Ja doe die grens dan maar gewoon meteen helemaal dicht. Ze lopen daar allemaal met een iPhone 6 en die reis kost 10000 euro. Niemand is daar zo achterlijk om niet op die pagina's te kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:08 schreef VASND het volgende:
[..]
Deze mensen moet je met een hele grote lompe schop terug knikkeren.

Ja als je voorlopig niet denkt terug te gaan. Ik zou het ook doen. Uitzoeken waar het het beste is geregeld en dan kijken of ik daar kan komen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook wel een ander voorbeeld kiezen, waarbij er wel sprake is van een dusdanig beter leven. Maar dat verandert niks aan het punt.
Dat is het hele idee geweest achter dat Dublinverdrag. Nu hebben ze een tijdje in Denemarken doorgebracht, maar horen ze dat de uitkeringen worden gekort. Nou, dan verhuizen ze maar naar Zweden.
Het slaat nergens op dat je weigert asiel aan te vragen in een land, omdat je meer wil.
Ben blij dat je niet elke dag bang hoeft te zijn dat je kinderen kapot worden geschoten en hou je gewoon aan de regels.

quote:Zeker negen mensen zijn dinsdag gewond geraakt bij een vechtpartij in een aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ellwangen in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg.
Twee groepen van in totaal zo'n 150 mensen gingen met elkaar op de vuist toen het eten werd uitgedeeld.
Vluchtelingen kregen ruzie met elkaar, omdat iemand was voorgedrongen in de rij. De ruzie draaide uit op een vechtpartij nadat steeds meer mensen zich ermee bemoeiden. Zeven gewonden moesten naar het ziekenhuis.
De politie rukte grootscheeps uit om de gemoederen tot bedaren te brengen. Dertig politieauto's en honderd agenten kwamen op de ruzie af. Er kwam zelfs versterking vanuit de naastgelegen deelstaat Beieren.

Nou ja, ik hoor steeds dat het hyper hoogopgeleide en super begaafde mensen zijn, allemaal veel beter dan NL'ers, ondanks dat ze voor 2011 40 jaar straffe dictatuur hebben gekend en daarna 4 jaar burgeroorlog, zijn ze nog meer luxe gewend dan wij, dus als ze hier eenmaal aankomen zal het wel allemaal tegenvallen, zeker als ze hier langer zitten. Ik bedoel sommige kunnen dan wel een soort steenkolen Engels praten, maar daar ga je het niet mee redden in NL. We spreken eigenlijk ook nog gewoon allemaal NLs, dus ook al zou je redelijk Engels spreken, dan red je het ook niet direct. Je zult gewoon NLs moeten spreken...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Klopt allemaal maar of ze weten dit niet of ze denken dat ze alsnog beter af zijn dan waar ze vandaan komen. Als het alleen economische vluchtelingen zijn dan.

Zo'n interview is vrij lastig, omdat ze veel liegen over hun afkomst/motief. Daar moet je dus echt ervaring of training in hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:05 schreef VASND het volgende:
Hé maar als elk land zijn immigratiedienst gewoon de goede vragenlijsten en interviews blijft laten doen volgens normaal protocol en de rotte appels zo er uit kan knikkeren. Is die capaciteit niet op te krikken binnen een week ofzo door de duizenden vrijwilligers? Ik snap dat niet. Mensen terug sturen gebeurt altijd. Als ik daar nu tussen ga staan lukt het me toch ook niet om binnen te komen hoe lang ik ook blijf terug komen?

Een Syrier moet al NL spreken bij aankomst in NL?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoor steeds dat het hyper hoogopgeleide en super begaafde mensen zijn, allemaal veel beter dan NL'ers, ondanks dat ze voor 2011 40 jaar straffe dictatuur hebben gekend en daarna 4 jaar burgeroorlog, zijn ze nog meer luxe gewend dan wij, dus als ze hier eenmaal aankomen zal het wel allemaal tegenvallen, zeker als ze hier langer zitten. Ik bedoel sommige kunnen dan wel een soort steenkolen Engels praten, maar daar ga je het niet mee redden in NL. We spreken eigenlijk ook nog gewoon allemaal NLs, dus ook al zou je redelijk Engels spreken, dan red je het ook niet direct. Je zult gewoon NLs moeten spreken...

Syrie heeft wel behoorlijk geinvesteerd op de scholen daar. Hebben het niveau als in de UK geloof ik.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoor steeds dat het hyper hoogopgeleide en super begaafde mensen zijn, allemaal veel beter dan NL'ers, ondanks dat ze voor 2011 40 jaar straffe dictatuur hebben gekend en daarna 4 jaar burgeroorlog, zijn ze nog meer luxe gewend dan wij, dus als ze hier eenmaal aankomen zal het wel allemaal tegenvallen, zeker als ze hier langer zitten. Ik bedoel sommige kunnen dan wel een soort steenkolen Engels praten, maar daar ga je het niet mee redden in NL. We spreken eigenlijk ook nog gewoon allemaal NLs, dus ook al zou je redelijk Engels spreken, dan red je het ook niet direct. Je zult gewoon NLs moeten spreken...

Ja, dat is dus eigenlijk gewoon debiel. Enkeltje begeleid naar het vliegtuig imo. Ontmoedigen. Ze zijn niet voor niets afgewezen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo'n interview is vrij lastig, omdat ze veel liegen over hun afkomst/motief. Daar moet je dus echt ervaring of training in hebben.
Daarnaast kunnen ze bij een afwijzing eerst in bezwaar gaan. Als dat wordt afgewezen kunnen ze naar de rechter in beroep. Als dat wordt afgewezen kunnen ze in Hoger Beroep.
Daar gaat al maaaaaanden overheen. Daarna kunnen ze volgens mij nog een 2e asielaanvraag doen. Zelfde traject.
Ook als de 'helemaal' zijn afgewezen, hebben ze nog steeds recht op bed,bad,brood&opleiding. Illegalen gaan niet zomaar terug.
Heb het eerder ook al gezegd.
Vorige week nog heeft een rechter uitspraak gedaan, De illegalen in een AZC zouden worden verhuisd naar een andere locatie, zodat het AZC vrij zou komen voor nieuwe asielzoekers. De illegalen weigerde plek te maken en zijn daarom naar de rechter gestapt.
Gelukkig heeft de rechter besloten dat ze toch moeten worden verhuisd.
Ook op de nieuwe locatie krijgen ze bed,bad,brood&opleiding. Het enige wat ze -volgensmij- niet meer krijgen is het leefgeld (zakgeld).

Tja..quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:14 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja, dat is dus eigenlijk gewoon debiel. Enkeltje begeleid naar het vliegtuig imo. Ontmoedigen. Ze zijn niet voor niets afgewezen.

Sommige landen nemen ze niet terug of er is niet vast te stellen waar ze vandaan komen.Mensen die terug kunnen en moeten gaan echt wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:14 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja, dat is dus eigenlijk gewoon debiel. Enkeltje begeleid naar het vliegtuig imo. Ontmoedigen. Ze zijn niet voor niets afgewezen.

Die hele procedure moet op de schop. Niks 'in beroep', zolang je geen geldig Nederlands paspoort hebt dan heb je ook geen recht om tegen de beslissing er wel eentje te krijgen in beroep te gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo'n interview is vrij lastig, omdat ze veel liegen over hun afkomst/motief. Daar moet je dus echt ervaring of training in hebben.
Daarnaast kunnen ze bij een afwijzing eerst in bezwaar gaan. Als dat wordt afgewezen kunnen ze naar de rechter in beroep. Als dat wordt afgewezen kunnen ze in Hoger Beroep.
Daar gaat al maaaaaanden overheen. Daarna kunnen ze volgens mij nog een 2e asielaanvraag doen. Zelfde traject.
Ook als de 'helemaal' zijn afgewezen, hebben ze nog steeds recht op bed,bad,brood&opleiding. Illegalen gaan niet zomaar terug.
Heb het eerder ook al gezegd.
Vorige week nog heeft een rechter uitspraak gedaan, De illegalen in een AZC zouden worden verhuisd naar een andere locatie, zodat het AZC vrij zou komen voor nieuwe asielzoekers. De illegalen weigerde plek te maken en zijn daarom naar de rechter gestapt.
Gelukkig heeft de rechter besloten dat ze toch moeten worden verhuisd.
Ook op de nieuwe locatie krijgen ze bed,bad,brood&opleiding. Het enige wat ze -volgensmij- niet meer krijgen is het leefgeld (zakgeld).

Er is nu gewoon een keigroot gat daar in het beleid. Ofja eigenlijk is er helemaal geen beleid. a mag niet, b mag ook niet maar c bestaat niet.quote:

De EU draaide op consensus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
EU in huidige vorm staat hopelijk met anderhalf been in het graf na dit jaar. Hebben in Brussel aangetoond totaal niet capabel te zijn, of in elk geval is gebleken dat deze vorm van samenwerking niet houdbaar is in tijden van crisis.

Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:16 schreef VASND het volgende:
[..]
Er is nu gewoon een keigroot gat daar in het beleid. Ofja eigenlijk is er helemaal geen beleid. a mag niet, b mag ook niet maar c bestaat niet.

Zuur als je dan in Nederland hoort dat je je mag gaan melden in Hongarije. Of in Griekenland. Heel dat stuk voor niks gelopen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.
Afgewezen = kom je niet binnen
Toegewezen = ingedeeld in een land
Lijkt me een prima alternatief.

Yup precies wat ik daarboven typte. Opvang en beoordeling in grenslanden, daarna op basis van keuze, motivatie en loten doorreizen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn nu ideeën om die IND-werkzaamheden aan de grens van Europa te doen.
Afgewezen = kom je niet binnen
Toegewezen = ingedeeld in een land
Lijkt me een prima alternatief.

Haha, nee. Dat hoor je dan dus al voooordat je Europa binnenkomt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zuur als je dan in Nederland hoort dat je je mag gaan melden in Hongarije. Of in Griekenland. Heel dat stuk voor niks gelopen.

En die mensen die met een bootje over de Noordzee op de Waddeneilanden aankomen danquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat hoor je dan dus al voooordat je Europa binnenkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |