Nee man je hebt gelijk, de Koran wil juist haat, discriminatie,moord en doodslag. Staat er vol meequote:Op donderdag 10 september 2015 04:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
Is er iemand die wil verdedigen dat de Koran niet als bron gebruikt kan worden voor het vergoeilijken van haat, discriminatie, moord en doodslag?
Dat ook, ja. Dat is juist het probleem, weet je.quote:Op donderdag 10 september 2015 06:37 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Nee man je hebt gelijk, de Koran wil juist haat, discriminatie,moord en doodslag. Staat er vol mee
Katholiek hè, die doen niet aan boeken maar aan traditie.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:45 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waarbij je huid telkens opnieuw aangroeit etc? Niet veel denk ik, als je er in geloofd. er is altijd wel iets ergers te bedenken trouwens. Maar dat is intens beangstigend als je er in gelooft ja.
Ziek he? Boeken waar dat in staat?
Prachtig geloof, je mag alles doen, ff biechten klaar.quote:Op donderdag 10 september 2015 07:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Katholiek hè, die doen niet aan boeken maar aan traditie.
Biechten aan een mens en het wordt vergeven. Vanavond weer zondigenquote:Op donderdag 10 september 2015 07:56 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Prachtig geloof, je mag alles doen, ff biechten klaar.
Precies, maar er is wel het eeuwige hellevuur.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:26 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Biechten aan een mens en het wordt vergeven. Vanavond weer zondigen
Nog steeds niemand?quote:Op donderdag 10 september 2015 04:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
Is er iemand die wil verdedigen dat de Koran niet als bron gebruikt kan worden voor het vergoeilijken van haat, discriminatie, moord en doodslag?
Tuurlijk, de bijbel in het verleden ook hè. Er zijn zelfs nu nog christenen die de bijbel aangrijpen om homo's te discrimineren of abortusartsen te lynchen. Maar de scherpe kantjes zijn er vanaf door de 18e eeuwse verlichting. Die moet de islam nog krijgen.quote:
Het gaat hier over de Koran en Islam. Ik deel met je dat voor de Bijbel in veel gevallen hetzelfde geldt. Maar het is niet hetzelfde. Dat heb ik al meermaals uitgelegd.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Tuurlijk, de bijbel in het verleden ook hè. Er zijn zelfs nu nog christenen die de bijbel aangrijpen om homo's te discrimineren of abortusartsen te lynchen. Maar de scherpe kantjes zijn er vanaf door de 18e eeuwse verlichting. Die moet de islam nog krijgen.
Wat is je punt?
quote:Daar gaat het in een ander topic in de kern precies over, maar dan vanuit het koran perspectief.
Er is echter een verschil tussen een christen en een Moslim. Een christen kan in theorie De Bijbel verwerpen maar kan nog steeds Christen zijn.
Het Christendom is het geloof in Christus zijnde de boodschapper van God. De bijbel is niet het woord van God dat via Christus is verteld. De bijbel zegt nergens dat Christus de Bijbel heeft "geschreven".
De Bijbel is de verzameling "getuigenverklaringen" van anderen over het Leven van Christus. Men koppelt Christus daar aan Jezus. Christus zelf zegt niet dat de Bijbel zijn woord is, Christus zegt dat alleen indirect als je geloofd dat Christus de verpersoonlijking van God zelf is(dus god zoals hij zich op aarde begeeft).
Wanneer je gelooft dat Christus de zoon van God is, dan is de Bijbel niet per definitie het woord van God via Christus. Ds je kunt wel geloven in Christus als de zoon van god en de bijbel verwerpen.
Bij de Koran/islam/Mohammed ligt dat iets anders. De Koran is door Mohammed geschreven(hoewel hij analfabeet was), nadat het woord van God door de Engel Djibriel(Gabriel) aan Mohammed was geopenbaard. Mohammed is niet de zoon van God, maar de schrijver van God's woord met de Koran.
Derhalve kan je de Koran niet verwerpen en jezelf Moslim noemen, omdat het Moslim zijn onlosmakelijk is verbonden met de Koran. Je kan niet geloven in het woord van God zonder Mohammed en andersom en Moslim zijn. Het woord van God via Mohammed is absoluut stelt de Koran en schrijft het aan de brenger Mohammed toe.
De Christenen die wel letterlijk de bijbel aannemen als het woord van God en geloven dat Jezus de verpersoonlijking is van god Op aarde(ergo god zelf dus) dat zijn de christenen die men doorgaans de fundamentelere christenen noemt volgens mij.
Op die manier is een Moslim in wezen in principe altijd fundamentalistisch.
Snap je dat>?
Ik wel.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het gaat hier over de Koran en Islam. Ik deel met je dat voor de Bijbel in veel gevallen hetzelfde geldt. Maar het is niet hetzelfde. Dat heb ik al meermaals uitgelegd.
Je kunt de Bijbel naast je neer leggen en jezelf Christen noemen. Je kunt niet de Koran naast je neerleggen en jezelf Moslim noemen. Om de volgende reden;
Daar gaat het in een ander topic in de kern precies over, maar dan vanuit het koran perspectief.
Er is echter een verschil tussen een christen en een Moslim. Een christen kan in theorie De Bijbel verwerpen maar kan nog steeds Christen zijn.
Het Christendom is het geloof in Christus zijnde de boodschapper van God. De bijbel is niet het woord van God dat via Christus is verteld. De bijbel zegt nergens dat Christus de Bijbel heeft "geschreven".
De Bijbel is de verzameling "getuigenverklaringen" van anderen over het Leven van Christus. Men koppelt Christus daar aan Jezus. Christus zelf zegt niet dat de Bijbel zijn woord is, Christus zegt dat alleen indirect als je geloofd dat Christus de verpersoonlijking van God zelf is(dus god zoals hij zich op aarde begeeft).
Wanneer je gelooft dat Christus de zoon van God is, dan is de Bijbel niet per definitie het woord van God via Christus. Ds je kunt wel geloven in Christus als de zoon van god en de bijbel verwerpen.
Bij de Koran/islam/Mohammed ligt dat iets anders. De Koran is door Mohammed geschreven(hoewel hij analfabeet was), nadat het woord van God door de Engel Djibriel(Gabriel) aan Mohammed was geopenbaard. Mohammed is niet de zoon van God, maar de schrijver van God's woord met de Koran.
Derhalve kan je de Koran niet verwerpen en jezelf Moslim noemen, omdat het Moslim zijn onlosmakelijk is verbonden met de Koran. Je kan niet geloven in het woord van God zonder Mohammed en andersom en Moslim zijn. Het woord van God via Mohammed is absoluut stelt de Koran en schrijft het aan de brenger Mohammed toe.
De Christenen die wel letterlijk de bijbel aannemen als het woord van God en geloven dat Jezus de verpersoonlijking is van god Op aarde(ergo god zelf dus) dat zijn de christenen die men doorgaans de fundamentelere christenen noemt volgens mij.
Snap je dat>?
Dus dan deel je met mij datquote:
quote:Op donderdag 10 september 2015 18:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
Derhalve kan je de Koran niet verwerpen en jezelf Moslim noemen,
? Oke..quote:Op donderdag 10 september 2015 19:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ga je gang zou ik zeggen.
Je vroeg alleen wie het niet met jou eens was..quote:Op donderdag 10 september 2015 20:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waar blijft je onderbouwing?
Je bent gewoon enkel hier dus om te trollen? Mijn onderbouwing zit overal in het topic, ook uit de openingspost kun je al veel halen. Dus aan onderbouwing geen gebrek hier. Lees het topic eens door anders. Of ga ergens anders lopen klieren.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:39 schreef nitraat5 het volgende:
Je vroeg alleen wie het niet met jou eens was..
Begin jij maar met onderbouwen
Yep.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dus dan deel je met mij dat
[..]
Nee, ik ben niet hier om te trollen. Ik had geen zin om al dat gezeik van jou te lezen om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:43 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je bent gewoon enkel hier dus om te trollen? Mijn onderbouwing zit overal in het topic, ook uit de openingspost kun je al veel halen. Dus aan onderbouwing geen gebrek hier. Lees het topic eens door anders. Of ga ergens anders lopen klieren.
Ok, gezeik, tsja.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Nee, ik ben niet hier om te trollen. Ik had geen zin om al dat gezeik van jou te lezen om eerlijk te zijn.
Ik heb al meerder keren aangehaald waar de Koran een ieder die ongelovig is als de vijand bestempeld. Oorlog of niet is niet context waarin het staat. De Koran roept juist oorlog af over ongelovigen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Je gebruikt vooral verzen waarin staat dat de moslims afstand moeten doen van de ongelovigen.. Is volgens mij niets mis mee. Daarnaast gebruik je bepaalde verzen, waarin wordt toegejuicht om ongelovigen met geweld (of dmv iets anders) te bestrijden. Wat mij ook niet vreemd lijkt, omdat het hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met oorlog
Waar mee is niets mis? met dat hellevuur en straffen van anders of niet gelovigen? Of het onmenselijk vinden?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Je noemt ook vaak het hellevuur(met zijn straffen), dat het onmenselijk is etc etc. Waarmee niets mis mee is, volgens mij.
Eeuwig branden in de hel is een vergelijkbare straf met een gevangenisstraf van maximaal 16 jaar?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Overtreders van de Nederlandse wet krijgen toch ook straffen?
Ik beweer dat niet, dat is wat er staat in de Koran. 1 mannelijke getuige is gelijk aan twee vrouwelijke getuigen!!!quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Wat mij ook opviel is dat je beweert dat, vrouwen minder waardig zijn dan de mannen.
Beweer ik dat de Koran op wetenschappelijke feiten is gebaseerd? Volgens mij begrijp je het niet helemaal.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Daarnaast wat misschien niet relevant is, is dat je beweert dat de Koran bepaalde wetenschappelijke feiten heeft,
huh? Ik kan je nu niet meer volgen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
wat ontkracht is, misschien kun je mij er een paar noemen dan weet ik ze ook gelijk.
Maar ik dacht dat het hier over zou gaan?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Had het even snel doorgelezen waardoor ik sommige dingen misschien verkeerd heb begrepen, maar dit is een mooi begin om over te praten.
quote:Is er iemand die wil verdedigen dat de Koran niet als bron gebruikt kan worden voor het vergoeilijken van haat, discriminatie, moord en doodslag?
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen. Ik ken ook een paar radicalen die dat niet doen. Ik weet dat koerdische, jordaanse en saudische militairen hun leven wagen tegen isis. Allemaal vrome moslims.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het gaat hier over de Koran en Islam. Ik deel met je dat voor de Bijbel in veel gevallen hetzelfde geldt. Maar het is niet hetzelfde. Dat heb ik al meermaals uitgelegd.
Je kunt de Bijbel naast je neer leggen en jezelf Christen noemen. Je kunt niet de Koran naast je neerleggen en jezelf Moslim noemen. Om de volgende reden;
Daar gaat het in een ander topic in de kern precies over, maar dan vanuit het koran perspectief.
Snap je dat>?
Kijk daar zit het hem dus. Doen ze dat echt? Of zegt men het alleen? Of heeft men geen idee wat er in staat? De Koran zegt dat de Koran een volmaakt boek {daaraan is geen twijfel[/quote] staat er zelfs bij, de autoriteit van de Koran is absoluut zegt de Koran. Dus je kunt niet een deel naast je neerleggen. Volgens de Koran ben je geen (goed) Moslim dan.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen
quote:De geloofsbelijdenis (sjahada)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
Het vasten tijdens ramadan (saum/sawm of siyam)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj)
De koranquote:أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً رَسـولُ الله
In getranslitereerd Arabisch luidt deze:
ʾasjhadoe ʾan lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa asjhadoe anna moeḥammadan rasōēloe-llāh, Geluidsfragment uitspraak (info / uitleg).
Nederlandse vertaling:
"Ik getuig dat (er) geen godheid is (dan) alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."[1]
Het "ik getuig dat..." wordt vaak weggelaten:
لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَمُحَمّـد رَسـولُ الله
lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa moeḥammadoen rasōēloe-llāh
"(er) is geen godheid (dan) alleen God en Mohammed is de gezant van God."
quote:2:2 Dat is het Boek, waarin geen twijfel is, een leiding voor de Moettaqoens.
Moet elke Moslim hieraan voldoen binnen Islam??quote:De autoriteit van de Koran is absoluut. Het wordt gezien als het Woord van God. De Koran wordt echter wel geïnterpreteerd. Dit kan een dynamische interpretatie zijn die met de omstandigheden verandert.[3]
Zegt men dat? Of doet men dat? Kan je Moslim zijn als je dat doet?quote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen.
quote:De autoriteit van de Koran is absoluut. Het wordt gezien als het Woord van God. De Koran wordt echter wel geïnterpreteerd. Dit kan een dynamische interpretatie zijn die met de omstandigheden verandert.[3]
Geen twijfel? Mag een Moslim twijfelen aan de volmaaktheid van de Koran? Mag een Moslim de autoriteit van de koran naast zich neerleggen door passages naast zich neer te leggen?quote:2:2 Dat is het Boek, waarin geen twijfel is, een leiding voor de Moettaqoens.
M.a.w. een boek dat geen fouten kent, en boven alles gaat. Is dat de betekenis?quote:de autoriteit zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ɑutoriˈtɛit, otori'tɛit] Verbuigingen: autoriteit|en (meerv.) 1) toestand dat mensen naar je luisteren door je positie en je kwaliteiten Voorbeeld: `autoriteit uitstralen`
Absoluut betekent dat het los moet gezien worden van alle andere dingen, het is het tegengestelde van relatief.
????quote:Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |