abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:40:58 #31
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_156410023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:10 schreef Rodulf het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Janmaat

Als je dit leest is het echt schandalig hoe die man werd behandeld.
Verkeerde conclusie, het is schandalig dat Wilders met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt. Door de laffe moord in 2002 op Pim Fortuyn hebben sommige een vrijbriefje gekregen om hun xenophobe gal te spuwen.

Geert Wilders: "De politie moet met scherp schieten op Marokkanen."
Boomknuffelaar: "Nou nou, je gaat nu wel te ver hoor."
Geert Wilders: "Ik word gedemoniseerd!!1! Walgelijk!"

:{ fokking omgekeerde wereld!
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_156410487
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:40 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Verkeerde conclusie, het is schandalig dat Wilders met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt. Door de laffe moord in 2002 op Pim Fortuyn hebben sommige een vrijbriefje gekregen om hun xenophobe gal te spuwen.

Dat valt toch wel mee? Minder dan 10% van de stemmen gaan naar Wilders, de rest van het land lacht hem uit en/of vindt hem een verwerpelijk mannetje.
pi_156411745
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:33 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Veel grover als dat van die multi raciale huwelijken heeft Wilders ze volgens mij nog niet gemaakt.
Dat kan zijn, maar toch hebben die rechters dat zo toegegeven.
pi_156411927
Bij Wodan.
Ons land dat wij aan het IJsselmeer hebben ontrokken.
Onze Germaanse normen en waarden, bij Wodan
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_156412604
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:47 schreef Sigaartje het volgende:
Bij Wodan.
Ons land dat wij aan het IJsselmeer hebben ontrokken.
Onze Germaanse normen en waarden, bij Wodan
Hier kwam ik voor.
-nee-
pi_156412763
Had Janmaat het ook niet over Equatoriale hangmatcommunisten? :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_156412777
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn wat verschillen.

1. Janmaat was een racist en profileerde zich ook zo. Later in zijn leven is hij daar cryptischer over geworden maar zijn code was duidelijk. Wilders profileert zich als een islamhater en gooit het consistent op cultuur. Of dat oprecht is ga ik me niet over uitlaten maar het is in ieder geval slim want de focus blijft op het gedrag van bevolkingsgroepen. Als je het gaat hebben over hoe "die apen gewoon criminele genen hebben" dan zorg je er voor dat men zich op jouw wereldbeelden gaat focussen.

2. Janmaat werd uitgekostst niet zozeer om de inhoudelijke dingen die hij riep maar de persoonlijke aanvallen die hij deed en de zielige stugheid waarmee hij zichzelf als betonblok opwierp. Als Wilders weer over de schreef gaat met een persoonlijke aanval dan hoor je daar ook weer zat van in de media maar verder is Wilders geen continu betonblok voor elke vergadering. Hij doet net constructief genoeg mee dat andere politici gedwongen zijn om rekening met hem te blijven houden.

De verschillen zijn wellicht soms subtiel maar belangrijk.
Dank voor je reactie.

Dat Wilders zich beter staande kan houden in een debat is denk ik wel het grote verschil (als ik het vergelijk met oude video's van Janmaat).

Wilders speelt een slim spelletje door alles op de islam te schuiven.
pi_156412780
Dit is inmiddels al 1000 keer eerder verkondigd :O En het zal best, maar Janmaat was bijvoorbeeld wel antisemitisch.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_156412799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 21:15 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Poeh poeh, wat een extremisme allemaal zeg! Daar moet een politiek cordon omheen!
Met deze standpunten is niks mis in ieder geval.
pi_156412942
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 00:23 schreef MrSalazar het volgende:
Dit is inmiddels al 1000 keer eerder verkondigd :O En het zal best, maar Janmaat was bijvoorbeeld wel antisemitisch.
Als politicus is het sowieso met deze onderwerpen onwerkbaar dat de haat op joden zijn eigen woord en geschiedenis heeft gekregen, die Janmaat toonde af en toe echt ballen, ondanks dat hij altijd wat onzeker oogde. Mooie kerel, veel leuker dan Wilders.

Ik had Rutte wel eens tegenover Janmaat willen zien. Of Kok tegenover Wilders.
-nee-
pi_156413004
quote:
Nee, het is de fokking omgekeerde wereld dat iedereen die een andere mening over emigratie en integratie heeft dan de gutmensch, gelijk als xenofoob en racist wordt bestempeld.
:6
  zondag 27 september 2015 @ 20:20:26 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156430923
quote:

[..]

En nu dan wat er echt in jouw linkje stond:
quote:
DEN HAAG - De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dat zei fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid dinsdag.
Dit zou volgens hem bij voorkeur moeten gebeuren in het been. Als wettelijk wordt vastgelegd dat een agent na zo'n actie niet vervolgd wordt, zal volgens Wilders de aarzeling verdwijnen om hard op te treden tegen relschoppers.
Ze moeten dus op relschoppers schieten, bij ernstige rellen, en dan in het been.

Zoals jij het doet voorkomen zou Wilders gezegd hebben dat de politie bewapend de straat op moet om aldaar alle Marokkanen die niet op tijd vluchten kunnen een kogel door het hoofd te jagen. Wilders heeft echter wel wat anders gezegd. Net als bij Janmaat worden zijn woorden altijd verdraaid en uit de context gehaald.
The End Times are wild
pi_156443200

Bovenstaand is deel 1 van de serie "het zwarte schaap". Bekijk ze alle 6 zou ik zeggen.
Tenenkrommend is het. Hoe hier Janmaat wordt neergezet. Hij stelt hele redelijke vragen, en wordt volkomen als racist neergezet. Met name Hedy d'Ancona is vreselijk, maar ook Wouke van Scherrenburg. Ze beweert dat ze omvergereden werd door de rolstoel van mevrouw Schuurman.
Het is te krankzinnig voor woorden. Latere interviews met Schuurman laten een hele andere kant zien van zwart en wit. Zeker wanneer je de linkse terroristen van Kedichem ook nog aan het woord laat.
:r
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 28 september 2015 @ 09:49:30 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_156443360
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 20:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

En nu dan wat er echt in jouw linkje stond:

[..]

Ze moeten dus op relschoppers schieten, bij ernstige rellen, en dan in het been.

Zoals jij het doet voorkomen zou Wilders gezegd hebben dat de politie bewapend de straat op moet om aldaar alle Marokkanen die niet op tijd vluchten kunnen een kogel door het hoofd te jagen. Wilders heeft echter wel wat anders gezegd. Net als bij Janmaat worden zijn woorden altijd verdraaid en uit de context gehaald.
Dit is geen jaren 80 actiefilm, met scherp schieten betekent vrij snel dodelijke slachtoffers. Ook in een been (zo goed kan niemand mikken) kun je zo doodbloeden. Wilders is een rasmongool die veel te veel krediet heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 28 september 2015 @ 09:50:56 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156443382
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is geen jaren 80 actiefilm, met scherp schieten betekent vrij snel dodelijke slachtoffers. Ook in een been (zo goed kan niemand mikken) kun je zo doodbloeden. Wilders is een rasmongool die veel te veel krediet heeft.
Maar er is geen sprake van ' scherpschieten op Marokkanen' . Er is sprake van vuurwapengeweld bij ernstige rellen, na het geven van een waarschuwing, op de benen.

Essentieel anders dan wat beweerd werd dus. Daar gaat het mij om.
The End Times are wild
pi_156443398
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus een overheid die democratisch verkozen volksvertegenwoordigers de mond gaat snoeren? Ik kan nu even niet beslissen wat enger is.

Gaat de Ministry of Truth dat enforcen?
Er is een middenweg he!
  maandag 28 september 2015 @ 11:22:53 #47
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_156444816
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar er is geen sprake van ' scherpschieten op Marokkanen' . Er is sprake van vuurwapengeweld bij ernstige rellen, na het geven van een waarschuwing, op de benen.

Essentieel anders dan wat beweerd werd dus. Daar gaat het mij om.
Die uitspraak van Wilders "scherpschieten op relschoppers" was naar aanleiding van een wedstrijd tussen Jong Oranje en Jong Marokko, en er was wangedrag van de Marokkaanse fans. Punt is, het ging heel selectief over Marokkaanse relschoppers. Ik heb Wilders bijv. niets horen zeggen over de rellen van Olympique Marseille van laatst, of over welke andere relschoppers dan ook.

Het is alweer een tijdje geleden, maar rond die tijd 2008-2010 deed Wilders wel vaker dit soort selectieve uitspraken als het om Marokkanen ging. Er staat me ook nog iets bij van een burenruzie tussen Surinamers en Marokkanen, en dat Wilders de juridische kosten voor de Surinamers wou betalen oid. maar daar kan ik niets over terug vinden.

Plus, serieus voorstellen om de politie met scherp te laten schieten op een menigte is sowieso een achterlijk voorstel.
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit inderdaad :{ zo'n uitspraak toont alleen maar aan wat voor enorme debiel Wilders eigenlijk is. Voor zover al zijn andere uitspraken dat niet al deden "minder marokkanen", "Tweede Kamer is een nepparlement" etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door doppelgänger op 28-09-2015 11:29:01 ]
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_156445116
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Er is een middenweg he!
En wie bepaalt die?
Het parlement, binnen de grenzen van de normen en waarden die worden bepaald door de heilige mening van "Marcus_Zaagius".
pi_156445337
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Bovenstaand is deel 1 van de serie "het zwarte schaap". Bekijk ze alle 6 zou ik zeggen.
Tenenkrommend is het. Hoe hier Janmaat wordt neergezet. Hij stelt hele redelijke vragen, en wordt volkomen als racist neergezet. Met name Hedy d'Ancona is vreselijk, maar ook Wouke van Scherrenburg. Ze beweert dat ze omvergereden werd door de rolstoel van mevrouw Schuurman.
Het is te krankzinnig voor woorden. Latere interviews met Schuurman laten een hele andere kant zien van zwart en wit. Zeker wanneer je de linkse terroristen van Kedichem ook nog aan het woord laat.
:r
Ken je deze uitzending van Brandpunt?
Hello, my name is Oliver
pi_156445750
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:51 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Absoluut!
Mede daardoor word je nog woedender over de behandeling van mevrouw Schuurman.
En dan die actievoerder van de linkse SA die bij Kedichem die brandbom gooide.
Walgelijk wat een arrogantie. Geen greintje spijt. Want ze hadden immers gelijk! Dan moet je maar geen andere ideeën hebben dan deze linkse Waarheidhebbers.
pi_156446014
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:10 schreef Copthorne het volgende:

[..]

De antifascisten zijn de grootste fascisten in onze samenleving.
Ze zullen het stellig ontkennen, maar ze zitten qua gedachtegoed ook vaak dichterbij extreem-rechts dan bij het centrum. Zie het Hoefijzermodel
Robert Moog died for our synths
pi_156446139
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ze zullen het stellig ontkennen, maar ze zitten qua gedachtegoed ook vaak dichterbij extreem-rechts dan bij het centrum. Zie het Hoefijzermodel

Hoe kom je erbij. Dit zijn toch hippie's.
pi_156446155
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe kom je erbij. Dit zijn toch hippie's.
precies dat dus :')
pi_156446219
Verder vond ik Janmaat maar een vreemd en eng mannetje. Met vaak net zulke ideeën.

Maar het kritiek op hem kwam natuurlijk ook omdat de holocaust verser in het geheugen zat bij de mensen, volgens mij. Een aantal generaties later is dat tegenwoordig iets minder.

Daarnaast heeft Fortuyn het podium geopend voor een rechtse populist. Er was duidelijk een gat in het rechtse deel van het politieke spectrum toen, en die heeft hij toen gevuld met de LPF. Na de moord op hem, heerste het moraal om alles te kunnen zeggen in de politiek veel meer in de samenleving.

Wilder heeft met de Groep Wilders en PVV de plek van de LPF simpelweg ingenomen. Hij mag daarnaast tegenwoordig ook meer zeggen dan Janmaat toen, maar weet ook precies wat wel en niet kan (dit weer i.t.t. Janmaat).
pi_156451651
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:51 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Toevallig was ik net deze video aan het kijken. Echt een enorm lieve vrouw.
pi_156451687
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Absoluut!
Mede daardoor word je nog woedender over de behandeling van mevrouw Schuurman.
En dan die actievoerder van de linkse SA die bij Kedichem die brandbom gooide.
Walgelijk wat een arrogantie. Geen greintje spijt. Want ze hadden immers gelijk! Dan moet je maar geen andere ideeën hebben dan deze linkse Waarheidhebbers.
Ik snap sowieso nooit waarom veel linkse mensen zo'n moeite hebben met andersdenkenden. De linksen zijn zelf vaak de grootste fascisten.
pi_156452008
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 16:53 schreef Rodulf het volgende:

[..]

Ik snap sowieso nooit waarom veel linkse mensen zo'n moeite hebben met andersdenkenden. De linksen zijn zelf vaak de grootste fascisten.
Moeite hebben met andersdenkenden noem ik al vrij extreem, en extreem-links danwel -recht, deugen allebei niet..
pi_156452593
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:11 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Moeite hebben met andersdenkenden noem ik al vrij extreem, en extreem-links danwel -recht, deugen allebei niet..
Ik heb vooral slechte ervaringen met extreem-linksen. Had vroeger zo'n leraar die zijn hele klaslokaal had volhangen met extreem-linkse propaganda. Eigenlijk schandalig. Was een verschrikkelijke man.
pi_156455077
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het hoefijzermodel is niet echt serieus te nemen. Alleen de middelen die worden gebruikt kennen soms overeenkomsten, maar de ideologie en de gewenste eindsamenleving is haast precies het tegenovergestelde.

Deze post op reddit vind ik het wel goed uitleggen:

quote:
The Horseshoe theory--or at least, the classic version with communism on one end and fascism on the other--relies on the assumption that liberal democracy is the "default" state (that is, the closed end of the horseshoe) on which other ideologies are measured. Given how relatively young liberalism is in the grand scheme of human history, it makes a rather poor control group. The "criticism" section claims that anyone who questions the theory is either a damn commie or a damn Nazi.

https://www.reddit.com/r/(...)critical_article_on/

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2015 19:29:32 ]
pi_156455098
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:39 schreef Rodulf het volgende:

[..]

Ik heb vooral slechte ervaringen met extreem-linksen. Had vroeger zo'n leraar die zijn hele klaslokaal had volhangen met extreem-linkse propaganda. Eigenlijk schandalig. Was een verschrikkelijke man.
Nazi's zijn fijn volk wil je zeggen? Wat zijn je slechte ervaringen dan met extreemlinks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')