Ja. Ik ken die verhalen van mijn ouders. Maar men wist niet echt wat daar gebeurde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Korte historische vergelijking: toen miljoenen Joden vluchtten uit Duitsland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog (1938 ongeveer) hield Nederland de grenzen potdicht en stuurde het Joden die hier aankwamen zelfs actief terug naar Duitsland.
Nu roepen dat 'de regio' het maar moet oplossen is dan wat bijdehand, aangezien wij ook nauwelijks bijdroegen toen 'de regio' gewoon in Europa was. Vluchtelingenproblemen zijn ingewikkeld, daarom is roepen dat ze het daar maar uit moeten zoeken ook een oversimplificatie.
Nee, aan Job Cohen. Verdonk was lekker hardvochtig in individuele gevallen, maar heeft verder helemaal niets klaargemaakt als minister.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:11 schreef arjan1112 het volgende:
Hebben we het aan Rita Verdonk te danken dat er maar 50.000 asielzoekers naar Nederland komen? In Duitsland komen er dit jaar 600.000-1.500.000 asielzoekers aan.
Als je dit in verhouding met het aantal inwoners ziet, dan komen er in Duitsland 5 keer zoveel aan.
Als dit gelijk zou zijn, dan hadden we er 250.000
Men wist prima wat er in Duitsland met Joden gebeurde. Interessant leesvoer: https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dichtquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar men wist niet echt wat daar gebeurde.
Dat is niet het geval. Joden wisten het zelf vaak niet eens. Maar dit staat geheel los van dit verhaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Men wist prima wat er in Duitsland met Joden gebeurde. Interessant leesvoer: https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht
Dus daarom vluchtten ze massaal uit Duitsland?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet het geval. Joden wisten het zelf vaak niet eens.
Joden hier. En later in de oorlog wist men ook meer. Daarom nam men onderduikers op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus daarom vluchtten ze massaal uit Duitsland?
Punt is dat de Joden die uit Duitsland vluchtten hier niet werden opgevangen, terwijl men in de politiek wel degelijk wist wat er speelde rondom de Joden in Duitsland. Maar goed, discussie voor een ander topic.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Joden hier. En later in de oorlog wist men ook meer. Daarom nam men onderduikers op.
Lees het boek Mila 18 over Joden in Polen. Men had het nog niet echt door........tot het te laat was.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus daarom vluchtten ze massaal uit Duitsland?
Te moeilijk en te vervelend nu.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Punt is dat de Joden die uit Duitsland vluchtten hier niet werden opgevangen, terwijl men in de politiek wel degelijk wist wat er speelde rondom de Joden in Duitsland. Maar goed, discussie voor een ander topic.
Iedereen wist dat joden in het Duitsland in de jaren '30 als stront werden behandeld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lees het boek Mila 18 over Joden in Polen. Men had het nog niet echt door........tot het te laat was.
Dat is iets anders dan mensen massaal afmaken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iedereen wist dat joden in het Duitsland in de jaren '30 als stront werden behandeld.
Klopt, maar het artikel in De Groene gaat over de periode voor de oorlog, dus voor de start van de massamoord.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan mensen massaal afmaken.
Balkanoorlog ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me anders de laatste grote stroom vluchtelingen niet herinneren. Indonesiërs na de onafhankelijkheid misschien?
Ja. En daar ging al iets heel erg mis. Maar Joodse vrienden van mij geven nu ook toe dat men bijv. een enorme hekel had aan Katholieken. Ook iets dat ik niet wist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar het artikel in De Groene gaat over de periode voor de oorlog, dus voor de start van de massamoord.
672.000 asielaanvragen in de EU (die toen uit 15 landen bestond)quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Viel qua aantallen wel mee, dacht ik.
Ten eerste: Propaganda en verdraaiing door de staatsomroep.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:01 schreef Re het volgende:
[..]
672.000 asielaanvragen in de EU (die toen uit 15 landen bestond)
http://nos.nl/op3/artikel(...)t-bij-in-europa.html
Het waren er toen volgens mij zo'n 50.000 in Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Viel qua aantallen wel mee, dacht ik.
Nou, dan was dat dus de laatste grote groep. Laat mijn historische kennis me toch in de steek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:08 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Het waren er toen volgens mij zo'n 50.000 in Nederland.
Dus op dit moment ongeveer vergelijkbaar, qua aantal.
Op je 18e beginnen en met 300 euro per maand is dat goed te doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Yeah right, jij denkt dat de gemiddelde afgstudeerde in pak 'm beet 3 jaar even 40k spaart?
Maar het zijn toch allemaal chirurgen en andersoortige hoog opgeleide artsen die we hier als economische gelukszoekers verwelkomen? (maar niet heusquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:26 schreef Homey het volgende:
De schuldige is de overheid. Die haalt duizenden zeer laagopgeleide mensen binnen uit totaal andere culturen die grotendeels in de bijstand zullen belanden....en blijven. Waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |