abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2015 @ 07:58:38 #101
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_156098970
quote:
Ja? Niet duidelijk door wie gedood plus er staat nergens dat de Druzen als een gevolg hiervan met de rebellen samenwerken. Maak je claims nou eens hard.
pi_156098993
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 06:21 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik vraag me ernstig af waarom er zo weinig gebeurd om IS aan te pakken. Het komt volledig onlogisch over op me. Het lijkt me toch dat je IS zo snel mogelijk wilt verslaan, zeker als je de laatste jaren bekijkt dat IS meer en meer aanhang krijgt, en meer en meer bronnen voor inkomsten krijgt.

Men had allang daar een massaal grondoffensief moeten beginnen.tegen IS. Zeker dit jaar lijkt IS enorm, snel terrein te winnen. Des te meer reden om daar dat grondoffensief te starten. Maar nog steeds geen NAVO troepen daar, om die walgelijke IS weg te vegen. Alleen wat luchtaanvallen waarmee praktisch niks bereikt wordt.

De hele wereld weet inmiddels toch wat IS wil? Maar er gebeurd amper iets om het tegen te gaan, ze lijken praktisch de vrije hand te hebben om te doen wat ze willen.

IS heeft nogal een obsessie met de dood, men probeert ook een scenario te realiseren zoals het is voorspeld door Mohammed, ze willen ook met name Rome belegeren en de wereld tot een kalifaat maken. En dan zal het einde der tijden komen, en de wereld ophouden te bestaan.

En ze lijken echt letterlijk bloedserieus daar in.. Dus serieus nemen IS? Jazeker, ik denk dat de hele wereld dat al zeker minstens een jaar bloedserieus neemt.

Maar waarom gebeurd er praktisch niks? En nu ga ik gissen , maar zal IS Nukes of waterstofbommen hebben? En daarmee dreigen de wereld te bestoken als men teveel roet in het eten gooit, en voor dat Rome is bereikt ze in het Midden Oosten gaat bevechten?

Ik kan me zo langzaamaan wel redelijk makkelijk indenken dat ze atoombommen hebben inmiddels.
Ze hebben tijd genoeg inmiddels gehad, daarnaast ook contacten genoeg met landen waar ze deze zouden kunnen krijgen.

Zou het zijn omdat IS atoombommen heeft, er praktisch niks gebeurd?
Goed voer voor een psycholoog dit verhaal, flinke kronkel in ieder geval..
pi_156099034
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja? Niet duidelijk door wie gedood plus er staat nergens dat de Druzen als een gevolg hiervan met de rebellen samenwerken. Maak je claims nou eens hard.
Ze hebben in ieder geval 6 SAA leden vermoord.

Six Syria regime loyalists killed after Druze cleric assassinated

http://www.timesofisrael.(...)cleric-assassinated/
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_156099080
quote:
16s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval 6 SAA leden vermoord.

Six Syria regime loyalists killed after Druze cleric assassinated

http://www.timesofisrael.(...)cleric-assassinated/
https://en-maktoob.news.y(...)ising-121245148.html
pi_156099136
quote:
Je hebt gelijk. De druzen zijn bang dat ze gebarrelbombed worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_156099197
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Zijn woorden zijn negatiever dan zijn daden. Assad zegt allemaal leuke dingen maar is juist erger. Soort van Hitler tactiek.
Wanneer de kans zich voordoet dan vermoord hij ongelovigen.
pi_156099318
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:18 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Wanneer de kans zich voordoet dan vermoord hij ongelovigen.
Ik denk dat hij minder hatelijk is dan hij had gepredikt maar het meer doet om de half-extremisten aan zijn zijde te houden om tegen ISIS te vechten. Gematigde toespraken helpt niet in een gebied waarbij men dagelijks barrelbombs en isis op hun dak krijgt.
pi_156099354
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij minder hatelijk is dan hij had gepredikt maar het meer doet om de half-extremisten aan zijn zijde te houden om tegen ISIS te vechten. Gematigde toespraken helpt niet in een gebied waarbij men dagelijks barrelbombs en isis op hun dak krijgt.
Nee maar onderdeel zijn van zeer extremistische Jihadistisch partij laat blijken dat hij gematigd is. Je probeert nu een kromme banaan recht te praten.
pi_156099629
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:30 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Nee maar onderdeel zijn van zeer extremistische Jihadistisch partij laat blijken dat hij gematigd is. Je probeert nu een kromme banaan recht te praten.
Wat voor misdaden heeft Jaish al Islam in de praktijk begaan ten opzichte van de SAA strafrechtelijk gezien? (Ik heb het nu over de groep specifiek). Het regent barrelbommen en dan is er een ophef over een haatspeech :D
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:04:11 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156099824
Iedereen weet dat je haat en onderdrukking het best oplost met haat en onderdrukking. :{w
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:06:05 #111
396550 Richestorags
pi_156099861
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. De druzen zijn bang dat ze gebarrelbombed worden.
De Druzen zijn zeer heldhaftige vechters. Je lult onzin.
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:08:56 #112
396550 Richestorags
pi_156099921
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat voor misdaden heeft Jaish al Islam in de praktijk begaan ten opzichte van de SAA strafrechtelijk gezien? (Ik heb het nu over de groep specifiek). Het regent barrelbommen en dan is er een ophef over een haatspeech :D
The report discloses that non-state armed groups, particularly the Army of Islam, are guilty of an array of abuses including abductions, arbitrary detentions and indiscriminate shelling. Their use of imprecise weapons such as mortars and Grad rockets in populated areas amounts to war crimes.

“Widespread violations by the Syrian government do not excuse the appalling behaviour of the Army of Islam who have also waged indiscriminate attacks, failed to protect civilians and deprived them of access to food or medical care. Civilians of Eastern Ghouta are essentially caught in between two hostile sides vying for their own gain,” said Said Boumedouha.

Bron: Amnesty.

Maar dat wist je zelf ook wel natuurlijk.
pi_156099935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Barbaren blijven Barbaren en deze doden hebben zeker voor zogenaamde sharia rechter gestaan.http://nieuws.tpo.nl/2015(...)ders-in-eigen-video/
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:23:48 #114
396550 Richestorags
pi_156101464
Het is ineens verdacht stil.
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:26:48 #115
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156101530
Blijkbaar willen ISIS kneusjes nog een keer afgeranseld worden in Hasakah
Say what?
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:55:51 #116
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:13:33 #117
396550 Richestorags
pi_156102641
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:26 schreef UpsideDown het volgende:
Blijkbaar willen ISIS kneusjes nog een keer afgeranseld worden in Hasakah
Ik snap hun strategie niet echt wat dat betreft. Het is niet alsof Hasakah een gevaar voor hen vormt. Maar ze zullen wel een smokkelroute dichtbij Turkije nodig hebben ofzo.
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:21:15 #118
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156102818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik snap hun strategie niet echt wat dat betreft. Het is niet alsof Hasakah een gevaar voor hen vormt. Maar ze zullen wel een smokkelroute dichtbij Turkije nodig hebben ofzo.
Hasakah ligt niet bepaalt bij de Turkse grens, en ze hebben nog een route via Jarablus. Strategie hebben ze sowieso niet, ze doen maar wat.
Say what?
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:44:38 #119
396550 Richestorags
pi_156103477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hasakah ligt niet bepaalt bij de Turkse grens, en ze hebben nog een route via Jarablus. Strategie hebben ze sowieso niet, ze doen maar wat.
Oh nee wacht, je hebt gelijk, ik dacht dat het dichterbij lag. Wel klopt ze hebben nog een route via Jarablus maar was de reden dat ze Marea aanvielen ook niet om uiteindelijk Azaz in te nemen? Het lijkt overigens wel of ze echt niet meer zo sterk zijn, al hun offensieven na Palmyra zijn gefaald:

-Marea hebben ze nog steeds niet volledig ingenomen
-Hasakah twee keer gefaald
-Kuweires gefaald en de SAA is bezig met een offensief om eindelijk een aansluiting te vinden aan de zuidkant: voorlopig heeft de SAA al wat gebied veroverd
-Deir Ezzor recentelijk keihard afgemaakt en het lijkt erop dat ze meer terrein gaan verliezen daar
-Jazal verloren
pi_156103495
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Het is ineens verdacht stil.
Ach Firefly heeft blijkbaar geen jihad propaganda nieuws meer.
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:54:28 #121
396550 Richestorags
pi_156103733
Jaysh al Islam terroristen hebben alweer terrein moeten inleveren, heuvels kwijt.

http://www.almasdarnews.c(...)ve-east-of-damascus/
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:22:27 #122
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156104431
GissiSim twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 12:16:34 Turkish daily @milliyet refers to the Kurdish #YPG as terrorists, but #ISIS as militants http://t.co/6VFdaNVrbS http://t.co/y1QavluRNM reageer retweet
Dat zegt wel weer genoeg :')
Say what?
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:24:54 #123
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156104494
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh nee wacht, je hebt gelijk, ik dacht dat het dichterbij lag. Wel klopt ze hebben nog een route via Jarablus maar was de reden dat ze Marea aanvielen ook niet om uiteindelijk Azaz in te nemen? Het lijkt overigens wel of ze echt niet meer zo sterk zijn, al hun offensieven na Palmyra zijn gefaald:

-Marea hebben ze nog steeds niet volledig ingenomen
-Hasakah twee keer gefaald
-Kuweires gefaald en de SAA is bezig met een offensief om eindelijk een aansluiting te vinden aan de zuidkant: voorlopig heeft de SAA al wat gebied veroverd
-Deir Ezzor recentelijk keihard afgemaakt en het lijkt erop dat ze meer terrein gaan verliezen daar
-Jazal verloren
Dat is ook zo, ze zijn verzwakt door de luchtaanvallen en de tegenstander laat zich niet meer zo snel bang maken door hun bloedige propaganda zoals een jaar geleden het geval was.
Say what?
pi_156104831
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:22 schreef UpsideDown het volgende:
GissiSim twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 12:16:34 Turkish daily @milliyet refers to the Kurdish #YPG as terrorists, but #ISIS as militants http://t.co/6VFdaNVrbS http://t.co/y1QavluRNM reageer retweet
Dat zegt wel weer genoeg :')
IS wordt helemaal niet genoemd in dat bericht of gaan ze nu serieus klagen dat men in Turkije de YPG als terreurorganisatie ziet?
pi_156104843
Tevens klagen over Turkse kranten als Europese kranten de PKK ook als militant bestempelen :')
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:53:23 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156105069
quote:
quote:
The Guardian meldt dinsdag dat Rusland meer dan drie jaar geleden een voorstel heeft gedaan om ervoor te zorgen dat de Syrische president Bashar al-Assad op zou stappen. De Engelse krant meldt dit op gezag van de voormalig president van Finland, Martti Ahtisaari, die destijds betrokken was bij de onderhandelingen.

Ahtisaari zegt dat het Westen het voorstel destijds niet heeft aangegrepen. Sinds het voorstel werd gedaan, in 2012, zijn tienduizenden mensen om het leven gekomen en miljoenen op de vlucht geslagen, hetgeen leidde tot de grootste vluchtelingencrisis sinds de Tweede Wereldoorlog.

Ahtisaari sprak in februari 2012 met vijf vaste leden van de Verenigde Naties. Tijdens die vergaderingen zou de Russische ambassadeur Vitaly Churkin een plan gepresenteerd hebben. In dat plan stond een voorstel voor Assad om af te treden nadat er vredesonderhandelingen zouden plaatsvinden tussen het regime en de oppositie.

Volgens Ahtisaari waren de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Frankrijk er echter van overtuigd dat de Syrische dictator en zijn regering toch al snel zouden vallen. Daarom negeerden ze het voorstel van Rusland. 'Er werd een kans gemist, toen', zegt de oud-president van Finland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:53:32 #127
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156105070
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

IS wordt helemaal niet genoemd in dat bericht of gaan ze nu serieus klagen dat men in Turkije de YPG als terreurorganisatie ziet?
Geel gemarkeerd onder de foto
Say what?
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:55:08 #128
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156105107
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Tsjoerkin die met een constructief plan kwam, ik acht dit verhaal niet heel waarschijnlijk.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_156105120
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:53 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Geel gemarkeerd onder de foto
Ik zit mobiel dus zie het niet in het bericht denk ik. Iig, alle media doen het en om nou te gaan klagen dat men in Turkije de YPG terroristen noemt :')
pi_156105306
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

The report discloses that non-state armed groups, particularly the Army of Islam, are guilty of an array of abuses including abductions, arbitrary detentions and indiscriminate shelling. Their use of imprecise weapons such as mortars and Grad rockets in populated areas amounts to war crimes.

“Widespread violations by the Syrian government do not excuse the appalling behaviour of the Army of Islam who have also waged indiscriminate attacks, failed to protect civilians and deprived them of access to food or medical care. Civilians of Eastern Ghouta are essentially caught in between two hostile sides vying for their own gain,” said Said Boumedouha.

Bron: Amnesty.

Maar dat wist je zelf ook wel natuurlijk.
Ik ontken ook niet dat ze oorlogsmisdaden hebben begaan. Ik vergelijk het met de misdaden van assad om te kijken wat erger is. Jammer genoeg kunnen de meeste mensen dingen niet meer in perspectief zetten.

Ik durf te bekennen dat de rebellen erge oorlogsmisdaden hebben begaan. Durf jij dat te zeggen over de SAA?
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:07:54 #131
396550 Richestorags
pi_156105369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat ze oorlogsmisdaden hebben begaan. Ik vergelijk het met de misdaden van assad om te kijken wat erger is. Jammer genoeg kunnen de meeste mensen dingen niet meer in perspectief zetten.

Ik durf te bekennen dat de rebellen erge oorlogsmisdaden hebben begaan. Durf jij dat te zeggen over de SAA?
Met name de SYAAF met hun bombardementen ja. De SAA stukken minder en al helemaal niet ideologisch gedreven en puur erop gericht etnische zuiveringen uit te voeren, wat IS, Jaysh al-Islam en Al Nusra wel doen en ook facties van de FSA zich schuldig aan hebben gemaakt.
pi_156105614
Menu
Donate

العربية 简体中文 English Français Deutsch 日本語 Русский Español More
Countries
Expand
Topics
Expand
Reports
Video & Photos
Impact
About
Expand
Join Us
Expand
JUNE 1, 2011
Syria: Crimes Against Humanity in Daraa
Killings, Torture in a Locked-Down City Under Siege
Languages
Available Inالعربية English Français Deutsch עברית 日本語 Русский Türkçe

EXPAND Bodies of people killed by Syrian security forces during protests in Daraa city, stored in a mobile refrigerator, May 4, 2011. © 2011 Private

(New York) - Systematic killings and torture by Syrian security forces in the city of Daraa since protests began there on March 18, 2011, strongly suggest that these qualify as crimes against humanity, Human Rights Watch said in a report released today.

The 54-page report, "‘We've Never Seen Such Horror': Crimes against Humanity in Daraa," is based on more than 50 interviews with victims and witnesses to abuses. The report focuses on violations in Daraa governorate, where some of the worst violence took place after protests seeking greater freedoms began in various parts of the country. The specifics went largely unreported due to the information blockade imposed by the Syrian authorities. Victims and witnesses interviewed by Human Rights Watch described systematic killings, beatings, torture using electroshock devices, and detention of people seeking medical care.

http://www.hrw.org/news/2(...)ainst-humanity-daraa
pi_156105821
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met name de SYAAF met hun bombardementen ja. De SAA stukken minder en al helemaal niet ideologisch gedreven en puur erop gericht etnische zuiveringen uit te voeren, wat IS, Jaysh al-Islam en Al Nusra wel doen en ook facties van de FSA zich schuldig aan hebben gemaakt.
En als we de cijfers erbij pakken. Hoe is de genocide van de rebellen op burgers verlopen? Ik zie 1,562 burgerdoden. Hoeveel daarvan is genocide en hoeveel is perongeluk of vanwege andere redenen?

Als 10% gerichte genocide is (ik verwacht 90% burgerdoden vanwege het domweg beschieten van woonwijken), dan zitten we op een genocide waarbij 156 mensen zijn gedood. Ik denk dat het meerendeels, 66%, door al nusra is. Dan zijn er zo'n 50 mensen gedood door genocide door de overige rebellen in heel syrie de afgelopen vijf jaar. Nou nou, wat een genocide.

dinsdag 15 september 2015 @ 14:00:45 #134
396550 Richestorags
pi_156106787
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]

En als we de cijfers erbij pakken. Hoe is de genocide van de rebellen op burgers verlopen? Ik zie 1,562 burgerdoden. Hoeveel daarvan is genocide en hoeveel is perongeluk of vanwege andere redenen?

Als 10% gerichte genocide is (ik verwacht 90% burgerdoden vanwege het domweg beschieten van woonwijken), dan zitten we op een genocide waarbij 156 mensen zijn gedood. Ik denk dat het meerendeels, 66%, door al nusra is. Dan zijn er zo'n 50 mensen gedood door genocide door de overige rebellen in heel syrie de afgelopen vijf jaar. Nou nou, wat een genocide.

[ afbeelding ]
Die cijfers zijn bijna niet te controleren omdat door rebellen bezette gebieden vaak omcirkeld zijn. Daarnaast hebben de rebellen nog geen gebieden veroverd waar ze noemenswaardige massale genocides op Sjiieten, Alawieten of Druzen konden plegen. Het is niet voor niets dat ze met name succesvol zijn in dunbevolktere Sunni provincies.

Tot slot: geef de terroristen een luchtmacht en barrel bombs en ze smijten ze massaal over Damascus, Aleppo, Homs, Latakia, Hama en Tartous.
pi_156107118
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die cijfers zijn bijna niet te controleren omdat door rebellen bezette gebieden vaak omcirkeld zijn. Daarnaast hebben de rebellen nog geen gebieden veroverd waar ze noemenswaardige massale genocides op Sjiieten, Alawieten of Druzen konden plegen. Het is niet voor niets dat ze met name succesvol zijn in dunbevolktere Sunni provincies.

Tot slot: geef de terroristen een luchtmacht en barrel bombs en ze smijten ze massaal over Damascus, Aleppo, Homs, Latakia, Hama en Tartous.
Wel apart, mensen schuldig verklaren voor iets wat ze nog niet gedaan hebben.
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:24:58 #136
396550 Richestorags
pi_156107356
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wel apart, mensen schuldig verklaren voor iets wat ze nog niet gedaan hebben.
Op basis van hun eigen uitspraken en het feit dat ze geen moeite hebben onnauwkeurige artillerie in woonwijken te schieten (waarvan jij zegt moeten de burgers maar verhuizen) weet ik het wel. Maar het is zinloos jou te overtuigen dus stop ik er maar mee. Moge de SAA en de YPG zegevieren tegenover IS en JAF, JAN en JAI. Moge de FSA amnestie krijgen en de wapens neerleggen.
pi_156108058
Asad had net zo makkelijk afgezet kunnen worden als Kaddafi.

Uiteindelijke doel is Rusland erbij betrekken en wraak nemen.
Zie sancties e.d. de afgelopen jaren.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:15:43 #138
396550 Richestorags
pi_156108583
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

Alsof ook maar iemand Rusland gaat aanvallen. Met de Russische aanwezigheid zijn Latakia en Tartous beschermd.
pi_156109352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

Ik vind het nogal een gevaarlijk precedent. Als jij geen enorm leger hebt om je land te verdedigen en je bent niet zo goedgezind bij de VS of Europa, dan zouden deze 2 supermachten zomaar eens je land plat kunnen gaan bombarderen onder het motto democratie/mensenrechten/whatever.

Het wordt zo alleen maar aantrekkelijker voor landen om chemische en nucleaire wapens te ontwikkelen om je te kunnen verdedigen tegen dit soort oorlogsmachines.

Krijg zo ook steeds meer begrip voor Noord-Korea. Nu spelen ze dan internationaal gezien geen rol, maar stel dat dat land zich enorm zou gaan ontwikkelen. Dan zou het me niet verbazen als er opeens democratie gebracht moest worden. Nu nog niet natuurlijk, wat valt er te winnen? Noord-Korea stelt toch niks voor. Maar in een situatie met een sterk groeiend Noord-Korea beginnen de redenen om de boel te bombarderen natuurlijk toe te nemen. Daarom eerst genoeg atoombommen maken en dan pas je economie ontwikkelen. Best een goede tactiek van Kim Jung. Hij heeft natuurlijk geen zin in een herhaling van de Korea-oorlog waarin elke stad met de grond gelijk gemaakt wordt

Voor de mensen die nog denken dat het Westen daadwerkelijk een fuck geeft om mensenrechten, waarom is er nog altijd niet ingegrepen in landen als Congo waar 80% van de bevolking zijn 18e levensjaar niet eens bereikt. Als dat niet het dieptepunt van mensenrechten is :')

Ohnee wacht, het dieptepunt zijn natuurlijk de homorechten in Rusland. Veel belangrijker dan die miljoenen die doodgaan in een ander land.
pi_156109577
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Alsof ook maar iemand Rusland gaat aanvallen. Met de Russische aanwezigheid zijn Latakia en Tartous beschermd.
Noem even de anti-Rusland landen op in de regio. Dat zijn landen waar Rusland niet doorheen mag vliegen.
Ik ben geen robot.
pi_156109786
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het wordt zo alleen maar aantrekkelijker voor landen om chemische en nucleaire wapens te ontwikkelen om je te kunnen verdedigen tegen dit soort oorlogsmachines.

In dit geval te verdedigen tegen landen rondom Syrië.
Deze landen zijn niet Europa en de VS.

Gaat Rusland zelfmoord plegen door nukes te gebruiken tegen deze landen?
Nee.

Rusland is wel bereid zelfmoord te plegen tegen Europa of de VS, maar dat is niet het geval hier.
Ik ben geen robot.
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:13:58 #142
396550 Richestorags
pi_156110353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Noem even de anti-Rusland landen op in de regio. Dat zijn landen waar Rusland niet doorheen mag vliegen.
Ja, dat mag wel zo zijn, toch zie ik geen van die landen Rusland aanvallen.
pi_156110368
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

IS maakt het geen reet uit tegen wie ze vechten.
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:17:03 #144
396550 Richestorags
pi_156110439
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

IS maakt het geen reet uit tegen wie ze vechten.
Is zit daar niet in de buurt.
pi_156110562
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, dat mag wel zo zijn, toch zie ik geen van die landen Rusland aanvallen.
Russen in Syrië bedoel je met Rusland.
Vergelijk het maar met de separatisten in Oekraïne ,die Oekraïense vliegtuigen neerhalen.
De rebellen zijn genoeg, en met een buurland als Irak waar veel support(zgn achtergebleven materiaal van golfoorlog) kan komen is het geen probleem.
+ false flag is zo gecreëerd om landen in de regio te kunnen activeren.
Ik ben geen robot.
pi_156113622
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:
Jaysh al Islam terroristen hebben alweer terrein moeten inleveren, heuvels kwijt.

http://www.almasdarnews.c(...)ve-east-of-damascus/
fog of war

archicivilians twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 13:23:23 #Syria: Rebels repelled Regime/Hezbollah attempts to retake some mounts around Dahiyat al-Assad in NE-#Damascus. http://t.co/hOcgGvNgRE reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_156113988
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op basis van hun eigen uitspraken en het feit dat ze geen moeite hebben onnauwkeurige artillerie in woonwijken te schieten (waarvan jij zegt moeten de burgers maar verhuizen) weet ik het wel. Maar het is zinloos jou te overtuigen dus stop ik er maar mee. Moge de SAA en de YPG zegevieren tegenover IS en JAF, JAN en JAI. Moge de FSA amnestie krijgen en de wapens neerleggen.
De SAA doet hetzelfde plus nog veel meer, zoals spijkers in vatbommen plaatsen. Ik denk niet dat JAI spijkers in hun bommen doen? En het uithongeren van gevangenen bijvoorbeeld. Dit soort zaken gebeurd meer bij de SAA. Al voor de oorlog eigenlijk.

Haat prediken met een gezamelijke vijand is denk ik de enige manier om aanhangers te krijgen om jouw woonwijk te verdedigen tegen ISIS en de vaatbom dictator.

Zoals het rapport zegt, het is geen excuus. Maar uiteraard een gevolg van die eeuwige vatbommen.
pi_156114414
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:24 schreef firefly3 het volgende:

[ afbeelding ]
Die cijfers kunnen gewoon niet op betrouwbare bronnen gebaseerd zijn tenzij bijv ISIS een database heeft waar alle ISIS maniakken hun burgerdoden in zetten.

For the record, in de zomer van 2014 heeft ISIS meer dan 900 tribesmen van de Shaitat tribe vermoord (onthoofding, kruisiging etc), het overgrote deel hiervan waren burgers. Het lijkt me ontzettend onwaarschijnlijk dat ISIS maar 2,234 burgers heeft omgebracht in Syrie gezien de regelmatige berichten, niet alleen over slachtingen, maar ook over executies van bijv. "overspeligen", homoseksuelen en "tovenaars" in ISIS gecontroleerde gebieden.
pi_156114494
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:36:28 #150
396550 Richestorags
pi_156114676
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De SAA doet hetzelfde plus nog veel meer, zoals spijkers in vatbommen plaatsen. Ik denk niet dat JAI spijkers in hun bommen doen? En het uithongeren van gevangenen bijvoorbeeld. Dit soort zaken gebeurd meer bij de SAA. Al voor de oorlog eigenlijk.

Haat prediken met een gezamelijke vijand is denk ik de enige manier om aanhangers te krijgen om jouw woonwijk te verdedigen tegen ISIS en de vaatbom dictator.

Zoals het rapport zegt, het is geen excuus. Maar uiteraard een gevolg van die eeuwige vatbommen.
Dat is niet de SAA maar de luchtmacht. JAI heeft geen luchtmacht dus we kunnen niet zien wat ze zouden doen. Maar we kunnen wel weten wat ze zouden doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')