Je hebt gelijk. De overheid moet boetes en celstraffen gaan uitdelen voor stembandvibraties en toetsenbord-klakjes.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:26 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
We zijn een beetje doorgeslagen met dat hele vrijheid van meningsuiting. Het is inmiddels vrijheid van belediging geworden.
ik bedoel voornamelijk politici die maar alles kunnen roepen in het parlement.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De overheid moet boetes en celstraffen gaan uitdelen voor stembandvibraties en toetsenbord-klakjes.
Misschien wel een doodstrafje hier en daar als je kritiek hebt op een politicus. Dat zal die Nederlanders goed de mond snoeren met hun "meningen" over "dingen".
Oh wacht.
Dus een overheid die democratisch verkozen volksvertegenwoordigers de mond gaat snoeren? Ik kan nu even niet beslissen wat enger is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:36 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
ik bedoel voornamelijk politici die maar alles kunnen roepen in het parlement.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:24 schreef SpecialK het volgende:
Ik hoor dit sentiment steeds vaker.
Ga eens voor de gein filmpjes opzoeken van hoe hij zich gedroeg tijdens interviews en tijdens kamerdebatten.
Dan ga je snappen waarom die man een paria was. Niet om de dingen die hij riep maar vooral om de manier waarop hij zich gedroeg. Als een stugge zure oude man die zijn ongelijk koste wat het kost nooit toe wilde geven en mensen voor van alles en nog wat uitmaakte. Een beetje zoals die ene oude vent die elke VvE vergadering vergalt door anderen meteen van diefstal en fraude te beschuldigen.
Wat zijn vrouw is overkomen is verder natuurlijk schandalig maar hoe hij behandeld werd had hij volledig aan zichzelf te danken.
ik toevallig al een half uur Het Zwarte Schaap aan het kijken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:43 schreef jamesdeen het volgende:
Kijk Het zwarte schaap met Janmaat, TS. Perfecte samenvatting hiervan en zijn persoon:
[..]
Wat moet er - volgens jou- gebeuren als iemand zich beledigd voelt?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:26 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
We zijn een beetje doorgeslagen met dat hele vrijheid van meningsuiting. Het is inmiddels vrijheid van belediging geworden.
Maar als je het vergelijkt met Wilders..... ik heb vorige week zijn inbreng gezien in het Vluchtelingendebat en dat was echt 10x erger dan wat Janmaat ooit heeft gezegd.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:24 schreef SpecialK het volgende:
Ga eens voor de gein filmpjes opzoeken van hoe hij zich gedroeg tijdens interviews en tijdens kamerdebatten.
Dan ga je snappen waarom die man een paria was. Niet om de dingen die hij riep maar vooral om de manier waarop hij zich gedroeg. Als een stugge zure oude man die zijn ongelijk koste wat het kost nooit toe wilde geven en mensen voor van alles en nog wat uitmaakte. Een beetje zoals die ene oude vent die elke VvE vergadering vergalt door anderen meteen van diefstal en fraude te beschuldigen.
Wat zijn vrouw is overkomen is verder natuurlijk schandalig maar hoe hij behandeld werd had hij volledig aan zichzelf te danken.
Er zijn wat verschillen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:01 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Maar als je het vergelijkt met Wilders..... ik heb vorige week zijn inbreng gezien in het Vluchtelingendebat en dat was echt 10x erger dan wat Janmaat ooit heeft gezegd.
Opvallend dat in de linkse media destijds nauwelijks melding van die aanslag werd gemaakt. De linkse mensen vonden het wel best zo, zo'n aanslagje.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:24 schreef SpecialK het volgende:
De antifa is inderdaad en stelletje tuig. Ik hoor alleen gelukkig nog weinig over ze maar misschien let ik tegenwoordig niet goed genoeg op het nieuws.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:10 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Opvallend dat in de linkse media destijds nauwelijks melding van die aanslag werd gemaakt. De linkse mensen vonden het wel best zo, zo'n aanslagje.
De antifascisten zijn de grootste fascisten in onze samenleving.
In Nederland niet. In Duitsland zijn ze echter wel bijzonder groot nog. Daar is ook meer doelgroep denk ik.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De antifa is inderdaad en stelletje tuig. Ik hoor alleen gelukkig nog weinig over ze maar misschien let ik tegenwoordig niet goed genoeg op het nieuws.
Hij is misschien ook zo geworden omdat hij vaak stelselmatig genegeerd werd. Verder waren zijn standpunten absoluut niet extreem, veel van zijn ideeën zijn nu gemeengoed geworden, zowel bij linkse als rechtse partijen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:24 schreef SpecialK het volgende:
Nee. Zo was hij altijd wel. Hij kon totaal niet met de pers omgaan.quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is misschien ook zo geworden omdat hij vaak stelselmatig genegeerd werd. Verder waren zijn standpunten absoluut niet extreem, veel van zijn ideeën zijn nu gemeengoed geworden, zowel bij linkse als rechtse partijen.
Zo was het in 1985 nog heel racistisch om te vinden dat Turken in Nederland Nederlands moesten leren. Hoezo wij niet allemaal Turks leren dan?
Eigenlijk was Janmaat gewoon een visionair, want alles wat hij gezegd heeft over de toekomst van Nederland is uitgekomen en bijna al zijn standpunten zijn nu regeringsbeleid.
[ afbeelding ]
Hij was niet bijzonder charismatisch nee, dat klopt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Zo was hij altijd wel. Hij kon totaal niet met de pers omgaan.
Hij was niet racistisch. Hij zei z'n Surinaamse buurvrouw ook altijd vriendelijk goedendag. En ook op het partijbureau van de CP kwamen wel eens niet-blanken.quote:En hoewel ik het eens ben dat bepaalde opmerkingen en standpunten tegenwoordig gangbaarder zijn dan toen was hij toch echt een racist en beredeneerde hij vanuit een racistisch framework. Visionair zou ik het niet noemen. Zelfs een kapotte klok staat 2x per dag gelijk.
beledigd zijn is een keuze.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:26 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Het zal ook wel beetje mee spelen dat we nog met groter WWII trauma zaten dan nu. Een eng mannetje dat 'eigen volk' eerst gaat roepen kwam iets te vroeg.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn wat verschillen.
1. Janmaat was een racist en profileerde zich ook zo. Later in zijn leven is hij daar cryptischer over geworden maar zijn code was duidelijk. Wilders profileert zich als een islamhater en gooit het consistent op cultuur. Of dat oprecht is ga ik me niet over uitlaten maar het is in ieder geval slim want de focus blijft op het gedrag van bevolkingsgroepen. Als je het gaat hebben over hoe "die apen gewoon criminele genen hebben" dan zorg je er voor dat men zich op jouw wereldbeelden gaat focussen.
2. Janmaat werd uitgekostst niet zozeer om de inhoudelijke dingen die hij riep maar de persoonlijke aanvallen die hij deed en de zielige stugheid waarmee hij zichzelf als betonblok opwierp. Als Wilders weer over de schreef gaat met een persoonlijke aanval dan hoor je daar ook weer zat van in de media maar verder is Wilders geen continu betonblok voor elke vergadering. Hij doet net constructief genoeg mee dat andere politici gedwongen zijn om rekening met hem te blijven houden.
De verschillen zijn wellicht soms subtiel maar belangrijk.
De mens is een vreemd wezen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:25 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind dat altijd wel opmerkelijk. Dan heb je landsgrenzen en zo om de boel van elkaar te scheiden, maar als je dan aangeeft dat je de boel ook graag gescheiden houdt, dan word je voor van alles en nog wat uitgemaakt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |