abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155997697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:40 schreef GrumpyFish het volgende:
- je definitie is te nauw en rigide
Mijn definitie is dat? Of is de Koran dat?
pi_156002657
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Die zouden dan eens op moeten houden zich Moslim te noemen.
Je hebt gelijk
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_156002681
:D
pi_156003893
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Je hebt gelijk
Ja dat heb ik ook. Als ik niet wil afgerekend worden op het gedachtegoed van Hitler, moet ik me geen NAZI noemen. Een der met Islam/Koran/Moslims. Dan Hoeft men ook niet meer te zeggen, dan kan men ook stoppen met zich voorgeprogrammeerd beledigt voelen, etc.
pi_156004440
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook. Als ik niet wil afgerekend worden op het gedachtegoed van Hitler, moet ik me geen NAZI noemen. Een der met Islam/Koran/Moslims. Dan Hoeft men ook niet meer te zeggen, dan kan men ook stoppen met zich voorgeprogrammeerd beledigt voelen, etc.
Je hebt gelijk in zover dat de meeste moslims de leer van de islam niet volgen. Zo zijn de ook de meeste katholieken niet katholiek. Alle joden zijn echter wel joods omdat ze dat zijn door geboorte.
pi_156004477
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
echter wel joods omdat ze dat zijn door geboorte.
Zoiets geldt binnen Islam ook volgens mij in sharia, dat je geboren wordt als moslim, bij Jodendom is het alleen als je uit een Joodse Moeder komt dacht ik
pi_156009586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:29 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Zoiets geldt binnen Islam ook volgens mij in sharia, dat je geboren wordt als moslim, bij Jodendom is het alleen als je uit een Joodse Moeder komt dacht ik
Precies, en omdat de islam verlaten doodzonde is, zeggen gematigde moslims niks.
pi_156009678
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Precies, en omdat de islam verlaten doodzonde is, zeggen gematigde moslims niks.
dat zijn jouw woorden, niet de mijne.Leg eens uit wat gematigd is? In verhouding tot wat? De Koran in zichzelf is al vrij extreem wat mij betreft
pi_156013102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

dat zijn jouw woorden, niet de mijne.Leg eens uit wat gematigd is? In verhouding tot wat? De Koran in zichzelf is al vrij extreem wat mij betreft
tip: vraag het ze eens?
pi_156015964
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:00 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
tip: vraag het ze eens?
Waarom?
pi_156017135
Ik ben bang dat TS uit zelfverdediging onschuldige mensen iets gaat aandoen, vanuit een vermeend gevaar.
The view from nowhere.
pi_156019155
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waarom?
Ik krijg de stellige indruk dat je meer óver moslims praat dan mèt moslims.
pi_156020124
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:38 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben bang dat TS uit zelfverdediging onschuldige mensen iets gaat aandoen, vanuit een vermeend gevaar.
Wil jij even ophouden met dit soort debiele beschuldigingen. Mafkees
pi_156020183
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 09:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik krijg de stellige indruk dat je meer óver moslims praat dan mèt moslims.
Edit: hij is ontopic

[ Bericht 4% gewijzigd door Perrin op 12-09-2015 12:32:13 ]
pi_156020988
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:19 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wil jij even ophouden met dit soort debiele beschuldigingen. Mafkees
Koekje van eigen deeg.
The view from nowhere.
pi_156021059
Edit: mensen draadjes uitjagen doen we hier niet

[ Bericht 90% gewijzigd door Perrin op 12-09-2015 12:31:01 ]
pi_156021144
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:13 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als je uitgelult bent, ga dan lekker ff ergens anders lopen huilen. Triest figuur
Je kunt praten over:
1. Hoe jij de Koran begrijpt
2. Hoe volgens jou moslims denken.

Maar als je stelt dat iemand alleen een moslim is als hij de Koran zus-en-zo begrijpt, zonder te willen erkennen dat met die definitie er mogelijk helemaal geen moslims bestaan, suggereer je teveel.
The view from nowhere.
pi_156021184
Wat deelnemer zegt.

Ik begrijp best dat je de Islam een enge ideologie vindt. Sterker nog, dat ben ik volledig met je eens.

Maar als je erop gaat staan dat moslims zus of zo moeten geloven omdat jij vindt dat de Koran zus of zo zegt dan begint het een beetje idioot te worden.

Religie en religiositeit zijn veel complexer dan dat.

En als het je bedoeling is om hiermee een boodschap af te geven aan moslims... dan kun je je afvragen hoe effectief deze strategie is.

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156021357
Moslims kan je het vaak misschien niet eens kwalijk nemen dat men er ondemocratische gedachten op nahouden. Het is er vaak met de paplepel ingestampt, en als men er uit wil is dat vaak praktisch onmogelijk omdat alles en iedereen er overheen valt. Je bent voor al je vrienden en familie vaak een verrader. Dus je moet maar gewoon mee blijven doen.

Daarom zou het enorm bevrijdend zijn voor veel mensen als Nederland zou onderkennen dat Islam(maar ook andere vormen van totalitaire ideologie) net bij een democratische rechtsstaat past. Juist omdat de visie zelf al alles en iedereen uitsluit en de volger van de ideologie je belemmert om mee te doen binnen de maatschappij.

Nederland zou nee moeten zeggen tegen deze vorm van religie, Ik denk dat alleen dan er sprake kan zijn van integratie. Wellicht zou er een verklaring opgesteld moeten worden waarin elke religie onder de loep genomen wordt, en waarin alles in de religie dat letterlijk in strijd is met een democratische rechtsstaat wordt opgetekend. Van die onverenigbare standpunten in religie moet men wettelijk afstand doen, en deze mogen niet gepredikt worden. Bij overtreding 1 X een waarschuwing, daarna straffen wegens hoogverraad(ja want je verraad het land er mee waar je bent) of indien mogelijk intrekking van het burgerschap.

Is dat een beperking van de vrijheid? Als je het zo wilt zien, dan moet je dat maar zo zien. Dan wil je de realiteit blijkbaar niet weten.

Ik denk dat het juist de vrijheid mogelijk maakt!!!!
pi_156021385
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:17 schreef deelnemer het volgende:
Je kunt praten over:
1. Hoe jij de Koran begrijpt
2. Hoe volgens jou moslims denken.

Maar als je stelt dat iemand alleen een moslim is als hij de Koran zus-en-zo begrijpt, zonder te willen erkennen dat met die definitie er mogelijk helemaal geen moslims bestaan, suggereer je teveel.
Edit: nee dus
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:38 schreef deelnemer het volgende:
Dan diskwalificeer je jezelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 12-09-2015 12:31:32 ]
  zondag 13 september 2015 @ 00:09:35 #171
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156039249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
Moslims kan je het vaak misschien niet eens kwalijk nemen dat men er ondemocratische gedachten op nahouden. Het is er vaak met de paplepel ingestampt, en als men er uit wil is dat vaak praktisch onmogelijk omdat alles en iedereen er overheen valt. Je bent voor al je vrienden en familie vaak een verrader. Dus je moet maar gewoon mee blijven doen.

Daarom zou het enorm bevrijdend zijn voor veel mensen als Nederland zou onderkennen dat Islam(maar ook andere vormen van totalitaire ideologie) net bij een democratische rechtsstaat past. Juist omdat de visie zelf al alles en iedereen uitsluit en de volger van de ideologie je belemmert om mee te doen binnen de maatschappij.

Nederland zou nee moeten zeggen tegen deze vorm van religie, Ik denk dat alleen dan er sprake kan zijn van integratie. Wellicht zou er een verklaring opgesteld moeten worden waarin elke religie onder de loep genomen wordt, en waarin alles in de religie dat letterlijk in strijd is met een democratische rechtsstaat wordt opgetekend. Van die onverenigbare standpunten in religie moet men wettelijk afstand doen, en deze mogen niet gepredikt worden. Bij overtreding 1 X een waarschuwing, daarna straffen wegens hoogverraad(ja want je verraad het land er mee waar je bent) of indien mogelijk intrekking van het burgerschap.

Is dat een beperking van de vrijheid? Als je het zo wilt zien, dan moet je dat maar zo zien. Dan wil je de realiteit blijkbaar niet weten.

Ik denk dat het juist de vrijheid mogelijk maakt!!!!
Ah, daar komt de grote blonde leider uit de mouw.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156039302
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:09 schreef GrumpyFish het volgende:
Ah, daar komt de grote blonde leider uit de mouw.
Onderbouw eens waarom er iets mis is met wat ik zeg?
  zondag 13 september 2015 @ 00:28:15 #173
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156039680
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:45 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Hij bedoelt mensen die pretenderen alles volgens de koran te doen, zoals die IS fanaten..... Of ze het in de praktijk ook doen is weer een ander verhaal, maar dat hoeft ook niet om aan de definitie te voldoen. Ze spreken het uit dat ze de koran als hoogste leidraad zien.

Terwijl mijn overburen dat dus niet doen.
Maar dat is niet wat hij zegt. Hij komt tot de gevolgtrekking dat als je jezelf moslim noemt, je per definitie een gevaar voor de democratie bent:
quote:
Als iemand zegt Moslim te zijn dat zegt iemand ik erken de Koran als absolute autoriteit en erken dat de Koran een volmaakt boek is. Daarmee zeggende dat een boek dat zegt tegen democratie, gelijkheid, homosexualiteit, etc de absolute waarheid is. En het dus per definitie slecht maakt.
Daarmee geen enkel onderscheid makend wat nou eigenlijk de standpunten van die mensen zelf zijn. Moslim = gevaar voor de democratie. En daarmee negeert hij niet alleen de realiteit, maar beticht hij ook mensen die het niet met hem eens zijn er ook nog eens van dat zij de realiteit niet willen zien. Een heerlijk simpel zwart-wit wereldbeeld, wat prima past bij de (in een aantal posts hierboven) voorgestelde oplossing van de introductie van een gedachtenpolitie en inperking van de vrijheid van meningsuiting onder het mom van vrijheid.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156039841
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:28 schreef GrumpyFish het volgende:
Maar dat is niet wat hij zegt. Hij komt tot de gevolgtrekking dat als je jezelf moslim noemt, je per definitie een gevaar voor de democratie bent:
Wie zegt dat waar?

Als je mij bedoeld, ik zeg dat de Koran niet verenigbaar is met onze democratie, omdat deze praktisch alles waar onze democratie voor staat schendt!!!!

En dat je als Moslim die Koran als absolute autoriteit moet erkennen en moet erkennen dat het een volmaakt boek is. aar kun je gevolgtrekkingen uit halen!!!
  zondag 13 september 2015 @ 11:58:42 #176
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156044754
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:37 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wie zegt dat waar?

Als je mij bedoeld, ik zeg dat de Koran niet verenigbaar is met onze democratie, omdat deze praktisch alles waar onze democratie voor staat schendt!!!!

En dat je als Moslim die Koran als absolute autoriteit moet erkennen en moet erkennen dat het een volmaakt boek is. aar kun je gevolgtrekkingen uit halen!!!
Maar een boek doet niks. Daarom is het uiteindelijk interessanter om te kijken naar wat mensen zelf vinden en waarom.
pi_156044884
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:58 schreef GrumpyFish het volgende:
Maar een boek doet niks. Daarom is het uiteindelijk interessanter om te kijken naar wat mensen zelf vinden en waarom.
Dat boek doet voor mij niks, maar als je er in geloofd of moet geloven dan doet dat boek alles voor je want het betekend alles voor je. Dat boek verteld je namelijk precies wat je moet denken, wat je moet vinden, wie je aardig moet vinden en wie je moet haten, etc.

Je stelling dat boek doet niks, is enkel letterlijk waar, maar in figuurlijke zin is het het tegenovergestelde!!!
pi_156044964
Er zijn bijna een miljoen moslims in Nederland en het gaat daar over het algemeen best goed mee. De realiteit wijst dus uit dat islam en Nederland prima samengaan.
  zondag 13 september 2015 @ 12:10:06 #179
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156044987
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:05 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat boek doet voor mij niks, maar als je er in geloofd of moet geloven dan doet dat boek alles voor je want het betekend alles voor je. Dat boek verteld je namelijk precies wat je moet denken, wat je moet vinden, wie je aardig moet vinden en wie je moet haten, etc.

Je stelling dat boek doet niks, is enkel letterlijk waar, maar in figuurlijke zin is het het tegenovergestelde!!!
En toch zijn er in Nederland een miljoen moslims en gaat dat allemaal redelijk goed.

Daarom is het beter om te kijken naar wat die mensen nu eigenlijk echt vinden, in plaats van dat jij kijkt naar wat jij denkt dat ze vinden c.q. moeten vinden.
  zondag 13 september 2015 @ 12:10:25 #180
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156044996
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:09 schreef Jigzoz het volgende:
Er zijn bijna een miljoen moslims in Nederland en het gaat daar over het algemeen best goed mee. De realiteit wijst dus uit dat islam en Nederland prima samengaan.
O+
pi_156045023
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

O+
O, we zeggen hetzelfde. Vet lief.
pi_156045040
*;
pi_156045076
quote:

[..]

En toch zijn er in Nederland een miljoen moslims en gaat dat allemaal redelijk goed.

Daarom is het beter om te kijken naar wat die mensen nu eigenlijk echt vinden, in plaats van dat jij kijkt naar wat jij denkt dat ze vinden c.q. moeten vinden.
Dit. Maar dan moet je moeite steken in omgaan met mensen die niet per se precies zoals jij denken, en dat is eng. dit geldt voor moslims, werklozen, ouderen, christenen, jongeren , elke groep eigenlijk..
Ja doei.
pi_156045148
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 12:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit. Maar dan moet je moeite steken in omgaan met mensen die niet per se precies zoals jij denken, en dat is eng.
Dat is voor policor gutmenschen en die zijn stom. Fascistische schlechtmenschen, dat zijn de übermenschen van nu.
pi_156045165
quote:
Da's een persoonlijke mening. Naar mijn mening gaat dat helemaal niet goed, en het gaat steeds slechter!! Wil jij zeggen dat men goed integreert? Dan geloof je in een sprookje.Er is geen religie in Nederland waar er zo veel problemen voorkomen met integratie door religie. Noem er 1!!

Hoofddoekjes op je werk terwijl ptjes niet mag op de openbare werkplek of op school noem je integreren? Nee, de reden dat het een beetje lijkt dat er een beetje integratie is, is met name omdat Nederland zich aanpast aan die religie!!! En niet andersom!!!
pi_156045198
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Da's een persoonlijke mening. Naar mijn mening gaat dat helemaal niet goed, en het gaat steeds slechter!! Wil jij zeggen dat men goed integreert? Dan geloof je in een sprookje.Er is geen religie in Nederland waar er zo veel problemen voorkomen met integratie door religie. Noem er 1!!

Hoofddoekjes op je werk terwijl ptjes niet mag op de openbare werkplek of op school noem je integreren? Nee, de reden dat het een beetje lijkt dat er een beetje integratie is, is met name omdat Nederland zich aanpast aan die religie!!! En niet andersom!!!
Je gebruikt teveel uitroeptekens.

O, en je praat poep. Moet je ook niet doen.
pi_156045244
quote:

[..]

De misstanden in landen zoals Syrie, Iran, Pakistan etc vergelijken met Nederland raakt echt kant noch wal. Als dat de meetlat is hebben wij geen problemen met religie in Nederland.

Ik heb meerdere moslimcollega's, mijn schoonmaakster is een moslima (1 die trouwens geen hoofddoek draagt), en die functioneren allemaal uitstekend. Beter dan de meeste Nederlanders zelfs.
pi_156045271
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je gebruikt teveel uitroeptekens.

Hij schreeuwt en stampvoet. Ik stel me voor dat zijn hoofd helemaal rood. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 12:22:35 ]
  zondag 13 september 2015 @ 12:24:41 #189
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156045320
quote:

[..]

Moslima's die werken, klinkt mij positief in de oren; beter dan een uitkering trekken... of pikt ze nu onze banen in?

Wanneer een grote groep mensen met een bepaalde cultuur opeens bij een andere grote groep mensen komt te wonen die een compleet andere cultuur hebben, is het vrij logisch dat er frictie ontstaat. Ik vermoed dat dit met nieuwere generaties beter zal worden.
pi_156045325
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
Dit. Maar dan moet je moeite steken in omgaan met mensen die niet per se precies zoals jij denken,
Maar daar zit nou net het probleem. Je bent Moslim op basis van de Koran, hoe kan dat als je een boek moet volgen dat je als boven alles moet stellen omdat je moet getuigen dat de Koran een volmaakt boek is en absolute autoriteit heeft , en zichzelf niet kan tegenspreken, waarin het volgende staat:
Hoofdstuk 9, vers 5:
quote:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.
quote:
Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
quote:
Hoofdstuk 3, vers 110:
Gij (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; je gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in God. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.

Hoofdstuk 3, vers 118:
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

Hoodstuk 8, vers22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
Je bent Moslim op basis van de Koran, je kan de Koran niet negeren of verwerpen en Moslim zijn.
pi_156045352
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:22 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Hij schreeuwt en stampvoet. Ik stel me voor dat zijn hoofd helemaal rood. :D
Ik vroeg me net af wat zo'n figuur in godsnaam in Religie & Filosofie moet, maar ik begin er een fundamentalistische religieus in te herkennen. De dogma's van de PVV moeten per se uitgedragen worden en iedereen die die dogma's niet wil aannemen is een kwaadaardig onmens. Tel daar de retorische stijl en de Wildersaanbidding bij op en je hebt het over een primitieve religie.
pi_156045353
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je bent Moslim op basis van de Koran, je kan de Koran niet negeren of verwerpen en Moslim zijn.
En deze onzin die direct in strijd is met de feiten gewoon blijven herhalen. :')
pi_156045374
ik vind je maar vervelend.
Ja doei.
pi_156045388
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:24 schreef GrumpyFish het volgende:
Wanneer een grote groep mensen met een bepaalde cultuur opeens bij een andere grote groep mensen komt te wonen die een compleet andere cultuur hebben, is het vrij logisch dat er frictie ontstaat
Dat is enkel logisch wanneer men haat koestert jegens ieder andersdenkende ja. Daar heb ik het ook over. Je bevestigt me. Was het een vredelievende cultuur/religie, dan is het echt niet logisch
pi_156045396
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
sry
pi_156045426
quote:
8s.gif Op zondag 13 september 2015 12:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

sry
Jij moslim jij :(
Ja doei.
pi_156045427
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:26 schreef Molurus het volgende:
En deze onzin die direct in strijd is met de feiten gewoon blijven herhalen. :')
Onzin? Ik ben het met je eens dat de Koran onzin is ja, maar vindt een Moslim dat ook? Daarnaast is het niet in strijd met de feiten. In tegendeel, onder welke steen leef jij?
pi_156045450
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vindt jou een slechte moderator! Je bent an het stemmingmaken!
pi_156045454
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij moslim jij :(
Ik betaal tenminste belasting aan Nederland, itt jou.
pi_156045456
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:29 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Onzin? Ik ben het met je eens dat de Koran onzin is ja, maar vindt een Moslim dat ook?
Moslims leggen de Koran vaak anders uit dan jij en hechten waarde aan andere zaken dan jij.

Maar we draaien nu in rondjes. Jij lijkt geen onderscheid te kunnen maken tussen de Koran en gelovigen. Zolang jij dat niet kunt is elke discussie over het onderwerp totale onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')