Klopt, maar daar had je het niet over.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat wonen in Nederland ook eigenlijk onbetaalbaar is (zonder overheidssteun) voor mensen die tot net onder modaal verdienen.
Dat weet ik. Dat is echter een andere situatie. Die mensen komen hier vrijwillig heen om een bestaan op te bouwen, deze mensen zijn verdreven uit hun thuisland en reizen hierheen om toch een soort bestaanszekerheid te hebben. De eerste groep komt zich hier sówieso semi-permanent vestigen, bij de tweede groep is er nog een behoorlijke kans dat ze terug naar huis gaan als het daar weer veilig is. Ze zijn daar immers niet uit vrije wil vertrokken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het over de miljoenen immigranten die inmiddels in Nederland gearriveerd zijn.
Dat sowieso.quote:
misschien dan eerst eens die 600.000 scheefwoners eens door laten stromenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat wonen in Nederland ook eigenlijk onbetaalbaar is (zonder overheidssteun) voor mensen die tot net onder modaal verdienen.
Dat is niet geheel waar natuurlijk. Het verschil zit erin dat bepaalde allochtonen wel binnen zeg 1 of twee jaar een betaalbaar huis krijgen. Dat is vreemd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar daar had je het niet over.
En in de praktijk valt het wel mee allemaal met die onbetaalbaarheid in ons land. Mensen met beperkte middelen moeten gewoon leren de tering naar de nering te zetten. Je kunt ook meubels kopen bij de kringloopwinkel in plaats van bij de Ikea.
Die groep gaat waarschijnlijk niet terug. Want het land is kapot.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat weet ik. Dat is echter een andere situatie. Die mensen komen hier vrijwillig heen om een bestaan op te bouwen, deze mensen zijn verdreven uit hun thuisland en reizen hierheen om toch een soort bestaanszekerheid te hebben. De eerste groep komt zich hier sówieso semi-permanent vestigen, bij de tweede groep is er nog een behoorlijke kans dat ze terug naar huis gaan als het daar weer veilig is. Ze zijn daar immers niet uit vrije wil vertrokken.
Nu al zeggen dat ze allemaal per definitie hier blijven en met hun hele gezin ons sociale systeem komen leegzuigen is wat kortzichtig, gewoon omdat er historisch gezien nauwelijks ervaring is met vluchtelingen. Ja, vluchtelingen uit Frankrijk voor religieuze vervolging heel vroeger, maar die hebben het niet onaardig gedaan in Nederland.
Nee, asielzoekers krijgen sneller een woning, want voorrang. Maar dat lijkt mij geen groot geheim.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet geheel waar natuurlijk. Het verschil zit erin dat bepaalde allochtonen wel binnen zeg 1 of twee jaar een betaalbaar huis krijgen. Dat is vreemd.
Ja. Ik verwoorde het fout. Dat is vreemd en niet uit te leggen aan andere mensen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, asielzoekers krijgen sneller een woning, want voorrang. Maar dat lijkt mij geen groot geheim.
Er zijn wel meer landen kapot na een oorlog, maar daar trekken ook genoeg mensen weer terug om het op te bouwen. Mensen hebben namelijk toch een binding met hun land en hun cultuur, net zoals Nederlanders dat hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die groep gaat waarschijnlijk niet terug. Want het land is kapot.
Het is best uit te leggen, mensen vinden het alleen niet leuk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik verwoorde het fout. Dat is vreemd en niet uit te leggen aan andere mensen.
ik weet niet of het hier on-topic is maar ik zag de situaite in de vluchtelingenkampen in Turkije, en daar wil het grootste gedeelte weer terug naar Syrie, maar dat kan niet en de kampen zijn geen toekomst dus zit er niets anders op om toch naar Europa te vluchten...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die groep gaat waarschijnlijk niet terug. Want het land is kapot.
Dat geloof ik niet echt. Ik heb nu ook Afrikaanse familie wonen in Belgie. Geen haar op hun hoofd denkt er aan terug te gaan en daar iets op te bouwen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn wel meer landen kapot na een oorlog, maar daar trekken ook genoeg mensen weer terug om het op te bouwen. Mensen hebben namelijk toch een binding met hun land en hun cultuur, net zoals Nederlanders dat hebben.
Omdat het daar minder leuk is dan hier.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet of het hier on-topic is maar ik zag de situaite in de vluchtelingenkampen in Turkije, en daar wil het grootste gedeelte weer terug naar Syrie, maar dat kan niet en de kampen zijn geen toekomst dus zit er niets anders op om toch naar Europa te vluchten...
Dus in principe denk ik dat er best een deel terug zal gaan als de situatie is opgelost.
Sommige zaten al 4-5 jaar in dat kamp, met 25 euro per maand ... geen toekomst dus tsja, ik denk dat als je de oorlog stopt aldaar je best de druk van de ketel kan halen qua aantal vluchtelingen uit die regio.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat het daar minder leuk is dan hier.
Vooral omdat de mensen geen toekomstperspectief hebben in kampen in Turkije en Libanon. En teruggaan naar je eigen land is evenmin een optie. Tsja, op een gegeven moment ga je dan maar naar Europa, uit pure wanhoop.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat het daar minder leuk is dan hier.
Daar! Niet hier dus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:13 schreef Re het volgende:
[..]
Sommige zaten al 4-5 jaar in dat kamp, met 25 euro per maand ... geen toekomst dus tsja, ik denk dat als je de oorlog stopt aldaar je best de druk van de ketel kan halen qua aantal vluchtelingen uit die regio.
Voor economische vluchtelingen uit andere landen zou een containerwoning voldoende moeten zijn of gelijk terugsturen indien mogelijk
Ik begrijp wel dat men er voor kiest. Ik zou dat ook doen. Er is daar in dit geval ook geen kans op een normaal leven. Maar wij moeten dit wel gaan regelen en betalen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooral omdat de mensen geen toekomstperspectief hebben in kampen in Turkije en Libanon. En teruggaan naar je eigen land is evenmin een optie. Tsja, op een gegeven moment ga je dan maar naar Europa, uit pure wanhoop.
Dat is ook de reden dat de stroom pas recent zo aan het groeien is. Mensen verliezen de hoop dat ze op korte termijn terug kunnen keren naar Syrie.
Precies wat ik ook dacht van de week.. Is hier niet wat aan te doen vanuit andere welvarende werelddelen ? Europese, Australische, Amerikaanse arbeiders zonder uitzicht op een baan maar mét motivatie om te werken en te leren (en nieuw leven op te bouwen), al help je elke stad slechts 10% leegstand weg te werken, dan nog is het misschien al voldoende om er winkels te openen, bedrijvigheid te starten etc etc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 07:12 schreef Evienne het volgende:
Hier zitten ze op inwoners te wachten, we hoeven enkel vervoer te regelen?
64 miljoen woningen vrij!
Ik geef aan dat als je in Turkije heel naar leeft je wel terug wil. Turkije weigerde hulp trouwens.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
hoe wilde je ze daar een toekomst geven?
ja maar ze kunnen niet terug, dus ik vind het niet vreemd dat ze ergens anders naartoe gaan en zo euopa invloeien terwijl ze oorspronkelijk echt gewoon terug naar huis willenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik geef aan dat als je in Turkije heel naar leeft je wel terug wil. Turkije weigerde hulp trouwens.
Die optie is er niet echt meer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar ze kunnen niet terug, dus ik vind het niet vreemd dat ze ergens anders naartoe gaan en zo euopa invloeien terwijl ze oorspronkelijk echt gewoon terug naar huis willen
Korte historische vergelijking: toen miljoenen Joden vluchtten uit Duitsland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog (1938 ongeveer) hield Nederland de grenzen potdicht en stuurde het Joden die hier aankwamen zelfs actief terug naar Duitsland.quote:
Yeah right, jij denkt dat de gemiddelde afgstudeerde in pak 'm beet 3 jaar even 40k spaart?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:07 schreef LXIV het volgende:
Wat ook een probleem is, is het effectieve lage vrij besteedbare vermogen voor een groot deel van de Nederlandse bevolking. Als je met een gezin minder dan zo'n 40K per jaar verdient, dan betaal je gewoon overal de volle mep voor, inclusief belastingen. Hierdoor kunnen deze mensen erg lastig vermogen opbouwen, waarmee ze een huis kunnen kopen.
Stel dat ze 200K nodig hebben voor een huis en er maar 160 kunnen lenen. Al leven ze heel zuinig en leggen ze 250 euro per maand opzij, dan duurt het nog 14 jaar voordat ze daarmee genoeg hebben om te kopen. Helaas stijgen de woningprijzen in die 14 jaar net zo hard als het gespaarde bedrag. Ze bouwen dus niks op.
Daarom moeten mensen ook als ze jong zijn, en nog nauwelijks verplichte uitgaven hebben, zorgen dat ze geld sparen. Het is echt niet zo moeilijk om met z'n tweeen 80.000 euro gespaard te hebben voor je 28 bent. Gewoon hard werken en geen dure vakanties of smartphones. Dan heb je een voorsprong en kun je gaan opbouwen!
Ja. Ik ken die verhalen van mijn ouders. Maar men wist niet echt wat daar gebeurde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Korte historische vergelijking: toen miljoenen Joden vluchtten uit Duitsland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog (1938 ongeveer) hield Nederland de grenzen potdicht en stuurde het Joden die hier aankwamen zelfs actief terug naar Duitsland.
Nu roepen dat 'de regio' het maar moet oplossen is dan wat bijdehand, aangezien wij ook nauwelijks bijdroegen toen 'de regio' gewoon in Europa was. Vluchtelingenproblemen zijn ingewikkeld, daarom is roepen dat ze het daar maar uit moeten zoeken ook een oversimplificatie.
Nee, aan Job Cohen. Verdonk was lekker hardvochtig in individuele gevallen, maar heeft verder helemaal niets klaargemaakt als minister.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:11 schreef arjan1112 het volgende:
Hebben we het aan Rita Verdonk te danken dat er maar 50.000 asielzoekers naar Nederland komen? In Duitsland komen er dit jaar 600.000-1.500.000 asielzoekers aan.
Als je dit in verhouding met het aantal inwoners ziet, dan komen er in Duitsland 5 keer zoveel aan.
Als dit gelijk zou zijn, dan hadden we er 250.000
Men wist prima wat er in Duitsland met Joden gebeurde. Interessant leesvoer: https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dichtquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar men wist niet echt wat daar gebeurde.
Dat is niet het geval. Joden wisten het zelf vaak niet eens. Maar dit staat geheel los van dit verhaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Men wist prima wat er in Duitsland met Joden gebeurde. Interessant leesvoer: https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht
Dus daarom vluchtten ze massaal uit Duitsland?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet het geval. Joden wisten het zelf vaak niet eens.
Joden hier. En later in de oorlog wist men ook meer. Daarom nam men onderduikers op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus daarom vluchtten ze massaal uit Duitsland?
Punt is dat de Joden die uit Duitsland vluchtten hier niet werden opgevangen, terwijl men in de politiek wel degelijk wist wat er speelde rondom de Joden in Duitsland. Maar goed, discussie voor een ander topic.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Joden hier. En later in de oorlog wist men ook meer. Daarom nam men onderduikers op.
Lees het boek Mila 18 over Joden in Polen. Men had het nog niet echt door........tot het te laat was.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus daarom vluchtten ze massaal uit Duitsland?
Te moeilijk en te vervelend nu.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Punt is dat de Joden die uit Duitsland vluchtten hier niet werden opgevangen, terwijl men in de politiek wel degelijk wist wat er speelde rondom de Joden in Duitsland. Maar goed, discussie voor een ander topic.
Iedereen wist dat joden in het Duitsland in de jaren '30 als stront werden behandeld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lees het boek Mila 18 over Joden in Polen. Men had het nog niet echt door........tot het te laat was.
Dat is iets anders dan mensen massaal afmaken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iedereen wist dat joden in het Duitsland in de jaren '30 als stront werden behandeld.
Klopt, maar het artikel in De Groene gaat over de periode voor de oorlog, dus voor de start van de massamoord.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan mensen massaal afmaken.
Balkanoorlog ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me anders de laatste grote stroom vluchtelingen niet herinneren. Indonesiërs na de onafhankelijkheid misschien?
Ja. En daar ging al iets heel erg mis. Maar Joodse vrienden van mij geven nu ook toe dat men bijv. een enorme hekel had aan Katholieken. Ook iets dat ik niet wist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar het artikel in De Groene gaat over de periode voor de oorlog, dus voor de start van de massamoord.
672.000 asielaanvragen in de EU (die toen uit 15 landen bestond)quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Viel qua aantallen wel mee, dacht ik.
Ten eerste: Propaganda en verdraaiing door de staatsomroep.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:01 schreef Re het volgende:
[..]
672.000 asielaanvragen in de EU (die toen uit 15 landen bestond)
http://nos.nl/op3/artikel(...)t-bij-in-europa.html
Het waren er toen volgens mij zo'n 50.000 in Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Viel qua aantallen wel mee, dacht ik.
Nou, dan was dat dus de laatste grote groep. Laat mijn historische kennis me toch in de steek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:08 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Het waren er toen volgens mij zo'n 50.000 in Nederland.
Dus op dit moment ongeveer vergelijkbaar, qua aantal.
Op je 18e beginnen en met 300 euro per maand is dat goed te doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Yeah right, jij denkt dat de gemiddelde afgstudeerde in pak 'm beet 3 jaar even 40k spaart?
Maar het zijn toch allemaal chirurgen en andersoortige hoog opgeleide artsen die we hier als economische gelukszoekers verwelkomen? (maar niet heusquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:26 schreef Homey het volgende:
De schuldige is de overheid. Die haalt duizenden zeer laagopgeleide mensen binnen uit totaal andere culturen die grotendeels in de bijstand zullen belanden....en blijven. Waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |