What ever. Te snel getypt. Ik betwist je stelling. Zo goed?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je betwijfelt het te betwisten? Oke, is goed.
Eigen werkelijkheid, eigen sprookjeswereld.
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, als het per se positief moet zijn heeft bijna iedereen die zelfvertrouwen heeft dat volledig onterecht.
Is dat relevant dan? Het gaat toch om ZELFvertrouwen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.
Ratelband, Peter Jan Rens, ...
Misschien ook iets met enigszins gegronde reden of zo.
Ik heb eerder de tegenovergestelde mening: met iedereen is wel wat mis, maar juist in je onvolmaaktheid ben je goed genoeg. Ik vind juist dat de meeste mensen wel een positief zelfbeeld zouden moeten hebben als ze realistisch zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?
Een beetje als:
https://en.wikipedia.org/wiki/Depressive_realism
Misschien is zelfvertrouwen soms wel onterecht, maar het is in ieder geval functioneel.
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?
Een beetje als:
https://en.wikipedia.org/wiki/Depressive_realism
Misschien is zelfvertrouwen soms wel onterecht, maar het is in ieder geval functioneel.
Moet het gegrond zijn dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.
Ratelband, Peter Jan Rens, ...
Misschien ook iets met enigszins gegronde reden of zo.
Is een positief zelfbeeld iets wat je moet verdienen dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is een positief zelfbeeld iets wat je moet verdienen dan?
Echt? Dat is toch treurig? Je gunt iedereen toch een positief zelfbeeld?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.
Als zelfkennis depressief maakt dan is een gebrek aan zelfinzicht zo slecht nog niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.
Waarom zou je meteen depressief zijn als je jezelf niet volledig positief beoordeelt?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als zelfkennis depressief maakt dan is een gebrek aan zelfinzicht zo slecht nog niet.
Ja, het is treurig. En nee, dat doe ik blijkbaar niet. Maar prettig dat je dat hebt hoor, dat positieve zelfbeeld.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Echt? Dat is toch treurig? Je gunt iedereen toch een positief zelfbeeld?
Wat niet wil zeggen dat je dan meteen maar tevreden mag zijnIk zie ook nog wel wat verbeterpuntjes aan mezelf. NOgal wat zelfs. En toch heb ik een positief zelfbeeld.
Nee, al is een gebrek aan zelfvertrouwen wel deprimerend vind ik zelf.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom zou je meteen depressief zijn als je jezelf niet volledig positief beoordeelt?
Wat heb jij een man te bieden Art?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:33 schreef artelligence het volgende:
Heerlijk, die pendante manier waarop gediscussieerd wordt in dit topic
Maar wat jij niet mooi vind kan een ander nog wel mooi vinden aan zichzelf, jouw mening over een persoon is niet universeel de maatstaf.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.
'verval'quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En toch, er wordt vaak genoeg geklaagd over vrouwen die in een relatie dan ineens niet meer hun best doen om er goed uit te zien, haar kort knippen etc. Zo vanzelfsprekend is het dan niet dat je er moeite voor blijft doen.
Maar goed, niemand weet wat de toekomst brengt. Meestal begint het echte verval toch pas na sleur en kinderen.
Waar moet ik beginnen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wat heb jij een man te bieden Art?
Ik vraag me echt af of jij tevreden met jezelf bent? Want wat ben jij akelig negatief zeg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Meer is niet nodig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:45 schreef artelligence het volgende:
[..]
Waar moet ik beginnen?
-heb een geweldig kontje
-kan lekker koken
-drink graag bier
-ben slecht in gamen, maar wil best een potje FIFA spelen
Dat tevreden met jezelf zijn lijkt wel een verplichting.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of jij tevreden met jezelf bent? Want wat ben jij akelig negatief zeg.
Ik vind het de lading goed dekkenquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sorry dat mijn woordkeuze je niet bevalt.
Dat is wel de pest van deze tijd ja. Tsjakkaaaaaaaa!quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat tevreden met jezelf zijn lijkt wel een verplichting.
Ik heb niet eens zin om het te proberen te zijn.
Maar het ging volgens mij al niet meer over uiterlijk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat jij niet mooi vind kan een ander nog wel mooi vinden aan zichzelf, jouw mening over een persoon is niet universeel de maatstaf.
Stel voor ik vind mijzelf mooi en heb daardoor zelfvertrouwen, maar jij ziet dingen aan mij die jij niet mooi vind, dan betekend dat nog niet dat het niet mooi is en dat die persoon dus geen zelfkennis heeft.
En iedereen heeft wel iets wat diegene niet mooi vind aan zichzelf maar overall gezien toch zeer tevreden zijn met zichzelf.
Prima. Maar dat negatieve lijkt me wel vermoeiend, zeg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat tevreden met jezelf zijn lijkt wel een verplichting.
Ik heb niet eens zin om het te proberen te zijn.
Oh...ik had wat reacties gemist en heb maar even snel teruggelezen, ik zal eens beter teruglezen dan.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:50 schreef Rucola het volgende:
[..]
Maar het ging volgens mij al niet meer over uiterlijk.
En als je het eenmaal bent, moet je het iedereen laten weten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:50 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat is wel de pest van deze tijd ja. Tsjakkaaaaaaaa!
Dat bedoel ik. The finer things in lifequote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Meer is niet nodig.
Opgelost, slotje.
Jep, iedereen die tevreden is laat dat altijd aan iedereen weten. Klopt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En als je het eenmaal bent, moet je het iedereen laten weten.
Het is op het moment wel een van de belangrijkste maatstaven van succes. Veel mensen denken dan dat ze zelfvertrouwen hebben, maar eigenlijk zijn ze ook maar gewoon bezig met acceptatie door de (rest van de) groep.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben zo onzeker als de pest. Zit in m'n aard, maar er zijn wel dingen waar ik positief over ben/mag zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is op het moment wel een van de belangrijkste maatstaven van succes. Veel mensen denken dan dat ze zelfvertrouwen hebben, maar eigenlijk zijn ze ook maar gewoon bezig met acceptatie door de (rest van de) groep.
Toch knap dat jij voor anderen denkt te kunnen bepalen dat ze denken zelfvertrouwen te hebben en het niet echt hebben. Chapeau.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is op het moment wel een van de belangrijkste maatstaven van succes. Veel mensen denken dan dat ze zelfvertrouwen hebben, maar eigenlijk zijn ze ook maar gewoon bezig met acceptatie door de (rest van de) groep.
Uiteraardquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:54 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik ben zo onzeker als de pest. Zit in m'n aard, maar er zijn wel dingen waar ik positief over ben/mag zijn.
Beetje tegenwicht aan de cynische pessimisten die het leven allemaal maar kut vinden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Rucola het volgende:
[..]
Jep, iedereen die tevreden is laat dat altijd aan iedereen weten. Klopt.
Ik loop altijd met een bord om mijn nek met ''ik heb zelfvertrouwen'' en daaronder mijn pluspunten, jij niet dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ben het een keer met je eens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:54 schreef Rucola het volgende:
[..]
Toch knap dat jij voor anderen denkt te kunnen bepalen dat ze denken zelfvertrouwen te hebben en het niet echt hebben. Chapeau.
Ik was altijd erg onzeker, gek genoeg is dat minder geworden naarmate ik ouder ben geworden, ik ben echt niet achterlijk, natuurlijk weet ik dat ik er 10 jaar geleden beter uitzag, maar ik heb nu andere kwaliteiten waardoor ik toch zelfverzekerder ben.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:54 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik ben zo onzeker als de pest. Zit in m'n aard, maar er zijn wel dingen waar ik positief over ben/mag zijn.
Misschien niet letterlijk, maar je presenteert je wel ongeveer zo op FOK!quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik loop altijd met een bord om mijn nek met ''ik heb zelfvertrouwen'' en daaronder mijn pluspunten, jij niet dan?
Ik ben ook de laatse jaren pas zelfverzekerder geworden. Over mijn uiterlijk juist pas met het ouder worden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik was altijd erg onzeker, gek genoeg is dat minder geworden naarmate ik ouder ben geworden, ik ben echt niet achterlijk, natuurlijk weet ik dat ik er 10 jaar geleden beter uitzag, maar ik heb nu andere kwaliteiten waardoor ik toch zelfverzekerder ben.
Maar ik zie dat ook bij mijn moeder bv, die is bijna 60 en ook vrij zelfverzekerd, ik vind dat een mooi iets.
Ja klopt, waarom niet?quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Misschien niet letterlijk, maar je presenteert je wel ongeveer zo op FOK!
quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:03 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben ook de laatse jaren pas zelfverzekerder geworden. Over mijn uiterlijk juist pas met het ouder worden.
Je mag dat niet zeggen, alleen vrouwen mogen dat hier.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:03 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben ook de laatse jaren pas zelfverzekerder geworden. Over mijn uiterlijk juist pas met het ouder worden.
Ja ik ben man.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:05 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Maar jij bent man toch? Mannen worden vaak ook aantrekkelijker naarmate ze ouder worden.
En vrouwen kunnen dat ook wel overigens, een rimpel hier en daar vind ik niet lelijk.
Omdat er een aantal schreeuwers zijn die een topic komen verzieken?quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:25 schreef Copycat het volgende:
Oh, en een deel drie lijkt me volkomen overbodig.
Doe eens niet zo bijdehand...quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:31 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Omdat er een aantal schreeuwers zijn die een topic komen verzieken?
Of dat er mensen (modjes) tegen zijn?
Leg maar eens uit...
Nee, omdat de koek imo na het eerste deel al aardig op was.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:31 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Omdat er een aantal schreeuwers zijn die een topic komen verzieken?
Of dat er mensen (modjes) tegen zijn?
Leg maar eens uit...
Enigszins mee eens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, omdat de koek imo na het eerste deel al aardig op was.
Partner als in m/v..quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar in dit topic is gevraagd wat je pluspunten zijn, wat heb je te bieden aan een man.
maar dit topic gaat gewoon helemaal nergens meer over. ik zie haantjesgedrag onder vrouwen, go figure.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:28 schreef Harmankardon het volgende:
HVJJN is inmiddels toe aan deel 900 en hier zou de koek op zijn? Dat noem ik redeneren naar een gewenste conclusie.
Oh sorry, vreemd dat ik man aannam gezien ik zelf ook vrouwelijke partners heb gehad.quote:
Ik vind het een beetje een rare vraag om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wat heb jij een man te bieden Art?
Mafferd, het gaat toch om nu..quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een rare vraag om eerlijk te zijn.
De vraag in de TT is Vrouw, wat heb jij te bieden aan een partner?
Daar is helemaal geen antwoord op te geven, want geen enkele relatie is hetzelfde,
als je dus gaat opnoemen hoe slank je wel niet bent en je partner houdt toevallig van mollig dan
zit je dus al verkeerd en dat is nog maar één van de uiterlijkheden die in de loop der jaren ook weer
kunnen veranderen.
Het is maar wat je belangrijk vindt denk ik dan, liefde, vertrouwen, steun of grote tieten.
Bovendien, de ene man wil een volgzame vrouw en de andere man juist weer helemaal niet,
enz. enz.
Dus je kan wel een heel rijtje uiterlijkheden gaan opnoemen, maar die zijn over 20 jaar compleet
veranderd, net als bij de man trouwens, je kan wel op een vent vallen omdat hij zo'n prachtige bos
haar heeft en na 15 jaar is hij kaal, wat dan?
Ik had al een pittig kort kapsel toen ik verkering met hem kreeg, dus zal wel goed zijnquote:Op zaterdag 19 september 2015 20:35 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Mafferd, het gaat toch om nu..
Als jij met je pittige kapsel nu jouw partner begeert, dan ga je dat toch zo goed mogelijk cultiveren?
En ja, elke partner is anders.
Maar wat jij te bieden hebt blijft enigszins hetzelfde?
En wat in jouw ogen jouw positieve kanten zijn, zou voor heel veel mannen juist een afknapper zijn.
Maar jij duidt ze als positief, daar gaat het toch om?
Of is mijn mening belangrijker?
wat zoek jij dan in een partner?quote:Op zaterdag 19 september 2015 08:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Denk dat het eerder zelfkennis is dan zelfvertrouwen. Heb net nog een deel van het eerste topic gelezen, maar verbaast mij zo enorm dat men niet eens weet wat men te bieden heeft. Iedere keer maar weer de opmerking dat vrouwen zo veel te bieden heeft, maar veel concreter wordt het niet. Terwijl het echt niet zo moeilijk is. Mogelijk komt het ook dat ik een man ben en dus ook mijn behoeftes ken. Dat jij een goed betaalde baan hebt heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Een vrouw kan mij net zoveel toegevoegde waarde geven zonder een goede baan. Ik begrijp je standpunt dat je als partner zijnde het belangrijk kan vinden dat je een goede baan hebt, maar als dat het gene is wat je te bieden hebt dan is het wel erg teleurstellend en staat eigenlijks ook los van wat je echt te bieden hebt. Een voorbeeld wat je als vrouw, maar ook als man kan bieden is in principe altijd een vertrouwens persoon met een luisterende oor die je van adviezen kan voorzien. Dat zal voor mij een reden kunnen zijn om een partner te zoeken. Nu zijn er nog meer goede redenen, maar jammer dat ik ze hier niet lees. Want wat je nu zegt is iets wat je voor jezelf belangrijk vind, en dat is toch anders dan wat je te bieden hebt.
Ja, ik ook. Maar ik ben er toch over na gaan denken.quote:Op zondag 20 september 2015 12:53 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit een vaag topic.
Hm, dat is wel goed om te realiseren inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar ik ben er toch over na gaan denken.
Wat ik mijn partner te bieden heb is eigenlijk hetzelfde als wat hij mij te bieden heeft. Naast lol, gemeenschappelijke eigenschappen en interersses, seks, etc is het belangrijkste aan onze relatie eigenlijk dat wij elkaar beter maken, we halen het beste uit elkaar naar boven. Wij zijn qua persoonlijke en zakelijke ontwikkeling redelijk ambitieus.
We zitten elkaar niet continu te pushen om doelstellingen te halen ofzo natuurlijk. Maar onze karakters vullen elkaar zo aan dat we als vanzelf elkaar helpen. En zo kunnen we beide doen waar we goed in zijn en worden we er samen nog beter van ook.
Daarnaast hebben we op veel vlakken ook wel een traditionele relatie. Hij is chaotisch, ik georganiseerd. Dus ik moet in de gaten houden wanneer hij naar de kapper moet, nieuwe schoenveters voor hem kopen, etc. Ik doe het graag en hij is er blij mee.
En nog een belangrijk punt, we zijn erg zorgzaam naar elkaar en voelen aan wat de ander nodig heeft. En we mankeren beide wel een en ander waardoor we extra zorg nodig hebben.
hahaha ja aaquote:Op vrijdag 18 september 2015 12:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het idee was om vrouwen eens over zichzelf aan het woord te laten. Kleine faal, my bad..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |