Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Of gewoon beide niet?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het vorige bericht over Duitse opvang ging over de massale vrouwen&kinderverkrachtingen daar.
Als ik moet kiezen, dan liever dit indd.
Ja klopt. Het ziet er naar uit dat ze dit helemaal niet zagen aankomen en nu niet meer weten hoe ze het moeten oplossen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk verbaast het me niks.Ze denken er mee weg te komen dus die staan daar nog wel ff te huppelen en te roepen.
Het is echt flink uit de hand aan t lopen. Als ze niet eten en drinken dan krijgt Hongarije een hoop kritiek over inhumaan optreden. Maar geef die mannen hun zin en de volgende rij staat al klaar.
Wat te doen ? Ik ben blij dat ik dat niet hoef op te lossen. Wat de Hongaren ook doen ze zijn altijd de * kwaaien *
Ah, blijkbaar blijven alle vrouwen&kinderen daar?twitter:And_Harper twitterde op donderdag 10-09-2015 om 09:55:46In @ZaatariCamp @refugees returnee area, averaging 140/day to #Syria & beyond. Majority are women & children. #jordan http://t.co/4t976XfSRz reageer retweet
Er lopen wellicht ook gewapende grensbewakers rond. Als het fout gaat hoeft er maar eentje in paniek te raken en te gaan schieten en dan breekt de hel los.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Het ziet er naar uit dat ze dit helemaal niet zagen aankomen en nu niet meer weten hoe ze het moeten oplossen.
In wezen willen ze hetzelfde: geen migranten in hun land.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:45 schreef Infection het volgende:
Dat wordt nog wat tussen Servië en Hongarije. De Serviërs willen het tegenovergestelde van de Hongaren.
Morgen gaan ze dus onderhandelen, benieuwd wat daar uit gaat komen.
I agree. Hopelijk komen Servië en Hongarije morgen tot een oplossing en zal Duitsland op haar eerdere uitnodiging terug komen :pquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er lopen wellicht ook gewapende grensbewakers rond. Als het fout gaat hoeft er maar eentje in paniek te raken en te gaan schieten en dan breekt de hel los.
Onverantwoordelijk dat we dit aan Hongarije over laten. Er moet echt een duidelijk optreden van de gehele EU komen. En niet over een paar weken maar NU !
Grensbewaking die in paniek raakt..quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er lopen wellicht ook gewapende grensbewakers rond. Als het fout gaat hoeft er maar eentje in paniek te raken en te gaan schieten en dan breekt de hel los.
Onverantwoordelijk dat we dit aan Hongarije over laten. Er moet echt een duidelijk optreden van de gehele EU komen. En niet over een paar weken maar NU !
Servie moet ook rap een hek gaan bouwen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:45 schreef Infection het volgende:
Dat wordt nog wat tussen Servië en Hongarije. De Serviërs willen het tegenovergestelde van de Hongaren.
Morgen gaan ze dus onderhandelen, benieuwd wat daar uit gaat komen.
Dat is het ook met die opvangkampen in de regio. Niemand weet of het conflict snel zal oplossen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:48 schreef Physsic het volgende:
Nu ik zo wat over Turkijke en opvang lees, krijg ik meer het idee dat mensen daar al een heletijd zijn opgevangen, maar de toekomst nogal uitzichtloos was.
Toen is dat steeds rond gegaan dat in Europa alles gratis en beter is, waardoor al die mensen de opvang hebben verlaten.
[Niet alleen uit Turkije trouwens]
yup beiden voornamelijk doorreislanden. Dat vind een bijzonder wrang gegeven nog altijd. Ik zou prima in Hongarije willen wonen, zelfs vanuit mijn huidige situatie in NL.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In wezen willen ze hetzelfde: geen migranten in hun land.
Viel me inderdaad ook al op. Duurde zo'n 2 minuten voor ik het pas door had.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Fijn dat je met die nieuwe layout zo lekker duidelijk kunt zien dat een topic gesloten is. Dacht al, waarom reageert er niemand meer.
Hehe idd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Fijn dat je met die nieuwe layout zo lekker duidelijk kunt zien dat een topic gesloten is. Dacht al, waarom reageert er niemand meer.
Daarom zijn een heleboel mensen ook helemaal klaar met deze 'vluchtelingen'. Omdat ze dat als ze eenmaal in Servie of Hongarije zijn aangekomen, helemaal niet meer zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:50 schreef VASND het volgende:
[..]
yup beiden voornamelijk doorreislanden. Dat vind een bijzonder wrang gegeven nog altijd. Ik zou prima in Hongarije willen wonen, zelfs vanuit mijn huidige situatie in NL.
Als ze beloven de Islam lekker binnenshuis te houden en niet moeilijk gaan doen over de dingen die hier volgens de wet gewoon zijn toegestaan, ga ik echt niet protesteren tegen de opvang van een aantal van die mensen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In wezen willen ze hetzelfde: geen migranten in hun land.
Servie laat die mensen aan de grens met Macedonie kennelijk wel gewoon binnen. Misschien moeten ze daar eens zelf wat strenger gaan optreden?
Het hek kwam iets naar voren en de migranten deden een paar stappen naar achteren. Waarschijnlijk gewoon een mislukte poging van iemand die het zat was.quote:
Nee maar als je de kans hebt om voor het meest haalbare te gaan doe je dat toch? Wie weet of ze bv binnen tien jaar weer terug zouden kunnen gaan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom zijn een heleboel mensen ook helemaal klaar met deze 'vluchtelingen'. Omdat ze dat als ze eenmaal in Servie of Hongarije zijn aangekomen, helemaal niet meer zijn.
Tja, als we immigranten mochten uitkiezen, dan zou ik zelfs voor meer immigranten pleiten. Maar zo werkt het dus niet he.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:52 schreef Physsic het volgende:
Als ze beloven de
[..]
Als ze beloven de Islam lekker binnenshuis te houden en niet moeilijk gaan doen over de dingen die hier volgens de wet gewoon zijn toegestaan, ga ik echt niet protesteren tegen de opvang van een aantal van die mensen.
Wel liever gezinnen dan alleenstaande mannen. De laatste azc's bestaan al alleen uit mannen, dus die hebben we genoeg.
Nou, het probleem is dus, dat ze in Turkije nooit burger kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is het ook met die opvangkampen in de regio. Niemand weet of het conflict snel zal oplossen.
Als Europa Turkije nou wat geld stuurt en Turkije die wet aanpast.quote:Around 30 percent of these live in 22 government-run camps near the Syrian-Turkish border.[208] However under Turkish law they cannot apply for refugee status but only temporary protection status. Registering for temporary protection status gives access to government services such as health and education, as well as the right to apply for a work permit in certain geographic areas and professions. But over a third of urban refugees are not registered
Heel eerlijk? Denk ik dat ze nu beter af zijn bij die landen. Minder instroom, relatief betere voorzieningen. Dat zou toch je prio moeten zijn zou je verwachten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar als je de kans hebt om voor het meest haalbare te gaan doe je dat toch? Wie weet of ze bv binnen tien jaar weer terug zouden kunnen gaan?
Ja dus geen uitzicht op een toekomst in Turkije of thuis in Syrië. Dan ga je idd verder zoeken als je die mogelijkheid hebt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, het probleem is dus, dat ze in Turkije nooit burger kunnen worden.
[..]
Als Europa Turkije nou wat geld stuurt en Turkije die wet aanpast.
Dit is al eerder geweestquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:55 schreef Tware het volgende:
Op het station in Hongarije is lig al een IS's gespot:
[ afbeelding ]
en deze eerder al bij macedonie
[ afbeelding ]
Veeeeel beter.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:54 schreef VASND het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Denk ik dat ze nu beter af zijn bij die landen. Minder instroom, relatief betere voorzieningen. Dat zou toch je prio moeten zijn zou je verwachten.
Kwam vanmiddag ook al voorbij en klopt niets van.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:55 schreef Tware het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja misschien gaat idd blijken dat ze daar beter af zijn. Nu denken ze nog van niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:54 schreef VASND het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Denk ik dat ze nu beter af zijn bij die landen. Minder instroom, relatief betere voorzieningen. Dat zou toch je prio moeten zijn zou je verwachten.
Not this shit againquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:55 schreef Tware het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komt omdat niemand de moeite neemt om duidelijk aan te geven hoe het gaat werken als je eenmaal in Europa bent.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja misschien gaat idd blijken dat ze daar beter af zijn. Nu denken ze nog van niet.
Alsjeblieft zegquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:55 schreef Tware het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee volgens mij enige info die ze krijgen is van familieleden en er zijn volgens mij ook van die facebook groepen die 'tips&tricks' geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Komt omdat niemand de moeite neemt om duidelijk aan te geven hoe het gaat werken als je eenmaal in Europa bent.
In land A is de uitkering 800 euro, in land B 600.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja misschien gaat idd blijken dat ze daar beter af zijn. Nu denken ze nog van niet.
Ja dus dat. Al denk ik dat er genoeg mensen bij zitten die wel een opleiding hebben gehad en graag een toekomst willen opbouwen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
In land A is de uitkering 800 euro, in land B 600.
Er vanuit gaande dat je nooit aan een baan zult komen en ook niet de moeite wil doen hier meer van te maken. Is het verstandig door te reizen naar de 800 versie. 25% meer over een mensenleven is wel best veel namelijk.
Thank god!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef Physsic het volgende:
Die batterijen van die megafoon zijn duidelijk leeg.
Allah geprezenquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef Physsic het volgende:
Ja die zijn net geconfiskeerd. Heeft die kale knakker net 10 minuten staan uitleggen, de Servische omwonenden konden niet slapen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef Physsic het volgende:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja die zijn net geconfiskeerd. Heeft die kale knakker net 10 minuten staan uitleggen, de Servische omwonenden konden niet slapen.
Toch vind ik dat hele "iedereen heeft recht op een beter leven"-argument (wat je wel 'ns hoort of leest) vreemd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat je nooit aan een baan zult komen en ook niet de moeite wil doen hier meer van te maken. Is het verstandig door te reizen naar de 800 versie. 25% meer over een mensenleven is wel best veel namelijk.
Het is gewoon avondquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:01 schreef Infection het volgende:
De migranten die nu bij het hek staan zijn volgensmij nieuwe? Ze lijken ook een stuk donkerder van huidskleur.
Ploegendienst toch ;pquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:01 schreef Infection het volgende:
De migranten die nu bij het hek staan zijn volgensmij nieuwe? Ze lijken ook een stuk donkerder van huidskleur.
En mensen zonder opleiding, die een toekomst willen opbouwen. Alleen men denkt dat dit het land van plenty is, maar daarin zijn ze verkeerd ingelicht.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dus dat. Al denk ik dat er genoeg mensen bij zitten die wel een opleiding hebben gehad en graag een toekomst willen opbouwen.
Dat je die vergelijking maakt....quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Toch vind ik dat hele "iedereen heeft recht op een beter leven"-argument (wat je wel 'ns hoort of leest) vreemd.
Kan ik dan voortaan gewoon het huis van de overburen binnengaan? Zij hebben een grotere TV.
Of aankloppen bij Willy. Die heeft zo'n 4 paleizen. Plek zat. -we betalen er bovendien allemaal aan mee-
Ik snap wel dat ze het mogen proberen. Maar dan mogen wij toch ook weigeren?
Vind het trouwens nogal een risico, voor iets wat achteraf zeer waarschijnlijk gaat tegenvallen.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja die zijn net geconfiskeerd. Heeft die kale knakker net 10 minuten staan uitleggen, de Servische omwonenden konden niet slapen.
Ja die zijn er ook. Als ze de ambitie hebben is dat prima alleen denk ik dat ze pech hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En mensen zonder opleiding, die een toekomst willen opbouwen. Alleen men denkt dat dit het land van plenty is, maar daarin zijn ze verkeerd ingelicht.
Iedereen heeft toch recht op een beter leven?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat je die vergelijking maakt....
En er lopen ook blonde mensen tussenquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik zag toch echt een aantal Afrikanen er tussen lopen.
Misschien moet je het relativeren. Een grotere tv hebben is geen beter leven?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch recht op een beter leven?
Ik heb het natuurlijk niet over de oorlog. Dat mensen recht hebben op veiligheid ga ik echt niet ontkennen.
Iedereen zegt ook dat die Syriërs vaak hoogopgeleid zijn, maar volgens mij worden die diplomas hier vaak helemaal niet erkent.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En mensen zonder opleiding, die een toekomst willen opbouwen. Alleen men denkt dat dit het land van plenty is, maar daarin zijn ze verkeerd ingelicht.
Nu is de gemiddelde huur in land A 600 euro, en in land B 250 euro. Beide landen kennen niet het fenomeen huurtoeslag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zij denken dat we een soort Amerika zijn met de American Dream, in werkelijkheid is dat niet zo natuurlijk. Armoede neemt toe in EU. Hoge werkloosheid. Ook mensen met een hoge opleiding die aan de kant staan...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja die zijn er ook. Als ze de ambitie hebben is dat prima alleen denk ik dat ze pech hebben.
Klopt allemaal maar of ze weten dit niet of ze denken dat ze alsnog beter af zijn dan waar ze vandaan komen. Als het alleen economische vluchtelingen zijn dan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Zij denken dat we een soort Amerika zijn met de American Dream, in werkelijkheid is dat niet zo natuurlijk. Armoede neemt toe in EU. Hoge werkloosheid. Ook mensen met een hoge opleiding die aan de kant staan...
Ja maar daar hebben ze complete calculatiesheets op de Facebooks voor. Welk land je met jouw gezinsamenstelling de meeste poen voor niets krijgt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu is de gemiddelde huur in land A 600 euro, en in land B 250 euro. Beide landen kennen niet het fenomeen huurtoeslag.
Altijd kijken naar het totaalplaatje. Blindstaren op inkomens levert vaak een erg eenzijdig en foutief beeld op
Deze mensen moet je met een hele grote lompe schop terug knikkeren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja maar daar hebben ze complete calculatiesheets op de Facebooks voor. Welk land je met jouw gezinsamenstelling de meeste poen voor niets krijgt.
Ja, ik kan ook wel een ander voorbeeld kiezen, waarbij er wel sprake is van een dusdanig beter leven. Maar dat verandert niks aan het punt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien moet je het relativeren. Een grotere tv hebben is geen beter leven?
Lang leve de social mediaquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja maar daar hebben ze complete calculatiesheets op de Facebooks voor. Welk land je met jouw gezinsamenstelling de meeste poen voor niets krijgt.
Ja doe die grens dan maar gewoon meteen helemaal dicht. Ze lopen daar allemaal met een iPhone 6 en die reis kost 10000 euro. Niemand is daar zo achterlijk om niet op die pagina's te kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:08 schreef VASND het volgende:
[..]
Deze mensen moet je met een hele grote lompe schop terug knikkeren.
Ja als je voorlopig niet denkt terug te gaan. Ik zou het ook doen. Uitzoeken waar het het beste is geregeld en dan kijken of ik daar kan komen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook wel een ander voorbeeld kiezen, waarbij er wel sprake is van een dusdanig beter leven. Maar dat verandert niks aan het punt.
Dat is het hele idee geweest achter dat Dublinverdrag. Nu hebben ze een tijdje in Denemarken doorgebracht, maar horen ze dat de uitkeringen worden gekort. Nou, dan verhuizen ze maar naar Zweden.
Het slaat nergens op dat je weigert asiel aan te vragen in een land, omdat je meer wil.
Ben blij dat je niet elke dag bang hoeft te zijn dat je kinderen kapot worden geschoten en hou je gewoon aan de regels.
quote:Zeker negen mensen zijn dinsdag gewond geraakt bij een vechtpartij in een aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ellwangen in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg.
Twee groepen van in totaal zo'n 150 mensen gingen met elkaar op de vuist toen het eten werd uitgedeeld.
Vluchtelingen kregen ruzie met elkaar, omdat iemand was voorgedrongen in de rij. De ruzie draaide uit op een vechtpartij nadat steeds meer mensen zich ermee bemoeiden. Zeven gewonden moesten naar het ziekenhuis.
De politie rukte grootscheeps uit om de gemoederen tot bedaren te brengen. Dertig politieauto's en honderd agenten kwamen op de ruzie af. Er kwam zelfs versterking vanuit de naastgelegen deelstaat Beieren.
Nou ja, ik hoor steeds dat het hyper hoogopgeleide en super begaafde mensen zijn, allemaal veel beter dan NL'ers, ondanks dat ze voor 2011 40 jaar straffe dictatuur hebben gekend en daarna 4 jaar burgeroorlog, zijn ze nog meer luxe gewend dan wij, dus als ze hier eenmaal aankomen zal het wel allemaal tegenvallen, zeker als ze hier langer zitten. Ik bedoel sommige kunnen dan wel een soort steenkolen Engels praten, maar daar ga je het niet mee redden in NL. We spreken eigenlijk ook nog gewoon allemaal NLs, dus ook al zou je redelijk Engels spreken, dan red je het ook niet direct. Je zult gewoon NLs moeten spreken...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Klopt allemaal maar of ze weten dit niet of ze denken dat ze alsnog beter af zijn dan waar ze vandaan komen. Als het alleen economische vluchtelingen zijn dan.
Zo'n interview is vrij lastig, omdat ze veel liegen over hun afkomst/motief. Daar moet je dus echt ervaring of training in hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:05 schreef VASND het volgende:
Hé maar als elk land zijn immigratiedienst gewoon de goede vragenlijsten en interviews blijft laten doen volgens normaal protocol en de rotte appels zo er uit kan knikkeren. Is die capaciteit niet op te krikken binnen een week ofzo door de duizenden vrijwilligers? Ik snap dat niet. Mensen terug sturen gebeurt altijd. Als ik daar nu tussen ga staan lukt het me toch ook niet om binnen te komen hoe lang ik ook blijf terug komen?
Een Syrier moet al NL spreken bij aankomst in NL?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoor steeds dat het hyper hoogopgeleide en super begaafde mensen zijn, allemaal veel beter dan NL'ers, ondanks dat ze voor 2011 40 jaar straffe dictatuur hebben gekend en daarna 4 jaar burgeroorlog, zijn ze nog meer luxe gewend dan wij, dus als ze hier eenmaal aankomen zal het wel allemaal tegenvallen, zeker als ze hier langer zitten. Ik bedoel sommige kunnen dan wel een soort steenkolen Engels praten, maar daar ga je het niet mee redden in NL. We spreken eigenlijk ook nog gewoon allemaal NLs, dus ook al zou je redelijk Engels spreken, dan red je het ook niet direct. Je zult gewoon NLs moeten spreken...
Syrie heeft wel behoorlijk geinvesteerd op de scholen daar. Hebben het niveau als in de UK geloof ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoor steeds dat het hyper hoogopgeleide en super begaafde mensen zijn, allemaal veel beter dan NL'ers, ondanks dat ze voor 2011 40 jaar straffe dictatuur hebben gekend en daarna 4 jaar burgeroorlog, zijn ze nog meer luxe gewend dan wij, dus als ze hier eenmaal aankomen zal het wel allemaal tegenvallen, zeker als ze hier langer zitten. Ik bedoel sommige kunnen dan wel een soort steenkolen Engels praten, maar daar ga je het niet mee redden in NL. We spreken eigenlijk ook nog gewoon allemaal NLs, dus ook al zou je redelijk Engels spreken, dan red je het ook niet direct. Je zult gewoon NLs moeten spreken...
Ja, dat is dus eigenlijk gewoon debiel. Enkeltje begeleid naar het vliegtuig imo. Ontmoedigen. Ze zijn niet voor niets afgewezen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo'n interview is vrij lastig, omdat ze veel liegen over hun afkomst/motief. Daar moet je dus echt ervaring of training in hebben.
Daarnaast kunnen ze bij een afwijzing eerst in bezwaar gaan. Als dat wordt afgewezen kunnen ze naar de rechter in beroep. Als dat wordt afgewezen kunnen ze in Hoger Beroep.
Daar gaat al maaaaaanden overheen. Daarna kunnen ze volgens mij nog een 2e asielaanvraag doen. Zelfde traject.
Ook als de 'helemaal' zijn afgewezen, hebben ze nog steeds recht op bed,bad,brood&opleiding. Illegalen gaan niet zomaar terug.
Heb het eerder ook al gezegd.
Vorige week nog heeft een rechter uitspraak gedaan, De illegalen in een AZC zouden worden verhuisd naar een andere locatie, zodat het AZC vrij zou komen voor nieuwe asielzoekers. De illegalen weigerde plek te maken en zijn daarom naar de rechter gestapt.
Gelukkig heeft de rechter besloten dat ze toch moeten worden verhuisd.
Ook op de nieuwe locatie krijgen ze bed,bad,brood&opleiding. Het enige wat ze -volgensmij- niet meer krijgen is het leefgeld (zakgeld).
Tja..quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:14 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja, dat is dus eigenlijk gewoon debiel. Enkeltje begeleid naar het vliegtuig imo. Ontmoedigen. Ze zijn niet voor niets afgewezen.
Sommige landen nemen ze niet terug of er is niet vast te stellen waar ze vandaan komen.Mensen die terug kunnen en moeten gaan echt wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:14 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja, dat is dus eigenlijk gewoon debiel. Enkeltje begeleid naar het vliegtuig imo. Ontmoedigen. Ze zijn niet voor niets afgewezen.
Die hele procedure moet op de schop. Niks 'in beroep', zolang je geen geldig Nederlands paspoort hebt dan heb je ook geen recht om tegen de beslissing er wel eentje te krijgen in beroep te gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo'n interview is vrij lastig, omdat ze veel liegen over hun afkomst/motief. Daar moet je dus echt ervaring of training in hebben.
Daarnaast kunnen ze bij een afwijzing eerst in bezwaar gaan. Als dat wordt afgewezen kunnen ze naar de rechter in beroep. Als dat wordt afgewezen kunnen ze in Hoger Beroep.
Daar gaat al maaaaaanden overheen. Daarna kunnen ze volgens mij nog een 2e asielaanvraag doen. Zelfde traject.
Ook als de 'helemaal' zijn afgewezen, hebben ze nog steeds recht op bed,bad,brood&opleiding. Illegalen gaan niet zomaar terug.
Heb het eerder ook al gezegd.
Vorige week nog heeft een rechter uitspraak gedaan, De illegalen in een AZC zouden worden verhuisd naar een andere locatie, zodat het AZC vrij zou komen voor nieuwe asielzoekers. De illegalen weigerde plek te maken en zijn daarom naar de rechter gestapt.
Gelukkig heeft de rechter besloten dat ze toch moeten worden verhuisd.
Ook op de nieuwe locatie krijgen ze bed,bad,brood&opleiding. Het enige wat ze -volgensmij- niet meer krijgen is het leefgeld (zakgeld).
Er is nu gewoon een keigroot gat daar in het beleid. Ofja eigenlijk is er helemaal geen beleid. a mag niet, b mag ook niet maar c bestaat niet.quote:
De EU draaide op consensus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
EU in huidige vorm staat hopelijk met anderhalf been in het graf na dit jaar. Hebben in Brussel aangetoond totaal niet capabel te zijn, of in elk geval is gebleken dat deze vorm van samenwerking niet houdbaar is in tijden van crisis.
Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:16 schreef VASND het volgende:
[..]
Er is nu gewoon een keigroot gat daar in het beleid. Ofja eigenlijk is er helemaal geen beleid. a mag niet, b mag ook niet maar c bestaat niet.
Zuur als je dan in Nederland hoort dat je je mag gaan melden in Hongarije. Of in Griekenland. Heel dat stuk voor niks gelopen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.
Afgewezen = kom je niet binnen
Toegewezen = ingedeeld in een land
Lijkt me een prima alternatief.
Yup precies wat ik daarboven typte. Opvang en beoordeling in grenslanden, daarna op basis van keuze, motivatie en loten doorreizen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat hoor je dan dus al voooordat je Europa binnenkomt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zuur als je dan in Nederland hoort dat je je mag gaan melden in Hongarije. Of in Griekenland. Heel dat stuk voor niks gelopen.
En die mensen die met een bootje over de Noordzee op de Waddeneilanden aankomen danquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat hoor je dan dus al voooordat je Europa binnenkomt.
Ooowwww suffe ik, sorryquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat hoor je dan dus al voooordat je Europa binnenkomt.
En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:19 schreef VASND het volgende:
[..]
Yup precies wat ik daarboven typte. Opvang en beoordeling in grenslanden, daarna op basis van keuze, motivatie en loten doorreizen.
Ja dat zal wel niet lukken denk ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)
Dan loop je minder het risico dat ze allemaal naar 1 land willen.
Simpel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef VASND het volgende:
[..]
En die mensen die met een bootje over de Noordzee op de Waddeneilanden aankomen dan![]()
Niet denken in problemen, Yasmin. Je moet denken in uitdagingen!quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zal wel niet lukken denk ik.
Goede!quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet denken in problemen, Yasmin. Je moet denken in uitdagingen!
Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.quote:
Staat dat er dan? Ze zullen eerst NLs moeten leren en zijn dus niet direct inzetbaar. En ik geef je op een briefje dat velen dat gedeeltelijk of misschien nooit helemaal voor mekaar krijgen. Het zijn geen Joden hè.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een Syrier moet al NL spreken bij aankomst in NL?![]()
Volgens mij word er gezegd dat de groep mensen die nu aankomt vaker hoop opgeleid zijn dan de mensen die in de regio blijven.
Niet denken in problemen LTVDK!quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.
Oke, een hek om heel Europa dan maarquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet denken in problemen LTVDK!
Het is toch niet zo'n gek idee dat de EU dan eisen gaat stellen aan de opvang in landen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Goede!
-Hek in de zee
-Uitkeringen in de gehele EU gelijk trekken.
Dat was natuurlijk niet serieus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)
Dan loop je minder het risico dat ze allemaal naar 1 land willen.
Ja als ze eindelijk klaar zijn daar. Wie weet gaat het wel eindeloos duren. En grote kans dat ze niet eens terug willen. En ze krijgen toch gewoon een inburgeringscursus?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat dat er dan? Ze zullen eerst NLs moeten leren en zijn dus niet direct inzetbaar. En ik geef je op een briefje dat velen dat gedeeltelijk of misschien nooit helemaal voor mekaar krijgen. Het zijn geen Joden hè.
Haken en ogen:
Vooral de hoog opgeleiden zullen nodig zijn om dat land weder op te bouwen als ze eindelijk klaar zijn met burgeroorlogje spelen. Dus dan zou je de laag opgeleiden hier moeten houden?
Verder kunnen er relatief meer hoogopgeleiden tussen zitten, maar dat zijn er wrs nog een vrij gering aantal, want ik denk niet dat de verhouding hoog-middel-laag opgeleid gunstiger ligt dan in een land als NL (25-50-25). Misschien dat in Syrië de verhouding 10-40-50 ligt in de bevolking en dat van de vluchtelingen de boel misschien ligt op 15-45-40?
Verder zijn er nog een zooi hoogopgeleiden waar je überhaupt niet veel mee kunt doen. Eigenlijk zou je het makkelijkst wat kunnen doen met technici die hun vak hebben bijgehouden de afgelopen 4 jaar. Artsen met applicatie cursussen en na examen, maar eigenlijk zouden die terug moeten. Ingenieurs (civil), maar ook kennis bijgehouden en eigenlijk zijn die daar ook nodig.
Dat Dublinverdrag is sowieso al in rook opgegaan, dus een nieuw verdrag lijkt me niet zo'n gek idee.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens.
Ik vraag me alleen af hoe je moet omgaan met de landen die daaraan niet willen meewerken "want we zullen zelf wel weten wie we toelaten / wat voor uitkeringen we verstrekken / ...". Misschien moeten we een nieuwe Schengen opzetten met alleen maar landen die bereid zijn om ook echt samen te werken?
Nee maar nu worden er ook al eisen gesteld en sommige hebben gewoon schijt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n gek idee dat de EU dan eisen gaat stellen aan de opvang in landen.
Minstens 1 douche per zoveel personen in een AZC ofzo.
Nu zie je een duidelijk verschil tussen opvang in Duitsland of geenopvang in Hongarije.
Anders kom je er als land lekker makkelijk vanaf of niks te bieden. Komt er ook niemand in je land asiel aanvragen.
Ik vind persoonlijk deze crisis het wel waard om de Oostblok landen het mes op de keel te zetten en ze voor de keuze te stellen: stikken of slikken. Anders opzouten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens.
Ik vraag me alleen af hoe je moet omgaan met de landen die daaraan niet willen meewerken "want we zullen zelf wel weten wie we toelaten / wat voor uitkeringen we verstrekken / ...". Misschien moeten we een nieuwe Schengen opzetten met alleen maar landen die bereid zijn om ook echt samen te werken?
Ik denk dat ze zich hier niet thuis zullen voelen en dat je nogal wat vraagt van deze mensen. En laat je ze hier wel zitten creëer je er een onderklasse bij wrs, van mensen die niet of nauwelijks geïntegreerd zijn. Vaak wordt dan de last van deze integratieproblematiek gelegd bij de NLse laagste klasse. Waar groeit dat de criminaliteit? In de volksbuurten. Hebben wij geleerd van de integratieproblematiek die we sws al hebben? Kennelijk niet dus...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als ze eindelijk klaar zijn daar. Wie weet gaat het wel eindeloos duren. En grote kans dat ze niet eens terug willen. En ze krijgen toch gewoon een inburgeringscursus?
Dat doet Hongarije nu ook:quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
.quote:Hungary shut its borders to migrants from war-torn Syria and beyond earlier in the day, telling those who wanted to cross that they would have to travel to a transit center and apply for asylum
Ja waar moeten ze dan nu heen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich hier niet thuis zullen voelen en dat je nogal wat vraagt van deze mensen. En laat je ze hier wel zitten creëer je er een onderklasse bij wrs, van mensen die niet of nauwelijks geïntegreerd zijn. Vaak wordt dan de last van deze integratieproblematiek gelegd bij de NLse laagste klasse. Waar groeit dat de criminaliteit? In de volksbuurten. Hebben wij geleerd van de integratieproblematiek die we sws al hebben? Kennelijk niet dus...
Bovendien vind ik het nogal defaitistisch om bij voorbaat te zeggen dat de problemen daar niet worden opgelost.
Ha als ik dat wistquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:34 schreef Physsic het volgende:
Yasmin, misschien weet jij dat.
Zo'n gezin in die groep illegalen die ik net noemde, is dus staatsloos. Die hebben dus geen paspoort.
Wat moeten die mensen nu? Want hun aanvraag voor een verblijfsvergunning is duidelijk afgewezen (want illegaal), maar ze kunnen dat gezin niet terugsturen (want er is geen 'terug').
Dus nu..? Ze wonen al 5jaar in Nederland.
Ik zie niet echt een uitkomst/toekomst/oplossing.
Ze moeten nu opgevangen worden natuurlijk, maar je moet niet de wat makkelijke conclusie trekken "O, maar dan blijven ze hier voortaan ook altijd zitten, want het is daar een kut zooi..." Voor altijd, geen speld tussen te krijgen.quote:
Bij Willy in een van de paleizen.quote:
Dat is zinloos zeg.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ha als ik dat wistGeen idee
Die blijven dus in de illegaliteit met alle gevolgen van dien.
Beter kijken, ik zie een hoop vrouwen en kinderenquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Inclusief illegalen die de grens willen passeren. Als je het tuig ziet dan zie je gelijk waarom we binnen de EU dit soort grenzen ook hard nodig hebben. Niets geen zielige vluchtelingen, geen vrouwen, geen kinderen. Alleen jonge mannen die allang veilig zijn.
Gewoon allemaal daar houden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is zinloos zeg.
Je zou denken; geef hen gewoon een vergunning.
Maar dan loop je natuurlijk de kans dat nieuwe asielzoekers ook hun paspoort gaan doorscheuren.
Dat probleem is wel opgelost als de asielaanvraag al gebeurt vóór ze in het land zijn.
Een zoekplaatje, maar inderdaad een paar hoofddoeken met een vrouw er onder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Pek het volgende:
[..]
Beter kijken, ik zie een hoop vrouwen en kinderen
Ja natuurlijk hoop je dat het allemaal wordt opgelost. Intussen zijn we al 4 jaar verder. En het ziet er niet uit dat het snel beter wordt. Dan moeten die mensen hier dus tijdelijk worden opgevangen. Dat geeft onzekerheid en ze krijgen niet de kans om verder te komen in hun leven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze moeten nu opgevangen worden natuurlijk, maar je moet niet de wat makkelijke conclusie trekken "O, maar dan blijven ze hier voortaan ook altijd zitten, want het is daar een kut zooi..." Voor altijd, geen speld tussen te krijgen.
Weigeren je nationaliteit te vertellen om te voorkomen dat ze je terug sturen klinkt een beetje als obstructie verlenen aan een onderzoek volgens mij? In dat geval zou je ze gewoon op moeten sluiten, al weet ik niet of daar wetgeving over is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:34 schreef Physsic het volgende:
Yasmin, misschien weet jij dat.
Zo'n gezin in die groep illegalen die ik net noemde, is dus staatsloos. Die hebben dus geen paspoort.
Wat moeten die mensen nu? Want hun aanvraag voor een verblijfsvergunning is duidelijk afgewezen (want illegaal), maar ze kunnen dat gezin niet terugsturen (want er is geen 'terug').
Dus nu..? Ze wonen al 5jaar in Nederland.
Ik zie niet echt een uitkomst/toekomst/oplossing.
Ik zie geen tuig? Waar kan ik ze aan herkennen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Inclusief illegalen die de grens willen passeren. Als je het tuig ziet dan zie je gelijk waarom we binnen de EU dit soort grenzen ook hard nodig hebben. Niets geen zielige vluchtelingen, geen vrouwen, geen kinderen. Alleen jonge mannen die allang veilig zijn.
Omdat dat misschien enigen zijn die zo'n lange reis fysiek kunnen volhouden? En in Hongarije zou ik ook niet graag willen zijn als vluchteling, een land met een dictator ontvluchten om in een ander land met een dictator uit te komen en daar als minderwaardige burger gezien te worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Jeps. Dan moeten de regels dus worden aangepast.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is zinloos zeg.
Je zou denken; geef hen gewoon een vergunning.
Maar dan loop je natuurlijk de kans dat nieuwe asielzoekers ook hun paspoort gaan doorscheuren.
Dat probleem is wel opgelost als de asielaanvraag al gebeurt vóór ze in het land zijn.
Orban heeft een absolute meerderheid en er zijn vrije verkiezingen. Er zijn geen ongeregeldheden bij verkiezingen in Hongarije (in tegenstelling tot ons eigen land met meerdere allochtonen in één stemhokje). Die zogenaamde vluchtelingen waren veilig, dus wat ze bij de grens met Hongarije te zoeken hebben weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat dat misschien enigen zijn die zo'n lange reis fysiek kunnen volhouden? En in Hongarije zou ik ook niet graag willen zijn als vluchteling, een land met een dictator ontvluchten om in een ander land met een dictator uit te komen en daar als minderwaardige burger gezien te worden.
Ja probeer mensen maar te dwingen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Weigeren je nationaliteit te vertellen om te voorkomen dat ze je terug sturen klinkt een beetje als obstructie verlenen aan een onderzoek volgens mij? In dat geval zou je ze gewoon op moeten sluiten, al weet ik niet of daar wetgeving over is.
En een hoop kleuters op schouders enzo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een zoekplaatje, maar inderdaad een paar hoofddoeken met een vrouw er onder.
Ik heb vandaag redelijk wat uren streams gekeken waar vluchtelingen voor diverse grenzen stonden te wachten. De vijandigheid komt juist van de Europese zijde. Ik vond ze erg gedisciplineerd eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Kan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Weigeren je nationaliteit te vertellen om te voorkomen dat ze je terug sturen klinkt een beetje als obstructie verlenen aan een onderzoek volgens mij? In dat geval zou je ze gewoon op moeten sluiten, al weet ik niet of daar wetgeving over is.
Ja, beter via een onnozel plaatje dan een serieuze reactie, niet? Is dat ook weer achter de rugquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:41 schreef VASND het volgende:
Ah en de godwin is weer rond. Ik ga weer ergens anders heen.
Het zijn geen vluchtelingen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb vandaag redelijk wat uren streams gekeken waar vluchtelingen voor diverse grenzen stonden te wachten. De vijandigheid komt juist van de Europese zijde. Ik vond ze erg gedisciplineerd eigenlijk.
Die mensen krijgen iig onderdak, eten/drinken, fatsoenlijk sanitair en onderwijs voor kinderen, psychische bijstand indien nodig. Maar je moet ze voorhouden dat ze terug moeten gaan. Het land daar weder opbouwen, democratie starten en na 10 jaar ons uitnodigen voor de thee, zonder dat er allemaal beelden staan en portretten hangen van een lelijke dictator.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk hoop je dat het allemaal wordt opgelost. Intussen zijn we al 4 jaar verder. En het ziet er niet uit dat het snel beter wordt. Dan moeten die mensen hier dus tijdelijk worden opgevangen. Dat geeft onzekerheid en ze krijgen niet de kans om verder te komen in hun leven.
Hongarije is een behoorlijk xenofoob land, die zien het niet zo zitten met 'anderen'. Die vluchtelingen zullen ook als ze volledig geïntegreerd zijn altijd met een scheef oog worden aangekeken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Orban heeft een absolute meerderheid en er zijn vrije verkiezingen. Er zijn geen ongeregeldheden bij verkiezingen in Hongarije (in tegenstelling tot ons eigen land met meerdere allochtonen in één stemhokje). Die zogenaamde vluchtelingen waren veilig, dus wat ze bij de grens met Hongarije te zoeken hebben weet ik ook niet.
Je hebt een punt als je zegt dat ze zo'n lange reis wellicht niet vol kunnen houden. Maar als ze achter gelaten kunnen worden in Syrië, is het daar blijkbaar toch niet zo onveilig als wordt beweerd.
Meestal zo'n zwart balkje voor hun ogen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie geen tuig? Waar kan ik ze aan herkennen?
Volgens mij komt het vaak voor met deze mensen dat de IND de nationaliteit zelf ook niet kan vaststellen. Ze hebben dan natuurlijk niet verteld waar ze vandaan komen of gelogen maar geloof dat de IND het ook moet bewijzen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kan.
Maar volgens mij kan het ook oprecht voorkomen.
Misschien dat een land hun nationaliteit heeft afgepakt omdat de werkende vader het niet eens was met de leiders ofzo? Ikzegmaariets.
Zijn mensne die geen hordes mensen uit achterlijke landen willen hebben xenofoob? Hongaren zijn mensen met gezond verstand.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hongarije is een behoorlijk xenofoob land, die zien het niet zo zitten met 'anderen'. Die vluchtelingen zullen ook als ze volledig geïntegreerd zijn altijd met een scheef oog worden aangekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |