abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:21:05 #1
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670301
quote:
Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel

EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL

Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.

Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.

In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.

De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.

Even ter herinnering: deze "herverdeling" komt bovenop de tienduizenden "asiel"gelukszoekers die in Nederland asiel aanvragen, en dat volgens Europese regels in het land van binnenkomst hadden moeten doen. En de enige asielzoeker die als eerste in Nederland aankomt, zat vorige week bevroren in het landingsgestel van een vliegtuig uit Afrika.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:22:37 #2
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670332
Halbe Zijlstra (VVD): ‘Grens vluchtelingenopvang is bereikt’

Bron: http://politiek.tpo.nl/20(...)enopvang-is-bereikt/

quote:
Reden temeer om alles op alles te zetten om de instroom in te dammen
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:25:14 #3
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156670384
En wat stelt Zijlstra concreet voor? Veel geblaat weinig wol......
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156670437
Zijlstra is een domme zwetser net als zoveel van de huidige politieke leiders. Allemaal gelul maar ze durven niet de waarheid te vertellen en ze doen alsof ze niet verantwoordelijke zijn voor de problemen en een eenvoudige oplossing hebben.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:46:46 #5
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670730
Ik denk dat Zijlstra zijn straatje alvast wil schoonvegen en zijn blazoen oppoetsen.

De ongebreidelde influx van migranten zal nog wel even doorgaan, totdat er een keer echt stront aan de knikker zit.

Op dat moment kan Zijlstra altijd roepen dat hij er al in oktober voor had gewaarschuwd.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:48:19 #6
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670760
ZUTPHEN WEIGERT

Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)lingen-te-verlengen/

quote:
Ook is komend weekend een groot evenement gepland in de Hanzehal.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:50:21 #7
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670803
Noodverordening van kracht

Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)d-azc-in-oisterwijk/

quote:
De politie mag in een ruim gebied rond het azc preventief fouilleren en er mensen wegsturen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:52:33 #8
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670856
Vier asielverdachten aanranding Almere

Bron: http://regio.tpo.nl/2015/(...)erdaad-bewoners-azc/

quote:
De verdachten zijn inmiddels weer op vrije voeten.
pi_156670870
quote:
Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:56:15 #10
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156670934
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tja daardoor krijg je dus dat andere plekken meer mensen moeten opvangen al lijkt het argument van Zutphen wel valide. Het is gewoon jammer dat er zo weinig solidariteit is en er gewoon geen goede verdeling wordt gemaakt waaraan alle gemeenten netjes meewerken.
Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.

De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:57:07 #11
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156670956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.

De noemer is het aantal gemeenten en ligt vast (393).

De teller is het aantal asielzoekers en is in principe oneindig.

Hieruit volgt:

aantal asielzoekers per gemeente = oneindig / 393 = oneindig

Logisch dat gemeenten zich daartegen verzetten.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:00:30 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156671030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik zie het van de andere kant ook, hoor. Als iets bedoeld is als tijdelijke opvang kun je dat niet tot in lengte van dagen maar blijven verlengen, zeker niet als zo'n hal al van te voren een andere bestemming gekregen heeft.

De grote fout die gemaakt is door Den Haag en het COA is dat er alleen maar over tijdelijke opvang nagedacht is, en niet over de capaciteit die er is voor daadwerkelijke langdurige opvang (zeg maar een maand of langer). Nu blijkt die er gewoon niet te zijn en worden die vluchtelingen dus ook maar wat van het kastje naar de muur gestuurd.
Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
pi_156671033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:56 schreef Belabor het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens het hele beleid is gewoon een grote chaos. Het wordt er alleen niet beter op als men overal ook nog eens protesteren gaat tegen asielzoekerscentra, men moet de mensen immers ergens kwijt.
pi_156671051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Van deling kan pas sprake zijn als je de teller en de noemer weet.

De noemer is het aantal gemeenten en ligt vast (393).

De teller is het aantal asielzoekers en is in principe oneindig.

Hieruit volgt:

aantal asielzoekers per gemeente = oneindig / 393 = oneindig

Logisch dat gemeenten zich daartegen verzetten.
Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:01:42 #15
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156671053
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Twee mogelijkheden om dit tegen te gaan: voer quota in of zeg het Vluchtelingenverdrag op.
Ik ben zelf voorstander van optie 1. Dat vind ik de meest sociale en ook de meest werkbare beslissing. Maar helaas wordt er vanuit Den Haag nog maar heel beperkt gehoor aan gegeven.
pi_156671073
Gratis rijbewijs halen voor vluchtelingen.

Vluchtelingen in Duitsland moeten op kosten van de staat hun rijbewijs kunnen halen vinden Duitse rijschoolhouders. Dit zou helpen bij het zoeken naar een baan.

http://www.focus.de/regio(...)hlen_id_4998053.html

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:02:46 #17
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze weten precies hoeveel mensen ze nu moeten opvangen dus die mensen kun je gewoon verdelen. Daarnaast kun je gewoon kijken welke plekken geschikt zijn ook voor toekomstige opvang en voor langdurige opvang.
Met de nadruk op "nu".

Morgen is het weer anders, zijn het er weer meer.

Overmorgen ook.

Ad infinitum.
pi_156671078
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:03:16 #19
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gratis rijbewijs halen voor vluchtelingen.

Vluchtelingen in Duitsland moeten op kosten van de staat hun rijbewijs kunnen halen vinden Duitse rijschoolhouders. Dit zou helpen bij het zoeken naar een baan.

http://www.focus.de/regio(...)hlen_id_4998053.html

:')
Ja, en de bakkers vinden dat alle asielzoekers gratis brood moeten krijgen op kosten van de staat.
pi_156671108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:08:12 #21
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

ik mag hopen dat ze buiten onze landsgrenzen op vrije voeten zijn gesteld.
Natuurlijk niet. Ze beroepen zich op hun zwijgrecht. Hebben ze geleerd van Volkert.

Laat het slachtoffer maar bewijzen dat zij hun attenties niet op prijs stelde.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:10:47 #22
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156671210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vrede in Syrië regelen is dan ook een goede optie, ook even onuitvoerbaar overigens.
Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:12:25 #23
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156671251
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is absurd en destabiliserend om aan een potentieel onbeperkte groep mensen het recht te verlenen op verblijf. De meest volatiele gebieden op aarde kennen een momenteel een werkelijk explosieve bevolkingsgroei; wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Nigeria en Egypte? Je hebt momenteel nauwelijks instrumenten om zeer grote volksverhuizingen tegen te gaan.
Drones misschien.
pi_156671299
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak me niet druk om allemaal rampen die mensen kunnen verzinnen. We hebben al jaren deze vluchtelingen verdragen en begrijp niet waarom dat ineens een onoverkomelijk probleem zou moeten opleveren. Er wonen hier nu een stel angsthazen die bang zijn voor alles lijkt het wel maar om daarom maar meteen al onze verworvenheden om zeep te helpen lijkt mij niet verstandig.
pi_156671365
Zijlstra wil nog even zieltjes/stemmen winnen.

Ga toch naar huis, zak aardappelen. :')
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:21:23 #26
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156671451
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak me niet druk om allemaal rampen die mensen kunnen verzinnen. We hebben al jaren deze vluchtelingen verdragen en begrijp niet waarom dat ineens een onoverkomelijk probleem zou moeten opleveren. Er wonen hier nu een stel angsthazen die bang zijn voor alles lijkt het wel maar om daarom maar meteen al onze verworvenheden om zeep te helpen lijkt mij niet verstandig.
Het Vluchtelingenverdrag is een leuke verworvenheid wanneer het een individu beschermd die opkomt voor homo-rechten of vrijheid van meningsuiting in een repressief land. Wanneer het een legitimatie vormt voor massale volksverhuizingen vanwege een toevallige burgeroorlog dan schiet het zijn doel wat voorbij wat mij betreft.
pi_156673623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het Vluchtelingenverdrag is een leuke verworvenheid wanneer het een individu beschermd die opkomt voor homo-rechten of vrijheid van meningsuiting in een repressief land. Wanneer het een legitimatie vormt voor massale volksverhuizingen vanwege een toevallige burgeroorlog dan schiet het zijn doel wat voorbij wat mij betreft.
Jouw opvatting staat volgens mij volledig in contrast met het ontstaan van de vluchtelingen verdragen, de grote vluchtelingen stromen door Wo1, de Russische revolutie zorgen voor deze verdragen en na WO2 werden de verdragen nog weer aangepast vanwege de Joden vervolging in de aanloop naar WO2 en de vluchtelingen die daaruit voortkwamen. De verdragen zijn juist ontstaan op basis van grote stromen vluchtelingen. De humanitaire protocollen zijn later toegevoegd.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:46:16 #28
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156673776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jouw opvatting staat volgens mij volledig in contrast met het ontstaan van de vluchtelingen verdragen, de grote vluchtelingen stromen door Wo1, de Russische revolutie zorgen voor deze verdragen en na WO2 werden de verdragen nog weer aangepast vanwege de Joden vervolging in de aanloop naar WO2 en de vluchtelingen die daaruit voortkwamen. De verdragen zijn juist ontstaan op basis van grote stromen vluchtelingen. De humanitaire protocollen zijn later toegevoegd.
Het Vluchtelingenverdrag van Genève stamt toch echt uit 1951. Daarvoor werd denk ik eerder op een ad hoc-basis besloten of iemand kon blijven en de mensen die wat toevoegden konden waarschijnlijk wel blijven. Lijkt mij een gezonder systeem waarbij de noden van het land centraal staan in plaats van 'rechten' te verlenen aan een potentieel onuitputtelijke groep mensen die vaak zelf de grootste maling hebben aan grondrechten van anderen bijv. Het huidige systeem is fundamenteel verkeerd. Zelfs een crisis in een relatief klein land als Syrië kunnen we al nauwelijks aan.
pi_156674023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het Vluchtelingenverdrag van Genève stamt toch echt uit 1951. Daarvoor werd denk ik eerder op een ad hoc-basis besloten of iemand kon blijven en de mensen die wat toevoegden konden waarschijnlijk wel blijven. Lijkt mij een gezonder systeem waarbij de noden van het land centraal staan in plaats van 'rechten' te verlenen aan een potentieel onuitputtelijke groep mensen die vaak zelf de grootste maling hebben aan grondrechten van anderen bijv. Het huidige systeem is fundamenteel verkeerd. Zelfs een crisis in een relatief klein land als Syrië kunnen we al nauwelijks aan.
En wat staat er in artikel 1 van het vluchtelingen verdrag van 1951:
quote:
Has been considered a refugee under the Arrangements of 12 May 1926 and 30 June 1928 or under the Conventions of 28 October 1933 and 10 February 1938, the Protocol of 14 September 1939 or the Constitution of the International Refugee Organization;
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001002/geldigheidsdatum_07-10-2015
Dus ja dat verdrag is uit 1951 maar er waren daarvoor al vele regelingen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:54:55 #30
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156674081
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En wat staat er in artikel 1 van het vluchtelingen verdrag van 1951:

[..]

http://wetten.overheid.nl/BWBV0001002/geldigheidsdatum_07-10-2015
Dus ja dat verdrag is uit 1951 maar er waren daarvoor al vele regelingen.
Hoeveel landen waren verdragspartijen bij die regelingen dan? En hoeveel rechten verleenden die toenmalige regelingen? Ik denk dat het weinig voorstelde.
pi_156674107
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat vluchtelingenverdrag kan in mijn ogen zo de kliko in. Een verdrag uit 1951 met wortels uit de jaren '20 en '30. Het verdrag komt uit een tijd waar niemand een auto had en een ritje met de trein een bijzonderheid was.

De problemen zijn momenteel totaal anders. We hebben geen verdreven joden meer uit Duitsland die de buurlanden (Nederland, Zwitserland) niet in kunnen. De vluchteling van tegenwoordig laat zijn vrouw en kinderen achter om duizenden kilometers te reizen naar het rijke westen.
pi_156674121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:54 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoeveel landen waren verdragspartijen bij die regelingen dan? En hoeveel rechten verleenden die toenmalige regelingen? Ik denk dat het weinig voorstelde.
Doet dat wat af aan de ontstaansgeschiedenis? Er zijn nu ook nog steeds landen die zich er niets van aantrekken.
pi_156674277
Mooizo, het draagvlak voor de opvang van asielzoekers wordt steeds kleiner.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:10:37 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156674543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Doet dat wat af aan de ontstaansgeschiedenis? Er zijn nu ook nog steeds landen die zich er niets van aantrekken.
De ontstaansgeschiedenis interesseert me dan ook wat minder dan de toekomst van de vluchtelingenverdragen. Een halve failed state als Nigeria heeft straks een kleine half miljard inwoners. Stel nu eens dat daar een burgeroorlog a la Syrië uitbreekt. Zo ondenkbaar is dat niet.
pi_156674546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je verwacht het niet van deze chirurgen.
pi_156674666
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het waren gynaecologen die niet konden wachten om hun vak weer op te pakken.
pi_156674986
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit waren gynaecologen hè.
Wat een parels...

Edit: te laat :')
pi_156675030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

De ontstaansgeschiedenis interesseert me dan ook wat minder dan de toekomst van de vluchtelingenverdragen. Een halve failed state als Nigeria heeft straks een kleine half miljard inwoners. Stel nu eens dat daar een burgeroorlog a la Syrië uitbreekt. Zo ondenkbaar is dat niet.
Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
pi_156675167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
Hier heb je de definitie:

"owing to well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it."[1]

Een algemene oorlogssituatie staat niet eens genoemd als reden voor internationale bescherming. Er wordt geknutseld met regels.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:30:58 #40
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156675172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan hebben we heel veel vluchtelingen in de wereld, ik denk daarom dat het inderdaad belangrijk is om ons in te zetten voor democratisering en stabiliteit. Veel meer kun je niet doen. [quote]Gelukkig voor je is de kans ook aanwezig dat er oorlog met de Russen of Chinezen komt en dan heeft vluchten geen zin.
[/quote]

Die kans schat ik in op 0%. En dan ben ik nog genereus.
pi_156675234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:30 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hier heb je de definitie:

"owing to well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it."[1]

Een algemene oorlogssituatie staat niet eens genoemd als reden voor internationale bescherming. Er wordt geknutseld met regels.
Lijkt mij wel "membership of a particular social group" als je dus behoort tot een sociale groep, de tegenstanders van de groep of groepen die oorlog voeren, dan ben je ook een vluchteling.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:17:08 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_156676488
Heeft er iemand foto's of beelden van asielzoekers in Nederland? Opmerkelijk dat dat niet in de media komt.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:47:49 #43
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156681004
Weer een sprekend voorbeeld van de incompatibilité d'humeur tussen Syriers uit de middeleeuwen en de moderne Westerse samenleving:

http://www.mirror.co.uk/n(...)hilling-last-6589673
pi_156682794
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef Manke het volgende:
Heeft er iemand foto's of beelden van asielzoekers in Nederland? Opmerkelijk dat dat niet in de media komt.
Privacy is een goed kleed om alles onder te schuiven. Maar ik verwacht binnen nu en een paar weken wel dashcambeelden van mensen die langs een opvanglocatie rijden en laten zien hoe de straten er bij liggen. Ik gok dat er buiten de sporthallen niet veel te zien is van de slapers in de hallen. Maar we hebben ook het 'geluk' dat het niet zo mooi weer meer is waarbij je lang buiten blijft hangen.

Over sporthallen gesproken: http://www.nu.nl/binnenla(...)ex-sint-pancras.html (hoewel ik niets kan vinden van dat die hal een opvanglocatie gaat worden). Beetje tactiek van de verschroeide aarde. Niet meer kunnen sporten -> er voor zorgen dat anderen het ook niet kunnen gebruiken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het 'gewoon' een normale brand is, niet aangestoken. Valt alleen wat meer op omdat er veel sporthallen voor opvang gebruikt gaan worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156683397
Als wij in Nederland ze allemaal in vakantieparken stoppen, waar moeten wij Nederlanders dan zelf heen als we op binnenlandse vakantie willen?
pi_156683679
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef Manke het volgende:
Dat opvangkamp in Nijmegen is net open geef de mensen die er werken of helpen om gedesillusioneerd te raken en die filmpjes van ongeregeldheden komen vanzelf.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:03:17 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156683719
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat opvangkamp in Nijmegen is net open geef de mensen die er werken of helpen om gedesillusioneerd te raken en die filmpjes van ongeregeldheden komen vanzelf.
Ik ken nu al mensen (vooral vrouwen) die het Heumensoord niet meer doorkruisen met hardlopen. Iets met de kat op het spek binden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:03:42 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156683727
quote:

[..]

^^ Dat. Japan heeft dat begrepen door er gemiddeld een stuk of 10 per jaar op te nemen. Dat geeft ook geen ghettovorming in je land zoals wij hier hebben. En het is genoeg voor alle tutjes die hun geweten willen oppoetsen om een zielige asielzoeker te kunnen vertroetelen. Gewoon eerlijk verdelen zodat ze allemaal tijd hebben om te laten zien hoe humaan ze zijn... :')
censuur :O
pi_156683916
Klopt het dat Engeland vrijwel geen asielzoekers opneemt?
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 09:21:45 #50
8781 crew  Frutsel
pi_156683978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:17 schreef Loekie1 het volgende:
Klopt het dat Engeland vrijwel geen asielzoekers opneemt?
20.000 dacht ik
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:25:56 #51
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684060
quote:

[..]

Eens.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:27:43 #52
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat vluchtelingenverdrag kan in mijn ogen zo de kliko in. Een verdrag uit 1951 met wortels uit de jaren '20 en '30. Het verdrag komt uit een tijd waar niemand een auto had en een ritje met de trein een bijzonderheid was.

De problemen zijn momenteel totaal anders. We hebben geen verdreven joden meer uit Duitsland die de buurlanden (Nederland, Zwitserland) niet in kunnen. De vluchteling van tegenwoordig laat zijn vrouw en kinderen achter om duizenden kilometers te reizen naar het rijke westen.
_O_ Uitstekend verwoord.

Dat vluchtelingenverdrag is een molensteen om de Nederlandse nek. Het sleurt ons de afgrond in.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:32:10 #53
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684155
Hollande: ‘Totale oorlog dreigt in Europa'

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)bleem-niet-oplossen/

quote:
Merkel en Hollande willen meer Europa.

“Dank u wel mevrouw Merkel dat u uw vicebondskanselier hebt meegenomen.’’
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:33:42 #54
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156684178
seksueel misbruik azc’s in doofpot

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)ekers-te-beschermen/

quote:
“We hebben diverse betrouwbare rapporten van slachtoffers die gaan over seksueel geweld en aanvallen op vrouwen. Ook NGO’s en adviesgroepen rapporteren dit”, aldus Helfrich tegenover Reuters.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:34:14 #55
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685016
gemeenten desnoods te overvallen met bussen vol migranten

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aniek_kabinet__.html

quote:
Het paniekerige optreden zou bedoeld zijn om draagvlak in het land voor asielopvang overeind te houden, maar is niet overal in Den Haag goed gevallen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:36:26 #56
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685043
Prachtpanden voor opvang

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_voor_opvang__.html

quote:
Het gaat onder andere om voormalige rechtbanken, monumentale villa’s en statige herenhuizen, vaak op de mooiste locaties van een stad.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:39:34 #57
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685079
Drama in Oranje, maar Rutte drinkt Coca Cola

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-mensen-blijf-je-af/

quote:
Op het moment dat het nieuws over Oranje bij de Nederlandse delegatie in Atlanta bekend werd, was er net een bezoek geweest aan het hoofdkantoor van Coca Cola.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:42:15 #58
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685121
Wilders moet afstand nemen van haatcampagne

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)atcampagne~a4158446/

quote:
Dat de lokale bevolking daartegen protesteert, is volkomen begrijpelijk.
Die mensen verdienen het niet te worden weggezet als racisten.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:45:04 #59
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156685161
Kabinet zeer geschrokken

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)t-dijkhoff~a4158190/

quote:
De Kamer toonde zich dinsdag bij de hervatting van de middagvergadering zeer geschrokken over de gebeurtenissen van dinsdagavond in Oranje, dat overvallen werd door de plotselinge komst van nog eens 700 asielzoekers naar het kleine dorp. 'Rutte had naar Oranje moeten gaan, niet Dijkhoff', zegt SP-leider Emile Roemer. 'De premier is aan het duiken.'
pi_156685356
Minister Asscher gisteren bij DWDD. Vreselijk. Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden. Voor de rest: 'dat interesseert me niet.'
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/

In moeilijke tijden leer je mensen kennen, Asscher is door de mand gevallen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:00:51 #61
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156686430
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Minister Asscher gisteren bij DWDD. Vreselijk. Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden. Voor de rest: 'dat interesseert me niet.'

Asscher is een dominee van de Linkse Kerk, let op wat hij zegt op tijdstip 6.34 :

quote:
Er zijn wonderen verricht.
Hierbij refereert de lul aan de verplichte opvang van gelukszoekers door gemeenten, tegen de wens van de bevolking in.
pi_156687976
quote:

Dat was voor de gemiddelde persoon allang duidelijk, maar wordt nu zonder enige gène op de TV duidelijk gemaakt. De incompetentie en het gebrek aan visie of ook maar iets wat op een plan lijkt is domweg stuitend. Je zou je toch kapot schamen als je op een partij hebt gestemd waar dit soort stumpers voor staan.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:04:01 #63
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156688853
quote:
'Barmhartig vluchtelingenbeleid is sprong in het duister'

Emeritus hoogleraar Frank Ankersmit in de Nieuwsbreak

Niet de private ethiek, maar de publieke ethiek moet domineren in het vluchtelingendebat, zegt Frank Ankersmit, emeritus hoogleraar geschiedenis, in de Nieuwsbreak. 'Private ethiek is dat je een vluchteling helpt die je op straat ziet liggen. Dan reken je niet uit wat het je kost om dit te doen. Op politiek niveau moet dat wel.'
http://www.volkskrant.nl/(...)et-duister~a4158140/

Lees het hele interview maar, best interessant.
pi_156688863
Telegraaf meldt:
quote:
IS vreest braindrain

RAQQA -
De EU krijgt hulp uit opmerkelijke hoek in zijn pogingen om de onaflatende vluchtelingenstroom uit Irak en Syrië een halt toe te roepen. Terreurgroep IS vreest een braindrain en is nu zelf een offensief begonnen om de exodus te stoppen.
Sinds half september verspreidt IS video's en artikels waarin vluchtelingen in diskrediet worden gebracht, weet de Belgische krant De Tijd. De terreurorganisatie wil daarmee voorkomen dat nog meer moslims de tocht naar Europa gaan maken.
IS waarschuwt voor het 'sprookje Europa'. "Het is een illusie dat je in Europa veiligheid, voorspoed en luxe zal vinden," wordt gezegd in een van de video's. "Europa is een denkbeeldig paradijs."
Ook wordt gezegd dat vluchtelingen in kampen worden bestolen en uitgebuit. Wie daarna nog overweegt om te vertrekken naar het land van de ongelovigen, wacht de toorn van Mohammed, aldus IS.
In de propagandavideo's worden beelden van zinkende boten met vluchtelingen en velden lopende asielzoekers afgewisseld met idyllische beeldenan korenvelden en gezellige marktjes in het kalifaat.
Het zijn vooral de hoogopgeleide Syriërs die op de vlucht slaan en dat vormt een groot probleem voor IS. De dokters, leraren, apothekers en managers zijn broodnodig om het kalifaat draaiende te houden.
Het sprookje van de hoog opgeleide Syriërs heeft IS ook bereikt, als je in een sprookjesboek gelooft, dan geloof je natuurlijk ook dat het hoogopgeleiden zijn :)
Dan moet je ze ook maar huizen, medische zorg en gratis geld beloven 8-)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156688948
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Telegraaf meldt:

[..]

Het sprookje van de hoog opgeleide Syriërs heeft IS ook bereikt, als je in een sprookjesboek gelooft, dan geloof je natuurlijk ook dat het hoogopgeleiden zijn :)
Dat er een hoop hoogopgeleiden tussen zitten, betekent niet dat iedereen die deze kant opkomt een diploma heeft.

Daar verbaas ik mij altijd over in dit soort discussies. Mensen zien vluchtelingen die zich als idioten gedragen en concluderen daaruit dat er louter laaggeletterden deze kant opkomen.

Het is niet of-of, mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156689060
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat er een hoop hoogopgeleiden tussen zitten, betekent niet dat iedereen die deze kant opkomt een diploma heeft.

Daar verbaas ik mij altijd over in dit soort discussies. Mensen zien vluchtelingen die zich als idioten gedragen en concluderen daaruit dat er louter laaggeletterden deze kant opkomen.

Als het PVVers zijn dan is de conclusie blijkbaar wel valide.
Ik denk dat er een grote behoefte is aan een cursus logisch denken voor linkse kerkgangers
(uiteraard dient de rekentest eerst met goed gevolg afgelegd te worden) :)
Exaudi orationem meam
pi_156689094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:14 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als het PVVers zijn dan is de conclusie blijkbaar wel valide.
Ik denk dat er een grote behoefte is aan logisch denken voor linkse kerkgangers
(uiteraard dient de rekentest eerst met goed gevolg afgelegd te worden) :)
'Hullie doen het ook', vind jij een valide argument?

Verder ben ik niet bepaald een aanhanger van de linkse kerk, maar goed.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:17:33 #68
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_156689122
quote:
Nergens antwoord op, geen visie, alleen maar: mensen uit oorlogsgebieden moeten opgevangen worden.
Vergeet niet de zeer gebruikelijke oneliners als; We moeten het samen doen. Samen de schouders er onder zetten. Met elkaar tot een oplossing komen!
pi_156689160
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Hullie doen het ook', vind jij een valide argument?

Verder ben ik niet bepaald een aanhanger van de linkse kerk, maar goed.
Nee het is geen 'Hullie doen het ook' drogreden maar een logische denkfout, het kan niet zo zijn dat hetzelfde logische schema 2 tegenstrijdige conclusies heeft, minstens 1 moet onjuist zijn.
Exaudi orationem meam
pi_156689210
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:19 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee het is geen 'Hullie doen het ook' drogreden maar een logische denkfout, het kan niet zo zijn dat hetzelfde logische schema 2 tegenstrijdige conclusies heeft, minstens 1 moet onjuist zijn.
Maar goed, jij denkt dus dat er geen of nauwelijks hoogopgeleide Syriërs tussen de honderdduizenden vluchtelingen zitten die naar Europa afreizen?

Tegelijkertijd merkt IS dat hoogopgeleiden Syrie verlaten.

Waar zijn die mensen dan gebleven? Ze zijn in rook opgegaan?
pi_156689241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Telegraaf meldt:

[..]

Eigenaardig, die vluchtelingenstroom wilden ze toch gebruiken om IS-terroristen op ons dak te sturen?
I´m back.
pi_156689253
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, jij denkt dus dat er geen of nauwelijks hoogopgeleide Syriërs tussen de honderdduizenden vluchtelingen zitten die naar Europa afreizen?

Tegelijkertijd merkt IS dat hoogopgeleiden Syrie verlaten.

Waar zijn die mensen dan gebleven? Ze zijn in rook opgegaan?
Die werken nu allemaal in Servië natuurlijk.
Naturheilmittel
pi_156689273
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bovendien alsof hoogopgeleiden een soort mythische supermensen zijn die nooit wat fout zullen doen. Je zou ze de kost moeten geven.
I´m back.
pi_156689277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenaardig, die vluchtelingenstroom wilden ze toch gebruiken om IS-terroristen op ons dak te sturen?
IS is een verzameling mentaal beperkte fundamentalisten. Die moet je niet al te veel op hun woorden nemen.
Naturheilmittel
pi_156689327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:25 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

IS is een verzameling mentaal beperkte fundamentalisten. Die moet je niet al te veel op hun woorden nemen.
Dat blijkt wel weer idd.
I´m back.
pi_156689361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leugenachtige bangmakerij met een bizar hoog rendement.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:31:04 #77
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156689378
quote:
'Aanrijding Syrische jongen leidde tot confrontatie in Oisterwijk'

OISTERWIJK - De aanrijding van een fietsende Syrische jongen was dinsdagavond de aanleiding voor een grote ruzie aan het Klompven in Oisterwijk tussen jongeren van het azc en jeugd uit Oisterwijk. De Syrische jongen werd eerder op de dag aangereden door een automobilist en de asielzoekers vermoedden dat er opzet in het spel was. Dat meldt het Brabants Dagblad.

Het personeel van het asielzoekerscentrum zou de vluchtelingen met klem hebben aangeraden om de aanrijding door de politie uit te laten zoeken. Ondanks die waarschuwing ging een groep van vijftien vluchtelingen gewapend met stokken op zoek naar rivaliserende jeugd uit Nederland. De politie kon voorkomen dat de twee groepen elkaar te lijf gingen.

'Escalatie'
Burgemeester Hans Janssen sprak dinsdagavond over ‘een escalatie van fricties die we afgelopen week zagen’. “We dachten dit te kunnen ondervangen met extra toezicht en inzet van jongerenwerk”, aldus de burgemeester. Hij wil ‘snelle actie’ om te voorkomen dat het van kwaad tot erger gaat.

"We hebben nog geen goed beeld wie de jongeren zijn, die gisteren bij de oproer betrokken waren. Wel hebben we sterk de indruk dat het om lokale jeugd gaat.”

Noodverordening
Agenten deden woensdagmiddag onderzoek in de wijk achter het azc. Zo hoopte de politie inzicht te krijgen in hoe de jongeren zich dinsdagavond door de wijk bewogen om er achter te komen hoe het bijna tot een confrontatie kwam. Ook informeerde de politie omwonenden over de noodverordening die is afgekondigd.

http://www.omroepbrabant.(...)e+in+Oisterwijk.aspx
Mooi man, gelijk een legertje vluchtelingen oproepen en bewapenen met stokken om die persoon kapot te slaan. Het is net alsof ze de oorlog uit het midden oosten hier mee naartoe hebben genomen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156689405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Mooi man, gelijk een legertje vluchtelingen oproepen en bewapenen met stokken om die persoon kapot te slaan. Het is net alsof ze de oorlog uit het midden oosten hier mee naartoe hebben genomen.
Men had dus jongerenwerk ingezet maar weet niet om wie het gaat?
pi_156689407
quote:

[..]

Goed voorbeeld inderdaad. Hier zouden we zelf op zoek gaan naar die gast om hem een lesje te leren.

Dat volk trommelt een leger op om die gast te doden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:33:16 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689410
De enige manier om draagvlak voor opvang van vluchtelingen te vergroten is wanneer dit racaille linea recta wordt teruggestuurd naar de zandbak. Dan zend je een stevig signaal af.
pi_156689436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:
De enige manier om draagvlak voor opvang van vluchtelingen te vergroten is wanneer dit racaille linea recta wordt teruggestuurd naar de zandbak. Dan zend je een stevig signaal af.
Dus geen opvang?
pi_156689504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Morendo het volgende:
Deze mensen zijn gewend aan een zeer strak repressief regime (om het maar eufemistisch uit te drukken). Als je dus niet keihard optreedt tegen de kleinste overtreding denken ze al gauw dat alles mag, met alle gevolgen van dien. Misschien kunnen we de autochtonen beter op inburgeringscursus sturen om de denkwijze van onze "vluchtelingen" te begrijpen. 8-)
Exaudi orationem meam
pi_156689529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Deze mensen zijn gewend aan een zeer strak repressief regime (om het maar eufemistisch uit te drukken). Als je dus niet keihard optreedt tegen de kleinste overtreding denken ze al gauw dat alles mag, met alle gevolgen van dien. Misschien kunnen we de autochtonen beter op inburgeringscursus sturen om de denkwijze van onze "vluchtelingen" te begrijpen. 8-)
Daar weet ik dan iets over. Daar leert men vooral over de rechten die men heeft.
pi_156689600
Waarom heeft Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken eigenlijk uitzonderingspositie gekregen?
pi_156689606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:45 schreef MakkieR het volgende:
Waarom heeft Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken eigenlijk uitzonderingspositie gekregen?
Omdat de regering van die landen dat wilden.
pi_156689643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat de regering van die landen dat wilden.
is daar dan een reden voor geweest? Je kunt toch niet zomaar een uitzonderingspositie krijgen? zo ja waarom heeft Nederland dan niet zo'n uitzonderingspositie?
pi_156689685
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

is daar dan een reden voor geweest? Je kunt toch niet zomaar een uitzonderingspositie krijgen? zo ja waarom heeft Nederland dan niet zo'n uitzonderingspositie?
Omdat onze regering graag asielzoekers heeft.

Ook jij bent een voorstander, want BN'ers zijn dat ook (tegen betaling van 2500 bij Pauw).
pi_156689689
quote:

[..]

Dat is een deal die je maakt. Als je die niet maakt.....
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:57:51 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156689820
quote:
Ondanks die waarschuwing ging een groep van vijftien vluchtelingen gewapend met stokken
't Zijn net Marokkanen: ruzie met 1 ==> hele groep achter je aan!
Sowieso: wat doet zo'n uitkeringszoeker op een fiets? Hoe komt-ie aan die fiets? En hoe kan iemand zonder enige kennis van onze verkeersregels zo aan het verkeer deelnemen?

quote:
Ook informeerde de politie omwonenden over de noodverordening
Noodverordeningen in heel veel Nederlandse plaatsen vanwege illegale Afrikanen die door de politiek worden aangemoedigd hun uitkering te komen aanvragen :N :N
pi_156689847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Zijn net Marokkanen: ruzie met 1 ==> hele groep achter je aan!
Sowieso: wat doet zo'n uitkeringszoeker op een fiets? Hoe komt-ie aan die fiets? En hoe kan iemand zonder enige kennis van onze verkeersregels zo aan het verkeer deelnemen?
Waarom zou iemand niet mogen fietsen? Voor rest blijkt niemand te weten wat er precies is gebeurt.
pi_156689850
quote:

[..]

Als je je poot maar stijf houdt dan lukt dat wel.

Naar mijn mening is Nederland (en dan bedoel ik eigenlijk onze bestuurders) bang om gezichtsverlies te lijden in Europa door zich hard op te stellen. Ze voeren liever een compromispolitiek. Dat betekent in de praktijk meegaan met de meerderheid/Duitsland.
pi_156689882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:59 schreef grimselman het volgende:

[..]

Als je je poot maar stijf houdt dan lukt dat wel.

Naar mijn mening is Nederland (en dan bedoel ik eigenlijk onze bestuurders) bang om gezichtsverlies te lijden in Europa door zich hard op te stellen. Ze voeren liever een compromispolitiek. Dat betekent in de praktijk meegaan met de meerderheid/Duitsland.
Ja.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:01:24 #93
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689890
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zou iemand niet mogen fietsen? Voor rest blijkt niemand te weten wat er precies is gebeurt.
Jawel, de politie wist ternauwernood te voorkomen dat 20 barbaren met wapens willekeurige Nederlanders te lijf gingen.
pi_156689903
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jawel, de politie wist ternauwernood te voorkomen dat 20 barbaren met wapens willekeurige Nederlanders te lijf gingen.
Er was toch iemand aangereden ook?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:04:45 #95
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er was toch iemand aangereden ook?
Dat vormt tegenwoordig een rechtvaardiging om 20 gewapende mannen op te trommelen om wat willekeurige mensen te mishandelen/doden?
pi_156689972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat vormt tegenwoordig een rechtvaardiging om 20 gewapende mannen op te trommelen om wat willekeurige mensen te mishandelen/doden?
Nee. Het verhaal is gewoon wat ingewikkelder dan jij zegt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:06:16 #97
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156689993
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Het verhaal is gewoon wat ingewikkelder dan jij zegt.
Het is tamelijk lichtgetint/wit volgens mij.
pi_156690008
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:06 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is tamelijk lichtgetint/wit volgens mij.
Er was gewoon iets aan de hand.
pi_156690048
Vrees voor veiligheid Kamerleden door asieldebat

Er wordt gevreesd voor de veiligheid van Tweede Kamerleden door de discussie rond de vluchtelingen. De afdeling beveiliging van de Kamer waarschuwt daarvoor in een e-mail naar de fracties, die in handen is van het AD.

De partijen wordt dringend geadviseerd om beveiligers te waarschuwen als ze naar bijeenkomsten gaan over het asielvraagstuk. De beveiliging ziet dit als een 'verhoogd risicomoment'. ,,Het is voorstelbaar dat tegenstanders, maar ook voorstanders van het debat op bijeenkomsten over het vluchtelingendossier Tweede Kamerleden kunnen confronteren met hun ongenoegen,'' schrijft de beveiligingsafdeling van de Tweede Kamer.

,,Ik verzoek u derhalve om alert te zijn op bijeenkomsten over dit onderwerp waarbij Tweede Kamerleden van uw fractie aanwezig zijn.'' In de e-mail wordt ook verwezen naar het incident met staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD, Asiel) in het Drentse Oranje. ,,Bijeenkomsten over dit onderwerp zoals afgelopen dinsdagavond in Oranje kunnen onrustig verlopen waarbij emoties plaatselijk soms hoog oplopen. De hoge instroom van asielzoekers in Nederland houdt de gemoederen bezig.

Onrust
Vooralsnog is er geen sprake van grote maatschappelijke onrust in Nederland over de instroom van asielzoekers. Wel zijn de laatste tijd op verschillende plaatsen in Nederland uitingen van verzet tegen de opvang van de grote stroom asielzoekers waarneembaar.''

Het maatschappelijk debat over de vluchtelingen wordt steeds meer verhit. Een aantal gemeenteraadsvergaderingen moest om die reden onderbroken worden uit angst voor ongeregeldheden
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-asieldebat.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156690094
quote:

[..]

Nou, willekeurig. Volgens de bronnen waren er al langer spanningen en heeft iemand geprobeerd opzettelijk een asielzoeker dood te rijden.

Dat komt dus niet helemaal uit de lucht vallen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156690125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vrees voor veiligheid Kamerleden door asieldebat

Er wordt gevreesd voor de veiligheid van Tweede Kamerleden door de discussie rond de vluchtelingen. De afdeling beveiliging van de Kamer waarschuwt daarvoor in een e-mail naar de fracties, die in handen is van het AD.

De partijen wordt dringend geadviseerd om beveiligers te waarschuwen als ze naar bijeenkomsten gaan over het asielvraagstuk. De beveiliging ziet dit als een 'verhoogd risicomoment'. ,,Het is voorstelbaar dat tegenstanders, maar ook voorstanders van het debat op bijeenkomsten over het vluchtelingendossier Tweede Kamerleden kunnen confronteren met hun ongenoegen,'' schrijft de beveiligingsafdeling van de Tweede Kamer.

,,Ik verzoek u derhalve om alert te zijn op bijeenkomsten over dit onderwerp waarbij Tweede Kamerleden van uw fractie aanwezig zijn.'' In de e-mail wordt ook verwezen naar het incident met staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD, Asiel) in het Drentse Oranje. ,,Bijeenkomsten over dit onderwerp zoals afgelopen dinsdagavond in Oranje kunnen onrustig verlopen waarbij emoties plaatselijk soms hoog oplopen. De hoge instroom van asielzoekers in Nederland houdt de gemoederen bezig.

Onrust
Vooralsnog is er geen sprake van grote maatschappelijke onrust in Nederland over de instroom van asielzoekers. Wel zijn de laatste tijd op verschillende plaatsen in Nederland uitingen van verzet tegen de opvang van de grote stroom asielzoekers waarneembaar.''

Het maatschappelijk debat over de vluchtelingen wordt steeds meer verhit. Een aantal gemeenteraadsvergaderingen moest om die reden onderbroken worden uit angst voor ongeregeldheden
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-asieldebat.dhtml
Eerst was er geen probleem en nu wel. Dit voorspelde ik al weken gelden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:13:45 #102
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156690139
quote:

[..]

Mensen, let op de glijdende schaal.

Sinds vorige week lezen we berichten van ruzies en vechtpartijtjes op de azc's zelf.

Nu dus het bericht uit Oisterwijk van een groep "vluchtelingen" die hier zomaar het recht in eigen hand willen nemen. Misschien omdat ze dat thuis gewend zijn?

Vreemd: over dankbaarheid voor de gratis opvang lees je nergens iets. Is dat niet interessant om over te schrijven of bestaat die dankbaarheid niet. Wordt onze hulp als vanzelfsprekend beschouwd?

Terug naar de glijdende schaal. Wat krijgen we volgende week? Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:13:46 #103
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156690140
Niet alleen kamerleden vrezen voor hun veiligheid met deze invasie...

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

In Afrika heel normaal. Daarom moeten die lui ook fijn daar blijven.
pi_156690163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet alleen kamerleden vrezen voor hun veiligheid met deze invasie...

[..]

In Afrika heel normaal. Daarom moeten die lui ook fijn daar blijven.
Dat is daar niet geheel normaal.
pi_156690168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mensen, let op de glijdende schaal.

Sinds vorige week lezen we berichten van ruzies en vechtpartijtjes op de azc's zelf.

Nu dus het bericht uit Oisterwijk van een groep "vluchtelingen" die hier zomaar het recht in eigen hand willen nemen. Misschien omdat ze dat thuis gewend zijn?

Vreemd: over dankbaarheid voor de gratis opvang lees je nergens iets. Is dat niet interessant om over te schrijven of bestaat die dankbaarheid niet. Wordt onze hulp als vanzelfsprekend beschouwd?

Terug naar de glijdende schaal. Wat krijgen we volgende week? Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
Werkt ook de andere kant op he. Het begon met brandstichtingen in AZC's, nu worden er al pogingen ondernomen om asielzoekers dood te rijden. Het is wachten op de eerste Nederlander die een asielzoeker omlegt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:16:26 #106
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156690180
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Werkt ook de andere kant op he. Het begon met brandstichtingen in AZC's, nu worden er al pogingen ondernomen om asielzoekers dood te rijden. Het is wachten op de eerste Nederlander die een asielzoeker omlegt.
Zeker, het escaleert aan alle kanten.

Intussen is onze premier bier aan het verkopen in Amerika. First things first.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:17:20 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156690203
quote:
Eerste hit van Google: Waarom krijgt moordende asielzoeker Baflo flink lagere straf?
Het willen helpen van niet-Europeanen kost letterlijk mensenlevens in ons land.

quote:
Op donderdag 8 oktober 2015 15:15 schreef Jaroon het volgende:
Dat is daar niet geheel normaal.
Ooit in Afrika geweest? Ik nam ooit een verkeerde afslag, en terplekke voel je je alsof je wordt opgegeten als je uitstapt! Later op Google Maps teruggezocht waar dat was... Je ziet ze eerst naar de auto kijken, vervolgens met opgeheven stokken er opaf komen, en een straat verder houdt Google Maps op! Dat is de mentaliteit daar, en die krijg je echt niet uit die mensen door ze hier gratis alles te geven.
Oh, dat was in een van de betere gebieden (Cape Town).
pi_156690404
quote:

[..]

15 jongeren met stokken een legertje met wapens?

quote:

[..]

Het ging om 15 jongeren, die 'wapens' waren stokken, en het waren geen willekeurige Nederlanders maar een groep Nederlandse jongeren die zich de hele week al dusdanig misdragen heeft dat de politie daar Jeugdwerk op af had gestuurd.
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:30:46 #109
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156690507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:26 schreef moussie het volgende:

[..]

15 jongeren met stokken een legertje met wapens?

[..]

Het ging om 15 jongeren, die 'wapens' waren stokken, en het waren geen willekeurige Nederlanders maar een groep Nederlandse jongeren die zich de hele week al dusdanig misdragen heeft dat de politie daar Jeugdwerk op af had gestuurd.
pi_156690566
quote:
Ik vermoed dat de media dat een weinig spannend verhaal vinden.

Of zit je te wachten op asielzoekers die bij je aan de deur komen met een bos bloemen?
pi_156690596
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of zit je te wachten op asielzoekers die bij je aan de deur komen met een bos bloemen?
Bovendien, als de NOS een item uitzend van 'asielzoekers gedragen zich prima' maakt dat niet uit, want dat zijn dan alsnog pertinente leugens van de staatsmedia.
pi_156690655
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Aah, dus als het om ons zelf gaat lossen wij dit zo op
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Goed voorbeeld inderdaad. Hier zouden we zelf op zoek gaan naar die gast om hem een lesje te leren.
.. maar als 'dat volk' hetzelfde doet is het ineens een leger met wapens.
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:39:40 #113
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156690694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah, dus als het om ons zelf gaat lossen wij dit zo op

[..]

.. maar als 'dat volk' hetzelfde doet is het ineens een leger met wapens.
Maar dat volk doet het ook echt. Op FOK! zitten louter grootsprekers. Subtiel verschilletje.
pi_156690715
quote:

[..]

Daar maak ik niet voor open, als ze nou met een fles wijn komen is het een ander verhaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156690742
Duitse leiders geven Merkel steun in de rug

Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken. Merkel zei woensdag in een televisie-interview niet af te wijken van haar ruimhartige asielbeleid. Dat beleid ligt in toenemende mate onder vuur in Duitsland.

"De kanselier heeft een plan en dat is goed", zei de sociaaldemocratische premier van de deelstaat Sleeswijk-Holstein op een vergadering van deelstaatpremiers donderdag in Bremen. De christendemocratische premier van Hessen, Volker Bouffier zei Merkels beleid te steunen en wees "paniek zaaien" en "het bouwen van een hek rond Duitsland" af.

De leider van de sociaaldemocraten, vicekanselier en minister van Economische Zaken, Sigmar Gabriel, zei te geloven dat de koers van Merkel goed is.

Merkel heeft de steun hard nodig want de aanhoudende stroom vluchtelingen dreigt een politieke molensteen voor haar te worden. Prominenten uit haar eigen christendemocratische achterban, inclusief de Beierse premier Horst Seehofer, roepen luid dat er niet meer vluchtelingen bij kunnen.

Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien". Ze stelt herhaaldelijk in elk debat dat "het ons gaat lukken" de problemen op te lossen. Partijgenoot en minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Mazière, is een van de sleutelfiguren die duidelijk heeft gemaakt dat hij daar niet van overtuigd is.

Donderdagavond is Merkel op een regionaal congres van haar partij CDU in Wuppertal. Volgens Duitse media riskeert ze er christendemocratisch 'voetvolk' tegen het lijf te lopen dat vraagtekens zet bij Merkels 'Wir schaffen das' (Het lukt ons).

Op de avond van Merkels tv-vraaggesprek kwamen woensdag in Erfurt 8000 mensen bijeen op een bijeenkomst van de rechtse Alternative für Deutschland (AfD). Daar werd om het aftreden van Merkel geroepen. "Merkel moet maar een ander volk zoeken", riep een AfD-leider. Volgens de politie waren er niet eerder zoveel mensen naar een dergelijke AfD-bijeenkomst gekomen. Vorige week waren het er 5000.
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_voor_Merkel__.html
De Duitse politiek gaat dus onverminderd door met hun beleid, ongeacht de gevolgen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156690837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Maar dat volk doet het ook echt. Op FOK! zitten louter grootsprekers. Subtiel verschilletje.
Tuurlijk jongen, Nederlanders doen zoiets nooit .. :|W
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:56:02 #117
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156691034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, Nederlanders doen zoiets nooit .. :|W
Wel opvallend minder vaak, oh struisvogel.
pi_156691088
quote:
Het wachten is op de eerste Nederlander die door onze asielvrienden wordt gemolesteerd.
Ik vind het in de huidige sfeer die er aan het ontstaan is, eerder wachten op de eerste mongool die een asielzoeker mishandelt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:06:44 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156691234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien".
Dus omdat zij in sprookjes gelooft wil ze een miljard Afrikanen en een miljard Aziaten toelaten?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:11:19 #120
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156691310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus omdat zij in sprookjes gelooft wil ze een miljard Afrikanen en een miljard Aziaten toelaten?
Dat vooruitzicht is meer een bijbelse plaag.
pi_156691408
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is anders de eerste keer dat ik lees dat jongeren uit een AZC achter autochtone jongeren aangaan, waarbij hetgeen de autochtone jeugd deed blijkbaar zo erg was dat de politie er Jeugdwerk op af moest sturen. Dus niks 'opvallend minder vaak', dat is net zo overdreven als van 15 even 20 maken en dat dan een legertje te noemen. Vertel, als het echt allemaal zo erg is als je zegt, waarom moet je dan ook nog overdrijven, oh muis die zo graag een olifant wil zijn?
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:20:57 #122
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156691453
quote:

[..]

Liever niet.

Maar het overheersende beeld is nu omgekeerd: grote ontevredenheid en grote ondankbaarheid voor alles dat hier gratis voor vluchtelingen (en hen die zich als zodanig voordoen) wordt gedaan.
pi_156691478
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Liever niet.

Maar het overheersende beeld is nu omgekeerd: grote ontevredenheid en grote ondankbaarheid voor alles dat hier gratis voor vluchtelingen (en hen die zich als zodanig voordoen) wordt gedaan.
Speciaal voor jou maak ik binnenkort wel een verhaal over dankbare asielzoekers.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:22:28 #124
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156691479
quote:

Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken.
Ja, wat is het nou? Een steun in de rug of een hart onder de riem? Die verslaggeving is tegenwoordig zo belabberd.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:23:43 #125
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156691498
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Speciaal voor jou maak ik binnenkort wel een verhaal over dankbare asielzoekers.
Makkelijk gezegd. Dat zal wel een kort verhaaltje worden.
pi_156691674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd. Dat zal wel een kort verhaaltje worden.
Het zal jou de zaken waarschijnlijk niet anders laten zien, vermoed ik.
pi_156691748
quote:

Tal van vooraanstaande politici hebben donderdag de Duitse bondskanselier Angela Merkel een hart onder de riem gestoken. Merkel zei woensdag in een televisie-interview niet af te wijken van haar ruimhartige asielbeleid. Dat beleid ligt in toenemende mate onder vuur in Duitsland.
Merkel zei in het interview echter dat "ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien"
En daar gaat het dus al mis; je mag emoties niet als basis gebruiken voor beleid. Wat je daar privé mee doet is je eigen zaak, maar als volksvertegenwoordiger hoor je daar toch wel iets anders mee om te gaan. Je moet rationeel kijken naar wat er speelt en bekijken hoe je met het probleem omgaat.

Dat betekent in mijn ogen ervoor zorgen dat je een duidelijk onderscheid maakt tussen gelukszoekers en vluchtelingen en dat je het aantal beperkt tot hetgeen waar (nog?) een maatschappelijk draagvlak voor is. Ook moet je eerlijk zijn over problemen met integratie en de kosten die dit alles met zich meebrengt. Laat staan dat er nu al enorme problemen zijn met de verwerking van het aantal "vluchtelingen" wat al binnengekomen is.

Dan kun je wel roepen dat je iedereen als mens ziet, maar daar gaat de discussie helemaal niet over. Daarmee probeer je alleeen maar alle kritiek direct in de kiem te smoren.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:02:33 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156692084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is anders de eerste keer dat ik lees dat jongeren uit een AZC achter autochtone jongeren aangaan, waarbij hetgeen de autochtone jeugd deed blijkbaar zo erg was dat de politie er Jeugdwerk op af moest sturen. Dus niks 'opvallend minder vaak', dat is net zo overdreven als van 15 even 20 maken en dat dan een legertje te noemen. Vertel, als het echt allemaal zo erg is als je zegt, waarom moet je dan ook nog overdrijven, oh muis die zo graag een olifant wil zijn?
Als die autochtone jongeren strafbare feiten hadden gepleegd dan had de politie niet louter jeugdwerk erop afgestuurd. Maar blijkbaar zijn de normen al zo verlegd dat je het acceptabel en zelfs respectabel moet vinden wanneer 15-20 mannen gewapend met stokken het recht in eigen handen dreigen te nemen naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer. En het is natuurlijk al helemaal ten hemel schreiend wanneer je dit als gast in een vreemd land doet.

En kom nu maar weer met de volgende jij-bak.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:03:16 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156692091
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal jou de zaken waarschijnlijk niet anders laten zien, vermoed ik.
Anders dan wat?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:06:55 #130
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156692128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als die autochtone jongeren strafbare feiten hadden gepleegd dan had de politie niet louter jeugdwerk erop afgestuurd. Maar blijkbaar zijn de normen al zo verlegd dat je het acceptabel en zelfs respectabel moet vinden wanneer 15-20 mannen gewapend met stokken het recht in eigen handen dreigen te nemen naar aanleiding van een aanrijding in het altijd roerige Oirschotse verkeer. En het is natuurlijk al helemaal ten hemel schreiend wanneer je dit als gast in een vreemd land doet.

Toepassing van het strafrecht zal ook niet helpen. Stel dat je ze met veel moeite veroordeeld krijgt en stel je voor dat daar dan een detentie uitrolt. Dan betekent dat in feite alleen maar weer wat langer gratis kost en inwoning, precies waar ze op uit zijn.
pi_156693001
Merkel :')

Hoe groter de problemen worden hoe dieper ze zich ingraven in hun debiele stellingen. Totaal niet meer rationeel.

Vrouwen..
  donderdag 8 oktober 2015 @ 18:35:36 #132
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156693506
Tja, door het beleid van Merkel zal het jaar 2015 in Duitsland simpelweg een omslagpunt zijn op economisch en demografisch vlak. Dan laat ik de acute praktische problemen (opvang, vervoer) die zo'n monsterlijke instroom van (illegale) immigranten teweegbrengen nog buiten beschouwing.
pi_156693648
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Toepassing van het strafrecht zal ook niet helpen. Stel dat je ze met veel moeite veroordeeld krijgt en stel je voor dat daar dan een detentie uitrolt. Dan betekent dat in feite alleen maar weer wat langer gratis kost en inwoning, precies waar ze op uit zijn.
Vast :')
pi_156693696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als de politie Jeugdwerk op je afstuurt heb je heus wel gedrag vertoont dat gecorrigeerd moet worden. En als je na dat gedrag dan ook nog eens iemand aanrijdt, tja ..
Maar ja, ik begrijp dat de normen al zo verlegd zijn dat je het acceptabel moet vinden dat asielzoekers aan worden gevallen.
pleased to meet you
pi_156693951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar ja, ik begrijp dat de normen al zo verlegd zijn dat je het acceptabel moet vinden dat asielzoekers aan worden gevallen.
Ja.

Maar dat is niks nieuws. Al voor de echt grote stroom op gang kwam opende ik dit topic: NWS / Extreemrechts geweld in Duitsland wegens asielzoekers

Met als doorsnee reactie: "Ik keur het niet goed MAAR eigenlijk hebben ze groot gelijk en is het volkomen logisch dat zoiets moest gebeuren."

Eigenlijk precies hetzelfde soort reactie als veel Marokkanen hadden na de aanslag op Charlie Hebdo (waar toen veel verontwaardiging over was).

Blijkbaar is het voor mensen in het algemeen verdraaid lastig om geweld écht af te wijzen als ze het met het doel eigenlijk eens zijn. Net zoals het omgekeerd voor veel mensen moeilijk is om voor de vrijheid van meningsuiting (of andere vrijheden) te zijn als het gaat om een mening die je niet aan staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 18:57:34 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 19:17:28 #136
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156694444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja.

Maar dat is niks nieuws. Al voor de echt grote stroom op gang kwam opende ik dit topic: NWS / Extreemrechts geweld in Duitsland wegens asielzoekers

Met als doorsnee reactie: "Ik keur het niet goed MAAR eigenlijk hebben ze groot gelijk en is het volkomen logisch dat zoiets moest gebeuren."

Eigenlijk precies hetzelfde soort reactie als veel Marokkanen hadden na de aanslag op Charlie Hebdo (waar toen veel verontwaardiging over was).

Blijkbaar is het voor mensen in het algemeen verdraaid lastig om geweld écht af te wijzen als ze het met het doel eigenlijk eens zijn. Net zoals het omgekeerd voor veel mensen moeilijk is om voor de vrijheid van meningsuiting (of andere vrijheden) te zijn als het gaat om een mening die je niet aan staat.
QFT :)
pi_156694902
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:07 schreef Confetti het volgende:
Merkel :')

Hoe groter de problemen worden hoe dieper ze zich ingraven in hun debiele stellingen. Totaal niet meer rationeel.

Vrouwen..Macht
Exaudi orationem meam
pi_156695602
quote:

[..]

Ja.

Wie keurt er het geweld tegen asielzoekers precies goed? Is er al geweld gepleegd tegen asielzoekers dan?
pi_156695791
quote:

[..]

Ja.

^O^
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:45:54 #140
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156698552
Godsdienstwaanzinnige leidt Europa naar de ondergang

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)vluchtelingencrisis/

quote:
Merkel zei in het interview echter dat “ze als christen niet anders kan dan in een vluchteling ook de naaste te zien”. Ze stelt herhaaldelijk in elk debat dat “het ons gaat lukken” de problemen op te lossen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:04:47 #141
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156699193
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Als de politie Jeugdwerk op je afstuurt heb je heus wel gedrag vertoont dat gecorrigeerd moet worden. En als je na dat gedrag dan ook nog eens iemand aanrijdt, tja ..
Wie zegt dat daar sprake van is? Behalve een groep schuimbekkende halve wilden met stokken.......
pi_156699569
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ah, de dikke duim is ook weer gearriveerd.
pi_156699640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wie zegt dat daar sprake van is? Behalve een groep schuimbekkende halve wilden met stokken.......
De politie
quote:
De namen van alle twistende jongeren zijn genoteerd. Twee van de autochtone jongeren zouden volgens de politie echt willen gaan slaan en deze zijn aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het bureau in Tilburg. Een persoon heeft een proces-verbaal gekregen omdat hij een valse naam heeft opgegeven.
http://www.oisterwijknieu(...)artij-in-oisterwijk/
pleased to meet you
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:22:20 #144
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156699719
quote:
Ja, vermeend en Omroep Brabant in één zin geeft veel duidelijkheid.
pi_156699765
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, een bron over de vermeende moordaanslag middels een auto, tuthola.
Doe jij anders eens een bron voor je eerdere bewering m.b.t. Nederlandse jongeren? Oh wacht..
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:24:43 #146
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156699791
quote:
9s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe jij anders eens een bron voor je eerdere bewering m.b.t. Nederlandse jongeren? Oh wacht..
Het lijkt me eenvoudigweg zeer aannemelijk.
pi_156699845
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het lijkt me eenvoudigweg zeer aannemelijk.
De duim als bron dus.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:31:42 #148
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156700006
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De duim als bron dus.
Het is speculeren. Hier volgt nog een speculatie mijnerzijds: onder Nederlanders is de tolerantie voor homoseksualiteit aanmerkelijk groter dan onder de groep nieuw gearriveerde Syriërs.

En dan zal wel weer iets komen als 'zolang je geen cijfers kunt tonen is dat niet het geval'....

Want we zijn hier een proefschrift aan het schrijven, niet slechts een beetje aan het babbelen.
pi_156700024
Ruim 200 jaar geleden hadden ze in Frankrijk een koning die schijt had aan het volk en alleen aan zichzelf dacht. Heden hebben wij in Nederland een regering die schijt heeft aan het volk en alleen aan vreemdelingen denkt. De Franse koning is onder de guillotine geëindigd, hoe eindigen onze leiders?
pi_156700073
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is speculeren. Hier volgt nog een speculatie mijnerzijds: onder Nederlanders is de tolerantie voor homoseksualiteit aanmerkelijk groter dan onder de groep nieuw gearriveerde Syriërs.
Dat lijkt me al een speculatie die meer op feiten berust en makkelijker te controleren is dan je eerdere stelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')