blijkbaar zo erg was dat de politie er Jeugdwerk op af moest sturen. Dus niks 'opvallend minder vaak', dat is net zo overdreven als van 15 even 20 maken en dat dan een legertje te noemen. Vertel, als het echt allemaal zo erg is als je zegt, waarom moet je dan ook nog overdrijven, oh muis die zo graag een olifant wil zijn?
Anders dan wat?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal jou de zaken waarschijnlijk niet anders laten zien, vermoed ik.
Toepassing van het strafrecht zal ook niet helpen. Stel dat je ze met veel moeite veroordeeld krijgt en stel je voor dat daar dan een detentie uitrolt. Dan betekent dat in feite alleen maar weer wat langer gratis kost en inwoning, precies waar ze op uit zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als die autochtone jongeren strafbare feiten hadden gepleegd dan had de politie niet louter jeugdwerk erop afgestuurd. Maar blijkbaar zijn de normen al zo verlegd dat je het acceptabel en zelfs respectabel moet vinden wanneer 15-20 mannen gewapend met stokken het recht in eigen handen dreigen te nemen naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer. En het is natuurlijk al helemaal ten hemel schreiend wanneer je dit als gast in een vreemd land doet.
En kom nu maar weer met de volgende jij-bak.
Vastquote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Toepassing van het strafrecht zal ook niet helpen. Stel dat je ze met veel moeite veroordeeld krijgt en stel je voor dat daar dan een detentie uitrolt. Dan betekent dat in feite alleen maar weer wat langer gratis kost en inwoning, precies waar ze op uit zijn.
Als de politie Jeugdwerk op je afstuurt heb je heus wel gedrag vertoont dat gecorrigeerd moet worden. En als je na dat gedrag dan ook nog eens iemand aanrijdt, tja ..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als die autochtone jongeren strafbare feiten hadden gepleegd dan had de politie niet louter jeugdwerk erop afgestuurd. Maar blijkbaar zijn de normen al zo verlegd dat je het acceptabel en zelfs respectabel moet vinden wanneer 15-20 mannen gewapend met stokken het recht in eigen handen dreigen te nemen naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer. En het is natuurlijk al helemaal ten hemel schreiend wanneer je dit als gast in een vreemd land doet.
En kom nu maar weer met de volgende jij-bak.
Ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar ja, ik begrijp dat de normen al zo verlegd zijn dat je het acceptabel moet vinden dat asielzoekers aan worden gevallen.
QFTquote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
Maar dat is niks nieuws. Al voor de echt grote stroom op gang kwam opende ik dit topic: NWS / Extreemrechts geweld in Duitsland wegens asielzoekers
Met als doorsnee reactie: "Ik keur het niet goed MAAR eigenlijk hebben ze groot gelijk en is het volkomen logisch dat zoiets moest gebeuren."
Eigenlijk precies hetzelfde soort reactie als veel Marokkanen hadden na de aanslag op Charlie Hebdo (waar toen veel verontwaardiging over was).
Blijkbaar is het voor mensen in het algemeen verdraaid lastig om geweld écht af te wijzen als ze het met het doel eigenlijk eens zijn. Net zoals het omgekeerd voor veel mensen moeilijk is om voor de vrijheid van meningsuiting (of andere vrijheden) te zijn als het gaat om een mening die je niet aan staat.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:07 schreef Confetti het volgende:
Merkel![]()
Hoe groter de problemen worden hoe dieper ze zich ingraven in hun debiele stellingen. Totaal niet meer rationeel.
Vrouwen..Macht
Wie keurt er het geweld tegen asielzoekers precies goed? Is er al geweld gepleegd tegen asielzoekers dan?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
Maar dat is niks nieuws. Al voor de echt grote stroom op gang kwam opende ik dit topic: NWS / Extreemrechts geweld in Duitsland wegens asielzoekers
Met als doorsnee reactie: "Ik keur het niet goed MAAR eigenlijk hebben ze groot gelijk en is het volkomen logisch dat zoiets moest gebeuren."
Eigenlijk precies hetzelfde soort reactie als veel Marokkanen hadden na de aanslag op Charlie Hebdo (waar toen veel verontwaardiging over was).
Blijkbaar is het voor mensen in het algemeen verdraaid lastig om geweld écht af te wijzen als ze het met het doel eigenlijk eens zijn. Net zoals het omgekeerd voor veel mensen moeilijk is om voor de vrijheid van meningsuiting (of andere vrijheden) te zijn als het gaat om een mening die je niet aan staat.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
quote:Merkel zei in het interview echter dat “ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien”. Ze stelt herhaaldelijk in elk debat dat “het ons gaat lukken” de problemen op te lossen.
Wie zegt dat daar sprake van is? Behalve een groep schuimbekkende halve wilden met stokken.......quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Als de politie Jeugdwerk op je afstuurt heb je heus wel gedrag vertoont dat gecorrigeerd moet worden. En als je na dat gedrag dan ook nog eens iemand aanrijdt, tja ..
Maar ja, ik begrijp dat de normen al zo verlegd zijn dat je het acceptabel moet vinden dat asielzoekers aan worden gevallen.
Ah, de dikke duim is ook weer gearriveerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wel opvallend minder vaak, oh struisvogel.
De politiequote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wie zegt dat daar sprake van is? Behalve een groep schuimbekkende halve wilden met stokken.......
http://www.oisterwijknieu(...)artij-in-oisterwijk/quote:De namen van alle twistende jongeren zijn genoteerd. Twee van de autochtone jongeren zouden volgens de politie echt willen gaan slaan en deze zijn aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het bureau in Tilburg. Een persoon heeft een proces-verbaal gekregen omdat hij een valse naam heeft opgegeven.
Ja, vermeend en Omroep Brabant in één zin geeft veel duidelijkheid.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:19 schreef moussie het volgende:
[..]
De politie
[..]
http://www.oisterwijknieu(...)artij-in-oisterwijk/
Doe jij anders eens een bron voor je eerdere bewering m.b.t. Nederlandse jongeren? Oh wacht..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, een bron over de vermeende moordaanslag middels een auto, tuthola.
Het lijkt me eenvoudigweg zeer aannemelijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doe jij anders eens een bron voor je eerdere bewering m.b.t. Nederlandse jongeren? Oh wacht..
De duim als bron dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het lijkt me eenvoudigweg zeer aannemelijk.
Het is speculeren. Hier volgt nog een speculatie mijnerzijds: onder Nederlanders is de tolerantie voor homoseksualiteit aanmerkelijk groter dan onder de groep nieuw gearriveerde Syriërs.quote:
Dat lijkt me al een speculatie die meer op feiten berust en makkelijker te controleren is dan je eerdere stelling.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is speculeren. Hier volgt nog een speculatie mijnerzijds: onder Nederlanders is de tolerantie voor homoseksualiteit aanmerkelijk groter dan onder de groep nieuw gearriveerde Syriërs.
We hebben het veel te goed dus de generatie Pechtold komt er mee weg. Misschien dat de generatie daarna wel met gewapend verzet wordt geconfronteerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:32 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ruim 200 jaar geleden hadden ze in Frankrijk een koning die schijt had aan het volk en alleen aan zichzelf dacht. Heden hebben wij in Nederland een regering die schijt heeft aan het volk en alleen aan vreemdelingen denkt. De Franse koning is onder de guillotine geëindigd, hoe eindigen onze leiders?
Wat heeft hetgeen vermeld wordt over de aannames van omroep Brabant te maken met wat de politie zegt? Of lees je daar even tactisch overheen, over dat 'volgens de politie'?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, vermeend en Omroep Brabant in één zin geeft veel duidelijkheid.
Heb je ook nog een bron die iets meer 'straight from the horse's mouth' is? Want een lokaal weblogje dat zegt dat Omroep Brabant mogelijk zegt dat de politie misschien zegt, kan ik weinig mee. Ik ben wel iemand van de serieuze bronnen en onderbouwingen. Aan oeverloos gespeculeer heb ik een broertje dood.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat heeft hetgeen vermeld wordt over de aannames van omroep Brabant te maken met wat de politie zegt? Of lees je daar even tactisch overheen, over dat 'volgens de politie'?
Whehe, maar ondertussen wel claimen dat Nederlanders zich hier minder vaak schuldig aan maken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb je ook nog een bron die iets meer 'straight from the horse's mouth' is? Want een lokaal weblogje dat zegt dat Omroep Brabant mogelijk zegt dat de politie misschien zegt, kan ik weinig mee. Ik ben wel iemand van de serieuze bronnen en onderbouwingen. Aan oeverloos gespeculeer heb ik een broertje dood.
Klopt.quote:Overigens laat dit voorval onverlet dat zelfs indien sprake is van een bewuste aanrijding dat dit niet het recht geeft om als groep wraak te nemen op een andere groep. Het talioprincipe kent men in Syrië wellicht nog, maar wij allang niet meer.
Ajb ..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb je ook nog een bron die iets meer 'straight from the horse's mouth' is? Want een lokaal weblogje dat zegt dat Omroep Brabant mogelijk zegt dat de politie misschien zegt, kan ik weinig mee. Ik ben wel iemand van de serieuze bronnen en onderbouwingen. Aan oeverloos gespeculeer heb ik een broertje dood.
Weet je nog hoe dit hele gesprek begon?quote:Overigens laat dit voorval onverlet dat zelfs indien sprake is van een bewuste aanrijding dat dit niet het recht geeft om als groep wraak te nemen op een andere groep. Het talioprincipe kent men in Syrië wellicht nog, maar wij allang niet meer.
Dus wat nou, we kennen het niet meer? Waarom werd Dijkhoff bijna uit z'n wagen getrokken, omdat we het vergeldingsprincipe hier niet meer kennen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Confetti het volgende:
Goed voorbeeld inderdaad. Hier zouden we zelf op zoek gaan naar die gast om hem een lesje te leren.
Dat zijn allemaal buût'nlanders.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Ajb ..
https://www.politie.nl/mi(...)derland&distance=5.0
[..]
Weet je nog hoe dit hele gesprek begon?
[..]
Dus wat nou, we kennen het niet meer? Waarom werd Dijkhoff bijna uit z'n wagen getrokken, omdat we het vergeldingsprincipe hier niet meer kennen?
Heb je daar nog lang naar moeten zoeken naar wat regionaal Achterhoeks geweld of heb je dat soort sites gebookmarked just in case het hier wel effe handig uitkomt?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Whehe, maar ondertussen wel claimen dat Nederlanders zich hier minder vaak schuldig aan maken.
[..]
Klopt.
http://www.destentor.nl/r(...)stiefvader-1.4021829
Om dat soort onzinnige claims te weerleggen hoef je niet lang te zoeken hoor.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heb je daar nog lang naar moeten zoeken naar wat regionaal Achterhoeks geweld of heb je dat soort sites gebookmarked just in case het hier wel effe handig uitkomt?
Hebben de popo's nog iets gecommuniceerd over de vermeende moordaanslag op een Syrische jongen? Want wanneer je bewust met een auto op een fietser inrijdt lijkt mij dat geen overbodige kwalificatie.....quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Ajb ..
https://www.politie.nl/mi(...)derland&distance=5.0
[..]
Weet je nog hoe dit hele gesprek begon?
[..]
Dus wat nou, we kennen het niet meer? Waarom werd Dijkhoff bijna uit z'n wagen getrokken, omdat we het vergeldingsprincipe hier niet meer kennen?
Bijna uit zijn wagen getrokken? Morgen werd hij al uit zijn wagen getrokken en net na de verkrachting maar voor de lynchpartij kon hij gered worden......quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:08 schreef moussie het volgende:
Dat we hier niet aan wraak doen is niet echt een houdbare stelling.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bijna uit zijn wagen getrokken? Morgen werd hij al uit zijn wagen getrokken en net na de verkrachting maar voor de lynchpartij kon hij gered worden......
Als principe hebben we het goeddeels verlaten. Het zit niet echt in onze rechtscultuur.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat we hier niet aan wraak doen is niet echt een houdbare stelling.
Nee ..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hebben de popo's nog iets gecommuniceerd over de vermeende moordaanslag op een Syrische jongen? Want wanneer je bewust met een auto op een fietser inrijdt lijkt mij dat geen overbodige kwalificatie.....
Vormt het een rechtvaardiging? Nee, dus wij kennen het niet meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee .. heb jij nog een antwoord op mijn vragen aangaande het vergeldingsprincipe dat we volgens jou niet meer kennen maar zo te zien toch geregeld gebruiken?
Trouwens, hoe weet je eigenlijk dat het om Syriërs gaat? Weet je dat toevallig omdat je er om de hoek woont of is dat de zoveelste aanname op een rij?
Je dacht je gaat maar koeterwaals lullen, onzin die niet te begrijpen is?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bijna uit zijn wagen getrokken? Morgen werd hij al uit zijn wagen getrokken en net na de verkrachting maar voor de lynchpartij kon hij gered worden......
En in Syrië wel? Ik ben erg benieuwd naar een bron. Oh wacht...quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als principe hebben we het goeddeels verlaten. Het zit niet echt in onze rechtscultuur.
Het zou je wellicht verbazen maar het is een vrij tribaal, primitief land.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En in Syrië wel? Ik ben erg benieuwd naar een bron. Oh wacht...
Ik wacht nog op een serieuze bron die melding maakt van het bewust aanrijden van een Syrische jongen........quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Je dacht je gaat maar koeterwaals lullen, onzin die niet te begrijpen is?
Alweer je duim dus. Goh, verrassend.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het zou je wellicht verbazen maar het is een vrij tribaal, primitief land.
Oh ja, want we zijn hier een proefschrift aan het schrijven en niet een beetje aan het babbelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alweer je duim dus. Goh, verrassend.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh ja, want we zijn hier een proefschrift aan het schrijven en niet een beetje aan het babbelen.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:50 schreef Morendo het volgende:
Ik ben wel iemand van de serieuze bronnen en onderbouwingen. Aan oeverloos gespeculeer heb ik een broertje dood.
Yeah right, dat gaat zo'n automobilist dan ook gewoon toegeven, goudeerlijk als die is. Dat die jongen aangereden is staat wel vast, de rest is niet te achterhalen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik wacht nog op een serieuze bron die melding maakt van het bewust aanrijden van een Syrische jongen........
Ah oké, maar de politie is ook niet bezig geweest met forensisch onderzoek, bijvoorbeeld kijken naar remsporen, of getuigenverklaringen, camerabeelden etc?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, dat gaat zo'n automobilist dan ook gewoon toegeven, goudeerlijk als die is. Dat die jongen aangereden is staat wel vast, de rest is niet te achterhalen.
Of het was gewoon een truc:quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, dat gaat zo'n automobilist dan ook gewoon toegeven, goudeerlijk als die is. Dat die jongen aangereden is staat wel vast, de rest is niet te achterhalen.
Overigens: hoe weet je dat het vast staat? Heb je daar een geloofwaardige bron voor?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze zijn blijkbaar wel bezig geweest met onderzoek in de wijk lees ik, over hoe of wat zeggen ze verder niets, tot nu toe. Maar jij beweerde net dat je om de hoek woont,quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ah oké, maar de politie is ook niet bezig geweest met forensisch onderzoek, bijvoorbeeld kijken naar remsporen, of getuigenverklaringen, camerabeelden etc?
dus dat zou jij beter moeten weten dan ik ..quote:
Ah oké, een onderzoekje in de wijk dus. Geen officieel 'poging tot moord-onderzoek' of zo........... Weten we dat ook weer!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze zijn blijkbaar wel bezig geweest met onderzoek in de wijk lees ik, over hoe of wat zeggen ze verder niets, tot nu toe. Maar jij beweerde net dat je om de hoek woont,
[..]
dus dat zou jij beter moeten weten dan ik ..
Man oh man, aan de ene kant overdrijven en aan de andere kant bagatelliseren, en als het je uitkomt ook nog even bikkelhard liegen, met je 'om de hoek wonen'.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ah oké, een onderzoekje in de wijk dus. Geen officieel 'poging tot moord-onderzoek' of zo........... Weten we dat ook weer!
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:02 schreef Morendo het volgende:
naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer.
Jij claimt dat er een moordaanslag is geweest op een Syriër en dat dat de reden is waarom 15 woestelingen met stokken naar rechtvaardigheid zochten. Nou, wat is je bewijs voor de moordaanslag? Onderzoekt de politie moordaanslagen tegenwoordig niet meer?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Man oh man, aan de ene kant overdrijven en aan de andere kant bagatelliseren, en als het je uitkomt ook nog even bikkelhard liegen, met je 'om de hoek wonen'.
[..]
Slaat je fantasie op hol of zo, ik heb nergens geclaimd dat er een moordaanslag is gepleegd. Of probeer je alleen maar af te leiden van het feit dat je zonder meer liegt om een argument kracht bij te zetten?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij claimt dat er een moordaanslag is geweest op een Syriërs en dat dat de reden is waarom 15 woestelingen met stokken naar rechtvaardigheid zochten. Nou, wat is je bewijs voor de moordaanslag? Onderzoekt de politie moordaanslagen tegenwoordig niet meer?
Bewust met een auto op een fietser inrijden is geen moordaanslag? Het is Brabants tikkertje of zo......quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Slaat je fantasie op hol of zo, ik heb nergens geclaimd dat er een moordaanslag is gepleegd. Of probeer je alleen maar af te leiden van het feit dat je zonder meer liegt om een argument kracht bij te zetten?
En waar zeg ik dat dat bewust is gebeurd? Ik zeg alleen maar dat die aangereden is, na een week van voorvallen door welke de politie zich genoodzaakt zag er Jeugdwerk op af te sturen, en verder niets. Ik heb geen idee of het wel of niet bewust is gebeurd, ik kan hooguit begrijpen waarom sommigen na zo'n voorgaande week die conclusie gaan trekken. Uiteraard is de reactie, er met een groepje en met stokken op af gaan, hartstikke verkeerd, maar ga nou niet doen alsof alleen Syriërs zo zouden reageren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bewust met een auto op een fietser inrijden is geen moordaanslag? Het is Brabants tikkertje of zo......
Ik niet iig, maar wat denk je nu, moussie, moeten we onze sociale voorzieningen nu uitbouwen, naar een basisinkomen, of gezien de recente gebeurtenissen versoberen? Om te beginnen met afschaffen bijstand en AOW?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:41 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat dat bewust is gebeurd? Ik zeg alleen maar dat die aangereden is, na een week van voorvallen door welke de politie zich genoodzaakt zag er Jeugdwerk op af te sturen, en verder niets. Ik heb geen idee of het wel of niet bewust is gebeurd, ik kan hooguit begrijpen waarom sommigen na zo'n voorgaande week die conclusie gaan trekken. Uiteraard is de reactie, er met een groepje en met stokken op af gaan, hartstikke verkeerd, maar ga nou niet doen alsof alleen Syriërs zo zouden reageren.
Het hele verhaal is nogal vaag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:41 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat dat bewust is gebeurd? Ik zeg alleen maar dat die aangereden is, na een week van voorvallen door welke de politie zich genoodzaakt zag er Jeugdwerk op af te sturen, en verder niets. Ik heb geen idee of het wel of niet bewust is gebeurd, ik kan hooguit begrijpen waarom sommigen na zo'n voorgaande week die conclusie gaan trekken. Uiteraard is de reactie, er met een groepje en met stokken op af gaan, hartstikke verkeerd, maar ga nou niet doen alsof alleen Syriërs zo zouden reageren.
http://www.nu.nl/binnenla(...)al-sint-pancras.htmlquote:Op donderdag 8 oktober 2015 06:13 schreef Resistor het volgende:
[..]
<knip>
Over sporthallen gesproken: http://www.nu.nl/binnenla(...)ex-sint-pancras.html (hoewel ik niets kan vinden van dat die hal een opvanglocatie gaat worden). Beetje tactiek van de verschroeide aarde. Niet meer kunnen sporten -> er voor zorgen dat anderen het ook niet kunnen gebruiken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het 'gewoon' een normale brand is, niet aangestoken. Valt alleen wat meer op omdat er veel sporthallen voor opvang gebruikt gaan worden.
Commissaris bij een bank of verzekeringsinstelling.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:32 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ruim 200 jaar geleden hadden ze in Frankrijk een koning die schijt had aan het volk en alleen aan zichzelf dacht. Heden hebben wij in Nederland een regering die schijt heeft aan het volk en alleen aan vreemdelingen denkt. De Franse koning is onder de guillotine geëindigd, hoe eindigen onze leiders?
Wat een paniekvoetbal meteen, waarom dat? Denk je niet dat er door deze mensen ook weer werkgelegenheid ontstaat, en dat het een beetje voorbarig is om nu al te piepen over de financiële consequenties? Daarnaast, waarom meteen weer pikken van de mensen die toch al iedere cent drie keer moeten omdraaien en die verder niets hebben, ga lekker de 'rijken'subsidie afschaffen, geen HRA meer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik niet iig, maar wat denk je nu, moussie, moeten we onze sociale voorzieningen nu uitbouwen, naar een basisinkomen, of gezien de recente gebeurtenissen versoberen? Om te beginnen met afschaffen bijstand en AOW?
Dat is zeker niet voorbarig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat een paniekvoetbal meteen, waarom dat? Denk je niet dat er door deze mensen ook weer werkgelegenheid ontstaat, en dat het een beetje voorbarig is om nu al te piepen over de financiële consequenties? Daarnaast, waarom meteen weer pikken van de mensen die toch al iedere cent drie keer moeten omdraaien en die verder niets hebben, ga lekker de 'rijken'subsidie afschaffen, geen HRA meer.
Nederland heeft een begrotingstekort en een staatsschuld, dus van die cijfers klopt bij voorbaat geen biet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is zeker niet voorbarig.
Het is al lang bekend dat iedere migrant de Nederlandse staat gemiddeld ¤39.000 kost (in zijn hele leven). De autochtone Nederlander levert gemiddeld in zijn hele leven ¤70.000 op aan de Nederlandse staat.
Do the math.
Lang bekend bij wie .. mensen die elke brainfart van Wilders als zoete koek slikken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is zeker niet voorbarig.
Het is al lang bekend dat iedere migrant de Nederlandse staat gemiddeld ¤39.000 kost (in zijn hele leven). De autochtone Nederlander levert gemiddeld in zijn hele leven ¤70.000 op aan de Nederlandse staat.
Do the math.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland heeft een begrotingstekort en een staatsschuld, dus van die cijfers klopt bij voorbaat geen biet.
Man man. Waardeloos volk eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De autochtone Nederlander levert gemiddeld in zijn hele leven ¤70.000 op aan de Nederlandse staat.
http://www.volkskrant.nl/(...)oekers-nou~a4149990/ (http://www.geenstijl.nl/a(...)zoekers_nou_png.html)quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Lang bekend bij wie .. mensen die elke brainfart van Wilders als zoete koek slikken?
Persoonlijk denk ik dat de baten niet opwegen tegen de kosten die deze instroom met zich mee brengt. Een groot deel van deze mensen zal terecht komen in een uitzichtloze uitkeringsituatie. Kan ik niet hard maken, is het gevoel wat ik erbij krijg. Met 600 k werklozen is de kans dat deze mensen op korte termijn (na afronding van de asielprocedure) werk vinden zeer gering. Ons sociale stelsel staat al behoorlijk onder druk en dat zal alleen maar toenemen. Het resultaat zal zijn dat uitkeringen verder verlaagd zullen worden om het betaalbaar te houden. Het is echt jammer dat we van een zeer sociaal land naar een situatie gaan dat dat gewoon niet meer op te brengen is voor de werkenden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat een paniekvoetbal meteen, waarom dat? Denk je niet dat er door deze mensen ook weer werkgelegenheid ontstaat, en dat het een beetje voorbarig is om nu al te piepen over de financiële consequenties? Daarnaast, waarom meteen weer pikken van de mensen die toch al iedere cent drie keer moeten omdraaien en die verder niets hebben, ga lekker de 'rijken'subsidie afschaffen, geen HRA meer.
Die groep gaat gewoon veel geld kosten. Als je dat niet wil inzien ben je bijzonder naief.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh? Wat heeft dat er nu mee te maken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland heeft een begrotingstekort en een staatsschuld, dus van die cijfers klopt bij voorbaat geen biet.
Dat heb ik ook al vaker gezegd. We volgen de USA. Zeker al als je ziet hoe de laatste 5 jaar in rap tempo alles word afgebroken. Uiteindelijk help je daar de vluchteling ook niet mee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de baten niet opwegen tegen de kosten die deze instroom met zich mee brengt. Een groot deel van deze mensen zal terecht komen in een uitzichtloze uitkeringsituatie. Kan ik niet hard maken, is het gevoel wat ik erbij krijg. Met 600 k werklozen is de kans dat deze mensen op korte termijn (na afronding van de asielprocedure) werk vinden zeer gering. Ons sociale stelsel staat al behoorlijk onder druk en dat zal alleen maar toenemen. Het resultaat zal zijn dat uitkeringen verder verlaagd zullen worden om het betaalbaar te houden. Het is echt jammer dat we van een zeer sociaal land naar een situatie gaan dat dat gewoon niet meer op te brengen is voor de werkenden.
Daar help je hen ook niet mee. En als de kas leeg is zijn die ook weer weg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al vaker gezegd. We volgen de USA. Zeker al als je ziet hoe de laatste 5 jaar in rap tempo alles word afgebroken. Uiteindelijk help je daar de vluchteling ook niet mee.
Bedankt voor de correctie. Ik citeerde uit het hoofd en was nog te rooskleurig.quote:
Ja, als je zo gaat denken dan mag je de pensioenpot van 1,1 biljoen euro er ook bij optellen hé.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Of die weg gaan dat betwijfel ik. Criminaliteit is hier in de EU winstgevend. Bovendien zijn die wel wat gewend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar help je hen ook niet mee. En als de kas leeg is zijn die ook weer weg.
Dat is dan de vraag. In elk geval komt men nu nog voor de pot met geld en voorzieningen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Of die weg gaan dat betwijfel ik. Criminaliteit is hier in de EU winstgevend. Bovendien zijn die wel wat gewend.
Let wel: dat is exclusief wat ze kosten zolang ze "asielzoeker" zijn, exclusief de enorme kosten van de toegenomen criminaliteit, etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Terwijk elke migrant er in zijn leven in zijn ééntje ervoor zorgt dat die staatsschuld wordt verhoogd met ¤43.000.
Heel nobel en zo. Nu de werkelijkheid: ik geef meer om mijn kat dan om een willekeurig zielig hongerig kindje in Afrika. En ik ben niet de enige: ELKE Nederlander (met huisdier) doet dat! Simpel bewijs: ik geef mijn kat te eten, en dat kindje-in-Afrika is niet mijn probleem.quote:Maar goed, zullen velen zeggen, een mensenleven moet je niet in geld willen uitdrukken.
twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 11:18:22Persalarm: Dijkhoff: komende zes maanden 10.000 asielzoekers in gemeenten uit azc's naar vaste woningen reageer retweet
Als ik zeker zou weten dat dit de wereld vooruit zou helpen zou ik veel willen geven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Wie dat ontdekt denkt leuk moreel superieur te zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen die alles wat-ie heeft afstaat aan arme kindjes. Want arme kindjes hebben ze geen gebrek aan daar!
Topoverleg met alle gemeentes en ze hebben net genoeg huizen gevonden dat gelijk staat aan 1 maand asielinstroom.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:19 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 11:18:22Persalarm: Dijkhoff: komende zes maanden 10.000 asielzoekers in gemeenten uit azc's naar vaste woningen reageer retweet
In feite zijn er al veel te veel mensen op deze aardkloot. Als biologische soort is de mens een grote ramp voor zijn leefomgeving en het milieu in het algemeen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als ik zeker zou weten dat dit de wereld vooruit zou helpen zou ik veel willen geven.
Het probleem is echter dat je door te geven de wantoestanden in de wereld in stand houdt en de corrupte regeringen ook.
Ik denk dat wanneer je alle hulp zou stoppen er na een aantal jaren vooruitgang zou zijn, maar dat gebeurt niet omdat er veel industriën belang hebben bij ontwikkelingshulp of "vluchtelingen" opvang.
Klopt helemaal. Als er iets is waar Afrika belang bij heeft, is het veel minder mensen. Dat bereik je met geboorteplanning, niet met voedselhulp.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:42 schreef Oud_student het volgende:
Als ik zeker zou weten dat dit de wereld vooruit zou helpen zou ik veel willen geven.
Het probleem is echter dat je door te geven de wantoestanden in de wereld in stand houdt en de corrupte regeringen ook.
Ik denk dat wanneer je alle hulp zou stoppen er na een aantal jaren vooruitgang zou zijn, maar dat gebeurt niet omdat er veel industriën belang hebben bij ontwikkelingshulp of "vluchtelingen" opvang.
Nederlanders moeten gemiddeld 30 jaar werken voor een huis. Asielzoekers krijgen het echter gratis en voor niets.quote:Verder verwacht staatssecretaris Dijkhoff dat er volgend jaar voor 43.000 van deze vergunninghouders onderdak geregeld moet worden.
Ah, wat cijfers op basis van een oud onderzoek van het CPB, waarvan bekend is dat een heleboel baten van de migranten (toen al) niet mee zijn geteld .. bvb de belastingen van al die kleine Turkse ondernemers met hun buurtwinkeltje, en dat zijn er heel wat!quote:
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ah, wat cijfers op basis van een oud onderzoek van het CPB, waarvan bekend is dat een heleboel baten van de migranten (toen al) niet mee zijn geteld .. bvb de belastingen van al die kleine Turkse ondernemers met hun buurtwinkeltje, en dat zijn er heel wat!
Hoe denk je dat al die mensen in de bijstand de huur betalen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nu direct 10.000 gratis huizen voor asielzoekers, volgend jaar nog eens 43.000 gratis huizen
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_vaste_woning__.html
[..]
Nederlanders moeten gemiddeld 30 jaar werken voor een huis. Asielzoekers krijgen het echter gratis en voor niets.
Joepie! Wat een mooi land.
Wilders had het toch ook een tijdje terug, dat Nyfer onderzoek, waarbij overigens dezelfde fout werd gemaakt als bij dat onderzoek van het CPB in 2003, er wordt van alles dat moeilijk te berekenen valt gewoon weg gelaten. Dat heeft het CPB toen begrepen, daarom doen ze dit soort onderzoek niet meer, maar dat weerhoudt anderen er blijkbaar niet van om op die onvolledige cijfers van toen door te borduren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Eerst is het een brainfart van de PVV. Nu is het de linkse Trouw en dan NOG geloof je het niet. Tja....
Waar lees jij iets van 43.000 huizen? Ik lees 43.000 vergunninghouders, en las elders dat dat is inclusief gezinshereniging.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nu direct 10.000 gratis huizen voor asielzoekers, volgend jaar nog eens 43.000 gratis huizen
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_vaste_woning__.html
[..]
Nederlanders moeten gemiddeld 30 jaar werken voor een huis. Asielzoekers krijgen het echter gratis en voor niets.
Joepie! Wat een mooi land.
Ok, ik las dat als 43.000 huizen, maar het staat er niet heel duidelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar lees jij iets van 43.000 huizen? Ik lees 43.000 vergunninghouders, en las elders dat dat is inclusief gezinshereniging.
Over welke mensen heb je het precies?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe denk je dat al die mensen in de bijstand de huur betalen?
Ze gaan alvast gebukt staan, daar in Bunschoten-Spakenburg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:16 schreef Resistor het volgende:
Oh god (de christelijke dan):
http://www.geenstijl.nl/m(...)eplakt.html#comments
Welkom in mijn dorp
quote:BERLIJN - De Duitse antimigrantenpartij AfD wil bondskanselier Angela Merkel voor de rechter slepen wegens mensensmokkel. Volgens de partij is de bewindsvrouw strafbaar omdat ze duizenden migranten het land liet binnenkomen die in Hongarije waren gestrand, aldus Duitse media.
De AfD kondigde vrijdag in Berlijn aan dat zij een klacht indient bij justitie en hoopt dat die de zaak oppakt. "Angela Merkel heeft gehandeld als een smokkelaar", aldus de vicevoorzitter van de partij.
De bondsregering besloot begin september de grenzen te openen voor grote groepen ontheemden die in Hongarije zaten en naar Duitsland wilden.
Ja die zullen denk ik wel blij zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ok, ik las dat als 43.000 huizen, maar het staat er niet heel duidelijk.
Enfin, het maakt totaal niet uit welk getal je erop plakt, het is immers onmogelijk te schatten hoeveel "vluchtelingen" er werkelijk naar Nederland zullen komen.
Sterker nog, ieder bericht van deze strekking zal à la minute via de sociale media wereldwijd worden verspreid en op die manier de migratie extra stimuleren.
Het is dus "dweilen met de kraan open". Of, beter geformuleerd: "Bouwen met de grenzen open".
Ik hoorde net op de radio al juichende berichten uit de bouwsector.
Er is ook een topic over: NWS / Foto’s bierdrinkende jongeren afgeplakt voor asielzoekersquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:16 schreef Resistor het volgende:
Oh god (de christelijke dan):
http://www.geenstijl.nl/m(...)eplakt.html#comments
Welkom in mijn dorp
Niet iedereen wil kopen of heeft het geld ervoor. Blijft gek dat we jarenlang wachtlijsten hebben en nu er vluchtelingen komen wel van alles mogelijk is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja die zullen denk ik wel blij zijn.
Maar wat mij betreft pakken ze inderdaad eindelijk eens al die scheefhuurders goed aan, in die dik een half miljoen sociale huurwoningen! Dat er al jaren wachtlijsten zijn van tig jaar heb je namelijk aan 'dat volk' te danken, en niet aan de asielzoekers!
Het huidige kabinet bestaat slechts uit bureaucraten. Er is een wet en die voeren zij uit. Dat de wet leidt tot rampzalige gevolgen voor de bevolking interesseert ze niet. Dáár is immers geen wet voor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:58 schreef vipergts het volgende:
Dat zijn dus 10.000 Nederlanders die op een wachtlijst staan en dus langer moeten wachten. Kwestie van een vereniging op richten en met zijn allen de staat voor de rechter dagen. 2 weken een toestroom en het systeem loopt volkomen vast. En de meest simpele oplossing wordt verworpen. Strenger toegangsbeleid en degene die er zijn in containerwoningen opvangen totdat ze hun plek op de wachtlijst verdient hebben. Plek zat op de Tweede Maasvlakte en de containers staan al in de buurt
Mensen die een bijstanduitkering krijgen, die wonen vaak ook in een huis dat wordt betaald met de uitkering. Volgens mij zitten daar heel veel Nederlanders bij die dus ook een "gratis" huis krijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Over welke mensen heb je het precies?
Omdat we nogal wat verdragen hebben die dat onmogelijk maken. Het is wel grappig want Wilders roept dat ook als oplossing maar die wil ook uit de EU stappen, volgens mij is dat ook nodig om de grens te kunnen sluiten. Effect is denk ik alleen dat de gesloten grens niet wordt gebruikt om vluchtelingen buiten te houden maar om te voorkomen dat Nederlanders gaan vluchten. De economische schade van dergelijk beleid zal denk ik snel voor een failliet land zorgen waarna inderdaad niemand hier meer heen wil komen, het is wel effectief in dat opzicht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:26 schreef syndroom het volgende:
Waarom kunnen we niet simpelweg de grenzen sluiten? Zolang ze maar blijven komen zie ik geen einde.
Verdragen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat we nogal wat verdragen hebben die dat onmogelijk maken. Het is wel grappig want Wilders roept dat ook als oplossing maar die wil ook uit de EU stappen, volgens mij is dat ook nodig om de grens te kunnen sluiten. Effect is denk ik alleen dat de gesloten grens niet wordt gebruikt om vluchtelingen buiten te houden maar om te voorkomen dat Nederlanders gaan vluchten. De economische schade van dergelijk beleid zal denk ik snel voor een failliet land zorgen waarna inderdaad niemand hier meer heen wil komen, het is wel effectief in dat opzicht.
Liefst zouden die EU landen wel hun grenzen willen sluiten maar dit soort verdragen en de bureaucratie van Brussel zorgt ervoor dat je als land in een houtgreep zit. Ondertussen blijft de stroom aan migranten toenemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat we nogal wat verdragen hebben die dat onmogelijk maken. Het is wel grappig want Wilders roept dat ook als oplossing maar die wil ook uit de EU stappen, volgens mij is dat ook nodig om de grens te kunnen sluiten. Effect is denk ik alleen dat de gesloten grens niet wordt gebruikt om vluchtelingen buiten te houden maar om te voorkomen dat Nederlanders gaan vluchten. De economische schade van dergelijk beleid zal denk ik snel voor een failliet land zorgen waarna inderdaad niemand hier meer heen wil komen, het is wel effectief in dat opzicht.
Ik lees wat je hebt geschreven maar kan niet echt ontdekken wat jouw punt is. Het ene verdrag is het andere niet en het ene is makkelijker te negeren dan andere. Verder heb ik nog niet zoveel landen gezien die verdragen negeren in de EU maar als dat gebeurd is het niet zelden gebeurd dat ze later de rekening krijgen van het EU hof voor de rechten van de mens. Het dichtgooien van een buitengrens van de EU is natuurlijk ook wat heel anders dan het dicht gooien van een EU binnen grens. Nederland heeft toch voornamelijk binnengrenzen, naast de kust. Duitsland en Belgie zullen er niet vrolijk van worden als die dicht gaan net als veel bedrijven en burgers die die grens graag over willen om elders te werken of hier te werken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Verdragen?
Wat dacht je van het Dublin verdrag. Of de Europese solidariteit. Oost Europa en Orban lappen die verdragen aan hun laars. Griekenland was openlijk aan het dreigen met vluchtelingenstromen toen ze voor de 10e keer failiet gingen. Zonder Duitse tanks om die verdragen de bekrachtigen zijn die handtekeningen op papier eigenlijk niets waard, want zodra zo'n verdrag nadelig is, negeren de betreffende lidstaten dat verdrag gewoon.
Dat is tevens de grondslag van de Eurocrisis, want Duitsland en Frankrijk gingen net zo onbezonnen om met het huishoudboekje als Griekenland, terwijl wij hier naar het gejank van 'zoet/zuur' van Balkenende en Wouter Bos zaten te luisteren.
Nederland kan er natuurlijk uitstappen met als gevolg dat de economie volledig instort, we hebben nu eenmaal een enorm import en export land dus de grens sluiten is niet zo'n goed idee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:43 schreef syndroom het volgende:
Kunnen die verdragen niet ontbonden worden?
Dat lijkt me wel. De staat is er toch niet voor om geld aan meneer Johnsson uit Texas te geven o.i.d.?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Want de staat geeft alleen geld uit aan haar ingezetenen?
Je hebt ook geen moeite met allerlei onbewezen baten er aan de haren bij te slepen. Onafhankelijk onderzoek, voor zover mogelijk, toont tot op heden een weinig rooskleurig beeld van de kosten/baten van de gemiddelde asielzoeker. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die een dikke bijdrage aan de Nederlandse samenleving gaan leveren, maar grosso modo gaat het dik geld kosten. Alleen al kosten aan opvang, scholing, integratieproblemen, langdurig werkloosheid, problemen met volgende generaties, etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Wilders had het toch ook een tijdje terug, dat Nyfer onderzoek, waarbij overigens dezelfde fout werd gemaakt als bij dat onderzoek van het CPB in 2003, er wordt van alles dat moeilijk te berekenen valt gewoon weg gelaten. Dat heeft het CPB toen begrepen, daarom doen ze dit soort onderzoek niet meer, maar dat weerhoudt anderen er blijkbaar niet van om op die onvolledige cijfers van toen door te borduren.
Je bent bekend met zaken als ontwikkelingshulp, kosten voor Europa, etc? Het is geen gesloten systeem he, waarbij de ingezetenen geld inbrengen en dat geld weer rechtstreeks terugvloeit naar de ingezetenen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. De staat is er toch niet voor om geld aan meneer Johnsson uit Texas te geven o.i.d.?
Goed werk. Je hebt het concept "democratische rechtstaat" begrepen. Ironisch dat je het een probleem vindt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het huidige kabinet bestaat slechts uit bureaucraten. Er is een wet en die voeren zij uit.
Je bent bekend met het feit dat Nederland een democratisch land is en dat o.a. ontwikkelingshulp dus geen kostenpost is van 'de overheid' die losstaat van de Nederlander, maar een gemeenschappelijk besloten uitgave is waar elke Nederlander dus zijn aandeel in heeft?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bent bekend met zaken als ontwikkelingshulp, kosten voor Europa, etc? Het is geen gesloten systeem he, waarbij de ingezetenen geld inbrengen en dat geld weer rechtstreeks terugvloeit naar de ingezetenen.
Ja. Maar Ik begrijp nu nog steeds werkelijk niet wat je wil zeggen mbt het begrotingstekort en individuele bijdragen van autochtonen en allochtonen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat Nederland een democratisch land is en dat o.a. ontwikkelingshulp dus geen kostenpost is van 'de overheid' die losstaat van de Nederlander, maar een gemeenschappelijk besloten uitgave is waar elke Nederlander dus zijn aandeel in heeft?
Dat het onzin is om te doen alsof een gewone Nederlander rendabel is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja. Maar Ik begrijp nu nog steeds werkelijk niet wat je wil zeggen mbt het begrotingstekort en individuele bijdragen van autochtonen en allochtonen.
Is dat zo? Serieuze vraag, ik vraag het me namelijk af.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat het onzin is om te doen alsof een gewone Nederlander rendabel is.
Wat ook nog meespeelt is dat rijke Nederlanders in absolute termen meer belasting betalen. Natuurlijk maken die ook meer gebruik van de diensten van de staat
Deze aanname is in ieder geval geen sterk argumentquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Het geklaag over de nettokosten van immigratie is dus hoofdzakelijk geklaag van de ene onrendabele die bang is dat er minder subsidie voor hem overblijft als er een andere onrendabele bij komt. Ik weet niet of ik dat nou een heel sterk argument vind.
http://www.bbc.com/news/world-europe-34483681quote:The number of migrants arriving on the Greek islands near Turkey has surged to about 7,000 a day in the past week, migration experts working there say.
Je bedoelt die winkeltjes waar je vaak niet kan pinnen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ah, wat cijfers op basis van een oud onderzoek van het CPB, waarvan bekend is dat een heleboel baten van de migranten (toen al) niet mee zijn geteld .. bvb de belastingen van al die kleine Turkse ondernemers met hun buurtwinkeltje, en dat zijn er heel wat!
Nee, dat heb je te danken aan "dat volk" wat op twee inkomens een tophypotheek aanging, daarin gesteund door de hypotheekrente aftrek -welke met verve wordt gesteund door de VVD- waardoor de huizenprijzen zo hoog zijn dat dat voor starters niet meer te behappen valt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar wat mij betreft pakken ze inderdaad eindelijk eens al die scheefhuurders goed aan, in die dik een half miljoen sociale huurwoningen! Dat er al jaren wachtlijsten zijn van tig jaar heb je namelijk aan 'dat volk' te danken, en niet aan de asielzoekers!
Idioot. Je kan zo minister van wonen worden, Blok denkt er net zo over!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:25 schreef moussie het volgende:
Maar wat mij betreft pakken ze inderdaad eindelijk eens al die scheefhuurders goed aan, in die dik een half miljoen sociale huurwoningen!
Zorgwekkender is dat de Balkan route in de winter ook relatief veilig is dus een daling hoeven we niet te verwachten. Ben benieuwd wanneer het record van 4,200 per week eraan gaat. Ik denk deze week al.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-europe-34483681
Afrika heeft geen tekort aan mensen... Zolang wij ze binnenlaten blijven ze komen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zorgwekkender is dat de Balkan route in de winter ook relatief veilig is dus een daling hoeven we niet te verwachten. Ben benieuwd wanneer het record van 4,200 per week eraan gaat. Ik denk deze week al.
Alsof al die scheefhuurders vuile parasieten zijn, die bulken van het geld en misbruik maken van de samenleving. Velen komen maar amper in aanmerking voor een enigszins redelijke hypotheek en kunnen dus nauwelijks een simpele rijtjeswoning kopen. Los van het feit, dat je al die normaal werkende mensen bijna dwingt om iets te kopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Je moet wel verder lezen. Het punt is hier dat de wet niet werkt zoals hij bedoeld is. Dat komt vaak voor, in welk geval de wet moet worden aangepast. Alleen wordt dit laatste nu nagelaten, door gebrek aan competentie van het huidige kabinet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Goed werk. Je hebt het concept "democratische rechtstaat" begrepen. Ironisch dat je het een probleem vindt.
Inderdaad. We hebben zelf al genoeg zwakke broeders. Het is juist om die reden onwenselijk als wij de zwakke broeders uit verre landen er ook bijnemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen die een bijstanduitkering krijgen, die wonen vaak ook in een huis dat wordt betaald met de uitkering. Volgens mij zitten daar heel veel Nederlanders bij die dus ook een "gratis" huis krijgen.
De enige juiste formulering. Dat mensen geen eigen huis kunnen betalen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken of ze hebben niet de juiste opvoeding gehad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat voor wannabe ben jij in godesnaam nou weer?!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:11 schreef Fisherman het volgende:
[..]
De enige juiste formulering. Dat mensen geen eigen huis kunnen betalen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken of ze hebben niet de juiste opvoeding gehad.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:11 schreef Fisherman het volgende:
[..]
De enige juiste formulering. Dat mensen geen eigen huis kunnen betalen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken of ze hebben niet de juiste opvoeding gehad.
Waarom schreef je dan dat Nederlanders 30 jaar moeten werken voor een huis want dat is dus duidelijk niet waar? Verder vind ik het een vreemd argument om mensen geen hulp te bieden omdat anderen ook al hulp krijgen en bijstand nodig hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Inderdaad. We hebben zelf al genoeg zwakke broeders. Het is juist om die reden onwenselijk als wij de zwakke broeders uit verre landen er ook bijnemen.
De wet (in casu: de Vreemdelingenwet 2000) is opgesteld door de volksvertegenwoordiging en bekrachtigd door verschillende parlementen waar hij de afgelopen drie decennia veelvuldig en fel bediscussieerd is. De wet (met als zijn ongemakken) geeft kabinetten de ruimte om een links of rechts vreemdelingenbeleid te voeren, maar kent voldoende waarborgen dat geen enkel kabinet kan doorschieten. Ook als de bewindspersoon (a la Verdonk) binnen dat kabinet dat wel zou willen!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je moet wel verder lezen. Het punt is hier dat de wet niet werkt zoals hij bedoeld is. Dat komt vaak voor, in welk geval de wet moet worden aangepast. Alleen wordt dit laatste nu nagelaten, door gebrek aan competentie van het huidige kabinet.
De overheid maakt een strikte scheiding tussen asielzoekers(nog geen vergunning) en vluchtelingen(wel status). Vorig jaar kostten asielzoekers iets van 900 miljoen euro. De kosten van vluchtelingen, die bijvoorbeeld in het AZC 50 euro per week krijgen, en als ze een woning hebben bijstand, huurtoeslag en zorgtoeslag worden niet in de cijfers opgenomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:43 schreef Vallon het volgende:
Weet iemand, hoeveel asielzoekers en vluchtelingen r (nu) zijn opgevangen en er nog - gaan - komen ?
Ik lees continue over dat NL, 7000 vanuit de herverdeel-sleutel gaat opvangen. Is dat nu al in de pocket of komen die mensen nog ?
Op https://www.coa.nl zie je een vage lijst van locaties en wanneer ik daar doorheen tel, kom ik uit op een (asiel) capaciteit van ca. 37.500. Dat stemt aardig overeen met de formele cijfers op https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers die spreekt over 36.254 plaatsen per 28sep15.
Op zichzelf zelf vallen die aantallen best mee. In 2000 of zo , waren er nog iets van ruim 80.000 plekken (ik meen, vooral vanwege Balkan situatie?).
Van die huidige ca. "36.000" plaatsen nu, hebben er 12.500 mensen recht op asiel (A-status) en kunnen hier dus blijven. De rest, 23.500 moet nog door de procedure of wachten etc.etc.
De kosten zijn "ergens", gezien het leed ook eigenlijk te overzien; met ca ¤22.000/jaar per asielzoeker kom je dan uit op zeg ¤800m. Veel geld, maar imho niet iets om je heel druk over te maken.
quote:Asielzoekers met elkaar op de vuist in Duitsland
In Duitsland zijn op meerdere plaatsen asielzoekers met elkaar slaags geraakt. Dat gebeurde onder meer in Backnang, Mannheim en Hamburg.
In een opvangcentrum in Backnang, in Baden-Württemberg, vochten twintig mensen met bezems, pannen en andere voorwerpen. Twee asielzoekers raakten levensgevaarlijk gewond. Een derde liep lichte verwondingen op. De oorzaak van de vechtpartij is niet bekend.
Jongeren
In Hamburg vochten vluchtelingen uit Eritrea en Irak om onbekende reden met elkaar. De politie rukte uit met vijftien wagens en trof zo'n 30 vechtende asielzoekers aan. Ze sloegen elkaar met onderdelen van bedden die ze uit elkaar hadden gehaald. In een andere wijk vielen tientallen asielzoekers elkaar aan bij een punt waar kleding werd uitgedeeld.
Jonge Afghaanse en Syrische asielzoekers van 14 tot en met 17 jaar gingen gisteravond met elkaar op de vuist in Mannheim. Bij het beëindigen van de vechtpartij raakte een beveiliger gewond. Vier jongeren zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Ruzie
De afgelopen weken kwam het vaker tot vechtpartijen onder asielzoekers. Volgens de Duitse politie ontstaan ruzies doordat grote groepen asielzoekers onder primitieve omstandigheden leven.
Duitsland is de EU-lidstaat die de meeste asielzoekers opvangt. Sinds begin dit jaar zijn er bijna 600.000 mensen opgenomen.
http://nos.nl/artikel/206(...)st-in-duitsland.html
Blast from the past? Tegenwoordig hebben ze allemaal zo'n mobiel geval. Die had je nog niet in 2003, toen dat onderzoek werd gedaan ..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je bedoelt die winkeltjes waar je vaak niet kan pinnen?
Dat is het nou juist, het enige onafhankelijke onderzoek is gedaan in 2003 door het CPB, en die zeggen het nooit meer te doen omdat er teveel variabelen zijn die niet te berekenen zijn .. onder meer dus de belastingen die afgedragen werden door kleine ondernemingen en niet meegenomen zijn omdat dat gewoon niet bekend is (de belastingdienst registreert niet naar herkomst van de ondernemer) en bvb het grotere aanbod aan laaggeschoolde arbeidskrachten, dat drukt de loonkosten en dat is weer positief voor de concurrentiepositie, hoe vertaal je zoiets naar euro's aan de batenkant?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt ook geen moeite met allerlei onbewezen baten er aan de haren bij te slepen. Onafhankelijk onderzoek, voor zover mogelijk, toont tot op heden een weinig rooskleurig beeld van de kosten/baten van de gemiddelde asielzoeker. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die een dikke bijdrage aan de Nederlandse samenleving gaan leveren, maar grosso modo gaat het dik geld kosten. Alleen al kosten aan opvang, scholing, integratieproblemen, langdurig werkloosheid, problemen met volgende generaties, etc.
Lijkt me ook gewoon gezond verstand om dat te snappen.
Dat heeft er ook mee te maken, klopt, maar het is toch wel frappant dat dat pas rond de eeuwwisseling gebeurde terwijl de hypotheekrenteaftrek al ruim 1 eeuw bestaat. Mogelijk heeft het meer met de toenemende arbeidsparticipatie van de vrouw te maken, en hoe de markt daarop heeft gereageerd, en dan met name de banken en de huizenverkopers. Hoe dan ook., kopen is uiteraard niet de enige optie, je kan ook in de vrije sector gaan huren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:18 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Nee, dat heb je te danken aan "dat volk" wat op twee inkomens een tophypotheek aanging, daarin gesteund door de hypotheekrente aftrek -welke met verve wordt gesteund door de VVD- waardoor de huizenprijzen zo hoog zijn dat dat voor starters niet meer te behappen valt.
Zeker niet als ZZP'er of mensen met een flexibel arbeidscontract. Het zgn "nieuwe werken" waar de VVD wel wat in ziet.
Huizen bijbouwen zou een logische oplossing zijn. Maar dan daalt de huizenprijs. En dat is niet fijn voor mensen die van hun te duur gekochte huis afwillen. Aldus de VVD.
Want waar ga je heen als alleenstaande modaalverdiener?
Je hebt eigenlijk geen argumenten dus ga je maar schelden en overdrijven?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Idioot. Je kan zo minister van wonen worden, Blok denkt er net zo over!
En die half miljoen NEDERLANDSE mensen wil je doodschieten? Onder een brug schoppen? Het land uit zetten? Of gewoon laten verdwijnen? Alles om maar huizen te krijgen voor illegale gelukszoekers
Als je teveel verdient voor een sociale woning en te weinig voor een redelijke hypotheek is dat jouw probleem, je verdient gewoon genoeg om in de vrije sector te huren. Je zadelt de minder draagkrachtige met de gevolgen op, die heeft geen sociale huurwoning dankzij jou, en dat is inderdaad misbruik maken van de samenleving!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Alsof al die scheefhuurders vuile parasieten zijn, die bulken van het geld en misbruik maken van de samenleving. Velen komen maar amper in aanmerking voor een enigszins redelijke hypotheek en kunnen dus nauwelijks een simpele rijtjeswoning kopen. Los van het feit, dat je al die normaal werkende mensen bijna dwingt om iets te kopen.
Natuurlijk wel je kan gewoon sparen en een huis kopen. Is heel normaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Geen arme sloeber in ieder gevalquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat voor wannabe ben jij in godesnaam nou weer?!
Ben je aan het trollen of snap je werkelijk niet dat we geen half miljoen dure lege woningen hebben om naar door te stromen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:50 schreef moussie het volgende:
Je hebt eigenlijk geen argumenten dus ga je maar schelden en overdrijven?
Het is gewoon een feit dat er een heleboel mensen al tig jaar op een wachtlijst staan omdat anderen die er geen recht op hebben de sociale woningbouwwoningen bezet houden! En dan heb ik het dus over autochtone Nederlanders, oftewel scheefhuren aanpakken gaat om te beginnen over huizen krijgen voor de minder draagkrachtigen onder de eigen bevolking. Best wel apart, dat uitgerekend veel van die lui die voorop lopen bij het gillen van 'eigen volk eerst' ook de eersten zijn die hetzelfde eigen volk mooi de P te laten krijgen als het gaat om doorstromen naar een duurdere woning.
quote:'Vechtpartij in vluchtelingenopvang Zaandam'
ZAANDAM In het tentenkamp in het Burgemeester in 't Veldkamp, waar 500 vluchtelingen worden opgevangen, is vanavond een vechtpartij geweest. Daarbij is één iemand gewond geraakt.
Dat meldt het Noordhollands Dagblad. De vechtpartij brak uit rond half 10. Later meer
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)lingenopvang-zaandam
Vind het aantal gewonden altijd wat 'tegenvallen' eigenlijk. Ik zou graag een escalatie zien omdat dat ons wakker kan schudden maar we hebben, hoe pijnlijk het ook is om toe te geven, nietszeggende incidenten gehad tot nu toe.quote:
En ik woon daar dus vlakbij (gelukkig wel aan de andere kant van de brug maar mijn vrouw gaat niet meer zo fijn in het donker over straat momenteel, vooral omdat veel van hen nu in de buurt van het centrum rondhangen de hele dag)quote:
Ik zeg dan ook nergens dat ze allemaal tegelijk moeten worden aangepakt, ik zeg alleen dat het tijd wordt dat ze worden aangepakt. Dat er op dit moment geen woningen zijn om naar door te stromen weet ik ook wel, zoals ik al zei, als er dik 500.000 gewoon in de sociale woning blijven zitten want niemand die ze dwingt om door te stromen, gaat niemand meer woningen bouwen in de duurdere sector, slechte investering als je het niet verhuurt krijgt. Verder worden ze niet hun huis uitgezet om plaats te maken voor een stel Afrikaanse gelukszoekers, ze worden eruitgezet omdat ze in een pand wonen waar ze geen recht op hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ben je aan het trollen of snap je werkelijk niet dat we geen half miljoen dure lege woningen hebben om naar door te stromen?
Nederlanders hun huis uit willen zetten voor een stel Afrikaanse gelukszoekers![]()
Kawotski vergeet dat ze voor dat scheefwonen allemaal te weinig verdienden, anders waren ze niet in aanmerking gekomen voor een woning van de sociale woningbouw. En ik zeg nergens dat je op stel en sprong moet verhuizen als je ineens, zo maar uit het niets, teveel verdiend, ik wil best rekening houden met allerhande persoonlijke omstandigheden, maar langer dan 10 jaar in een pand wonen waar je eigenlijk geen recht op hebt, terwijl er anderen die er wel recht op hebben zo'n periode moeten wachten tot ze eindelijk aan de beurt komen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:57 schreef kawotski het volgende:
Moussie vindt dat de Nederlander alleen maar plichten heeft en economische migranten rechten.
Moussie vergeet dat er ook mensen vlak voor het scheefhuren te weinig verdienden voor een betere woning maar ineens uit het niets teveel verdienden omdat Stef Blok meer geld wilde zien. Dan heb ik het nog maar niet over het krijgen van een hypotheek voor een modale woning waar je bovenmodaal voor moet verdienen.
Nederlanders die hun eigen broek ophouden moeten gemiddeld 30 jaar werken om eigenaar van een huis te worden, vrij van hypotheekschulden. Natuurlijk zijn er ook mensen die er de voorkeur aangeven een woning te huren, wat uiteraard een vrije keuze is. Tot zover niets bijzonders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom schreef je dan dat Nederlanders 30 jaar moeten werken voor een huis want dat is dus duidelijk niet waar? Verder vind ik het een vreemd argument om mensen geen hulp te bieden omdat anderen ook al hulp krijgen en bijstand nodig hebben.
Dan mag allemaal waar zijn, maar momenteel wordt zichtbaar dat deze Vreemdelingenwet leidt tot de langzame ondergang van Nederland. Het is niet voor te stellen dat de wetsmakers dat destijds meegenomen hebben in hun overwegingen. Het is daarom hoog tijd dat de wet tegen het licht wordt gehouden en terug naar de realiteit wordt gebracht. Het is per definitie onmogelijk dat Nederland ongelimiteerd vluchtelingen / migranten opneemt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
De wet (in casu: de Vreemdelingenwet 2000) is opgesteld door de volksvertegenwoordiging en bekrachtigd door verschillende parlementen waar hij de afgelopen drie decennia veelvuldig en fel bediscussieerd is. De wet (met als zijn ongemakken) geeft kabinetten de ruimte om een links of rechts vreemdelingenbeleid te voeren, maar kent voldoende waarborgen dat geen enkel kabinet kan doorschieten. Ook als de bewindspersoon (a la Verdonk) binnen dat kabinet dat wel zou willen!
Natuurlijk moet het kabinet zich daaraan houden en natuurlijk kan het kabinet "niet even" de wet aanpassen als hen dat uitkomt. Ook kabinet Wilders-I zal zich aan de wet moeten houden, evenals het kabinet Klaver-I. Dat is potdikkeme de hele gedachte achter een democratische rechtsstaat.
Hier hoeft verder niets aan toegevoegd te worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Asielzoeker opgepakt voor moord op ex
Een asielzoeker uit Eritrea is in een Nederlandse opvang gearresteerd. Hij zou zijn ex hebben vermoord in een asielzoekerscentrum in de Duitse stad Wiesbaden. Dat meldde de Duitse politie vrijdag. Het is niet bekend waar de man is opgepakt.
De 23-jarige vrouw werd op 12 augustus dood gevonden op haar kamer in de Duitse opvang. Haar 25-jarige partner was spoorloos verdwenen. De man had haar al vaker mishandeld.
Uit onderzoek bleek vorige week dat hij een dag nadat haar lichaam was gevonden asiel in Nederland had aangevraagd. Dat deed hij onder een valse naam. Donderdag werd hij alsnog opgepakt. Het is niet bekend wanneer hij wordt uitgeleverd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-moord-op-ex.dhtml
gaat lekker zo..quote:De politie heeft vrijdagavond tien mensen aangehouden die een opvangcentrum voor asielzoekers hebben bestormd in Woerden.
Dat bevestigt een woordvoerster van de politie tegenover NU.nl.
Burgers hebben geholpen bij de aanhoudingen. De woordvoerster kan nog niet zeggen wat er precies is gebeurd bij het opvangcentrum.
Volgens de lokale zender Woerden.tv werd het centrum door twintig mannen met bivakmutsen bestormd. Zij zouden hekken omver hebben geduwd en met vuurwerk en eieren hebben gegooid.
De asielzoekers in Woerden zijn woensdag opgevangen in een sporthal. Het gaat om 150 vluchtelingen.
Burgemeester Victor Molkenboer zegt tegen de zender dat de beveiliging van de sporthal omhoog is geschroefd. De groep is volgens hem niet in de sporthal geweest.
Wat een idiotenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 05:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.nu.nl/bootvluc(...)zoekers-woerden.html
[..]
gaat lekker zo..
Dat is niet zo lief. Vast een incidentjequote:Op zaterdag 10 oktober 2015 05:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.nu.nl/bootvluc(...)zoekers-woerden.html
[..]
gaat lekker zo..
Nee, de regels worden tijdens het spel veranderd in het voordeel van de overheid en niet in het voordeel van de burger. Ik zal mezelf als voorbeeld aanhalen waar ik 8 jaar lang heb moeten wachten op een fatsoenlijk 2 kamerappartementje. In die tijd kwamen er genoeg sociale huurwoningen voorbij die ik met mijn bescheiden inkomen kon betalen want ik let op mijn geld. Maar volgens de regels mocht ik daar niet op reageren want ik verdiende te weinig. Ik kreeg dus een appartementje en Stef Blok komt langs en vindt mij ineens een scheefhuurder.. Pardon?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Kawotski vergeet dat ze voor dat scheefwonen allemaal te weinig verdienden, anders waren ze niet in aanmerking gekomen voor een woning van de sociale woningbouw. En ik zeg nergens dat je op stel en sprong moet verhuizen als je ineens, zo maar uit het niets, teveel verdiend, ik wil best rekening houden met allerhande persoonlijke omstandigheden, maar langer dan 10 jaar in een pand wonen waar je eigenlijk geen recht op hebt, terwijl er anderen die er wel recht op hebben zo'n periode moeten wachten tot ze eindelijk aan de beurt komen?
Dit probleem bestaat dus al een tijdje, het was al bijzonder lullig voor al die wachtenden, ze werden al genaaid door hun eigen landgenoten, en nu worden ze nog een keer extra genaaid omdat de vluchtelingen met status wel een urgentie en cq voorrang krijgen.
Waarom zou ik 800e p/m betalen voor een (vrije) huurwoning als ik voor voor 600e naar volle tevredenheid in iets anders kan zitten? Die 200e die ik uitspaar kan ik dan mooi voor andere uitgaven gebruiken (en zo de economie op andere vlakken draaiende houden). Dat er daardoor andere mensen zijn die niet snel een woning kunnen vinden is het probleem van de overheid en van de corporaties, moeten die maar meer betaalbare huurwoningen bijbouwen.quote:Als je teveel verdient voor een sociale woning en te weinig voor een redelijke hypotheek is dat jouw probleem, je verdient gewoon genoeg om in de vrije sector te huren. Je zadelt de minder draagkrachtige met de gevolgen op, die heeft geen sociale huurwoning dankzij jou, en dat is inderdaad misbruik maken van de samenleving!
De overheid creeert dit probleem, niet de scheefhuurder. Door (a)sociale huur leg je een kunstmatige bodem onder de huurprijs en mogen mensen niet meer zelf kiezen hoeveel ze uitgeven aan woonlasten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Kawotski vergeet dat ze voor dat scheefwonen allemaal te weinig verdienden, anders waren ze niet in aanmerking gekomen voor een woning van de sociale woningbouw. En ik zeg nergens dat je op stel en sprong moet verhuizen als je ineens, zo maar uit het niets, teveel verdiend, ik wil best rekening houden met allerhande persoonlijke omstandigheden, maar langer dan 10 jaar in een pand wonen waar je eigenlijk geen recht op hebt, terwijl er anderen die er wel recht op hebben zo'n periode moeten wachten tot ze eindelijk aan de beurt komen?
Dit probleem bestaat dus al een tijdje, het was al bijzonder lullig voor al die wachtenden, ze werden al genaaid door hun eigen landgenoten, en nu worden ze nog een keer extra genaaid omdat de vluchtelingen met status wel een urgentie en cq voorrang krijgen.
Dat het jaren (zeg maar gerust decennia) is gedoogd en dat er daardoor een dikke kwart van alle sociale huurwoningen bezet worden door mensen die te veel verdienen betekent anders niet dat het dan ineens mag. Het is meer dat al die voorlopers van Stef Blok het hele probleem gewoon hebben laten liggen, hij doet tenminste iets. Hij mag van mij ook wat doen aan de huren in de vrije sector, die zou wat minder vrij moeten worden, de huren zijn veel te vaak zo absurd hoog dat er veel leeg staat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee, de regels worden tijdens het spel veranderd in het voordeel van de overheid en niet in het voordeel van de burger. Ik zal mezelf als voorbeeld aanhalen waar ik 8 jaar lang heb moeten wachten op een fatsoenlijk 2 kamerappartementje. In die tijd kwamen er genoeg sociale huurwoningen voorbij die ik met mijn bescheiden inkomen kon betalen want ik let op mijn geld. Maar volgens de regels mocht ik daar niet op reageren want ik verdiende te weinig. Ik kreeg dus een appartementje en Stef Blok komt langs en vindt mij ineens een scheefhuurder.. Pardon?
Stef had toen al moeten zorgen voor extra woningen zodat ik kon uitwijken en Stef had ervoor moeten zorgen dat ik meer kon lenen voor een koopwoning als hij vindt dat ik scheef huur. Kan je nu niet aankomen dat een vluchteling voorrang heeft omdat jezelf niet voor meer woningen hebt gezorgd.
Je vergeet even voor het gemak dat veel mensen weinig te kiezen hebben, daarvoor is hun salaris te laag. Je vergeet ook dat Nederland te maken heeft met een beperkte ruimte, en dat maakt de grond duur, het is niet de overheid die de prijs bepaald maar vraag en aanbod. Met deze uitgangspunten is het ronduit asociaal dat de minimumloner geen woonruimte kan vinden omdat modaal en bovenmodaal ervoor 'kiest' om zo goedkoop mogelijk te wonen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:41 schreef drexciya het volgende:
[..]
De overheid creeert dit probleem, niet de scheefhuurder. Door (a)sociale huur leg je een kunstmatige bodem onder de huurprijs en mogen mensen niet meer zelf kiezen hoeveel ze uitgeven aan woonlasten.
Wat mij betreft lossen we het probleem op de andere manier op; door de regelgeving aan te passen, zodat er meer gebouwd kan worden en door sociale huur af te schaffen of op zijn minst af te bouwen.
Wanneer de grondprijzen wat lager zouden zijn is het prima mogelijk om betaalbare woningen neer te zetten, maar de overheid wil dat domweg niet faciliteren.
Vraag en aanbod is in de Nederlandse markt volledig verziekt DOOR de overheid. Enerzijds door de grondprijzen op te jagen door te beperken waar je mag bouwen. Anderzijds door allerlei regelgeving waaraan woningen moeten voldoen. Verder is in bepaalde grote steden de locatie van sociale huurwoningen nogal discutabel (Amsterdam!); daarvoor zou je in de vrije markt veel meer kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Je vergeet even voor het gemak dat veel mensen weinig te kiezen hebben, daarvoor is hun salaris te laag. Je vergeet ook dat Nederland te maken heeft met een beperkte ruimte, en dat maakt de grond duur, het is niet de overheid die de prijs bepaald maar vraag en aanbod. Met deze uitgangspunten is het ronduit asociaal dat de minimumloner geen woonruimte kan vinden omdat modaal en bovenmodaal ervoor 'kiest' om zo goedkoop mogelijk te wonen.
Wat je gedogen noemt.. Mijn moeder bijvoorbeeld wordt al als scheefhuurder aangemerkt omdat ze het lef heeft om parttime te werken en een weduwenpensioen te ontvangen. Ze verdient te weinig om iets fatsoenlijks te kopen en ondertussen heeft ze qua huur het huis al 3x afbetaald. En dat noem jij dan sociale huur en te veel verdienen. Tuurlijk zijn er mensen die wel kunnen kopen maar die hebben dat meestal wel gedaan en die zitten er warmpjes bij. Het overgrote deel heet scheefhuurder omdat de overheid geld tekort kwam en gelukszoekers een woning moeten hebben. Dat is de realiteit, mijn flat was 10 jaar geleden geheel Nederlands, nu is 90% Midden Oosten volk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat het jaren (zeg maar gerust decennia) is gedoogd en dat er daardoor een dikke kwart van alle sociale huurwoningen bezet worden door mensen die te veel verdienen betekent anders niet dat het dan ineens mag. Het is meer dat al die voorlopers van Stef Blok het hele probleem gewoon hebben laten liggen, hij doet tenminste iets. Hij mag van mij ook wat doen aan de huren in de vrije sector, die zou wat minder vrij moeten worden, de huren zijn veel te vaak zo absurd hoog dat er veel leeg staat.
De beperkingen worden anders grotendeels opgelegd door de omstandigheden, onbenullige dingen zoals bodemgesteldheid, fluctuerend grondwaterpijl ed ..quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:59 schreef drexciya het volgende:
[..]
Vraag en aanbod is in de Nederlandse markt volledig verziekt DOOR de overheid. Enerzijds door de grondprijzen op te jagen door te beperken waar je mag bouwen.
Aah, we laten de kwaliteit gewoon zitten, arme gezinnen gaan maar weer in niet geïsoleerde tochtige krotten wonen, met alle risico's voor de volksgezondheid van dien.quote:Anderzijds door allerlei regelgeving waaraan woningen moeten voldoen.
Want in Amsterdam zijn er helemaal geen lage lonen banen, het verkoopstertje in de Kalverstraat rijst iedere dag gewoon een paar uurtjes, net zoals de vuilnisman en de juffrouw aan de kassa van de supermarkt.quote:Verder is in bepaalde grote steden de locatie van sociale huurwoningen nogal discutabel (Amsterdam!); daarvoor zou je in de vrije markt veel meer kunnen krijgen.
Wat jammer dat het omgekeerd niet werkt, je kan er niet voor kiezen om alvast in een villa te gaan wonen omdat je misschien dik gaat verdienen of in de loterij gaat winnen. Best wel lullig als jouw keuze op basis van wat doemscenario's er voor zorgt dat de ander in een doemscenario moet leven, gezin met kleine kinderen op zolder bij de ouders of zo.quote:En wat is er asociaal om ervoor te kiezen om minder te betalen aan woonlasten? Stel je voor dat je je baan kwijtraakt of dat je relatie stukloopt, dan heb je een probleem als je met een dikke hypotheek of een hoge huur zit.
Het is asociaal dat de overheid zorgt dat er ook goede woonruimte moet zijn voor de minimumloner?quote:Wat asociaal is, dat is dat de overheid voor ons bepaalt dat we meer van ons inkomen uit moeten geven aan woonlasten. Laat er maar meer minder prijzige woningen worden gebouwd.
Zoals ik al zei, ik wil wel rekening houden met persoonlijke omstandigheden, met name dan bij oudere mensen die er al decennia rechtmatig hebben gewoond .. ik heb het meer over het jonge mens dat er alleen kwam wonen met een inkomen net boven het minimumloon en 10 jaar later woont die samen en verdienen ze samen ruim boven modaal.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:15 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat je gedogen noemt.. Mijn moeder bijvoorbeeld wordt al als scheefhuurder aangemerkt omdat ze het lef heeft om parttime te werken en een weduwenpensioen te ontvangen. Ze verdient te weinig om iets fatsoenlijks te kopen en ondertussen heeft ze qua huur het huis al 3x afbetaald. En dat noem jij dan sociale huur en te veel verdienen. Tuurlijk zijn er mensen die wel kunnen kopen maar die hebben dat meestal wel gedaan en die zitten er warmpjes bij. Het overgrote deel heet scheefhuurder omdat de overheid geld tekort kwam en gelukszoekers een woning moeten hebben. Dat is de realiteit, mijn flat was 10 jaar geleden geheel Nederlands, nu is 90% Midden Oosten volk.
twitter:kovandire twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:55:39Photo from #Syrian #Turkey border, it's beards hair with its #ISIS fighter shaved and went to #Turkey #twitterkurds http://t.co/o8z7JZdEeG reageer retweet
Waarom heeft men een Vinex wijk in Leidse Rijn uit de grond gestampt, wat betreft waterhuishouding niet ideaal is? En daar zijn wel meer voorbeelden van te noemen. Waterschappen moeten allerlei bemalingstrucs uithalen om dat nog goed te laten gaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:35 schreef moussie het volgende:
[..]
De beperkingen worden anders grotendeels opgelegd door de omstandigheden, onbenullige dingen zoals bodemgesteldheid, fluctuerend grondwaterpijl ed ..
[..]
Aah, we laten de kwaliteit gewoon zitten, arme gezinnen gaan maar weer in niet geïsoleerde tochtige krotten wonen, met alle risico's voor de volksgezondheid van dien.
[..]
Want in Amsterdam zijn er helemaal geen lage lonen banen, het verkoopstertje in de Kalverstraat rijst iedere dag gewoon een paar uurtjes, net zoals de vuilnisman en de juffrouw aan de kassa van de supermarkt.
[..]
Wat jammer dat het omgekeerd niet werkt, je kan er niet voor kiezen om alvast in een villa te gaan wonen omdat je misschien dik gaat verdienen of in de loterij gaat winnen. Best wel lullig als jouw keuze op basis van wat doemscenario's er voor zorgt dat de ander in een doemscenario moet leven, gezin met kleine kinderen op zolder bij de ouders of zo.
[..]
Het is asociaal dat de overheid zorgt dat er ook goede woonruimte moet zijn voor de minimumloner?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |