Toch vind ik dat hele "iedereen heeft recht op een beter leven"-argument (wat je wel 'ns hoort of leest) vreemd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
In land A is de uitkering 800 euro, in land B 600.
Er vanuit gaande dat je nooit aan een baan zult komen en ook niet de moeite wil doen hier meer van te maken. Is het verstandig door te reizen naar de 800 versie. 25% meer over een mensenleven is wel best veel namelijk.
Het is gewoon avondquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:01 schreef Infection het volgende:
De migranten die nu bij het hek staan zijn volgensmij nieuwe? Ze lijken ook een stuk donkerder van huidskleur.
Ploegendienst toch ;pquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:01 schreef Infection het volgende:
De migranten die nu bij het hek staan zijn volgensmij nieuwe? Ze lijken ook een stuk donkerder van huidskleur.
En mensen zonder opleiding, die een toekomst willen opbouwen. Alleen men denkt dat dit het land van plenty is, maar daarin zijn ze verkeerd ingelicht.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dus dat. Al denk ik dat er genoeg mensen bij zitten die wel een opleiding hebben gehad en graag een toekomst willen opbouwen.
Dat je die vergelijking maakt....quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Toch vind ik dat hele "iedereen heeft recht op een beter leven"-argument (wat je wel 'ns hoort of leest) vreemd.
Kan ik dan voortaan gewoon het huis van de overburen binnengaan? Zij hebben een grotere TV.
Of aankloppen bij Willy. Die heeft zo'n 4 paleizen. Plek zat. -we betalen er bovendien allemaal aan mee-
Ik snap wel dat ze het mogen proberen. Maar dan mogen wij toch ook weigeren?
Vind het trouwens nogal een risico, voor iets wat achteraf zeer waarschijnlijk gaat tegenvallen.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja die zijn net geconfiskeerd. Heeft die kale knakker net 10 minuten staan uitleggen, de Servische omwonenden konden niet slapen.
Ja die zijn er ook. Als ze de ambitie hebben is dat prima alleen denk ik dat ze pech hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En mensen zonder opleiding, die een toekomst willen opbouwen. Alleen men denkt dat dit het land van plenty is, maar daarin zijn ze verkeerd ingelicht.
Iedereen heeft toch recht op een beter leven?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat je die vergelijking maakt....
En er lopen ook blonde mensen tussenquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik zag toch echt een aantal Afrikanen er tussen lopen.
Misschien moet je het relativeren. Een grotere tv hebben is geen beter leven?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch recht op een beter leven?
Ik heb het natuurlijk niet over de oorlog. Dat mensen recht hebben op veiligheid ga ik echt niet ontkennen.
Iedereen zegt ook dat die Syriërs vaak hoogopgeleid zijn, maar volgens mij worden die diplomas hier vaak helemaal niet erkent.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En mensen zonder opleiding, die een toekomst willen opbouwen. Alleen men denkt dat dit het land van plenty is, maar daarin zijn ze verkeerd ingelicht.
Nu is de gemiddelde huur in land A 600 euro, en in land B 250 euro. Beide landen kennen niet het fenomeen huurtoeslag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
In land A is de uitkering 800 euro, in land B 600.
Er vanuit gaande dat je nooit aan een baan zult komen en ook niet de moeite wil doen hier meer van te maken. Is het verstandig door te reizen naar de 800 versie. 25% meer over een mensenleven is wel best veel namelijk.
Zij denken dat we een soort Amerika zijn met de American Dream, in werkelijkheid is dat niet zo natuurlijk. Armoede neemt toe in EU. Hoge werkloosheid. Ook mensen met een hoge opleiding die aan de kant staan...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja die zijn er ook. Als ze de ambitie hebben is dat prima alleen denk ik dat ze pech hebben.
Klopt allemaal maar of ze weten dit niet of ze denken dat ze alsnog beter af zijn dan waar ze vandaan komen. Als het alleen economische vluchtelingen zijn dan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Zij denken dat we een soort Amerika zijn met de American Dream, in werkelijkheid is dat niet zo natuurlijk. Armoede neemt toe in EU. Hoge werkloosheid. Ook mensen met een hoge opleiding die aan de kant staan...
Ja maar daar hebben ze complete calculatiesheets op de Facebooks voor. Welk land je met jouw gezinsamenstelling de meeste poen voor niets krijgt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu is de gemiddelde huur in land A 600 euro, en in land B 250 euro. Beide landen kennen niet het fenomeen huurtoeslag.
Altijd kijken naar het totaalplaatje. Blindstaren op inkomens levert vaak een erg eenzijdig en foutief beeld op
Deze mensen moet je met een hele grote lompe schop terug knikkeren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja maar daar hebben ze complete calculatiesheets op de Facebooks voor. Welk land je met jouw gezinsamenstelling de meeste poen voor niets krijgt.
Ja, ik kan ook wel een ander voorbeeld kiezen, waarbij er wel sprake is van een dusdanig beter leven. Maar dat verandert niks aan het punt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien moet je het relativeren. Een grotere tv hebben is geen beter leven?
Lang leve de social mediaquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja maar daar hebben ze complete calculatiesheets op de Facebooks voor. Welk land je met jouw gezinsamenstelling de meeste poen voor niets krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |