abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:21:05 #1
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670301
quote:
Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel

EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL

Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.

Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.

In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.

De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.

Even ter herinnering: deze "herverdeling" komt bovenop de tienduizenden "asiel"gelukszoekers die in Nederland asiel aanvragen, en dat volgens Europese regels in het land van binnenkomst hadden moeten doen. En de enige asielzoeker die als eerste in Nederland aankomt, zat vorige week bevroren in het landingsgestel van een vliegtuig uit Afrika.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:22:37 #2
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670332
Halbe Zijlstra (VVD): ‘Grens vluchtelingenopvang is bereikt’

Bron: http://politiek.tpo.nl/20(...)enopvang-is-bereikt/

quote:
Reden temeer om alles op alles te zetten om de instroom in te dammen
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:25:14 #3
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156670384
En wat stelt Zijlstra concreet voor? Veel geblaat weinig wol......
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156670437
Zijlstra is een domme zwetser net als zoveel van de huidige politieke leiders. Allemaal gelul maar ze durven niet de waarheid te vertellen en ze doen alsof ze niet verantwoordelijke zijn voor de problemen en een eenvoudige oplossing hebben.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:46:46 #5
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670730
Ik denk dat Zijlstra zijn straatje alvast wil schoonvegen en zijn blazoen oppoetsen.

De ongebreidelde influx van migranten zal nog wel even doorgaan, totdat er een keer echt stront aan de knikker zit.

Op dat moment kan Zijlstra altijd roepen dat hij er al in oktober voor had gewaarschuwd.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:48:19 #6
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670760
ZUTPHEN WEIGERT

Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)lingen-te-verlengen/

quote:
Ook is komend weekend een groot evenement gepland in de Hanzehal.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:50:21 #7
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670803
Noodverordening van kracht

Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)d-azc-in-oisterwijk/

quote:
De politie mag in een ruim gebied rond het azc preventief fouilleren en er mensen wegsturen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:52:33 #8
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670856
Vier asielverdachten aanranding Almere

Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)erdaad-bewoners-azc/

quote:
De verdachten zijn inmiddels weer op vrije voeten.
pi_156670870
quote:
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:56:15 #10
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156670934
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.

De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:57:07 #11
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.

De noemer is het aantal gemeenten en ligt vast (393).

De teller is het aantal asielzoekers en is in principe oneindig.

Hieruit volgt:

aantal asielzoekers per gemeente = oneindig / 393 = oneindig

Logisch dat gemeenten zich daartegen verzetten.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:00:30 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156671030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.

De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
pi_156671033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens het hele beleid is gewoon een grote chaos. Het wordt er alleen niet beter op als men overal ook nog eens protesteren gaat tegen asielzoekerscentra, men moet de mensen immers ergens kwijt.
pi_156671051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.

De noemer is het aantal gemeenten en ligt vast (393).

De teller is het aantal asielzoekers en is in principe oneindig.

Hieruit volgt:

aantal asielzoekers per gemeente = oneindig / 393 = oneindig

Logisch dat gemeenten zich daartegen verzetten.
Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:01:42 #15
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156671053
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
Ik ben zelf voorstander van optie 1. Dat vind ik de meest sociale en ook de meest werkbare beslissing. Maar helaas wordt er vanuit Den Haag nog maar heel beperkt gehoor aan gegeven.
pi_156671073
Gratis rijbewijs halen voor vluchtelingen.

Vluchtelingen in Duitsland moeten op kosten van de staat hun rijbewijs kunnen halen vinden Duitse rijschoolhouders. Dit zou helpen bij het zoeken naar een baan.

http://www.focus.de/regio(...)hlen_id_4998053.html

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:02:46 #17
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.
Met de nadruk op "nu".

Morgen is het weer anders, zijn het er weer meer.

Overmorgen ook.

Ad infinitum.
pi_156671078
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:03:16 #19
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gratis rijbewijs halen voor vluchtelingen.

Vluchtelingen in Duitsland moeten op kosten van de staat hun rijbewijs kunnen halen vinden Duitse rijschoolhouders. Dit zou helpen bij het zoeken naar een baan.

http://www.focus.de/regio(...)hlen_id_4998053.html

:')
Ja, en de bakkers vinden dat alle asielzoekers gratis brood moeten krijgen op kosten van de staat.
pi_156671108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:08:12 #21
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.
Natuurlijk niet. Ze beroepen zich op hun zwijgrecht. Hebben ze geleerd van Volkert.

Laat het slachtoffer maar bewijzen dat zij hun attenties niet op prijs stelde.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:10:47 #22
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156671210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:12:25 #23
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671251
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
Drones misschien.
pi_156671299
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak me niet druk om allemaal rampen die mensen kunnen verzinnen. We hebben al jaren deze vluchtelingen verdragen en begrijp niet waarom dat ineens een onoverkomelijk probleem zou moeten opleveren. Er wonen hier nu een stel angsthazen die bang zijn voor alles lijkt het wel maar om daarom maar meteen al onze verworvenheden om zeep te helpen lijkt mij niet verstandig.
pi_156671365
Zijlstra wil nog even zieltjes/stemmen winnen.

Ga toch naar huis, zak aardappelen. :')
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:21:23 #26
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156671451
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak me niet druk om allemaal rampen die mensen kunnen verzinnen. We hebben al jaren deze vluchtelingen verdragen en begrijp niet waarom dat ineens een onoverkomelijk probleem zou moeten opleveren. Er wonen hier nu een stel angsthazen die bang zijn voor alles lijkt het wel maar om daarom maar meteen al onze verworvenheden om zeep te helpen lijkt mij niet verstandig.
Het Vluchtelingenverdrag is een leuke verworvenheid wanneer het een individu beschermd die opkomt voor homo-rechten of vrijheid van meningsuiting in een repressief land. Wanneer het een legitimatie vormt voor massale volksverhuizingen vanwege een toevallige burgeroorlog dan schiet het zijn doel wat voorbij wat mij betreft.
pi_156673623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het Vluchtelingenverdrag is een leuke verworvenheid wanneer het een individu beschermd die opkomt voor homo-rechten of vrijheid van meningsuiting in een repressief land. Wanneer het een legitimatie vormt voor massale volksverhuizingen vanwege een toevallige burgeroorlog dan schiet het zijn doel wat voorbij wat mij betreft.
Jouw opvatting staat volgens mij volledig in contrast met het ontstaan van de vluchtelingen verdragen, de grote vluchtelingen stromen door Wo1, de Russische revolutie zorgen voor deze verdragen en na WO2 werden de verdragen nog weer aangepast vanwege de Joden vervolging in de aanloop naar WO2 en de vluchtelingen die daaruit voortkwamen. De verdragen zijn juist ontstaan op basis van grote stromen vluchtelingen. De humanitaire protocollen zijn later toegevoegd.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:46:16 #28
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156673776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jouw opvatting staat volgens mij volledig in contrast met het ontstaan van de vluchtelingen verdragen, de grote vluchtelingen stromen door Wo1, de Russische revolutie zorgen voor deze verdragen en na WO2 werden de verdragen nog weer aangepast vanwege de Joden vervolging in de aanloop naar WO2 en de vluchtelingen die daaruit voortkwamen. De verdragen zijn juist ontstaan op basis van grote stromen vluchtelingen. De humanitaire protocollen zijn later toegevoegd.
Het Vluchtelingenverdrag van Genève stamt toch echt uit 1951. Daarvoor werd denk ik eerder op een ad hoc-basis besloten of iemand kon blijven en de mensen die wat toevoegden konden waarschijnlijk wel blijven. Lijkt mij een gezonder systeem waarbij de noden van het land centraal staan in plaats van 'rechten' te verlenen aan een potentieel onuitputtelijke groep mensen die vaak zelf de grootste maling hebben aan grondrechten van anderen bijv. Het huidige systeem is fundamenteel verkeerd. Zelfs een crisis in een relatief klein land als Syrië kunnen we al nauwelijks aan.
pi_156674023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het Vluchtelingenverdrag van Genève stamt toch echt uit 1951. Daarvoor werd denk ik eerder op een ad hoc-basis besloten of iemand kon blijven en de mensen die wat toevoegden konden waarschijnlijk wel blijven. Lijkt mij een gezonder systeem waarbij de noden van het land centraal staan in plaats van 'rechten' te verlenen aan een potentieel onuitputtelijke groep mensen die vaak zelf de grootste maling hebben aan grondrechten van anderen bijv. Het huidige systeem is fundamenteel verkeerd. Zelfs een crisis in een relatief klein land als Syrië kunnen we al nauwelijks aan.
En wat staat er in artikel 1 van het vluchtelingen verdrag van 1951:
quote:
Has been considered a refugee under the Arrangements of 12 May 1926 and 30 June 1928 or under the Conventions of 28 October 1933 and 10 February 1938, the Protocol of 14 September 1939 or the Constitution of the International Refugee Organization;
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001002/geldigheidsdatum_07-10-2015
Dus ja dat verdrag is uit 1951 maar er waren daarvoor al vele regelingen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:54:55 #30
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156674081
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En wat staat er in artikel 1 van het vluchtelingen verdrag van 1951:

[..]

http://wetten.overheid.nl/BWBV0001002/geldigheidsdatum_07-10-2015
Dus ja dat verdrag is uit 1951 maar er waren daarvoor al vele regelingen.
Hoeveel landen waren verdragspartijen bij die regelingen dan? En hoeveel rechten verleenden die toenmalige regelingen? Ik denk dat het weinig voorstelde.
pi_156674107
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat vluchtelingenverdrag kan in mijn ogen zo de kliko in. Een verdrag uit 1951 met wortels uit de jaren '20 en '30. Het verdrag komt uit een tijd waar niemand een auto had en een ritje met de trein een bijzonderheid was.

De problemen zijn momenteel totaal anders. We hebben geen verdreven joden meer uit Duitsland die de buurlanden (Nederland, Zwitserland) niet in kunnen. De vluchteling van tegenwoordig laat zijn vrouw en kinderen achter om duizenden kilometers te reizen naar het rijke westen.
pi_156674121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:54 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoeveel landen waren verdragspartijen bij die regelingen dan? En hoeveel rechten verleenden die toenmalige regelingen? Ik denk dat het weinig voorstelde.
Doet dat wat af aan de ontstaansgeschiedenis? Er zijn nu ook nog steeds landen die zich er niets van aantrekken.
pi_156674277
Mooizo, het draagvlak voor de opvang van asielzoekers wordt steeds kleiner.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:10:37 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156674543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Doet dat wat af aan de ontstaansgeschiedenis? Er zijn nu ook nog steeds landen die zich er niets van aantrekken.
De ontstaansgeschiedenis interesseert me dan ook wat minder dan de toekomst van de vluchtelingenverdragen. Een halve failed state als Nigeria heeft straks een kleine half miljard inwoners. Stel nu eens dat daar een burgeroorlog a la Syrië uitbreekt. Zo ondenkbaar is dat niet.
pi_156674546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je verwacht het niet van deze chirurgen.
pi_156674666
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het waren gynaecologen die niet konden wachten om hun vak weer op te pakken.
pi_156674986
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit waren gynaecologen hè.
Wat een parels...

Edit: te laat :')
pi_156675030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

De ontstaansgeschiedenis interesseert me dan ook wat minder dan de toekomst van de vluchtelingenverdragen. Een halve failed state als Nigeria heeft straks een kleine half miljard inwoners. Stel nu eens dat daar een burgeroorlog a la Syrië uitbreekt. Zo ondenkbaar is dat niet.
Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
pi_156675167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
Hier heb je de definitie:

"owing to well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it."[1]

Een algemene oorlogssituatie staat niet eens genoemd als reden voor internationale bescherming. Er wordt geknutseld met regels.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:30:58 #40
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156675172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. [quote]Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
[/quote]

Die kans schat ik in op 0%. En dan ben ik nog genereus.
pi_156675234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:30 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hier heb je de definitie:

"owing to well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it."[1]

Een algemene oorlogssituatie staat niet eens genoemd als reden voor internationale bescherming. Er wordt geknutseld met regels.
Lijkt mij wel "membership of a particular social group" als je dus behoort tot een sociale groep, de tegenstanders van de groep of groepen die oorlog voeren, dan ben je ook een vluchteling.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:17:08 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_156676488
Heeft er iemand foto's of beelden van asielzoekers in Nederland? Opmerkelijk dat dat niet in de media komt.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:47:49 #43
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156681004
Weer een sprekend voorbeeld van de incompatibilité d'humeur tussen Syriers uit de middeleeuwen en de moderne Westerse samenleving:

http://www.mirror.co.uk/n(...)hilling-last-6589673
pi_156682794
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef Manke het volgende:
Heeft er iemand foto's of beelden van asielzoekers in Nederland? Opmerkelijk dat dat niet in de media komt.
Privacy is een goed kleed om alles onder te schuiven. Maar ik verwacht binnen nu en een paar weken wel dashcambeelden van mensen die langs een opvanglocatie rijden en laten zien hoe de straten er bij liggen. Ik gok dat er buiten de sporthallen niet veel te zien is van de slapers in de hallen. Maar we hebben ook het 'geluk' dat het niet zo mooi weer meer is waarbij je lang buiten blijft hangen.

Over sporthallen gesproken: http://www.nu.nl/binnenla(...)ex-sint-pancras.html (hoewel ik niets kan vinden van dat die hal een opvanglocatie gaat worden). Beetje tactiek van de verschroeide aarde. Niet meer kunnen sporten -> er voor zorgen dat anderen het ook niet kunnen gebruiken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het 'gewoon' een normale brand is, niet aangestoken. Valt alleen wat meer op omdat er veel sporthallen voor opvang gebruikt gaan worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156683397
Als wij in Nederland ze allemaal in vakantieparken stoppen, waar moeten wij Nederlanders dan zelf heen als we op binnenlandse vakantie willen?
pi_156683679
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef Manke het volgende:
Dat opvangkamp in Nijmegen is net open geef de mensen die er werken of helpen om gedesillusioneerd te raken en die filmpjes van ongeregeldheden komen vanzelf.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:03:17 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156683719
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat opvangkamp in Nijmegen is net open geef de mensen die er werken of helpen om gedesillusioneerd te raken en die filmpjes van ongeregeldheden komen vanzelf.
Ik ken nu al mensen (vooral vrouwen) die het Heumensoord niet meer doorkruisen met hardlopen. Iets met de kat op het spek binden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:03:42 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156683727
quote:

[..]

^^ Dat. Japan heeft dat begrepen door er gemiddeld een stuk of 10 per jaar op te nemen. Dat geeft ook geen ghettovorming in je land zoals wij hier hebben. En het is genoeg voor alle tutjes die hun geweten willen oppoetsen om een zielige asielzoeker te kunnen vertroetelen. Gewoon eerlijk verdelen zodat ze allemaal tijd hebben om te laten zien hoe humaan ze zijn... :')
censuur :O
pi_156683916
Klopt het dat Engeland vrijwel geen asielzoekers opneemt?
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 09:21:45 #50
8781 crew  Frutsel
pi_156683978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:17 schreef Loekie1 het volgende:
Klopt het dat Engeland vrijwel geen asielzoekers opneemt?
20.000 dacht ik
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:25:56 #51
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684060
quote:

[..]

Eens.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:27:43 #52
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat vluchtelingenverdrag kan in mijn ogen zo de kliko in. Een verdrag uit 1951 met wortels uit de jaren '20 en '30. Het verdrag komt uit een tijd waar niemand een auto had en een ritje met de trein een bijzonderheid was.

De problemen zijn momenteel totaal anders. We hebben geen verdreven joden meer uit Duitsland die de buurlanden (Nederland, Zwitserland) niet in kunnen. De vluchteling van tegenwoordig laat zijn vrouw en kinderen achter om duizenden kilometers te reizen naar het rijke westen.
_O_ Uitstekend verwoord.

Dat vluchtelingenverdrag is een molensteen om de Nederlandse nek. Het sleurt ons de afgrond in.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:32:10 #53
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684155
Hollande: ‘Totale oorlog dreigt in Europa'

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)bleem-niet-oplossen/

quote:
Merkel en Hollande willen meer Europa.

“Dank u wel mevrouw Merkel dat u uw vicebondskanselier hebt meegenomen.’’
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:33:42 #54
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684178
seksueel misbruik azc’s in doofpot

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)ekers-te-beschermen/

quote:
“We hebben diverse betrouwbare rapporten van slachtoffers die gaan over seksueel geweld en aanvallen op vrouwen. Ook NGO’s en adviesgroepen rapporteren dit”, aldus Helfrich tegenover Reuters.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:34:14 #55
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685016
gemeenten desnoods te overvallen met bussen vol migranten

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aniek_kabinet__.html

quote:
Het paniekerige optreden zou bedoeld zijn om draagvlak in het land voor asielopvang overeind te houden, maar is niet overal in Den Haag goed gevallen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:36:26 #56
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685043
Prachtpanden voor opvang

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_voor_opvang__.html

quote:
Het gaat onder andere om voormalige rechtbanken, monumentale villa’s en statige herenhuizen, vaak op de mooiste locaties van een stad.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:39:34 #57
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685079
Drama in Oranje, maar Rutte drinkt Coca Cola

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-mensen-blijf-je-af/

quote:
Op het moment dat het nieuws over Oranje bij de Nederlandse delegatie in Atlanta bekend werd, was er net een bezoek geweest aan het hoofdkantoor van Coca Cola.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:42:15 #58
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685121
Wilders moet afstand nemen van haatcampagne

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)atcampagne~a4158446/

quote:
Dat de lokale bevolking daartegen protesteert, is volkomen begrijpelijk.
Die mensen verdienen het niet te worden weggezet als racisten.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:45:04 #59
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685161
Kabinet zeer geschrokken

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)t-dijkhoff~a4158190/

quote:
De Kamer toonde zich dinsdag bij de hervatting van de middagvergadering zeer geschrokken over de gebeurtenissen van dinsdagavond in Oranje, dat overvallen werd door de plotselinge komst van nog eens 700 asielzoekers naar het kleine dorp. 'Rutte had naar Oranje moeten gaan, niet Dijkhoff', zegt SP-leider Emile Roemer. 'De premier is aan het duiken.'
pi_156685356
Minister Asscher gisteren bij DWDD. Vreselijk. Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden. Voor de rest: 'dat interesseert me niet.'
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/

In moeilijke tijden leer je mensen kennen, Asscher is door de mand gevallen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:00:51 #61
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156686430
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Minister Asscher gisteren bij DWDD. Vreselijk. Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden. Voor de rest: 'dat interesseert me niet.'

Asscher is een dominee van de Linkse Kerk, let op wat hij zegt op tijdstip 6.34 :

quote:
Er zijn wonderen verricht.
Hierbij refereert de lul aan de verplichte opvang van gelukszoekers door gemeenten, tegen de wens van de bevolking in.
pi_156687976
quote:

Dat was voor de gemiddelde persoon allang duidelijk, maar wordt nu zonder enige gène op de TV duidelijk gemaakt. De incompetentie en het gebrek aan visie of ook maar iets wat op een plan lijkt is domweg stuitend. Je zou je toch kapot schamen als je op een partij hebt gestemd waar dit soort stumpers voor staan.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:04:01 #63
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156688853
quote:
'Barmhartig vluchtelingenbeleid is sprong in het duister'

Emeritus hoogleraar Frank Ankersmit in de Nieuwsbreak

Niet de private ethiek, maar de publieke ethiek moet domineren in het vluchtelingendebat, zegt Frank Ankersmit, emeritus hoogleraar geschiedenis, in de Nieuwsbreak. 'Private ethiek is dat je een vluchteling helpt die je op straat ziet liggen. Dan reken je niet uit wat het je kost om dit te doen. Op politiek niveau moet dat wel.'
http://www.volkskrant.nl/(...)et-duister~a4158140/

Lees het hele interview maar, best interessant.
pi_156688863
Telegraaf meldt:
quote:
IS vreest braindrain

RAQQA -
De EU krijgt hulp uit opmerkelijke hoek in zijn pogingen om de onaflatende vluchtelingenstroom uit Irak en Syrië een halt toe te roepen. Terreurgroep IS vreest een braindrain en is nu zelf een offensief begonnen om de exodus te stoppen.
Sinds half september verspreidt IS video's en artikels waarin vluchtelingen in diskrediet worden gebracht, weet de Belgische krant De Tijd. De terreurorganisatie wil daarmee voorkomen dat nog meer moslims de tocht naar Europa gaan maken.
IS waarschuwt voor het 'sprookje Europa'. "Het is een illusie dat je in Europa veiligheid, voorspoed en luxe zal vinden," wordt gezegd in een van de video's. "Europa is een denkbeeldig paradijs."
Ook wordt gezegd dat vluchtelingen in kampen worden bestolen en uitgebuit. Wie daarna nog overweegt om te vertrekken naar het land van de ongelovigen, wacht de toorn van Mohammed, aldus IS.
In de propagandavideo's worden beelden van zinkende boten met vluchtelingen en velden lopende asielzoekers afgewisseld met idyllische beeldenan korenvelden en gezellige marktjes in het kalifaat.
Het zijn vooral de hoogopgeleide Syriërs die op de vlucht slaan en dat vormt een groot probleem voor IS. De dokters, leraren, apothekers en managers zijn broodnodig om het kalifaat draaiende te houden.
Het sprookje van de hoog opgeleide Syriërs heeft IS ook bereikt, als je in een sprookjesboek gelooft, dan geloof je natuurlijk ook dat het hoogopgeleiden zijn :)
Dan moet je ze ook maar huizen, medische zorg en gratis geld beloven 8-)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156688948
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Telegraaf meldt:

[..]

Het sprookje van de hoog opgeleide Syriërs heeft IS ook bereikt, als je in een sprookjesboek gelooft, dan geloof je natuurlijk ook dat het hoogopgeleiden zijn :)
Dat er een hoop hoogopgeleiden tussen zitten, betekent niet dat iedereen die deze kant opkomt een diploma heeft.

Daar verbaas ik mij altijd over in dit soort discussies. Mensen zien vluchtelingen die zich als idioten gedragen en concluderen daaruit dat er louter laaggeletterden deze kant opkomen.

Het is niet of-of, mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156689060
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat er een hoop hoogopgeleiden tussen zitten, betekent niet dat iedereen die deze kant opkomt een diploma heeft.

Daar verbaas ik mij altijd over in dit soort discussies. Mensen zien vluchtelingen die zich als idioten gedragen en concluderen daaruit dat er louter laaggeletterden deze kant opkomen.

Als het PVVers zijn dan is de conclusie blijkbaar wel valide.
Ik denk dat er een grote behoefte is aan een cursus logisch denken voor linkse kerkgangers
(uiteraard dient de rekentest eerst met goed gevolg afgelegd te worden) :)
Exaudi orationem meam
pi_156689094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:14 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als het PVVers zijn dan is de conclusie blijkbaar wel valide.
Ik denk dat er een grote behoefte is aan logisch denken voor linkse kerkgangers
(uiteraard dient de rekentest eerst met goed gevolg afgelegd te worden) :)
'Hullie doen het ook', vind jij een valide argument?

Verder ben ik niet bepaald een aanhanger van de linkse kerk, maar goed.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:17:33 #68
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_156689122
quote:
Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden.
Vergeet niet de zeer gebruikelijke oneliners als; We moeten het samen doen. Samen de schouders er onder zetten. Met elkaar tot een oplossing komen!
pi_156689160
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Hullie doen het ook', vind jij een valide argument?

Verder ben ik niet bepaald een aanhanger van de linkse kerk, maar goed.
Nee het is geen 'Hullie doen het ook' drogreden maar een logische denkfout, het kan niet zo zijn dat hetzelfde logische schema 2 tegenstrijdige conclusies heeft, minstens 1 moet onjuist zijn.
Exaudi orationem meam
pi_156689210
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:19 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee het is geen 'Hullie doen het ook' drogreden maar een logische denkfout, het kan niet zo zijn dat hetzelfde logische schema 2 tegenstrijdige conclusies heeft, minstens 1 moet onjuist zijn.
Maar goed, jij denkt dus dat er geen of nauwelijks hoogopgeleide Syriërs tussen de honderdduizenden vluchtelingen zitten die naar Europa afreizen?

Tegelijkertijd merkt IS dat hoogopgeleiden Syrie verlaten.

Waar zijn die mensen dan gebleven? Ze zijn in rook opgegaan?
pi_156689241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Telegraaf meldt:

[..]

Eigenaardig, die vluchtelingenstroom wilden ze toch gebruiken om IS-terroristen op ons dak te sturen?
I´m back.
pi_156689253
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, jij denkt dus dat er geen of nauwelijks hoogopgeleide Syriërs tussen de honderdduizenden vluchtelingen zitten die naar Europa afreizen?

Tegelijkertijd merkt IS dat hoogopgeleiden Syrie verlaten.

Waar zijn die mensen dan gebleven? Ze zijn in rook opgegaan?
Die werken nu allemaal in Servië natuurlijk.
Naturheilmittel
pi_156689273
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bovendien alsof hoogopgeleiden een soort mythische supermensen zijn die nooit wat fout zullen doen. Je zou ze de kost moeten geven.
I´m back.
pi_156689277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenaardig, die vluchtelingenstroom wilden ze toch gebruiken om IS-terroristen op ons dak te sturen?
IS is een verzameling mentaal beperkte fundamentalisten. Die moet je niet al te veel op hun woorden nemen.
Naturheilmittel
pi_156689327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:25 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

IS is een verzameling mentaal beperkte fundamentalisten. Die moet je niet al te veel op hun woorden nemen.
Dat blijkt wel weer idd.
I´m back.
pi_156689361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leugenachtige bangmakerij met een bizar hoog rendement.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:31:04 #77
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156689378
quote:
'Aanrijding Syrische jongen leidde tot confrontatie in Oisterwijk'

OISTERWIJK - De aanrijding van een fietsende Syrische jongen was dinsdagavond de aanleiding voor een grote ruzie aan het Klompven in Oisterwijk tussen jongeren van het azc en jeugd uit Oisterwijk. De Syrische jongen werd eerder op de dag aangereden door een automobilist en de asielzoekers vermoedden dat er opzet in het spel was. Dat meldt het Brabants Dagblad.

Het personeel van het asielzoekerscentrum zou de vluchtelingen met klem hebben aangeraden om de aanrijding door de politie uit te laten zoeken. Ondanks die waarschuwing ging een groep van vijftien vluchtelingen gewapend met stokken op zoek naar rivaliserende jeugd uit Nederland. De politie kon voorkomen dat de twee groepen elkaar te lijf gingen.

'Escalatie'
Burgemeester Hans Janssen sprak dinsdagavond over ‘een escalatie van fricties die we afgelopen week zagen’. “We dachten dit te kunnen ondervangen met extra toezicht en inzet van jongerenwerk”, aldus de burgemeester. Hij wil ‘snelle actie’ om te voorkomen dat het van kwaad tot erger gaat.

"We hebben nog geen goed beeld wie de jongeren zijn, die gisteren bij de oproer betrokken waren. Wel hebben we sterk de indruk dat het om lokale jeugd gaat.”

Noodverordening
Agenten deden woensdagmiddag onderzoek in de wijk achter het azc. Zo hoopte de politie inzicht te krijgen in hoe de jongeren zich dinsdagavond door de wijk bewogen om er achter te komen hoe het bijna tot een confrontatie kwam. Ook informeerde de politie omwonenden over de noodverordening die is afgekondigd.

http://www.omroepbrabant.(...)e+in+Oisterwijk.aspx
Mooi man, gelijk een legertje vluchtelingen oproepen en bewapenen met stokken om die persoon kapot te slaan. Het is net alsof ze de oorlog uit het midden oosten hier mee naartoe hebben genomen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156689405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Mooi man, gelijk een legertje vluchtelingen oproepen en bewapenen met stokken om die persoon kapot te slaan. Het is net alsof ze de oorlog uit het midden oosten hier mee naartoe hebben genomen.
Men had dus jongerenwerk ingezet maar weet niet om wie het gaat?
pi_156689407
quote:

[..]

Goed voorbeeld inderdaad. Hier zouden we zelf op zoek gaan naar die gast om hem een lesje te leren.

Dat volk trommelt een leger op om die gast te doden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:33:16 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689410
De enige manier om draagvlak voor opvang van vluchtelingen te vergroten is wanneer dit racaille linea recta wordt teruggestuurd naar de zandbak. Dan zend je een stevig signaal af.
pi_156689436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:
De enige manier om draagvlak voor opvang van vluchtelingen te vergroten is wanneer dit racaille linea recta wordt teruggestuurd naar de zandbak. Dan zend je een stevig signaal af.
Dus geen opvang?
pi_156689504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:
Deze mensen zijn gewend aan een zeer strak repressief regime (om het maar eufemistisch uit te drukken). Als je dus niet keihard optreedt tegen de kleinste overtreding denken ze al gauw dat alles mag, met alle gevolgen van dien. Misschien kunnen we de autochtonen beter op inburgeringscursus sturen om de denkwijze van onze "vluchtelingen" te begrijpen. 8-)
Exaudi orationem meam
pi_156689529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Deze mensen zijn gewend aan een zeer strak repressief regime (om het maar eufemistisch uit te drukken). Als je dus niet keihard optreedt tegen de kleinste overtreding denken ze al gauw dat alles mag, met alle gevolgen van dien. Misschien kunnen we de autochtonen beter op inburgeringscursus sturen om de denkwijze van onze "vluchtelingen" te begrijpen. 8-)
Daar weet ik dan iets over. Daar leert men vooral over de rechten die men heeft.
pi_156689600
Waarom heeft Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken eigenlijk uitzonderingspositie gekregen?
pi_156689606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:45 schreef MakkieR het volgende:
Waarom heeft Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken eigenlijk uitzonderingspositie gekregen?
Omdat de regering van die landen dat wilden.
pi_156689643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat de regering van die landen dat wilden.
is daar dan een reden voor geweest? Je kunt toch niet zomaar een uitzonderingspositie krijgen? zo ja waarom heeft Nederland dan niet zo'n uitzonderingspositie?
pi_156689685
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

is daar dan een reden voor geweest? Je kunt toch niet zomaar een uitzonderingspositie krijgen? zo ja waarom heeft Nederland dan niet zo'n uitzonderingspositie?
Omdat onze regering graag asielzoekers heeft.

Ook jij bent een voorstander, want BN'ers zijn dat ook (tegen betaling van 2500 bij Pauw).
pi_156689689
quote:

[..]

Dat is een deal die je maakt. Als je die niet maakt.....
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:57:51 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156689820
quote:
Ondanks die waarschuwing ging een groep van vijftien vluchtelingen gewapend met stokken
't Zijn net Marokkanen: ruzie met 1 ==> hele groep achter je aan!
Sowieso: wat doet zo'n uitkeringszoeker op een fiets? Hoe komt-ie aan die fiets? En hoe kan iemand zonder enige kennis van onze verkeersregels zo aan het verkeer deelnemen?

quote:
Ook informeerde de politie omwonenden over de noodverordening
Noodverordeningen in heel veel Nederlandse plaatsen vanwege illegale Afrikanen die door de politiek worden aangemoedigd hun uitkering te komen aanvragen :N :N
pi_156689847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Zijn net Marokkanen: ruzie met 1 ==> hele groep achter je aan!
Sowieso: wat doet zo'n uitkeringszoeker op een fiets? Hoe komt-ie aan die fiets? En hoe kan iemand zonder enige kennis van onze verkeersregels zo aan het verkeer deelnemen?
Waarom zou iemand niet mogen fietsen? Voor rest blijkt niemand te weten wat er precies is gebeurt.
pi_156689850
quote:

[..]

Als je je poot maar stijf houdt dan lukt dat wel.

Naar mijn mening is Nederland (en dan bedoel ik eigenlijk onze bestuurders) bang om gezichtsverlies te lijden in Europa door zich hard op te stellen. Ze voeren liever een compromispolitiek. Dat betekent in de praktijk meegaan met de meerderheid/Duitsland.
pi_156689882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:59 schreef grimselman het volgende:

[..]

Als je je poot maar stijf houdt dan lukt dat wel.

Naar mijn mening is Nederland (en dan bedoel ik eigenlijk onze bestuurders) bang om gezichtsverlies te lijden in Europa door zich hard op te stellen. Ze voeren liever een compromispolitiek. Dat betekent in de praktijk meegaan met de meerderheid/Duitsland.
Ja.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:01:24 #93
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689890
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zou iemand niet mogen fietsen? Voor rest blijkt niemand te weten wat er precies is gebeurt.
Jawel, de politie wist ternauwernood te voorkomen dat 20 barbaren met wapens willekeurige Nederlanders te lijf gingen.
pi_156689903
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jawel, de politie wist ternauwernood te voorkomen dat 20 barbaren met wapens willekeurige Nederlanders te lijf gingen.
Er was toch iemand aangereden ook?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:04:45 #95
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er was toch iemand aangereden ook?
Dat vormt tegenwoordig een rechtvaardiging om 20 gewapende mannen op te trommelen om wat willekeurige mensen te mishandelen/doden?
pi_156689972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat vormt tegenwoordig een rechtvaardiging om 20 gewapende mannen op te trommelen om wat willekeurige mensen te mishandelen/doden?
Nee. Het verhaal is gewoon wat ingewikkelder dan jij zegt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:06:16 #97
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689993
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Het verhaal is gewoon wat ingewikkelder dan jij zegt.
Het is tamelijk lichtgetint/wit volgens mij.
pi_156690008
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:06 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is tamelijk lichtgetint/wit volgens mij.
Er was gewoon iets aan de hand.
pi_156690048
Vrees voor veiligheid Kamerleden door asieldebat

Er wordt gevreesd voor de veiligheid van Tweede Kamerleden door de discussie rond de vluchtelingen. De afdeling beveiliging van de Kamer waarschuwt daarvoor in een e-mail naar de fracties, die in handen is van het AD.

De partijen wordt dringend geadviseerd om beveiligers te waarschuwen als ze naar bijeenkomsten gaan over het asielvraagstuk. De beveiliging ziet dit als een 'verhoogd risicomoment'. ,,Het is voorstelbaar dat tegenstanders, maar ook voorstanders van het debat op bijeenkomsten over het vluchtelingendossier Tweede Kamerleden kunnen confronteren met hun ongenoegen,'' schrijft de beveiligingsafdeling van de Tweede Kamer.

,,Ik verzoek u derhalve om alert te zijn op bijeenkomsten over dit onderwerp waarbij Tweede Kamerleden van uw fractie aanwezig zijn.'' In de e-mail wordt ook verwezen naar het incident met staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD, Asiel) in het Drentse Oranje. ,,Bijeenkomsten over dit onderwerp zoals afgelopen dinsdagavond in Oranje kunnen onrustig verlopen waarbij emoties plaatselijk soms hoog oplopen. De hoge instroom van asielzoekers in Nederland houdt de gemoederen bezig.

Onrust
Vooralsnog is er geen sprake van grote maatschappelijke onrust in Nederland over de instroom van asielzoekers. Wel zijn de laatste tijd op verschillende plaatsen in Nederland uitingen van verzet tegen de opvang van de grote stroom asielzoekers waarneembaar.''

Het maatschappelijk debat over de vluchtelingen wordt steeds meer verhit. Een aantal gemeenteraadsvergaderingen moest om die reden onderbroken worden uit angst voor ongeregeldheden
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-asieldebat.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156690094
quote:

[..]

Nou, willekeurig. Volgens de bronnen waren er al langer spanningen en heeft iemand geprobeerd opzettelijk een asielzoeker dood te rijden.

Dat komt dus niet helemaal uit de lucht vallen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156690125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vrees voor veiligheid Kamerleden door asieldebat

Er wordt gevreesd voor de veiligheid van Tweede Kamerleden door de discussie rond de vluchtelingen. De afdeling beveiliging van de Kamer waarschuwt daarvoor in een e-mail naar de fracties, die in handen is van het AD.

De partijen wordt dringend geadviseerd om beveiligers te waarschuwen als ze naar bijeenkomsten gaan over het asielvraagstuk. De beveiliging ziet dit als een 'verhoogd risicomoment'. ,,Het is voorstelbaar dat tegenstanders, maar ook voorstanders van het debat op bijeenkomsten over het vluchtelingendossier Tweede Kamerleden kunnen confronteren met hun ongenoegen,'' schrijft de beveiligingsafdeling van de Tweede Kamer.

,,Ik verzoek u derhalve om alert te zijn op bijeenkomsten over dit onderwerp waarbij Tweede Kamerleden van uw fractie aanwezig zijn.'' In de e-mail wordt ook verwezen naar het incident met staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD, Asiel) in het Drentse Oranje. ,,Bijeenkomsten over dit onderwerp zoals afgelopen dinsdagavond in Oranje kunnen onrustig verlopen waarbij emoties plaatselijk soms hoog oplopen. De hoge instroom van asielzoekers in Nederland houdt de gemoederen bezig.

Onrust
Vooralsnog is er geen sprake van grote maatschappelijke onrust in Nederland over de instroom van asielzoekers. Wel zijn de laatste tijd op verschillende plaatsen in Nederland uitingen van verzet tegen de opvang van de grote stroom asielzoekers waarneembaar.''

Het maatschappelijk debat over de vluchtelingen wordt steeds meer verhit. Een aantal gemeenteraadsvergaderingen moest om die reden onderbroken worden uit angst voor ongeregeldheden
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-asieldebat.dhtml
Eerst was er geen probleem en nu wel. Dit voorspelde ik al weken gelden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:13:45 #102
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156690139
quote:

[..]

Mensen, let op de glijdende schaal.

Sinds vorige week lezen we berichten van ruzies en vechtpartijtjes op de azc's zelf.

Nu dus het bericht uit Oisterwijk van een groep "vluchtelingen" die hier zomaar het recht in eigen hand willen nemen. Misschien omdat ze dat thuis gewend zijn?

Vreemd: over dankbaarheid voor de gratis opvang lees je nergens iets. Is dat niet interessant om over te schrijven of bestaat die dankbaarheid niet. Wordt onze hulp als vanzelfsprekend beschouwd?

Terug naar de glijdende schaal. Wat krijgen we volgende week? Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:13:46 #103
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156690140
Niet alleen kamerleden vrezen voor hun veiligheid met deze invasie...

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

In Afrika heel normaal. Daarom moeten die lui ook fijn daar blijven.
pi_156690163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet alleen kamerleden vrezen voor hun veiligheid met deze invasie...

[..]

In Afrika heel normaal. Daarom moeten die lui ook fijn daar blijven.
Dat is daar niet geheel normaal.
pi_156690168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mensen, let op de glijdende schaal.

Sinds vorige week lezen we berichten van ruzies en vechtpartijtjes op de azc's zelf.

Nu dus het bericht uit Oisterwijk van een groep "vluchtelingen" die hier zomaar het recht in eigen hand willen nemen. Misschien omdat ze dat thuis gewend zijn?

Vreemd: over dankbaarheid voor de gratis opvang lees je nergens iets. Is dat niet interessant om over te schrijven of bestaat die dankbaarheid niet. Wordt onze hulp als vanzelfsprekend beschouwd?

Terug naar de glijdende schaal. Wat krijgen we volgende week? Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
Werkt ook de andere kant op he. Het begon met brandstichtingen in AZC's, nu worden er al pogingen ondernomen om asielzoekers dood te rijden. Het is wachten op de eerste Nederlander die een asielzoeker omlegt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:16:26 #106
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156690180
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Werkt ook de andere kant op he. Het begon met brandstichtingen in AZC's, nu worden er al pogingen ondernomen om asielzoekers dood te rijden. Het is wachten op de eerste Nederlander die een asielzoeker omlegt.
Zeker, het escaleert aan alle kanten.

Intussen is onze premier bier aan het verkopen in Amerika. First things first.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:17:20 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156690203
quote:
Eerste hit van Google: Waarom krijgt moordende asielzoeker Baflo flink lagere straf?
Het willen helpen van niet-Europeanen kost letterlijk mensenlevens in ons land.

quote:
Op donderdag 8 oktober 2015 15:15 schreef Jaroon het volgende:
Dat is daar niet geheel normaal.
Ooit in Afrika geweest? Ik nam ooit een verkeerde afslag, en terplekke voel je je alsof je wordt opgegeten als je uitstapt! Later op Google Maps teruggezocht waar dat was... Je ziet ze eerst naar de auto kijken, vervolgens met opgeheven stokken er opaf komen, en een straat verder houdt Google Maps op! Dat is de mentaliteit daar, en die krijg je echt niet uit die mensen door ze hier gratis alles te geven.
Oh, dat was in een van de betere gebieden (Cape Town).
pi_156690404
quote:

[..]

15 jongeren met stokken een legertje met wapens?

quote:

[..]

Het ging om 15 jongeren, die 'wapens' waren stokken, en het waren geen willekeurige Nederlanders maar een groep Nederlandse jongeren die zich de hele week al dusdanig misdragen heeft dat de politie daar Jeugdwerk op af had gestuurd.
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:30:46 #109
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156690507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:26 schreef moussie het volgende:

[..]

15 jongeren met stokken een legertje met wapens?

[..]

Het ging om 15 jongeren, die 'wapens' waren stokken, en het waren geen willekeurige Nederlanders maar een groep Nederlandse jongeren die zich de hele week al dusdanig misdragen heeft dat de politie daar Jeugdwerk op af had gestuurd.
pi_156690566
quote:
Ik vermoed dat de media dat een weinig spannend verhaal vinden.

Of zit je te wachten op asielzoekers die bij je aan de deur komen met een bos bloemen?
pi_156690596
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of zit je te wachten op asielzoekers die bij je aan de deur komen met een bos bloemen?
Bovendien, als de NOS een item uitzend van 'asielzoekers gedragen zich prima' maakt dat niet uit, want dat zijn dan alsnog pertinente leugens van de staatsmedia.
pi_156690655
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Aah, dus als het om ons zelf gaat lossen wij dit zo op
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Goed voorbeeld inderdaad. Hier zouden we zelf op zoek gaan naar die gast om hem een lesje te leren.
.. maar als 'dat volk' hetzelfde doet is het ineens een leger met wapens.
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:39:40 #113
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156690694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah, dus als het om ons zelf gaat lossen wij dit zo op

[..]

.. maar als 'dat volk' hetzelfde doet is het ineens een leger met wapens.
Maar dat volk doet het ook echt. Op FOK! zitten louter grootsprekers. Subtiel verschilletje.
pi_156690715
quote:

[..]

Daar maak ik niet voor open, als ze nou met een fles wijn komen is het een ander verhaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156690742
Duitse leiders geven Merkel steun in de rug

Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken. Merkel zei woensdag in een televisie-interview niet af te wijken van haar ruimhartige asielbeleid. Dat beleid ligt in toenemende mate onder vuur in Duitsland.

"De kanselier heeft een plan en dat is goed", zei de sociaaldemocratische premier van de deelstaat Sleeswijk-Holstein op een vergadering van deelstaatpremiers donderdag in Bremen. De christendemocratische premier van Hessen, Volker Bouffier zei Merkels beleid te steunen en wees "paniek zaaien" en "het bouwen van een hek rond Duitsland" af.

De leider van de sociaaldemocraten, vicekanselier en minister van Economische Zaken, Sigmar Gabriel, zei te geloven dat de koers van Merkel goed is.

Merkel heeft de steun hard nodig want de aanhoudende stroom vluchtelingen dreigt een politieke molensteen voor haar te worden. Prominenten uit haar eigen christendemocratische achterban, inclusief de Beierse premier Horst Seehofer, roepen luid dat er niet meer vluchtelingen bij kunnen.

Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien". Ze stelt herhaaldelijk in elk debat dat "het ons gaat lukken" de problemen op te lossen. Partijgenoot en minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Mazière, is een van de sleutelfiguren die duidelijk heeft gemaakt dat hij daar niet van overtuigd is.

Donderdagavond is Merkel op een regionaal congres van haar partij CDU in Wuppertal. Volgens Duitse media riskeert ze er christendemocratisch 'voetvolk' tegen het lijf te lopen dat vraagtekens zet bij Merkels 'Wir schaffen das' (Het lukt ons).

Op de avond van Merkels tv-vraaggesprek kwamen woensdag in Erfurt 8000 mensen bijeen op een bijeenkomst van de rechtse Alternative für Deutschland (AfD). Daar werd om het aftreden van Merkel geroepen. "Merkel moet maar een ander volk zoeken", riep een AfD-leider. Volgens de politie waren er niet eerder zoveel mensen naar een dergelijke AfD-bijeenkomst gekomen. Vorige week waren het er 5000.
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_voor_Merkel__.html
De Duitse politiek gaat dus onverminderd door met hun beleid, ongeacht de gevolgen
pi_156690837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Maar dat volk doet het ook echt. Op FOK! zitten louter grootsprekers. Subtiel verschilletje.
Tuurlijk jongen, Nederlanders doen zoiets nooit .. :|W
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:56:02 #117
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156691034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, Nederlanders doen zoiets nooit .. :|W
Wel opvallend minder vaak, oh struisvogel.
pi_156691088
quote:
Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
Ik vind het in de huidige sfeer die er aan het ontstaan is, eerder wachten op de eerste mongool die een asielzoeker mishandelt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:06:44 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156691234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien".
Dus omdat zij in sprookjes gelooft wil ze een miljard Afrikanen en een miljard Aziaten toelaten?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:11:19 #120
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156691310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus omdat zij in sprookjes gelooft wil ze een miljard Afrikanen en een miljard Aziaten toelaten?
Dat vooruitzicht is meer een bijbelse plaag.
pi_156691408
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is anders de eerste keer dat ik lees dat jongeren uit een AZC achter autochtone jongeren aangaan, waarbij hetgeen de autochtone jeugd deed blijkbaar zo erg was dat de politie er Jeugdwerk op af moest sturen. Dus niks 'opvallend minder vaak', dat is net zo overdreven als van 15 even 20 maken en dat dan een legertje te noemen. Vertel, als het echt allemaal zo erg is als je zegt, waarom moet je dan ook nog overdrijven, oh muis die zo graag een olifant wil zijn?
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:20:57 #122
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156691453
quote:

[..]

Liever niet.

Maar het overheersende beeld is nu omgekeerd: grote ontevredenheid en grote ondankbaarheid voor alles dat hier gratis voor vluchtelingen (en hen die zich als zodanig voordoen) wordt gedaan.
pi_156691478
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Liever niet.

Maar het overheersende beeld is nu omgekeerd: grote ontevredenheid en grote ondankbaarheid voor alles dat hier gratis voor vluchtelingen (en hen die zich als zodanig voordoen) wordt gedaan.
Speciaal voor jou maak ik binnenkort wel een verhaal over dankbare asielzoekers.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:22:28 #124
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156691479
quote:

Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken.
Ja, wat is het nou? Een steun in de rug of een hart onder de riem? Die verslaggeving is tegenwoordig zo belabberd.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:23:43 #125
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156691498
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Speciaal voor jou maak ik binnenkort wel een verhaal over dankbare asielzoekers.
Makkelijk gezegd. Dat zal wel een kort verhaaltje worden.
pi_156691674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd. Dat zal wel een kort verhaaltje worden.
Het zal jou de zaken waarschijnlijk niet anders laten zien, vermoed ik.
pi_156691748
quote:

Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken. Merkel zei woensdag in een televisie-interview niet af te wijken van haar ruimhartige asielbeleid. Dat beleid ligt in toenemende mate onder vuur in Duitsland.
Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien"
En daar gaat het dus al mis; je mag emoties niet als basis gebruiken voor beleid. Wat je daar privé mee doet is je eigen zaak, maar als volksvertegenwoordiger hoor je daar toch wel iets anders mee om te gaan. Je moet rationeel kijken naar wat er speelt en bekijken hoe je met het probleem omgaat.

Dat betekent in mijn ogen ervoor zorgen dat je een duidelijk onderscheid maakt tussen gelukszoekers en vluchtelingen en dat je het aantal beperkt tot hetgeen waar (nog?) een maatschappelijk draagvlak voor is. Ook moet je eerlijk zijn over problemen met integratie en de kosten die dit alles met zich meebrengt. Laat staan dat er nu al enorme problemen zijn met de verwerking van het aantal "vluchtelingen" wat al binnengekomen is.

Dan kun je wel roepen dat je iedereen als mens ziet, maar daar gaat de discussie helemaal niet over. Daarmee probeer je alleeen maar alle kritiek direct in de kiem te smoren.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:02:33 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156692084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is anders de eerste keer dat ik lees dat jongeren uit een AZC achter autochtone jongeren aangaan, waarbij hetgeen de autochtone jeugd deed blijkbaar zo erg was dat de politie er Jeugdwerk op af moest sturen. Dus niks 'opvallend minder vaak', dat is net zo overdreven als van 15 even 20 maken en dat dan een legertje te noemen. Vertel, als het echt allemaal zo erg is als je zegt, waarom moet je dan ook nog overdrijven, oh muis die zo graag een olifant wil zijn?
Als die autochtone jongeren strafbare feiten hadden gepleegd dan had de politie niet louter jeugdwerk erop afgestuurd. Maar blijkbaar zijn de normen al zo verlegd dat je het acceptabel en zelfs respectabel moet vinden wanneer 15-20 mannen gewapend met stokken het recht in eigen handen dreigen te nemen naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer. En het is natuurlijk al helemaal ten hemel schreiend wanneer je dit als gast in een vreemd land doet.

En kom nu maar weer met de volgende jij-bak.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:03:16 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156692091
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal jou de zaken waarschijnlijk niet anders laten zien, vermoed ik.
Anders dan wat?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:06:55 #130
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156692128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als die autochtone jongeren strafbare feiten hadden gepleegd dan had de politie niet louter jeugdwerk erop afgestuurd. Maar blijkbaar zijn de normen al zo verlegd dat je het acceptabel en zelfs respectabel moet vinden wanneer 15-20 mannen gewapend met stokken het recht in eigen handen dreigen te nemen naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer. En het is natuurlijk al helemaal ten hemel schreiend wanneer je dit als gast in een vreemd land doet.

Toepassing van het strafrecht zal ook niet helpen. Stel dat je ze met veel moeite veroordeeld krijgt en stel je voor dat daar dan een detentie uitrolt. Dan betekent dat in feite alleen maar weer wat langer gratis kost en inwoning, precies waar ze op uit zijn.
pi_156693001
Merkel :')

Hoe groter de problemen worden hoe dieper ze zich ingraven in hun debiele stellingen. Totaal niet meer rationeel.

Vrouwen..
  donderdag 8 oktober 2015 @ 18:35:36 #132
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156693506
Tja, door het beleid van Merkel zal het jaar 2015 in Duitsland simpelweg een omslagpunt zijn op economisch en demografisch vlak. Dan laat ik de acute praktische problemen (opvang, vervoer) die zo'n monsterlijke instroom van (illegale) immigranten teweegbrengen nog buiten beschouwing.
pi_156693648
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Toepassing van het strafrecht zal ook niet helpen. Stel dat je ze met veel moeite veroordeeld krijgt en stel je voor dat daar dan een detentie uitrolt. Dan betekent dat in feite alleen maar weer wat langer gratis kost en inwoning, precies waar ze op uit zijn.
Vast :')
pi_156693696
quote:

[..]

Als de politie Jeugdwerk op je afstuurt heb je heus wel gedrag vertoont dat gecorrigeerd moet worden. En als je na dat gedrag dan ook nog eens iemand aanrijdt, tja ..
Maar ja, ik begrijp dat de normen al zo verlegd zijn dat je het acceptabel moet vinden dat asielzoekers aan worden gevallen.
pleased to meet you
pi_156693951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar ja, ik begrijp dat de normen al zo verlegd zijn dat je het acceptabel moet vinden dat asielzoekers aan worden gevallen.
Ja.

Maar dat is niks nieuws. Al voor de echt grote stroom op gang kwam opende ik dit topic: NWS / Extreemrechts geweld in Duitsland wegens asielzoekers

Met als doorsnee reactie: "Ik keur het niet goed MAAR eigenlijk hebben ze groot gelijk en is het volkomen logisch dat zoiets moest gebeuren."

Eigenlijk precies hetzelfde soort reactie als veel Marokkanen hadden na de aanslag op Charlie Hebdo (waar toen veel verontwaardiging over was).

Blijkbaar is het voor mensen in het algemeen verdraaid lastig om geweld écht af te wijzen als ze het met het doel eigenlijk eens zijn. Net zoals het omgekeerd voor veel mensen moeilijk is om voor de vrijheid van meningsuiting (of andere vrijheden) te zijn als het gaat om een mening die je niet aan staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 18:57:34 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 19:17:28 #136
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156694444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja.

Maar dat is niks nieuws. Al voor de echt grote stroom op gang kwam opende ik dit topic: NWS / Extreemrechts geweld in Duitsland wegens asielzoekers

Met als doorsnee reactie: "Ik keur het niet goed MAAR eigenlijk hebben ze groot gelijk en is het volkomen logisch dat zoiets moest gebeuren."

Eigenlijk precies hetzelfde soort reactie als veel Marokkanen hadden na de aanslag op Charlie Hebdo (waar toen veel verontwaardiging over was).

Blijkbaar is het voor mensen in het algemeen verdraaid lastig om geweld écht af te wijzen als ze het met het doel eigenlijk eens zijn. Net zoals het omgekeerd voor veel mensen moeilijk is om voor de vrijheid van meningsuiting (of andere vrijheden) te zijn als het gaat om een mening die je niet aan staat.
QFT :)
pi_156694902
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:07 schreef Confetti het volgende:
Merkel :')

Hoe groter de problemen worden hoe dieper ze zich ingraven in hun debiele stellingen. Totaal niet meer rationeel.

Vrouwen..Macht
Exaudi orationem meam
pi_156695602
quote:

[..]

Ja.

Wie keurt er het geweld tegen asielzoekers precies goed? Is er al geweld gepleegd tegen asielzoekers dan?
pi_156695791
quote:

[..]

Ja.

^O^
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:45:54 #140
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156698552
Godsdienstwaanzinnige leidt Europa naar de ondergang

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)vluchtelingencrisis/

quote:
Merkel zei in het interview echter dat “ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien”. Ze stelt herhaaldelijk in elk debat dat “het ons gaat lukken” de problemen op te lossen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:04:47 #141
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156699193
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Als de politie Jeugdwerk op je afstuurt heb je heus wel gedrag vertoont dat gecorrigeerd moet worden. En als je na dat gedrag dan ook nog eens iemand aanrijdt, tja ..
Wie zegt dat daar sprake van is? Behalve een groep schuimbekkende halve wilden met stokken.......
pi_156699569
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ah, de dikke duim is ook weer gearriveerd.
pi_156699640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wie zegt dat daar sprake van is? Behalve een groep schuimbekkende halve wilden met stokken.......
De politie
quote:
De namen van alle twistende jongeren zijn genoteerd. Twee van de autochtone jongeren zouden volgens de politie echt willen gaan slaan en deze zijn aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het bureau in Tilburg. Een persoon heeft een proces-verbaal gekregen omdat hij een valse naam heeft opgegeven.
http://www.oisterwijknieu(...)artij-in-oisterwijk/
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:22:20 #144
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156699719
quote:
Ja, vermeend en Omroep Brabant in één zin geeft veel duidelijkheid.
pi_156699765
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, een bron over de vermeende moordaanslag middels een auto, tuthola.
Doe jij anders eens een bron voor je eerdere bewering m.b.t. Nederlandse jongeren? Oh wacht..
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:24:43 #146
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156699791
quote:
9s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe jij anders eens een bron voor je eerdere bewering m.b.t. Nederlandse jongeren? Oh wacht..
Het lijkt me eenvoudigweg zeer aannemelijk.
pi_156699845
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het lijkt me eenvoudigweg zeer aannemelijk.
De duim als bron dus.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:31:42 #148
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156700006
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De duim als bron dus.
Het is speculeren. Hier volgt nog een speculatie mijnerzijds: onder Nederlanders is de tolerantie voor homoseksualiteit aanmerkelijk groter dan onder de groep nieuw gearriveerde Syriërs.

En dan zal wel weer iets komen als 'zolang je geen cijfers kunt tonen is dat niet het geval'....

Want we zijn hier een proefschrift aan het schrijven, niet slechts een beetje aan het babbelen.
pi_156700024
Ruim 200 jaar geleden hadden ze in Frankrijk een koning die schijt had aan het volk en alleen aan zichzelf dacht. Heden hebben wij in Nederland een regering die schijt heeft aan het volk en alleen aan vreemdelingen denkt. De Franse koning is onder de guillotine geëindigd, hoe eindigen onze leiders?
pi_156700073
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is speculeren. Hier volgt nog een speculatie mijnerzijds: onder Nederlanders is de tolerantie voor homoseksualiteit aanmerkelijk groter dan onder de groep nieuw gearriveerde Syriërs.
Dat lijkt me al een speculatie die meer op feiten berust en makkelijker te controleren is dan je eerdere stelling.
pi_156700117
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:32 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ruim 200 jaar geleden hadden ze in Frankrijk een koning die schijt had aan het volk en alleen aan zichzelf dacht. Heden hebben wij in Nederland een regering die schijt heeft aan het volk en alleen aan vreemdelingen denkt. De Franse koning is onder de guillotine geëindigd, hoe eindigen onze leiders?
We hebben het veel te goed dus de generatie Pechtold komt er mee weg. Misschien dat de generatie daarna wel met gewapend verzet wordt geconfronteerd.
pi_156700375
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, vermeend en Omroep Brabant in één zin geeft veel duidelijkheid.
Wat heeft hetgeen vermeld wordt over de aannames van omroep Brabant te maken met wat de politie zegt? Of lees je daar even tactisch overheen, over dat 'volgens de politie'?
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:47:34 #153
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156700506
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:35 schreef Confetti het volgende:
de generatie Pechtold
Ik moet het je nageven, je bent wel creatief met woorden!

Ook al slaat het nergens op. :)
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:50:05 #154
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156700558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat heeft hetgeen vermeld wordt over de aannames van omroep Brabant te maken met wat de politie zegt? Of lees je daar even tactisch overheen, over dat 'volgens de politie'?
Heb je ook nog een bron die iets meer 'straight from the horse's mouth' is? Want een lokaal weblogje dat zegt dat Omroep Brabant mogelijk zegt dat de politie misschien zegt, kan ik weinig mee. Ik ben wel iemand van de serieuze bronnen en onderbouwingen. Aan oeverloos gespeculeer heb ik een broertje dood.

Overigens laat dit voorval onverlet dat zelfs indien sprake is van een bewuste aanrijding dat dit niet het recht geeft om als groep wraak te nemen op een andere groep. Het talioprincipe kent men in Syrië wellicht nog, maar wij allang niet meer.
pi_156700628
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heb je ook nog een bron die iets meer 'straight from the horse's mouth' is? Want een lokaal weblogje dat zegt dat Omroep Brabant mogelijk zegt dat de politie misschien zegt, kan ik weinig mee. Ik ben wel iemand van de serieuze bronnen en onderbouwingen. Aan oeverloos gespeculeer heb ik een broertje dood.
Whehe, maar ondertussen wel claimen dat Nederlanders zich hier minder vaak schuldig aan maken.

quote:
Overigens laat dit voorval onverlet dat zelfs indien sprake is van een bewuste aanrijding dat dit niet het recht geeft om als groep wraak te nemen op een andere groep. Het talioprincipe kent men in Syrië wellicht nog, maar wij allang niet meer.
Klopt.

http://www.destentor.nl/r(...)stiefvader-1.4021829
pi_156701134
quote:

[..]

Ajb ..
https://www.politie.nl/mi(...)derland&distance=5.0

quote:
Weet je nog hoe dit hele gesprek begon?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Confetti het volgende:
Dus wat nou, we kennen het niet meer? Waarom werd Dijkhoff bijna uit z'n wagen getrokken, omdat we het vergeldingsprincipe hier niet meer kennen?
pleased to meet you
pi_156701179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Ajb ..

[..]

[..]

Dus wat nou, we kennen het niet meer? Waarom werd Dijkhoff bijna uit z'n wagen getrokken, omdat we het vergeldingsprincipe hier niet meer kennen?
Dat zijn allemaal buût'nlanders.
pi_156701205
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Whehe, maar ondertussen wel claimen dat Nederlanders zich hier minder vaak schuldig aan maken.

[..]

Klopt.

http://www.destentor.nl/r(...)stiefvader-1.4021829
Heb je daar nog lang naar moeten zoeken naar wat regionaal Achterhoeks geweld of heb je dat soort sites gebookmarked just in case het hier wel effe handig uitkomt?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156701254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Heb je daar nog lang naar moeten zoeken naar wat regionaal Achterhoeks geweld of heb je dat soort sites gebookmarked just in case het hier wel effe handig uitkomt?
Om dat soort onzinnige claims te weerleggen hoef je niet lang te zoeken hoor.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:25:50 #160
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156701759
quote:

[..]

Ajb ..

[..]

[..]

Hebben de popo's nog iets gecommuniceerd over de vermeende moordaanslag op een Syrische jongen? Want wanneer je bewust met een auto op een fietser inrijdt lijkt mij dat geen overbodige kwalificatie.....
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:27:25 #161
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156701800
quote:

Bijna uit zijn wagen getrokken? Morgen werd hij al uit zijn wagen getrokken en net na de verkrachting maar voor de lynchpartij kon hij gered worden......
pi_156701874
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Bijna uit zijn wagen getrokken? Morgen werd hij al uit zijn wagen getrokken en net na de verkrachting maar voor de lynchpartij kon hij gered worden......
Dat we hier niet aan wraak doen is niet echt een houdbare stelling.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:31:34 #163
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156701918
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat we hier niet aan wraak doen is niet echt een houdbare stelling.
Als principe hebben we het goeddeels verlaten. Het zit niet echt in onze rechtscultuur.
pi_156701978
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:25 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hebben de popo's nog iets gecommuniceerd over de vermeende moordaanslag op een Syrische jongen? Want wanneer je bewust met een auto op een fietser inrijdt lijkt mij dat geen overbodige kwalificatie.....
Nee ..
Trouwens, hoe weet je eigenlijk dat het om Syriërs gaat? Weet je dat toevallig omdat je er om de hoek woont of is dat de zoveelste aanname op een rij?
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:36:49 #165
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156702042
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee .. heb jij nog een antwoord op mijn vragen aangaande het vergeldingsprincipe dat we volgens jou niet meer kennen maar zo te zien toch geregeld gebruiken?
Trouwens, hoe weet je eigenlijk dat het om Syriërs gaat? Weet je dat toevallig omdat je er om de hoek woont of is dat de zoveelste aanname op een rij?
Vormt het een rechtvaardiging? Nee, dus wij kennen het niet meer.

Ik woon om de hoek.
pi_156702073
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je dacht je gaat maar koeterwaals lullen, onzin die niet te begrijpen is?
pleased to meet you
pi_156702082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als principe hebben we het goeddeels verlaten. Het zit niet echt in onze rechtscultuur.
En in Syrië wel? Ik ben erg benieuwd naar een bron. Oh wacht...
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:40:03 #168
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156702137
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En in Syrië wel? Ik ben erg benieuwd naar een bron. Oh wacht...
Het zou je wellicht verbazen maar het is een vrij tribaal, primitief land.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:40:39 #169
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156702155
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Je dacht je gaat maar koeterwaals lullen, onzin die niet te begrijpen is?
Ik wacht nog op een serieuze bron die melding maakt van het bewust aanrijden van een Syrische jongen........
pi_156702182
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het zou je wellicht verbazen maar het is een vrij tribaal, primitief land.
Alweer je duim dus. Goh, verrassend.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:43:52 #171
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156702239
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alweer je duim dus. Goh, verrassend.
Oh ja, want we zijn hier een proefschrift aan het schrijven en niet een beetje aan het babbelen.
pi_156702251
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

Oh ja, want we zijn hier een proefschrift aan het schrijven en niet een beetje aan het babbelen.
quote:
Ik ben wel iemand van de serieuze bronnen en onderbouwingen. Aan oeverloos gespeculeer heb ik een broertje dood.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:45:32 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156702270
quote:
9s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Een kleine scherts is aan jou niet besteed, lees ik al.
pi_156702436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik wacht nog op een serieuze bron die melding maakt van het bewust aanrijden van een Syrische jongen........
Yeah right, dat gaat zo'n automobilist dan ook gewoon toegeven, goudeerlijk als die is. Dat die jongen aangereden is staat wel vast, de rest is niet te achterhalen.
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:55:02 #175
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156702533
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Yeah right, dat gaat zo'n automobilist dan ook gewoon toegeven, goudeerlijk als die is. Dat die jongen aangereden is staat wel vast, de rest is niet te achterhalen.
Ah oké, maar de politie is ook niet bezig geweest met forensisch onderzoek, bijvoorbeeld kijken naar remsporen, of getuigenverklaringen, camerabeelden etc?
pi_156702540
quote:

[..]

Of het was gewoon een truc:
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:55:56 #177
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156702566
quote:

[..]

Overigens: hoe weet je dat het vast staat? Heb je daar een geloofwaardige bron voor?
pi_156703029
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:55 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ah oké, maar de politie is ook niet bezig geweest met forensisch onderzoek, bijvoorbeeld kijken naar remsporen, of getuigenverklaringen, camerabeelden etc?
Ze zijn blijkbaar wel bezig geweest met onderzoek in de wijk lees ik, over hoe of wat zeggen ze verder niets, tot nu toe. Maar jij beweerde net dat je om de hoek woont,
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:36 schreef Morendo het volgende:Ik woon om de hoek.
dus dat zou jij beter moeten weten dan ik ..
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 00:19:58 #179
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156703096
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 00:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze zijn blijkbaar wel bezig geweest met onderzoek in de wijk lees ik, over hoe of wat zeggen ze verder niets, tot nu toe. Maar jij beweerde net dat je om de hoek woont,

[..]

dus dat zou jij beter moeten weten dan ik ..
Ah oké, een onderzoekje in de wijk dus. Geen officieel 'poging tot moord-onderzoek' of zo........... Weten we dat ook weer!
pi_156703282
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 00:19 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ah oké, een onderzoekje in de wijk dus. Geen officieel 'poging tot moord-onderzoek' of zo........... Weten we dat ook weer!
Man oh man, aan de ene kant overdrijven en aan de andere kant bagatelliseren, en als het je uitkomt ook nog even bikkelhard liegen, met je 'om de hoek wonen'.

quote:
naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer.
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 00:33:06 #181
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156703306
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 00:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Man oh man, aan de ene kant overdrijven en aan de andere kant bagatelliseren, en als het je uitkomt ook nog even bikkelhard liegen, met je 'om de hoek wonen'.

[..]

Jij claimt dat er een moordaanslag is geweest op een Syriër en dat dat de reden is waarom 15 woestelingen met stokken naar rechtvaardigheid zochten. Nou, wat is je bewijs voor de moordaanslag? Onderzoekt de politie moordaanslagen tegenwoordig niet meer?

[ Bericht 0% gewijzigd door Morendo op 09-10-2015 00:39:01 ]
pi_156703780
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 00:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij claimt dat er een moordaanslag is geweest op een Syriërs en dat dat de reden is waarom 15 woestelingen met stokken naar rechtvaardigheid zochten. Nou, wat is je bewijs voor de moordaanslag? Onderzoekt de politie moordaanslagen tegenwoordig niet meer?
Slaat je fantasie op hol of zo, ik heb nergens geclaimd dat er een moordaanslag is gepleegd. Of probeer je alleen maar af te leiden van het feit dat je zonder meer liegt om een argument kracht bij te zetten?
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 01:14:44 #183
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156703815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Slaat je fantasie op hol of zo, ik heb nergens geclaimd dat er een moordaanslag is gepleegd. Of probeer je alleen maar af te leiden van het feit dat je zonder meer liegt om een argument kracht bij te zetten?
Bewust met een auto op een fietser inrijden is geen moordaanslag? Het is Brabants tikkertje of zo......
pi_156704079
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:14 schreef Morendo het volgende:

[..]

Bewust met een auto op een fietser inrijden is geen moordaanslag? Het is Brabants tikkertje of zo......
En waar zeg ik dat dat bewust is gebeurd? Ik zeg alleen maar dat die aangereden is, na een week van voorvallen door welke de politie zich genoodzaakt zag er Jeugdwerk op af te sturen, en verder niets. Ik heb geen idee of het wel of niet bewust is gebeurd, ik kan hooguit begrijpen waarom sommigen na zo'n voorgaande week die conclusie gaan trekken. Uiteraard is de reactie, er met een groepje en met stokken op af gaan, hartstikke verkeerd, maar ga nou niet doen alsof alleen Syriërs zo zouden reageren.
pleased to meet you
pi_156704155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:41 schreef moussie het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat dat bewust is gebeurd? Ik zeg alleen maar dat die aangereden is, na een week van voorvallen door welke de politie zich genoodzaakt zag er Jeugdwerk op af te sturen, en verder niets. Ik heb geen idee of het wel of niet bewust is gebeurd, ik kan hooguit begrijpen waarom sommigen na zo'n voorgaande week die conclusie gaan trekken. Uiteraard is de reactie, er met een groepje en met stokken op af gaan, hartstikke verkeerd, maar ga nou niet doen alsof alleen Syriërs zo zouden reageren.
Ik niet iig, maar wat denk je nu, moussie, moeten we onze sociale voorzieningen nu uitbouwen, naar een basisinkomen, of gezien de recente gebeurtenissen versoberen? Om te beginnen met afschaffen bijstand en AOW?
I´m back.
pi_156704188
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Het hele verhaal is nogal vaag.
pi_156704769
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het hele verhaal is nogal vaag.
Maar moussie begrijpt de stokken wel blijkbaar.
pi_156704803
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 06:13 schreef Resistor het volgende:

[..]

<knip>

Over sporthallen gesproken: http://www.nu.nl/binnenla(...)ex-sint-pancras.html (hoewel ik niets kan vinden van dat die hal een opvanglocatie gaat worden). Beetje tactiek van de verschroeide aarde. Niet meer kunnen sporten -> er voor zorgen dat anderen het ook niet kunnen gebruiken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het 'gewoon' een normale brand is, niet aangestoken. Valt alleen wat meer op omdat er veel sporthallen voor opvang gebruikt gaan worden.
http://www.nu.nl/binnenla(...)al-sint-pancras.html
Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen, en wat die twee met de brand te maken hadden.

Ondertussen hier in het dorp:
http://www.bunschoten.nl/(...)/liveblog_28529.html
Volgens de lokale krant is het in ieder geval opvang tot maandagavond, ik ben benieuwd of dat echt zo is, of dat dan de eerste groep weer vertrekt, en de tweede groep aankomt.
pi_156705219
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:32 schreef BlauweSporttas het volgende:
Commissaris bij een bank of verzekeringsinstelling.
Exaudi orationem meam
pi_156705830
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik niet iig, maar wat denk je nu, moussie, moeten we onze sociale voorzieningen nu uitbouwen, naar een basisinkomen, of gezien de recente gebeurtenissen versoberen? Om te beginnen met afschaffen bijstand en AOW?
Wat een paniekvoetbal meteen, waarom dat? Denk je niet dat er door deze mensen ook weer werkgelegenheid ontstaat, en dat het een beetje voorbarig is om nu al te piepen over de financiële consequenties? Daarnaast, waarom meteen weer pikken van de mensen die toch al iedere cent drie keer moeten omdraaien en die verder niets hebben, ga lekker de 'rijken'subsidie afschaffen, geen HRA meer.
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:27:38 #191
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156705925
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat een paniekvoetbal meteen, waarom dat? Denk je niet dat er door deze mensen ook weer werkgelegenheid ontstaat, en dat het een beetje voorbarig is om nu al te piepen over de financiële consequenties? Daarnaast, waarom meteen weer pikken van de mensen die toch al iedere cent drie keer moeten omdraaien en die verder niets hebben, ga lekker de 'rijken'subsidie afschaffen, geen HRA meer.
Dat is zeker niet voorbarig.

Het is al lang bekend dat iedere migrant de Nederlandse staat gemiddeld ¤43.000 kost (in zijn hele leven). De autochtone Nederlander levert gemiddeld in zijn hele leven ¤76.000 op aan de Nederlandse staat.

Do the math.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 09-10-2015 10:47:42 ]
pi_156706524
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is al lang bekend dat iedere migrant de Nederlandse staat gemiddeld ¤39.000 kost (in zijn hele leven). De autochtone Nederlander levert gemiddeld in zijn hele leven ¤70.000 op aan de Nederlandse staat.

Do the math.
Nederland heeft een begrotingstekort en een staatsschuld, dus van die cijfers klopt bij voorbaat geen biet.
pi_156706688
quote:

[..]

Het is al lang bekend dat iedere migrant de Nederlandse staat gemiddeld ¤39.000 kost (in zijn hele leven). De autochtone Nederlander levert gemiddeld in zijn hele leven ¤70.000 op aan de Nederlandse staat.

Do the math.
Lang bekend bij wie .. mensen die elke brainfart van Wilders als zoete koek slikken?
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:27:12 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156706723
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland heeft een begrotingstekort en een staatsschuld, dus van die cijfers klopt bij voorbaat geen biet.
:? Want de staat geeft alleen geld uit aan haar ingezetenen?
pi_156706735
quote:
De autochtone Nederlander levert gemiddeld in zijn hele leven ¤70.000 op aan de Nederlandse staat.
Man man. Waardeloos volk eigenlijk.
Naturheilmittel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:31:38 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156706772
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Lang bekend bij wie .. mensen die elke brainfart van Wilders als zoete koek slikken?
http://www.volkskrant.nl/(...)oekers-nou~a4149990/ (http://www.geenstijl.nl/a(...)zoekers_nou_png.html)
pi_156706830
quote:

[..]

Persoonlijk denk ik dat de baten niet opwegen tegen de kosten die deze instroom met zich mee brengt. Een groot deel van deze mensen zal terecht komen in een uitzichtloze uitkeringsituatie. Kan ik niet hard maken, is het gevoel wat ik erbij krijg. Met 600 k werklozen is de kans dat deze mensen op korte termijn (na afronding van de asielprocedure) werk vinden zeer gering. Ons sociale stelsel staat al behoorlijk onder druk en dat zal alleen maar toenemen. Het resultaat zal zijn dat uitkeringen verder verlaagd zullen worden om het betaalbaar te houden. Het is echt jammer dat we van een zeer sociaal land naar een situatie gaan dat dat gewoon niet meer op te brengen is voor de werkenden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_156706836
quote:

[..]

Die groep gaat gewoon veel geld kosten. Als je dat niet wil inzien ben je bijzonder naief.
pi_156706864
Misschien dat die topvoetballer het allemaal goed gaat maken.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:43:29 #200
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156706964
quote:

[..]

Huh? Wat heeft dat er nu mee te maken?

Een begrotingstekort betekent simpel dat de Nederlandse staat in één jaar meer uitgeeft dan ontvangt. Dan wordt de staatsschuld dus groter. De huidige staatsschuld is dus het gevolg van begrotingstekorten in het verleden.

Maar elke autochtone Nederlander zorgt er in zijn leven dus in zijn ééntje voor dat die staatsschuld wordt verminderd met ¤76.000.

Terwijk elke migrant er in zijn leven in zijn ééntje ervoor zorgt dat die staatsschuld wordt verhoogd met ¤43.000.

Maar goed, zullen velen zeggen, een mensenleven moet je niet in geld willen uitdrukken. Als je dit toch doet, moet je constateren dat bij de huidige influx van ca. 3000 migranten/week, en bij ongewijzigd beleid,

de staatsschuld wekelijks toeneemt met ruim 100 miljoen euro.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:43:45 #201
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156706969
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat de baten niet opwegen tegen de kosten die deze instroom met zich mee brengt. Een groot deel van deze mensen zal terecht komen in een uitzichtloze uitkeringsituatie. Kan ik niet hard maken, is het gevoel wat ik erbij krijg. Met 600 k werklozen is de kans dat deze mensen op korte termijn (na afronding van de asielprocedure) werk vinden zeer gering. Ons sociale stelsel staat al behoorlijk onder druk en dat zal alleen maar toenemen. Het resultaat zal zijn dat uitkeringen verder verlaagd zullen worden om het betaalbaar te houden. Het is echt jammer dat we van een zeer sociaal land naar een situatie gaan dat dat gewoon niet meer op te brengen is voor de werkenden.
Dat heb ik ook al vaker gezegd. We volgen de USA. Zeker al als je ziet hoe de laatste 5 jaar in rap tempo alles word afgebroken. Uiteindelijk help je daar de vluchteling ook niet mee.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156707008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al vaker gezegd. We volgen de USA. Zeker al als je ziet hoe de laatste 5 jaar in rap tempo alles word afgebroken. Uiteindelijk help je daar de vluchteling ook niet mee.
Daar help je hen ook niet mee. En als de kas leeg is zijn die ook weer weg.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:46:20 #203
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156707034
quote:
Bedankt voor de correctie. Ik citeerde uit het hoofd en was nog te rooskleurig.

De autochtoon levert dus ¤76.000 op.

De migrant kost ¤43.000.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:46:53 #204
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156707048
quote:

[..]

Ja, als je zo gaat denken dan mag je de pensioenpot van 1,1 biljoen euro er ook bij optellen hé.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:47:30 #205
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156707059
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar help je hen ook niet mee. En als de kas leeg is zijn die ook weer weg.
Of die weg gaan dat betwijfel ik. Criminaliteit is hier in de EU winstgevend. Bovendien zijn die wel wat gewend.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156707074
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Of die weg gaan dat betwijfel ik. Criminaliteit is hier in de EU winstgevend. Bovendien zijn die wel wat gewend.
Dat is dan de vraag. In elk geval komt men nu nog voor de pot met geld en voorzieningen.
pi_156707140
Misschien moeten nog eens de foto van een dood kind gaan misbruiken om het volk weer wat te geven.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:05:18 #208
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156707359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Terwijk elke migrant er in zijn leven in zijn ééntje ervoor zorgt dat die staatsschuld wordt verhoogd met ¤43.000.
Let wel: dat is exclusief wat ze kosten zolang ze "asielzoeker" zijn, exclusief de enorme kosten van de toegenomen criminaliteit, etc.
En ik gok dat ze zeer creatief rekenen door "elke migrant" op 1 hoop te gooien. De kennismigrant die geld oplevert gaat dus op dezelfde hoop als de asielzoeker die de rest van z'n leven een uitkering heeft. Splits dit eens af op mensen die op legale wijze binnenkomen en asielzoekers, dan kom je gewoon op 500.000-1 miljoen euro per asielzoeker de rest van z'n leven.

quote:
Maar goed, zullen velen zeggen, een mensenleven moet je niet in geld willen uitdrukken.
Heel nobel en zo. Nu de werkelijkheid: ik geef meer om mijn kat dan om een willekeurig zielig hongerig kindje in Afrika. En ik ben niet de enige: ELKE Nederlander (met huisdier) doet dat! Simpel bewijs: ik geef mijn kat te eten, en dat kindje-in-Afrika is niet mijn probleem.
Wie dat ontdekt denkt leuk moreel superieur te zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen die alles wat-ie heeft afstaat aan arme kindjes. Want arme kindjes hebben ze geen gebrek aan daar!

[ Bericht 12% gewijzigd door RemcoDelft op 09-10-2015 11:38:39 ]
pi_156707583
telegraaf twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 11:18:22 Persalarm: Dijkhoff: komende zes maanden 10.000 asielzoekers in gemeenten uit azc's naar vaste woningen reageer retweet
pi_156707932
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:

Wie dat ontdekt denkt leuk moreel superieur te zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen die alles wat-ie heeft afstaat aan arme kindjes. Want arme kindjes hebben ze geen gebrek aan daar!
Als ik zeker zou weten dat dit de wereld vooruit zou helpen zou ik veel willen geven.
Het probleem is echter dat je door te geven de wantoestanden in de wereld in stand houdt en de corrupte regeringen ook.
Ik denk dat wanneer je alle hulp zou stoppen er na een aantal jaren vooruitgang zou zijn, maar dat gebeurt niet omdat er veel industriën belang hebben bij ontwikkelingshulp of "vluchtelingen" opvang. ;(
Exaudi orationem meam
pi_156708041
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:19 schreef Houtenbeen het volgende:
telegraaf twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 11:18:22 Persalarm: Dijkhoff: komende zes maanden 10.000 asielzoekers in gemeenten uit azc's naar vaste woningen reageer retweet
Topoverleg met alle gemeentes en ze hebben net genoeg huizen gevonden dat gelijk staat aan 1 maand asielinstroom.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:52:12 #212
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156708102
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:42 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als ik zeker zou weten dat dit de wereld vooruit zou helpen zou ik veel willen geven.
Het probleem is echter dat je door te geven de wantoestanden in de wereld in stand houdt en de corrupte regeringen ook.
Ik denk dat wanneer je alle hulp zou stoppen er na een aantal jaren vooruitgang zou zijn, maar dat gebeurt niet omdat er veel industriën belang hebben bij ontwikkelingshulp of "vluchtelingen" opvang. ;(
In feite zijn er al veel te veel mensen op deze aardkloot. Als biologische soort is de mens een grote ramp voor zijn leefomgeving en het milieu in het algemeen.

De normale reactie hierop is te zorgen voor jezelf en je eigen familie. En pas daarna voor je buren en je vrienden.

Onlogisch, onredelijk en tegennatuurlijk is het willen zorgen voor volstrekte vreemdelingen. Dit kan alleen worden verklaard door een psychologische stoornis, die door mensen van de Linkse Kerk juist wordt gekoesterd.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:46:03 #213
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156708865
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:42 schreef Oud_student het volgende:
Klopt helemaal. Als er iets is waar Afrika belang bij heeft, is het veel minder mensen. Dat bereik je met geboorteplanning, niet met voedselhulp.
Ik meen dat LXIV ooit deze suggestie deed: geef elke (jonge) Afrikaan die zich vrijwillig laat sterriliseren 1000 euro. Hij rijk, en beter voor het continent. Geef daar 500 miljard euro aan uit en het continent kan weer 20 jaar vooruit. 25 miljard euro per jaar is een fractie van de huidige uitgaven aan houd-het-in-stand-hulp.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:36:12 #214
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156709716
Nu direct 10.000 gratis huizen voor asielzoekers, volgend jaar nog eens 43.000 gratis huizen

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_vaste_woning__.html

quote:
Verder verwacht staatssecretaris Dijkhoff dat er volgend jaar voor 43.000 van deze vergunninghouders onderdak geregeld moet worden.
Nederlanders moeten gemiddeld 30 jaar werken voor een huis. Asielzoekers krijgen het echter gratis en voor niets.

Joepie! Wat een mooi land.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:47:07 #215
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156709914
Het zou wel leuk zijn als Geenstijl hier een referendum over afdwingt... "meer of minder" illegale gratis huisjeszoekers!
De nieuwbouwproductie piekte vorige maand rond de 2500 ... Met gigantische tekorten aan betaalbare woonruimte voor Nederlanders moet je inderdaad politicus zijn om er even 53000 weg te geven aan mensen die hier werkelijk niets te zoeken hebben.
pi_156710097
Dat zijn dus 10.000 Nederlanders die op een wachtlijst staan en dus langer moeten wachten. Kwestie van een vereniging op richten en met zijn allen de staat voor de rechter dagen. 2 weken een toestroom en het systeem loopt volkomen vast. En de meest simpele oplossing wordt verworpen. Strenger toegangsbeleid en degene die er zijn in containerwoningen opvangen totdat ze hun plek op de wachtlijst verdient hebben. Plek zat op de Tweede Maasvlakte en de containers staan al in de buurt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:08:56 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156710292
Ik zit te wachten tot ik als 'scheefhuurder' gedwongen wordt m'n huurhut te verlaten ten faveure van asielzoekers
pi_156710298
quote:
Ah, wat cijfers op basis van een oud onderzoek van het CPB, waarvan bekend is dat een heleboel baten van de migranten (toen al) niet mee zijn geteld .. bvb de belastingen van al die kleine Turkse ondernemers met hun buurtwinkeltje, en dat zijn er heel wat!
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:10:10 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156710311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ah, wat cijfers op basis van een oud onderzoek van het CPB, waarvan bekend is dat een heleboel baten van de migranten (toen al) niet mee zijn geteld .. bvb de belastingen van al die kleine Turkse ondernemers met hun buurtwinkeltje, en dat zijn er heel wat!
:D Eerst is het een brainfart van de PVV. Nu is het de linkse Trouw en dan NOG geloof je het niet. Tja....
pi_156710322
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nu direct 10.000 gratis huizen voor asielzoekers, volgend jaar nog eens 43.000 gratis huizen

[..]

Nederlanders moeten gemiddeld 30 jaar werken voor een huis. Asielzoekers krijgen het echter gratis en voor niets.

Hoe denk je dat al die mensen in de bijstand de huur betalen?
pi_156711960
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Eerst is het een brainfart van de PVV. Nu is het de linkse Trouw en dan NOG geloof je het niet. Tja....
Wilders had het toch ook een tijdje terug, dat Nyfer onderzoek, waarbij overigens dezelfde fout werd gemaakt als bij dat onderzoek van het CPB in 2003, er wordt van alles dat moeilijk te berekenen valt gewoon weg gelaten. Dat heeft het CPB toen begrepen, daarom doen ze dit soort onderzoek niet meer, maar dat weerhoudt anderen er blijkbaar niet van om op die onvolledige cijfers van toen door te borduren.
pleased to meet you
pi_156712127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waar lees jij iets van 43.000 huizen? Ik lees 43.000 vergunninghouders, en las elders dat dat is inclusief gezinshereniging.
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:14:21 #223
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156712386
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar lees jij iets van 43.000 huizen? Ik lees 43.000 vergunninghouders, en las elders dat dat is inclusief gezinshereniging.
Ok, ik las dat als 43.000 huizen, maar het staat er niet heel duidelijk.

Enfin, het maakt totaal niet uit welk getal je erop plakt, het is immers onmogelijk te schatten hoeveel "vluchtelingen" er werkelijk naar Nederland zullen komen.

Sterker nog, ieder bericht van deze strekking zal à la minute via de sociale media wereldwijd worden verspreid en op die manier de migratie extra stimuleren.

Het is dus "dweilen met de kraan open". Of, beter geformuleerd: "Bouwen met de grenzen open".

Ik hoorde net op de radio al juichende berichten uit de bouwsector.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:15:27 #224
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156712400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe denk je dat al die mensen in de bijstand de huur betalen?
Over welke mensen heb je het precies?
pi_156712416
Oh god (de christelijke dan):
http://www.geenstijl.nl/m(...)eplakt.html#comments
Welkom in mijn dorp :X
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:20:37 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156712489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:16 schreef Resistor het volgende:
Ze gaan alvast gebukt staan, daar in Bunschoten-Spakenburg.
pi_156712549
'Merkel is mensensmokkelaar'

http://www.telegraaf.nl/b(...)ensmokkelaar___.html

quote:
BERLIJN - De Duitse antimigrantenpartij AfD wil bondskanselier Angela Merkel voor de rechter slepen wegens mensensmokkel. Volgens de partij is de bewindsvrouw strafbaar omdat ze duizenden migranten het land liet binnenkomen die in Hongarije waren gestrand, aldus Duitse media.

De AfD kondigde vrijdag in Berlijn aan dat zij een klacht indient bij justitie en hoopt dat die de zaak oppakt. "Angela Merkel heeft gehandeld als een smokkelaar", aldus de vicevoorzitter van de partij.

De bondsregering besloot begin september de grenzen te openen voor grote groepen ontheemden die in Hongarije zaten en naar Duitsland wilden.
pi_156712563
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ok, ik las dat als 43.000 huizen, maar het staat er niet heel duidelijk.

Enfin, het maakt totaal niet uit welk getal je erop plakt, het is immers onmogelijk te schatten hoeveel "vluchtelingen" er werkelijk naar Nederland zullen komen.

Sterker nog, ieder bericht van deze strekking zal à la minute via de sociale media wereldwijd worden verspreid en op die manier de migratie extra stimuleren.

Het is dus "dweilen met de kraan open". Of, beter geformuleerd: "Bouwen met de grenzen open".

Ik hoorde net op de radio al juichende berichten uit de bouwsector.
Ja die zullen denk ik wel blij zijn.
Maar wat mij betreft pakken ze inderdaad eindelijk eens al die scheefhuurders goed aan, in die dik een half miljoen sociale huurwoningen! Dat er al jaren wachtlijsten zijn van tig jaar heb je namelijk aan 'dat volk' te danken, en niet aan de asielzoekers!
pleased to meet you
pi_156712569
Waarom kunnen we niet simpelweg de grenzen sluiten? Zolang ze maar blijven komen zie ik geen einde.
pi_156712572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:16 schreef Resistor het volgende:
Er is ook een topic over: NWS / Foto’s bierdrinkende jongeren afgeplakt voor asielzoekers
pi_156712597
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar wat mij betreft pakken ze inderdaad eindelijk eens al die scheefhuurders goed aan, in die dik een half miljoen sociale huurwoningen! Dat er al jaren wachtlijsten zijn van tig jaar heb je namelijk aan 'dat volk' te danken, en niet aan de asielzoekers!
Niet iedereen wil kopen of heeft het geld ervoor. Blijft gek dat we jarenlang wachtlijsten hebben en nu er vluchtelingen komen wel van alles mogelijk is.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:30:00 #232
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156712614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:58 schreef vipergts het volgende:
Dat zijn dus 10.000 Nederlanders die op een wachtlijst staan en dus langer moeten wachten. Kwestie van een vereniging op richten en met zijn allen de staat voor de rechter dagen. 2 weken een toestroom en het systeem loopt volkomen vast. En de meest simpele oplossing wordt verworpen. Strenger toegangsbeleid en degene die er zijn in containerwoningen opvangen totdat ze hun plek op de wachtlijst verdient hebben. Plek zat op de Tweede Maasvlakte en de containers staan al in de buurt
Het huidige kabinet bestaat slechts uit bureaucraten. Er is een wet en die voeren zij uit. Dat de wet leidt tot rampzalige gevolgen voor de bevolking interesseert ze niet. Dáár is immers geen wet voor.

In een normale democratie zou het parlement dit signaleren en de wet aanpassen of een nieuwe wet maken. Helaas functioneert in Nederland het parlement niet meer, omdat de twee regeringspartijen elkaar verlammen.

De PvdA wil uiteraard alleen maar méér asielzoekers, want dat is voor die partij de enige redding. Hun oorspronkelijke electoraat (bestaande uit Nederlandse arbeiders) is immers volledig overgelopen naar de SP of PVV.

De VVD zou graag wel minder asielzoekers willen, maar kunnen dit in het parlement niet afdwingen zonder hulp van de PvdA. Maar tegelijkertijd wil de VVD het kabinet ook niet opblazen, want na nieuwe verkiezing bestaat het risico dat de PVV de leiding overneemt in Nederland en de VVD zal inkrimpen tot een onbelangrijke bijwagen.

Aldus blijft men maar voortmodderen, waardoor Nederland in snel tempo verarmt tot de derde-wereldland.
pi_156712659
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Over welke mensen heb je het precies?
Mensen die een bijstanduitkering krijgen, die wonen vaak ook in een huis dat wordt betaald met de uitkering. Volgens mij zitten daar heel veel Nederlanders bij die dus ook een "gratis" huis krijgen.
pi_156712696
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:26 schreef syndroom het volgende:
Waarom kunnen we niet simpelweg de grenzen sluiten? Zolang ze maar blijven komen zie ik geen einde.
Omdat we nogal wat verdragen hebben die dat onmogelijk maken. Het is wel grappig want Wilders roept dat ook als oplossing maar die wil ook uit de EU stappen, volgens mij is dat ook nodig om de grens te kunnen sluiten. Effect is denk ik alleen dat de gesloten grens niet wordt gebruikt om vluchtelingen buiten te houden maar om te voorkomen dat Nederlanders gaan vluchten. De economische schade van dergelijk beleid zal denk ik snel voor een failliet land zorgen waarna inderdaad niemand hier meer heen wil komen, het is wel effectief in dat opzicht.
pi_156712773
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat we nogal wat verdragen hebben die dat onmogelijk maken. Het is wel grappig want Wilders roept dat ook als oplossing maar die wil ook uit de EU stappen, volgens mij is dat ook nodig om de grens te kunnen sluiten. Effect is denk ik alleen dat de gesloten grens niet wordt gebruikt om vluchtelingen buiten te houden maar om te voorkomen dat Nederlanders gaan vluchten. De economische schade van dergelijk beleid zal denk ik snel voor een failliet land zorgen waarna inderdaad niemand hier meer heen wil komen, het is wel effectief in dat opzicht.
Verdragen?

Wat dacht je van het Dublin verdrag. Of de Europese solidariteit. Oost Europa en Orban lappen die verdragen aan hun laars. Griekenland was openlijk aan het dreigen met vluchtelingenstromen toen ze voor de 10e keer failiet gingen. Zonder Duitse tanks om die verdragen te bekrachtigen zijn die handtekeningen op papier eigenlijk niets waard, want zodra zo'n verdrag nadelig is, negeren de betreffende lidstaten dat verdrag gewoon.

Dat is tevens de grondslag van de Eurocrisis, want Duitsland en Frankrijk gingen net zo onbezonnen om met het huishoudboekje als Griekenland, terwijl wij hier naar het gejank van 'zoet/zuur' van Balkenende en Wouter Bos zaten te luisteren.
pi_156712774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Liefst zouden die EU landen wel hun grenzen willen sluiten maar dit soort verdragen en de bureaucratie van Brussel zorgt ervoor dat je als land in een houtgreep zit. Ondertussen blijft de stroom aan migranten toenemen.

Kunnen die verdragen niet ontbonden worden?
pi_156712832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

Verdragen?

Wat dacht je van het Dublin verdrag. Of de Europese solidariteit. Oost Europa en Orban lappen die verdragen aan hun laars. Griekenland was openlijk aan het dreigen met vluchtelingenstromen toen ze voor de 10e keer failiet gingen. Zonder Duitse tanks om die verdragen de bekrachtigen zijn die handtekeningen op papier eigenlijk niets waard, want zodra zo'n verdrag nadelig is, negeren de betreffende lidstaten dat verdrag gewoon.

Dat is tevens de grondslag van de Eurocrisis, want Duitsland en Frankrijk gingen net zo onbezonnen om met het huishoudboekje als Griekenland, terwijl wij hier naar het gejank van 'zoet/zuur' van Balkenende en Wouter Bos zaten te luisteren.
Ik lees wat je hebt geschreven maar kan niet echt ontdekken wat jouw punt is. Het ene verdrag is het andere niet en het ene is makkelijker te negeren dan andere. Verder heb ik nog niet zoveel landen gezien die verdragen negeren in de EU maar als dat gebeurd is het niet zelden gebeurd dat ze later de rekening krijgen van het EU hof voor de rechten van de mens. Het dichtgooien van een buitengrens van de EU is natuurlijk ook wat heel anders dan het dicht gooien van een EU binnen grens. Nederland heeft toch voornamelijk binnengrenzen, naast de kust. Duitsland en Belgie zullen er niet vrolijk van worden als die dicht gaan net als veel bedrijven en burgers die die grens graag over willen om elders te werken of hier te werken.

Ik heb het dus over verdragen die in de weg staan dat we de Nederlands grens dichtgooien, ook als dat alleen voor vluchtelingen is. Dat lijkt mij niet mogelijk zonder uit de EU te gaan.
pi_156712843
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:43 schreef syndroom het volgende:
Kunnen die verdragen niet ontbonden worden?
Nederland kan er natuurlijk uitstappen met als gevolg dat de economie volledig instort, we hebben nu eenmaal een enorm import en export land dus de grens sluiten is niet zo'n goed idee.
pi_156713256
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Want de staat geeft alleen geld uit aan haar ingezetenen?
Dat lijkt me wel. De staat is er toch niet voor om geld aan meneer Johnsson uit Texas te geven o.i.d.? 8)7
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:28:21 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156713288
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Wilders had het toch ook een tijdje terug, dat Nyfer onderzoek, waarbij overigens dezelfde fout werd gemaakt als bij dat onderzoek van het CPB in 2003, er wordt van alles dat moeilijk te berekenen valt gewoon weg gelaten. Dat heeft het CPB toen begrepen, daarom doen ze dit soort onderzoek niet meer, maar dat weerhoudt anderen er blijkbaar niet van om op die onvolledige cijfers van toen door te borduren.
Je hebt ook geen moeite met allerlei onbewezen baten er aan de haren bij te slepen. Onafhankelijk onderzoek, voor zover mogelijk, toont tot op heden een weinig rooskleurig beeld van de kosten/baten van de gemiddelde asielzoeker. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die een dikke bijdrage aan de Nederlandse samenleving gaan leveren, maar grosso modo gaat het dik geld kosten. Alleen al kosten aan opvang, scholing, integratieproblemen, langdurig werkloosheid, problemen met volgende generaties, etc.

Lijkt me ook gewoon gezond verstand om dat te snappen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:29:41 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156713301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel. De staat is er toch niet voor om geld aan meneer Johnsson uit Texas te geven o.i.d.? 8)7
Je bent bekend met zaken als ontwikkelingshulp, kosten voor Europa, etc? Het is geen gesloten systeem he, waarbij de ingezetenen geld inbrengen en dat geld weer rechtstreeks terugvloeit naar de ingezetenen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:32:34 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156713330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het huidige kabinet bestaat slechts uit bureaucraten. Er is een wet en die voeren zij uit.
Goed werk. Je hebt het concept "democratische rechtstaat" begrepen. Ironisch dat je het een probleem vindt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156713381
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bent bekend met zaken als ontwikkelingshulp, kosten voor Europa, etc? Het is geen gesloten systeem he, waarbij de ingezetenen geld inbrengen en dat geld weer rechtstreeks terugvloeit naar de ingezetenen.
Je bent bekend met het feit dat Nederland een democratisch land is en dat o.a. ontwikkelingshulp dus geen kostenpost is van 'de overheid' die losstaat van de Nederlander, maar een gemeenschappelijk besloten uitgave is waar elke Nederlander dus zijn aandeel in heeft?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:42:08 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156713425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat Nederland een democratisch land is en dat o.a. ontwikkelingshulp dus geen kostenpost is van 'de overheid' die losstaat van de Nederlander, maar een gemeenschappelijk besloten uitgave is waar elke Nederlander dus zijn aandeel in heeft?
Ja. Maar Ik begrijp nu nog steeds werkelijk niet wat je wil zeggen mbt het begrotingstekort en individuele bijdragen van autochtonen en allochtonen.
pi_156713639
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja. Maar Ik begrijp nu nog steeds werkelijk niet wat je wil zeggen mbt het begrotingstekort en individuele bijdragen van autochtonen en allochtonen.
Dat het onzin is om te doen alsof een gewone Nederlander rendabel is.

Wat ook nog meespeelt is dat rijke Nederlanders in absolute termen meer belasting betalen. Natuurlijk maken die ook meer gebruik van de diensten van de staat - wie elke dag kriskras door het land rijdt naar zakelijke besprekingen vormt bijv. een sterkere last voor het wegennet - maar ik denk niet dat de kosten daarvan lineair meestijgen met het inkomen. Het ligt dus voor de hand dat ruimschoots minder dan de helft van de Nederlanders netto in z'n leven rendabel voor de overheid zal zijn geweest.

Het geklaag over de nettokosten van immigratie is dus hoofdzakelijk geklaag van de ene onrendabele die bang is dat er minder subsidie voor hem overblijft als er een andere onrendabele bij komt. Ik weet niet of ik dat nou een heel sterk argument vind.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:01:48 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156713682
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat het onzin is om te doen alsof een gewone Nederlander rendabel is.

Wat ook nog meespeelt is dat rijke Nederlanders in absolute termen meer belasting betalen. Natuurlijk maken die ook meer gebruik van de diensten van de staat
Is dat zo? Serieuze vraag, ik vraag het me namelijk af.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156713760
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Het geklaag over de nettokosten van immigratie is dus hoofdzakelijk geklaag van de ene onrendabele die bang is dat er minder subsidie voor hem overblijft als er een andere onrendabele bij komt. Ik weet niet of ik dat nou een heel sterk argument vind.
Deze aanname is in ieder geval geen sterk argument
pi_156713784
quote:
The number of migrants arriving on the Greek islands near Turkey has surged to about 7,000 a day in the past week, migration experts working there say.
http://www.bbc.com/news/world-europe-34483681
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:16:51 #249
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156713837
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Je bedoelt die winkeltjes waar je vaak niet kan pinnen? :')
pi_156713866
quote:

[..]

Nee, dat heb je te danken aan "dat volk" wat op twee inkomens een tophypotheek aanging, daarin gesteund door de hypotheekrente aftrek -welke met verve wordt gesteund door de VVD- waardoor de huizenprijzen zo hoog zijn dat dat voor starters niet meer te behappen valt.

Zeker niet als ZZP'er of mensen met een flexibel arbeidscontract. Het zgn "nieuwe werken" waar de VVD wel wat in ziet.

Huizen bijbouwen zou een logische oplossing zijn. Maar dan daalt de huizenprijs. En dat is niet fijn voor mensen die van hun te duur gekochte huis afwillen. Aldus de VVD.

Want waar ga je heen als alleenstaande modaalverdiener?
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:52:45 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156714371
quote:
Maar wat mij betreft pakken ze inderdaad eindelijk eens al die scheefhuurders goed aan, in die dik een half miljoen sociale huurwoningen!
Idioot. Je kan zo minister van wonen worden, Blok denkt er net zo over!
En die half miljoen NEDERLANDSE mensen wil je doodschieten? Onder een brug schoppen? Het land uit zetten? Of gewoon laten verdwijnen? Alles om maar huizen te krijgen voor illegale gelukszoekers :r

[ Bericht 3% gewijzigd door RemcoDelft op 09-10-2015 19:01:49 ]
pi_156714396
quote:
Zorgwekkender is dat de Balkan route in de winter ook relatief veilig is dus een daling hoeven we niet te verwachten. Ben benieuwd wanneer het record van 4,200 per week eraan gaat. Ik denk deze week al.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:03:15 #253
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156714583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zorgwekkender is dat de Balkan route in de winter ook relatief veilig is dus een daling hoeven we niet te verwachten. Ben benieuwd wanneer het record van 4,200 per week eraan gaat. Ik denk deze week al.
Afrika heeft geen tekort aan mensen... Zolang wij ze binnenlaten blijven ze komen.
"Vluchtelingenwerk" begint al te tutten dat ze wel volledige huizen moeten krijgen, ze willen niet dat hun inkomsten opdrogen doordat Nederland minder aantrekkelijk wordt...

Een verzorgingsstaat openstellen voor de Derde Wereld, je verzint het niet !
pi_156714670
quote:

[..]

Alsof al die scheefhuurders vuile parasieten zijn, die bulken van het geld en misbruik maken van de samenleving. Velen komen maar amper in aanmerking voor een enigszins redelijke hypotheek en kunnen dus nauwelijks een simpele rijtjeswoning kopen. Los van het feit, dat je al die normaal werkende mensen bijna dwingt om iets te kopen.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:09:01 #255
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156714713
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Goed werk. Je hebt het concept "democratische rechtstaat" begrepen. Ironisch dat je het een probleem vindt.
Je moet wel verder lezen. Het punt is hier dat de wet niet werkt zoals hij bedoeld is. Dat komt vaak voor, in welk geval de wet moet worden aangepast. Alleen wordt dit laatste nu nagelaten, door gebrek aan competentie van het huidige kabinet.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:09:49 #256
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156714733
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mensen die een bijstanduitkering krijgen, die wonen vaak ook in een huis dat wordt betaald met de uitkering. Volgens mij zitten daar heel veel Nederlanders bij die dus ook een "gratis" huis krijgen.
Inderdaad. We hebben zelf al genoeg zwakke broeders. Het is juist om die reden onwenselijk als wij de zwakke broeders uit verre landen er ook bijnemen.
pi_156714772
quote:

[..]

De enige juiste formulering. Dat mensen geen eigen huis kunnen betalen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken of ze hebben niet de juiste opvoeding gehad.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:13:16 #258
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156714815
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De enige juiste formulering. Dat mensen geen eigen huis kunnen betalen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken of ze hebben niet de juiste opvoeding gehad.
Wat voor wannabe ben jij in godesnaam nou weer?!
  Moderator vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:46:19 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_156715474
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
pi_156715555
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad. We hebben zelf al genoeg zwakke broeders. Het is juist om die reden onwenselijk als wij de zwakke broeders uit verre landen er ook bijnemen.
Waarom schreef je dan dat Nederlanders 30 jaar moeten werken voor een huis want dat is dus duidelijk niet waar? Verder vind ik het een vreemd argument om mensen geen hulp te bieden omdat anderen ook al hulp krijgen en bijstand nodig hebben.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:28:37 #261
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156716539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je moet wel verder lezen. Het punt is hier dat de wet niet werkt zoals hij bedoeld is. Dat komt vaak voor, in welk geval de wet moet worden aangepast. Alleen wordt dit laatste nu nagelaten, door gebrek aan competentie van het huidige kabinet.
De wet (in casu: de Vreemdelingenwet 2000) is opgesteld door de volksvertegenwoordiging en bekrachtigd door verschillende parlementen waar hij de afgelopen drie decennia veelvuldig en fel bediscussieerd is. De wet (met als zijn ongemakken) geeft kabinetten de ruimte om een links of rechts vreemdelingenbeleid te voeren, maar kent voldoende waarborgen dat geen enkel kabinet kan doorschieten. Ook als de bewindspersoon (a la Verdonk) binnen dat kabinet dat wel zou willen!

Natuurlijk moet het kabinet zich daaraan houden en natuurlijk kan het kabinet "niet even" de wet aanpassen als hen dat uitkomt. Ook kabinet Wilders-I zal zich aan de wet moeten houden, evenals het kabinet Klaver-I. Dat is potdikkeme de hele gedachte achter een democratische rechtsstaat. ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:43:55 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156717019
Weet iemand, hoeveel asielzoekers en vluchtelingen r (nu) zijn opgevangen en er nog - gaan - komen ?

Ik lees continue over dat NL, 7000 vanuit de herverdeel-sleutel gaat opvangen. Is dat nu al in de pocket of komen die mensen nog ?

Op https://www.coa.nl zie je een vage lijst van locaties en wanneer ik daar doorheen tel, kom ik uit op een (asiel) capaciteit van ca. 37.500. Dat stemt aardig overeen met de formele cijfers op https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers die spreekt over 36.254 plaatsen per 28sep15.

Op zichzelf zelf vallen die aantallen best mee :Y . In 2000 of zo , waren er nog iets van ruim 80.000 plekken (ik meen, vooral vanwege Balkan situatie?).
Van die huidige ca. "36.000" plaatsen nu, hebben er 12.500 mensen recht op asiel (A-status) en kunnen hier dus blijven. De rest, 23.500 moet nog door de procedure of wachten etc.etc.
De kosten zijn "ergens", gezien het leed ook eigenlijk te overzien; met ca ¤22.000/jaar per asielzoeker kom je dan uit op zeg ¤800m. Veel geld, maar imho niet iets om je heel druk over te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156717918
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:43 schreef Vallon het volgende:
Weet iemand, hoeveel asielzoekers en vluchtelingen r (nu) zijn opgevangen en er nog - gaan - komen ?

Ik lees continue over dat NL, 7000 vanuit de herverdeel-sleutel gaat opvangen. Is dat nu al in de pocket of komen die mensen nog ?

Op https://www.coa.nl zie je een vage lijst van locaties en wanneer ik daar doorheen tel, kom ik uit op een (asiel) capaciteit van ca. 37.500. Dat stemt aardig overeen met de formele cijfers op https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers die spreekt over 36.254 plaatsen per 28sep15.

Op zichzelf zelf vallen die aantallen best mee :Y . In 2000 of zo , waren er nog iets van ruim 80.000 plekken (ik meen, vooral vanwege Balkan situatie?).
Van die huidige ca. "36.000" plaatsen nu, hebben er 12.500 mensen recht op asiel (A-status) en kunnen hier dus blijven. De rest, 23.500 moet nog door de procedure of wachten etc.etc.
De kosten zijn "ergens", gezien het leed ook eigenlijk te overzien; met ca ¤22.000/jaar per asielzoeker kom je dan uit op zeg ¤800m. Veel geld, maar imho niet iets om je heel druk over te maken.
De overheid maakt een strikte scheiding tussen asielzoekers(nog geen vergunning) en vluchtelingen(wel status). Vorig jaar kostten asielzoekers iets van 900 miljoen euro. De kosten van vluchtelingen, die bijvoorbeeld in het AZC 50 euro per week krijgen, en als ze een woning hebben bijstand, huurtoeslag en zorgtoeslag worden niet in de cijfers opgenomen.

Die 36,000 zijn het aantal mensen dat NU nog in de opvang van het COA zit. AL die duizenden die wel een woning hebben gekregen dit jaar komen niet in de cijfers voor. De langdurige zorgkosten van vluchtelingen krijgen we ook niet te weten want ze vallen gewoon onder de normale zorgkosten zodra ze een vergunning hebben.

Alle kosten die voorbijkomen gaan over mensen in de asielprocedure en/of mensen die nog geen woning hebben. De kosten van vluchtelingen die een woning hebben gekregen kunnen we nooit achterhalen.

Het gaat om vele miljarden per jaar in ieder geval.
pi_156718872
quote:
Asielzoekers met elkaar op de vuist in Duitsland

In Duitsland zijn op meerdere plaatsen asielzoekers met elkaar slaags geraakt. Dat gebeurde onder meer in Backnang, Mannheim en Hamburg.

In een opvangcentrum in Backnang, in Baden-Württemberg, vochten twintig mensen met bezems, pannen en andere voorwerpen. Twee asielzoekers raakten levensgevaarlijk gewond. Een derde liep lichte verwondingen op. De oorzaak van de vechtpartij is niet bekend.

Jongeren

In Hamburg vochten vluchtelingen uit Eritrea en Irak om onbekende reden met elkaar. De politie rukte uit met vijftien wagens en trof zo'n 30 vechtende asielzoekers aan. Ze sloegen elkaar met onderdelen van bedden die ze uit elkaar hadden gehaald. In een andere wijk vielen tientallen asielzoekers elkaar aan bij een punt waar kleding werd uitgedeeld.

Jonge Afghaanse en Syrische asielzoekers van 14 tot en met 17 jaar gingen gisteravond met elkaar op de vuist in Mannheim. Bij het beëindigen van de vechtpartij raakte een beveiliger gewond. Vier jongeren zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Ruzie

De afgelopen weken kwam het vaker tot vechtpartijen onder asielzoekers. Volgens de Duitse politie ontstaan ruzies doordat grote groepen asielzoekers onder primitieve omstandigheden leven.

Duitsland is de EU-lidstaat die de meeste asielzoekers opvangt. Sinds begin dit jaar zijn er bijna 600.000 mensen opgenomen.

http://nos.nl/artikel/206(...)st-in-duitsland.html
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:42:49 #265
168304 Mani89
pi_156719170
Vandaag alweer 3 incidentjes van massale knokpartijen, goede vangst.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:45:30 #266
168304 Mani89
pi_156719243
Wauw het staat zelfs op TT 101.

pi_156719445
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je bedoelt die winkeltjes waar je vaak niet kan pinnen? :')
Blast from the past? Tegenwoordig hebben ze allemaal zo'n mobiel geval. Die had je nog niet in 2003, toen dat onderzoek werd gedaan ..
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt ook geen moeite met allerlei onbewezen baten er aan de haren bij te slepen. Onafhankelijk onderzoek, voor zover mogelijk, toont tot op heden een weinig rooskleurig beeld van de kosten/baten van de gemiddelde asielzoeker. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die een dikke bijdrage aan de Nederlandse samenleving gaan leveren, maar grosso modo gaat het dik geld kosten. Alleen al kosten aan opvang, scholing, integratieproblemen, langdurig werkloosheid, problemen met volgende generaties, etc.

Lijkt me ook gewoon gezond verstand om dat te snappen.
Dat is het nou juist, het enige onafhankelijke onderzoek is gedaan in 2003 door het CPB, en die zeggen het nooit meer te doen omdat er teveel variabelen zijn die niet te berekenen zijn .. onder meer dus de belastingen die afgedragen werden door kleine ondernemingen en niet meegenomen zijn omdat dat gewoon niet bekend is (de belastingdienst registreert niet naar herkomst van de ondernemer) en bvb het grotere aanbod aan laaggeschoolde arbeidskrachten, dat drukt de loonkosten en dat is weer positief voor de concurrentiepositie, hoe vertaal je zoiets naar euro's aan de batenkant?

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:18 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

Nee, dat heb je te danken aan "dat volk" wat op twee inkomens een tophypotheek aanging, daarin gesteund door de hypotheekrente aftrek -welke met verve wordt gesteund door de VVD- waardoor de huizenprijzen zo hoog zijn dat dat voor starters niet meer te behappen valt.

Zeker niet als ZZP'er of mensen met een flexibel arbeidscontract. Het zgn "nieuwe werken" waar de VVD wel wat in ziet.

Huizen bijbouwen zou een logische oplossing zijn. Maar dan daalt de huizenprijs. En dat is niet fijn voor mensen die van hun te duur gekochte huis afwillen. Aldus de VVD.

Want waar ga je heen als alleenstaande modaalverdiener?
Dat heeft er ook mee te maken, klopt, maar het is toch wel frappant dat dat pas rond de eeuwwisseling gebeurde terwijl de hypotheekrenteaftrek al ruim 1 eeuw bestaat. Mogelijk heeft het meer met de toenemende arbeidsparticipatie van de vrouw te maken, en hoe de markt daarop heeft gereageerd, en dan met name de banken en de huizenverkopers. Hoe dan ook., kopen is uiteraard niet de enige optie, je kan ook in de vrije sector gaan huren.
Dat het tegenwoordig zo verschrikkelijk scheef is, nota bene een kwart van het hele bestand sociale huurwoningen, komt mi meer omdat het al die jaren gedoogd is waardoor niet alleen mensen die wel aangewezen zijn op de sociale woningbouw jaren op een wachtlijst staan, het zorgt ook dat woningen in de vrije sector leeg staan en op gegeven moment dan maar amper nog gebouwd worden, een slechte investering omdat boven modaal gewoon blijft zitten waar het zit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Idioot. Je kan zo minister van wonen worden, Blok denkt er net zo over!
En die half miljoen NEDERLANDSE mensen wil je doodschieten? Onder een brug schoppen? Het land uit zetten? Of gewoon laten verdwijnen? Alles om maar huizen te krijgen voor illegale gelukszoekers :r
Je hebt eigenlijk geen argumenten dus ga je maar schelden en overdrijven?
Het is gewoon een feit dat er een heleboel mensen al tig jaar op een wachtlijst staan omdat anderen die er geen recht op hebben de sociale woningbouwwoningen bezet houden! En dan heb ik het dus over autochtone Nederlanders, oftewel scheefhuren aanpakken gaat om te beginnen over huizen krijgen voor de minder draagkrachtigen onder de eigen bevolking. Best wel apart, dat uitgerekend veel van die lui die voorop lopen bij het gillen van 'eigen volk eerst' ook de eersten zijn die hetzelfde eigen volk mooi de P te laten krijgen als het gaat om doorstromen naar een duurdere woning.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Alsof al die scheefhuurders vuile parasieten zijn, die bulken van het geld en misbruik maken van de samenleving. Velen komen maar amper in aanmerking voor een enigszins redelijke hypotheek en kunnen dus nauwelijks een simpele rijtjeswoning kopen. Los van het feit, dat je al die normaal werkende mensen bijna dwingt om iets te kopen.
Als je teveel verdient voor een sociale woning en te weinig voor een redelijke hypotheek is dat jouw probleem, je verdient gewoon genoeg om in de vrije sector te huren. Je zadelt de minder draagkrachtige met de gevolgen op, die heeft geen sociale huurwoning dankzij jou, en dat is inderdaad misbruik maken van de samenleving!
pleased to meet you
pi_156719557
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Natuurlijk wel je kan gewoon sparen en een huis kopen. Is heel normaal.
pi_156719576
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:13 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat voor wannabe ben jij in godesnaam nou weer?!
Geen arme sloeber in ieder geval
pi_156719723
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:01:07 #271
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156719777
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:50 schreef moussie het volgende:
Je hebt eigenlijk geen argumenten dus ga je maar schelden en overdrijven?
Het is gewoon een feit dat er een heleboel mensen al tig jaar op een wachtlijst staan omdat anderen die er geen recht op hebben de sociale woningbouwwoningen bezet houden! En dan heb ik het dus over autochtone Nederlanders, oftewel scheefhuren aanpakken gaat om te beginnen over huizen krijgen voor de minder draagkrachtigen onder de eigen bevolking. Best wel apart, dat uitgerekend veel van die lui die voorop lopen bij het gillen van 'eigen volk eerst' ook de eersten zijn die hetzelfde eigen volk mooi de P te laten krijgen als het gaat om doorstromen naar een duurdere woning.
Ben je aan het trollen of snap je werkelijk niet dat we geen half miljoen dure lege woningen hebben om naar door te stromen?
Nederlanders hun huis uit willen zetten voor een stel Afrikaanse gelukszoekers :N :N
pi_156721480
Moussie vindt dat de Nederlander alleen maar plichten heeft en economische migranten rechten.

Moussie vergeet dat er ook mensen vlak voor het scheefhuren te weinig verdienden voor een betere woning maar ineens uit het niets teveel verdienden omdat Stef Blok meer geld wilde zien. Dan heb ik het nog maar niet over het krijgen van een hypotheek voor een modale woning waar je bovenmodaal voor moet verdienen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_156721645
quote:
'Vechtpartij in vluchtelingenopvang Zaandam'

ZAANDAM In het tentenkamp in het Burgemeester in 't Veldkamp, waar 500 vluchtelingen worden opgevangen, is vanavond een vechtpartij geweest. Daarbij is één iemand gewond geraakt.

Dat meldt het Noordhollands Dagblad. De vechtpartij brak uit rond half 10. Later meer

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)lingenopvang-zaandam
pi_156721704
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Vind het aantal gewonden altijd wat 'tegenvallen' eigenlijk. Ik zou graag een escalatie zien omdat dat ons wakker kan schudden maar we hebben, hoe pijnlijk het ook is om toe te geven, nietszeggende incidenten gehad tot nu toe.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:08:40 #275
76108 bluuf
Powershell fan
pi_156721913
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En ik woon daar dus vlakbij (gelukkig wel aan de andere kant van de brug maar mijn vrouw gaat niet meer zo fijn in het donker over straat momenteel, vooral omdat veel van hen nu in de buurt van het centrum rondhangen de hele dag)
pi_156722442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ben je aan het trollen of snap je werkelijk niet dat we geen half miljoen dure lege woningen hebben om naar door te stromen?
Nederlanders hun huis uit willen zetten voor een stel Afrikaanse gelukszoekers :N :N
Ik zeg dan ook nergens dat ze allemaal tegelijk moeten worden aangepakt, ik zeg alleen dat het tijd wordt dat ze worden aangepakt. Dat er op dit moment geen woningen zijn om naar door te stromen weet ik ook wel, zoals ik al zei, als er dik 500.000 gewoon in de sociale woning blijven zitten want niemand die ze dwingt om door te stromen, gaat niemand meer woningen bouwen in de duurdere sector, slechte investering als je het niet verhuurt krijgt. Verder worden ze niet hun huis uitgezet om plaats te maken voor een stel Afrikaanse gelukszoekers, ze worden eruitgezet omdat ze in een pand wonen waar ze geen recht op hebben.
pleased to meet you
pi_156722872
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:57 schreef kawotski het volgende:
Moussie vindt dat de Nederlander alleen maar plichten heeft en economische migranten rechten.

Moussie vergeet dat er ook mensen vlak voor het scheefhuren te weinig verdienden voor een betere woning maar ineens uit het niets teveel verdienden omdat Stef Blok meer geld wilde zien. Dan heb ik het nog maar niet over het krijgen van een hypotheek voor een modale woning waar je bovenmodaal voor moet verdienen.
Kawotski vergeet dat ze voor dat scheefwonen allemaal te weinig verdienden, anders waren ze niet in aanmerking gekomen voor een woning van de sociale woningbouw. En ik zeg nergens dat je op stel en sprong moet verhuizen als je ineens, zo maar uit het niets, teveel verdiend, ik wil best rekening houden met allerhande persoonlijke omstandigheden, maar langer dan 10 jaar in een pand wonen waar je eigenlijk geen recht op hebt, terwijl er anderen die er wel recht op hebben zo'n periode moeten wachten tot ze eindelijk aan de beurt komen?
Dit probleem bestaat dus al een tijdje, het was al bijzonder lullig voor al die wachtenden, ze werden al genaaid door hun eigen landgenoten, en nu worden ze nog een keer extra genaaid omdat de vluchtelingen met status wel een urgentie en cq voorrang krijgen.
pleased to meet you
pi_156723177
Is 'onbekende reden' een nieuwe manier om te omzeilen dat je de verschillende gevaarlijke Islamitische stromingen moet noemen?

Lijkt me toch wel duidelijk welke reden er achter de vechtpartijen zit.
pi_156723452
Asielzoeker opgepakt voor moord op ex

Een asielzoeker uit Eritrea is in een Nederlandse opvang gearresteerd. Hij zou zijn ex hebben vermoord in een asielzoekerscentrum in de Duitse stad Wiesbaden. Dat meldde de Duitse politie vrijdag. Het is niet bekend waar de man is opgepakt.

De 23-jarige vrouw werd op 12 augustus dood gevonden op haar kamer in de Duitse opvang. Haar 25-jarige partner was spoorloos verdwenen. De man had haar al vaker mishandeld.

Uit onderzoek bleek vorige week dat hij een dag nadat haar lichaam was gevonden asiel in Nederland had aangevraagd. Dat deed hij onder een valse naam. Donderdag werd hij alsnog opgepakt. Het is niet bekend wanneer hij wordt uitgeleverd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-moord-op-ex.dhtml
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:14:21 #280
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156723755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom schreef je dan dat Nederlanders 30 jaar moeten werken voor een huis want dat is dus duidelijk niet waar? Verder vind ik het een vreemd argument om mensen geen hulp te bieden omdat anderen ook al hulp krijgen en bijstand nodig hebben.
Nederlanders die hun eigen broek ophouden moeten gemiddeld 30 jaar werken om eigenaar van een huis te worden, vrij van hypotheekschulden. Natuurlijk zijn er ook mensen die er de voorkeur aangeven een woning te huren, wat uiteraard een vrije keuze is. Tot zover niets bijzonders.

Nu zijn er in elke maatschappij ook mensen die helaas niet in staat zijn hun eigen broek op te houden. Zulke mensen helpen wij dan door het verstrekken van uitkeringen, huursubsidies e.d. Ook dat is volkomen normaal en in feite al zo oud als de mensheid.

Wat echter relatief nieuw is en tegelijkertijd ook onlogisch en tegennatuurlijk, is het verschijnsel dat de ene maatschappij de zorg voor onderklasse van een andere maatschappij overneemt.

Dit is niet hetzelfde als de tijdelijke opvang van vluchtelingen in nood. De grote meerderheid van de huidige migranten zijn ( a ) niet in nood want reeds door een groot aantal veilige landen getrokken en ( b ) ze gaan ook nooit meer weg.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:17:29 #281
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156723824
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

De wet (in casu: de Vreemdelingenwet 2000) is opgesteld door de volksvertegenwoordiging en bekrachtigd door verschillende parlementen waar hij de afgelopen drie decennia veelvuldig en fel bediscussieerd is. De wet (met als zijn ongemakken) geeft kabinetten de ruimte om een links of rechts vreemdelingenbeleid te voeren, maar kent voldoende waarborgen dat geen enkel kabinet kan doorschieten. Ook als de bewindspersoon (a la Verdonk) binnen dat kabinet dat wel zou willen!

Natuurlijk moet het kabinet zich daaraan houden en natuurlijk kan het kabinet "niet even" de wet aanpassen als hen dat uitkomt. Ook kabinet Wilders-I zal zich aan de wet moeten houden, evenals het kabinet Klaver-I. Dat is potdikkeme de hele gedachte achter een democratische rechtsstaat. ;)
Dan mag allemaal waar zijn, maar momenteel wordt zichtbaar dat deze Vreemdelingenwet leidt tot de langzame ondergang van Nederland. Het is niet voor te stellen dat de wetsmakers dat destijds meegenomen hebben in hun overwegingen. Het is daarom hoog tijd dat de wet tegen het licht wordt gehouden en terug naar de realiteit wordt gebracht. Het is per definitie onmogelijk dat Nederland ongelimiteerd vluchtelingen / migranten opneemt.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:18:57 #282
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156723847
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Asielzoeker opgepakt voor moord op ex

Een asielzoeker uit Eritrea is in een Nederlandse opvang gearresteerd. Hij zou zijn ex hebben vermoord in een asielzoekerscentrum in de Duitse stad Wiesbaden. Dat meldde de Duitse politie vrijdag. Het is niet bekend waar de man is opgepakt.

De 23-jarige vrouw werd op 12 augustus dood gevonden op haar kamer in de Duitse opvang. Haar 25-jarige partner was spoorloos verdwenen. De man had haar al vaker mishandeld.

Uit onderzoek bleek vorige week dat hij een dag nadat haar lichaam was gevonden asiel in Nederland had aangevraagd. Dat deed hij onder een valse naam. Donderdag werd hij alsnog opgepakt. Het is niet bekend wanneer hij wordt uitgeleverd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-moord-op-ex.dhtml
Hier hoeft verder niets aan toegevoegd te worden.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 05:26:07 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_156725438
http://www.nu.nl/bootvluc(...)zoekers-woerden.html

quote:
De politie heeft vrijdagavond tien mensen aangehouden die een opvangcentrum voor asielzoekers hebben bestormd in Woerden.
Dat bevestigt een woordvoerster van de politie tegenover NU.nl.

Burgers hebben geholpen bij de aanhoudingen. De woordvoerster kan nog niet zeggen wat er precies is gebeurd bij het opvangcentrum.

Volgens de lokale zender Woerden.tv werd het centrum door twintig mannen met bivakmutsen bestormd. Zij zouden hekken omver hebben geduwd en met vuurwerk en eieren hebben gegooid.

De asielzoekers in Woerden zijn woensdag opgevangen in een sporthal. Het gaat om 150 vluchtelingen.

Burgemeester Victor Molkenboer zegt tegen de zender dat de beveiliging van de sporthal omhoog is geschroefd. De groep is volgens hem niet in de sporthal geweest.
gaat lekker zo..
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_156726235
quote:
Wat een idioten :')
pi_156726307
Ja, dat krijg je ervan als je de plaatselijke bevolking er niet bij betrekt.
Dit zul je nog veel meer zien.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:27:52 #287
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_156726312
Haha ze hebben met eieren gegooid
pi_156726320
quote:
Dat is niet zo lief. Vast een incidentje ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2015 09:28:49 ]
pi_156726349
quote:
Enne................ enne......
Zonder wrijving geen glans
pi_156726353
Wordt trouwens kapot grappig met oudjaar dan als ze al schrikken van een paar vuurwerkbommetjes :D
Zonder wrijving geen glans
pi_156726841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Kawotski vergeet dat ze voor dat scheefwonen allemaal te weinig verdienden, anders waren ze niet in aanmerking gekomen voor een woning van de sociale woningbouw. En ik zeg nergens dat je op stel en sprong moet verhuizen als je ineens, zo maar uit het niets, teveel verdiend, ik wil best rekening houden met allerhande persoonlijke omstandigheden, maar langer dan 10 jaar in een pand wonen waar je eigenlijk geen recht op hebt, terwijl er anderen die er wel recht op hebben zo'n periode moeten wachten tot ze eindelijk aan de beurt komen?
Dit probleem bestaat dus al een tijdje, het was al bijzonder lullig voor al die wachtenden, ze werden al genaaid door hun eigen landgenoten, en nu worden ze nog een keer extra genaaid omdat de vluchtelingen met status wel een urgentie en cq voorrang krijgen.
Nee, de regels worden tijdens het spel veranderd in het voordeel van de overheid en niet in het voordeel van de burger. Ik zal mezelf als voorbeeld aanhalen waar ik 8 jaar lang heb moeten wachten op een fatsoenlijk 2 kamerappartementje. In die tijd kwamen er genoeg sociale huurwoningen voorbij die ik met mijn bescheiden inkomen kon betalen want ik let op mijn geld. Maar volgens de regels mocht ik daar niet op reageren want ik verdiende te weinig. Ik kreeg dus een appartementje en Stef Blok komt langs en vindt mij ineens een scheefhuurder.. Pardon?
Stef had toen al moeten zorgen voor extra woningen zodat ik kon uitwijken en Stef had ervoor moeten zorgen dat ik meer kon lenen voor een koopwoning als hij vindt dat ik scheef huur. Kan je nu niet aankomen dat een vluchteling voorrang heeft omdat jezelf niet voor meer woningen hebt gezorgd.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:23:32 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156726937
quote:
Als je teveel verdient voor een sociale woning en te weinig voor een redelijke hypotheek is dat jouw probleem, je verdient gewoon genoeg om in de vrije sector te huren. Je zadelt de minder draagkrachtige met de gevolgen op, die heeft geen sociale huurwoning dankzij jou, en dat is inderdaad misbruik maken van de samenleving!
Waarom zou ik 800e p/m betalen voor een (vrije) huurwoning als ik voor voor 600e naar volle tevredenheid in iets anders kan zitten? Die 200e die ik uitspaar kan ik dan mooi voor andere uitgaven gebruiken (en zo de economie op andere vlakken draaiende houden). Dat er daardoor andere mensen zijn die niet snel een woning kunnen vinden is het probleem van de overheid en van de corporaties, moeten die maar meer betaalbare huurwoningen bijbouwen.
pi_156727216
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:43 schreef moussie het volgende:

[..]

De overheid creeert dit probleem, niet de scheefhuurder. Door (a)sociale huur leg je een kunstmatige bodem onder de huurprijs en mogen mensen niet meer zelf kiezen hoeveel ze uitgeven aan woonlasten.

Wat mij betreft lossen we het probleem op de andere manier op; door de regelgeving aan te passen, zodat er meer gebouwd kan worden en door sociale huur af te schaffen of op zijn minst af te bouwen.

Wanneer de grondprijzen wat lager zouden zijn is het prima mogelijk om betaalbare woningen neer te zetten, maar de overheid wil dat domweg niet faciliteren.
pi_156727253
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

Nee, de regels worden tijdens het spel veranderd in het voordeel van de overheid en niet in het voordeel van de burger. Ik zal mezelf als voorbeeld aanhalen waar ik 8 jaar lang heb moeten wachten op een fatsoenlijk 2 kamerappartementje. In die tijd kwamen er genoeg sociale huurwoningen voorbij die ik met mijn bescheiden inkomen kon betalen want ik let op mijn geld. Maar volgens de regels mocht ik daar niet op reageren want ik verdiende te weinig. Ik kreeg dus een appartementje en Stef Blok komt langs en vindt mij ineens een scheefhuurder.. Pardon?
Stef had toen al moeten zorgen voor extra woningen zodat ik kon uitwijken en Stef had ervoor moeten zorgen dat ik meer kon lenen voor een koopwoning als hij vindt dat ik scheef huur. Kan je nu niet aankomen dat een vluchteling voorrang heeft omdat jezelf niet voor meer woningen hebt gezorgd.
Dat het jaren (zeg maar gerust decennia) is gedoogd en dat er daardoor een dikke kwart van alle sociale huurwoningen bezet worden door mensen die te veel verdienen betekent anders niet dat het dan ineens mag. Het is meer dat al die voorlopers van Stef Blok het hele probleem gewoon hebben laten liggen, hij doet tenminste iets. Hij mag van mij ook wat doen aan de huren in de vrije sector, die zou wat minder vrij moeten worden, de huren zijn veel te vaak zo absurd hoog dat er veel leeg staat.
pleased to meet you
pi_156727417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:41 schreef drexciya het volgende:

[..]

De overheid creeert dit probleem, niet de scheefhuurder. Door (a)sociale huur leg je een kunstmatige bodem onder de huurprijs en mogen mensen niet meer zelf kiezen hoeveel ze uitgeven aan woonlasten.

Wat mij betreft lossen we het probleem op de andere manier op; door de regelgeving aan te passen, zodat er meer gebouwd kan worden en door sociale huur af te schaffen of op zijn minst af te bouwen.

Wanneer de grondprijzen wat lager zouden zijn is het prima mogelijk om betaalbare woningen neer te zetten, maar de overheid wil dat domweg niet faciliteren.
Je vergeet even voor het gemak dat veel mensen weinig te kiezen hebben, daarvoor is hun salaris te laag. Je vergeet ook dat Nederland te maken heeft met een beperkte ruimte, en dat maakt de grond duur, het is niet de overheid die de prijs bepaald maar vraag en aanbod. Met deze uitgangspunten is het ronduit asociaal dat de minimumloner geen woonruimte kan vinden omdat modaal en bovenmodaal ervoor 'kiest' om zo goedkoop mogelijk te wonen.
pleased to meet you
pi_156727519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Je vergeet even voor het gemak dat veel mensen weinig te kiezen hebben, daarvoor is hun salaris te laag. Je vergeet ook dat Nederland te maken heeft met een beperkte ruimte, en dat maakt de grond duur, het is niet de overheid die de prijs bepaald maar vraag en aanbod. Met deze uitgangspunten is het ronduit asociaal dat de minimumloner geen woonruimte kan vinden omdat modaal en bovenmodaal ervoor 'kiest' om zo goedkoop mogelijk te wonen.
Vraag en aanbod is in de Nederlandse markt volledig verziekt DOOR de overheid. Enerzijds door de grondprijzen op te jagen door te beperken waar je mag bouwen. Anderzijds door allerlei regelgeving waaraan woningen moeten voldoen. Verder is in bepaalde grote steden de locatie van sociale huurwoningen nogal discutabel (Amsterdam!); daarvoor zou je in de vrije markt veel meer kunnen krijgen.

En wat is er asociaal om ervoor te kiezen om minder te betalen aan woonlasten? Stel je voor dat je je baan kwijtraakt of dat je relatie stukloopt, dan heb je een probleem als je met een dikke hypotheek of een hoge huur zit.

Wat asociaal is, dat is dat de overheid voor ons bepaalt dat we meer van ons inkomen uit moeten geven aan woonlasten. Laat er maar meer minder prijzige woningen worden gebouwd.
pi_156727772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat het jaren (zeg maar gerust decennia) is gedoogd en dat er daardoor een dikke kwart van alle sociale huurwoningen bezet worden door mensen die te veel verdienen betekent anders niet dat het dan ineens mag. Het is meer dat al die voorlopers van Stef Blok het hele probleem gewoon hebben laten liggen, hij doet tenminste iets. Hij mag van mij ook wat doen aan de huren in de vrije sector, die zou wat minder vrij moeten worden, de huren zijn veel te vaak zo absurd hoog dat er veel leeg staat.
Wat je gedogen noemt.. Mijn moeder bijvoorbeeld wordt al als scheefhuurder aangemerkt omdat ze het lef heeft om parttime te werken en een weduwenpensioen te ontvangen. Ze verdient te weinig om iets fatsoenlijks te kopen en ondertussen heeft ze qua huur het huis al 3x afbetaald. En dat noem jij dan sociale huur en te veel verdienen. Tuurlijk zijn er mensen die wel kunnen kopen maar die hebben dat meestal wel gedaan en die zitten er warmpjes bij. Het overgrote deel heet scheefhuurder omdat de overheid geld tekort kwam en gelukszoekers een woning moeten hebben. Dat is de realiteit, mijn flat was 10 jaar geleden geheel Nederlands, nu is 90% Midden Oosten volk.
pi_156728114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:59 schreef drexciya het volgende:

[..]

Vraag en aanbod is in de Nederlandse markt volledig verziekt DOOR de overheid. Enerzijds door de grondprijzen op te jagen door te beperken waar je mag bouwen.
De beperkingen worden anders grotendeels opgelegd door de omstandigheden, onbenullige dingen zoals bodemgesteldheid, fluctuerend grondwaterpijl ed ..

quote:
Anderzijds door allerlei regelgeving waaraan woningen moeten voldoen.
Aah, we laten de kwaliteit gewoon zitten, arme gezinnen gaan maar weer in niet geïsoleerde tochtige krotten wonen, met alle risico's voor de volksgezondheid van dien.

quote:
Verder is in bepaalde grote steden de locatie van sociale huurwoningen nogal discutabel (Amsterdam!); daarvoor zou je in de vrije markt veel meer kunnen krijgen.
Want in Amsterdam zijn er helemaal geen lage lonen banen, het verkoopstertje in de Kalverstraat rijst iedere dag gewoon een paar uurtjes, net zoals de vuilnisman en de juffrouw aan de kassa van de supermarkt.

quote:
En wat is er asociaal om ervoor te kiezen om minder te betalen aan woonlasten? Stel je voor dat je je baan kwijtraakt of dat je relatie stukloopt, dan heb je een probleem als je met een dikke hypotheek of een hoge huur zit.
Wat jammer dat het omgekeerd niet werkt, je kan er niet voor kiezen om alvast in een villa te gaan wonen omdat je misschien dik gaat verdienen of in de loterij gaat winnen. Best wel lullig als jouw keuze op basis van wat doemscenario's er voor zorgt dat de ander in een doemscenario moet leven, gezin met kleine kinderen op zolder bij de ouders of zo.

quote:
Wat asociaal is, dat is dat de overheid voor ons bepaalt dat we meer van ons inkomen uit moeten geven aan woonlasten. Laat er maar meer minder prijzige woningen worden gebouwd.
Het is asociaal dat de overheid zorgt dat er ook goede woonruimte moet zijn voor de minimumloner?
pleased to meet you
pi_156728273
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 11:15 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat je gedogen noemt.. Mijn moeder bijvoorbeeld wordt al als scheefhuurder aangemerkt omdat ze het lef heeft om parttime te werken en een weduwenpensioen te ontvangen. Ze verdient te weinig om iets fatsoenlijks te kopen en ondertussen heeft ze qua huur het huis al 3x afbetaald. En dat noem jij dan sociale huur en te veel verdienen. Tuurlijk zijn er mensen die wel kunnen kopen maar die hebben dat meestal wel gedaan en die zitten er warmpjes bij. Het overgrote deel heet scheefhuurder omdat de overheid geld tekort kwam en gelukszoekers een woning moeten hebben. Dat is de realiteit, mijn flat was 10 jaar geleden geheel Nederlands, nu is 90% Midden Oosten volk.
Zoals ik al zei, ik wil wel rekening houden met persoonlijke omstandigheden, met name dan bij oudere mensen die er al decennia rechtmatig hebben gewoond .. ik heb het meer over het jonge mens dat er alleen kwam wonen met een inkomen net boven het minimumloon en 10 jaar later woont die samen en verdienen ze samen ruim boven modaal.
pleased to meet you
pi_156728424
Het zijn echt de nieuwe Nazi SS'ers die IS'ers

Uniform baard in de prullenmand en veilig onderdak zoeken in Europa. Niemand die weet dat je een koppensneller bent.
kovandire twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 22:55:39 Photo from #Syrian #Turkey border, it's beards hair with its #ISIS fighter shaved and went to #Turkey #twitterkurds http://t.co/o8z7JZdEeG reageer retweet
pi_156728671
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 11:35 schreef moussie het volgende:

[..]

De beperkingen worden anders grotendeels opgelegd door de omstandigheden, onbenullige dingen zoals bodemgesteldheid, fluctuerend grondwaterpijl ed ..

[..]

Aah, we laten de kwaliteit gewoon zitten, arme gezinnen gaan maar weer in niet geïsoleerde tochtige krotten wonen, met alle risico's voor de volksgezondheid van dien.

[..]

Want in Amsterdam zijn er helemaal geen lage lonen banen, het verkoopstertje in de Kalverstraat rijst iedere dag gewoon een paar uurtjes, net zoals de vuilnisman en de juffrouw aan de kassa van de supermarkt.

[..]

Wat jammer dat het omgekeerd niet werkt, je kan er niet voor kiezen om alvast in een villa te gaan wonen omdat je misschien dik gaat verdienen of in de loterij gaat winnen. Best wel lullig als jouw keuze op basis van wat doemscenario's er voor zorgt dat de ander in een doemscenario moet leven, gezin met kleine kinderen op zolder bij de ouders of zo.

[..]

Het is asociaal dat de overheid zorgt dat er ook goede woonruimte moet zijn voor de minimumloner?
Waarom heeft men een Vinex wijk in Leidse Rijn uit de grond gestampt, wat betreft waterhuishouding niet ideaal is? En daar zijn wel meer voorbeelden van te noemen. Waterschappen moeten allerlei bemalingstrucs uithalen om dat nog goed te laten gaan.

Kwaliteit hoeft helemaal niet zoveel te kosten als nu het geval is en wanneer mensen zelf meer mogelijkheden krijgen om een huis te laten bouwen gaat het aanbod een stuk omhoog. Daar moet je mee beginnen; de aanbodkant moet worden verruimd. Slechte kwaliteit kan alleen verkocht worden wanneer er niets anders is.

In Amsterdam is een groot gedeelte (50-60%) van de woningen binnen de ring sociale huur. Dat is volstrekt belachelijk, zeker gezien de prijzen (door schaarste) op de particuliere markt. Er is niets mis mee dat je op andere locaties sociale huur neerzet, maar op zo'n A-locatie? Dat is belachelijk en leidt tot verstoring van de woningmarkt.

Conservatief met je geld omgaan en dan stellen dat je daarmee andere mensen opties ontneemt? Wat een gotspe; het is de overheid die structureel nalaat om woonlasten in de hand te houden. Zij zijn degenen die mensen op kosten jagen. Huurtoeslag is ook al zo'n sigaar uit eigen doos, die uiteindelijk alleen maar averechts werkt. Maar goed, geef vooral niet de politiek de schuld, maar degene die zich niet laat sturen door de politiek in de richting van een dure woning.

De overheid creeert zelf problemen en doet dan alsof ze dat oplossen, laat er maar weer echte ouderwetse woningcorporaties terugkomen in plaats van wat we nu hebben, die kunnen dat veel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')