Hey, de politiek correct opvattingen van 15 jaar geleden zijn nog levend.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Veel problematiek zou ook gewoon verholpen worden als diegene ook als Nederlander en niet als een speciale Marokkaan behandeld wordt.
Ik denk wel dat dit zo is. Als je niet-gelovigen dus ook niet als levensbeschouwing mee gaat tellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'De islam wordt de grootste godsdienst', is nogal een bewering.
Gek als een deurquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef Caland het volgende:
Tofik Dibi heeft er ook een meningkje over.twitter:TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:08:58Wie durft nu nog te zeggen dat @geertwilderspvv niet probeert aan te zetten tot geweld? reageer retweet
twitter:TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:09:53Zei ik '@geertwilderspvv'? Dat moet natuurlijk Hitler junior zijn. reageer retweet
twitter:TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:17:07Als je na geweld een tweet stuurt waarin je de staatssecretaris aanvalt i.p.v. de geweldgebruikers zegt dat ALLES. reageer retweet
En hij ontvangt nog steeds wachtgeldquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef Caland het volgende:
Tofik Dibi heeft er ook een meningkje over.twitter:TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:08:58Wie durft nu nog te zeggen dat @geertwilderspvv niet probeert aan te zetten tot geweld? reageer retweet
twitter:TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:09:53Zei ik '@geertwilderspvv'? Dat moet natuurlijk Hitler junior zijn. reageer retweet
twitter:TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:17:07Als je na geweld een tweet stuurt waarin je de staatssecretaris aanvalt i.p.v. de geweldgebruikers zegt dat ALLES. reageer retweet
Laat dan die cijfers zien, dude. Ik krijg dat grafiekje trouwens niet te pakken. Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:31 schreef LXIV het volgende:
Ik vind de discussie of Nederland wel of niet verkleurd echt een overbodige. Er zijn cijfers, als je de trend doortrekt zie je vanzelf waar je uitkomt. Dan zal rond 2050 plusminus 50% van de bevolking van niet-autochtone komaf zijn. In 1980 zou je nog hebben kunnen beweren dat het allemaal wel meeviel en dat het allemaal tijdelijk was. Nu geloofd niemand dat meer. Je kunt het ook gewoon op straat zien.
Waar de discussie wel over kan gaan is of dit een wenselijke of onwenselijke ontwikkeling is. Want daar kunnen meningen over verschillen.
De minste zegt hijquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is echt complete flauwekul! De gouden eeuw had duizenden oorzaken waarvan immigratie nog wel de minste was.
Een oorspronkelijke bevolking vervangen door migranten van ver zou je ook als een vorm van geweld kunnen zien. Zelfs als het relatief met de zachte hand gebeurt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef Caland het volgende:
Identiteit verandert constant. Ons eetpatroon is compleet veranderd, geen woensdag vleesdag meer, maar op zondag naar de Chinees, en op tijd terug om studio sport te kijken. Als El Ghazi Nederland volgende week naar het EK schiet juicht Nederland net zo hard.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik ben daar niet bang voor. Ik ben wel bang dat Nederland zijn identiteit gaat verliezen en uiteindelijk daarmee ook zijn welvaart en veiligheid.
Ik heb ook absoluut geen hekel aan islamieten of vluchtelingen. Waarom zou ik, die mensen zelf hebben mij niks misdaan. Ik vind echter niet dat wij boot-na-boot de halve Derde wereld in Nederland moeten willen huisvesten.
Op de eerste plaats lossen wij daarmee geen enkel probleem in Afrika of Azië op en kunnen we toch maar een fractie van de mensen binnenhalen.
Op de tweede plaats verliezen wij hiermee onze eigen kracht (en daarmee uiteindelijk ook de mogelijkheid om het in Afrika of Azië te verbeteren).
Het is veel te kort om iedereen die kritisch is op de immigratie islamofobie te gaan verwijten.
Dat is het tabelletje uit de link waarop ik reageerde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Laat dan die cijfers zien, dude. Ik krijg dat grafiekje trouwens niet te pakken. Heb je een linkje?
De multiculturalisering (is dat een woord?) is al jaren een trend. Ja de immigratie van niet-Westerlingen kan moeilijk zijn, ja dat levert problemen op. Gaat dit ten koste van de veiligheid in ons land? Zeker weten. Men doet echter alsof al onze dochters spontaan verkracht worden en alle winkels direct worden leeggeroofd. Overdrijving en generalisering is de afgelopen weken een kunst geworden, en geen enkele asielzoeker krijgt meer de kansen die ze anders wel hadden gekregen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik ben daar niet bang voor. Ik ben wel bang dat Nederland zijn identiteit gaat verliezen en uiteindelijk daarmee ook zijn welvaart en veiligheid.
Ik heb ook absoluut geen hekel aan islamieten of vluchtelingen. Waarom zou ik, die mensen zelf hebben mij niks misdaan. Ik vind echter niet dat wij boot-na-boot de halve Derde wereld in Nederland moeten willen huisvesten.
Op de eerste plaats lossen wij daarmee geen enkel probleem in Afrika of Azië op en kunnen we toch maar een fractie van de mensen binnenhalen.
Op de tweede plaats verliezen wij hiermee onze eigen kracht (en daarmee uiteindelijk ook de mogelijkheid om het in Afrika of Azië te verbeteren).
Het is veel te kort om iedereen die kritisch is op de immigratie islamofobie te gaan verwijten.
Wellicht kun je de resultaten even samenvatten. De conclusie posten mag ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb een in het verleden zelf geschreven scriptie liggen van rond de 100 pagina's over het onderwerp. En ik vermoed dat die wel wat dieper gaat dan de gekleurde boodschap van een documentaire van de staatsomroep.
Misschien is dat zo, al wordt dit aspect sinds de multikul in de problemen raakt maar al te graag iedere keer opgerakeld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De minste zegt hij. Natuurlijk was het niet de enige oorzaak, maar zonder al die migranten hier in Nederland, en alles wat zij meenamen qua kennis en cultuur en arbeidskracht, had Nederland nooit tot eenzelfde bloei kunnen komen.
Ach ja, heeft hij vaker. Niets van aantrekken. Don't feed the troll, je weet wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef Caland het volgende:
Tofik Dibi heeft er ook een meningkje over.
het volk dient de staat, lekkerquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
De burgemeester is met zijn gemeenteraad na overleg akkoord gegaan voor 700 asielzoekers.
De staatssecretaris belt een paar keer, maar de burgemeester geeft aan geen verdere opvang te willen. Want dat was niet afgesproken met de gemeenteraad en het COA. Dus wat doe je dan als staatssecretaris? Nou je verbreekt gewoon eenzijdig eventjes die afspraken en rost alsnog die 700 extra asielzoekers erdoorheen.
Ik vraag me af hoe die lamlul hiermee denkt weg te komen. En hoeveel hij van het COA in de handen gedrukt krijgt.
Man man man![]()
![]()
!!!
Er is ook een constante factor van identiteit. Lees de verslagen van Maarten Tromp maar, die komen opvallend 'Nederlands' over. We hebben wel degelijk een identiteit, en die wordt niet alleen maar bepaald door wat we eten. Als 'de Nederlander' niet bestaat, zou het ook onzin zijn om nog een vlag, koningshuis etc. te onderhouden. Dan zijn al die mensen die voor onze vrijheid of vaderland gesneuveld zijn ook voor niets gestorven, want we hadden net zo goed bij Frankrijk of Duitsland kunnen horen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Identiteit verandert constant. Ons eetpatroon is compleet veranderd, geen woensdag vleesdag meer, maar op zondag naar de Chinees, en op tijd terug om studio sport te kijken. Als El Ghazi Nederland volgende week naar het EK schiet juicht Nederland net zo hard.
De Hunnen of Vikingen lijken me idd beter als vergelijkingsmateriaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is dat zo, al wordt dit aspect sinds de multikul in de problemen raakt maar al te graag iedere keer opgerakeld.
Dan nog kun je die Franse Hugenoten niet vergelijken met de volksverhuizers uit Afrika en Azië die nu in Nederland arriveren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hun komst een net zo positief effect zal hebben op Nederland.
Wat gepikeerd? 1400 asielzoekers in een dorp van 140 mensen is ronduit absurd. Ik zou ook compleet door het lint gaan als ik in dat dorp woonde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:35 schreef Ferdo het volgende:
Op zijn minst logisch dat de bevolking van Oranje wat gepikeerd zal zijn.
Ach, ik lees hier ook posts van mensen die 'DE NEDERLANDSE CULTUUR' niet kwijt willen, terwijl die net zo goed gevormd is door al die eeuwen van migratie en vreemdelingen die we in die periode hebben gehad. Dus ook door de andere kant wordt de geschiedenis ingezet voor het eigen gewin.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is dat zo, al wordt dit aspect sinds de multikul in de problemen raakt maar al te graag iedere keer opgerakeld.
Dan nog kun je die Franse Hugenoten niet vergelijken met de volksverhuizers uit Afrika en Azië die nu in Nederland arriveren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hun komst een net zo positief effect zal hebben op Nederland.
Dat men 700 asielzoekers op die 150 man neerzet kan niet, hoort niet, dient niet getolereerd te worden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef Gezicht het volgende:
Dat de inwoners van het dorpje in kwestie daarop de staatssecretaris letterlijk aanvallen kan niet, hoort niet, dient niet getolereerd te worden.
In Nijmegen worden er 3000 opgevangen, dat vind ik eigenlijk al een absurd hoog aantal als je het afzet tegen de rest van het land.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:37 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Wat gepikeerd? 1400 asielzoekers in een dorp van 140 mensen is ronduit absurd. Ik zou ook compleet door het lint gaan als ik in dat dorp woonde.
Ach, een understatement op zijn tijd kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:37 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Wat gepikeerd? 1400 asielzoekers in een dorp van 140 mensen is ronduit absurd. Ik zou ook compleet door het lint gaan als ik in dat dorp woonde.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Ongetwijfeld hebben ondernemende buitenlanders geprofiteerd van de gouden eeuw maar dat betekend niet dat zij die veroorzaakt hebben. Degenen die dat verkondigen proberen een mooi plaatje te verkopen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd dat je dan beweert dat immigratie nauwelijks een rol heeft gespeeld. Want het feit dat ondernemende buitenlanders hierheen kwamen, heeft een stad als Amsterdam absoluut geen windeieren gelegd.
Ik ben ook voor hulp. Maar met het huisvesten van mensen uit landen waar het slecht gaat in Nederland, lossen we uiteindelijk geen enkel probleem op. Sowieso is het echt onmogelijk en onwenselijk om de hele Derde Wereld in Nederland te huisvesten. Als daar problemen zijn (het grootste probleem is de ongelijke verdeling van welvaart), dan moeten wij die problemen daar oplossen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef Gezicht het volgende:
[..]
De multiculturalisering (is dat een woord?) is al jaren een trend. Ja de immigratie van niet-Westerlingen kan moeilijk zijn, ja dat levert problemen op. Gaat dit ten koste van de veiligheid in ons land? Zeker weten. Men doet echter alsof al onze dochters spontaan verkracht worden en alle winkels direct worden leeggeroofd. Overdrijving en generalisering is de afgelopen weken een kunst geworden, en geen enkele asielzoeker krijgt meer de kansen die ze anders wel hadden gekregen.
Niets, maar dan ook niets geeft ons welvarende Nederlanders het recht hulp aan anderen te ontzeggen. Om het on-topic te houden is het ook bizar om 1400 asielzoekers in een klein dorp te willen huisvesten. Ook dit zijn problemen die zich bij dit soort grote hulpverlening voordoen, dat is onvermijdelijk. Dat de inwoners van het dorpje in kwestie daarop de staatssecretaris letterlijk aanvallen kan niet, hoort niet, dient niet getolereerd te worden.
De val van Antwerpen heeft natuurlijk wel gunstig uitgepakt voor Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Ongetwijfeld hebben ondernemende buitenlanders geprofiteerd van de gouden eeuw maar dat betekend niet dat zij die veroorzaakt hebben. Degenen die dat verkondigen proberen een mooi plaatje te verkopen.
Ik steun het verzet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:09 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTVDrenthe twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 21:52:44Twee bussen met asielzoekers zijn vlakbij Oranje omgekeerd. De toegangsweg is geblokkeerd http://t.co/bndWLuC9Pk reageer retweet
De vluchtelingetjes nemen alvast een voorschot op de naderende burgeroorlog.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:41 schreef Caland het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)+voorkomt+erger.aspx
In ander nieuws.
Ze zitten nu vast allemaal op Fok, en zijn vreselijk blij met je advies.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik steun het verzet.
Ik raad alle aanwezigen aan in Oranje om video's te maken en alles te delen op social media als men weggedreven wordt door b.v. de ME om Nederlandse bevolking te laten zien hoe burgers behandeld worden.
Ach maak je niet zo druk, over 400 jaar is men blij dat deze inwoners er zijn gekomen omdat ze eindelijk verlost werden van die achterlijke spruitjescultuur van de Nederlanders. De hele wereld en ook Nederland verandert nu eenmaal, culturen komen, veranderen en verdwijnen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De val van Antwerpen heeft natuurlijk wel gunstig uitgepakt voor Nederland.
Maar vind het verder een vrij onzinnige vergelijking. De samenleving is op honderden punten veranderd. Deze immigratie is gewoon van een totaal andere signatuur.
twitter:RonaldOostingh twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:41:30De bussen komen er nu alsnog aan. 'Dan maar lopend vanaf de blokkade met koffers onder de arm', aldus inwoners. #oranje reageer retweet
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:09 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTVDrenthe twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 21:52:44Twee bussen met asielzoekers zijn vlakbij Oranje omgekeerd. De toegangsweg is geblokkeerd http://t.co/bndWLuC9Pk reageer retweet
Drenthequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:09 schreef Houtenbeen het volgende:
Per direct het land uitzetten. Als je je niet kunt aanpassen aan de regels in het land verdien je het ook niet om er te verblijven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:41 schreef Caland het volgende:
In ander nieuws.
Zo te zien passen ze zich prima aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Per direct het land uitzetten. Als je je niet kunt aanpassen aan de regels in het land verdien je het ook niet om er te verblijven.
Het polariseert nu trouwens wel erg rap. Ik denk dat veel posters uit de Randstad ook niet echt goed een idee hebben wat er 'in de provincie' leeft Niet heel Nederland bestaat uit multicul-liefhebbende, cosmopolitische D66-ers. Wat ze misschien wel denken vanuit hun eigen sociale kring.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:41 schreef Caland het volgende:
In ander nieuws.
Want Nederlanders gaan elkaar dagelijks met stokken te lijf?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:44 schreef Stranger het volgende:
[..]
Zo te zien passen ze zich prima aan.
Volgens de Telegraaf zijn er eerst brandbommen gegooidquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Per direct het land uitzetten. Als je je niet kunt aanpassen aan de regels in het land verdien je het ook niet om er te verblijven.
Wat er binnenkomt is veel bekrompener en achterlijker dan die spruitjescultuur. Daar worden in sommige wijken al de wrange vruchten van geplukt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach maak je niet zo druk, over 400 jaar is men blij dat deze inwoners er zijn gekomen omdat ze eindelijk verlost werden van die achterlijke spruitjescultuur van de Nederlanders. De hele wereld en ook Nederland verandert nu eenmaal, culturen komen, veranderen en verdwijnen.
Als ik de hoge kantoorgebouwen in de achtergrond zo zie denk ik niet dat die foto in Oranje genomen is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:37 schreef Falco het volgende:
Kijk die agressie. Wat intriest
[ afbeelding ]
Mild uitgedrukt. Er is zelfs alle reden om aan te nemen dat hun komst (in mijn ogen en overduidelijk ook in dat van vele anderen) vooral een negatief effect zal hebben op NL...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Door de asielzoekers of de Nederlanders? Een bron is wel zo handig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:45 schreef Joezi het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf zijn er eerst brandbommen gegooid
Nou zo te zien hadden ze ruzie met de lieve Nederlandse jochies.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Want Nederlanders gaan elkaar dagelijks met stokken te lijf?
Als je de politie berichten leest moet de conclusie zijn dat dat inderdaad wel zo is, al worden natuurlijk ook messen en stenen en zo gebruikt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Want Nederlanders gaan elkaar dagelijks met stokken te lijf?
De asielzoekers waren degene met de stokken, niet de Nederlanders zo ver ik weet. Als je dan gaat vechten, doe het dan gewoon met de vuist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:47 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou zo te zien hadden ze ruzie met de lieve Nederlandse jochies.
Zoals gezegd: weg met ons.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach maak je niet zo druk, over 400 jaar is men blij dat deze inwoners er zijn gekomen omdat ze eindelijk verlost werden van die achterlijke spruitjescultuur van de Nederlanders. De hele wereld en ook Nederland verandert nu eenmaal, culturen komen, veranderen en verdwijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |