abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155995663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:27 schreef vaarsuvius het volgende:
religie is emotie (en traditie en nog een boel dingen meer maar het gaat hier voornamelijk over het de gevoelskant) en mensen handelen ernaar als het goed voelt... En niet als het dat niet doet.

Religie is niet per se emotie. Het is letterlijk aannemen zonder te denken
pi_155995812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:29 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Religie is niet per se emotie. Het is letterlijk aannemen zonder te denken
en wanneer denk je niet na?? Als je emotioneel bent.... Zie ook verliefdheid...

Of als je iets al heel vaak gedaan hebt, dan gaat het op de automatische piloot, hoef je ook niet na te denken.

recente bekeerlingen zijn vaak de 2ste soort, vol emotie.
tradionele cultuur gelovigen zijn meer van de 2de soort...
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:38:18 #128
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155995856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Die zouden dan eens op moeten houden zich Moslim te noemen.
Wat lost dat op?

Stel dat we ze Fnoxiploqr's gaan noemen. Dan verandert er in de hele wereld helemaal niets, behalve dan dat niemand zich meer Moslim noemt, maar Fnoxiploqr. Is dat wat jou gelukkig maakt?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_155995867
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:36 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Of als je iets al heel vaak gedaan hebt, dan gaat het op de automatische piloot, hoef je ook niet na te denken.

recente bekeerlingen zijn vaak de 2ste soort, vol emotie.
tradionele cultuur gelovigen zijn meer van de 2de soort...
Waarom zit je te trollen, je denkt toch niet dat je bent opgewassen tegen zo een intellectueel. Zelfs ik was er niet tegen opgewassen.
pi_155995918
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:38 schreef GrumpyFish het volgende:
Wat lost dat op?
Als democratisch land is het goed om te weten waar men voor staat. Een democratie die niet weet waar het volk voor staat kan erg onaangenaam verrast worden.
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:46:03 #131
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155996042
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:40 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als democratisch land is het goed om te weten waar men voor staat. Een democratie die niet weet waar het volk voor staat kan erg onaangenaam verrast worden.
En jij denkt dat als een label veranderd wordt, "men" (wie?) opeens weet waar Fnoxiploqr's voor staan? Ik denk dat "de democratie" ook niet weet waar ik voor sta; ze moeten zich dus maar eens flink zorgen gaan maken.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_155996188
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:46 schreef GrumpyFish het volgende:
En jij denkt dat als een label veranderd wordt, "men" (wie?) opeens weet waar Fnoxiploqr's voor staan? Ik denk dat "de democratie" ook niet weet waar ik voor sta; ze moeten zich dus maar eens flink zorgen gaan maken.
Als iemand zegt Moslim te zijn dat zegt iemand ik erken de Koran als absolute autoriteit en erken dat de Koran een volmaakt boek is. Daarmee zeggende dat een boek dat zegt tegen democratie, gelijkheid, homosexualiteit, etc de absolute waarheid is. En het dus per definitie slecht maakt.

Daar mag je dan op afgerekend worden vind ik, omdat je de Koran boven de democratie stelt, en daarom mag je(van de Koran) niet meewerken aan en democratie). Je mag alleen de democratie gebruiken om democratisch de democratie te verdringen voor de visie van Islam.

Als je daar achter staat ben je letterlijk een gevaar voor het voortbestaan van de democratie.

Als je daar niet achter staat dan ben je vanuit die visie(Koran) geen bedreiging, maar noem jezelf dan ook niet iets dat niet samengaat met die democratie
pi_155996213
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zit je te trollen, je denkt toch niet dat je bent opgewassen tegen zo een intellectueel. Zelfs ik was er niet tegen opgewassen.
Ik zit te niksen op mijn werk, dit is iets om me mee bezig te houden
pi_155996242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:54 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik zit te niksen op mijn werk, dit is iets om me mee bezig te houden
Oke, maar pas op voor die moslim linksachter je, you will never know.
pi_155996450
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:36 schreef vaarsuvius het volgende:
maar het is wel iets anders, daarnaast is verliefdheid niet synoniem aan niet nadenken.

Religie is wel degelijk een vorm van denken, echter een vorm van denken binnen en zeer beperkend spectrum. het denken is in die zin al voor je gedaan, het zelfdenken is weg in die zin.

Misschien had ik beter kunnen zeggen

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
Het is letterlijk aannemen zonder
zelf te denken
pi_155996492
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, maar pas op voor die moslim linksachter je, you will never know.
Ik heb geen enkele moslim collega... Ik werk op dit moment in Almelo, daar heb je alleen tukkers en af en toe een verdwaalde Pool
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:11:57 #137
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155996553
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:53 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als iemand zegt Moslim te zijn dat zegt iemand ik erken de Koran als absolute autoriteit en erken dat de Koran een volmaakt boek is. Daarmee zeggende dat een boek dat zegt tegen democratie, gelijkheid, homosexualiteit, etc de absolute waarheid is. En het dus per definitie slecht maakt.

Daar mag je dan op afgerekend worden vind ik, omdat je de Koran boven de democratie stelt, en daarom mag je(van de Koran) niet meewerken aan en democratie). Je mag alleen de democratie gebruiken om democratisch de democratie te verdringen voor de visie van Islam.

Als je daar achter staat ben je letterlijk een gevaar voor het voortbestaan van de democratie.

Als je daar niet achter staat dan ben je vanuit die visie(Koran) geen bedreiging, maar noem jezelf dan ook niet iets dat niet samengaat met die democratie
Maargoed, we hebben net bepaalt dat (vrijwel) alle Moslims eigenlijk Fnoxiploqr's zijn, waar de meeste gemeenschappelijke overeenkomst van is dat ze in Allah geloven en dat Mohammed zijn boodschapper is. Iedereen die zich nu Moslim noemt, bedoelt daar eigenlijk mee dat ze Fnoxiploqr zijn.

Naast die gemeenschappelijke basis (A & M) hangen ze uiteenlopende standpunten aan, van conservatief tot vrij liberaal. Hoe bepaal je of deze pluriforme groep van Fnoxiploqr's een gevaar is voor de democratie?
pi_155996635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:11 schreef GrumpyFish het volgende:
Maargoed, we hebben net bepaalt dat (vrijwel) alle Moslims eigenlijk Fnoxiploqr's zijn, waar de meeste gemeenschappelijke overeenkomst van is dat ze in Allah geloven en dat Mohammed zijn boodschapper is. Iedereen die zich nu Moslim noemt, bedoelt daar eigenlijk mee dat ze Fnoxiploqr zijn.

Een Moslim is geen
quote:
[quote] Fnoxiploqr's
[/quote]
en andersom. De
quote:
Fnoxiploqr's
Vindt dus ook geen erkenning in de koran.
pi_155996694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:11 schreef GrumpyFish het volgende:
liberaal. Hoe bepaal je of deze pluriforme groep van Fnoxiploqr's een gevaar is voor de democratie?
Door de koran niet als absoluut te erkennen en niet boven alles te stellen, vormt de visie van de Koran dus niet het gevaar. De
quote:
Fnoxiploqr's
Mag dus wel aan de democratie meewerken en wordt niet beperkt door de beperkende Koran visie, etc.
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:19:05 #140
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155996732
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Door de koran niet als absoluut te erkennen en niet boven alles te stellen, vormt de visie van de Koran dus niet het gevaar. De

[..]

Mag dus wel aan de democratie meewerken en wordt niet beperkt door de beperkende Koran visie, etc.
Dan is er dus geen enkel probleem, want alle zichzelf-moslim-noemende-mensen in de wereld zijn eigenlijk Fnoxiploqr's.
pi_155996898
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:19 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dan is er dus geen enkel probleem, want alle zichzelf-moslim-noemende-mensen in de wereld zijn eigenlijk Fnoxiploqr's.
Dat is nou ook weer niet waar.. sommigen voldoen wel aan de definite die HongKong gebruikt
pi_155996903
quote:
Dat is nonsense. Ik heb nog nooit iemand zichzelf
quote:
Fnoxiploqr's.
zien noemen. Pas wanneer Moslims zich niet meer Moslim noemen maar
quote:
Fnoxiploqr's.
Heb je een punt. En dat punt heb je dus niet omdat jij voor ze spreekt en zegt dat ze
quote:
Fnoxiploqr's.
zijn!!!
pi_155996939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:24 schreef vaarsuvius het volgende:
Dat is nou ook weer niet waar.. sommigen voldoen wel aan de definite die HongKong gebruikt
Volgens de Koran(en dat is de basis van het moslim zijn en zonder die basis kan je geen Moslim zijn) dus niet.
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:28:43 #144
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155997003
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:25 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat is nonsense. Ik heb nog nooit iemand zichzelf

[..]

zien noemen. Pas wanneer Moslims zich niet meer Moslim noemen maar

[..]

Heb je een punt. En dat punt heb je dus niet omdat jij voor ze spreekt en zegt dat ze

[..]

zijn!!!
Klopt, maar de meeste mensen die zich moslim noemen, zijn eigenlijk Fnoxiploqr, omdat ze de memo nog niet hebben gehad dat ze zich van jou geen moslim meer mogen noemen óf dat ze hun standpunten moeten aanpassen indien ze zich wel moslim willen blijven noemen.
pi_155997053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:28 schreef GrumpyFish het volgende:
Klopt, maar de meeste mensen die zich moslim noemen, zijn eigenlijk Fnoxiploqr,
Nee, ze zijn Moslim, dat zeggen ze tenminste. Daaraan zit de rest gekoppeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:28 schreef GrumpyFish het volgende:
omdat ze de memo nog niet hebben gehad dat ze zich van jou geen moslim meer mogen noemen óf dat ze hun standpunten moeten aanpassen indien ze zich wel moslim willen blijven noemen.
Die hebben ze wel, dat staat namelijk in de koran!!!
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:32:35 #146
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155997105
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:24 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand altijd 100% volgens de Koran leeft (los van alle mogelijke verschillen door verschillende interpretaties)
pi_155997216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:32 schreef GrumpyFish het volgende:
Dat denk ik niet. Ik kan me niet voorstellen d
is niet relevant. Men kon zich ooit ook niet voorstellen dat men naar de maan zou gaan. Is het daarom onmogelijk? Men kon zich ooit niet voorstellen dat de aarde rond was, is hij daarom plat?
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:40:38 #148
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155997329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:30 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, ze zijn Moslim, dat zeggen ze tenminste. Daaraan zit de rest gekoppeld.

[..]

Die hebben ze wel, dat staat namelijk in de koran!!!
Ja, ze noemen zich moslim en tegelijkertijd hangen ze niet alles uit de Koran aan. Dan zijn er een aantal mogelijkheden:
- het zijn geen moslims, en daarom moeten we ze dwingen om een andere naam te gebruiken (mijn voorstel: Fnoxiploqr)
- het zijn wel moslims, maar in hun gedrag en uitingen zijn ze chill om ons voor het lapje te houden ofzo?
- je definitie is te nauw en rigide

Mis ik nog iets?
pi_155997468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:32 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand altijd 100% volgens de Koran leeft (los van alle mogelijke verschillen door verschillende interpretaties)
Hij bedoelt mensen die pretenderen alles volgens de koran te doen, zoals die IS fanaten..... Of ze het in de praktijk ook doen is weer een ander verhaal, maar dat hoeft ook niet om aan de definitie te voldoen. Ze spreken het uit dat ze de koran als hoogste leidraad zien.

Terwijl mijn overburen dat dus niet doen.
pi_155997649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:45 schreef vaarsuvius het volgende:
Terwijl mijn overburen dat dus niet doen.
En volgens de Koran dus geen (goed)Moslim zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')