abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156635196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of de belastingen zijn te hoog
In elk geval is het vreemd dat als je 100% werk hebt je niet de huur kan betalen.
pi_156635204
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat wonen in Nederland ook eigenlijk onbetaalbaar is (zonder overheidssteun) voor mensen die tot net onder modaal verdienen.
Klopt, maar daar had je het niet over.

En in de praktijk valt het wel mee allemaal met die onbetaalbaarheid in ons land. Mensen met beperkte middelen moeten gewoon leren de tering naar de nering te zetten. Je kunt ook meubels kopen bij de kringloopwinkel in plaats van bij de Ikea.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156635213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het over de miljoenen immigranten die inmiddels in Nederland gearriveerd zijn.
Dat weet ik. Dat is echter een andere situatie. Die mensen komen hier vrijwillig heen om een bestaan op te bouwen, deze mensen zijn verdreven uit hun thuisland en reizen hierheen om toch een soort bestaanszekerheid te hebben. De eerste groep komt zich hier sówieso semi-permanent vestigen, bij de tweede groep is er nog een behoorlijke kans dat ze terug naar huis gaan als het daar weer veilig is. Ze zijn daar immers niet uit vrije wil vertrokken.

Nu al zeggen dat ze allemaal per definitie hier blijven en met hun hele gezin ons sociale systeem komen leegzuigen is wat kortzichtig, gewoon omdat er historisch gezien nauwelijks ervaring is met vluchtelingen. Ja, vluchtelingen uit Frankrijk voor religieuze vervolging heel vroeger, maar die hebben het niet onaardig gedaan in Nederland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156635222
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of de belastingen zijn te hoog
Dat sowieso.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:00:57 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156635225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat wonen in Nederland ook eigenlijk onbetaalbaar is (zonder overheidssteun) voor mensen die tot net onder modaal verdienen.
misschien dan eerst eens die 600.000 scheefwoners eens door laten stromen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156635247
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt, maar daar had je het niet over.

En in de praktijk valt het wel mee allemaal met die onbetaalbaarheid in ons land. Mensen met beperkte middelen moeten gewoon leren de tering naar de nering te zetten. Je kunt ook meubels kopen bij de kringloopwinkel in plaats van bij de Ikea.
Dat is niet geheel waar natuurlijk. Het verschil zit erin dat bepaalde allochtonen wel binnen zeg 1 of twee jaar een betaalbaar huis krijgen. Dat is vreemd.
pi_156635261
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat weet ik. Dat is echter een andere situatie. Die mensen komen hier vrijwillig heen om een bestaan op te bouwen, deze mensen zijn verdreven uit hun thuisland en reizen hierheen om toch een soort bestaanszekerheid te hebben. De eerste groep komt zich hier sówieso semi-permanent vestigen, bij de tweede groep is er nog een behoorlijke kans dat ze terug naar huis gaan als het daar weer veilig is. Ze zijn daar immers niet uit vrije wil vertrokken.

Nu al zeggen dat ze allemaal per definitie hier blijven en met hun hele gezin ons sociale systeem komen leegzuigen is wat kortzichtig, gewoon omdat er historisch gezien nauwelijks ervaring is met vluchtelingen. Ja, vluchtelingen uit Frankrijk voor religieuze vervolging heel vroeger, maar die hebben het niet onaardig gedaan in Nederland.
Die groep gaat waarschijnlijk niet terug. Want het land is kapot.
pi_156635266
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is niet geheel waar natuurlijk. Het verschil zit erin dat bepaalde allochtonen wel binnen zeg 1 of twee jaar een betaalbaar huis krijgen. Dat is vreemd.
Nee, asielzoekers krijgen sneller een woning, want voorrang. Maar dat lijkt mij geen groot geheim.
pi_156635295
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, asielzoekers krijgen sneller een woning, want voorrang. Maar dat lijkt mij geen groot geheim.
Ja. Ik verwoorde het fout. Dat is vreemd en niet uit te leggen aan andere mensen.
pi_156635328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn wel meer landen kapot na een oorlog, maar daar trekken ook genoeg mensen weer terug om het op te bouwen. Mensen hebben namelijk toch een binding met hun land en hun cultuur, net zoals Nederlanders dat hebben.
pi_156635330
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik verwoorde het fout. Dat is vreemd en niet uit te leggen aan andere mensen.
Het is best uit te leggen, mensen vinden het alleen niet leuk.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:09:21 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156635337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

ik weet niet of het hier on-topic is maar ik zag de situaite in de vluchtelingenkampen in Turkije, en daar wil het grootste gedeelte weer terug naar Syrie, maar dat kan niet en de kampen zijn geen toekomst dus zit er niets anders op om toch naar Europa te vluchten...

Dus in principe denk ik dat er best een deel terug zal gaan als de situatie is opgelost.
pi_156635346
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn wel meer landen kapot na een oorlog, maar daar trekken ook genoeg mensen weer terug om het op te bouwen. Mensen hebben namelijk toch een binding met hun land en hun cultuur, net zoals Nederlanders dat hebben.
Dat geloof ik niet echt. Ik heb nu ook Afrikaanse familie wonen in Belgie. Geen haar op hun hoofd denkt er aan terug te gaan en daar iets op te bouwen.
pi_156635353
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:09 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet of het hier on-topic is maar ik zag de situaite in de vluchtelingenkampen in Turkije, en daar wil het grootste gedeelte weer terug naar Syrie, maar dat kan niet en de kampen zijn geen toekomst dus zit er niets anders op om toch naar Europa te vluchten...

Dus in principe denk ik dat er best een deel terug zal gaan als de situatie is opgelost.
Omdat het daar minder leuk is dan hier.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:13:34 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156635386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Sommige zaten al 4-5 jaar in dat kamp, met 25 euro per maand ... geen toekomst dus tsja, ik denk dat als je de oorlog stopt aldaar je best de druk van de ketel kan halen qua aantal vluchtelingen uit die regio.

Voor economische vluchtelingen uit andere landen zou een containerwoning voldoende moeten zijn of gelijk terugsturen indien mogelijk
pi_156635391
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Vooral omdat de mensen geen toekomstperspectief hebben in kampen in Turkije en Libanon. En teruggaan naar je eigen land is evenmin een optie. Tsja, op een gegeven moment ga je dan maar naar Europa, uit pure wanhoop.

Dat is ook de reden dat de stroom pas recent zo aan het groeien is. Mensen verliezen de hoop dat ze op korte termijn terug kunnen keren naar Syrie.
pi_156635392
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:13 schreef Re het volgende:

[..]

Sommige zaten al 4-5 jaar in dat kamp, met 25 euro per maand ... geen toekomst dus tsja, ik denk dat als je de oorlog stopt aldaar je best de druk van de ketel kan halen qua aantal vluchtelingen uit die regio.

Voor economische vluchtelingen uit andere landen zou een containerwoning voldoende moeten zijn of gelijk terugsturen indien mogelijk
Daar! Niet hier dus.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:14:33 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156635402
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar! Niet hier dus.
hoe wilde je ze daar een toekomst geven?
pi_156635419
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral omdat de mensen geen toekomstperspectief hebben in kampen in Turkije en Libanon. En teruggaan naar je eigen land is evenmin een optie. Tsja, op een gegeven moment ga je dan maar naar Europa, uit pure wanhoop.

Dat is ook de reden dat de stroom pas recent zo aan het groeien is. Mensen verliezen de hoop dat ze op korte termijn terug kunnen keren naar Syrie.
Ik begrijp wel dat men er voor kiest. Ik zou dat ook doen. Er is daar in dit geval ook geen kans op een normaal leven. Maar wij moeten dit wel gaan regelen en betalen.
pi_156635423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:12 schreef Evienne het volgende:
Hier zitten ze op inwoners te wachten, we hoeven enkel vervoer te regelen?

64 miljoen woningen vrij!
Precies wat ik ook dacht van de week.. Is hier niet wat aan te doen vanuit andere welvarende werelddelen ? Europese, Australische, Amerikaanse arbeiders zonder uitzicht op een baan maar mét motivatie om te werken en te leren (en nieuw leven op te bouwen), al help je elke stad slechts 10% leegstand weg te werken, dan nog is het misschien al voldoende om er winkels te openen, bedrijvigheid te starten etc etc.
pi_156635437
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:14 schreef Re het volgende:

[..]

hoe wilde je ze daar een toekomst geven?
Ik geef aan dat als je in Turkije heel naar leeft je wel terug wil. Turkije weigerde hulp trouwens.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:17:46 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156635456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik geef aan dat als je in Turkije heel naar leeft je wel terug wil. Turkije weigerde hulp trouwens.
ja maar ze kunnen niet terug, dus ik vind het niet vreemd dat ze ergens anders naartoe gaan en zo euopa invloeien terwijl ze oorspronkelijk echt gewoon terug naar huis willen
pi_156635460
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:17 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar ze kunnen niet terug, dus ik vind het niet vreemd dat ze ergens anders naartoe gaan en zo euopa invloeien terwijl ze oorspronkelijk echt gewoon terug naar huis willen
Die optie is er niet echt meer.
pi_156635467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar! Niet hier dus.
Korte historische vergelijking: toen miljoenen Joden vluchtten uit Duitsland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog (1938 ongeveer) hield Nederland de grenzen potdicht en stuurde het Joden die hier aankwamen zelfs actief terug naar Duitsland.

Nu roepen dat 'de regio' het maar moet oplossen is dan wat bijdehand, aangezien wij ook nauwelijks bijdroegen toen 'de regio' gewoon in Europa was. Vluchtelingenproblemen zijn ingewikkeld, daarom is roepen dat ze het daar maar uit moeten zoeken ook een oversimplificatie.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:19:46 #125
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156635480
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:07 schreef LXIV het volgende:
Wat ook een probleem is, is het effectieve lage vrij besteedbare vermogen voor een groot deel van de Nederlandse bevolking. Als je met een gezin minder dan zo'n 40K per jaar verdient, dan betaal je gewoon overal de volle mep voor, inclusief belastingen. Hierdoor kunnen deze mensen erg lastig vermogen opbouwen, waarmee ze een huis kunnen kopen.
Stel dat ze 200K nodig hebben voor een huis en er maar 160 kunnen lenen. Al leven ze heel zuinig en leggen ze 250 euro per maand opzij, dan duurt het nog 14 jaar voordat ze daarmee genoeg hebben om te kopen. Helaas stijgen de woningprijzen in die 14 jaar net zo hard als het gespaarde bedrag. Ze bouwen dus niks op.

Daarom moeten mensen ook als ze jong zijn, en nog nauwelijks verplichte uitgaven hebben, zorgen dat ze geld sparen. Het is echt niet zo moeilijk om met z'n tweeen 80.000 euro gespaard te hebben voor je 28 bent. Gewoon hard werken en geen dure vakanties of smartphones. Dan heb je een voorsprong en kun je gaan opbouwen!
Yeah right, jij denkt dat de gemiddelde afgstudeerde in pak 'm beet 3 jaar even 40k spaart? :D
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')