quote:Op woensdag 23 september 2015 00:10 schreef Young_David het volgende:
Tot laat gewerkt aan m'n eerste course:
265D-0000-0062-7EEB
Heb een hekel aan die levels waar het onduidelijk is wat je moet doen, hier moet je gewoon de muntjes volgen
Benieuwd wat jullie er van vinden!
Het grappige is dat ik hem zelf met gemak haal, maar tot nu toe nog niemand anders :p. Zal wel komen omdat ik de hele avond met niets anders bezig was en hem ook constant aan het testen was.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:19 schreef thealterego1 het volgende:
[..]
Pff, netjes dat je hem zelf gehaald hebt. Moeilijk...
Tof! De screens erbij zijn wel fijn, dan weet je een beetje wat voor soort level het is. En met zo'n afbeelding vallen de levels meer op tussen alle andere posts.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:50 schreef Seroczynski het volgende:
Ik ben nog even bezig geweest met wat aanvullingen voor supermariomaker.nl. Eén daarvan is een 'badge' of 'banner', hoe je het ook wilt noemen. Daarmee krijg je een kant-en-klare afbeelding om bijvb. gemakkelijk te delen op verschillende fora.
Hier een paar vroege versies:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je kan zien moet ik er nog wat dingen aan fine-tunen (tips zijn welkom), maar vond het leuk om dit te delen.
De banners worden gegenereerd op basis van het ID dat toegekend wordt aan een course zodra deze gedeeld wordt via de website.
Ik heb dat eerste level 17 pogingen gegeven. Eén van die keren net op dat laatste blokje voor de vlag gestorvenquote:Op woensdag 23 september 2015 22:25 schreef RIVDSL het volgende:
De topic titel klopt helemaal. Heb deze week een wii u gehaald. Netjes aangesloten op de tv. Bleek echter niet nodig, gebruik alleen de gamepad.
Ik was bang dat ik mijn courses te moeilijk aan het maken was. Maar jullie kunnen er ook wat van. Net dat sawmill level uit de op zitten spelen en daarna follow de money. Ben gelijk helemaal gaar nu. Wel leuke levels overigens.
Had een eerste level gemaakt, maar niemand die hem geprobeerd heeft, heeft het einde behaald. Daarna maar wat makkelijkers gemaakt. Zal de course IDs even spammen.
F3F9-0000-005E-23CC Is een mario bros bovengronds level met wat lastige jumps
670C-0000-0066-5A15 Is een mario bros castle, niet al te moeilijk
Echt een smb3 waardig level dit. Had je even te kort gedaan door te denken dat ik vast zat aan het einde. Maar was gelukkig toch een oplossing voor.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:40 schreef Frumzel het volgende:
Nieuw level van mij:
Airships: AC0E-0000-0066-3128
Level met veel detail, zoals het hoort.
Kom tegenwoordig wel steeds vaker levels van wat hogere kwaliteit tegen en niet alleen maar onmogelijk levels en levels met 1 kubus met 200 vijanden op elkaar gestapeld...
Thnx for trying. Dat "lost levels" style blokje was overigens het eerste wat ik bedacht.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:51 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ik heb dat eerste level 17 pogingen gegeven. Eén van die keren net op dat laatste blokje voor de vlag gestorven
Misschien probeer ik het later nog wel een keertje, maar ik was nu ook even druk met die plaatjes van hierbovenquote:Op woensdag 23 september 2015 23:18 schreef RIVDSL het volgende:
Thnx for trying. Dat "lost levels" style blokje was overigens het eerste wat ik bedacht.
Ik dacht, omdat jij als eerste (en vooralsnog als enige) mijn level hebt gecomplete, laat ik jouw levels eens spelen.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:25 schreef RIVDSL het volgende:
De topic titel klopt helemaal. Heb deze week een wii u gehaald. Netjes aangesloten op de tv. Bleek echter niet nodig, gebruik alleen de gamepad.
Ik was bang dat ik mijn courses te moeilijk aan het maken was. Maar jullie kunnen er ook wat van. Net dat sawmill level uit de op zitten spelen en daarna follow de money. Ben gelijk helemaal gaar nu. Wel leuke levels overigens.
Had een eerste level gemaakt, maar niemand die hem geprobeerd heeft, heeft het einde behaald. Daarna maar wat makkelijkers gemaakt. Zal de course IDs even spammen.
F3F9-0000-005E-23CC Is een mario bros bovengronds level met wat lastige jumps
670C-0000-0066-5A15 Is een mario bros castle, niet al te moeilijk
Wat is jouw level dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 23:52 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ik dacht, omdat jij als eerste (en vooralsnog als enige) mijn level hebt gecomplete, laat ik jouw levels eens spelen.
Niet te doen man, kga constant dood
Klinkt goed; leg me even uit waar die code staat; dan pas ik de openingspost aan.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Op zich is één code per persoon voldoende. Met die code kun je alle levels can de maker vinden. Dan is de lijst niet zo lang
265D-0000-0062-7EEBquote:Op woensdag 23 september 2015 23:54 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Wat is jouw level dan?Probeer ik die van RIVDSL nog een keertje hehe
Als je een echte bikkel bent; heb wel 2 leveltjes voor je die bijzonder lastig zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:59 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ik heb net die van RIVDSL gehaald, zal die van jou eens bekijken ^^
Als je maar niet met Pit van Panga enzo aankomtquote:Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef Kriegspire het volgende:
[..]
Als je een echte bikkel bent; heb wel 2 leveltjes voor je die bijzonder lastig zijn.
Nee. Ze zijn kort en relatief makkelijk als je het daarmee gaat vergelijken. Heb ze in vorige post gezetquote:Op donderdag 24 september 2015 00:03 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Als je maar niet met Pit van Panga enzo aankomt
Ik ben een uurtje bezig geweest met P-Break en heb echt alleen die eerste jump onder de kniequote:Op donderdag 24 september 2015 00:04 schreef Kriegspire het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn kort en relatief makkelijk als je het daarmee gaat vergelijken. Heb ze in vorige post gezet
Ga zelf Panga proberen te halen vrijdag. Hele dag voor uittrekken
Je bedoelt vast bij de eindbaasquote:Op woensdag 23 september 2015 23:18 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Echt een smb3 waardig level dit. Had je even te kort gedaan door te denken dat ik vast zat aan het einde. Maar was gelukkig toch een oplossing voor.
Er zijn inderdaad veel van die levels met hele stapels vijanden. Vind het persoonlijk ook jammer dat alle top rated courses allemaal van die automario levels zijn.
Je kan een banner maken zodra je het level gedeeld hebt via supermariomaker.nl. Daar kan je de link invoeren van het level dat je gemaakt hebt en zodoende kan de banner ook gemaakt worden.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:40 schreef happynjitram het volgende:
Ik had hem al in het vorige topic gepost, maar volgens mij heeft nog niemand hem gechecked![]()
1ACA-0000-0060-B6F5
Kasteel in New super mario bros style. Heb heel wat werk in de aankleding gestopt en de obstakels zijn een combi van wat oude Mario levels en wat zelfverzonnen ideeen. Level is best lang, maar moet in 3 keer best te halen zijn. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden, dan neem ik dat mee in mijn volgende creatie!
@Seroczynski
Ik heb geprobeerd een banner te maken, maar het lukt niet.
Dan zal ik vanavond nog even kijken of ik een banner kan makenquote:Op donderdag 24 september 2015 13:44 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Je kan een banner maken zodra je het level gedeeld hebt via supermariomaker.nl. Daar kan je de link invoeren van het level dat je gemaakt hebt en zodoende kan de banner ook gemaakt worden.
De link naar je level staat op deze pagina:
https://miiverse.nintendo.net/users/ + jouw Nintendo Network ID + /posts
In mijn geval is dat dus https://miiverse.nintendo.net/users/Seroczynski/posts
Ik heb voor vanavond nog twee leveltjes te doen van hierZal die van jou ook eens bekijken.
Ik was goed onderweg met een level, maar vervolgens werd het weer een troepzooiquote:Op donderdag 24 september 2015 20:03 schreef Pheno het volgende:
Jullie vergeten toch niet mee te doen he
GAM / Win met Super Mario Maker
Zo, ik heb je eerste level zelfs nog even gedownload om in delen te proberen, en ik weet wel hoe je tot aan de vlag moet komen, inclusief die laatste paar hops, maar het is me niet gelukt om in 1x te doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef Kriegspire het volgende:
[..]
Als je een echte bikkel bent; heb wel 2 leveltjes voor je die bijzonder lastig zijn.
9CFC-0000-003A-6EE4
25CF-0000-004b-B40C
Mocht je ze halen, respect
Leuk level. Niet te moeilijk, deze kon ik wel in 1x halenquote:Op donderdag 24 september 2015 13:40 schreef happynjitram het volgende:
Ik had hem al in het vorige topic gepost, maar volgens mij heeft nog niemand hem gechecked![]()
1ACA-0000-0060-B6F5
Kasteel in New super mario bros style. Heb heel wat werk in de aankleding gestopt en de obstakels zijn een combi van wat oude Mario levels en wat zelfverzonnen ideeen. Level is best lang, maar moet in 3 keer best te halen zijn. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden, dan neem ik dat mee in mijn volgende creatie!
Thanks! Ik probeer inderdaad iets te maken wat overeenkomt met de moeilijkheidsgraad van normale Mario games. Ik kom maar weinig levels online tegen die een beetje kwalitatief sterk zijn en dat is wel jammer.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:27 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Leuk level. Niet te moeilijk, deze kon ik wel in 1x halenJe kan zien dat je er veel werk in hebt gestopt met die skulls. Voelde zeker niet oneerlijk aan, iets waar sommige levels nog wel eens last van willen hebben.
Tweede level moet je door de deur en dan via de POWblock die uit de buis komt bij de andere deur komen. Daar zit de P-switch die je moet gebruiken om bij de bloem te kunnen komen. It's not easy, I knowquote:Op donderdag 24 september 2015 21:27 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Zo, ik heb je eerste level zelfs nog even gedownload om in delen te proberen, en ik weet wel hoe je tot aan de vlag moet komen, inclusief die laatste paar hops, maar het is me niet gelukt om in 1x te doen.
Die tweede snap ik niet.
[..]
Leuk level. Niet te moeilijk, deze kon ik wel in 1x halenJe kan zien dat je er veel werk in hebt gestopt met die skulls. Voelde zeker niet oneerlijk aan, iets waar sommige levels nog wel eens last van willen hebben.
Ik kreeg het niet voor elkaar om op dat POW block te springen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:57 schreef Kriegspire het volgende:
[..]
Tweede level moet je door de deur en dan via de POWblock die uit de buis komt bij de andere deur komen. Daar zit de P-switch die je moet gebruiken om bij de bloem te kunnen komen. It's not easy, I know
Te doen deze. Weet niet of het de bedoeling was, maar na het laatste kanon kun je het eerste deel van het lift gedeelte skippen.quote:
Ik ben vooralsnog de enige die dat fire-level van jou heeft uitgespeeld.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:51 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ik heb dat eerste level 17 pogingen gegeven. Eén van die keren net op dat laatste blokje voor de vlag gestorven
Een bestaand stukje 45° rails oppakken en schudden, dat wordt dan een bocht. Was voor mij ook verwarrend eerst, sommige items kan je niet direct schudden vanuit de toolbar, maar moet je eerst neerzetten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:09 schreef Jesse_ het volgende:
ik zie in veel levels rails terug komen die rond is. Hoe zorg je dat een rail rond wordt? Ik krijg alleen maar hoeken
Ik zal niet rusten tot ik dit leven heb uitgespeeld.quote:Op zondag 27 september 2015 18:49 schreef Frumzel het volgende:
Van mij vandaag een gloednieuwe. Aantal uren op gezwoegd. Enjoy!
Choose The Right One: 61F2-0000-0076-CA78
Na 10 mislukte pogingen moet ik hier helaas op terug komen.quote:Op zondag 27 september 2015 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zal niet rusten tot ik dit leven heb uitgespeeld.
Zaten toch nog een paar schoonheidsfoutjes in, dus de levelcode is gewijzigd.quote:Op zondag 27 september 2015 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zal niet rusten tot ik dit leven heb uitgespeeld.
Dan zal ik later nog een nieuwe poging wagen.quote:Op zondag 27 september 2015 19:21 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Zaten toch nog een paar schoonheidsfoutjes in, dus de levelcode is gewijzigd.
Work In Progress...quote:Op zondag 27 september 2015 19:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan zal ik later nog een nieuwe poging wagen.
Wan't me...quote:Op zondag 27 september 2015 20:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zag een level dat mijn 'Choose your Destiny'-idee goed heeft uitgewerkt. Nice! Weet soms niet wie wie is omdat nicknames op Wii U anders zijn dan op FOK!
Watvoor idee was dat dan?quote:Op zondag 27 september 2015 20:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zag een level dat mijn 'Choose your Destiny'-idee goed heeft uitgewerkt. Nice! Weet soms niet wie wie is omdat nicknames op Wii U anders zijn dan op FOK!
Een aantal buizen bij de start die allemaal via een andere weg naar de finish leiden.quote:
Ik had die gedaan, maar kwam via elke buis op dezelfde manier bij de finishquote:Op maandag 28 september 2015 09:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Een aantal buizen bij de start die allemaal via een andere weg naar de finish leiden.
Ja, ben er zelf niet helemaal tevreden over. Overigens kun je volgens mij niet vastzitten, er is als het goed is altijd ergens een verborgen powerup. Anders moet ik terug om m aan te passen!quote:Op maandag 28 september 2015 13:12 schreef koei het volgende:
[..]
Ik had die gedaan, maar kwam via elke buis op dezelfde manier bij de finishPlus dat je vast kan komen te zitten onderin als je een keer geraakt wordt, waardoor je niet meer verder of dood kan. Vond 'm volgens mij niet sterwaardig vanwege de uitwerking
Dan was die erg goed verborgenquote:Op maandag 28 september 2015 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, ben er zelf niet helemaal tevreden over. Overigens kun je volgens mij niet vastzitten, er is als het goed is altijd ergens een verborgen powerup. Anders moet ik terug om m aan te passen!
In dat level van Roy kan je uit het onderste stuk komen door in het linker deel mid-air te bukkenquote:
Ik denk dat ik er zo ongeveer vier duidelijk tegen ben gekomenquote:Op maandag 28 september 2015 20:30 schreef Jesse_ het volgende:
Zo dit wordt mijn inzending voor de prijsvraag:
[ afbeelding ]
Er zitten 10 Fok!'s in verstopt die in principe in een run te zien zouden moeten zijn.
Ok, ik wist niet dat je als kleine Mario gewoon blokken op de grond openen kan. Nevermindquote:Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef Tsuraiden het volgende:
[ afbeelding ]
It takes a journey to grow up.
8C19-0000-007C-A817
Medium-hard tot hard level.
3 secties met jumps met tussenliggende checkpoints.
Geen trolling. Geen cheap deaths.
Enjoy!
Bij dat blok bij die grote koopa had ik rekening mee gehouden. Als je een warp pipe in gaat, dan gaan vines weer terug het blok in. Dus dan kun je het weer opnieuw doen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:54 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ok, ik wist niet dat je als kleine Mario gewoon blokken op de grond openen kan. Nevermind
Alleen dat blok bij die grote Koopa kan je maar éénmaal gebruiken dus dan moet je toch resetten.
ik vind het aantal gemaakte levels wel teleurstellend. 2,5 level per verkochte game.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:24 schreef thedeedster het volgende:
Geen verrassing voor de fans maar al meer dan een miljoen SMMetjes verkocht!![]()
http://www.insidegamer.nl(...)mario-maker-verkocht
En terecht.
Ik heb er in het begin vrijwel gemakkelijk zes gemaakt en geupload, maar zit nu ook al een tijdje zonder een goed idee voor een levelquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef koei het volgende:
[..]
ik vind het aantal gemaakte levels wel teleurstellend. 2,5 level per verkochte game.
Ik zit op de vijf geuploade levels denk ik, maar dan nog is 2,5 per spel echt heel weinig. Er zijn genoeg mensen die de spellen met meerdere personen (om de beurt) spelen. Dat betekent dat er dus heel veel mensen hun levels niet uploaden, of alleen maar levels spelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:22 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ik heb er in het begin vrijwel gemakkelijk zes gemaakt en geupload, maar zit nu ook al een tijdje zonder een goed idee voor een level
Ja, dat kan op Miiverse .. of je kan ze delen op supermariomaker.nl - Daar kan je ook bannertjes vandaan halenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:05 schreef koei het volgende:
[..]
Is er trouwens een manier om levels online terug te vinden ergens op internet, zonder tussenkomst van de Wii U?
Ik heb er zelf 7, met 21 sterren. Vanaf 20 sterren mag je er toch meer dan 10 publiceren?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef koei het volgende:
[..]
ik vind het aantal gemaakte levels wel teleurstellend. 2,5 level per verkochte game.
Je moet 50 sterren hebben voor de 2e munt, vanaf wanneer je 20 levels mag uploaden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb er zelf 7, met 21 sterren. Vanaf 20 sterren mag je er toch meer dan 10 publiceren?
Ik moet wel zeggen, dat ik niet denk 20 levels of meer zelf te gaan uploaden.
Ah, alleen die van jezelf komen er opquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:58 schreef Seroczynski het volgende:
Zo, heb lekker veel tijd gehad om even iets minder originele levels te bouwen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat bedoel je?quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:26 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ah, alleen die van jezelf komen er op
Als ik mijn code invul gebeurt er helemaal niets, die van jou doen het wel, maar 't is jouw site zo te zienquote:
Mja, ik ben er nu even mee bezig om het allemaal wat duidelijker te maken. Het is niet de code die je dient in te voeren op de website, maar het adres naar je Miiverse post. Deze kan je vinden door naarquote:Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Als ik mijn code invul gebeurt er helemaal niets, die van jou doen het wel, maar 't is jouw site zo te zien
quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:02 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Hoe kan je ongeschonden langs die drie thomps in het begin komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Gaaf, ik heb die van mij vandaag binnen gekregenquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:50 schreef Henno het volgende:
Vandaag een nieuwe gadget (Elgato Game Capture HD60) gescoord en wat geklooid met hun software en ffmpeg met twee van mijn levels:
Puik apparaatje, zo klein en dan USB bus-powered eventjes 1080p/60fps encoden
Congrats!quote:Op maandag 28 september 2015 20:30 schreef Jesse_ het volgende:
Zo dit wordt mijn inzending voor de prijsvraag:
[ afbeelding ]
Er zitten 10 Fok!'s in verstopt die in principe in een run te zien zouden moeten zijn.
Ik heb het net in de comments op de frontpagina geplaatst, maar hier zal het ook niet mis staanquote:
Die was wel funquote:
Thanks!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:28 schreef DarkY.NL het volgende:
Heb de laatste dagen 4 lvls met basic stuff gemaakt, niet lang en vrij easy.
En net een uurtje wat rond geklikt om (bijna?) alles vrij te spelen.
Kan eindelijk een buis maken en maar redelijke easy lvl als je het 1 maal door hebt...:
[ afbeelding ]
Maar moet nog een leuke ingeving krijgen, online zijn echt leuke dingen te vinden
[..]
Die was wel fun
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:12 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Thanks!Ik heb jouw level even geprobeerd maar ik vind hem zeker niet redelijk easy. Zit telkens een pixeltje of twee ernaast en dan ben ik alweer dood. Of is er een truukje voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuke lvls.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:42 schreef Frumzel het volgende:
2 nieuwe van mij:
The New Underground: 6FE3-0000-0092-0772
Wait for the BOMBS!!: 31ED-0000-009B-B6C5
Have fun!!
'k Ga 'm eens checken!quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:30 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
leuke lvls.
Heb net ook een simpele gemaakt, beetje een lookalike van de Marioland lvl waarin je kan vliegen. Je kan bovenlangs vliegen en alles omzeilen, maar ja...
b46a-0000-00a0-aad8
Zo, dat zijn er eigelijk al heel watquote:Op zondag 11 oktober 2015 22:48 schreef Frumzel het volgende:
Hier een nieuw overzicht van levels uit de openingspost + de in dit topic geplaatste codes in volgorde van plaatsing (exclusief de level-banners, deze waren niet te kopiëren/plakken en sommige banners waren verdwenen)
Had het niet eens geprobeerd op die manier. Dacht dat ie toch alleen de link van het plaatje zou kopiëren. Bij deze toegevoegd!quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:19 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Zo, dat zijn er eigelijk al heel watIk heb er een lading van gespeeld, maar nog lang niet alle.
Die banners zijn gewoon te kopieren, is gewoon een plaatje. Die vier op de eerste pagina waren een vroege versie en die zijn offline, maar van Fok! mag ik mijn reacties niet meer wijzigen om die afbeeldingen aan te passen of te verwijderen
Ik ben op een gegeven moment toch wel door al mijn ideeen heen, en speel nu voornamelijk levels van mensen hier en andere locaties (dat zet ik vervolgens op YouTube trouwens).quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:00 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb het spel nog geen week en ik merk nu al dat het slecht is voor mijn studie.
Ik vraag me af welke "komende Super Mario-versie" ze bedoelen..quote:Nintendo jureert Super Mario-levels van Groningse studenten
Wie kent de spellen van Super Mario niet? Al sinds de jaren '80 maakt Nintendo games met het bekende figuurtje voor allerlei spelcomputers. Voor de nieuwste Super Mario op de Wii U heeft Nintendo de hulp ingeroepen van de Hanzehogeschool.
Studenten van de nieuwe opleiding Game Design & Development mogen namelijk zelf een level maken die in de komende Super Mario-versie komt. Ze mogen hierbij hun creativiteit de vrije loop laten gaan.
Dat heb ik er ook een beetje mee. Dat en het is gewoon te veel werk om leuke levels te spelen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik denk dat ik al een beetje uitgekeken ben op Mario Maker. Had het er vorige week met een vriendin over, maar het bouwen van levels is mij te tijdrovend en het spelen van levels mist een gevoel van achievement, er is geen progressie.
Als een update voor de volgende drie zaken kan zorgen wordt dat een stuk beter denk ik:
› Mogelijkheid tot maken van werelden, dus 1-1, 1-2, 1-3, etc.
› Star coins
› Savepoints in de levels
Dit idd, die auto levels zijn knap enzo, maar nou nietecht leuk om een hele avond mee te vullenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:07 schreef Young_David het volgende:
Wel herkenbaar. Ik mis bij bij veel onlinelevels toch een stukje kwaliteit. Moeilijkheid wordt vaak gemaakt door slecht leveldesign. En de hoogst beoordeelde levels zijn van die vreselijke automatische levels.
Worlds en Star Coins zijn erg welkom. Plus wat meer redactie op goede levels.
Leuk level. Niet te moeilijk maar heb hem ook niet in één keer gehaaldquote:Op maandag 19 oktober 2015 18:30 schreef Frumzel het volgende:
[ afbeelding ]
Heb het nu ook door, van die banners.
Hoe werkt dat met die banners?quote:Op maandag 19 oktober 2015 18:30 schreef Frumzel het volgende:
[ afbeelding ]
Heb het nu ook door, van die banners.
Miiverse adres van je level invoeren op supermariomaker.nl en dan is de afbeeldingquote:
Cool. Ga kijken of ik het filmpje kan vinden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:44 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Leuk level. Niet te moeilijk maar heb hem ook niet in één keer gehaaldHeb er een filmpje van gemaakt en geupload naar YouTube, hoop dat je het niet erg vind ^^ Collega zei ook al dat je een leuk level had.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:04 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Cool. Ga kijken of ik het filmpje kan vinden.
Had 'm gisteren ingestuurd bij een streamer op twitch, maar die snapte denk ik weinig van mario maker en dat er designfouten in zaten.... Een streamer die trouwens ook enorme eisen gaat stellen als max. 1 level per uur, je moet 'm volgen wil ie het level spelen en dat je moet laten weten dat je er nog bent in de Twitch-chat, terwijl ie ondertussen 3 kijkers had en zo'n 30 volgers in totaal...
Had 'm inderdaad daar ook gevonden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:30 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Staat ook bij je level op de website zelf (moet dat nog even tweaken zodat het beter opvalt).
Enne, wat een prutser moet dat zijn geweest
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:09 schreef Infinitism het volgende:
mijn nieuwste level
Level name Legendary Lava Lake
Level ID 497C-0000-00B6-8BCB
Description Super Mario Bros 3 - Castle
Durf je het aan om dit level te halen, waar vijanden zich bijna niet durven te vertonen? gebruik je platform skills om aan het eind te komen. Tip: Je kunt het level halen met je schoenen aan!
**An image/video**
http://imgur.com/a/iLSGj
True, op Tweakers is het ook nog maar een klein clubje. Ik follow zo'n beetje iedere Nederlander die hier een en daar een keertje een level heeft gedeeld dus zie in-game zat nieuwe levels. Ben benieuwd of de game uiteindelijk een lang leven is gegund of niet.quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:57 schreef djkoelkast het volgende:
Ik vind het vooral vervelend dat ik zo lang moet wachten op nieuwe items, ik moet op 3 verschillende dagen dingen doen wil ik er eens wat bijkrijgen. Die andere dingen heb ik nu wel gezien.
Ik had liever gewoon elke keer als ik opstart nieuwe dingen gehad, ik heb geen tijd om elke dag te spelen en geen zin om uren achter elkaar te spelen.
Hoe moet ik dat weten, ik speel het spel gewoon en ga er niet op internet van alles over lezen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:08 schreef Seroczynski het volgende:
[..]Je kan alles heel snel unlocken. Van alle nieuwe items even ééntje neerzetten in je level, dan iets kiezen als een willekeurig blok of muntje, je hele scherm volspammen (stylus op het scherm, van links naar rechts en boven naar onder via d-pad / analoog) en dan krijg je binnen vijf minuten de volgende lading nieuwe items. Heb je in no-time alle unlockables. Dacht dat iedereen dat wel wist
Ik zoek altijd naar oplossingen voor dingen die ik vervelend vind. Bij deze, kan je zelf kijken of je er gebruikt van gaat maken of nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat weten, ik speel het spel gewoon en ga er niet op internet van alles over lezen.
Drie glazen sinas voor deze manquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:52 schreef WesleyB het volgende:
Zo, die Auto Mario-levels ben ik meer dan zat zegWat een lame ass community kan Mario Maker hebben.
Ik heb zelf inmiddels zes levels gemaakt, zal die hieronder plaatsen.
Mine Kart Carnage Part One (DKC): 20E9-0000-00C9-8B34
Jungle Hijinxs Redux: 25D3-0000-00C8-04E5
Project Eldor: 7FCF-0000-00C6-30EC
Ghost Trick: FA6C-0000-00C4-6955
Cruel Castle: 3370-0000-00C3-2BAB
Jump for Joy: 8BE3-0000-00BEF209 (dit was m'n eerste level)
En nu ga ik wat levels uit dit topic spelen! Ik ben benieuwd wat jullie van mijn levels vinden, guys. Oh en ik ben vrijgevig met sterren, omdat we allemaal meer levels zouden mogen uploaden, amirite?
Een voor elk level dat ik heb uitgespeeld?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Drie glazen sinas voor deze man
Skycastle vond ik een leuk level om te doen, heb daar ook even een comment achter gelaten. Het andere level ben ik nog niet aan toe gekomen.quote:Op maandag 2 november 2015 21:06 schreef Gutanoth het volgende:
Hee jongens, dit zijn 2 van mijn levels:
Hopelijk vinden jullie ze leuk!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha tof, grappig om iemand anders je level te zien doenquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:10 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Skycastle vond ik een leuk level om te doen, heb daar ook even een comment achter gelaten. Het andere level ben ik nog niet aan toe gekomen.
damn die eerstequote:Op woensdag 23 september 2015 22:25 schreef RIVDSL het volgende:
De topic titel klopt helemaal. Heb deze week een wii u gehaald. Netjes aangesloten op de tv. Bleek echter niet nodig, gebruik alleen de gamepad.
Ik was bang dat ik mijn courses te moeilijk aan het maken was. Maar jullie kunnen er ook wat van. Net dat sawmill level uit de op zitten spelen en daarna follow de money. Ben gelijk helemaal gaar nu. Wel leuke levels overigens.
Had een eerste level gemaakt, maar niemand die hem geprobeerd heeft, heeft het einde behaald. Daarna maar wat makkelijkers gemaakt. Zal de course IDs even spammen.
F3F9-0000-005E-23CC Is een mario bros bovengronds level met wat lastige jumps
670C-0000-0066-5A15 Is een mario bros castle, niet al te moeilijk
Het level ging niet overal even goed. Ik moest meerdere malen erg lang wachten bij de mushroom en dat blauwe platform, omdat de mushroom weer naar beneden viel. Ook het gedeelte met de bommetjes moest ik even doorkrijgen. Voelde aan als een beetje priegelen, maar uiteindelijk toch gehaaldquote:
Leuk levelquote:Op zondag 8 november 2015 20:02 schreef Frumzel het volgende:
Mijn eerste nieuwe level met Checkpoints. Enjoy!
[ afbeelding ]
Hidden Blocksquote:Op donderdag 12 november 2015 08:23 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Leuk levelIk begrijp alleen niet wat je bedoel met "CP - HB's at End!". Ik zie dat je ook de term "CP" in je nieuw aaah, CP zal wel CheckPoint zijn. Wat betekend HB dan? Has Boss?
Ik heb de omschrijving van de video's ook aangepast :-)quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:45 schreef Frumzel het volgende:
Ook video-url's op de site aangepast (waren er zover ik kon zien 2 nodig). Video komt dan niet meer volledig overheen met het level, maar het idee is er nog wel. (en heb zelf geen capturekaart, dus kan ze niet zelf uploaden).
Goed bezig!quote:Op vrijdag 13 november 2015 08:47 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
Ik heb de omschrijving van de video's ook aangepast :-)
Ik heb nog een van je updated leveltjes doorgespeeld. Ik loop er een beetje traag door heen maar wist op het moment van opnemen dan ook niet wat me te wachten stondquote:
In december was onderstaande al toegevoegdquote:Een van de nieuwe toevoegingen is de sleutel uit Super Mario World voor het Super Nintendo Entertainment System: hiermee kunnen spelers gesloten deuren openen om toegang te krijgen tot nieuwe delen van het level. Je krijgt sleutels en gesloten deuren door respectievelijk met P-schakelaars en deuren te schudden. Deze items kunnen gecombineerd worden om uitdagende nieuwe levels te maken. De sleutel kan zelfs aan vijanden toegevoegd worden, zodat spelers deze moeten verslaan om de sleutel te krijgen en verder te kunnen. Hierdoor is het nu mogelijk om levels te maken met verplichte eindbaasgevechten.
Wanneer spelers tijdens het maken van een level met een munt schudden, verandert deze nu in een roze munt. Als een speler alle roze munten in een level heeft gepakt, verschijnt er een sleutel. Door de sleutel, gesloten deur en roze munten te combineren, kunnen spelers hun verbeelding de vrije loop laten en unieke puzzellevels maken.
Er wordt ook een nieuwe spijkerzuilen aan het spel toegevoegd. Deze enorme, onheilspellende pilaren waren voor het eerst te zien in Super Mario World en komen verpletterend hard omlaag vallen. De bouwer van een level kan spijkerzuilen laten verschijnen door met een Thwomp te schudden.
Spelers die op zoek zijn naar een pittige uitdaging hebben geluk, want na het downloaden van de gratis update wordt het nieuwe niveau 'supermoeilijk' toegevoegd aan Missie met 100 Mario’s. Dit nieuwe niveau verzamelt willekeurige levels die na hun creatie zijn gecategoriseerd als 'supermoeilijk'. Door Missie met 100 Mario’s op dit niveau te voltooien kunnen vijf nieuwe ?-paddenstoelkostuums worden vrijgespeeld. Er zijn ook drie nieuwe kostuums voor de stand 'normaal' en vier voor de stand 'moeilijk'.
Niet alleen in de game zelf zijn er nieuwe toevoegingen. De Super Mario Maker Bookmark-website, waarmee spelers vanaf een smartphone of tablet of via het internet naar levels kunnen zoeken, toont nu ook de wereldrecords van Super Mario Maker-spelers.
Er zijn onlangs ook enkele nieuwe kostuums aan het spel toegevoegd, inclusief die van de altijd slimme en soms een tikje gestoorde professor K. Wibus uit de Luigi’s Mansion-games. Fans van Daisy kunnen de avonturen in het officiële level Sarasaland voltooien voor het Daisy-kostuum. Spelers kunnen in de levelwereld regelmatig nieuwe officiële levels vinden.
En in november al onderstaandequote:Spelers kunnen op hun computer, tablet of telefoon naar het nieuwe zoekportaal Super Mario Maker Bookmark gaan om aanbevolen levels te bekijken, of hun ideale uitdaging vinden door het totaalaanbod te filteren op moeilijkheidsgraad, thema, stijl en meer. Spelers kunnen ook zoeken met behulp van verschillende labels, waardoor het makkelijker wordt om levels te vinden in specifieke categorieën als automatisch, puzzel, muziek en meer. Interessante levels kunnen vervolgens worden toegevoegd als Bookmarks om ze direct toegankelijk te maken in het spel*. Deze uitgebreide opties zijn ook toegankelijk op de Wii U via de levelwereld in Super Mario Maker, waar spelers meteen aan de slag kunnen met een gevonden level door NU SPELEN te kiezen. Wanneer het zoekportaal Super Mario Maker Bookmark op 22 december beschikbaar wordt, wordt er een link naar dit zoekportaal toegevoegd aan de Super Mario Maker-website.
Op 22 december komt er ook een software-update uit die nog meer functies aan het spel toevoegt, inclusief voorwerpen die nooit eerder in de Super Mario-serie verschenen. Spelers kunnen onder andere de volgende nieuwe elementen verwachten:
Vuur-Koopa-Clown-capsule: Perfect voor het maken van vlieg-en-schiet-levels. Dit vlammende voertuig kan vuurballen schieten en met een opgeladen schot zelfs blokken vernietigen.
P-warpdeuren: In tegenstelling tot normale warpdeuren zijn P-warpdeuren alleen zichtbaar wanneer de speler een P-schakelaar heeft gebruikt – ideaal voor listige spookhuisontwerpen.
Bumper: Wanneer Mario dit donutvormige object aanraakt, stuitert hij erbij vandaan.
Andere toevoegingen: het zoekportaal Super Mario Maker Bookmark wordt toegankelijk vanuit de levelwereld, terwijl op de pagina met levelinformatie nu wordt vermeld wat de snelste tijd is en welke speler als eerste het betreffende level heeft voltooid.
Je kunt de nieuwe voorwerpen in actie bekijken in deze nieuwe video, of een eerste blik werpen op de Super Mario Maker Bookmark in een aparte trailer. Beide video's zijn beschikbaar op YouTube.
Naast deze manieren om nieuwe levels te vinden en maken, kunnen fans ook uitzien naar nieuwe officiële levels waarin nieuwe Kostuum-Mario's kunnen worden vrijgespeeld. Tot de beschikbare kostuums behoren onder andere Kikker-Mario en het Mario-trio uit Mario & Luigi: Paper Jam Bros., terwijl er op 18 december een nieuw officieel level van Nintendo Badge Arcade beschikbaar wordt. Meer uitdagingen zijn te vinden in het archief met 'Levels van de week' van Super Mario Maker, deze verzameling bestaat uit leuke, door vindingrijke spelers gemaakte levels die door Nintendo zelf zijn geselecteerd. Je kunt ook tips lezen voor het bouwen van levels in Super Mario Maker.
quote:Op 5 november voegt een gratis software-update voor Super Mario Maker nieuwe content toe aan deze succesvolle Wii U-game, inclusief de mogelijkheid om checkpoints in levels te plaatsen, en extra levelwereldcategorieën met nieuwe levels van Nintendo en andere officiële makers. Er zijn nu meer dan 3,3 miljoen levels beschikbaar en deze nieuwe functies geven spelers nog meer mogelijkheden om verrassende levels te maken, delen en spelen.
De toevoeging van checkpoints houdt in dat spelers nu één of twee checkpointvlaggen in hun levels kunnen plaatsen die de punten markeren waar spelers weer mogen beginnen als ze een leven hebben verloren. Ze hoeven daardoor niet langer helemaal opnieuw te beginnen. Spelers kunnen deze checkpoints toevoegen aan hun eerder gemaakte levels en deze opnieuw uploaden, of deze functie in geheel nieuwe levels gebruiken.
Na de update kunnen spelers ook power-ups toevoegen die afhankelijk zijn van Mario’s status. Als je bijvoorbeeld een superpaddenstoel combineert met een vuurbloem en deze samen in een blok plaatst, dan zal kleine Mario een superpaddenstoel ontvangen en Super Mario een vuurbloem.
De software-update voegt aan de online Levelwereld ook officiële levels toe die zijn gemaakt door partners van buiten Nintendo. Een van de eerste officiële levels is Ship Love, het winnende level van het evenement Hackathon, dat eerder dit jaar werd gehouden op het Facebook-hoofdkantoor, in samenwerking met Nintendo of America*.
Er worden wereldwijd telkens weer nieuwe officiële levels aan de lijst toegevoegd, en in sommige ervan zou een ?-paddenstoel wel eens een nieuw personage kunnen opleveren. Daarnaast wordt aan levelwereld een nieuwe categorie toegevoegd met levels van officiële makers, waaronder levels van Nintendo.
Ga naar de bookmark-site: https://supermariomakerbookmark.nintendo.net Handiger om de leuke levels er uit te vissen dan het in-game systeem.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:15 schreef koei het volgende:
Iemand hier nog een goed level gemaakt? Of speelt niemand het meer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |