abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:39:12 #176
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156654210
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd dat je dan beweert dat immigratie nauwelijks een rol heeft gespeeld. Want het feit dat ondernemende buitenlanders hierheen kwamen, heeft een stad als Amsterdam absoluut geen windeieren gelegd.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Ongetwijfeld hebben ondernemende buitenlanders geprofiteerd van de gouden eeuw maar dat betekend niet dat zij die veroorzaakt hebben. Degenen die dat verkondigen proberen een mooi plaatje te verkopen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:40:04 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156654244
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef Gezicht het volgende:

[..]

De multiculturalisering (is dat een woord?) is al jaren een trend. Ja de immigratie van niet-Westerlingen kan moeilijk zijn, ja dat levert problemen op. Gaat dit ten koste van de veiligheid in ons land? Zeker weten. Men doet echter alsof al onze dochters spontaan verkracht worden en alle winkels direct worden leeggeroofd. Overdrijving en generalisering is de afgelopen weken een kunst geworden, en geen enkele asielzoeker krijgt meer de kansen die ze anders wel hadden gekregen.

Niets, maar dan ook niets geeft ons welvarende Nederlanders het recht hulp aan anderen te ontzeggen. Om het on-topic te houden is het ook bizar om 1400 asielzoekers in een klein dorp te willen huisvesten. Ook dit zijn problemen die zich bij dit soort grote hulpverlening voordoen, dat is onvermijdelijk. Dat de inwoners van het dorpje in kwestie daarop de staatssecretaris letterlijk aanvallen kan niet, hoort niet, dient niet getolereerd te worden.
Ik ben ook voor hulp. Maar met het huisvesten van mensen uit landen waar het slecht gaat in Nederland, lossen we uiteindelijk geen enkel probleem op. Sowieso is het echt onmogelijk en onwenselijk om de hele Derde Wereld in Nederland te huisvesten. Als daar problemen zijn (het grootste probleem is de ongelijke verdeling van welvaart), dan moeten wij die problemen daar oplossen.
Niet door het opnemen van een (relatief klein deel) van die bevolking in Nederland. Dat is voor praktisch niemand een oplossing, behalve voor die toevallige gelukkige die het lukt om naar Nederland te komen.

Die verhalen over vechtpartijen, verkrachtingen etc, zijn inderdaad overdreven en worden gebruikt om het debat te polariseren. Verder minder interessant natuurlijk.
The End Times are wild
pi_156654259
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:39 schreef beantherio het volgende:

[..]

Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Ongetwijfeld hebben ondernemende buitenlanders geprofiteerd van de gouden eeuw maar dat betekend niet dat zij die veroorzaakt hebben. Degenen die dat verkondigen proberen een mooi plaatje te verkopen.
De val van Antwerpen heeft natuurlijk wel gunstig uitgepakt voor Nederland.

Maar vind het verder een vrij onzinnige vergelijking. De samenleving is op honderden punten veranderd. Deze immigratie is gewoon van een totaal andere signatuur.
pi_156654266
Niet zo slim ook van de staatssecretaris want bij Oranje is het erg eenvoudig de toegangswegen te blokkeren. Ik ben bang dat hij deze strijd gaat verliezen.
pi_156654282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:09 schreef Houtenbeen het volgende:
RTVDrenthe twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 21:52:44 Twee bussen met asielzoekers zijn vlakbij Oranje omgekeerd. De toegangsweg is geblokkeerd http://t.co/bndWLuC9Pk reageer retweet
Ik steun het verzet.

Ik raad alle aanwezigen aan in Oranje om video's te maken en alles te delen op social media als men weggedreven wordt door b.v. de ME om Nederlandse bevolking te laten zien hoe burgers behandeld worden.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:41:15 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_156654302
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:42:32 #182
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156654364
quote:
De vluchtelingetjes nemen alvast een voorschot op de naderende burgeroorlog.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156654376
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik steun het verzet.

Ik raad alle aanwezigen aan in Oranje om video's te maken en alles te delen op social media als men weggedreven wordt door b.v. de ME om Nederlandse bevolking te laten zien hoe burgers behandeld worden.
Ze zitten nu vast allemaal op Fok, en zijn vreselijk blij met je advies.
pi_156654389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De val van Antwerpen heeft natuurlijk wel gunstig uitgepakt voor Nederland.

Maar vind het verder een vrij onzinnige vergelijking. De samenleving is op honderden punten veranderd. Deze immigratie is gewoon van een totaal andere signatuur.
Ach maak je niet zo druk, over 400 jaar is men blij dat deze inwoners er zijn gekomen omdat ze eindelijk verlost werden van die achterlijke spruitjescultuur van de Nederlanders. De hele wereld en ook Nederland verandert nu eenmaal, culturen komen, veranderen en verdwijnen.
pi_156654407
RonaldOostingh twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 22:41:30 De bussen komen er nu alsnog aan. 'Dan maar lopend vanaf de blokkade met koffers onder de arm', aldus inwoners. #oranje reageer retweet
pi_156654411
quote:
RTVDrenthe twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 21:52:44 Twee bussen met asielzoekers zijn vlakbij Oranje omgekeerd. De toegangsweg is geblokkeerd http://t.co/bndWLuC9Pk reageer retweet
quote:
Drenthe *O*
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156654415
quote:
Per direct het land uitzetten. Als je je niet kunt aanpassen aan de regels in het land verdien je het ook niet om er te verblijven.
pi_156654448
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Infection het volgende:

[..]

Per direct het land uitzetten. Als je je niet kunt aanpassen aan de regels in het land verdien je het ook niet om er te verblijven.
Zo te zien passen ze zich prima aan.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:44:19 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156654455
quote:
Het polariseert nu trouwens wel erg rap. Ik denk dat veel posters uit de Randstad ook niet echt goed een idee hebben wat er 'in de provincie' leeft Niet heel Nederland bestaat uit multicul-liefhebbende, cosmopolitische D66-ers. Wat ze misschien wel denken vanuit hun eigen sociale kring.
Een paar slachtoffers door geweld, of het nu van de staat komt, de migranten of mensen die zich verzetten, een forse terreuraanslag of iets onverwachts en de vlam kan zomaar in de pan staan. De meningen zijn ontzettend verhard binnen 2 maanden tijd.
The End Times are wild
pi_156654475
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:44 schreef Stranger het volgende:

[..]

Zo te zien passen ze zich prima aan.
Want Nederlanders gaan elkaar dagelijks met stokken te lijf? :')
pi_156654499
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Infection het volgende:

[..]

Volgens de Telegraaf zijn er eerst brandbommen gegooid
pi_156654529
Er zijn ongeveer 100 argumenten tegen de opvang van de grote aantallen vluchtelingen.
Daar tegenover staat: "ja maar zielig en Europese solidariteit".

Dezelfde Europese solidariteit die ons miljarden gekost heeft en waarbij de netto ontvangers (Polen kuch) nu geen thuis geven als er echt een Europees probleem is. 'ja maar zielig' stopt wat mij betreft bij klagen over de voorzieningen (die prima zijn) en de grote aantallen 'incidenten' die nu al plaatsvinden.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:46:11 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156654546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach maak je niet zo druk, over 400 jaar is men blij dat deze inwoners er zijn gekomen omdat ze eindelijk verlost werden van die achterlijke spruitjescultuur van de Nederlanders. De hele wereld en ook Nederland verandert nu eenmaal, culturen komen, veranderen en verdwijnen.
Wat er binnenkomt is veel bekrompener en achterlijker dan die spruitjescultuur. Daar worden in sommige wijken al de wrange vruchten van geplukt.
The End Times are wild
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:46:17 #194
38114 beantherio
pi_156654550
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:37 schreef Falco het volgende:
Kijk die agressie. Wat intriest :')

[ afbeelding ]
Als ik de hoge kantoorgebouwen in de achtergrond zo zie denk ik niet dat die foto in Oranje genomen is.
pi_156654604
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is dat zo, al wordt dit aspect sinds de multikul in de problemen raakt maar al te graag iedere keer opgerakeld.
Dan nog kun je die Franse Hugenoten niet vergelijken met de volksverhuizers uit Afrika en Azië die nu in Nederland arriveren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hun komst een net zo positief effect zal hebben op Nederland.
Mild uitgedrukt. Er is zelfs alle reden om aan te nemen dat hun komst (in mijn ogen en overduidelijk ook in dat van vele anderen) vooral een negatief effect zal hebben op NL...

Wat dit gebeuren betreft: 1400 asielzoekers op 140 bewoners en dat ook nog eens tegen eerder gemaakte afspraken in is absurd. Ik snap wel dat die bewoners door het lint gaan :Y
Tails tell tales
pi_156654617
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:45 schreef Joezi het volgende:

[..]

Volgens de Telegraaf zijn er eerst brandbommen gegooid
Door de asielzoekers of de Nederlanders? Een bron is wel zo handig.
pi_156654642
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Nou zo te zien hadden ze ruzie met de lieve Nederlandse jochies.
pi_156654651
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Als je de politie berichten leest moet de conclusie zijn dat dat inderdaad wel zo is, al worden natuurlijk ook messen en stenen en zo gebruikt.
pi_156654669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:47 schreef Stranger het volgende:

[..]

Nou zo te zien hadden ze ruzie met de lieve Nederlandse jochies.
De asielzoekers waren degene met de stokken, niet de Nederlanders zo ver ik weet. Als je dan gaat vechten, doe het dan gewoon met de vuist.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:48:49 #200
38114 beantherio
pi_156654672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zoals gezegd: weg met ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')