quote:Ik lees het in geen enkel topic terug en dat zijn er de laatste tijd nogal wat, met al die vrouwen die maar al te graag hun ongezouten mening geven over het doen en laten van mannen, terwijl zij zelf buiten schot blijven
Dus bij deze: Vrouw, wat heb jij te bieden?quote:Daar zit best wel een punt, want zeiken kunnen we natuurlijk allemaal. Maar wat hebben vrouwen naast hun gezeik nog meer te bieden aan hun/een partner?
doe eens wat meer achtergrond anders heeft het weinig zin zo natuurlijkquote:
Jij bent hier de mod he. Dit is de OP van het eerste topic:quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:30 schreef Re het volgende:
[..]
doe eens wat meer achtergrond anders heeft het weinig zin zo natuurlijk
Daar zit best een punt, want zeiken kunnen we natuurlijk allemaal. Maar wat hebben vrouwen naast hun gezeik nog meer te bieden aan hun partner?quote:Ik lees het in geen enkel topic terug en dat zijn er de laatste tijd nogal wat, met al die vrouwen die maar al te graag hun ongezouten mening geven over het doen en laten van mannen, terwijl ze zelf buiten schot blijven.
Niet dat het verschil uit gaat maken, maar voor de vorm..quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:29 schreef DuTank het volgende:
Post hier wat jij als vrouw te bieden hebt aan je partner.
Dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hebben we echt meer dan een topic nodig om te overtuigen dat vrouwen zeker wat te bieden hebben? Dat is wel ernstig
Dat heb ik al gezegd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:34 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
JA, vrouwen hebben heel veel te bieden, maar wat jij?
Het idee was om vrouwen eens over zichzelf aan het woord te laten. Kleine faal, my bad..quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:13 schreef K44S het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van dit topic?
haha vrouwen en zelfkennisquote:Op vrijdag 18 september 2015 12:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het idee was om vrouwen eens over zichzelf aan het woord te laten. Kleine faal, my bad..
.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het idee was om vrouwen eens over zichzelf aan het woord te laten. Kleine faal, my bad..
Geef eens een voorbeeld van een antwoord wat jij als zinvolle bijdrage had beschouwd?quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen doen, maar waarom zou je? Alsof er geen redelijke en normale reacties tussen zitten, scheer je vrouwen over één kam en daar had je dit topic ook niet voor nodig. Maar goed, ik zie wederom een ondersteuning in waarom ik de topicvraag aan vrouwen zelf stelde..quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:20 schreef K44S het volgende:
[..]
.
Vanuit het vorige topic, kan ik dus concluderen dat vrouwen snel op de tenen zijn getrapt als je ze een spiegel voorzet.
De basis was m.i. al verkeerd: omdat een (of meer) man(nen) claimt (claimen) dat vrouwen alleen maar zeiken over mannen, zouden ze zichzelf maar eens moeten aanprijzen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen doen, maar waarom zou je? Alsof er geen redelijke en normale reacties tussen zitten, scheer je vrouwen over één kam en daar had je dit topic ook niet voor nodig. Maar goed, ik zie wederom een ondersteuning in waarom ik de topicvraag aan vrouwen zelf stelde..
Als ik vrouwen vraag naar wat zij vinden, dan vind ik antwoorden op die vraag kennelijk interessant. Dat jij niets met eigenschapslijstjes kan, vind ik dan weer niet zo relevant.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:37 schreef Chai het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een antwoord wat jij als zinvolle bijdrage had beschouwd?
Die lijstjes van eigenschappen zeggen mij in ieder geval niets. Zorgzaam zal iedereen in een bepaalde mate wel zijn en dan is het nog een kwestie van perceptie of je partner dat ook zo ervaart.
7/10 zaten meteen er op boven op met "dit kan je niet maken/vind ik niet kunnen"quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen doen, maar waarom zou je? Alsof er geen redelijke en normale reacties tussen zitten, scheer je vrouwen over één kam en daar had je dit topic ook niet voor nodig. Maar goed, ik zie wederom een ondersteuning in waarom ik de topicvraag aan vrouwen zelf stelde..
Maar wat vind je dan interessant aan de eigenschappen van die vrouwen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als ik vrouwen vraag naar wat zij vinden, dan vind ik antwoorden op die vraag kennelijk interessant. Dat jij niets met eigenschapslijstjes kan, vind ik dan weer niet zo relevant.
De kwestie van perceptie met betrekking tot de partner vind ik wel een belangrijk punt, aangezien ik daar zelf net zo goed mee kwam. Ondanks dat ik mijn waarde niet ontleen aan het hebben van een partner, vind ik de mening kennelijk wel meer mee tellen dan gedacht. Dat vind ik best verrassend van mezelf eigenlijk..
Dat iets aanleiding tot overdenken geeft, maakt nog niet dat dit de enige reden was om het op te starten. Des te meer reden om de vraag dan ook aan vrouwen zelf te stellen en niet aan mannen..quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De basis was m.i. al verkeerd: omdat een (of meer) man(nen) claimt (claimen) dat vrouwen alleen maar zeiken over mannen, zouden ze zichzelf maar eens moeten aanprijzen?
Excuses twijfelde gewoon over hoe jij je vraag nou bedoeld had. Als het bedoeld was als onderscheidende toegevoegde waarde dan vond ik die lijstjes gewoon niet zo geschikt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als ik vrouwen vraag naar wat zij vinden, dan vind ik antwoorden op die vraag kennelijk interessant. Dat jij niets met eigenschapslijstjes kan, vind ik dan weer niet zo relevant.
De kwestie van perceptie met betrekking tot de partner vind ik wel een belangrijk punt, aangezien ik daar zelf net zo goed mee kwam. Ondanks dat ik mijn waarde niet ontleen aan het hebben van een partner, vind ik de mening kennelijk wel meer mee tellen dan gedacht. Dat vind ik best verrassend van mezelf eigenlijk..
Dan zou je dat anders kunnen uitspreken, als je jouw mening echt zo relevant vindt voor dit topic.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:44 schreef K44S het volgende:
[..]
7/10 zaten meteen er op boven op met "dit kan je niet maken/vind ik niet kunnen"
Was niet mijn bedoeling om te globaliseren.
Zoals aangegeven gaat mijn interesse uit naar wat vrouwen zelf vinden, op persoonlijk level in plaats van dat standaard hokje over wat vrouwen te bieden hebben.quote:[..]
Maar wat vind je dan interessant aan de eigenschappen van die vrouwen?
Tegenwoordig is het toch de norm: je moet me accepteren zoals ik ben:
Vind je me dik en moet ik afvallen volgens jou(deman) dan is het jouw probleem.
Gewoon en vrouwen topic dus.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:49 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dan zou je dat anders kunnen uitspreken, als je jouw mening echt zo relevant vindt voor dit topic.
[..]
Zoals aangegeven gaat mijn interesse uit naar wat vrouwen zelf vinden, op persoonlijk level in plaats van dat standaard hokje over wat vrouwen te bieden hebben.
Hè eindelijk, thanks manquote:Op vrijdag 18 september 2015 13:50 schreef K44S het volgende:
[..]
Gewoon en vrouwen topic dus.
Maar goed, ik vertrek hier weer
Misschien is het dan leuk om juist eens te vragen hoe of met welke eigenschap men zichzelf wel eens verrast heeftquote:Op vrijdag 18 september 2015 13:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Leuk idee, maar dan graag in een ander topic als we het algemeen gaan doenquote:Op vrijdag 18 september 2015 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is het dan leuk om juist eens te vragen hoe of met welke eigenschap men zichzelf wel eens verrast heeft
Ik denk dat het ook zo is omdat andere mannen het niet aannemen van een vrouw.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jezus want een interessant leven heb jijquote:Op vrijdag 18 september 2015 15:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook zo is omdat andere mannen het niet aannemen van een vrouw.
Wij hebben de test eens genomen mijn man en ik, beide op een ander moment exact hetzelfde zeggen, echt ieder woordje was hetzelfde.
De meeste mannen waren het met hem eens, ook veel van de vrouwen, de meeste mannen waren het niet met mij eens, veel van de vrouwen wel.
Blijkbaar nemen mannen meer aan van andere mannen dan van vrouwen, ook al is het hetzelfde.
Jij overduidelijk niet gezien je de hele dag bezig bent met negatief op mij te reageren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:15 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Jezus want een interessant leven heb jij
jezelf de markt inprijzenquote:Op vrijdag 18 september 2015 12:13 schreef K44S het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van dit topic?
Maar wij zijn al van de mark af.quote:
Ja, maar ik lees alleen meequote:Op vrijdag 18 september 2015 18:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wij zijn al van de mark af.
nee, gewoon voor de lol of mag dat niet?quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:34 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Want?
Nieuwsgierig aagje?
Benieuwd naar overeenkomsten met andere vrouwen?
Tell me..
Tuuuuuuuuuuurlijk wel.quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:35 schreef FANN het volgende:
nee, gewoon voor de lol of mag dat niet?
deel 1 is veel leukerquote:Op vrijdag 18 september 2015 19:13 schreef wenfer2 het volgende:
De voorspelbaarheid van de reacties van vrouwelijke FOK!kers in dit topic!![]()
Is dat zo ja? Met wie heb jij een relatie dan?quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wij zijn al van de mark af.
Dat heeft dan meer te maken met jullie directe sociale kring, dan met wat mannen in het algemeen al dan niet aannemen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook zo is omdat andere mannen het niet aannemen van een vrouw.
Wij hebben de test eens genomen mijn man en ik, beide op een ander moment exact hetzelfde zeggen, echt ieder woordje was hetzelfde.
De meeste mannen waren het met hem eens, ook veel van de vrouwen, de meeste mannen waren het niet met mij eens, veel van de vrouwen wel.
Blijkbaar nemen mannen meer aan van andere mannen dan van vrouwen, ook al is het hetzelfde.
Met mijn man.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:27 schreef habitue het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Met wie heb jij een relatie dan?
Het was op een forum.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat heeft dan meer te maken met jullie directe sociale kring, dan met wat mannen in het algemeen al dan niet aannemen.
Eerst zeggen dat je bevreemd meer dan 1 topic nodig te hebben. Maar als ik letterlijk neem wat je nu zegt, heb je feitelijk helemaal niks te bieden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd.
ik heb tieten en lach om zn grapjes.
Voor wie dat niet genoeg is heb ik een bovenmodale baan waar ik genoegen uit haal, kan ik aardig koken en hou ik van de vleselijke genoegens. Daarbij vinden velen mij sympathiek. Meer moet het niet zijn toch, of wel?
Dat doet enorm recht aan mijn lage zelfvertrouwen, dank uquote:Op zaterdag 19 september 2015 07:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Eerst zeggen dat je bevreemd meer dan 1 topic nodig te hebben. Maar als ik letterlijk neem wat je nu zegt, heb je feitelijk helemaal niks te bieden.
Denk dat het eerder zelfkennis is dan zelfvertrouwen. Heb net nog een deel van het eerste topic gelezen, maar verbaast mij zo enorm dat men niet eens weet wat men te bieden heeft. Iedere keer maar weer de opmerking dat vrouwen zo veel te bieden heeft, maar veel concreter wordt het niet. Terwijl het echt niet zo moeilijk is. Mogelijk komt het ook dat ik een man ben en dus ook mijn behoeftes ken. Dat jij een goed betaalde baan hebt heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Een vrouw kan mij net zoveel toegevoegde waarde geven zonder een goede baan. Ik begrijp je standpunt dat je als partner zijnde het belangrijk kan vinden dat je een goede baan hebt, maar als dat het gene is wat je te bieden hebt dan is het wel erg teleurstellend en staat eigenlijks ook los van wat je echt te bieden hebt. Een voorbeeld wat je als vrouw, maar ook als man kan bieden is in principe altijd een vertrouwens persoon met een luisterende oor die je van adviezen kan voorzien. Dat zal voor mij een reden kunnen zijn om een partner te zoeken. Nu zijn er nog meer goede redenen, maar jammer dat ik ze hier niet lees. Want wat je nu zegt is iets wat je voor jezelf belangrijk vind, en dat is toch anders dan wat je te bieden hebt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat doet enorm recht aan mijn lage zelfvertrouwen, dank u![]()
Of iemand ergens wat in ziet, hangt af van de eigen vraag. Blijkbaar vind je wat ik schreef niet belangrijk en kijk je niet verder dan wat er sec staat.
Impliciet staat er ook dat ik mn eigen boontjes kan doppen, zou ik als kerel belangrijk vinden en dat ik iets doe waar ik plezier uit haal, gemotiveerd zijn en streven naar positiviteit zit daarin.
Daarbij beken ik dat ik gelukkig uit de markt ben, dus dat ik mezelf mogelijk spiegel aan wat mijn wederhelft belangrijk en leuk vindt.
Wat hebben jouw behoeftes als man te maken met wat vrouwen al dan niet zeggen te bieden te hebben?quote:Op zaterdag 19 september 2015 08:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Denk dat het eerder zelfkennis is dan zelfvertrouwen. Heb net nog een deel van het eerste topic gelezen, maar verbaast mij zo enorm dat men niet eens weet wat men te bieden heeft. Iedere keer maar weer de opmerking dat vrouwen zo veel te bieden heeft, maar veel concreter wordt het niet. Terwijl het echt niet zo moeilijk is. Mogelijk komt het ook dat ik een man ben en dus ook mijn behoeftes ken.
Voor alle mensen die het raar vinden dat ik in dit topic vrouwen naar hen zelf vroeg, dit is ook weer zo een reden. Zeiken dat deze vrouw in jouw ogen niet feitelijk zegt wat ze te bieden heeft, omdat jij als man andere behoeftes hebt en vindt dat het/er wat anders (omschreven) zou moeten zijn is best een beetje misplaatst hier. Niet omdat je geen recht op je eigen mening hebt, maar omdat je volkomen voorbij gaat aan de strekking van dit topic en dan nog verbaast bent dat vrouwen het niet en masse komen melden..quote:Dat jij een goed betaalde baan hebt heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Een vrouw kan mij net zoveel toegevoegde waarde geven zonder een goede baan. Ik begrijp je standpunt dat je als partner zijnde het belangrijk kan vinden dat je een goede baan hebt, maar als dat het gene is wat je te bieden hebt dan is het wel erg teleurstellend en staat eigenlijks ook los van wat je echt te bieden hebt.
Want je prioriteiten maken geen wezenlijk onderdeel uit van wie je bent en wat je te bieden hebt, hmm ok. Misschien kun je beter verhuizen naar het waar moet mijn partner aan voldoentopic, daar komt een en ander beter tot zijn recht..quote:Een voorbeeld wat je als vrouw, maar ook als man kan bieden is in principe altijd een vertrouwens persoon met een luisterende oor die je van adviezen kan voorzien. Dat zal voor mij een reden kunnen zijn om een partner te zoeken. Nu zijn er nog meer goede redenen, maar jammer dat ik ze hier niet lees. Want wat je nu zegt is iets wat je voor jezelf belangrijk vind, en dat is toch anders dan wat je te bieden hebt.
Dat is een ingewikkelde vraag. Ik ben tevreden met een deel van mijn leven en ontwikkeling, maar er zijn bepaalde onzekerheden in mijn leven die maken dat ik altijd sluimerende problemen heb die een deel van mijn 'werkgeheugen' vullen. Dat deel kunnen anderen anders (beter) vullen en dat maakt dat ik mezelf minder voel dan peers.quote:Op zaterdag 19 september 2015 08:55 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Maar Puff hoe kom jij aan dat lage zelfvertrouwen?
Denkt je dat je goed bezig bent omdat je vriend hebt die tevreden lijkt?
Ben jij tevreden met wat je te bieden hebt, of ben je daarin teleurgesteld?
Met deze post heb je voor mijn gevoel de ware reden voor het topic pas echt genoemd, recht gedaan.quote:Op zaterdag 19 september 2015 08:51 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wat hebben jouw behoeftes als man te maken met wat vrouwen al dan niet zeggen te bieden te hebben?
Het is een aanname dat vrouwen niet weten wat ze te bieden hebben. Zat dames die geen trek hebben om serieus te reageren en er zijn er ook zat die wel reageren, dus ik vind het te kort door de bocht. Ik weet heus wel wat ik te bieden heb en hechtte verrassend meer waarde dan gedacht aan de mening van mijn partner, wat niet wil zeggen dat ik zonder partner dat niet weet. Daarnaast besefte ik me nog eens dat ik sommige dingen in verband met privacy niet zo uitgsproken hoef te hebben op the interwebz, ook omdat het niet alleen mijne privacy betreft, maar ook die van mijn partner die er niet voor kiest om dit soort privéshizzle online te gooien.
[..]
Voor alle mensen die het raar vinden dat ik in dit topic vrouwen naar hen zelf vroeg, dit is ook weer zo een reden. Zeiken dat deze vrouw in jouw ogen niet feitelijk zegt wat ze te bieden heeft, omdat jij als man andere behoeftes hebt en vindt dat het/er wat anders (omschreven) zou moeten zijn is best een beetje misplaatst hier. Niet omdat je geen recht op je eigen mening hebt, maar omdat je volkomen voorbij gaat aan de strekking van dit topic en dan nog verbaast bent dat vrouwen het niet en masse komen melden..
[..]
Want je prioriteiten maken geen wezenlijk onderdeel uit van wie je bent en wat je te bieden hebt, hmm ok. Misschien kun je beter verhuizen naar het waar moet mijn partner aan voldoentopic, daar komt een en ander beter tot zijn recht..
Je hoeft ook helemaal niks van mij. Maar wel bijzonder dat je wel je mening wilt uiten maar er verder niet op in wil gaan. Je bent zeker niet de eerste die dat doet, en voor iedereen die op een anonieme forum dat nog eens duidelijk wilt maken, heeft in feitelijk niks gezegd. Ik kan ook zeggen dat alle vrouwen van de wereld geen verstand heeft van wat ze te bieden hebben, maar dat ik het zeg maakt mij nog niet gelijk. Dus wat maakt jou post nou de waarheid als het alleen maar loze kreten zijn? Een forum is bedoeld om over onderwerpen te discusseren, als jij daar geen behoefte aan hebt is je goed recht. Maar wat mij betreft ook next, op naar de volgende.quote:Op zaterdag 19 september 2015 08:51 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wat hebben jouw behoeftes als man te maken met wat vrouwen al dan niet zeggen te bieden te hebben?
Het is een aanname dat vrouwen niet weten wat ze te bieden hebben. Zat dames die geen trek hebben om serieus te reageren en er zijn er ook zat die wel reageren, dus ik vind het te kort door de bocht. Ik weet heus wel wat ik te bieden heb en hechtte verrassend meer waarde dan gedacht aan de mening van mijn partner, wat niet wil zeggen dat ik zonder partner dat niet weet. Daarnaast besefte ik me nog eens dat ik sommige dingen in verband met privacy niet zo uitgsproken hoef te hebben op the interwebz, ook omdat het niet alleen mijne privacy betreft, maar ook die van mijn partner die er niet voor kiest om dit soort privéshizzle online te gooien.
[..]
Voor alle mensen die het raar vinden dat ik in dit topic vrouwen naar hen zelf vroeg, dit is ook weer zo een reden. Zeiken dat deze vrouw in jouw ogen niet feitelijk zegt wat ze te bieden heeft, omdat jij als man andere behoeftes hebt en vindt dat het/er wat anders (omschreven) zou moeten zijn is best een beetje misplaatst hier. Niet omdat je geen recht op je eigen mening hebt, maar omdat je volkomen voorbij gaat aan de strekking van dit topic en dan nog verbaast bent dat vrouwen het niet en masse komen melden..
[..]
Want je prioriteiten maken geen wezenlijk onderdeel uit van wie je bent en wat je te bieden hebt, hmm ok. Misschien kun je beter verhuizen naar het waar moet mijn partner aan voldoentopic, daar komt een en ander beter tot zijn recht..
Je laat het een deel van je werkgeheugen vullen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 09:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat is een ingewikkelde vraag. Ik ben tevreden met een deel van mijn leven en ontwikkeling, maar er zijn bepaalde onzekerheden in mijn leven die maken dat ik altijd sluimerende problemen heb die een deel van mijn 'werkgeheugen' vullen. Dat deel kunnen anderen anders (beter) vullen en dat maakt dat ik mezelf minder voel dan peers.
Daarnaast is zelfvertrouwen denk ik voor een belangrijk deel aangeleerd. Als je ouders het niet hebben, hoe kunnen zij het je geven?
Dat klinkt nogal kritisch.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:55 schreef IfImJamesDean het volgende:
Alles wat ik wil opnoemen klinkt normaal of opschepperig
Ik heb wel degelijk aan de vraag van dit topic voldaan, alleen niet zo diepgaand en persoonlijk als had gekund.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal niks van mij. Maar wel bijzonder dat je wel je mening wilt uiten maar er verder niet op in wil gaan.
Je kan van alles zeggen, maar je mist het punt volkomen dat de discussie die je op probeert te werpen gewoon niet relevant voor dit topic is. Er is jou simpelweg niets gevraagd, dus waarom moet je je mening komen discussieren hier..quote:Je bent zeker niet de eerste die dat doet, en voor iedereen die op een anonieme forum dat nog eens duidelijk wilt maken, heeft in feitelijk niks gezegd. Ik kan ook zeggen dat alle vrouwen van de wereld geen verstand heeft van wat ze te bieden hebben, maar dat ik het zeg maakt mij nog niet gelijk.
Het gaat dan ook juist niet om de waarheid in pacht te hebben of om elkaars opsommingen tot loze kreten te beoordelen. Het gaat simpelweg niet eens om jou of jouw mening, want die gaat niet over wat vrouwen vinden dat ze zelf te bieden hebben. Je probeert het om te buigen naar wat jij vindt dat ze te bieden hebben, waarmee je ongevraagd en offtopic een waarde hangt aan een wel ontopicpost.quote:Dus wat maakt jou post nou de waarheid als het alleen maar loze kreten zijn?
Bedankt voor je uitleg en begripquote:Een forum is bedoeld om over onderwerpen te discusseren, als jij daar geen behoefte aan hebt is je goed recht. Maar wat mij betreft ook next, op naar de volgende.
Ik weet het, echt stom.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:57 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Dat klinkt nogal kritisch.
Je begint behoorlijk contactgestoord te klinken, mogelijk zal een psychiater je goed doen. Maar dit forum staat nou open voor iedereen. Ik bepaal lekker zelf wat ik doe en en waar ik het doe en daar gaat een minderwaardig mens als jij niet voor mij bepalen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:05 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik heb wel degelijk aan de vraag van dit topic voldaan, alleen niet zo diepgaand en persoonlijk als had gekund.
[..]
Je kan van alles zeggen, maar je mist het punt volkomen dat de discussie die je op probeert te werpen gewoon niet relevant voor dit topic is. Er is jou simpelweg niets gevraagd, dus waarom moet je je mening komen discussieren hier..
[..]
Het gaat dan ook juist niet om de waarheid in pacht te hebben of om elkaars opsommingen tot loze kreten te beoordelen. Het gaat simpelweg niet eens om jou of jouw mening..
[..]
Bedankt voor je uitleg en begrip
Minderwaardig mens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:19 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je begint behoorlijk contactgestoord te klinken, mogelijk zal een psychiater je goed doen. Maar dit forum staat nou open voor iedereen. Ik bepaal lekker zelf wat ik doe en en waar ik het doe en daar gaat een minderwaardig mens als jij niet voor mij bepalen.
Hij mag vinden wat hij wil, maar ik vind het wel belachelijk. Dat mag ik gelukkig ook vinden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:51 schreef Lokasenna het volgende:
Net alsof je iemand geen minderwaardig mens kan vinden. Het is maar een mening.
Nee, de vraag is wat jij je partner te bieden hebt ...quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:49 schreef IfImJamesDean het volgende:
Is dit een topic om jezelf de markt in te prijzen....?
Wat jou uniek maakt ten opzichte van andere vrouwen?
Mag allemaal inderdaad, maar ik vind het offtopic hierquote:Op zaterdag 19 september 2015 11:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij mag vinden wat hij wil, maar ik vind het wel belachelijk. Dat mag ik gelukkig ook vinden.
doe ff normaal zou ik zeggenquote:Op zaterdag 19 september 2015 11:19 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je begint behoorlijk contactgestoord te klinken, mogelijk zal een psychiater je goed doen. Maar dit forum staat nou open voor iedereen. Ik bepaal lekker zelf wat ik doe en en waar ik het doe en daar gaat een minderwaardig mens als jij niet voor mij bepalen.
Jammer, maar begrijpelijk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:31 schreef Tinkepink het volgende:
Edit: laat ook maar. Open en eerlijk zijn op Fok! staat eigenlijk altijd garant voor gezeik, en daar heb ik geen zin in en geen tijd voor.
Hahaha. En ik nog hopen dat niemand mijn originele post gelezen hadquote:Op zaterdag 19 september 2015 12:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jammer, maar begrijpelijk.voor je effort!
ik had hem gelezen hoor voordat je hem weghaaldequote:Op zaterdag 19 september 2015 12:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hahaha. En ik nog hopen dat niemand mijn originele post gelezen had
quote:
Het was een hele waslijst in elk gevalquote:Op zaterdag 19 september 2015 12:55 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Ik ben het regelmatig eens met Tink dus ik ben nu wel nieuwsgierig.
Wil je verkering met me? Asseblief?quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd.
ik heb tieten en lach om zn grapjes.
Voor wie dat niet genoeg is heb ik een bovenmodale baan waar ik genoegen uit haal, kan ik aardig koken en hou ik van de vleselijke genoegens. Daarbij vinden velen mij sympathiek. Meer moet het niet zijn toch, of wel?
quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:01 schreef Leandra het volgende:
Ik was vruchtbaar en intelligent.... daar houdt he wel een beetje mee op.
Is inmiddels ook over trouwens
Mwah, ik heb wel het idee dat het behoorlijk achteruitgegaan is.... maar gelukkig was het dusdanig bovengemiddeld dat ik wel wat kon missenquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:01 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
je bent toch nog wel intelligent hoop ik?
Is je intelligentie gedaald dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:01 schreef Leandra het volgende:
Ik was vruchtbaar en intelligent.... daar houdt het wel een beetje mee op.
Is inmiddels ook over trouwens
dat scheelt...quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik heb wel het idee dat het behoorlijk achteruitgegaan is.... maar gelukkig was het dusdanig bovengemiddeld dat ik wel wat kon missen
En terechtquote:Op zaterdag 19 september 2015 12:56 schreef FANN het volgende:
[..]
Het was een hele waslijst in elk geval
Ik denk niet dat ik nu nog zo hoog scoor als toen ik 28 was.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Is je intelligentie gedaald dan?
Dat herken ik wel eigenlijk( en ik ben pas bijna 35) , ik heb het een keer voor elkaar gekregen om te zeggen, ''hoe heet dat ook alweer, zo'n bak met zand...?''quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik nu nog zo hoog scoor als toen ik 28 was.
Wat concentratieproblemen tegenwoordig, maar het kan best zijn dat dat weinig invloed heeft op een test, maar wel dat ik IRL niet meer uit m'n woorden kom.
Waar ik soms "de dinges" zeg als ik niet meer op een simpel woord kan komen, kan het natuurlijk best zijn dat ik in een multiplegok test zo zie dat A²+B²=C² het antwoord is op de vraag hoe je de schuine kant van een driehoek berekent.
Aan de andere kant zijn dat ook niet de problemen, dat zijn juist vaak hele simpele dingen, als "stofzuiger".
Is volgens mij de leeftijdquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat concentratieproblemen tegenwoordig, maar het kan best zijn dat dat weinig invloed heeft op een test, maar wel dat ik IRL niet meer uit m'n woorden kom.
Waar ik soms "de dinges" zeg als ik niet meer op een simpel woord kan komen, kan het natuurlijk best zijn dat ik in een multiplegok test zo zie dat A²+B²=C² het antwoord is op de vraag hoe je de schuine kant van een driehoek berekent.
Aan de andere kant zijn dat ook niet de problemen, dat zijn juist vaak hele simpele dingen, als "stofzuiger".
Ja, het omschrijven wat het is lost het soms wel op, maar het is wel verdomd triest als je in kruiswoordpuzzel omschrijvingen begint te leven.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat herken ik wel eigenlijk, ik heb het een keer voor elkaar gekregen om te zeggen, ''hoe heet dat ook alweer, zo'n bak met zand...?''![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben mensen jou ooit enige arrogantie verweten?quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
Is volgens mij de leeftijdEn dus herkenbaar
![]()
Ik denk ook vaak dat ik minder intelligent ben dan vroeger, maar in gesprekken met jonge mensen realiseer ik me dan juist dat het eerder andersom is: ik denk anders en "slimmer" dan vroeger. Gecombineerd met veel meer kennis leidt dat tot uitstekende resultaten
Leeftijd zal ook wel meetellen, hormonen wellicht ook, dus dan heb ik sowieso de hoofdprijs al te pakken voor de laatste 6 jaar.... (1 jaar zwanger, 2½ jaar borstvoeding en daarna in de overgangquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is volgens mij de leeftijdEn dus herkenbaar
![]()
Ik denk ook vaak dat ik minder intelligent ben dan vroeger, maar in gesprekken met jonge mensen realiseer ik me dan juist dat het eerder andersom is: ik denk anders en "slimmer" dan vroeger. Gecombineerd met veel meer kennis leidt dat tot uitstekende resultaten
Nee. Geen arrogantie. Ben namelijk niet arrogant. Dit soort opmerkingen is trouwens wel de reden geweest dat ik mijn post weer weggehaald heb: er wordt gevraagd wat je een man te bieden hebt, en als je dan eerlijk bent, wordt je arrogantie verwetenquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:29 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Hebben mensen jou ooit enige arrogantie verweten?
Denk jij dat mensen beïnvloed worden door jouw bovengemiddelde uiterlijk?
Er is niks mis met een persoon die weet dat ze slim/aantrekkelijk/grappig/lief/wat dan ook is.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:29 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Hebben mensen jou ooit enige arrogantie verweten?
Denk jij dat mensen beïnvloed worden door jouw bovengemiddelde uiterlijk?
En het mooie is, als iemand zelfverzekerd is, dan straalt hij dat uit, waardoor hij als "mooier" wordt gezien....quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is niks mis met een persoon die weet dat ze slim/aantrekkelijk/grappig/lief/wat dan ook is.
Dat is niet arrogant, dat heet zelfverzekerdheid, en zelfverzekerdheid zou niet bestraft moeten worden.
Mee eens, en het gekke is dat als iemand zegt dat je slim of aantrekkelijk bent je dankbaar moet reageren, maar als je van jezelf zegt dat je slim of aantrekkelijk bent wordt dat bestraft want dan ben je arrogant.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het mooie is, als iemand zelfverzekerd is, dan straalt hij dat uit, waardoor hij als "mooier" wordt gezien....
Het is niet je uiterlijk wat je aantrekkelijk maakt, het is je uitstraling die je aantrekkelijk maakt.
Ja, als je op een "Wow, wat slim!" antwoordt dat dat ook wel mag met een IQ van 140 dan is het foute boelquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, en het gekke is dat als iemand zegt dat je slim of aantrekkelijk bent je dankbaar moet reageren, maar als je van jezelf zegt dat je slim of aantrekkelijk bent wordt dat bestraft want dan ben je arrogant.
Maar onzekerheid vinden velen ook weer een slechte/geen goede eigenschap.
Dus je moet zelfverzekerd zijn maar je mag er niet voor uitkomen.
Yup, ''jij bent knap'', ''weet ik'', ''pff, en ook uit de hoogte!''quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je op een "Wow, wat slim!" antwoordt dat dat ook wel mag met een IQ van 140 dan is het foute boel
Maar waarom zou je ook over jezelf zeggen dat je slim en/of aantrekkelijk bent? Nergens voor nodig, zou je denken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, en het gekke is dat als iemand zegt dat je slim of aantrekkelijk bent je dankbaar moet reageren, maar als je van jezelf zegt dat je slim of aantrekkelijk bent wordt dat bestraft want dan ben je arrogant.
Als er gevraagd wordt wat jij denkt dat je een man te bieden hebt?quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:45 schreef Rucola het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ook over jezelf zeggen dat je slim en/of aantrekkelijk bent? Nergens voor nodig, zou je denken.
Dat is toch de vraag van dit topic?quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:45 schreef Rucola het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ook over jezelf zeggen dat je slim en/of aantrekkelijk bent? Nergens voor nodig, zou je denken.
Waarom niet? Waarom zou je wel mogen zeggen wat je niet goed kan/wat je mindere kanten zijn, maar mag je de positieve kanten niet belichten?quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:45 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dan geef ik geen antwoord, maar dan vind ik mijn zogenaamde aantrekkelijkheid niet iets wat rete bijzonder is.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als er gevraagd wordt wat jij denkt dat je een man te bieden hebt?
Moet iemand zelf weten, ikzelf heb die behoefte gewoon helemaal niet. Dus dan vind ik het gek/bijzonder om te lezen/horen dat andere mensen dat wel hebben. Ik vind het onnodig - voor mezelf dan.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom zou je wel mogen zeggen wat je niet goed kan/wat je mindere kanten zijn, maar mag je de positieve kanten niet belichten?
Dat is makkelijk praten als je 20 bentquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:53 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dan geef ik geen antwoord, maar dan vind ik mijn zogenaamde aantrekkelijkheid niet iets wat rete bijzonder is.Ik vind het fijner om dingen te bieden te hebben waarvan het niet makkelijk is om ze te hebben, zeg maar.
Dat ligt toch aan de context? Je hebt zelf al besloten dat je het niet op FOK! wilt zetten. En jammer genoeg is er dan toch nog een die je even om de oren komt slaan met hoe je jezelf wilde omschrijven.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom zou je wel mogen zeggen wat je niet goed kan/wat je mindere kanten zijn, maar mag je de positieve kanten niet belichten?
Het is beleefder en normaler om gewoon bedankt te zeggen, inderdaad.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Yup, ''jij bent knap'', ''weet ik'', ''pff, en ook uit de hoogte!''
Dat vind ik dan ook wel weer leuk, dat ik beduidend rimpellozer ben dan een hoop vrouwen van mijn leeftijd, maar ik weet ook dat dat gewoon mazzel in de genen is (in dit geval die van m'n moeder, en zeker niet van m'n vader), en dat een stevige huid (die heb ik overalquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten als je 20 bent. Dan ziet iedereen er nog leuk uit. Als je 40+ bent is het wel wat bijzonders en niet makkelijk vast te houden hoor
. Ik ben er trots op dat ik er nog uit zie zoals ik er uit zie, zonder direct naar fillers en ander meuk te hoeven grijpen.
Nouja, weet niet, ook bij 40+ zie ik genoeg vrouwen die er goed/mooi uitzien. Heb nooit begrepen waarom veel vrouwen over het algemeen dan als lelijk worden gezien, want dat is gewoon niet waar vind ik. Ook met hangende ogen en rimpels kan je gewoon aantrekkelijk zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten als je 20 bent. Dan ziet iedereen er nog leuk uit. Als je 40+ bent is het wel wat bijzonders en niet makkelijk vast te houden hoor
. Ik ben er trots op dat ik er nog uit zie zoals ik er uit zie, zonder direct naar fillers en ander meuk te hoeven grijpen.
Maar als het wel iets is waar je (mede) op gekozen wordt, is het dan niet gewoon een van de dingen die je te bieden hebt?quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:01 schreef Rucola het volgende:
[..]
Nouja, weet niet, ook bij 40+ zie ik genoeg vrouwen die er goed/mooi uitzien. Heb nooit begrepen waarom veel vrouwen over het algemeen dan als lelijk worden gezien, want dat is gewoon niet waar vind ik. Ook met hangende ogen en rimpels kan je gewoon aantrekkelijk zijn.
Ik vind aantrekkelijkheid gewoon niet iets wat ik te bieden heb. Zoveel mensen zijn aantrekkelijk enzo.
Ah, ik begrijp dat je eigenlijk geen antwoord mag geven op de vraag in de OP.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:56 schreef Rucola het volgende:
[..]
Het is beleefder en normaler om gewoon bedankt te zeggen, inderdaad.
Het is natuurlijk wel prettig als je je partner fysiek aantrekkelijk vindtquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:01 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant zie ik dat weer niet als iets wat ik een man "te bieden" heb, maar hij ziet dat dus kennelijk wel zo, want ik ga er vanuit dat dat onder de categorie "lekker ding" valt.
Gewoon van die cliche lijstjes posten is het doel van dit topic toch.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, ik begrijp dat je eigenlijk geen antwoord mag geven op de vraag in de OP.
Mag je wel zeggen dat je intelligent bent?
Een mooie auto hebt?
Gevoel voor humor hebt? (Whut, een vrouw met humor? Yeah right)
Wat mag je eigenlijk wel zeggen op de vraag "Wat heb je een man te bieden?"
Waar haal je precies uit dat je geen antwoord mag geven? Je moet zelf weten of je antwoord geeft en wat voor antwoord je geeft.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, ik begrijp dat je eigenlijk geen antwoord mag geven op de vraag in de OP.
Mag je wel zeggen dat je intelligent bent?
Een mooie auto hebt?
Gevoel voor humor hebt? (Whut, een vrouw met humor? Yeah right)
Wat mag je eigenlijk wel zeggen op de vraag "Wat heb je een man te bieden?"
Oh, kont en tieten dus.... en ik wil ook nog wel een biertje voor je halen als jij de bitterballen regelt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gewoon van die cliche lijstjes posten is het doel toch van dit topic.
Maar als je antwoord geeft dan mag je eigenlijk niets zeggen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:07 schreef Rucola het volgende:
[..]
Waar haal je precies uit dat je geen antwoord mag geven? Je moet zelf weten of je antwoord geeft en wat voor antwoord je geeft.
Je legt me echt allemaal woorden in m'n mond.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je antwoord geeft dan mag je eigenlijk niets zeggen?
Want als je werkelijk je positieve dingen noemt dan ben je arrogant?
Dit is volgens mij precies waarom vrouwen het in salarisonderhandelingen vaak een stuk beroerder doen dan mannen.
Tering man, dat heb ik nooit gewetenquote:Op zaterdag 19 september 2015 13:13 schreef Leandra het volgende:
quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gewoon van die cliche lijstjes posten is het doel van dit topic toch.
Niet perse, iemand die niet mee doet met dit soort dingen zou al genoeg zijn, compensatiedrang en opscheppen (want dat is dit topic gewoon) is voor mensen die iets tekort komen (man/vrouw)quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, kont en tieten dus.... en ik wil ook nog wel een biertje voor je halen als jij de bitterballen regelt.
Slotje! [ afbeelding ]
Geef dan gewoon eens antwoord op mijn vraag "Wat mag je wel antwoorden op de vraag wat je pluspunten zijn?"quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:12 schreef Rucola het volgende:
[..]
Je legt me echt allemaal woorden in m'n mond.
Alles 'mag'. Ik vind het voor mezelf niet iets wat ik te bieden heb. Als jij dat van jezelf vindt, is dat voor jou gepast en moet je dat gewoon benoemen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geef dan gewoon eens antwoord op mijn vraag "Wat mag je wel antwoorden op de vraag wat je pluspunten zijn?"
Want we hebben net gezien dat je het niet gepast vindt je uiterlijk te noemen.
Mag je je intelligentie wel noemen als pluspunt?
Je vermogen?
Je kookvaardigheid?
Je bedprestaties?
Wat mag wel, wat mag niet?
Je F-cup? Of mag je je borsten alleen als pluspunt noemen als je een B-cup hebt?
Nou, niet noodzakelijkerwijs, ik zou eigenlijk graag een woonkeuken hebben, met internet uiteraardquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:16 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet perse, iemand die niet mee doet met dit soort dingen zou al genoeg zijn, compensatiedrang en opscheppen (want dat is dit topic gewoon) is voor mensen die iets tekort komen (man/vrouw)
Sorry, niet van het bier
Slotje had al in topic 1 gemogen, maar vrouwen mogen tegenwoordig de keuken uit heb ik vernomen.
Maar als je dat doet, dan vind jij het vreemd dat iemand dat als een pluspunt beschouwt....quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:19 schreef Rucola het volgende:
[..]
Alles 'mag'. Ik vind het voor mezelf niet iets wat ik te bieden heb. Als jij dat van jezelf vindt, is dat voor jou gepast en moet je dat gewoon benoemen.
Ja, het lijkt mij niet bijzonder om aantrekkelijk te zijn, zeg maar. Al helemaal niet voor je partner. Het was gekker geweest als je partner zegt: schat, je hebt een hoofd om op te schieten... Maar je karakter is top.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je dat doet, dan vind jij het vreemd dat iemand dat als een pluspunt beschouwt....
Maar waarom? wat is er mis mee om te weten dat je aantrekkelijk bent en het dus eens te zijn met die persoon die jou aantrekkelijk vind.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:56 schreef Rucola het volgende:
[..]
Zelfs als iemand "Wat ben jij dom zeg!" zegt.... als je het daar mee eens bent worden zo ook kwaadquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom? wat is er mis mee om te weten dat je aantrekkelijk bent en het dus eens te zijn met die persoon die jou aantrekkelijk vind.
Waarom mag een ander ons wel openlijk complimenteren maar mogen wij onszelf niet openlijk complimenteren of het eens zijn met iemand die je een compliment geeft.
Dat is toch raar, alsof je maar dankbaar moet zijn dat iemand je een compliment geeft maar je het er eigenlijk niet mee eens zou zijn.
Als je een mooie nieuwe auto hebt en iemand geeft daar een compliment over ben je het daar toch ook mee eens?
Als je een nieuwe gave baan heeft en iemand geeft daar een compliment over mag je toch ook gewoon aangeven dat je het daar mee eens bent.
Maar als het over je intelligentie of uiterlijk gaat mag het niet, tenzij het negatief is, dan mag je het er wel mee eens zijn, ga je daar tegenin ben je vaak ook nog uit de hoogte en arrogant.
Ik vind het vrij logisch en sociaal dat zodra iemand jou een welgemeend compliment geeft, je daar 'bedankt' op zegt. Zo ben ik opgevoed. Waarom zou iemand moeten weten dat je jezelf aantrekkelijk vindt? Lekker boeiend. Verder ben ik echt wat te nuchter voor dit soort discussies denk ik. Wat een geanalyseer om helemaal niks.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom? wat is er mis mee om te weten dat je aantrekkelijk bent en het dus eens te zijn met die persoon die jou aantrekkelijk vind.
Waarom mag een ander ons wel openlijk complimenteren maar mogen wij onszelf niet openlijk complimenteren of het eens zijn met iemand die je een compliment geeft.
Dat is toch raar, alsof je maar dankbaar moet zijn dat iemand je een compliment geeft maar je het er eigenlijk niet mee eens zou zijn.
Als je een mooie nieuwe auto hebt en iemand geeft daar een compliment over ben je het daar toch ook mee eens?
Als je een nieuwe gave baan heeft en iemand geeft daar een compliment over mag je toch ook gewoon aangeven dat je het daar mee eens bent.
Maar als het over je intelligentie of uiterlijk gaat mag het niet, tenzij het negatief is, dan mag je het er wel mee eens zijn, ga je daar tegenin ben je vaak ook nog uit de hoogte en arrogant.
Maar dat is niet waar dit topic over gaat hè... dit gaat over je pluspunten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:37 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik vind het vrij logisch en sociaal dat zodra iemand jou een welgemeend compliment geeft, je daar 'bedankt' op zegt. Zo ben ik opgevoed. Waarom zou iemand moeten weten dat je jezelf aantrekkelijk vindt? Lekker boeiend. Verder ben ik echt wat te nuchter voor dit soort discussies denk ik. Wat een geanalyseer om helemaal niks.![]()
Ik vind het trouwens ook niet normaal om te zeggen dat je jezelf niet aantrekkelijk of wat dan ook vindt. Wat is er moeilijk aan om een complimentje gewoon in ontvangst te nemen, denk ik dan
Ik heb nu volgens mij echt al vier keer gezegd dat je lekker moet benoemen wat je wil benoemen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dat is niet waar dit topic over gaat hè... dit gaat over je pluspunten.
Die mag je dus wel hebben, en zelfs complimenten daarover dankbaar in ontvangst nemen, maar je mag ze niet noemen als gevraagd wordt wat ze zijn?
Maar in dit topic is gevraagd wat je pluspunten zijn, wat heb je te bieden aan een man.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:37 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik vind het vrij logisch en sociaal dat zodra iemand jou een welgemeend compliment geeft, je daar 'bedankt' op zegt. Zo ben ik opgevoed. Waarom zou iemand moeten weten dat je jezelf aantrekkelijk vindt? Lekker boeiend. Verder ben ik echt wat te nuchter voor dit soort discussies denk ik. Wat een geanalyseer om helemaal niks.![]()
Ik vind het trouwens ook niet normaal om te zeggen dat je jezelf niet aantrekkelijk of wat dan ook vindt. Wat is er moeilijk aan om een complimentje gewoon in ontvangst te nemen, denk ik dan
Maar zodra je dat doet, dan geef jij hier commentaar dat je dat niet over jezelf zou moeten zeggen...quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:47 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik heb nu volgens mij echt al vier keer gezegd dat je lekker moet benoemen wat je wil benoemen.
Volgens mij valt dat echt reuze mee. Als jij jezelf aantrekkelijk vindt is dat gewoon prima en juíst mooi lijkt me. Het wordt vooral lachwekkend als je dat aan mensen gaat verkondigen. En dán gaan mensen je arrogant vinden. Maar dat lijkt mij ook niet gek; niemand zit erop te wachten dat iemand (steeds) verkondigt zichzelf lekker, super intelligent of superleuk te vinden. Hoera voor jou, maar het interesseert de meeste mensen gewoonweg niet. Maar joh, jezelf aantrekkelijk of intelligent vinden is niks mis mee en zelfs gewenst vind ik.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar in dit topic is gevraagd wat je pluspunten zijn, wat heb je te bieden aan een man.
Als ik zou zeggen, een stevige cup DD, was daar ook negatief op gereageerd, maar ik heb ze wel en ik vind het aardige pluspunten van mezelf, maar dat mag ik niet zeggen want dan ben ik arrogant.
En als iemand mij een compliment geeft zeg ik ook gewoon dank je wel, maar dat is het punt ook niet, het punt is dat jezelf aantrekkelijk vinden, zelfs als daar gevraagd wordt, niet wenselijk is.
Je ziet het ook in topics wat bijvoorbeeld gaat over IQ, zegt iemand een lager dan gemiddeld IQ te hebben, komt daar negatieve reacties op, zegt iemand een gemiddeld IQ te hebben, dan is het goed, zegt iemand een hoger IQ te hebben dan is het ook niet goed en komen er negatieve reacties.
Je moet gewoon gemiddeld zijn, anders ben je onzeker of arrogant en dat is niet goed.
En je moet bier en bitterballen brengenquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar in dit topic is gevraagd wat je pluspunten zijn, wat heb je te bieden aan een man.
Als ik zou zeggen, een stevige cup DD, was daar ook negatief op gereageerd, maar ik heb ze wel en ik vind het aardige pluspunten van mezelf, maar dat mag ik niet zeggen want dan ben ik arrogant.
En als iemand mij een compliment geeft zeg ik ook gewoon dank je wel, maar dat is het punt ook niet, het punt is dat jezelf aantrekkelijk vinden, zelfs als daar gevraagd wordt, niet wenselijk is.
Je ziet het ook in topics wat bijvoorbeeld gaat over IQ, zegt iemand een lager dan gemiddeld IQ te hebben, komt daar negatieve reacties op, zegt iemand een gemiddeld IQ te hebben, dan is het goed, zegt iemand een hoger IQ te hebben dan is het ook niet goed en komen er negatieve reacties.
Je moet gewoon gemiddeld zijn, anders ben je onzeker of arrogant en dat is niet goed.
Nee hoor. Als je terugleest dan zie je dat mijn reactie op een geschetst voorbeeld is. Daarna kwam jij met allerlei vreemde aannames.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zodra je dat doet, dan geef jij hier commentaar dat je dat niet over jezelf zou moeten zeggen...
Oh ja, en bier en bitterballen natuurlijk, duh!!quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je moet bier en bitterballen brengen
Volgens mij zijn dit je eerste vier reacties in dit topic....quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:53 schreef Rucola het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je terugleest dan zie je dat mijn reactie op een geschetst voorbeeld is. Daarna kwam jij met allerlei vreemde aannames.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:45 schreef Rucola het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:53 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dan geef ik geen antwoord, maar dan vind ik mijn zogenaamde aantrekkelijkheid niet iets wat rete bijzonder is.Ik vind het fijner om dingen te bieden te hebben waarvan het niet makkelijk is om ze te hebben, zeg maar.
quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:54 schreef Rucola het volgende:
[..]
Moet iemand zelf weten, ikzelf heb die behoefte gewoon helemaal niet. Dus dan vind ik het gek/bijzonder om te lezen/horen dat andere mensen dat wel hebben. Ik vind het onnodig - voor mezelf dan.
En dat begon helemaal niet met een geschetst voorbeeld, ik heb je eigenlijk nog niets zien posten dat iets anders is dan commentaar op degenen die gewoon antwoord geven op de vraag van het topic.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:56 schreef Rucola het volgende:
[..]
Zo jammer dat ik je lijstje gemist heb, maar idd nog jammerder dat je zoiets niet gewoon kunt posten zonder van dat nutteloze gezeik te krijgen dat je dat soort dingen niet over jezelf hoort te zeggen....quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:00 schreef Tinkepink het volgende:
Toch grappig. Deze hele discussie is precies de reden waarom alles ik al weer snel weggehaald heb. Had het net zo goed kunnen laten staan: fijn lijstje om te lezen als ik eens een off day heb (ja, die heb ik ook weleens, niets menselijks is mij vreemd).
Ik zat net nog even na te denken over waarom mijn man blij met mij is.
Naast de punten uit de verwijderde post (wat overigens gewoon een bewerking is van een lijstje is dat mijn man ooit voor mij heeft opgesteld), kan ik er nog een paar toevoegen.
Zo accepteer ik hem zoals hij is. Zal ik nooit zeuren over verkeerde sokken, kleding of sandalen, kijk ik door de puinzooi heen die hij en de kinderen van het huis weten te maken, laat ik hem onze kinderen opvoeden zoals hij vindt dat het moet, kunnen we goed met elkaar praten, ben ik heel easy going, geef ik gemeende complimentjes, ben ik niet jaloers of bezitterig en waardeer mijn man om wie hij is.
Maar eerlijk? Deze punten vind ik minder mijn verdienste dan onze gezamenlijke verdienste. Het is gewoon het resultaat van jaren samen in investeren in een relatie. Al die andere punten zijn de redenen waarom hij ooit verliefd op me is geworden, dit zijn de punten waarom we nog samen zijn. Bier, voetbal en bitterballen zijn geen thema bij ons trouwens.
Ik vind dit toch echt een geschetst voorbeeld. Daarna betrokken jullie mijn reactie allemaal op het onderwerp van het topic, namelijk dat het hier wordt gevraagd. Terwijl ik reageerde op iemand die een voorbeeld geeft van dat ze zégt dat je niet mag zeggen dat je jezelf aantrekkelijk vindt, dat is volgens haar algemeen zo. Ik raageerde gewoon puur op die post, los van dat het hier gevraagd wordt. Maar puur op wat zij zegt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet het niet helemaal zeker of jij het was (heb niet op de usernaam gelet en ben te lui om terug te lezen, dat is dan weer een minpuntjequote:Op zaterdag 19 september 2015 15:08 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik vind dit toch echt een geschetst voorbeeld. Daarna betrokken jullie mijn reactie allemaal op het onderwerp van het topic, namelijk dat het hier wordt gevraagd. Terwijl ik reageerde op iemand die een voorbeeld geeft van dat ze zégt dat je niet mag zeggen dat je jezelf aantrekkelijk vindt, dat is volgens haar algemeen zo. Ik raageerde gewoon puur op die post, los van dat het hier gevraagd wordt. Maar puur op wat zij zegt.
Maar ik vind jou, en dat meen ik echt, vermoeiend. Je wil altijd gelijk hebben en doet echt allerlei aannames terwijl ik ze echt nooit heb opgeschreven en ook nu denk je te weten wat ik bedoel.
Echt niemand heeft gezegd dat iemand het niet zou mogen zeggen of dat mensen arrogant zijn. Althans niet in het laatste gedeelte. Ik vind je een beetje eng om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo jammer dat ik je lijstje gemist heb, maar idd nog jammerder dat je zoiets niet gewoon kunt posten zonder van dat nutteloze gezeik te krijgen dat je dat soort dingen niet over jezelf hoort te zeggen....
Gebrek aan zelfvertrouwen vind ik dan weer een hele trieste eigenschap, vooral als het gecompenseerd wordt met uithalen naar mensen die dat wel hebben, maar dat is een ander arrogant noemen vaak ook al.
Ik heb niks van jouw lijstje gelezen, dus geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:10 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik weet het niet helemaal zeker of jij het was (heb niet op de usernaam gelet en ben te lui om terug te lezen, dat is dan weer een minpuntje), maar kan het zijn dat je reageerde op een post van mij? Als jij dat inderdaad was, kreeg ik inderdaad het gevoel dat je het maar raar vind dat ik van mezelf zeg dat ik er goed uitzie. En ja, ik kreeg er inderdaad het gevoel van dat jij vindt dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen.
Ik zie nu dat je op snakelady reageerde (toch maar even teruggescrolled). Het was overigens wel een van de punten op mijn lijstje. Dus vandaar mijn verwarring.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:12 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik heb niks van jouw lijstje gelezen, dus geen idee waar je het over hebt.
O, dan begrijp ik eigenlijk niet dat je het op jezelf betrok iddquote:Op zaterdag 19 september 2015 15:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zie nu dat je op snakelady reageerde (toch maar even teruggescrolled). Het was overigens wel een van de punten op mijn lijstje. Dus vandaar mijn verwarring.
Jij zegt dat ik aannames maakt, maar ik had het niet eens persoonlijk over jou, er staat toch echt iemand, ik had het eigenlijk eerder over de persoon die vroeg of ze er ooit van beschuldigd is arrogant te zijn en gewoon in zijn algemeen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:08 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik vind dit toch echt een geschetst voorbeeld. Daarna betrokken jullie mijn reactie allemaal op het onderwerp van het topic, namelijk dat het hier wordt gevraagd. Terwijl ik reageerde op iemand die een voorbeeld geeft van dat ze zégt dat je niet mag zeggen dat je jezelf aantrekkelijk vindt, dat is volgens haar algemeen zo. Ik raageerde gewoon puur op die post, los van dat het hier gevraagd wordt. Maar puur op wat zij zegt.
Maar ik vind jou, en dat meen ik echt, vermoeiend. Je wil altijd gelijk hebben en doet echt allerlei aannames terwijl ik ze echt nooit heb opgeschreven en ook nu denk je voor mij te kunnen zeggen wat ik bedoel.
En toch, er wordt vaak genoeg geklaagd over vrouwen die in een relatie dan ineens niet meer hun best doen om er goed uit te zien, haar kort knippen etc. Zo vanzelfsprekend is het dan niet dat je er moeite voor blijft doen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:23 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ja, het lijkt mij niet bijzonder om aantrekkelijk te zijn, zeg maar. Al helemaal niet voor je partner. Het was gekker geweest als je partner zegt: schat, je hebt een hoofd om op te schieten... Maar je karakter is top.
Maar goed, dat is per persoon anders.
Zelfvertrouwen, dat is zeker een pluspunt. Ik heb het niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Geen arrogantie. Ben namelijk niet arrogant. Dit soort opmerkingen is trouwens wel de reden geweest dat ik mijn post weer weggehaald heb: er wordt gevraagd wat je een man te bieden hebt, en als je dan eerlijk bent, wordt je arrogantie verweten. Heb wel zelfvertrouwen
![]()
En ja. Mensen worden altijd beïnvloed door iemands uiterlijk. Nogal een open deur he?
Ik omschrijf dat als: Het hebben van een positief zelfbeeld, ongeacht wat anderen van je denken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:05 schreef Lokasenna het volgende:
Zelfvertrouwen is ook weer zo'n lekker vaag begrip.
Oh, als het per se positief moet zijn heeft bijna iedereen die zelfvertrouwen heeft dat volledig onterecht.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik omschrijf dat als: Het hebben van een positief zelfbeeld, ongeacht wat anderen van je denken.
Wat zou jouw omschrijving dan zijn?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, als het per se positief moet zijn heeft bijna iedereen die zelfvertrouwen heeft dat volledig onterecht.
Je betwijfelt het te betwisten? Oke, is goed.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat zou jouw omschrijving dan zijn?
Ik betwijfel je stelling trouwens te betwisten. En weet je, het is eigenlijk ook niet zo interessant wat
Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik omschrijf dat als: Het hebben van een positief zelfbeeld, ongeacht wat anderen van je denken.
What ever. Te snel getypt. Ik betwist je stelling. Zo goed?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je betwijfelt het te betwisten? Oke, is goed.
Eigen werkelijkheid, eigen sprookjeswereld.
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, als het per se positief moet zijn heeft bijna iedereen die zelfvertrouwen heeft dat volledig onterecht.
Is dat relevant dan? Het gaat toch om ZELFvertrouwen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.
Ratelband, Peter Jan Rens, ...
Misschien ook iets met enigszins gegronde reden of zo.
Ik heb eerder de tegenovergestelde mening: met iedereen is wel wat mis, maar juist in je onvolmaaktheid ben je goed genoeg. Ik vind juist dat de meeste mensen wel een positief zelfbeeld zouden moeten hebben als ze realistisch zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?
Een beetje als:
https://en.wikipedia.org/wiki/Depressive_realism
Misschien is zelfvertrouwen soms wel onterecht, maar het is in ieder geval functioneel.
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want de meeste mensen zouden geen positief zelfbeeld moeten hebben als ze realistisch zijn?
Een beetje als:
https://en.wikipedia.org/wiki/Depressive_realism
Misschien is zelfvertrouwen soms wel onterecht, maar het is in ieder geval functioneel.
Moet het gegrond zijn dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens die definitie scoren heel wat vage personen zeer hoog.
Ratelband, Peter Jan Rens, ...
Misschien ook iets met enigszins gegronde reden of zo.
Is een positief zelfbeeld iets wat je moet verdienen dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is een positief zelfbeeld iets wat je moet verdienen dan?
Echt? Dat is toch treurig? Je gunt iedereen toch een positief zelfbeeld?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ken niet zo bijzonder veel personen die ik een positief zelfbeeld waard vind. Gelukkig voor hen heb ik er totaal niets over te zeggen en mogen ze lekker zelf weten of ze tevreden zijn.
Als zelfkennis depressief maakt dan is een gebrek aan zelfinzicht zo slecht nog niet.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.
Waarom zou je meteen depressief zijn als je jezelf niet volledig positief beoordeelt?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als zelfkennis depressief maakt dan is een gebrek aan zelfinzicht zo slecht nog niet.
Ja, het is treurig. En nee, dat doe ik blijkbaar niet. Maar prettig dat je dat hebt hoor, dat positieve zelfbeeld.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Echt? Dat is toch treurig? Je gunt iedereen toch een positief zelfbeeld?
Wat niet wil zeggen dat je dan meteen maar tevreden mag zijnIk zie ook nog wel wat verbeterpuntjes aan mezelf. NOgal wat zelfs. En toch heb ik een positief zelfbeeld.
Nee, al is een gebrek aan zelfvertrouwen wel deprimerend vind ik zelf.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom zou je meteen depressief zijn als je jezelf niet volledig positief beoordeelt?
Wat heb jij een man te bieden Art?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:33 schreef artelligence het volgende:
Heerlijk, die pendante manier waarop gediscussieerd wordt in dit topic
Maar wat jij niet mooi vind kan een ander nog wel mooi vinden aan zichzelf, jouw mening over een persoon is niet universeel de maatstaf.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb niet zo heel veel respect voor mensen zonder zelfkennis.
'verval'quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En toch, er wordt vaak genoeg geklaagd over vrouwen die in een relatie dan ineens niet meer hun best doen om er goed uit te zien, haar kort knippen etc. Zo vanzelfsprekend is het dan niet dat je er moeite voor blijft doen.
Maar goed, niemand weet wat de toekomst brengt. Meestal begint het echte verval toch pas na sleur en kinderen.
Waar moet ik beginnen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wat heb jij een man te bieden Art?
Ik vraag me echt af of jij tevreden met jezelf bent? Want wat ben jij akelig negatief zeg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Meer is niet nodig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:45 schreef artelligence het volgende:
[..]
Waar moet ik beginnen?
-heb een geweldig kontje
-kan lekker koken
-drink graag bier
-ben slecht in gamen, maar wil best een potje FIFA spelen
Dat tevreden met jezelf zijn lijkt wel een verplichting.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of jij tevreden met jezelf bent? Want wat ben jij akelig negatief zeg.
Ik vind het de lading goed dekkenquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sorry dat mijn woordkeuze je niet bevalt.
Dat is wel de pest van deze tijd ja. Tsjakkaaaaaaaa!quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat tevreden met jezelf zijn lijkt wel een verplichting.
Ik heb niet eens zin om het te proberen te zijn.
Maar het ging volgens mij al niet meer over uiterlijk.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat jij niet mooi vind kan een ander nog wel mooi vinden aan zichzelf, jouw mening over een persoon is niet universeel de maatstaf.
Stel voor ik vind mijzelf mooi en heb daardoor zelfvertrouwen, maar jij ziet dingen aan mij die jij niet mooi vind, dan betekend dat nog niet dat het niet mooi is en dat die persoon dus geen zelfkennis heeft.
En iedereen heeft wel iets wat diegene niet mooi vind aan zichzelf maar overall gezien toch zeer tevreden zijn met zichzelf.
Prima. Maar dat negatieve lijkt me wel vermoeiend, zeg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat tevreden met jezelf zijn lijkt wel een verplichting.
Ik heb niet eens zin om het te proberen te zijn.
Oh...ik had wat reacties gemist en heb maar even snel teruggelezen, ik zal eens beter teruglezen dan.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:50 schreef Rucola het volgende:
[..]
Maar het ging volgens mij al niet meer over uiterlijk.
En als je het eenmaal bent, moet je het iedereen laten weten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:50 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat is wel de pest van deze tijd ja. Tsjakkaaaaaaaa!
Dat bedoel ik. The finer things in lifequote:Op zaterdag 19 september 2015 16:47 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Meer is niet nodig.
Opgelost, slotje.
Jep, iedereen die tevreden is laat dat altijd aan iedereen weten. Klopt.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En als je het eenmaal bent, moet je het iedereen laten weten.
Het is op het moment wel een van de belangrijkste maatstaven van succes. Veel mensen denken dan dat ze zelfvertrouwen hebben, maar eigenlijk zijn ze ook maar gewoon bezig met acceptatie door de (rest van de) groep.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben zo onzeker als de pest. Zit in m'n aard, maar er zijn wel dingen waar ik positief over ben/mag zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is op het moment wel een van de belangrijkste maatstaven van succes. Veel mensen denken dan dat ze zelfvertrouwen hebben, maar eigenlijk zijn ze ook maar gewoon bezig met acceptatie door de (rest van de) groep.
Toch knap dat jij voor anderen denkt te kunnen bepalen dat ze denken zelfvertrouwen te hebben en het niet echt hebben. Chapeau.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is op het moment wel een van de belangrijkste maatstaven van succes. Veel mensen denken dan dat ze zelfvertrouwen hebben, maar eigenlijk zijn ze ook maar gewoon bezig met acceptatie door de (rest van de) groep.
Uiteraardquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:54 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik ben zo onzeker als de pest. Zit in m'n aard, maar er zijn wel dingen waar ik positief over ben/mag zijn.
Beetje tegenwicht aan de cynische pessimisten die het leven allemaal maar kut vinden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Rucola het volgende:
[..]
Jep, iedereen die tevreden is laat dat altijd aan iedereen weten. Klopt.
Ik loop altijd met een bord om mijn nek met ''ik heb zelfvertrouwen'' en daaronder mijn pluspunten, jij niet dan?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ben het een keer met je eens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:54 schreef Rucola het volgende:
[..]
Toch knap dat jij voor anderen denkt te kunnen bepalen dat ze denken zelfvertrouwen te hebben en het niet echt hebben. Chapeau.
Ik was altijd erg onzeker, gek genoeg is dat minder geworden naarmate ik ouder ben geworden, ik ben echt niet achterlijk, natuurlijk weet ik dat ik er 10 jaar geleden beter uitzag, maar ik heb nu andere kwaliteiten waardoor ik toch zelfverzekerder ben.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:54 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik ben zo onzeker als de pest. Zit in m'n aard, maar er zijn wel dingen waar ik positief over ben/mag zijn.
Misschien niet letterlijk, maar je presenteert je wel ongeveer zo op FOK!quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik loop altijd met een bord om mijn nek met ''ik heb zelfvertrouwen'' en daaronder mijn pluspunten, jij niet dan?
Ik ben ook de laatse jaren pas zelfverzekerder geworden. Over mijn uiterlijk juist pas met het ouder worden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik was altijd erg onzeker, gek genoeg is dat minder geworden naarmate ik ouder ben geworden, ik ben echt niet achterlijk, natuurlijk weet ik dat ik er 10 jaar geleden beter uitzag, maar ik heb nu andere kwaliteiten waardoor ik toch zelfverzekerder ben.
Maar ik zie dat ook bij mijn moeder bv, die is bijna 60 en ook vrij zelfverzekerd, ik vind dat een mooi iets.
Ja klopt, waarom niet?quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Misschien niet letterlijk, maar je presenteert je wel ongeveer zo op FOK!
quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:03 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben ook de laatse jaren pas zelfverzekerder geworden. Over mijn uiterlijk juist pas met het ouder worden.
Je mag dat niet zeggen, alleen vrouwen mogen dat hier.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:03 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben ook de laatse jaren pas zelfverzekerder geworden. Over mijn uiterlijk juist pas met het ouder worden.
Ja ik ben man.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:05 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Maar jij bent man toch? Mannen worden vaak ook aantrekkelijker naarmate ze ouder worden.
En vrouwen kunnen dat ook wel overigens, een rimpel hier en daar vind ik niet lelijk.
Omdat er een aantal schreeuwers zijn die een topic komen verzieken?quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:25 schreef Copycat het volgende:
Oh, en een deel drie lijkt me volkomen overbodig.
Doe eens niet zo bijdehand...quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:31 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Omdat er een aantal schreeuwers zijn die een topic komen verzieken?
Of dat er mensen (modjes) tegen zijn?
Leg maar eens uit...
Nee, omdat de koek imo na het eerste deel al aardig op was.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:31 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Omdat er een aantal schreeuwers zijn die een topic komen verzieken?
Of dat er mensen (modjes) tegen zijn?
Leg maar eens uit...
Enigszins mee eens.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, omdat de koek imo na het eerste deel al aardig op was.
Partner als in m/v..quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
maar dit topic gaat gewoon helemaal nergens meer over. ik zie haantjesgedrag onder vrouwen, go figure.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:28 schreef Harmankardon het volgende:
HVJJN is inmiddels toe aan deel 900 en hier zou de koek op zijn? Dat noem ik redeneren naar een gewenste conclusie.
Oh sorry, vreemd dat ik man aannam gezien ik zelf ook vrouwelijke partners heb gehad.quote:
Ik vind het een beetje een rare vraag om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wat heb jij een man te bieden Art?
Mafferd, het gaat toch om nu..quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een rare vraag om eerlijk te zijn.
De vraag in de TT is Vrouw, wat heb jij te bieden aan een partner?
Daar is helemaal geen antwoord op te geven, want geen enkele relatie is hetzelfde,
als je dus gaat opnoemen hoe slank je wel niet bent en je partner houdt toevallig van mollig dan
zit je dus al verkeerd en dat is nog maar één van de uiterlijkheden die in de loop der jaren ook weer
kunnen veranderen.
Het is maar wat je belangrijk vindt denk ik dan, liefde, vertrouwen, steun of grote tieten.
Bovendien, de ene man wil een volgzame vrouw en de andere man juist weer helemaal niet,
enz. enz.
Dus je kan wel een heel rijtje uiterlijkheden gaan opnoemen, maar die zijn over 20 jaar compleet
veranderd, net als bij de man trouwens, je kan wel op een vent vallen omdat hij zo'n prachtige bos
haar heeft en na 15 jaar is hij kaal, wat dan?
Ik had al een pittig kort kapsel toen ik verkering met hem kreeg, dus zal wel goed zijnquote:Op zaterdag 19 september 2015 20:35 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Mafferd, het gaat toch om nu..
Als jij met je pittige kapsel nu jouw partner begeert, dan ga je dat toch zo goed mogelijk cultiveren?
En ja, elke partner is anders.
Maar wat jij te bieden hebt blijft enigszins hetzelfde?
En wat in jouw ogen jouw positieve kanten zijn, zou voor heel veel mannen juist een afknapper zijn.
Maar jij duidt ze als positief, daar gaat het toch om?
Of is mijn mening belangrijker?
wat zoek jij dan in een partner?quote:Op zaterdag 19 september 2015 08:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Denk dat het eerder zelfkennis is dan zelfvertrouwen. Heb net nog een deel van het eerste topic gelezen, maar verbaast mij zo enorm dat men niet eens weet wat men te bieden heeft. Iedere keer maar weer de opmerking dat vrouwen zo veel te bieden heeft, maar veel concreter wordt het niet. Terwijl het echt niet zo moeilijk is. Mogelijk komt het ook dat ik een man ben en dus ook mijn behoeftes ken. Dat jij een goed betaalde baan hebt heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Een vrouw kan mij net zoveel toegevoegde waarde geven zonder een goede baan. Ik begrijp je standpunt dat je als partner zijnde het belangrijk kan vinden dat je een goede baan hebt, maar als dat het gene is wat je te bieden hebt dan is het wel erg teleurstellend en staat eigenlijks ook los van wat je echt te bieden hebt. Een voorbeeld wat je als vrouw, maar ook als man kan bieden is in principe altijd een vertrouwens persoon met een luisterende oor die je van adviezen kan voorzien. Dat zal voor mij een reden kunnen zijn om een partner te zoeken. Nu zijn er nog meer goede redenen, maar jammer dat ik ze hier niet lees. Want wat je nu zegt is iets wat je voor jezelf belangrijk vind, en dat is toch anders dan wat je te bieden hebt.
Ja, ik ook. Maar ik ben er toch over na gaan denken.quote:Op zondag 20 september 2015 12:53 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit een vaag topic.
Hm, dat is wel goed om te realiseren inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar ik ben er toch over na gaan denken.
Wat ik mijn partner te bieden heb is eigenlijk hetzelfde als wat hij mij te bieden heeft. Naast lol, gemeenschappelijke eigenschappen en interersses, seks, etc is het belangrijkste aan onze relatie eigenlijk dat wij elkaar beter maken, we halen het beste uit elkaar naar boven. Wij zijn qua persoonlijke en zakelijke ontwikkeling redelijk ambitieus.
We zitten elkaar niet continu te pushen om doelstellingen te halen ofzo natuurlijk. Maar onze karakters vullen elkaar zo aan dat we als vanzelf elkaar helpen. En zo kunnen we beide doen waar we goed in zijn en worden we er samen nog beter van ook.
Daarnaast hebben we op veel vlakken ook wel een traditionele relatie. Hij is chaotisch, ik georganiseerd. Dus ik moet in de gaten houden wanneer hij naar de kapper moet, nieuwe schoenveters voor hem kopen, etc. Ik doe het graag en hij is er blij mee.
En nog een belangrijk punt, we zijn erg zorgzaam naar elkaar en voelen aan wat de ander nodig heeft. En we mankeren beide wel een en ander waardoor we extra zorg nodig hebben.
hahaha ja aaquote:Op vrijdag 18 september 2015 12:23 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |