Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik omschrijf dat als: Het hebben van een positief zelfbeeld, ongeacht wat anderen van je denken.
What ever. Te snel getypt. Ik betwist je stelling. Zo goed?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je betwijfelt het te betwisten? Oke, is goed.
Eigen werkelijkheid, eigen sprookjeswereld.
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, als het per se positief moet zijn heeft bijna iedereen die zelfvertrouwen heeft dat volledig onterecht.
Is dat relevant dan? Het gaat toch om ZELFvertrouwen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.
Ratelband, Peter Jan Rens, ...
Misschien ook iets met enigszins gegronde reden of zo.
Ik heb eerder de tegenovergestelde mening: met iedereen is wel wat mis, maar juist in je onvolmaaktheid ben je goed genoeg. Ik vind juist dat de meeste mensen wel een positief zelfbeeld zouden moeten hebben als ze realistisch zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?
Een beetje als:
https://en.wikipedia.org/wiki/Depressive_realism
Misschien is zelfvertrouwen soms wel onterecht, maar het is in ieder geval functioneel.
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?
Een beetje als:
https://en.wikipedia.org/wiki/Depressive_realism
Misschien is zelfvertrouwen soms wel onterecht, maar het is in ieder geval functioneel.
Moet het gegrond zijn dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.
Ratelband, Peter Jan Rens, ...
Misschien ook iets met enigszins gegronde reden of zo.
Is een positief zelfbeeld iets wat je moet verdienen dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is een positief zelfbeeld iets wat je moet verdienen dan?
Echt? Dat is toch treurig? Je gunt iedereen toch een positief zelfbeeld?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.
Als zelfkennis depressief maakt dan is een gebrek aan zelfinzicht zo slecht nog niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.
Waarom zou je meteen depressief zijn als je jezelf niet volledig positief beoordeelt?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als zelfkennis depressief maakt dan is een gebrek aan zelfinzicht zo slecht nog niet.
Ja, het is treurig. En nee, dat doe ik blijkbaar niet. Maar prettig dat je dat hebt hoor, dat positieve zelfbeeld.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Echt? Dat is toch treurig? Je gunt iedereen toch een positief zelfbeeld?
Wat niet wil zeggen dat je dan meteen maar tevreden mag zijnIk zie ook nog wel wat verbeterpuntjes aan mezelf. NOgal wat zelfs. En toch heb ik een positief zelfbeeld.
Nee, al is een gebrek aan zelfvertrouwen wel deprimerend vind ik zelf.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom zou je meteen depressief zijn als je jezelf niet volledig positief beoordeelt?
Wat heb jij een man te bieden Art?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:33 schreef artelligence het volgende:
Heerlijk, die pendante manier waarop gediscussieerd wordt in dit topic
Maar wat jij niet mooi vind kan een ander nog wel mooi vinden aan zichzelf, jouw mening over een persoon is niet universeel de maatstaf.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.
'verval'quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En toch, er wordt vaak genoeg geklaagd over vrouwen die in een relatie dan ineens niet meer hun best doen om er goed uit te zien, haar kort knippen etc. Zo vanzelfsprekend is het dan niet dat je er moeite voor blijft doen.
Maar goed, niemand weet wat de toekomst brengt. Meestal begint het echte verval toch pas na sleur en kinderen.
Waar moet ik beginnen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wat heb jij een man te bieden Art?
Ik vraag me echt af of jij tevreden met jezelf bent? Want wat ben jij akelig negatief zeg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Meer is niet nodig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:45 schreef artelligence het volgende:
[..]
Waar moet ik beginnen?
-heb een geweldig kontje
-kan lekker koken
-drink graag bier
-ben slecht in gamen, maar wil best een potje FIFA spelen
Dat tevreden met jezelf zijn lijkt wel een verplichting.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of jij tevreden met jezelf bent? Want wat ben jij akelig negatief zeg.
Ik vind het de lading goed dekkenquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sorry dat mijn woordkeuze je niet bevalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |