abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156129237
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, nee. Dat hoor je dan dus al voooordat je Europa binnenkomt.
Ooowwww suffe ik, sorry
pi_156129244
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:19 schreef VASND het volgende:

[..]

Yup precies wat ik daarboven typte. Opvang en beoordeling in grenslanden, daarna op basis van keuze, motivatie en loten doorreizen.
En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)
Dan loop je minder het risico dat ze allemaal naar 1 land willen.
pi_156129258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

En dan de voorzieningen en regels per land wat meer gelijktrekken. (Wel de uitkering bijv. corrigeren met de prijsverschillen tussen landen enzo)
Ja dat zal wel niet lukken denk ik.
pi_156129265
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef VASND het volgende:

[..]

En die mensen die met een bootje over de Noordzee op de Waddeneilanden aankomen dan :'( :D
Simpel.
Hek in de zee plaatsen.
pi_156129286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat zal wel niet lukken denk ik.
Niet denken in problemen, Yasmin. Je moet denken in uitdagingen! *O*
pi_156129305
Inderdaad, bij dat verhaal wat ik net vertelde zit ook 1 gezin wat staatsloos is.
:{
pi_156129315
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Niet denken in problemen, Yasmin. Je moet denken in uitdagingen! *O*
Goede!

-Hek in de zee
-Uitkeringen in de gehele EU gelijk trekken.

*O*
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2015 @ 23:23:56 #108
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156129322
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Simpel.
Hek in de zee plaatsen.
Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156129342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een Syrier moet al NL spreken bij aankomst in NL? :D
Volgens mij word er gezegd dat de groep mensen die nu aankomt vaker hoop opgeleid zijn dan de mensen die in de regio blijven.
Staat dat er dan? Ze zullen eerst NLs moeten leren en zijn dus niet direct inzetbaar. En ik geef je op een briefje dat velen dat gedeeltelijk of misschien nooit helemaal voor mekaar krijgen. Het zijn geen Joden hè.
Haken en ogen:
Vooral de hoog opgeleiden zullen nodig zijn om dat land weder op te bouwen als ze eindelijk klaar zijn met burgeroorlogje spelen. Dus dan zou je de laag opgeleiden hier moeten houden?
Verder kunnen er relatief meer hoogopgeleiden tussen zitten, maar dat zijn er wrs nog een vrij gering aantal, want ik denk niet dat de verhouding hoog-middel-laag opgeleid gunstiger ligt dan in een land als NL (25-50-25). Misschien dat in Syrië de verhouding 10-40-50 ligt in de bevolking en dat van de vluchtelingen de boel misschien ligt op 15-45-40?
Verder zijn er nog een zooi hoogopgeleiden waar je überhaupt niet veel mee kunt doen. Eigenlijk zou je het makkelijkst wat kunnen doen met technici die hun vak hebben bijgehouden de afgelopen 4 jaar. Artsen met applicatie cursussen en na examen, maar eigenlijk zouden die terug moeten. Ingenieurs (civil), maar ook kennis bijgehouden en eigenlijk zijn die daar ook nodig.
I´m back.
pi_156129344
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Jezelf als EU opsluiten voor de boze enge buitenwereld lijkt me toch wel de meest onwenselijke optie die er is.
Niet denken in problemen LTVDK!
  Redactie Frontpage dinsdag 15 september 2015 @ 23:25:44 #111
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156129382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet denken in problemen LTVDK!
Oke, een hek om heel Europa dan maar *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156129386
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Goede!

-Hek in de zee
-Uitkeringen in de gehele EU gelijk trekken.

*O*
Het is toch niet zo'n gek idee dat de EU dan eisen gaat stellen aan de opvang in landen.
Minstens 1 douche per zoveel personen in een AZC ofzo.

Nu zie je een duidelijk verschil tussen opvang in Duitsland of geenopvang in Hongarije.

Anders kom je er als land lekker makkelijk vanaf of niks te bieden. Komt er ook niemand in je land asiel aanvragen.
pi_156129396
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk niet serieus.
pi_156129403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.
Afgewezen = kom je niet binnen
Toegewezen = ingedeeld in een land

Lijkt me een prima alternatief.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Ik vraag me alleen af hoe je moet omgaan met de landen die daaraan niet willen meewerken "want we zullen zelf wel weten wie we toelaten / wat voor uitkeringen we verstrekken / ...". Misschien moeten we een nieuwe Schengen opzetten met alleen maar landen die bereid zijn om ook echt samen te werken?
pi_156129419
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat dat er dan? Ze zullen eerst NLs moeten leren en zijn dus niet direct inzetbaar. En ik geef je op een briefje dat velen dat gedeeltelijk of misschien nooit helemaal voor mekaar krijgen. Het zijn geen Joden hè.
Haken en ogen:
Vooral de hoog opgeleiden zullen nodig zijn om dat land weder op te bouwen als ze eindelijk klaar zijn met burgeroorlogje spelen. Dus dan zou je de laag opgeleiden hier moeten houden?
Verder kunnen er relatief meer hoogopgeleiden tussen zitten, maar dat zijn er wrs nog een vrij gering aantal, want ik denk niet dat de verhouding hoog-middel-laag opgeleid gunstiger ligt dan in een land als NL (25-50-25). Misschien dat in Syrië de verhouding 10-40-50 ligt in de bevolking en dat van de vluchtelingen de boel misschien ligt op 15-45-40?
Verder zijn er nog een zooi hoogopgeleiden waar je überhaupt niet veel mee kunt doen. Eigenlijk zou je het makkelijkst wat kunnen doen met technici die hun vak hebben bijgehouden de afgelopen 4 jaar. Artsen met applicatie cursussen en na examen, maar eigenlijk zouden die terug moeten. Ingenieurs (civil), maar ook kennis bijgehouden en eigenlijk zijn die daar ook nodig.
Ja als ze eindelijk klaar zijn daar. Wie weet gaat het wel eindeloos duren. En grote kans dat ze niet eens terug willen. En ze krijgen toch gewoon een inburgeringscursus?
pi_156129426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Helemaal mee eens.

Ik vraag me alleen af hoe je moet omgaan met de landen die daaraan niet willen meewerken "want we zullen zelf wel weten wie we toelaten / wat voor uitkeringen we verstrekken / ...". Misschien moeten we een nieuwe Schengen opzetten met alleen maar landen die bereid zijn om ook echt samen te werken?
Dat Dublinverdrag is sowieso al in rook opgegaan, dus een nieuw verdrag lijkt me niet zo'n gek idee.
pi_156129460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is toch niet zo'n gek idee dat de EU dan eisen gaat stellen aan de opvang in landen.
Minstens 1 douche per zoveel personen in een AZC ofzo.

Nu zie je een duidelijk verschil tussen opvang in Duitsland of geenopvang in Hongarije.

Anders kom je er als land lekker makkelijk vanaf of niks te bieden. Komt er ook niemand in je land asiel aanvragen.
Nee maar nu worden er ook al eisen gesteld en sommige hebben gewoon schijt.
pi_156129516
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Helemaal mee eens.

Ik vind persoonlijk deze crisis het wel waard om de Oostblok landen het mes op de keel te zetten en ze voor de keuze te stellen: stikken of slikken. Anders opzouten.

Massaal komen werken in Nederland, het geld sturen ze op naar huis: Wij hebben er niks aan. Vervelend wodka zuipend volk. Profiteren van immigratie maar in paniek raken als ze zelf een paar honderd moslims moeten accepteren :r
pi_156129594
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja als ze eindelijk klaar zijn daar. Wie weet gaat het wel eindeloos duren. En grote kans dat ze niet eens terug willen. En ze krijgen toch gewoon een inburgeringscursus?
Ik denk dat ze zich hier niet thuis zullen voelen en dat je nogal wat vraagt van deze mensen. En laat je ze hier wel zitten creëer je er een onderklasse bij wrs, van mensen die niet of nauwelijks geïntegreerd zijn. Vaak wordt dan de last van deze integratieproblematiek gelegd bij de NLse laagste klasse. Waar groeit dat de criminaliteit? In de volksbuurten. Hebben wij geleerd van de integratieproblematiek die we sws al hebben? Kennelijk niet dus...
Bovendien vind ik het nogal defaitistisch om bij voorbaat te zeggen dat de problemen daar niet worden opgelost.
I´m back.
pi_156129598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.
Afgewezen = kom je niet binnen
Toegewezen = ingedeeld in een land

Lijkt me een prima alternatief.
Dat doet Hongarije nu ook:

quote:
Hungary shut its borders to migrants from war-torn Syria and beyond earlier in the day, telling those who wanted to cross that they would have to travel to a transit center and apply for asylum
.

Het transitcentrum is een paar honderd meter verderop van de plek waar ze nu zijn. Daar wil niemand heen. Nee, ze willen zonder papieren de reguliere grens over.
Leipe shit ouwe
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:33:28 #121
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156129605
Duitsland!

pi_156129614
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zich hier niet thuis zullen voelen en dat je nogal wat vraagt van deze mensen. En laat je ze hier wel zitten creëer je er een onderklasse bij wrs, van mensen die niet of nauwelijks geïntegreerd zijn. Vaak wordt dan de last van deze integratieproblematiek gelegd bij de NLse laagste klasse. Waar groeit dat de criminaliteit? In de volksbuurten. Hebben wij geleerd van de integratieproblematiek die we sws al hebben? Kennelijk niet dus...
Bovendien vind ik het nogal defaitistisch om bij voorbaat te zeggen dat de problemen daar niet worden opgelost.
Ja waar moeten ze dan nu heen?
pi_156129632
Yasmin, misschien weet jij dat.

Zo'n gezin in die groep illegalen die ik net noemde, is dus staatsloos. Die hebben dus geen paspoort.
Wat moeten die mensen nu? Want hun aanvraag voor een verblijfsvergunning is duidelijk afgewezen (want illegaal), maar ze kunnen dat gezin niet terugsturen (want er is geen 'terug').

Dus nu..? Ze wonen al 5jaar in Nederland.
Ik zie niet echt een uitkomst/toekomst/oplossing.
pi_156129667
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:34 schreef Physsic het volgende:
Yasmin, misschien weet jij dat.

Zo'n gezin in die groep illegalen die ik net noemde, is dus staatsloos. Die hebben dus geen paspoort.
Wat moeten die mensen nu? Want hun aanvraag voor een verblijfsvergunning is duidelijk afgewezen (want illegaal), maar ze kunnen dat gezin niet terugsturen (want er is geen 'terug').

Dus nu..? Ze wonen al 5jaar in Nederland.
Ik zie niet echt een uitkomst/toekomst/oplossing.
Ha als ik dat wist :P Geen idee :P Die blijven dus in de illegaliteit met alle gevolgen van dien.
pi_156129684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja waar moeten ze dan nu heen?
Ze moeten nu opgevangen worden natuurlijk, maar je moet niet de wat makkelijke conclusie trekken "O, maar dan blijven ze hier voortaan ook altijd zitten, want het is daar een kut zooi..." Voor altijd, geen speld tussen te krijgen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')