quote:
quote:The Guardian meldt dinsdag dat Rusland meer dan drie jaar geleden een voorstel heeft gedaan om ervoor te zorgen dat de Syrische president Bashar al-Assad op zou stappen. De Engelse krant meldt dit op gezag van de voormalig president van Finland, Martti Ahtisaari, die destijds betrokken was bij de onderhandelingen.
Ahtisaari zegt dat het Westen het voorstel destijds niet heeft aangegrepen. Sinds het voorstel werd gedaan, in 2012, zijn tienduizenden mensen om het leven gekomen en miljoenen op de vlucht geslagen, hetgeen leidde tot de grootste vluchtelingencrisis sinds de Tweede Wereldoorlog.
Ahtisaari sprak in februari 2012 met vijf vaste leden van de Verenigde Naties. Tijdens die vergaderingen zou de Russische ambassadeur Vitaly Churkin een plan gepresenteerd hebben. In dat plan stond een voorstel voor Assad om af te treden nadat er vredesonderhandelingen zouden plaatsvinden tussen het regime en de oppositie.
Volgens Ahtisaari waren de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Frankrijk er echter van overtuigd dat de Syrische dictator en zijn regering toch al snel zouden vallen. Daarom negeerden ze het voorstel van Rusland. 'Er werd een kans gemist, toen', zegt de oud-president van Finland.
Geel gemarkeerd onder de fotoquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
IS wordt helemaal niet genoemd in dat bericht of gaan ze nu serieus klagen dat men in Turkije de YPG als terreurorganisatie ziet?
Tsjoerkin die met een constructief plan kwam, ik acht dit verhaal niet heel waarschijnlijk.quote:
Ik zit mobiel dus zie het niet in het bericht denk ik. Iig, alle media doen het en om nou te gaan klagen dat men in Turkije de YPG terroristen noemtquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Geel gemarkeerd onder de foto
Ik ontken ook niet dat ze oorlogsmisdaden hebben begaan. Ik vergelijk het met de misdaden van assad om te kijken wat erger is. Jammer genoeg kunnen de meeste mensen dingen niet meer in perspectief zetten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
The report discloses that non-state armed groups, particularly the Army of Islam, are guilty of an array of abuses including abductions, arbitrary detentions and indiscriminate shelling. Their use of imprecise weapons such as mortars and Grad rockets in populated areas amounts to war crimes.
“Widespread violations by the Syrian government do not excuse the appalling behaviour of the Army of Islam who have also waged indiscriminate attacks, failed to protect civilians and deprived them of access to food or medical care. Civilians of Eastern Ghouta are essentially caught in between two hostile sides vying for their own gain,” said Said Boumedouha.
Bron: Amnesty.
Maar dat wist je zelf ook wel natuurlijk.
Met name de SYAAF met hun bombardementen ja. De SAA stukken minder en al helemaal niet ideologisch gedreven en puur erop gericht etnische zuiveringen uit te voeren, wat IS, Jaysh al-Islam en Al Nusra wel doen en ook facties van de FSA zich schuldig aan hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat ze oorlogsmisdaden hebben begaan. Ik vergelijk het met de misdaden van assad om te kijken wat erger is. Jammer genoeg kunnen de meeste mensen dingen niet meer in perspectief zetten.
Ik durf te bekennen dat de rebellen erge oorlogsmisdaden hebben begaan. Durf jij dat te zeggen over de SAA?
En als we de cijfers erbij pakken. Hoe is de genocide van de rebellen op burgers verlopen? Ik zie 1,562 burgerdoden. Hoeveel daarvan is genocide en hoeveel is perongeluk of vanwege andere redenen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met name de SYAAF met hun bombardementen ja. De SAA stukken minder en al helemaal niet ideologisch gedreven en puur erop gericht etnische zuiveringen uit te voeren, wat IS, Jaysh al-Islam en Al Nusra wel doen en ook facties van de FSA zich schuldig aan hebben gemaakt.
Die cijfers zijn bijna niet te controleren omdat door rebellen bezette gebieden vaak omcirkeld zijn. Daarnaast hebben de rebellen nog geen gebieden veroverd waar ze noemenswaardige massale genocides op Sjiieten, Alawieten of Druzen konden plegen. Het is niet voor niets dat ze met name succesvol zijn in dunbevolktere Sunni provincies.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En als we de cijfers erbij pakken. Hoe is de genocide van de rebellen op burgers verlopen? Ik zie 1,562 burgerdoden. Hoeveel daarvan is genocide en hoeveel is perongeluk of vanwege andere redenen?
Als 10% gerichte genocide is (ik verwacht 90% burgerdoden vanwege het domweg beschieten van woonwijken), dan zitten we op een genocide waarbij 156 mensen zijn gedood. Ik denk dat het meerendeels, 66%, door al nusra is. Dan zijn er zo'n 50 mensen gedood door genocide door de overige rebellen in heel syrie de afgelopen vijf jaar. Nou nou, wat een genocide.
[ afbeelding ]
Wel apart, mensen schuldig verklaren voor iets wat ze nog niet gedaan hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die cijfers zijn bijna niet te controleren omdat door rebellen bezette gebieden vaak omcirkeld zijn. Daarnaast hebben de rebellen nog geen gebieden veroverd waar ze noemenswaardige massale genocides op Sjiieten, Alawieten of Druzen konden plegen. Het is niet voor niets dat ze met name succesvol zijn in dunbevolktere Sunni provincies.
Tot slot: geef de terroristen een luchtmacht en barrel bombs en ze smijten ze massaal over Damascus, Aleppo, Homs, Latakia, Hama en Tartous.
Op basis van hun eigen uitspraken en het feit dat ze geen moeite hebben onnauwkeurige artillerie in woonwijken te schieten (waarvan jij zegt moeten de burgers maar verhuizen) weet ik het wel. Maar het is zinloos jou te overtuigen dus stop ik er maar mee. Moge de SAA en de YPG zegevieren tegenover IS en JAF, JAN en JAI. Moge de FSA amnestie krijgen en de wapens neerleggen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wel apart, mensen schuldig verklaren voor iets wat ze nog niet gedaan hebben.
Alsof ook maar iemand Rusland gaat aanvallen. Met de Russische aanwezigheid zijn Latakia en Tartous beschermd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Asad had net zo makkelijk afgezet kunnen worden als Kaddafi.
Uiteindelijke doel is Rusland erbij betrekken en wraak nemen.
Zie sancties e.d. de afgelopen jaren.
Ik vind het nogal een gevaarlijk precedent. Als jij geen enorm leger hebt om je land te verdedigen en je bent niet zo goedgezind bij de VS of Europa, dan zouden deze 2 supermachten zomaar eens je land plat kunnen gaan bombarderen onder het motto democratie/mensenrechten/whatever.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Asad had net zo makkelijk afgezet kunnen worden als Kaddafi.
Uiteindelijke doel is Rusland erbij betrekken en wraak nemen.
Zie sancties e.d. de afgelopen jaren.
Noem even de anti-Rusland landen op in de regio. Dat zijn landen waar Rusland niet doorheen mag vliegen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof ook maar iemand Rusland gaat aanvallen. Met de Russische aanwezigheid zijn Latakia en Tartous beschermd.
In dit geval te verdedigen tegen landen rondom Syrië.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Het wordt zo alleen maar aantrekkelijker voor landen om chemische en nucleaire wapens te ontwikkelen om je te kunnen verdedigen tegen dit soort oorlogsmachines.
Ja, dat mag wel zo zijn, toch zie ik geen van die landen Rusland aanvallen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Noem even de anti-Rusland landen op in de regio. Dat zijn landen waar Rusland niet doorheen mag vliegen.
IS maakt het geen reet uit tegen wie ze vechten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof ook maar iemand Rusland gaat aanvallen. Met de Russische aanwezigheid zijn Latakia en Tartous beschermd.
Is zit daar niet in de buurt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
IS maakt het geen reet uit tegen wie ze vechten.
Russen in Syrië bedoel je met Rusland.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat mag wel zo zijn, toch zie ik geen van die landen Rusland aanvallen.
fog of warquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:
Jaysh al Islam terroristen hebben alweer terrein moeten inleveren, heuvels kwijt.
http://www.almasdarnews.c(...)ve-east-of-damascus/
twitter:archicivilians twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 13:23:23#Syria: Rebels repelled Regime/Hezbollah attempts to retake some mounts around Dahiyat al-Assad in NE-#Damascus. http://t.co/hOcgGvNgRE reageer retweet
De SAA doet hetzelfde plus nog veel meer, zoals spijkers in vatbommen plaatsen. Ik denk niet dat JAI spijkers in hun bommen doen? En het uithongeren van gevangenen bijvoorbeeld. Dit soort zaken gebeurd meer bij de SAA. Al voor de oorlog eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op basis van hun eigen uitspraken en het feit dat ze geen moeite hebben onnauwkeurige artillerie in woonwijken te schieten (waarvan jij zegt moeten de burgers maar verhuizen) weet ik het wel. Maar het is zinloos jou te overtuigen dus stop ik er maar mee. Moge de SAA en de YPG zegevieren tegenover IS en JAF, JAN en JAI. Moge de FSA amnestie krijgen en de wapens neerleggen.
Die cijfers kunnen gewoon niet op betrouwbare bronnen gebaseerd zijn tenzij bijv ISIS een database heeft waar alle ISIS maniakken hun burgerdoden in zetten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:24 schreef firefly3 het volgende:
En als we de cijfers erbij pakken. Hoe is de genocide van de rebellen op burgers verlopen? Ik zie 1,562 burgerdoden. Hoeveel daarvan is genocide en hoeveel is perongeluk of vanwege andere redenen?
Als 10% gerichte genocide is (ik verwacht 90% burgerdoden vanwege het domweg beschieten van woonwijken), dan zitten we op een genocide waarbij 156 mensen zijn gedood. Ik denk dat het meerendeels, 66%, door al nusra is. Dan zijn er zo'n 50 mensen gedood door genocide door de overige rebellen in heel syrie de afgelopen vijf jaar. Nou nou, wat een genocide.
[ afbeelding ]
Dat is niet de SAA maar de luchtmacht. JAI heeft geen luchtmacht dus we kunnen niet zien wat ze zouden doen. Maar we kunnen wel weten wat ze zouden doen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De SAA doet hetzelfde plus nog veel meer, zoals spijkers in vatbommen plaatsen. Ik denk niet dat JAI spijkers in hun bommen doen? En het uithongeren van gevangenen bijvoorbeeld. Dit soort zaken gebeurd meer bij de SAA. Al voor de oorlog eigenlijk.
Haat prediken met een gezamelijke vijand is denk ik de enige manier om aanhangers te krijgen om jouw woonwijk te verdedigen tegen ISIS en de vaatbom dictator.
Zoals het rapport zegt, het is geen excuus. Maar uiteraard een gevolg van die eeuwige vatbommen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |