Nee, inderdaad.quote:Op zondag 20 september 2015 00:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hoeft niet het gevolg te zijn van indoctrinatie.
Evolutie was nadien toch relevant? Na de schepping danquote:Op zaterdag 19 september 2015 21:56 schreef Hexx. het volgende:
Bedoel je nu vóór of ná de schepping?
God is toch alwetend? Dan hoeft hij toch niet te kijken om het te weten? Maar over vrije wil, de mens kan God niet begrijpen, en kan dus ook niet een oprechte keuze maken. Is het wel een vrije wil als God de mens heeft geschapen op dusdanige manier dat de mens het niet kan begrijpen? Daarnaast, waarom de mens straffen als de mens niet doet wat God wil? Hoe vrij is die wil dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:56 schreef Hexx. het volgende:
Hij zou het kunnen zien als hij keek. Maar hij geeft vrije wil, he.
Gast, wat je in dit topic getypt hebt vond ik het meest verontrustende wat ik gedurende een maand op Fok! gelezen heb. Dit doet mij denken aan Il Sung, de vroege jaren van Castro, de Grote Revolutie en Hoxha. Degene die hier een erg negatieve draai aangegeven heeft was jij al met je eerste post.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:20 schreef Odaiba het volgende:
Pff wat is religie nog een heilig huisje voor sommige hier zeg... Mijn intenties waren goed, maar jullie geven er weer een erg negatieve draai aan.
Verplicht uitbannen is geen optie. Dat is al eerder zonder succes geprobeerd. Het gaat om zelfbewust durven denken, individuele keuzes durven en kúnnen maken, de wijze waarop opvoeding invloed heeft op religiekeuze en natuurlijk wetenschappelijke vooruitgang die ons steeds meer inzicht geeft op bepaalde levensvragen van wie en wat we nu werkelijk zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef Odaiba het volgende:
Hoe kunnen we nou op een beschaafde en vriendelijke manier religie uitbannen?
Nederland is het voorbeeld als het gaat om ontkerkelijking, maar we zijn er nog lang niet. Sterker nog, waar het christendom afneemt, groeit de islam.
Hoe kunnen wij als mensen er nu voor zorgen dat religie echt iets wordt van het verleden, met in het achterhoofd dat een kleine groep altijd nog zal geloven, al is het in het spaghetti monster.
Zullen we anders eens beginnen met het afschaffen van het religeus onderwijs? Of misschien geen gebedshuizen meer bouwen? Of ligt de oplossing ergens anders?
Dat, plus nog iets met leren omgaan met de angst voor de dood..quote:Op zondag 20 september 2015 14:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Verplicht uitbannen is geen optie. Dat is al eerder zonder succes geprobeerd. Het gaat om zelfbewust durven denken, individuele keuzes durven en kúnnen maken, de wijze waarop opvoeding invloed heeft op religiekeuze en natuurlijk wetenschappelijke vooruitgang die ons steeds meer inzicht geeft op bepaalde levensvragen van wie en wat we nu werkelijk zijn.
Ik was al benieuwd in wie je het meest teleurgesteld was.quote:Op zondag 20 september 2015 13:20 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Gast, wat je in dit topic getypt hebt vond ik het meest verontrustende wat ik gedurende een maand op Fok! gelezen heb. Dit doet mij denken aan Il Sung, de vroege jaren van Castro, de Grote Revolutie en Hoxha. Degene die hier een erg negatieve draai aangegeven heeft was jij al met je eerste post.
Sterker nog, ik vind het gewoon overkomen als chantage. Als je niet meer gelooft, dan laten we je hard vallen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Afstand nemen door het contact te verbreken? Waarom zou iemand daardoor moeten inzien hoe het leven zonder god is? Is het leven zonder familie dan hetzelfde als leven zonder god?
[..]
Het is niet exact hetzelfde maar gaat in dit soort gevallen vaak samen. Fijn dat dat bij jouw geloof niet zo is.
Haha, dankjewel voor dat. Kan m'n pa ook om lachen, even doorsturen.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
http://mijn-kijk-op.infon(...)-met-een-theist.html
Ik zet ondertussen koffie met koek.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Haha, dankjewel voor dat. Kan m'n pa ook om lachen, even doorsturen.
Dat is wel een topstukkie:quote:Op donderdag 24 september 2015 15:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik kwam net deze interessante site tegen met betrekking tot het leveren van bewijslast voor het wel of niet bestaan van God en eventueel het ontstaan van alles.
Wat is het nou?quote:Een atheďst gelooft dat God niet bestaat. [..] [Door de atheďst] wordt beweert dat niet-bestaan onbewijsbaar is.
Ik geloof ook niet in rode olifanten. Moet ik dat ook bewijzen ?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef Hexx. het volgende:
Waar blijven de atheďsten met hun argumenten?
Argument van niks!quote:Op donderdag 24 september 2015 16:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in rode olifanten. Moet ik dat ook bewijzen ?
Nee, zeggen dat een argument van een ander niks is zonder toelichting, daar kunnen we wat mee.quote:
Rationeel denken, waar vinden we dat tegenwoordig dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ik vind het altijd wel wonderlijk hoe de verlichte westerse samenleving zich op de borst klopt ten aanzien van hun kleine beetje nog maar zeer recent verworven rationeel denken.
Alsof het nooit anders is geweest en wij niet ook nog een lange weg te gaan hebben.
Theďsme ga je niet bewijzen met deďstische drogredeneringen. Zie jij in dat stuk een bewijs dat de Koran het woord van Allah is?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik kwam net deze interessante site tegen met betrekking tot het leveren van bewijslast voor het wel of niet bestaan van God en eventueel het ontstaan van alles.
Het is zeldzaam. De illusie daarvan is echter vrij algemeen.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:07 schreef I-care het volgende:
[..]
Rationeel denken, waar vinden we dat tegenwoordig dan?
Mooi verwoord!quote:Op donderdag 24 september 2015 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is zeldzaam. De illusie daarvan is echter vrij algemeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |