CHANANTquote:Op zondag 27 september 2015 20:20 schreef iBenny het volgende:
https://twitter.com/search?f=tweets&q=nos%20geenpeil
Ik had mezelf voorgenomen om ten minste 20 mensen te motiveren tot tekenen. Omdat de eerste shift 15.000 handtekeningen was. Dus als ieder van die 15K er dan 20 bij zou regelen, dan hadden we het gehaald!quote:Op zondag 27 september 2015 20:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als er nog 10.000 mensen zich genaaid voelen is dat wel 20.000 handtekeningen of meer
Hoe controleren ze handtekenen eigenlijk? Gaat het alleen om krabbel, of moet er ook kopie legitimatiebewijs afgestaan worden?quote:Op zondag 27 september 2015 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had mezelf voorgenomen om ten minste 20 mensen te motiveren tot tekenen. Omdat de eerste shift 15.000 handtekeningen was. Dus als ieder van die 15K er dan 20 bij zou regelen, dan hadden we het gehaald!
Nee, je vult gewoon naam, woonplaats in en een digitale handtekening (plus je mail-adres). De kiesraad controleert dat steeksproefsgewijs. Ik neem aan dat ze bijvoorbeeld 5000 mensen bellen en vragen of ze ook echt getekend hebben. Als dan 90% dit beaamt, dan is het goed. Of zoiets.quote:Op zondag 27 september 2015 20:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe controleren ze handtekenen eigenlijk? Gaat het alleen om krabbel, of moet er ook kopie legitimatiebewijs afgestaan worden?
Nice ik heb een middag mensen lastig gevallen in de kroegen van Groningenquote:Op zondag 27 september 2015 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had mezelf voorgenomen om ten minste 20 mensen te motiveren tot tekenen. Omdat de eerste shift 15.000 handtekeningen was. Dus als ieder van die 15K er dan 20 bij zou regelen, dan hadden we het gehaald!
Controleren ze de gegevens niet aan de hand van GBA? Om te kijken als de mensen echt bestaan?quote:Op zondag 27 september 2015 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, je vult gewoon naam, woonplaats in en een digitale handtekening (plus je mail-adres). De kiesraad controleert dat steeksproefsgewijs. Ik neem aan dat ze bijvoorbeeld 5000 mensen bellen en vragen of ze ook echt getekend hebben. Als dan 90% dit beaamt, dan is het goed. Of zoiets.
Super! Ik weet niet hoeveel mensen ik indirect heb laten tekenen, bijvoorbeeld via FB of met topics in de social media. Ik denk in totaal ook wel 100, en indirect-indirect (dus mensen die dat weer verder verspreidden?) Je zult het nooit weten.quote:Op zondag 27 september 2015 20:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nice ik heb een middag mensen lastig gevallen in de kroegen van Groningen. Ik kwam er mee weg omdat ik ongeveer elke eigenaar persoonlijk ken
![]()
. Heeft mij redelijk wat opgeleverd denk tegen de 200.
Hahaha wat gaat die NOS af als een gieterquote:Op zondag 27 september 2015 20:20 schreef iBenny het volgende:
https://twitter.com/search?f=tweets&q=nos%20geenpeil
Gek is het wel... Een uur later na de bekendmaking. Materiaal genoeg.quote:Op zondag 27 september 2015 20:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Kom op mensen een journaal en items zijn voorbereid dit item was gewoon niet voorbereid vandaar de korte reactie. Zit niet direct een groter complot achter
Ik denk dat ze gewoon contact met die mensen opnemen.quote:Op zondag 27 september 2015 20:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Controleren ze de gegevens niet aan de hand van GBA? Om te kijken als de mensen echt bestaan?
Nu krijgen we de discussie pas idd. Ben benieuwd hoe onze oude media dat gaan op pikken.quote:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL5N11X0L920150927quote:Dutch website says it will trigger referendum on EU-Ukraine ties
A Dutch website said on Sunday it had garnered enough signatures to force the Netherlands to hold a non-binding referendum on the EU's association agreement with Ukraine, in a move meant to signal popular dissatisfaction with Dutch European policy.
GeenStijl, a satirical news website known for its irreverent and raucous takes on controversial subjects ranging from Islam to immigration, said it had collected more than 440,000 signatures - far more than the 300,000 needed under Dutch law to trigger such a vote.
"YOU did it, out of love for democracy in the Netherlands and Europe, and to send a signal to The Hague and Brussels," the website told its readers in a post on Sunday evening. Any referendum is likely to be held during the Dutch presidency of the European Union, which starts in January.
Though the signatures must still be vetted for authenticity and eligibility by electoral authorities, the unexpected scale of interest is seen as an unwelcome challenge to the broadly pro-EU consensus in The Hague, even if it is unlikely to have any impact on Dutch government policy.
A founding member of the 28-member bloc, the Netherlands has in recent years cooled on European integration amid controversies about immigration from poorer new members in the East and rising poll showings by the anti-EU Freedom Party of right-wing populist Geert Wilders.
"The petition will definitely bolster the broader Eurosceptic and right-wing populist subculture. Expect more petitions," Cas Mudde, a Dutch specialist in political populism at the University of Georgia, told Reuters.
"It is a purely consultative referendum, which will almost certainly not change the Dutch position. I doubt turnout will be high, which will undermine the result," he added.
The website, which has a broadly anti-EU editorial line, said it chose the association agreement as a subject for a referendum simply because it was an EU-related topic eligible for a vote under Dutch electoral law.
But it also argued that the agreement, under which the EU will provide help and financial aid to Ukraine in return for it implementing economic and political reforms, is a major step towards membership for the East European country, which is fighting a war against Russian-backed separatists in its East.
"Have you ever been asked what you think of such an expansion of the EU?" asked the website.
The Netherlands' relationship with Moscow has been badly strained by the shooting down of an airliner with 298 people on board last year over Eastern Ukraine, two thirds of whom were Dutch.
Het verbaasde mij hoe makkelijk het ging, hey jongens 1 vraag he wat vinden jullie van de E.U.?quote:Op zondag 27 september 2015 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Super! Ik weet niet hoeveel mensen ik indirect heb laten tekenen, bijvoorbeeld via FB of met topics in de social media. Ik denk in totaal ook wel 100, en indirect-indirect (dus mensen die dat weer verder verspreidden?) Je zult het nooit weten.
Ik heb de kiesraad een mail gestuurd met de vraagquote:Op zondag 27 september 2015 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon contact met die mensen opnemen.
twitter:Nigel_Farage twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:14:15Dutch petition means it looks like that the Netherlands will have a referendum on an EU issue http://t.co/moZkLAjYmJ reageer retweet
twitter:Nigel_Farage twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:16:03This push for a Dutch referendum shows that many peoples across Europe, not just the British, are tired of the undemocratic EU. reageer retweet
Omdat ze weten dat de EU wordt afgeschoten als er een referendum komt.quote:Op zondag 27 september 2015 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
Snap niet hoe iemand die altijd op D66 stemde of nu op D66 zou stemmen hier op tegen kan zijn iig.
Ha ha. Toch pas jij ook een welbekende tactiek toe, namelijk het feit dat mensen graag consequent willen zijn.quote:Op zondag 27 september 2015 20:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het verbaasde mij hoe makkelijk het ging, hey jongens 1 vraag he wat vinden jullie van de E.U.?
Tegen: Tijd om ze eens het vuur aan de schenen te leggen met een referendum of niet?
Pro: Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens maar ik vind vooral dat het allemaal wat transparanter en meer open moet. Vind je ook niet? (Ja patroon).
De meeste waren zo om mensen die enigzins moeite kosten ging ik ging moeite insteken omdat ik in de tijd hun te overtuigen 4 anderen kon pakken.
Ik heb jouw tips uit jouw topic maar naast mij neergelegd die waren schandalig
Verkopen is mijn vakquote:Op zondag 27 september 2015 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ha ha. Toch pas jij ook een welbekende tactiek toe, namelijk het feit dat mensen graag consequent willen zijn.
Dus je begint met een vraag waar ze al 'ja' op moeten antwoorden, en dan voer je op. Willen ze consequent zijn, dan moeten ze uiteindelijk wel tekenen.
Hetzelfde wanneer mensen van Greenpeace beginnen met de vraag 'Houd u van dieren (of de natuur)'. Iedereen zegt dan bijna ja. 'Zou u dan een klein bedrag kunnen misssen' etc, etc.
Dit referendum houdt het hele EU verdrag opquote:“Omdat het raadgevend referendum zo nieuw is, bestaat hierover verwarring. Een woordvoerder van het Europees Parlement noemt het referendum ‘mosterd na de maaltijd’: het zal geen consequenties hebben voor de inwerkingtreding van het verdrag, denkt hij. Maar bij Buitenlandse Zaken zeggen ze iets anders. Als het referendum er inderdaad komt, wordt de Nederlandse ratificatie tot dat moment opgeschort. En alle EU-landen moeten ermee instemmen. Zo lang Nederland niet ratificeert kan het verdrag niet op 1 januari in werking treden, aldus Buitenlandse Zaken. Dat laatste wordt bevestigd door een woordvoerder van de Europese Commissie.”
Dan zijn juist zij huilies, had je nooit op een raadgevend referendum moeten inzetten en dus 1 van je kroonjuwelen moeten vershedderen...quote:Op zondag 27 september 2015 20:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat de EU wordt afgeschoten als er een referendum komt.
Snap het wel hoor; democratie is niet iets voor bange mensen.
Hahaha hier ook, mijn familie, op het werk, via FB en op de appquote:Op zondag 27 september 2015 20:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nice ik heb een middag mensen lastig gevallen in de kroegen van Groningen. Ik kwam er mee weg omdat ik ongeveer elke eigenaar persoonlijk ken
![]()
. Heeft mij redelijk wat opgeleverd denk tegen de 200.
Tja NOS is bang om dit aandacht te geven anders zullen er wel meer bezuinigingen aankomenquote:Op zondag 27 september 2015 20:44 schreef iBenny het volgende:
Het item bij RTL Nieuws...: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)nsen-achter-geenpeil
Bijna 4 minuten tegenover 19 seconden bij de NOS
Mijn werkgever is (terecht) tegen elke politieke uiting op het werkquote:Op zondag 27 september 2015 20:47 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Hahaha hier ook, mijn familie, op het werk, via FB en op de app
twitter:APechtold twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:38:53Ruim 300.000 tissues verder... :-) Gefeliciteerd #Geenpeil met de geslaagde referendum aanvraag! http://t.co/MHFadZPiaP reageer retweet
Man man man...quote:Op zondag 27 september 2015 20:48 schreef iBenny het volgende:
twitter:APechtold twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:38:53Ruim 300.000 tissues verder... :-) Gefeliciteerd #Geenpeil met de geslaagde referendum aanvraag! http://t.co/MHFadZPiaP reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |