Ooowwww suffe ik, sorryquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat hoor je dan dus al voooordat je Europa binnenkomt.
En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:19 schreef VASND het volgende:
[..]
Yup precies wat ik daarboven typte. Opvang en beoordeling in grenslanden, daarna op basis van keuze, motivatie en loten doorreizen.
Ja dat zal wel niet lukken denk ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)
Dan loop je minder het risico dat ze allemaal naar 1 land willen.
Simpel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef VASND het volgende:
[..]
En die mensen die met een bootje over de Noordzee op de Waddeneilanden aankomen dan![]()
Niet denken in problemen, Yasmin. Je moet denken in uitdagingen!quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zal wel niet lukken denk ik.
Goede!quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet denken in problemen, Yasmin. Je moet denken in uitdagingen!
Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.quote:
Staat dat er dan? Ze zullen eerst NLs moeten leren en zijn dus niet direct inzetbaar. En ik geef je op een briefje dat velen dat gedeeltelijk of misschien nooit helemaal voor mekaar krijgen. Het zijn geen Joden hè.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een Syrier moet al NL spreken bij aankomst in NL?![]()
Volgens mij word er gezegd dat de groep mensen die nu aankomt vaker hoop opgeleid zijn dan de mensen die in de regio blijven.
Niet denken in problemen LTVDK!quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.
Oke, een hek om heel Europa dan maarquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet denken in problemen LTVDK!
Het is toch niet zo'n gek idee dat de EU dan eisen gaat stellen aan de opvang in landen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Goede!
-Hek in de zee
-Uitkeringen in de gehele EU gelijk trekken.
Dat was natuurlijk niet serieus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.
Afgewezen = kom je niet binnen
Toegewezen = ingedeeld in een land
Lijkt me een prima alternatief.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)
Dan loop je minder het risico dat ze allemaal naar 1 land willen.
Ja als ze eindelijk klaar zijn daar. Wie weet gaat het wel eindeloos duren. En grote kans dat ze niet eens terug willen. En ze krijgen toch gewoon een inburgeringscursus?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat dat er dan? Ze zullen eerst NLs moeten leren en zijn dus niet direct inzetbaar. En ik geef je op een briefje dat velen dat gedeeltelijk of misschien nooit helemaal voor mekaar krijgen. Het zijn geen Joden hè.
Haken en ogen:
Vooral de hoog opgeleiden zullen nodig zijn om dat land weder op te bouwen als ze eindelijk klaar zijn met burgeroorlogje spelen. Dus dan zou je de laag opgeleiden hier moeten houden?
Verder kunnen er relatief meer hoogopgeleiden tussen zitten, maar dat zijn er wrs nog een vrij gering aantal, want ik denk niet dat de verhouding hoog-middel-laag opgeleid gunstiger ligt dan in een land als NL (25-50-25). Misschien dat in Syrië de verhouding 10-40-50 ligt in de bevolking en dat van de vluchtelingen de boel misschien ligt op 15-45-40?
Verder zijn er nog een zooi hoogopgeleiden waar je überhaupt niet veel mee kunt doen. Eigenlijk zou je het makkelijkst wat kunnen doen met technici die hun vak hebben bijgehouden de afgelopen 4 jaar. Artsen met applicatie cursussen en na examen, maar eigenlijk zouden die terug moeten. Ingenieurs (civil), maar ook kennis bijgehouden en eigenlijk zijn die daar ook nodig.
Dat Dublinverdrag is sowieso al in rook opgegaan, dus een nieuw verdrag lijkt me niet zo'n gek idee.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens.
Ik vraag me alleen af hoe je moet omgaan met de landen die daaraan niet willen meewerken "want we zullen zelf wel weten wie we toelaten / wat voor uitkeringen we verstrekken / ...". Misschien moeten we een nieuwe Schengen opzetten met alleen maar landen die bereid zijn om ook echt samen te werken?
Nee maar nu worden er ook al eisen gesteld en sommige hebben gewoon schijt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n gek idee dat de EU dan eisen gaat stellen aan de opvang in landen.
Minstens 1 douche per zoveel personen in een AZC ofzo.
Nu zie je een duidelijk verschil tussen opvang in Duitsland of geenopvang in Hongarije.
Anders kom je er als land lekker makkelijk vanaf of niks te bieden. Komt er ook niemand in je land asiel aanvragen.
Ik vind persoonlijk deze crisis het wel waard om de Oostblok landen het mes op de keel te zetten en ze voor de keuze te stellen: stikken of slikken. Anders opzouten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens.
Ik vraag me alleen af hoe je moet omgaan met de landen die daaraan niet willen meewerken "want we zullen zelf wel weten wie we toelaten / wat voor uitkeringen we verstrekken / ...". Misschien moeten we een nieuwe Schengen opzetten met alleen maar landen die bereid zijn om ook echt samen te werken?
Ik denk dat ze zich hier niet thuis zullen voelen en dat je nogal wat vraagt van deze mensen. En laat je ze hier wel zitten creëer je er een onderklasse bij wrs, van mensen die niet of nauwelijks geïntegreerd zijn. Vaak wordt dan de last van deze integratieproblematiek gelegd bij de NLse laagste klasse. Waar groeit dat de criminaliteit? In de volksbuurten. Hebben wij geleerd van de integratieproblematiek die we sws al hebben? Kennelijk niet dus...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als ze eindelijk klaar zijn daar. Wie weet gaat het wel eindeloos duren. En grote kans dat ze niet eens terug willen. En ze krijgen toch gewoon een inburgeringscursus?
Dat doet Hongarije nu ook:quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.
Afgewezen = kom je niet binnen
Toegewezen = ingedeeld in een land
Lijkt me een prima alternatief.
.quote:Hungary shut its borders to migrants from war-torn Syria and beyond earlier in the day, telling those who wanted to cross that they would have to travel to a transit center and apply for asylum
Ja waar moeten ze dan nu heen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich hier niet thuis zullen voelen en dat je nogal wat vraagt van deze mensen. En laat je ze hier wel zitten creëer je er een onderklasse bij wrs, van mensen die niet of nauwelijks geïntegreerd zijn. Vaak wordt dan de last van deze integratieproblematiek gelegd bij de NLse laagste klasse. Waar groeit dat de criminaliteit? In de volksbuurten. Hebben wij geleerd van de integratieproblematiek die we sws al hebben? Kennelijk niet dus...
Bovendien vind ik het nogal defaitistisch om bij voorbaat te zeggen dat de problemen daar niet worden opgelost.
Ha als ik dat wistquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:34 schreef Physsic het volgende:
Yasmin, misschien weet jij dat.
Zo'n gezin in die groep illegalen die ik net noemde, is dus staatsloos. Die hebben dus geen paspoort.
Wat moeten die mensen nu? Want hun aanvraag voor een verblijfsvergunning is duidelijk afgewezen (want illegaal), maar ze kunnen dat gezin niet terugsturen (want er is geen 'terug').
Dus nu..? Ze wonen al 5jaar in Nederland.
Ik zie niet echt een uitkomst/toekomst/oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |