abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156225129
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:49 schreef Hexx. het volgende:
De meeste atheisten denken dat ze beter en slimmer zijn.
Vraagje. Hoe sta jij ten opzichte van de evolutietheorie?
pi_156225147
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Vraagje. Hoe sta jij ten opzichte van de evolutietheorie?
Je bedoelt of ik het geloof?
pi_156225246
Wetenschap onderbouwt weliswaar vanalles, maar wetenschap is ook een geloof; een aanname waaraan men vasthoudt totdat een betere aanname verschijnt. Ook daar zie je dat wetenschap in de loop der jaren wordt gewijzigd, omdat men weer nieuwe dingen ontdekt.

Dus wetenschap moet ook verbannen worden.. :{
pi_156225390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:37 schreef Tevik het volgende:

[..]

Als een christen of moslim hetzelfde zou zeggen over atheïsme dan zou je hem bestempelen als een extremist en klagen over hoe ze je hun geloof aan je opdringen en een reden vinden waarom religie zo verkeerd en onderdrukkend is. Maar je doet nu dus hetzelfde alleen de andere richting op. Je gedachtegoed is dus niet nieuw, het is al even oud als die van sommige religieuze mensen, om die reden zal je geen verandering brengen in de wereld, het is hetzelfde eeuwenoude patroon dat steeds herhaald wordt door onwetenden die denken het te weten en daardoor ellende in de wereld brengen. Het maakt je ook niet anders door woorden als "beschaafd" en "vriendelijk" te plaatsen achter "uitbannen", extremistische religieuzen doen dat ook om hun misdaden te verhullen.
Wil je een oplossing, begin dan stevig te staan in je eigen schoenen zodat je je niet bedreigd voelt door wat andere denken of geloven en je niet met zulke voorstellen hoeft te komen. Je kan dan iedereen zijn/haar eigen tijd en ruimte gunnen om naar jouw waarheid te groeien.
Ik hoop dat dit soort meningen met teveel begrip ook een keer uitsterft :')

quote:

[..]

^O^

De meeste atheisten denken dat ze beter en slimmer zijn. Maar met uitspraken als van TS laten ze juist zien dat ze geen haar beter zijn. Of juist erger. :')
Je hebt toch wel aardig wat hersens nodig om je los te wrikken van die religieuze onzin. Voor mij was het makkelijk, mijn rugzakje is vanaf mijn geboorte niet gevuld met religueze onzin.

Ach en beter of slechter, we blijven mensen he.
pi_156225836
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:52 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik geloof niet in geloven, het is meer aannemen als bevattelijke verklaring
pi_156225914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:59 schreef Kaashapje het volgende:
Wetenschap onderbouwt weliswaar vanalles, maar wetenschap is ook een geloof;
Wetenschap is geen geloof. Wetenschap is het accepteren van geteste theorieen en uitkomsten. Wetenschap is daarom ook heel erg dynamisch, religie is extreem statisch. het staat niet open voor verandering. Wetenschap zegt niet de antwoorden te hebben maar naar de antwoorden op zoek te zijn en te blijven. Betere antwoorden dan de huidige.

Religie is zeggen dat je alles al weet. Elke vraag is te beantwoorden met "Dat is God's wil", het is en antwoord. Maar niet een antwoord dat voldoening geeft. Enkel het vertrouwen dat God er achter zit geeft de voldoening. Maar dat is iets wat je jezelf waarschijnlijk wijsmaakt. Hierdoor hoef je niet meer te zoeken naar antwoorden dus je stopt met denken en verklaren.
pi_156226054
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:48 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hoe men het er door probeert te drukken kost volgens mij enorm veel geld. Wellicht kan het basisinkomen een concurrerende samenleving losmaken.
Een grote economie word je niet door veel geld uit te geven maar juist door veel geld te verdienen.

Dat wil overigens niet zeggen dat de gemiddelde Chinees nu zo heel rijk is. Maar er zijn er wel ontzettend veel, en China is als land extreem productief.

De reden dat ze nu dreigen de leidende economie van de wereld te worden heeft overigens niets te maken met China en alles met de Verenigde Staten, die dieper in de schulden zitten dan ooit tevoren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156226070
quote:

[..]

^O^

De meeste atheisten denken dat ze beter en slimmer zijn. Maar met uitspraken als van TS laten ze juist zien dat ze geen haar beter zijn. Of juist erger. :')
Net zoals je niet alle gelovigen op 1 hoop kunt gooien kun je ook niet alle atheisten op 1 hoop gooien.
pi_156226159
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:52 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Bestaat er alleen geloven, of kun je ook dingen weten zonder het te hoeven geloven?
  zaterdag 19 september 2015 @ 19:50:58 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156226250
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef Odaiba het volgende:
Hoe kunnen we nou op een beschaafde en vriendelijke manier religie uitbannen?

Nederland is het voorbeeld als het gaat om ontkerkelijking, maar we zijn er nog lang niet. Sterker nog, waar het christendom afneemt, groeit de islam.

Hoe kunnen wij als mensen er nu voor zorgen dat religie echt iets wordt van het verleden, met in het achterhoofd dat een kleine groep altijd nog zal geloven, al is het in het spaghetti monster.

Zullen we anders eens beginnen met het afschaffen van het religeus onderwijs? Of misschien geen gebedshuizen meer bouwen? Of ligt de oplossing ergens anders?
Waarom wil jij mensen voorschrijven hoe ze moeten denken? Wat zou je denken van een topic 'links denken uitbannen'?
The End Times are wild
pi_156226275
:')

Walgelijke denkbeelden hier. Zelf ben ik niet religieus maar als jullie je zin krijgen dan zou ik hier zo snel mogelijk weg willen. En dat zeg ik zelfs als grootneerlandist.

Eerlijk gezegd stellen bepaalde mensen hier mij zelfs teleur, had meer van ze verwacht.

Eng om te zien hoe radicaal de aversie tegen anders levensbeschouwelijk denken geworden is. Als je dit vergelijkt met de situatie van voor 1960, toen bijvoorbeeld de Nederlandse katholieken relatief gezien vrijwel de meeste missionering deden van alle landen. Boeiende omwenteling. Frappant om te zien dat het doorgeschoten is naar het andere uiterste.
pi_156226359
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
:')

Walgelijke denkbeelden hier. Zelf ben ik niet religieus maar als jullie je zin krijgen dan zou ik hier zo snel mogelijk weg willen. En dat zeg ik zelfs als grootneerlandist.

Eerlijk gezegd stellen bepaalde mensen hier mij zelfs teleur, had meer van ze verwacht.

Eng om te zien hoe radicaal de aversie tegen anders levensbeschouwelijk denken geworden is. Als je dit vergelijkt met de situatie van voor 1960, toen bijvoorbeeld de Nederlandse katholieken relatief gezien vrijwel de meeste missionering deden van alle landen. Boeiende omwenteling. Frappant om te zien dat het doorgeschoten is naar het andere uiterste.
In zekere zin is het willen verbieden van religie net zo dogmatisch als religie zelf.
pi_156228093
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:07 schreef Odaiba het volgende:

Je hebt toch wel aardig wat hersens nodig om je los te wrikken van die religieuze onzin.

Wat heeft hersenen te maken met geloof? Herinner je je nog het topic "Intelligent en toch gelovig"? Of wil jij beweren dat jij meer hersenen hebt dan de christenen hier?

quote:
Voor mij was het makkelijk, mijn rugzakje is vanaf mijn geboorte niet gevuld met religueze onzin.

Als je ouders religieus waren geweest was je dat automatisch dus ook? Had jij het niet over hersenen?

quote:
Ach en beter of slechter, we blijven mensen he.
Waarom wil je het geloof van mensen dan uitbannen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2015 20:53:51 ]
pi_156228187
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik geloof niet in geloven, het is meer aannemen als bevattelijke verklaring
Ik weet over evolutie. En ik erken het. Maar ik geloof ook in schepping, gestuurd evolutie zeg maar.
pi_156228218
Gewoon door als eerst alle atheïsten en agnosten te verbannen naar Antarctica, want dan wordt dit een non-issue en kunnen we weer doorgaan met de orde van de dag.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_156228277
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Net zoals je niet alle gelovigen op 1 hoop kunt gooien kun je ook niet alle atheisten op 1 hoop gooien.
Ik zei " de meeste". Maar blijkbaar hoor jij tot die hoop, sinds je het ermee eens bent.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bestaat er alleen geloven, of kun je ook dingen weten zonder het te hoeven geloven?
Je kunt niet weten en dan niet geloven.
pi_156228349
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:57 schreef Mathemaat het volgende:
Gewoon door als eerst alle atheïsten en agnosten te verbannen naar Antarctica, want dan wordt dit een non-issue en kunnen we weer doorgaan met de orde van de dag.
Dan verlagen we ons tot hun niveau. Religieuzen kunnen best samen met atheisten leven. Nu omgekeerd nog.
pi_156228365
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:01 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dan verlagen we ons tot hun niveau. Religieuzen kunnen best samen met atheisten leven. Nu omgekeerd nog.
Als ik het zo lees, dan ga ik ze toch niet missen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_156228420
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals het er nu uitziet blijft de lichtsnelheid een fundamenteel probleem en niet zozeer een technisch probleem.

Dat betekent dat interstellair reizen altijd lang zal duren. Heeeeeel lang. De enige hoop op dat punt zijn wormgaten, en daar is een dusdanig grote hoeveelheid energie voor nodig dat het niet plausibel lijkt dat dat ooit gaat lukken.
Dit ja, ik naar andere sterren reizen dat gaat de mensheid niet lukken. Heel misschien in een schip dat er duizenden generaties over gaat doen
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_156228676
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:59 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je kunt niet weten en dan niet geloven.
Je kunt wel geloven zonder te weten.
pi_156228720
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:56 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik weet over evolutie. En ik erken het. Maar ik geloof ook in schepping, gestuurd evolutie zeg maar.
Feit is dat er binnen de evolutie theorie geen enkele aanwijzing is voor zo'n sturing. die verzin je er dus zelf bij (of onder invloed van je medegelovigen, ik bedoel niet dat jij persoonlijk dat allemaal moet hebben verzonnen)

"Evolutie is een blind proces gebaseerd op enkele universele natuurkundige en moleculaire wetten (die chemische processen doen ontstaan binnen de ruimtelijke omgeving). Zo zijn er miljarden processen ontstaan die met elkaar interfereren en aanleiding geven tot een enorme variatie."

https://camponella.wordpress.com/2014/02/26/doelloze-evolutie/
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_156228774
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:56 schreef Hexx. het volgende:
Wat was het doel van evolutie dan?
pi_156228911
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Feit is dat er binnen de evolutie theorie geen enkele aanwijzing is voor zo'n sturing. die verzin je er dus zelf bij (of onder invloed van je medegelovigen, ik bedoel niet dat jij persoonlijk dat allemaal moet hebben verzonnen)

Je acht mij daar niet intelligent genoeg voor? :P

quote:
"Evolutie is een blind proces gebaseerd op enkele universele natuurkundige en moleculaire wetten (die chemische processen doen ontstaan binnen de ruimtelijke omgeving). Zo zijn er miljarden processen ontstaan die met elkaar interfereren en aanleiding geven tot een enorme variatie."

Ja, dat is in wetenschappelijke termen. Maar waarom zouden die processen niet gestuurd kunnen zijn? Gemaakt om zo te processeren?
pi_156228923
Pff wat is religie nog een heilig huisje voor sommige hier zeg... Mijn intenties waren goed, maar jullie geven er weer een erg negatieve draai aan.

Iedereen moet lekker geloven wat die wil, met of zonder god.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:01 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Oke, ik had een andere post in gedacht, maar ik zal me niet verlagen. Je hebt schijnbaar geen weet hoe erg er neergekeken wordt op mensen die hun religie(god/allah) de rug toe keren, zowel in de Verenigde Staten (christelijk) als in Turkije (islamitisch).
pi_156228936
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Evolutie heeft niets met het onstaan van leven te maken, wel met de ontwikkeling daarvan, niemand is nog in staat geweest om met die zogenaamde processen en wetten leven te creeeren, er zal dus invloed van buitenaf geweest
Moeten zijn, interessant vindt ik de grot tekeningen van ruimtevaartuigen van duizenden jaren geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')