abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 21 september 2015 @ 16:13:14 #101
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156272637
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 15:01 schreef derLudolf het volgende:
Die vliegende fossielen zoals Tu95 en B52 worden dus nog ondersteund door Tupolev resp. Boeing?
De regels voor civiel en militair zullen ook wel verschillen. Nog maar te zwijgen over de regels in Russia :P
  maandag 21 september 2015 @ 16:21:04 #102
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156272865
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:r

Nieuwe livery vanwege deze nieuwe toestellen (zogenaamd) maar het staat hier geloof ik nog het meest lelijk op...
Precies mijn mening. Die Embraer vind ik by far de lelijkste, terwijl het juist bedoeld is voor zo'n lage neus :')
pi_156273849
Ik snap niet dat heel veel die livery zo lelijk vinden. Ik vindt het wel mooi. :)

Vorige week een mooi Fokker 70 schaalmodel gekregen. Helaas nog niet in de nieuwe livery. Met tekst en handtekening er bij van een Captain die er op vliegt. Beetje wannabe achtig maar toch wel geinig.
pi_156278917
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:56 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik snap niet dat heel veel die livery zo lelijk vinden.
Ik denk eerder dat OEM en ik helaas tot een hele kleine minderheid behoren...
  Moderator maandag 21 september 2015 @ 20:26:39 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156279200
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:13 schreef OEM het volgende:

[..]

De regels voor civiel en militair zullen ook wel verschillen. Nog maar te zwijgen over de regels in Russia :P
Die Tu95's komen anders vaak genoeg in/boven Nederland :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 21 september 2015 @ 20:30:24 #106
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156279329
quote:
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder groot
(727 is 32.92 meter).

De cabine is lager en smaller dan die van een Embraer 190 en ongeveer zo lang als een 737-600/ -700.
Mn eerste vlucht ooit was in een 727, vandaar de nostalgie
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 21 september 2015 @ 21:54:47 #107
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_156282768
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 15:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die vliegende fossielen zoals Tu95 en B52 worden dus nog ondersteund door Tupolev resp. Boeing?
Nou ja, wat betreft de Bear, deze is nog tot 1994 geproduceerd ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:16:19 #108
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156287231
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:r

Nieuwe livery vanwege deze nieuwe toestellen (zogenaamd) maar het staat hier geloof ik nog het meest lelijk op...
We weten nu wel wat je er van vind. Maar waarom vasthouden aan rechte lijnen als het ook met een beetje schwun kan. Niet dat het op alle toestellen even goed uitkomt maar op die wide body's en Embraers staat hetvniet verkeerd. Op die Fokker F70 is het geen porum inderdaad. Maar ook dat zal wel wennen zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156287459


Door vertraagde levering van het eerste toestel worden de Europese vluchten van de A350 van Finnair uitgesteld en aangepast.
Op woensdag 7 oktober ontvangen ze hun eerste toestel in Toulouse.

Dit betekend dat hun allereerste commerciële A350 vlucht op 9 oktober plaats vind en wel naar Amsterdam wat tevens de allereerste keer is dat een A350 op Schiphol komt.
Gaat om vlucht AY841 en AY842. Aankomst om 09:45 uur en vertrek om 11:55 uur.

quote:
Due to the delay of aircraft delivery, following planned A350-900XWB service is being re-scheduled:
eff 15OCT15 Helsinki – London Heathrow instead of 06OCT15
18OCT15 Helsinki – Copenhagen instead of 08OCT15
eff 19OCT15 Helsinki – Frankfurt instead of 07OCT15
31OCT15 Helsinki – Paris CDG instead of 08OCT15
eff 21NOV15 Helsinki – Shanghai Pu Dong instead of 25OCT15
eff 04DEC15 Helsinki – Beijing instead of 21NOV15

Following planned A350-900XWB operations remains unchanged, including one-off:
09OCT15 Helsinki – Amsterdam
09OCT15 Helsinki – Oslo
eff 10OCT15 Helsinki – Barcelona until 24OCT15
eff 10OCT15 Helsinki – Malaga until 24OCT15
11OCT15 Helsinki – Hamburg
eff 12OCT15 Helsinki – Brussels
13OCT15 Helsinki – Berlin Tegel
13OCT15 Helsinki – Gothenburg
14OCT15 Helsinki – Dusseldorf
eff 14OCT15 Helsinki – Vienna until 20NOV15
15OCT15 Helsinki – Munich
Op 21 november volgt de eerste longhaul vlucht naar Shanghai.
pi_156292325
Hier staat nog een beter foto van de 789 van KLM :)

Wat mij betreft staat het hem goed ^O^
Trotse Twentenaar
pi_156293552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:07 schreef zlotka het volgende:
Hier staat nog een beter foto van de 789 van KLM :)

Wat mij betreft staat het hem goed ^O^
Een kleine reeks zelfs:





De KLM kleuren staan haar inderdaad uitstekend, maar ik blijf erbij dat die lelijke golven nergens voor nodig waren. Eindresultaat zou uiteindelijk veel strakker zijn geweest als die rechtdoor liepen.
De voorkant zit er nu ook uit balans uit i.v.m. de rest; alsof het front heavy is.
pi_156293897
De naam staat nog afgeplakt, maar zo te zien een korte naam.

Ik gok op de naam "Anjer"
pi_156294086
Wat is die witte "dop" bovenop de kist ook alweer, satellietcommunicatie ofzo?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:49:19 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156294268
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:40 schreef Karstman het volgende:
Wat is die witte "dop" bovenop de kist ook alweer, satellietcommunicatie ofzo?
Volgens mij is het de "antenne" om wifi in de cabine met internet mogelijk te maken
So we just called him Fred
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:00:10 #115
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_156294510
Ik vind hem ook wel aardig.
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:15:10 #116
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_156294800
Ik vind de 787 hype nu wel genoeg niet? In het algemeen dan niet perse de eerste voor KLM. De 787 wordt reeds 4 jaar geproduceerd en met 318 niet exclusief meer. In tegenstelling tot bijv. een 747-8i of nu a350. Dan liever nog een 767, jammer dat ik die nooit heb zien vliegen van KLM.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_156294861
DL073 weer teruggekeerd naar Schiphol, iemand een idee waarom? :o

Zag hem ineens terug gaan... nadat ik klaar was op Schiphol

Edit: Bird strike... alweer :')

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2015 13:22:12 ]
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 13:24:17 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156294974
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:15 schreef Woods het volgende:
Ik vind de 787 hype nu wel genoeg niet? In het algemeen dan niet perse de eerste voor KLM. De 787 wordt reeds 4 jaar geproduceerd en met 318 niet exclusief meer. In tegenstelling tot bijv. een 747-8i of nu a350. Dan liever nog een 767, jammer dat ik die nooit heb zien vliegen van KLM.
Precies, vind het ook weinig aan. Die A350 wil wel es zien. Komt die A350 straks elke dag naar Schiphol, want dan ga es op een zondag daar spotten. Heeft elke baan een spotterplaats?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:27:35 #119
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_156295025
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Precies, vind het ook weinig aan. Die A350 wil wel es zien. Komt die A350 straks elke dag naar Schiphol, want dan ga es op een zondag daar spotten. Heeft elke baan een spotterplaats?
Het is een gelikt toestel maar we leven in 2015 8)7 Elke baan heeft wel plekken om te staan. Is hier menig keer voorbij gekomen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:00:51 #120
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_156295680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:15 schreef Woods het volgende:
Ik vind de 787 hype nu wel genoeg niet? In het algemeen dan niet perse de eerste voor KLM. De 787 wordt reeds 4 jaar geproduceerd en met 318 niet exclusief meer. In tegenstelling tot bijv. een 747-8i of nu a350. Dan liever nog een 767, jammer dat ik die nooit heb zien vliegen van KLM.
Ik heb 767 mogen mee maken. Wat een kuttoestel. :{
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:15:43 #121
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156296028
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:00 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik heb 767 mogen mee maken. Wat een kuttoestel. :{
Waarom vind je dat een kuttoestel?
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:25:05 #122
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_156296236
Met een loadfactor van zo'n 50% was het afgelopen zomer in zo'n 767 wel uit te houden :D
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:38:59 #123
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156296537
Ik zag gisteren een vliegtuig opstijgen rond 12.30 uur in Madrid die sterk leek op de Airbus Beluga (of het zelfs wel was). Alleen kan ik hierover geen info vinden of het een Beluga was. Waar moet ik kijken? Deze was het niet, aldus de data :{
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:44:06 #124
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156296664
Er blijkt gister een kist die vanuit Marrakesh onderweg was naar ????? Een noodlanding te hebben gemaakt in Spanje. Iemand een idee welke vlucht dit was?
pi_156297454
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Komt die A350 straks elke dag naar Schiphol, want dan ga es op een zondag daar spotten.
Nee, dit zijn korte vluchten binnen de EU zodat de crew e.d. kan wennen aan het toestel.

We moeten denk ik op China Airlines gaan wachten voor een reguliere A350 vlucht op Schiphol; die schijnen Amsterdam als een van de eerste bestemmingen te gebruiken voor hun nieuwe A350's. Die komen in 2016 in de vloot dus je zou tot dan moeten wachten voor een bijna dagelijkse A350 vlucht (maandag uitgezonderd)
quote:
Heeft elke baan een spotterplaats?
Officieel niet, maar bij elke baan zijn welke plekken waar je kunt staan; meer info hier en hier.
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:38 schreef donroyco het volgende:
Ik zag gisteren een vliegtuig opstijgen rond 12.30 uur in Madrid die sterk leek op de Airbus Beluga (of het zelfs wel was). Alleen kan ik hierover geen info vinden of het een Beluga was. Waar moet ik kijken? Deze was het niet, aldus de data :{
F-GSTD vertrok rond die tijd vanuit Madrid naar Toulouse.

EDIT: cool; de 2 A380's vertrekken direct achter elkaar vanaf de Kaagbaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 22-09-2015 15:45:30 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')