Referentie basisschoolquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt maar net van je referentiepunt af.
Ik heb juist het compleet omgekeerde, rekenen heb ik echt moeite mee (en dan niet de formules onthouden maar echt puur hoofdrekenen). Maar ik ben erg goed in talen, Engels zit ik op Near Native niveau (tenminste dat was in 2011, zal nu wel beter zijn dan)quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de tijd dat ik havo deed was wiskunde en 1 vreemde taal verplicht. Als je frans had gekozen en daarvoor zakte vind ik het niet meer dan normaal dat je geen diploma daarvoor krijgt. En die wiskunde met onder andere differentialen was een heel stuk moeilijker als die rekentoets.
Ik heb zelfs bijlessen moeten nemen om voor engels te kunnen slagen omdat talen nu niet mijn sterkste punt waren.
Maar blijkbaar moeten we in de huidige maatschappij die we als kennis economie willen inrichten ons maar neerleggen bij de zwakkere leerlingen om zogenaamd dan maar een kennis economie te maken zonder echt kennis te bezitten.
Heb ik ook. Spreek Engels, Frans, redelijk Duits en versta een beetje Spaans.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 00:23 schreef MillsStork het volgende:
Ik heb juist het compleet omgekeerde, rekenen heb ik echt moeite mee (en dan niet de formules onthouden maar echt puur hoofdrekenen). Maar ik ben erg goed in talen, Engels zit ik op Near Native niveau (tenminste dat was in 2011, zal nu wel beter zijn dan)
Dit is met name jouw conlusie.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:09 schreef Gia het volgende:
Rekenen uit het beroepsonderwijs, tenzij het onderdeel is van het beroep.
Zelden zulke onzin gehoord.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:09 schreef Gia het volgende:
Rekenen uit het beroepsonderwijs, tenzij het onderdeel is van het beroep.
Mijn ervaring is simpelweg dat developers met een MBO niveau niet erg bruikbaar zijn in de praktijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Een MBO-er die daar voor kiest, maakt die keuze bewust. Met die abstracte codes werken, doe je niet voor de lol. Dan zijn er wel leukere opleidingen.
Onze jongste is er een die het niet van de boeken moet hebben. Heel praktijk gericht. Hij heeft zichzelf leren pianospelen en goed! Ook het werken met programma's als unity, cinema 4D, enz. had hij, al voor hij de opleiding ging doen, aardig onder de knie.
Naar mijn idee heeft elk kind/mens een bepaald talent. Dat moet je zien te vinden en ontwikkelen, want daar zijn ze dan goed in. Ik vind het jammer dat het bedrijfsleven zo kijkt naar het niveau en niet naar wat een stagiair in zijn mars heeft.
dus de leraren mogen wel met terugwerkende kracht geschoold worden, maar je eigen kinderen, die dan geen diploma krijgen, die hoeven niet met terugwerkende kracht nieuwe stof te beheersen? Beetje hypocriet niet?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed. De conclusie ... Terug naar de tafeltjes stampen en de PABO-ers die niet kunnen rekenen ontslaan of verplicht leren rekenen.
Punt is wel dat je op VWO/HAVO en vmbo kunt doubleren. Op MBO krijg je gewoon geen diploma en zit je daardoor met een studieschuld.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:25 schreef Silverdigger2 het volgende:
dus de leraren mogen wel met terugwerkende kracht geschoold worden, maar je eigen kinderen, die dan geen diploma krijgen, die hoeven niet met terugwerkende kracht nieuwe stof te beheersen? Beetje hypocriet niet?
Als je het vak niet haalt, krijg je geen diploma. Logisch want je hebt niet voldoende kennis/kunde om het diploma in ontvangst te mogen nemen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is wel dat je op VWO/HAVO en vmbo kunt doubleren. Op MBO krijg je gewoon geen diploma en zit je daardoor met een studieschuld.
Daarbij vind ik het onderscheid om wel rekenen te geven op het MBO en niet op het HBO wel een beetje vreemd.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hahah nee, tell me
Edit: Hhaha cool
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Voor wie het niet weet (op mijn VWO-school werd het helaas niet uitgelegd): https://www.math.hmc.edu/funfacts/ffiles/10003.1.shtml
Ja, daar moet echter wel eerst flink in worden geïnvesteerd, de VVD - al vele kabinetten lang de eerste of de tweede partij, steeds weer groter dan de PvdA - ziet helaas in het algemeen niet het nut in van investeringen voor de lange termijn. Zie de ongekend extreme bezuiniging van Rutte 1,0 op het hoger onderwijs (1/3de budget universiteiten).quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:07 schreef Cherna het volgende:
Ik geef hiermee aan dat zelfs kinderen met een beperkt vermogen niet langs de kant hoeven te zitten en de wajong ingeschopt worden. Met wat meer geduld en geode begeleiding kunnen die ondanks hun ontbrekende theoretische kennis en reken-taal vaardigheden van groot belang zijn.
En? Je mag op MBO3/4-niveau toch wel verwachten dat een leerling in staat is om de tafels t/m 10 te leren, 4 algoritmes te leren en met breuken percentages te leren werken. Is dat een onmogelijke missie?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Bekend truukje. Maar daarmee haal je niet de rekentoets.
2f is voldoende,quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:26 schreef Gia het volgende:
Maar mijn jongste heeft al een koksdiploma MBO-2.
Doet nu MBO-4 en zou dit vanwege die toets niet halen, terwijl hij, net zoals havo-ers en vwo-ers al een startkwalificatie heeft.
Als niveau 2 F als voldoende wordt gezien, waarom moet hij dan nu nog 3 F gaan halen?
Als hij zijn best doet dan zal hij het toch wel halen? Gebruik dat boek van van der Craats en dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:26 schreef Gia het volgende:
Maar mijn jongste heeft al een koksdiploma MBO-2.
Doet nu MBO-4 en zou dit vanwege die toets niet halen, terwijl hij, net zoals havo-ers en vwo-ers al een startkwalificatie heeft.
Als niveau 2 F als voldoende wordt gezien, waarom moet hij dan nu nog 3 F gaan halen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |