abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156653252
quote:
Midden-Drenthe heeft de staatssecretaris laten weten het niet eens te zijn met het besluit. "Wij hebben afspraken gemaakt met zowel de inwoners van Oranje, als het COA over de opvang van zevenhonderd asielzoekers”, zegt burgemeester Ton Baas, die gisteravond op de hoogte werd gebracht van het besluit. "Wat ons betreft is dit in strijd met deze afspraken. Inmiddels heeft er afstemming plaatsgevonden met de fractievoorzitters in de gemeenteraad en zij delen het standpunt van het college."

Ook de provincie heeft laten weten dat zij het niet eens is met het besluit om meer asielzoekers in Oranje op te vangen. "Wat hier gebeurt, is niet te begrijpen", zegt commissaris van de koning Jacques Tichelaar. "Het besluit draagt zeer zeker niet bij aan draagvlak en bereidheid onder inwoners om asielzoekers op te vangen. Oranje vangt al meer asielzoekers op dan te dragen is."

"In Drenthe doen gemeenten hun best om onder enorme tijdsdruk, in afstemming met inwoners, zo veel mogelijk asielzoekers op te vangen", vervolgt Tichelaar. "Dat dit aantal wordt verdubbeld zonder fatsoenlijk overleg is niet te begrijpen. Wij gaan hierover graag in overleg met de staatssecretaris. ”

In Oranje is vanavond een bijeenkomst voor bewoners over de extra opvang. Staatssecretaris Dijkhoff is daarbij aanwezig. "Ik heb diverse keren met burgemeester Baas gebeld, maar die wilde geen extra opvang", liet hij vanavond weten. "Ik verbreek nu de afspraken over het maximumaantal van zevenhonderd. De asielzoekers zullen de komende dagen zullen arriveren."
De burgemeester is met zijn gemeenteraad na overleg akkoord gegaan voor 700 asielzoekers.
De staatssecretaris belt een paar keer, maar de burgemeester geeft aan geen verdere opvang te willen. Want dat was niet afgesproken met de gemeenteraad en het COA. Dus wat doe je dan als staatssecretaris? Nou je verbreekt gewoon eenzijdig eventjes die afspraken en rost alsnog die 700 extra asielzoekers erdoorheen.

Ik vraag me af hoe die lamlul hiermee denkt weg te komen. En hoeveel hij van het COA in de handen gedrukt krijgt. :X

Man man man :r }:| :(!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156653259
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:19 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Als het al 60 jaar zo gaat wat geeft je dan het recht om mensen nu opeens te gaan weigeren? Immigratie en emigratie is iets normaals, iets dat altijd al is gebeurd en altijd zal blijven gebeuren. Nu gebeurt het vanwege oorlog, tussen 1939 en 1945 ook. Wen maar aan het feit dat de mens zich wel eens wil verplaatsen.
Over die Hugenoten en dergelijke die we honderden jaren geleden importeerden hoor je niemand meer. Sterker nog, dat was een toonbeeld van Nederlandse tolerantie en ruimdenkendheid. In Nederland kon je jezelf zijn! Rechtstreeks gevolg van al die immigratie: Gouden Eeuw.

En dan nu de geschiedenis van Nederland gebruiken om immigranten tegen te houden :') . Zeg dan gewoon dat migratie je niet zoveel uitmaakt, als het maar geen moslims zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156653275
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:12 schreef kawotski het volgende:

[..]

Pak de geboortecijfers er maar bij van de nieuwkomers en zet dat tegenover de autochtonen en reken dat allemaal door naar de toekomst.
Die cijfers laten zien dat Marokkanen en Turken in Nederland steeds minder kinderen krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:21:28 #129
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_156653286
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt al vanaf de eerste gastarbeiders geroepen dat ze hier tijdelijk zijn en dat het nu om 'enkele duizenden' gaat. Ondertussen zijn de grote steden in Nederland al voor 25% islamitisch. In de leeftijdscategorie van 0-12 jaar is dat 70%. Het islamiseert wel degelijk. Dat zijn de feiten. Zo banaal als ze zijn.
Je wilt dus zeggen dat je bang bent voor Islamieten? Dan weet ik genoeg.
Flesje bier
pi_156653319
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Kom dan met bronnen, een model die laat zien wanneer de islamisering in Nederland voltooid is

Jij als fervent AEX-poster bent toch wel zo analytisch en cijfermatig ingesteld om dit logisch te kunnen beredeneren?
Nederland wordt multicultureel en de islam de grootste godsdienst.

Dat is gewoon de huidige trend van veertig jaar doorgetrokken. Als je kijkt naar het jongere deel van de bevolking is de verhouding nog schever. Gewoon de feiten die sommigen niet willen horen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:22:13 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156653321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt al vanaf de eerste gastarbeiders geroepen dat ze hier tijdelijk zijn en dat het nu om 'enkele duizenden' gaat. Ondertussen zijn de grote steden in Nederland al voor 25% islamitisch. In de leeftijdscategorie van 0-12 jaar is dat 70%. Het islamiseert wel degelijk. Dat zijn de feiten. Zo banaal als ze zijn.
Kun je daar specifieke bronnen voor aanvoeren? Ik kom nu niet verder dan wat algemene cijfers, waarbij zo'n 15% van de jongeren Marokkaans, Turks of niet-Westers (dit kunnen dus ook Chinezen zijn) is: http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=81485NED&LA=NL
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156653336
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Over die Hugenoten en dergelijke die we honderden jaren geleden importeerden hoor je niemand meer. Sterker nog, dat was een toonbeeld van Nederlandse tolerantie en ruimdenkendheid. In Nederland kon je jezelf zijn! Rechtstreeks gevolg van al die immigratie: Gouden Eeuw.

En dan nu de geschiedenis van Nederland gebruiken om immigranten tegen te houden :') . Zeg dan gewoon dat migratie je niet zoveel uitmaakt, als het maar geen moslims zijn.
In de Gouden Eeuw was 60 procent van de inwoners van Amsterdam allochtoon, inderdaad.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:22:55 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156653360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nederland wordt multicultureel en de islam de grootste godsdienst.

Dat is gewoon de huidige trend van veertig jaar doorgetrokken. Als je kijkt naar het jongere deel van de bevolking is de verhouding nog schever. Gewoon de feiten die sommigen niet willen horen.
Laat maar cijfers zien die die trend ondersteunen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:23:52 #134
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156653410
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is echt complete flauwekul! De gouden eeuw had duizenden oorzaken waarvan immigratie nog wel de minste was. :')
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:24:35 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156653440
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Je wilt dus zeggen dat je bang bent voor Islamieten? Dan weet ik genoeg.
Nee, ik ben daar niet bang voor. Ik ben wel bang dat Nederland zijn identiteit gaat verliezen en uiteindelijk daarmee ook zijn welvaart en veiligheid.
Ik heb ook absoluut geen hekel aan islamieten of vluchtelingen. Waarom zou ik, die mensen zelf hebben mij niks misdaan. Ik vind echter niet dat wij boot-na-boot de halve Derde wereld in Nederland moeten willen huisvesten.
Op de eerste plaats lossen wij daarmee geen enkel probleem in Afrika of Azië op en kunnen we toch maar een fractie van de mensen binnenhalen.
Op de tweede plaats verliezen wij hiermee onze eigen kracht (en daarmee uiteindelijk ook de mogelijkheid om het in Afrika of Azië te verbeteren).

Het is veel te kort om iedereen die kritisch is op de immigratie islamofobie te gaan verwijten.
The End Times are wild
pi_156653446
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de Gouden Eeuw was 60 procent van de inwoners van Amsterdam allochtoon, inderdaad.
Wel een mooie parallel: ook toen had je genoeg mensen die riepen dat het alleen maar gelukszoekers waren, dat de Nederlandse cultuur zou verdwijnen door al die dekselse Fransen die hier met hun maniertjes kwamen en dat het heus niet allemaal de hoog opgeleide intellectuelen waren die de politiek ze voorhield dat het waren.

Zoveel veranderen we gelukkig niet door de jaren heen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156653488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit is echt complete flauwekul! De gouden eeuw had duizenden oorzaken waarvan immigratie nog wel de minste was. :')
Hoho, gaat u eens heel snel verdiepen in onze geschiedenis.

Begin anders eens met het kijken van de docu-reeks 'De Gouden Eeuw'.
pi_156653496
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Laat maar cijfers zien die die trend ondersteunen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)den-haag-meerderheid
Uit 2012, allochtonen in Den Haag in de meerderheid. Trend zet zich door.

En dan zijn de cijfers van het CBS nog geflatteerd ook. Want een derde generatie Marokkaan, voelt zich Marokkaan, maar is in de statistiek Nederlander.
pi_156653517
ROFLOL wat een vies dik PVVarken _O-
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:26:44 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156653568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dan zijn de cijfers van het CBS nog geflatteerd ook. Want een derde generatie Marokkaan, voelt zich Marokkaan, maar is in de statistiek Nederlander.
Veel problematiek zou ook gewoon verholpen worden als diegene ook als Nederlander en niet als een speciale Marokkaan behandeld wordt.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:26:44 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156653570
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je daar specifieke bronnen voor aanvoeren? Ik kom nu niet verder dan wat algemene cijfers, waarbij zo'n 15% van de jongeren Marokkaans, Turks of niet-Westers (dit kunnen dus ook Chinezen zijn) is: http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=81485NED&LA=NL
Als je naar die grafiek kijkt, eerste kolom eerste rij, dan zie je al dat het aantal autochtone kinderen met zo'n 8% afneemt in 14 jaar, terwijl het aantal Marokkaanse kinderen met 12% groeit. Dat is best rap.
The End Times are wild
pi_156653592
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat dat artikel jouw nogal boude claims geenszins ondersteunt?
pi_156653647
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat dat artikel jouw nogal boude claims geenszins ondersteunt?
Welke claims worden niet onderbouwd?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:29:08 #144
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156653726
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho, gaat u eens heel snel verdiepen in onze geschiedenis.

Begin anders eens met het kijken van de docu-reeks 'De Gouden Eeuw'.
Ik heb een in het verleden zelf geschreven scriptie liggen van rond de 100 pagina's over het onderwerp. En ik vermoed dat die wel wat dieper gaat dan de gekleurde boodschap van een documentaire van de staatsomroep.
pi_156653794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welke claims worden niet onderbouwd?
'De islam wordt de grootste godsdienst', is nogal een bewering.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:30:42 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_156653797
Tofik Dibi heeft er ook een meningkje over.

TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:08:58 Wie durft nu nog te zeggen dat @geertwilderspvv niet probeert aan te zetten tot geweld? reageer retweet
TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:09:53 Zei ik '@geertwilderspvv'? Dat moet natuurlijk Hitler junior zijn. reageer retweet
TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:17:07 Als je na geweld een tweet stuurt waarin je de staatssecretaris aanvalt i.p.v. de geweldgebruikers zegt dat ALLES. reageer retweet
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:31:09 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156653822
Ik vind de discussie of Nederland wel of niet verkleurd echt een overbodige. Er zijn cijfers, als je de trend doortrekt zie je vanzelf waar je uitkomt. Dan zal rond 2050 plusminus 50% van de bevolking van niet-autochtone komaf zijn. In 1980 zou je nog hebben kunnen beweren dat het allemaal wel meeviel en dat het allemaal tijdelijk was. Nu geloofd niemand dat meer. Je kunt het ook gewoon op straat zien.

Waar de discussie wel over kan gaan is of dit een wenselijke of onwenselijke ontwikkeling is. Want daar kunnen meningen over verschillen.
The End Times are wild
pi_156653839
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef Caland het volgende:

TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:08:58 Wie durft nu nog te zeggen dat @geertwilderspvv niet probeert aan te zetten tot geweld? reageer retweet
TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:09:53 Zei ik '@geertwilderspvv'? Dat moet natuurlijk Hitler junior zijn. reageer retweet
TofikDibi twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:17:07 Als je na geweld een tweet stuurt waarin je de staatssecretaris aanvalt i.p.v. de geweldgebruikers zegt dat ALLES. reageer retweet
Wat een baas blijft het toch _O_
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:31:40 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156653856
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:30 schreef Caland het volgende:

LOL :D
pi_156653869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb een in het verleden zelf geschreven scriptie liggen van rond de 100 pagina's over het onderwerp. En ik vermoed dat die wel wat dieper gaat dan de gekleurde boodschap van een documentaire van de staatsomroep.
Vreemd dat je dan beweert dat immigratie nauwelijks een rol heeft gespeeld. Want het feit dat ondernemende buitenlanders hierheen kwamen, heeft een stad als Amsterdam absoluut geen windeieren gelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')