Bij Willy in een van de paleizen.quote:
Dat is zinloos zeg.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ha als ik dat wistGeen idee
Die blijven dus in de illegaliteit met alle gevolgen van dien.
Beter kijken, ik zie een hoop vrouwen en kinderenquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Inclusief illegalen die de grens willen passeren. Als je het tuig ziet dan zie je gelijk waarom we binnen de EU dit soort grenzen ook hard nodig hebben. Niets geen zielige vluchtelingen, geen vrouwen, geen kinderen. Alleen jonge mannen die allang veilig zijn.
Gewoon allemaal daar houden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is zinloos zeg.
Je zou denken; geef hen gewoon een vergunning.
Maar dan loop je natuurlijk de kans dat nieuwe asielzoekers ook hun paspoort gaan doorscheuren.
Dat probleem is wel opgelost als de asielaanvraag al gebeurt vóór ze in het land zijn.
Een zoekplaatje, maar inderdaad een paar hoofddoeken met een vrouw er onder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Pek het volgende:
[..]
Beter kijken, ik zie een hoop vrouwen en kinderen
Ja natuurlijk hoop je dat het allemaal wordt opgelost. Intussen zijn we al 4 jaar verder. En het ziet er niet uit dat het snel beter wordt. Dan moeten die mensen hier dus tijdelijk worden opgevangen. Dat geeft onzekerheid en ze krijgen niet de kans om verder te komen in hun leven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze moeten nu opgevangen worden natuurlijk, maar je moet niet de wat makkelijke conclusie trekken "O, maar dan blijven ze hier voortaan ook altijd zitten, want het is daar een kut zooi..." Voor altijd, geen speld tussen te krijgen.
Weigeren je nationaliteit te vertellen om te voorkomen dat ze je terug sturen klinkt een beetje als obstructie verlenen aan een onderzoek volgens mij? In dat geval zou je ze gewoon op moeten sluiten, al weet ik niet of daar wetgeving over is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:34 schreef Physsic het volgende:
Yasmin, misschien weet jij dat.
Zo'n gezin in die groep illegalen die ik net noemde, is dus staatsloos. Die hebben dus geen paspoort.
Wat moeten die mensen nu? Want hun aanvraag voor een verblijfsvergunning is duidelijk afgewezen (want illegaal), maar ze kunnen dat gezin niet terugsturen (want er is geen 'terug').
Dus nu..? Ze wonen al 5jaar in Nederland.
Ik zie niet echt een uitkomst/toekomst/oplossing.
Ik zie geen tuig? Waar kan ik ze aan herkennen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Inclusief illegalen die de grens willen passeren. Als je het tuig ziet dan zie je gelijk waarom we binnen de EU dit soort grenzen ook hard nodig hebben. Niets geen zielige vluchtelingen, geen vrouwen, geen kinderen. Alleen jonge mannen die allang veilig zijn.
Omdat dat misschien enigen zijn die zo'n lange reis fysiek kunnen volhouden? En in Hongarije zou ik ook niet graag willen zijn als vluchteling, een land met een dictator ontvluchten om in een ander land met een dictator uit te komen en daar als minderwaardige burger gezien te worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Jeps. Dan moeten de regels dus worden aangepast.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is zinloos zeg.
Je zou denken; geef hen gewoon een vergunning.
Maar dan loop je natuurlijk de kans dat nieuwe asielzoekers ook hun paspoort gaan doorscheuren.
Dat probleem is wel opgelost als de asielaanvraag al gebeurt vóór ze in het land zijn.
Orban heeft een absolute meerderheid en er zijn vrije verkiezingen. Er zijn geen ongeregeldheden bij verkiezingen in Hongarije (in tegenstelling tot ons eigen land met meerdere allochtonen in één stemhokje). Die zogenaamde vluchtelingen waren veilig, dus wat ze bij de grens met Hongarije te zoeken hebben weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat dat misschien enigen zijn die zo'n lange reis fysiek kunnen volhouden? En in Hongarije zou ik ook niet graag willen zijn als vluchteling, een land met een dictator ontvluchten om in een ander land met een dictator uit te komen en daar als minderwaardige burger gezien te worden.
Ja probeer mensen maar te dwingen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Weigeren je nationaliteit te vertellen om te voorkomen dat ze je terug sturen klinkt een beetje als obstructie verlenen aan een onderzoek volgens mij? In dat geval zou je ze gewoon op moeten sluiten, al weet ik niet of daar wetgeving over is.
En een hoop kleuters op schouders enzo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een zoekplaatje, maar inderdaad een paar hoofddoeken met een vrouw er onder.
Ik heb vandaag redelijk wat uren streams gekeken waar vluchtelingen voor diverse grenzen stonden te wachten. De vijandigheid komt juist van de Europese zijde. Ik vond ze erg gedisciplineerd eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is een grens:
[ afbeelding ]
Kan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Weigeren je nationaliteit te vertellen om te voorkomen dat ze je terug sturen klinkt een beetje als obstructie verlenen aan een onderzoek volgens mij? In dat geval zou je ze gewoon op moeten sluiten, al weet ik niet of daar wetgeving over is.
Ja, beter via een onnozel plaatje dan een serieuze reactie, niet? Is dat ook weer achter de rugquote:Op dinsdag 15 september 2015 23:41 schreef VASND het volgende:
Ah en de godwin is weer rond. Ik ga weer ergens anders heen.
Het zijn geen vluchtelingen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb vandaag redelijk wat uren streams gekeken waar vluchtelingen voor diverse grenzen stonden te wachten. De vijandigheid komt juist van de Europese zijde. Ik vond ze erg gedisciplineerd eigenlijk.
Die mensen krijgen iig onderdak, eten/drinken, fatsoenlijk sanitair en onderwijs voor kinderen, psychische bijstand indien nodig. Maar je moet ze voorhouden dat ze terug moeten gaan. Het land daar weder opbouwen, democratie starten en na 10 jaar ons uitnodigen voor de thee, zonder dat er allemaal beelden staan en portretten hangen van een lelijke dictator.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk hoop je dat het allemaal wordt opgelost. Intussen zijn we al 4 jaar verder. En het ziet er niet uit dat het snel beter wordt. Dan moeten die mensen hier dus tijdelijk worden opgevangen. Dat geeft onzekerheid en ze krijgen niet de kans om verder te komen in hun leven.
Hongarije is een behoorlijk xenofoob land, die zien het niet zo zitten met 'anderen'. Die vluchtelingen zullen ook als ze volledig geïntegreerd zijn altijd met een scheef oog worden aangekeken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Orban heeft een absolute meerderheid en er zijn vrije verkiezingen. Er zijn geen ongeregeldheden bij verkiezingen in Hongarije (in tegenstelling tot ons eigen land met meerdere allochtonen in één stemhokje). Die zogenaamde vluchtelingen waren veilig, dus wat ze bij de grens met Hongarije te zoeken hebben weet ik ook niet.
Je hebt een punt als je zegt dat ze zo'n lange reis wellicht niet vol kunnen houden. Maar als ze achter gelaten kunnen worden in Syrië, is het daar blijkbaar toch niet zo onveilig als wordt beweerd.
Meestal zo'n zwart balkje voor hun ogen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie geen tuig? Waar kan ik ze aan herkennen?
Volgens mij komt het vaak voor met deze mensen dat de IND de nationaliteit zelf ook niet kan vaststellen. Ze hebben dan natuurlijk niet verteld waar ze vandaan komen of gelogen maar geloof dat de IND het ook moet bewijzen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kan.
Maar volgens mij kan het ook oprecht voorkomen.
Misschien dat een land hun nationaliteit heeft afgepakt omdat de werkende vader het niet eens was met de leiders ofzo? Ikzegmaariets.
Zijn mensne die geen hordes mensen uit achterlijke landen willen hebben xenofoob? Hongaren zijn mensen met gezond verstand.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hongarije is een behoorlijk xenofoob land, die zien het niet zo zitten met 'anderen'. Die vluchtelingen zullen ook als ze volledig geïntegreerd zijn altijd met een scheef oog worden aangekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |