Ah dus het ding is de rookmelder goed om te wetenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat blauwe ding aan het plafond is een stofkapje over de rookmelder
Ja is een heel waterrijk gebied. Hoor ook van veel mensen die de grond van de tuin niet goed hebben laten bewerken in die tuin dat ze problemen met niet weg lopend water hebben. Weten wij iig wat ons te doen staatquote:Op donderdag 3 december 2015 20:08 schreef Peacefulll het volgende:
Ziet er netjes uit hoor TP! Lekkere blubberboel daar ja. Woon je in een waterrijk gebied?
Oeh, dat is niet tof! Hoe/waarmee ga je de tuin laten bewerken dan? Wij komen ook in een straat waar het water nog wel eens de neiging heeft om te blijven staan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja is een heel waterrijk gebied. Hoor ook van veel mensen die de grond van de tuin niet goed hebben laten bewerken in die tuin dat ze problemen met niet weg lopend water hebben. Weten wij iig wat ons te doen staat![]()
Heel die wijk was 5 jaar geleden nog maïs veld.
Je kunt je tuin laten frezen ofzoiets. En daardoor is de grond minder aan gestampt en loopt het water beter wegquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Oeh, dat is niet tof! Hoe/waarmee ga je de tuin laten bewerken dan? Wij komen ook in een straat waar het water nog wel eens de neiging heeft om te blijven staan.
Ik ben wel benieuwd waar je komt te wonen. Dm?
Maisveld is beter dan grasland. Weet je of er diep gepleogd is in die tijd? Of alleen aan de oppervlakte?quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja is een heel waterrijk gebied. Hoor ook van veel mensen die de grond van de tuin niet goed hebben laten bewerken in die tuin dat ze problemen met niet weg lopend water hebben. Weten wij iig wat ons te doen staat![]()
Heel die wijk was 5 jaar geleden nog maïs veld.
Ik heb geen idee. Weet alleen dat het altijd al moerassig is geweest haha.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:48 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Maisveld is beter dan grasland. Weet je of er diep gepleogd is in die tijd? Of alleen aan de oppervlakte?
Wauw mooi hoor! Lekker veel groepen ook in je meter kast. Je kan er eigenlijk niet genoeg hebbenquote:Op donderdag 3 december 2015 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn schoonvader had vandaag geluk en mocht ons huis in. Hij had alleen de honden bij dus heeft alleen even snel beneden gekeken.
De voordeur is geschilderd en we hebben een brievenbus.
[ link | afbeelding ]image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Deur open sneak peak naar de gang
Ze zijn met de meterkast begonnen, volgende week komen ze het aansluiten.
Een heel vies toilet
De rookmelder of ding voor het afzuig gebeuren.
Deuren staan klaar
Doorkijkje naar buiten naar de grote modderbende en de houten schuurtjes.
Naverhand hoe ik het kan zien op de foto. ben ik best blij met de betegeling in het toilet
Het schiet zeker lekker op.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:54 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Wauw mooi hoor! Lekker veel groepen ook in je meter kast. Je kan er eigenlijk niet genoeg hebben
Tegels in het toilet heeft wel wat weg van wat wij ook hebben. Dit van ons zijn denk ik alleen een slag groter.
Maar het schiet al lekker op!
Ah kijk dat is mooiquote:Op dinsdag 8 december 2015 15:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het schiet zeker lekker op.
Hoorde van de buren dat ze bezig zijn met het hekwerk van de tuin.
Wat betreft groepen daar ben ik niet bepaald in thuis. Weet dat we een kookgroep hebben wat een dubbele is. En 1 voor de wasmachine enzo. Maar verder![]()
![]()
De vloertegels zijn gewoon 30-30 en de wandtegels 25-33 geloof ik. Deze zaten in het standaard pakket (waar je wel uit allerlei kleuren en mat en glans enzo kon kiezen) en hebben alleen hoeven bij te betalen voor de randjes van de wandclosetten. Valt me niks tegen voor standaard.
Lekker aan het genieten in je huis?
Voor die groep voor de inductie enzo hebben wij gewoon lbijbetaald hoorquote:Op dinsdag 8 december 2015 15:10 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ah kijk dat is mooiOnze buren willen nog steeds pas in het voorjaar een schutting....
Maar de tegels zien er prima uit hoor, zeker voor standaard! Die groepen, daar kregen wij er standaard maar weinig van, dus die hebben we later extra aan moeten leggen. Geen grote klus, maar fijn als het er standaard in zit.
Wij genieten zeker nog van het huis en we zijn nog iedere dag blij met de keuze om te verhuizenJullie gaan er vast ook van genieten straks!
Ah ok, ik dacht dat jullie die er standaard bij kregen. Bij mijn schoonzusje hebben ze daar namelijk ook niets extra voor gerekendquote:Op dinsdag 8 december 2015 15:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Voor die groep voor de inductie enzo hebben wij gewoon lbijbetaald hoorze geven het niet gratis weg haha.
Wat jammer van de buren. Hopelijk er verder wel goed contact mee?
Nee in ons huis wordt er standaard uitgegaan van koken op gas.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:09 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat jullie die er standaard bij kregen. Bij mijn schoonzusje hebben ze daar namelijk ook niets extra voor gerekend
Verder wel goed contact met de buren hoor, maar die schutting blijft toch een dingetje
Ja ik ook, maar goed het is niet anders. Hopen dat het bij jullie soepeler gaatquote:Op woensdag 9 december 2015 10:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee in ons huis wordt er standaard uitgegaan van koken op gas.
Ik blijf het wazig vinden van die schutting
Lets hope so haha.quote:Op woensdag 9 december 2015 11:37 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar goed het is niet anders. Hopen dat het bij jullie soepeler gaat
Ja had gisteren echt zo iets van. Schiet nu maar eens op want nu wil ik echt aan de gang.quote:
Dankjewel! En die zolder valt niks tegen idd. In de omschrijving staat ook dat hij veel meer basic opgeleverd zou worden. Maar wij klagen nietquote:Op dinsdag 15 december 2015 10:17 schreef Janar het volgende:
Dat ziet er inderdaad goed uit! Ook erg prettig dat de zolder al helemaal wit is.
Die rookmelder hangt er ook voor spek en bonen...quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
De zolder. Ze hebben de ketel al opgehangen gehad maar die liggen nu weer in het magazijn te wachten tot de oplevering. Ik vermoed gezien de vele diefstallen op c.v ketels bij nieuwbouw tegenwoordig. Omvormer ofzoiets van de zonnepanelen zit er ook nog niet in.
Plek waar de ketel komt te hangen en de wasmachne te staan.
[ link | afbeelding ]2015-12-14 15.21.27 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
slang van de afzuiging en kabel van de panelen.
[ link | afbeelding ]2015-12-14 15.21.09 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Nok van het dak met lichtpunt en rookmelder
[ link | afbeelding ]2015-12-14 15.18.14 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
raam
[ link | afbeelding ]2015-12-14 15.18.06 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Hoe werkt dat dan?quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:52 schreef speedfightrage het volgende:
[..]
Die rookmelder hangt er ook voor spek en bonen...
Rook komt daar niet zo snel bij doordat er er een soort lucht deken in de nok blijft.
We gaan De muren nog wit schilderen, laminaat erin en we willen er nog eens schuifdeuren maken zodat alles achter de knieschotten buiten het zicht ligt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Nette zolder inderdaad. Zou je niet veel meer aan hoeven te doen.
Die rookmelder moet inderdaad lager hangen. Bij mij hangt deze aan een staaf die uit de nok naar beneden hangt op plm 2,6 mquote:
Zal eens uitzoeken hoe dat zit anders is dat een mooi punt voor de vooropleveringquote:Op dinsdag 15 december 2015 12:00 schreef ralfie het volgende:
[..]
Die rookmelder moet inderdaad lager hangen. Bij mij hangt deze aan een staaf die uit de nok naar beneden hangt op plm 2,6 m
even een site opgezocht:quote:
Kan alleen vinden dat hij daar niet zo handig hangt. Niet dat hij daar niet mag hangen dus ik vrees dat mijn aannemer daar niet zo gevoelig voor zal zijn. Maar kan het altijd eens vragen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:53 schreef speedfightrage het volgende:
[..]
even een site opgezocht:
http://www.hemmink.nl/nieuws/Nieuw!_Ei_rookmelderpendel
staat ook de nen bepaling bij,
Die blijven open.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:33 schreef laziness het volgende:
Oh gaan die schotten niet meer dicht? Ik dacht dat komt nog...
Oeh ja dat kost wel ja.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die blijven open.
Heb er al een mooi systeem op uitgezocht Maarja die prijzen
Ja Agh ze zouden helemaal niks doen aan die zolder als ik kijk wat ze al wel gedaan hebben ben ik al blij eigenlijk hahaquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Oeh ja dat kost wel ja.
Jammer dat zij dat niet doen.
Wij hebben er meerdere luiken in zitten. Op zich is jouw systeem vast mooier
Wij hadden in het vorige huis een rails gemonteerd (aan die houten constructie die je nu hebt staan) en daar drie platen aan bevestigd die we over elkaar heen konden schuiven. Heeft weinig gekost en redelijk eenvoudig te maken.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
We gaan De muren nog wit schilderen, laminaat erin en we willen er nog eens schuifdeuren maken zodat alles achter de knieschotten buiten het zicht ligt.
Maar denk dat die schuifdeuren niet meteen komen budget technisch gezien
oogt dat een beetje netjes enzo?quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:11 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wij hadden in het vorige huis een rails gemonteerd (aan die houten constructie die je nu hebt staan) en daar drie platen aan bevestigd die we over elkaar heen konden schuiven. Heeft weinig gekost en redelijk eenvoudig te maken.
Ik heb je een dm gestuurd naar een foto.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
oogt dat een beetje netjes enzo?
Ja precies we zijn er kei blij mee. En dakraam is een goede keuze geweest voor wat extra licht.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:04 schreef Peacefulll het volgende:
Mooi TP! De zolder is al super zo. Geen bruine platen en al wel een mooie basis voor de knieschotten. Ik kan me wel voorstellen dat het nog wat onwerkelijk voelt.
En je hebt je eigen modderbad in je achtertuin. Goed voor de huid
Gezien dankjewelquote:Op dinsdag 15 december 2015 18:57 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik heb je een dm gestuurd naar een foto.
Joechei en de hoezee!quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We hebben een datum!!!
11 januari vooroplevering en 25 januari oplevering!!!
Echt wel heb de teller op de app aan kunnen passen haha.quote:Op zaterdag 19 december 2015 14:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Joechei en de hoezee!
Fijn! Nu echt aftellen.
Jaa! Nog maar iets meer dan een maandje en dan kunnen jullie mooi aan de klus.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We hebben een datum!!!
11 januari vooroplevering en 25 januari oplevering!!!
Ja we hebben er zo'n zin in!quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:49 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Jaa! Nog maar iets meer dan een maandje en dan kunnen jullie mooi aan de klus.
Nee niet van wanrooij. Al bouwen die wel in dezelfde wijkquote:Op zondag 20 december 2015 07:31 schreef BadderAapje het volgende:
Is de project makelaar van wanrooij? Het lijkt namelijk verdacht veel op de indeling voor ons eventuele nieuwbouw woning op een andere locatie.
Ik woon aan de andere kant van het land en heb ook die indeling.quote:Op zondag 20 december 2015 07:31 schreef BadderAapje het volgende:
Is de project makelaar van wanrooij? Het lijkt namelijk verdacht veel op de indeling voor ons eventuele nieuwbouw woning op een andere locatie.
Ik zat te twijfelen of ik wel of geen trappenkast moest pakken, maar als ik die trap van jou zo zie, lijkt me dat wel verstandig.quote:Op zondag 20 december 2015 08:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee niet van wanrooij. Al bouwen die wel in dezelfde wijk
Maar bijna alle nieuwbouw huizen hebben tegenwoordig een beetje dezelfde indeling. ik vind het zelf wel een prettige indeling
Ik kan naar een ding zeggen en dat is doen!quote:Op zondag 20 december 2015 09:11 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Ik zat te twijfelen of ik wel of geen trappenkast moest pakken, maar als ik die trap van jou zo zie, lijkt me dat wel verstandig.
We zijn al wel veel in de buurt wezen wandelen. We zitten op een paar minuten lopen van het bos af en daar wandelen we zeker eens per week. Vind hij helemaal fantastisch haha. Maar binnen is hij nog niet geweest.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:29 schreef naiipajiiau het volgende:
Mooi hoor !! Je zult wel staan te trappelen inmiddels! En is Loebes al eens mee geweest om een kijkje te nemen??
Hoop het ook. Al zagen we toen wij er laatst waren wel het een en ander. Lichtere plekken op het plafond in de woonkamer, stopcontact in de badkamer waar geen klepje op zit terwijl hij dicht bij water is enzo. Grote gaten in de muur wat niet kan bij behang klaar want dat zie je ook door het behang heen.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hopelijk zijn er weinig opleverpunten !
Staat het zo omschreven in de bouwomschrijving dat die wandcontactdoos spatwaterdicht (IP44) moet zijn ? Is in ieder geval standaard niet zo. e.e.a. natuurlijk afhankelijk van waar de wandcontactdoos geplaatst is en in welke zone hij zich dan bevind.quote:Op zondag 10 januari 2016 11:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
stopcontact in de badkamer waar geen klepje op zit terwijl hij dicht bij water is enzo
Staat niet in de bouw omschrijving wij hebben die later laten bijplaatsen. En dat via de sanitair leverancier besproken. Maar hij zit tussen de douche en de kraan van de Wasbak in. Erg kort op water dus. Lijkt me niet heel veilig.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Staat het zo omschreven in de bouwomschrijving dat die wandcontactdoos spatwaterdicht (IP44) moet zijn ? Is in ieder geval standaard niet zo. e.e.a. natuurlijk afhankelijk van waar de wandcontactdoos geplaatst is en in welke zone hij zich dan bevind.
Welke zone als je deze afmetingen ongeveer aanhoudt?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Staat niet in de bouw omschrijving wij hebben die later laten bijplaatsen. En dat via de sanitair leverancier besproken. Maar hij zit tussen de douche en de kraan van de Wasbak in. Erg kort op water dus. Lijkt me niet heel veilig.
Onze douche en Wasbak zitten veeeel dichter bij elkaar. En daar tussen zit dat stopcontact en lichtknop.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:11 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Welke zone als je deze afmetingen ongeveer aanhoudt?
[ afbeelding ]
In zone 2 mag hij in principe wel zitten.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze douche en Wasbak zitten veeeel dichter bij elkaar. En daar tussen zit dat stopcontact en lichtknop.
Kan het altijd proberenquote:Op zondag 10 januari 2016 16:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In zone 2 mag hij in principe wel zitten.
Buiten dat hebben zowel mijn vriend als ik 0 kennis als het gaat om bouwtechnische dingen. Ben benieuwd wat die nebeer/mevrouw nog gaat vinden.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:00 schreef Luuk84 het volgende:
Verstandig om iemand mee te nemen bij oplevering, in alle euforie ga je zelf (begrijpelijk) toch dingen missen
Zal ik doenquote:Op maandag 11 januari 2016 19:38 schreef Snoepje5 het volgende:
Ben benieuwd over je ervaring met de persoon van Eigen Huis, laat het zeker even weten hier!
Hoe staat het daar nu mee?quote:Op maandag 18 januari 2016 22:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog 1 week![]()
Maar ze hebben vanuit het stratenmakers bedrijf vorst verlet. En als de parkeerplaats achter maandag niet ligt kunnen wij niet bij het huis
Nog steeds verlet. Maar nog geen uitstel van de aannemer gehad dus heb nog goede hoop. Als het uitgesteld gaat worden ga Ik goed steigeren trouwens heel de planning overhoopquote:
Vandaag toch geen vorstverlet, of hebben zij andere regels als bij -6 gevoelstemperatuur.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nog steeds verlet. Maar nog geen uitstel van de aannemer gehad dus heb nog goede hoop. Als het uitgesteld gaat worden ga Ik goed steigeren trouwens heel de planning overhoop
als het zand nog bevroren is welquote:Op maandag 18 januari 2016 22:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog 1 week![]()
Maar ze hebben vanuit het stratenmakers bedrijf vorst verlet. En als de parkeerplaats achter maandag niet ligt kunnen wij niet bij het huis
Schijnbaar. Ik heb geen idee zit nou niet bepaald in de bouw haha.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:15 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Vandaag toch geen vorstverlet, of hebben zij andere regels als bij -6 gevoelstemperatuur.
En dan gaat men wel door met het straatwerk en over een half jaar is alles verzakt e.d.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan zetten ze er maar een verwarming op.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En dan gaat men wel door met het straatwerk en over een half jaar is alles verzakt e.d.
Dankjewel gaat vast goedkomen. En er zijn altijd dingen die tegen zitten. Maar daar is ook wel weer een oplossing voor.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:34 schreef naiipajiiau het volgende:
Oeh spannend! Alvast heel veel plezier! En hopelijk zit ALLES mee !![]()
Want jullie auto is bang voor andere ondergrond dan tegels?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]mogen ze weer opnieuw komen.
Ze waren vandaag nog niet begonnen trouwens.
Ben benieuwd wanneer ze weer starten.
Het is vooral frustratie dat alles weer op het laatste moment moet hoor. Snappen echt wel dat ze niet kunnen werken met vorst.
Maar.Wij kunnen straks met onze auto nog niet eens in de buurt van ons huis komen.
Gewoon hard zand zou prima moeten lukken. Zand (modder) waar hij tot zijn koplampen in verdwijnt niet echt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Want jullie auto is bang voor andere ondergrond dan tegels?
Oh nee daar kan je inderdaad niet overheen. Heb je bij de bouwer de vraag al neergelegd hoe ze denken dit op te gaan lossen? Want zelfs als ze vandaag zijn gaan straten krijgen ze het niet op tijd af.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gewoon hard zand zou prima moeten lukken. Zand (modder) waar hij tot zijn koplampen in verdwijnt niet echt.
Dus als ze dat puin neergooien waar ze de boel steviger mee gaan maken en verhogen zou dat al helpen.
De boel is strak bevroren. Hoorde dat ze iets aan het doen zijn met betonplaten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh nee daar kan je inderdaad niet overheen. Heb je bij de bouwer de vraag al neergelegd hoe ze denken dit op te gaan lossen? Want zelfs als ze vandaag zijn gaan straten krijgen ze het niet op tijd af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |