dat Vroeg ik niet, ik vroeg wie er wilde verdedigen dat de Koran niet gebruikt kan worden om haat en discriminatie te vergoeilijken. Da;s iets heel anders.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:39 schreef nitraat5 het volgende:
Je vroeg alleen wie het niet met jou eens was..
https://ejbron.wordpress.(...)ent-het-woord-islam/quote:Op vrijdag 11 september 2015 04:43 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je kunt ook klakkeloos aannemen dat de Islam "vrede" betekent als men dat zegt. En denken, "o, dan is er dus niks aan de hand, vrede is goed dus het zal wel goed komen". Is het niet erg naief om dat klakkeloos aan te nemen?
Misschien moet je er eens bij stilstaan wat die "vrede" dan inhoudt binnen Islam en de Koran. Misschien is het wel een totaal andere vorm van "vrede" als de vorm van vrede die jij voor ogen had?
Onderken je die tekst? En mag ik dan stellen dat je met mee deelt dat Islam/Koran niet verenigbaar is met waar Nederland voor staat?quote:Op vrijdag 11 september 2015 05:42 schreef ATON het volgende:
[..]
https://ejbron.wordpress.(...)ent-het-woord-islam/
Yep. Zijn er nog steeds blinden en slechthorenden die dat betwijfelen ?quote:Op vrijdag 11 september 2015 06:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Onderken je die tekst? En mag ik dan stellen dat je met me deelt dat Islam/Koran niet verenigbaar is met waar Nederland voor staat?
quote:Op woensdag 9 september 2015 18:56 schreef Triggershot het volgende:
Goed, laten we er het op houden dat jij gelijk hebt, ik geen antwoord heb. Akkoord.
Deze gebruikers kunnen ook niet meer mijn stelling tegenspreken. Hebben het geprobeerd, maar kunnen enkel mijn stelling erkennen. Men doet wel alsof ik niet snap wat interpretatie is. Maar men snapt blijkbaar zelf dat het bij de Koran in weze niet gaat om interpretatie, maar om de letterlijke woorden in de Koran. De Koran is immers absolute autoriteit en is een volmaakt boek. Althans dat claimt het en dat MOET je als Moslim klakkeloos aannemen.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:01 schreef Molurus het volgende:
Let the record show dat HongKongPhoey dit debat heeft gewonnen.
Het topic staat er vol mee. Hoewel een paar inzien inmiddels dat mijn stelling wel degelijk gegrond is, er zit ze enkel iets dwars dat het moeilijk maakt voor ze het eerlijk toe te geven. Maar dat ben ik wel gewend.quote:Op vrijdag 11 september 2015 06:04 schreef ATON het volgende:
Yep. Zijn er nog steeds blinden en slechthorenden die dat betwijfelen ?
Zet hem anders even op 39.00. Als je dat niet snapt dan wil je het dus niet snappen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 04:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
Islamdebat in De Balie met Abdul Jabbar Van de Ven
Islamdebat in De Balie met Abdul Jabbar Van de Ven
Kijk anders een deze video. En luister met name naar Okay Pala(en niet naar van de Ven, die is een beetje de weg kwijt).
Okay Pala geeft duidelijk weer hoe Islam niet verenigbaar is met nederland.
het komt neer op dat moslims gewoon gelukkig willen zijn. Als je daar stopt met denken, dan denk je misschien, o er is niks aan de hand. Maar als je verder luistert dan komt er naar boven wanneer die Moslim volgens Islam dan gelukkig is.
En dan kom je tot de conclusie dat een moslim eigenlijk helemaal niet gelukkig kan zijn in een land als nederland, maar naar geluk toeleeft in nederland omdat Nederland de ruimte geeft om de moslim Nederland te laten vormen naar het land waar men wek gelukkig is vanuit de islam.
En dat is een heel ander nederland dan het Nederland dat jij voor ogen hebt denk ik.
Nee de koran is net een spoorboekje, je kan er alle kanten mee op.quote:Op vrijdag 11 september 2015 05:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
dat Vroeg ik niet, ik vroeg wie er wilde verdedigen dat de Koran niet gebruikt kan worden om haat en discriminatie te vergoeilijken. Da;s iets heel anders.
Nope, de Koran stelt absolute autoriteit te hebben, als Moslim MOET je daarvan getuigen, alsmede dat het een volmaakt boek is. Er is geen ruimte om alle kanten op te gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:50 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Nee de koran is net een spoorboekje, je kan er alle kanten mee op.
Waarom negeer je dit punt?quote:Op vrijdag 11 september 2015 04:56 schreef HongKongPhoey het volgende:
Snap je wat ik bedoel? Met het Moslim zijn zegt men direct dat je het niet vanuit menselijk perspectief mag zien, je moet alles wat de Moslim zegt vanuit Koran/Islam perspectief zien. En dan zie je dat jouw regels van menselijkheid niet meer opgaan. Als Moslim geef je het mens zijn op voor het Moslim zijn(dus alles van uit niet menselijk perspectief zien, maar vanuit Islamitisch perspectief. Want de Koran is de absolute autoriteit, niet is daaraan bovengeschikt).
Dat gaat om macht. Het gaat er om wie de stichter word van de wereld die Allah wil. Om wie de geschiedenis in gaat als god's allerbeste schandknaapje.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik weet dat koerdische, jordaanse en saudische militairen hun leven wagen tegen isis. Allemaal vrome moslims.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:53 schreef HongKongPhoey het volgende:
Nope, de Koran stelt absolute autoriteit te hebben, als Moslim MOET je daarvan getuigen, alsmede dat het een volmaakt boek is. Er is geen ruimte om alle kanten op te gaan.
Leg anders eens uit hoe je alle kanten met de Koran uit kunt zonder schade te brengen aan de absolute autoriteit en volmaaktheid er van?
Ik ben meer fan van Hans C. Andersen. Kan je ook alle kanten mee op.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:50 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Nee de koran is net een spoorboekje, je kan er alle kanten mee op.
Je maakt geen onderscheid tussen theorie en praktijk. in theorie heb je helemaal gelijk met je stelling dat een moslim zus en zo moet doen volgens hun heilige boek dat geen ruimte laat voor andere opvattingen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat gaat om macht. Het gaat er om wie de stichter word van de wereld die Allah wil. Om wie de geschiedenis in gaat als god's allerbeste schandknaapje.
maar reageer hier eens op?
Maar theorie en praktijk komt hier neer op figuurlijk en letterlijk, ben je dat eens?quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:46 schreef vaarsuvius het volgende:
Je maakt geen onderscheid tussen theorie en praktijk. in theorie heb je helemaal gelijk met je stelling dat een moslim zus en zo moet doen volgens hun heilige boek dat geen ruimte laat voor andere opvattingen.
Maar dat is toch wat de Koran ook letterlijk eist?quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:46 schreef vaarsuvius het volgende:
Als mensen robots waren, zouden inderdaad alle mensen van het merk islamobot zich zo gedragen.
Wie zegt dat? Men zegt door zichzelf Moslim te noemen dat men de Koran boven alles stelt. De Koran stelt dat je als Moslim moet verklaren dat de koran een volmaakt boek is, en islam stelt dat de Koran absolute autoriteit heeft.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:46 schreef vaarsuvius het volgende:
Ze willen liever gewoon werken en hun kinderen opvoeden en zichzelf een beetje lastig te vallen met rare eetgewoonten . Sommige vinden het geen punt om daarbij een biertje te drinken, anderen vinden dat dat niet mag.
Ik zou zeggen, bel mijn overburen eens, die noemen zich moslim maar hun dochters lopen gewoon in hotpants rond en ik heb ze nog nooit over de koran gehoord. Volgens mij gaan ze ook niet echt naar de moskee, maar ze vieren wel suikerfeest en af en toe komt opa op bezoek en die heeft zo'n islamitisch petje op......quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:56 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar theorie en praktijk komt hier neer op figuurlijk en letterlijk, ben je dat eens?
Is er in de letterlijke zin van de Koran ruimte om er een figuurlijke betekenis aan te geven?
De Koran/Islam zegt dat de Koran absolute autoriteit heeft en een volmaakt boek is. Dat komt toch precies neer op dat er enkel letterlijk aangenomen mag worden? Dat is tch de betekenis?
[..]
Maar dat is toch wat de Koran ook letterlijk eist?
[..]
Wie zegt dat? Men zegt door zichzelf Moslim te noemen dat men de Koran boven alles stelt. De Koran stelt dat je als Moslim moet verklaren dat de koran een volmaakt boek is, en islam stelt dat de Koran absolute autoriteit heeft.
Je kan toch geen Moslim zijn zonder Koran of Islam?
Snap je echt niet dat jouw of mijn mening er niet toe doet of iemand Moslim is? Het gaat er om wat de Koran vindt! Dat is de basis van het Moslim zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:12 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik zou zeggen, bel mijn overburen eens, die noemen zich moslim maar hun dochters lopen gewoon in hotpants rond en ik heb ze nog nooit over de koran gehoord. Volgens mij gaan ze ook niet echt naar de moskee, maar ze vieren wel suikerfeest en af en toe komt opa op bezoek en die heeft zo'n islamitisch petje op......
moslims vinden soms van niet, kun je dat niet inzien? Hierboven vraag je nog : "Je kan toch geen Moslim zijn zonder Koran of Islam?" Het antwoord is dus : 'Ja sommige moslims vinden dat dat kan' Die hebben blijkbaar een ander idee van moslim zijn dan jij. In elk geval vinden ze dat ze de koran niet letterlijk hoeven te volgenquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:39 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Snap je echt niet dat jouw of mijn mening er niet toe doet of iemand Moslim is? Het gaat er om wat de Koran vindt! Dat is de basis van het Moslim zijn.
Heb je bij de ' christenen ' ook. Sommige zijn maar 3 maal christen, bij de geboorte, bij het huwelijk en bij het overlijden. Steekt wel sterk af tegen de biblebelt en kan men nog met moeite christen noemen en eerder over traditie binnen de familie.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:12 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, bel mijn overburen eens, die noemen zich moslim maar hun dochters lopen gewoon in hotpants rond en ik heb ze nog nooit over de koran gehoord. Volgens mij gaan ze ook niet echt naar de moskee, maar ze vieren wel suikerfeest en af en toe komt opa op bezoek en die heeft zo'n islamitisch petje op......
Wat mensen doen is wat anders dan wat ze op papier zouden moeten doen, dat is het punt dat je mist.....
Jij en ik of de mening van de mens doet er niet toe, de Koran/islam stelt dat je de Koran absolute autoriteit moet geven, alsmede dat het een volmaakt boek is. Daar gaat het om.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:58 schreef vaarsuvius het volgende:
moslims vinden soms van niet, kun je dat niet inzien?
Hoe kun je jezelf terecht Moslim noemen als je dat wat je Moslim maakt niet erkent? Snap je niet dat dat echt niet klopt?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Je kan toch geen Moslim zijn zonder Koran of Islam?" Het antwoord is dus : 'Ja sommige moslims vinden dat dat kan'
Ik snap dat welquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:02 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hoe kun je jezelf terecht Moslim noemen als je dat wat je Moslim maakt niet erkent? Snap je niet dat dat echt niet klopt?
Je Moslim noemen doe je op basis van de koran, daarvanuit ben je Moslim. Je kunt jezelf niet Moslim noemen en dat wat je Moslim maakt naast je neerleggen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:04 schreef vaarsuvius het volgende:
MAAR HET PUNT IS dat sommige mensen die zich MOSLIM noemen zich daar NIKS VAN AAN TREKKEN
je hebt gelijk, maar nogmaals: in theorie.... , veel mensen trekken zich daar in de praktijk minder van aan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je Moslim noemen doe je op basis van de koran, daarvanuit ben je Moslim. Je kunt jezelf niet Moslim noemen en dat wat je Moslim maakt naast je neerleggen.
Men kan het zeggen, maar dan liegt men dus.
Zonder erkenning van de Koran ben je geen Moslim, want waar anders baseert men het Moslim zijn dan op?
Die zouden dan eens op moeten houden zich Moslim te noemen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:27 schreef vaarsuvius het volgende:
je hebt gelijk, maar nogmaals: in theorie.... , veel mensen trekken zich daar in de praktijk minder van aan.
Religie is niet per se emotie. Het is letterlijk aannemen zonder te denkenquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:27 schreef vaarsuvius het volgende:
religie is emotie (en traditie en nog een boel dingen meer maar het gaat hier voornamelijk over het de gevoelskant) en mensen handelen ernaar als het goed voelt... En niet als het dat niet doet.
en wanneer denk je niet na?? Als je emotioneel bent.... Zie ook verliefdheid...quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Religie is niet per se emotie. Het is letterlijk aannemen zonder te denken
Wat lost dat op?quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Die zouden dan eens op moeten houden zich Moslim te noemen.
Waarom zit je te trollen, je denkt toch niet dat je bent opgewassen tegen zo een intellectueel. Zelfs ik was er niet tegen opgewassen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:36 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
en wanneer denk je niet na?? Als je emotioneel bent.... Zie ook verliefdheid...
Of als je iets al heel vaak gedaan hebt, dan gaat het op de automatische piloot, hoef je ook niet na te denken.
recente bekeerlingen zijn vaak de 2ste soort, vol emotie.
tradionele cultuur gelovigen zijn meer van de 2de soort...
Als democratisch land is het goed om te weten waar men voor staat. Een democratie die niet weet waar het volk voor staat kan erg onaangenaam verrast worden.quote:
En jij denkt dat als een label veranderd wordt, "men" (wie?) opeens weet waar Fnoxiploqr's voor staan? Ik denk dat "de democratie" ook niet weet waar ik voor sta; ze moeten zich dus maar eens flink zorgen gaan maken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:40 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als democratisch land is het goed om te weten waar men voor staat. Een democratie die niet weet waar het volk voor staat kan erg onaangenaam verrast worden.
Als iemand zegt Moslim te zijn dat zegt iemand ik erken de Koran als absolute autoriteit en erken dat de Koran een volmaakt boek is. Daarmee zeggende dat een boek dat zegt tegen democratie, gelijkheid, homosexualiteit, etc de absolute waarheid is. En het dus per definitie slecht maakt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:46 schreef GrumpyFish het volgende:
En jij denkt dat als een label veranderd wordt, "men" (wie?) opeens weet waar Fnoxiploqr's voor staan? Ik denk dat "de democratie" ook niet weet waar ik voor sta; ze moeten zich dus maar eens flink zorgen gaan maken.
Ik zit te niksen op mijn werk, dit is iets om me mee bezig te houdenquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zit je te trollen, je denkt toch niet dat je bent opgewassen tegen zo een intellectueel. Zelfs ik was er niet tegen opgewassen.
Oke, maar pas op voor die moslim linksachter je, you will never know.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:54 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik zit te niksen op mijn werk, dit is iets om me mee bezig te houden
maar het is wel iets anders, daarnaast is verliefdheid niet synoniem aan niet nadenken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:36 schreef vaarsuvius het volgende:
en wanneer denk je niet na?? Als je emotioneel bent.... Zie ook verliefdheid...
zelf te denkenquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
Het is letterlijk aannemen zonder
Ik heb geen enkele moslim collega... Ik werk op dit moment in Almelo, daar heb je alleen tukkers en af en toe een verdwaalde Poolquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oke, maar pas op voor die moslim linksachter je, you will never know.
Maargoed, we hebben net bepaalt dat (vrijwel) alle Moslims eigenlijk Fnoxiploqr's zijn, waar de meeste gemeenschappelijke overeenkomst van is dat ze in Allah geloven en dat Mohammed zijn boodschapper is. Iedereen die zich nu Moslim noemt, bedoelt daar eigenlijk mee dat ze Fnoxiploqr zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:53 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als iemand zegt Moslim te zijn dat zegt iemand ik erken de Koran als absolute autoriteit en erken dat de Koran een volmaakt boek is. Daarmee zeggende dat een boek dat zegt tegen democratie, gelijkheid, homosexualiteit, etc de absolute waarheid is. En het dus per definitie slecht maakt.
Daar mag je dan op afgerekend worden vind ik, omdat je de Koran boven de democratie stelt, en daarom mag je(van de Koran) niet meewerken aan en democratie). Je mag alleen de democratie gebruiken om democratisch de democratie te verdringen voor de visie van Islam.
Als je daar achter staat ben je letterlijk een gevaar voor het voortbestaan van de democratie.
Als je daar niet achter staat dan ben je vanuit die visie(Koran) geen bedreiging, maar noem jezelf dan ook niet iets dat niet samengaat met die democratie
Een Moslim is geenquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:11 schreef GrumpyFish het volgende:
Maargoed, we hebben net bepaalt dat (vrijwel) alle Moslims eigenlijk Fnoxiploqr's zijn, waar de meeste gemeenschappelijke overeenkomst van is dat ze in Allah geloven en dat Mohammed zijn boodschapper is. Iedereen die zich nu Moslim noemt, bedoelt daar eigenlijk mee dat ze Fnoxiploqr zijn.
[/quote]quote:[quote] Fnoxiploqr's
Vindt dus ook geen erkenning in de koran.quote:Fnoxiploqr's
Door de koran niet als absoluut te erkennen en niet boven alles te stellen, vormt de visie van de Koran dus niet het gevaar. Dequote:Op vrijdag 11 september 2015 13:11 schreef GrumpyFish het volgende:
liberaal. Hoe bepaal je of deze pluriforme groep van Fnoxiploqr's een gevaar is voor de democratie?
Mag dus wel aan de democratie meewerken en wordt niet beperkt door de beperkende Koran visie, etc.quote:Fnoxiploqr's
Dan is er dus geen enkel probleem, want alle zichzelf-moslim-noemende-mensen in de wereld zijn eigenlijk Fnoxiploqr's.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:17 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Door de koran niet als absoluut te erkennen en niet boven alles te stellen, vormt de visie van de Koran dus niet het gevaar. De
[..]
Mag dus wel aan de democratie meewerken en wordt niet beperkt door de beperkende Koran visie, etc.
Dat is nou ook weer niet waar.. sommigen voldoen wel aan de definite die HongKong gebruiktquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:19 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dan is er dus geen enkel probleem, want alle zichzelf-moslim-noemende-mensen in de wereld zijn eigenlijk Fnoxiploqr's.
Dat is nonsense. Ik heb nog nooit iemand zichzelfquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:19 schreef GrumpyFish het volgende:
Dan is er dus geen enkel probleem, want alle zichzelf-moslim-noemende-mensen in de wereld zijn eigenlijk Fnoxiploqr's.
zien noemen. Pas wanneer Moslims zich niet meer Moslim noemen maarquote:
Heb je een punt. En dat punt heb je dus niet omdat jij voor ze spreekt en zegt dat zequote:
zijn!!!quote:
Volgens de Koran(en dat is de basis van het moslim zijn en zonder die basis kan je geen Moslim zijn) dus niet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:24 schreef vaarsuvius het volgende:
Dat is nou ook weer niet waar.. sommigen voldoen wel aan de definite die HongKong gebruikt
Klopt, maar de meeste mensen die zich moslim noemen, zijn eigenlijk Fnoxiploqr, omdat ze de memo nog niet hebben gehad dat ze zich van jou geen moslim meer mogen noemen óf dat ze hun standpunten moeten aanpassen indien ze zich wel moslim willen blijven noemen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:25 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat is nonsense. Ik heb nog nooit iemand zichzelf
[..]
zien noemen. Pas wanneer Moslims zich niet meer Moslim noemen maar
[..]
Heb je een punt. En dat punt heb je dus niet omdat jij voor ze spreekt en zegt dat ze
[..]
zijn!!!
Nee, ze zijn Moslim, dat zeggen ze tenminste. Daaraan zit de rest gekoppeld.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:28 schreef GrumpyFish het volgende:
Klopt, maar de meeste mensen die zich moslim noemen, zijn eigenlijk Fnoxiploqr,
Die hebben ze wel, dat staat namelijk in de koran!!!quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:28 schreef GrumpyFish het volgende:
omdat ze de memo nog niet hebben gehad dat ze zich van jou geen moslim meer mogen noemen óf dat ze hun standpunten moeten aanpassen indien ze zich wel moslim willen blijven noemen.
Dat denk ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand altijd 100% volgens de Koran leeft (los van alle mogelijke verschillen door verschillende interpretaties)quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:24 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat is nou ook weer niet waar.. sommigen voldoen wel aan de definite die HongKong gebruikt
is niet relevant. Men kon zich ooit ook niet voorstellen dat men naar de maan zou gaan. Is het daarom onmogelijk? Men kon zich ooit niet voorstellen dat de aarde rond was, is hij daarom plat?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:32 schreef GrumpyFish het volgende:
Dat denk ik niet. Ik kan me niet voorstellen d
Ja, ze noemen zich moslim en tegelijkertijd hangen ze niet alles uit de Koran aan. Dan zijn er een aantal mogelijkheden:quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:30 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee, ze zijn Moslim, dat zeggen ze tenminste. Daaraan zit de rest gekoppeld.
[..]
Die hebben ze wel, dat staat namelijk in de koran!!!
Hij bedoelt mensen die pretenderen alles volgens de koran te doen, zoals die IS fanaten..... Of ze het in de praktijk ook doen is weer een ander verhaal, maar dat hoeft ook niet om aan de definitie te voldoen. Ze spreken het uit dat ze de koran als hoogste leidraad zien.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:32 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand altijd 100% volgens de Koran leeft (los van alle mogelijke verschillen door verschillende interpretaties)
En volgens de Koran dus geen (goed)Moslim zijnquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:45 schreef vaarsuvius het volgende:
Terwijl mijn overburen dat dus niet doen.
Mijn definitie is dat? Of is de Koran dat?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:40 schreef GrumpyFish het volgende:
- je definitie is te nauw en rigide
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Die zouden dan eens op moeten houden zich Moslim te noemen.
Ja dat heb ik ook. Als ik niet wil afgerekend worden op het gedachtegoed van Hitler, moet ik me geen NAZI noemen. Een der met Islam/Koran/Moslims. Dan Hoeft men ook niet meer te zeggen, dan kan men ook stoppen met zich voorgeprogrammeerd beledigt voelen, etc.quote:
Je hebt gelijk in zover dat de meeste moslims de leer van de islam niet volgen. Zo zijn de ook de meeste katholieken niet katholiek. Alle joden zijn echter wel joods omdat ze dat zijn door geboorte.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:02 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook. Als ik niet wil afgerekend worden op het gedachtegoed van Hitler, moet ik me geen NAZI noemen. Een der met Islam/Koran/Moslims. Dan Hoeft men ook niet meer te zeggen, dan kan men ook stoppen met zich voorgeprogrammeerd beledigt voelen, etc.
Zoiets geldt binnen Islam ook volgens mij in sharia, dat je geboren wordt als moslim, bij Jodendom is het alleen als je uit een Joodse Moeder komt dacht ikquote:Op vrijdag 11 september 2015 18:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
echter wel joods omdat ze dat zijn door geboorte.
Precies, en omdat de islam verlaten doodzonde is, zeggen gematigde moslims niks.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Zoiets geldt binnen Islam ook volgens mij in sharia, dat je geboren wordt als moslim, bij Jodendom is het alleen als je uit een Joodse Moeder komt dacht ik
dat zijn jouw woorden, niet de mijne.Leg eens uit wat gematigd is? In verhouding tot wat? De Koran in zichzelf is al vrij extreem wat mij betreftquote:Op vrijdag 11 september 2015 21:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Precies, en omdat de islam verlaten doodzonde is, zeggen gematigde moslims niks.
tip: vraag het ze eens?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
dat zijn jouw woorden, niet de mijne.Leg eens uit wat gematigd is? In verhouding tot wat? De Koran in zichzelf is al vrij extreem wat mij betreft
Ik krijg de stellige indruk dat je meer óver moslims praat dan mčt moslims.quote:
Wil jij even ophouden met dit soort debiele beschuldigingen. Mafkeesquote:Op zaterdag 12 september 2015 01:38 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben bang dat TS uit zelfverdediging onschuldige mensen iets gaat aandoen, vanuit een vermeend gevaar.
Edit: hij is ontopicquote:Op zaterdag 12 september 2015 09:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik krijg de stellige indruk dat je meer óver moslims praat dan mčt moslims.
Koekje van eigen deeg.quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:19 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wil jij even ophouden met dit soort debiele beschuldigingen. Mafkees
Je kunt praten over:quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als je uitgelult bent, ga dan lekker ff ergens anders lopen huilen. Triest figuur
Edit: nee dusquote:Op zaterdag 12 september 2015 12:17 schreef deelnemer het volgende:
Je kunt praten over:
1. Hoe jij de Koran begrijpt
2. Hoe volgens jou moslims denken.
Maar als je stelt dat iemand alleen een moslim is als hij de Koran zus-en-zo begrijpt, zonder te willen erkennen dat met die definitie er mogelijk helemaal geen moslims bestaan, suggereer je teveel.
Dan diskwalificeer je jezelf.quote:Op zaterdag 12 september 2015 01:38 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben bang dat TS uit zelfverdediging onschuldige mensen iets gaat aandoen, vanuit een vermeend gevaar.
Ah, daar komt de grote blonde leider uit de mouw.quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
Moslims kan je het vaak misschien niet eens kwalijk nemen dat men er ondemocratische gedachten op nahouden. Het is er vaak met de paplepel ingestampt, en als men er uit wil is dat vaak praktisch onmogelijk omdat alles en iedereen er overheen valt. Je bent voor al je vrienden en familie vaak een verrader. Dus je moet maar gewoon mee blijven doen.
Daarom zou het enorm bevrijdend zijn voor veel mensen als Nederland zou onderkennen dat Islam(maar ook andere vormen van totalitaire ideologie) net bij een democratische rechtsstaat past. Juist omdat de visie zelf al alles en iedereen uitsluit en de volger van de ideologie je belemmert om mee te doen binnen de maatschappij.
Nederland zou nee moeten zeggen tegen deze vorm van religie, Ik denk dat alleen dan er sprake kan zijn van integratie. Wellicht zou er een verklaring opgesteld moeten worden waarin elke religie onder de loep genomen wordt, en waarin alles in de religie dat letterlijk in strijd is met een democratische rechtsstaat wordt opgetekend. Van die onverenigbare standpunten in religie moet men wettelijk afstand doen, en deze mogen niet gepredikt worden. Bij overtreding 1 X een waarschuwing, daarna straffen wegens hoogverraad(ja want je verraad het land er mee waar je bent) of indien mogelijk intrekking van het burgerschap.
Is dat een beperking van de vrijheid? Als je het zo wilt zien, dan moet je dat maar zo zien. Dan wil je de realiteit blijkbaar niet weten.
Ik denk dat het juist de vrijheid mogelijk maakt!!!!
Onderbouw eens waarom er iets mis is met wat ik zeg?quote:Op zondag 13 september 2015 00:09 schreef GrumpyFish het volgende:
Ah, daar komt de grote blonde leider uit de mouw.
Maar dat is niet wat hij zegt. Hij komt tot de gevolgtrekking dat als je jezelf moslim noemt, je per definitie een gevaar voor de democratie bent:quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Hij bedoelt mensen die pretenderen alles volgens de koran te doen, zoals die IS fanaten..... Of ze het in de praktijk ook doen is weer een ander verhaal, maar dat hoeft ook niet om aan de definitie te voldoen. Ze spreken het uit dat ze de koran als hoogste leidraad zien.
Terwijl mijn overburen dat dus niet doen.
Daarmee geen enkel onderscheid makend wat nou eigenlijk de standpunten van die mensen zelf zijn. Moslim = gevaar voor de democratie. En daarmee negeert hij niet alleen de realiteit, maar beticht hij ook mensen die het niet met hem eens zijn er ook nog eens van dat zij de realiteit niet willen zien. Een heerlijk simpel zwart-wit wereldbeeld, wat prima past bij de (in een aantal posts hierboven) voorgestelde oplossing van de introductie van een gedachtenpolitie en inperking van de vrijheid van meningsuiting onder het mom van vrijheid.quote:Als iemand zegt Moslim te zijn dat zegt iemand ik erken de Koran als absolute autoriteit en erken dat de Koran een volmaakt boek is. Daarmee zeggende dat een boek dat zegt tegen democratie, gelijkheid, homosexualiteit, etc de absolute waarheid is. En het dus per definitie slecht maakt.
Wie zegt dat waar?quote:Op zondag 13 september 2015 00:28 schreef GrumpyFish het volgende:
Maar dat is niet wat hij zegt. Hij komt tot de gevolgtrekking dat als je jezelf moslim noemt, je per definitie een gevaar voor de democratie bent:
Maar een boek doet niks. Daarom is het uiteindelijk interessanter om te kijken naar wat mensen zelf vinden en waarom.quote:Op zondag 13 september 2015 00:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wie zegt dat waar?
Als je mij bedoeld, ik zeg dat de Koran niet verenigbaar is met onze democratie, omdat deze praktisch alles waar onze democratie voor staat schendt!!!!
En dat je als Moslim die Koran als absolute autoriteit moet erkennen en moet erkennen dat het een volmaakt boek is. aar kun je gevolgtrekkingen uit halen!!!
Dat boek doet voor mij niks, maar als je er in geloofd of moet geloven dan doet dat boek alles voor je want het betekend alles voor je. Dat boek verteld je namelijk precies wat je moet denken, wat je moet vinden, wie je aardig moet vinden en wie je moet haten, etc.quote:Op zondag 13 september 2015 11:58 schreef GrumpyFish het volgende:
Maar een boek doet niks. Daarom is het uiteindelijk interessanter om te kijken naar wat mensen zelf vinden en waarom.
En toch zijn er in Nederland een miljoen moslims en gaat dat allemaal redelijk goed.quote:Op zondag 13 september 2015 12:05 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat boek doet voor mij niks, maar als je er in geloofd of moet geloven dan doet dat boek alles voor je want het betekend alles voor je. Dat boek verteld je namelijk precies wat je moet denken, wat je moet vinden, wie je aardig moet vinden en wie je moet haten, etc.
Je stelling dat boek doet niks, is enkel letterlijk waar, maar in figuurlijke zin is het het tegenovergestelde!!!
quote:Op zondag 13 september 2015 12:09 schreef Jigzoz het volgende:
Er zijn bijna een miljoen moslims in Nederland en het gaat daar over het algemeen best goed mee. De realiteit wijst dus uit dat islam en Nederland prima samengaan.
Dit. Maar dan moet je moeite steken in omgaan met mensen die niet per se precies zoals jij denken, en dat is eng. dit geldt voor moslims, werklozen, ouderen, christenen, jongeren , elke groep eigenlijk..quote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En toch zijn er in Nederland een miljoen moslims en gaat dat allemaal redelijk goed.
Daarom is het beter om te kijken naar wat die mensen nu eigenlijk echt vinden, in plaats van dat jij kijkt naar wat jij denkt dat ze vinden c.q. moeten vinden.
Dat is voor policor gutmenschen en die zijn stom. Fascistische schlechtmenschen, dat zijn de übermenschen van nu.quote:Op zondag 13 september 2015 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. Maar dan moet je moeite steken in omgaan met mensen die niet per se precies zoals jij denken, en dat is eng.
Da's een persoonlijke mening. Naar mijn mening gaat dat helemaal niet goed, en het gaat steeds slechter!! Wil jij zeggen dat men goed integreert? Dan geloof je in een sprookje.Er is geen religie in Nederland waar er zo veel problemen voorkomen met integratie door religie. Noem er 1!!quote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef GrumpyFish het volgende:
En toch zijn er in Nederland een miljoen moslims en gaat dat allemaal redelijk goed.
Je gebruikt teveel uitroeptekens.quote:Op zondag 13 september 2015 12:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Da's een persoonlijke mening. Naar mijn mening gaat dat helemaal niet goed, en het gaat steeds slechter!! Wil jij zeggen dat men goed integreert? Dan geloof je in een sprookje.Er is geen religie in Nederland waar er zo veel problemen voorkomen met integratie door religie. Noem er 1!!
Hoofddoekjes op je werk terwijl ptjes niet mag op de openbare werkplek of op school noem je integreren? Nee, de reden dat het een beetje lijkt dat er een beetje integratie is, is met name omdat Nederland zich aanpast aan die religie!!! En niet andersom!!!
De misstanden in landen zoals Syrie, Iran, Pakistan etc vergelijken met Nederland raakt echt kant noch wal. Als dat de meetlat is hebben wij geen problemen met religie in Nederland.quote:Op zondag 13 september 2015 12:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Da's een persoonlijke mening. Naar mijn mening gaat dat helemaal niet goed, en het gaat steeds slechter!! Wil jij zeggen dat men goed integreert? Dan geloof je in een sprookje.Er is geen religie in Nederland waar er zo veel problemen voorkomen met integratie door religie. Noem er 1!!
Hij schreeuwt en stampvoet. Ik stel me voor dat zijn hoofd helemaal rood.quote:
Moslima's die werken, klinkt mij positief in de oren; beter dan een uitkering trekken... of pikt ze nu onze banen in?quote:Op zondag 13 september 2015 12:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hoofddoekjes op je werk terwijl ptjes niet mag op de openbare werkplek of op school noem je integreren? Nee, de reden dat het een beetje lijkt dat er een beetje integratie is, is met name omdat Nederland zich aanpast aan die religie!!! En niet andersom!!!
Maar daar zit nou net het probleem. Je bent Moslim op basis van de Koran, hoe kan dat als je een boek moet volgen dat je als boven alles moet stellen omdat je moet getuigen dat de Koran een volmaakt boek is en absolute autoriteit heeft , en zichzelf niet kan tegenspreken, waarin het volgende staat:quote:Op zondag 13 september 2015 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
Dit. Maar dan moet je moeite steken in omgaan met mensen die niet per se precies zoals jij denken,
quote:O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.
quote:Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
Je bent Moslim op basis van de Koran, je kan de Koran niet negeren of verwerpen en Moslim zijn.quote:Hoofdstuk 3, vers 110:
Gij (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; je gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in God. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.
Hoofdstuk 3, vers 118:
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.
Hoodstuk 8, vers22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
Ik vroeg me net af wat zo'n figuur in godsnaam in Religie & Filosofie moet, maar ik begin er een fundamentalistische religieus in te herkennen. De dogma's van de PVV moeten per se uitgedragen worden en iedereen die die dogma's niet wil aannemen is een kwaadaardig onmens. Tel daar de retorische stijl en de Wildersaanbidding bij op en je hebt het over een primitieve religie.quote:Op zondag 13 september 2015 12:22 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Hij schreeuwt en stampvoet. Ik stel me voor dat zijn hoofd helemaal rood.
En deze onzin die direct in strijd is met de feiten gewoon blijven herhalen.quote:Op zondag 13 september 2015 12:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je bent Moslim op basis van de Koran, je kan de Koran niet negeren of verwerpen en Moslim zijn.
Dat is enkel logisch wanneer men haat koestert jegens ieder andersdenkende ja. Daar heb ik het ook over. Je bevestigt me. Was het een vredelievende cultuur/religie, dan is het echt niet logischquote:Op zondag 13 september 2015 12:24 schreef GrumpyFish het volgende:
Wanneer een grote groep mensen met een bepaalde cultuur opeens bij een andere grote groep mensen komt te wonen die een compleet andere cultuur hebben, is het vrij logisch dat er frictie ontstaat
Onzin? Ik ben het met je eens dat de Koran onzin is ja, maar vindt een Moslim dat ook? Daarnaast is het niet in strijd met de feiten. In tegendeel, onder welke steen leef jij?quote:Op zondag 13 september 2015 12:26 schreef Molurus het volgende:
En deze onzin die direct in strijd is met de feiten gewoon blijven herhalen.
Moslims leggen de Koran vaak anders uit dan jij en hechten waarde aan andere zaken dan jij.quote:Op zondag 13 september 2015 12:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Onzin? Ik ben het met je eens dat de Koran onzin is ja, maar vindt een Moslim dat ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |