abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156647074
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu. Je moet kunnen beredeneren dat aangezien er 100 centimeter in een meter gaan er 100*100 vierkante centimeter in een vierkante meter gaan. Het zijn geen partiële differentiaalvergelijkingen, maar vereist toch wel enig basaal inzicht.
Ik sprak een keer een leraar basisonderwijs die niet snapte dat je van m2 naar km2 niet mer een faktor 1000 mocht rekenen....
om te huilen...

Daarnaast ken ik een lerares die rekenen in groep 8 overslaat als ze invalt omdat ze datn iet kan en dat heel normaal vindt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_156647121
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is dan ook de manier waarop je het zou moeten leren, dan beklijft het zeker. Ik kan me trouwens niet herinneren dat het op mijn school ooit zo werd uitgelegd door de leraar (we hadden geen boekje), voor wie het (nog) niet zelf kan beredeneren.
Dat hoef ook niemand uit te leggen omdat het voor zich spreekt....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_156647131
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:43 schreef Nielsch het volgende:
Als het aan de PvdA ligt krijg je al je VWO diploma als je je naam foutloos kan schrijven en weet hoeveel 10+10 is. Kun je dat niet dan krijg je een HAVO papiertje. Het HBO is zo - dankzij de PvdA - steeds minder serieus te nemen. Gevolg zal zijn dat je straks bijna geen baan op HBO niveau meer over hebt.
Iets wat ze onder vwo niveau blijkbaar al niet eens kunnen. Super gênant dit. Tja in beta valt weinig te matsen een antwoord is goed of fout.

PvdA voor zowel financiële als intellectuele nivellering. Straks iedereen arm en dom, jeuj.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_156647165
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:14 schreef Stranger het volgende:

Als gevolg van de kritiek werd de toets wel al iets aangepast. Ook krijgen de scholieren drie herkansingen en wordt een 4,5 al als voldoende gezien.

Uit de dinsdag gepubliceerde cijfers blijkt dat op het vwo de toets door bijna alle leerlingen wordt gehaald, bij de havo ligt de percentage op 89 procent, bij het vmbo tussen de 77 en 88 procent.

MBO Raad

De MBO Raad is bezorgd over de doorstroming van mbo'ers naar het hbo, nu zij moeten gaan voldoen aan bepaalde rekeneisen. "Deze doorstroom komt nu extra onder druk te staan'', stelt de brancheorganisatie van mbo-onderwijsinstellingen.

"In de brief van de bewindspersonen staat dat studenten die naar een rekenzware opleiding in het hbo willen wel minimaal een 5 moeten halen. Voor deze groep studenten worden dus nu nadere eisen gesteld'', aldus Jan van Zijl, voorzitter van MBO Raad.

Even de tekst van nu.nl gehaald, die is wat specifieker. Staan onder andere redenen in waarom er tegen gestemd wordt en wat meer cijfers over percentages die het halen.

Verder vind ik het ook bizar dat een toets maar wordt geschrapt omdat te weinig leerlingen hem halen.
Is dit parodie van De Speld?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik sprak een keer een leraar basisonderwijs die niet snapte dat je van m2 naar km2 niet mer een faktor 1000 mocht rekenen....
om te huilen...

Daarnaast ken ik een lerares die rekenen in groep 8 overslaat als ze invalt omdat ze datn iet kan en dat heel normaal vindt.
Ook dat zou zomaar een parodie kunnen zijn. In de jaren 80 zou niemand het hebben geloofd dat dit ooit zou gebeuren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156647191
quote:

[..]

om te huilen...

Een vriend van me heeft na de ALO ook nog de PABO gedaan. Daar moest hij ook een rekentoets doen voor de toelating. Hij stond binnen een half uur weer fluitend buiten, maar het gros van de mensen scheen het enorm pittig te vinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156647256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat hoef ook niemand uit te leggen omdat het voor zich spreekt....
Voor de slimmere leerlingen wel, niet iedereen is slim.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156647263
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ook dat zou zomaar een parodie kunnen zijn. In de jaren 80 zou niemand het hebben geloofd dat dit ooit zou gebeuren.
In de 16e eeuw werden partiele differentiaal vergelijkingen van wetenschappers door huisvrouwen uitgevoerd....
Ik zou graag weer terug willen gaan naar die tijd ^O^
pi_156647269
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor de slimmere leerlingen wel, niet iedereen is slim.
nee hoor, daar hoef je niet slim voor te zijn.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:36:36 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156647299
Die jongens van mij krijgen overigens ook een behoorlijk bizarre manier van rekenen aangeleerd op hun basisschool, iets met schattend rekenen ofzo.

Toen ik ze een staartdeling en vermenigvuldigen liet zien zoals ik dat vroeger geleerd heb zaten ze me aan te kijken of ze water zagen branden... :')
pi_156647328
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:36 schreef AchJa het volgende:
Die jongens van mij krijgen overigens ook een behoorlijk bizarre manier van rekenen aangeleerd op hun basisschool, iets met schattend rekenen ofzo.

Toen ik ze een staartdeling en vermenigvuldigen liet zien zoals ik dat vroeger geleerd heb zaten ze me aan te kijken of ze water zagen branden... :')
Die van mijn heb ik zo uitgelegd hoe ze moet vermenigvuldigen en gelijk begon het lampje te branden en kon ze alle sommen oplossen, terwijl ze er op school met die methode grote moeite mee had.
pi_156647366
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In de 16e eeuw werden partiele differentiaal vergelijkingen van wetenschappers door huisvrouwen uitgevoerd....
Ik zou graag weer terug willen gaan naar die tijd ^O^
Dat differentiaalvergelijkingen grofweg stammen uit de 17e eeuw geeft aan dat ook het geschiedenisonderwijs ondermaats is. :P
pi_156647422
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat differentiaalvergelijkingen grofweg stammen uit de 17e eeuw geeft aan dat ook het geschiedenisonderwijs ondermaats is. :P
Je hebt nog gelijk ook :@ ik schatte in dat Newton eerder leefde :@
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:43:37 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156647514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die van mijn heb ik zo uitgelegd hoe ze moet vermenigvuldigen en gelijk begon het lampje te branden en kon ze alle sommen oplossen, terwijl ze er op school met die methode grote moeite mee had.
Hier hetzelfde. :D
pi_156647593
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. :D
De juffrouw werd toen wel boos op mij.
Ik mocht dat niet meer doen.
pi_156647811
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet zo gek, aangezien ze op de PABO een vergelijkbare toets ook niet konden. En dat moet dan de nieuwe generatie opleiden. Ik ga het mijn kinderen zelf wel leren.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_156647825
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:52 schreef ssebass het volgende:

[..]

Niet zo gek, aangezien ze op de PABO een vergelijkbare toets ook niet konden. En dat moet dan de nieuwe generatie opleiden. Ik ga het mijn kinderen zelf wel leren.
Ik leer ze ook zelf rekenen... gaat stukken beter. ^O^
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:00:16 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156648426
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je hebt nog gelijk ook :@ ik schatte in dat Newton eerder leefde :@
Ik dacht meer aan Leibniz, die kon ik vanwege zijn filosofie wel aardig in het juiste tijdperk schatten. :P
pi_156648523
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan Leibniz, die kon ik vanwege zijn filosofie wel aardig in het juiste tijdperk schatten. :P
Ik schatte dat Netwon in 1610 dood ging en dus in de 16e eeuw geboren was.
pi_156648799
quote:

[..]

om te huilen...
[...]
Je rekent toch ook met een factor 1000 in het kwadraat?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:41:59 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:27:52 #72
66083 Platina
78th Element
pi_156653636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Extra taallessen zijn ook geen overbodige luxe. Diploma is een onzijdig woord (het diploma) waarnaar je verwijst met "dat" en niet met "die".
Deze fout wordt tegenwoordig door 80% van de Fokkers gemaakt. Om van te gruwen.
pi_156654537
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:36 schreef AchJa het volgende:

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_156654723
quote:
Ik vind het erg omslachtig.
pi_156654753
Daarom, aangezien het leren rekenen al faalt in het basisonderwijs kan je er de leerlingen in het voortgezet onderwijs niet op afrekenen door een diploma te weigeren als je 'de rekentoets' niet naar behoren haalt.

Goede zaak. Afschaffen die hap. Uithuilen en opnieuw beginnen, aan de basis dus.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')