abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155965425
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 04:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
Is er iemand die wil verdedigen dat de Koran niet als bron gebruikt kan worden voor het vergoeilijken van haat, discriminatie, moord en doodslag?
Nee man je hebt gelijk, de Koran wil juist haat, discriminatie,moord en doodslag. Staat er vol mee :')
pi_155965775
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 06:37 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Nee man je hebt gelijk, de Koran wil juist haat, discriminatie,moord en doodslag. Staat er vol mee :')
Dat ook, ja. Dat is juist het probleem, weet je.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155965783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 01:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waarbij je huid telkens opnieuw aangroeit etc? Niet veel denk ik, als je er in geloofd. er is altijd wel iets ergers te bedenken trouwens. Maar dat is intens beangstigend als je er in gelooft ja.

Ziek he? Boeken waar dat in staat?
Katholiek hè, die doen niet aan boeken maar aan traditie. :P
pi_155965791
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 07:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Katholiek hè, die doen niet aan boeken maar aan traditie. :P
Prachtig geloof, je mag alles doen, ff biechten klaar.
pi_155966043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 07:56 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Prachtig geloof, je mag alles doen, ff biechten klaar.
Biechten aan een mens en het wordt vergeven. Vanavond weer zondigen :D
pi_155977712
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:26 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Biechten aan een mens en het wordt vergeven. Vanavond weer zondigen :D
Precies, maar er is wel het eeuwige hellevuur.
pi_155977844
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 04:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
Is er iemand die wil verdedigen dat de Koran niet als bron gebruikt kan worden voor het vergoeilijken van haat, discriminatie, moord en doodslag?
Nog steeds niemand?
pi_155979351
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nog steeds niemand?
Tuurlijk, de bijbel in het verleden ook hè. Er zijn zelfs nu nog christenen die de bijbel aangrijpen om homo's te discrimineren of abortusartsen te lynchen. Maar de scherpe kantjes zijn er vanaf door de 18e eeuwse verlichting. Die moet de islam nog krijgen.

Wat is je punt?
pi_155979549
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Tuurlijk, de bijbel in het verleden ook hè. Er zijn zelfs nu nog christenen die de bijbel aangrijpen om homo's te discrimineren of abortusartsen te lynchen. Maar de scherpe kantjes zijn er vanaf door de 18e eeuwse verlichting. Die moet de islam nog krijgen.

Wat is je punt?
Het gaat hier over de Koran en Islam. Ik deel met je dat voor de Bijbel in veel gevallen hetzelfde geldt. Maar het is niet hetzelfde. Dat heb ik al meermaals uitgelegd.

Je kunt de Bijbel naast je neer leggen en jezelf Christen noemen. Je kunt niet de Koran naast je neerleggen en jezelf Moslim noemen. Om de volgende reden;
quote:
Daar gaat het in een ander topic in de kern precies over, maar dan vanuit het koran perspectief.

Er is echter een verschil tussen een christen en een Moslim. Een christen kan in theorie De Bijbel verwerpen maar kan nog steeds Christen zijn.

Het Christendom is het geloof in Christus zijnde de boodschapper van God. De bijbel is niet het woord van God dat via Christus is verteld. De bijbel zegt nergens dat Christus de Bijbel heeft "geschreven".

De Bijbel is de verzameling "getuigenverklaringen" van anderen over het Leven van Christus. Men koppelt Christus daar aan Jezus. Christus zelf zegt niet dat de Bijbel zijn woord is, Christus zegt dat alleen indirect als je geloofd dat Christus de verpersoonlijking van God zelf is(dus god zoals hij zich op aarde begeeft).

Wanneer je gelooft dat Christus de zoon van God is, dan is de Bijbel niet per definitie het woord van God via Christus. Ds je kunt wel geloven in Christus als de zoon van god en de bijbel verwerpen.

Bij de Koran/islam/Mohammed ligt dat iets anders. De Koran is door Mohammed geschreven(hoewel hij analfabeet was), nadat het woord van God door de Engel Djibriel(Gabriel) aan Mohammed was geopenbaard. Mohammed is niet de zoon van God, maar de schrijver van God's woord met de Koran.

Derhalve kan je de Koran niet verwerpen en jezelf Moslim noemen, omdat het Moslim zijn onlosmakelijk is verbonden met de Koran. Je kan niet geloven in het woord van God zonder Mohammed en andersom en Moslim zijn. Het woord van God via Mohammed is absoluut stelt de Koran en schrijft het aan de brenger Mohammed toe.

De Christenen die wel letterlijk de bijbel aannemen als het woord van God en geloven dat Jezus de verpersoonlijking is van god Op aarde(ergo god zelf dus) dat zijn de christenen die men doorgaans de fundamentelere christenen noemt volgens mij.

Op die manier is een Moslim in wezen in principe altijd fundamentalistisch.

Snap je dat>?

[ Bericht 1% gewijzigd door HongKongPhoey op 11-09-2015 05:11:42 ]
pi_155979917
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:59 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het gaat hier over de Koran en Islam. Ik deel met je dat voor de Bijbel in veel gevallen hetzelfde geldt. Maar het is niet hetzelfde. Dat heb ik al meermaals uitgelegd.

Je kunt de Bijbel naast je neer leggen en jezelf Christen noemen. Je kunt niet de Koran naast je neerleggen en jezelf Moslim noemen. Om de volgende reden;

Daar gaat het in een ander topic in de kern precies over, maar dan vanuit het koran perspectief.

Er is echter een verschil tussen een christen en een Moslim. Een christen kan in theorie De Bijbel verwerpen maar kan nog steeds Christen zijn.

Het Christendom is het geloof in Christus zijnde de boodschapper van God. De bijbel is niet het woord van God dat via Christus is verteld. De bijbel zegt nergens dat Christus de Bijbel heeft "geschreven".

De Bijbel is de verzameling "getuigenverklaringen" van anderen over het Leven van Christus. Men koppelt Christus daar aan Jezus. Christus zelf zegt niet dat de Bijbel zijn woord is, Christus zegt dat alleen indirect als je geloofd dat Christus de verpersoonlijking van God zelf is(dus god zoals hij zich op aarde begeeft).

Wanneer je gelooft dat Christus de zoon van God is, dan is de Bijbel niet per definitie het woord van God via Christus. Ds je kunt wel geloven in Christus als de zoon van god en de bijbel verwerpen.

Bij de Koran/islam/Mohammed ligt dat iets anders. De Koran is door Mohammed geschreven(hoewel hij analfabeet was), nadat het woord van God door de Engel Djibriel(Gabriel) aan Mohammed was geopenbaard. Mohammed is niet de zoon van God, maar de schrijver van God's woord met de Koran.

Derhalve kan je de Koran niet verwerpen en jezelf Moslim noemen, omdat het Moslim zijn onlosmakelijk is verbonden met de Koran. Je kan niet geloven in het woord van God zonder Mohammed en andersom en Moslim zijn. Het woord van God via Mohammed is absoluut stelt de Koran en schrijft het aan de brenger Mohammed toe.

De Christenen die wel letterlijk de bijbel aannemen als het woord van God en geloven dat Jezus de verpersoonlijking is van god Op aarde(ergo god zelf dus) dat zijn de christenen die men doorgaans de fundamentelere christenen noemt volgens mij.

Snap je dat>?
Ik wel.
pi_155979983
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:13 schreef ATON het volgende:
Ik wel.
Dus dan deel je met mij dat
quote:
Derhalve kan je de Koran niet verwerpen en jezelf Moslim noemen,
pi_155980915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nog steeds niemand?
Ik
pi_155980943
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:40 schreef nitraat5 het volgende:
Ik
Ga je gang zou ik zeggen.
pi_155981166
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ga je gang zou ik zeggen.
? Oke..
pi_155981574
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:47 schreef nitraat5 het volgende:
? Oke..
Waar blijft je onderbouwing?
pi_155982728
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:00 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waar blijft je onderbouwing?
Je vroeg alleen wie het niet met jou eens was..
Begin jij maar met onderbouwen :)
pi_155982889
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:39 schreef nitraat5 het volgende:
Je vroeg alleen wie het niet met jou eens was..
Begin jij maar met onderbouwen :)
Je bent gewoon enkel hier dus om te trollen? Mijn onderbouwing zit overal in het topic, ook uit de openingspost kun je al veel halen. Dus aan onderbouwing geen gebrek hier. Lees het topic eens door anders. Of ga ergens anders lopen klieren.
pi_155983636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:15 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus dan deel je met mij dat

[..]

Yep.
pi_155984269
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:43 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je bent gewoon enkel hier dus om te trollen? Mijn onderbouwing zit overal in het topic, ook uit de openingspost kun je al veel halen. Dus aan onderbouwing geen gebrek hier. Lees het topic eens door anders. Of ga ergens anders lopen klieren.
Nee, ik ben niet hier om te trollen. Ik had geen zin om al dat gezeik van jou te lezen om eerlijk te zijn.

Heb toch een stukje globaal doorgenomen.
Je gebruikt vooral verzen waarin staat dat de moslims afstand moeten doen van de ongelovigen.. Is volgens mij niets mis mee. Daarnaast gebruik je bepaalde verzen, waarin wordt toegejuicht om ongelovigen met geweld (of dmv iets anders) te bestrijden. Wat mij ook niet vreemd lijkt, omdat het hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met oorlog. Je noemt ook vaak het hellevuur(met zijn straffen), dat het onmenselijk is etc etc. Waarmee niets mis mee is, volgens mij. Overtreders van de Nederlandse wet krijgen toch ook straffen? Waarom is dat niet onmenselijk of abnormaal?
Wat mij ook opviel is dat je beweert dat, vrouwen minder waardig zijn dan de mannen.

Daarnaast wat misschien niet relevant is, is dat je beweert dat de Koran bepaalde wetenschappelijke feiten heeft, wat ontkracht is, misschien kun je mij er een paar noemen dan weet ik ze ook gelijk.

Had het even snel doorgelezen waardoor ik sommige dingen misschien verkeerd heb begrepen, maar dit is een mooi begin om over te praten.
pi_155985184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:26 schreef nitraat5 het volgende:
Nee, ik ben niet hier om te trollen. Ik had geen zin om al dat gezeik van jou te lezen om eerlijk te zijn.
Ok, gezeik, tsja.

quote:
Je gebruikt vooral verzen waarin staat dat de moslims afstand moeten doen van de ongelovigen.. Is volgens mij niets mis mee. Daarnaast gebruik je bepaalde verzen, waarin wordt toegejuicht om ongelovigen met geweld (of dmv iets anders) te bestrijden. Wat mij ook niet vreemd lijkt, omdat het hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met oorlog
Ik heb al meerder keren aangehaald waar de Koran een ieder die ongelovig is als de vijand bestempeld. Oorlog of niet is niet context waarin het staat. De Koran roept juist oorlog af over ongelovigen.

quote:
Je noemt ook vaak het hellevuur(met zijn straffen), dat het onmenselijk is etc etc. Waarmee niets mis mee is, volgens mij.
Waar mee is niets mis? met dat hellevuur en straffen van anders of niet gelovigen? Of het onmenselijk vinden?

quote:
Overtreders van de Nederlandse wet krijgen toch ook straffen?
Eeuwig branden in de hel is een vergelijkbare straf met een gevangenisstraf van maximaal 16 jaar?

En dan nog eens iemand straffen die het enige te verwijten is dat die persoon niet geloofd in een volslagen ongrijpbaar wezen waar 0,0 hard bewijs is? Met andere woorden jij noemt het rechtvaardig om iemand eeuwig te laten branden omdat deze zn verstand verkiest boven ongelooflijke naiviteit>?

quote:
Wat mij ook opviel is dat je beweert dat, vrouwen minder waardig zijn dan de mannen.
Ik beweer dat niet, dat is wat er staat in de Koran. 1 mannelijke getuige is gelijk aan twee vrouwelijke getuigen!!!

Ik sta daar absoluut niet achter(hoewel ze soms wel erg dom kunnen lullen dat wel)
:p
quote:
Daarnaast wat misschien niet relevant is, is dat je beweert dat de Koran bepaalde wetenschappelijke feiten heeft,
Beweer ik dat de Koran op wetenschappelijke feiten is gebaseerd? Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

quote:
wat ontkracht is, misschien kun je mij er een paar noemen dan weet ik ze ook gelijk.
huh? Ik kan je nu niet meer volgen.

quote:

Had het even snel doorgelezen waardoor ik sommige dingen misschien verkeerd heb begrepen, maar dit is een mooi begin om over te praten.
Maar ik dacht dat het hier over zou gaan?
quote:
pi_155986127
quote:

[..]

Snap je dat>?
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen. Ik ken ook een paar radicalen die dat niet doen. Ik weet dat koerdische, jordaanse en saudische militairen hun leven wagen tegen isis. Allemaal vrome moslims.

Wat is je punt?
pi_155990648
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen
Kijk daar zit het hem dus. Doen ze dat echt? Of zegt men het alleen? Of heeft men geen idee wat er in staat? De Koran zegt dat de Koran een volmaakt boek {daaraan is geen twijfel[/quote] staat er zelfs bij, de autoriteit van de Koran is absoluut zegt de Koran. Dus je kunt niet een deel naast je neerleggen. Volgens de Koran ben je geen (goed) Moslim dan.

Hoe kun je ook zeggen dat je Moslim bent en niet de Koran erkennen? Als de Koran zegt dat hij absolute autoriteit heeft en volmaakt is. Je leest het, en ziet dingen er in staan waar je het niet mee eens bent, en daardoor naast je neerlegt. Wat zeg je dan? Dat de Koran niet absolute autoriteit heeft? En niet volmaakt is? Dat is een gevolg er van toch?

Hoe kun je Moslim zijn als je niet de Koran erkent?

Dus men is of zichzelf Moslim aan het noemen, of men doet het anders voorkomen dan men is. Zeg jij het maar.
pi_155990831
Ok, anders even de volgende stelling/vraag.

De vijf zuilen van Islam:

quote:
De geloofsbelijdenis (sjahada)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
Het vasten tijdens ramadan (saum/sawm of siyam)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj)
quote:
أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً رَسـولُ الله
In getranslitereerd Arabisch luidt deze:

ʾasjhadoe ʾan lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa asjhadoe anna moeḥammadan rasōēloe-llāhi, Geluidsfragment uitspraak (info / uitleg).
Nederlandse vertaling:

"Ik getuig dat (er) geen godheid is (dan) alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."[1]
Het "ik getuig dat..." wordt vaak weggelaten:

لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَمُحَمّـد رَسـولُ الله
lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa moeḥammadoen rasōēloe-llāhi
"(er) is geen godheid (dan) alleen God en Mohammed is de gezant van God."
De koran
002.002 Thalika alkitabu la rayba feehi hudan lilmuttaqeena

quote:
2:2 Dat is het Boek, waarin geen twijfel is, een leiding voor de Moettaqoens.
quote:
De autoriteit van de Koran is absoluut. Het wordt gezien als het Woord van God. De Koran wordt echter wel geïnterpreteerd. Dit kan een dynamische interpretatie zijn die met de omstandigheden verandert.[3]
Moet elke Moslim hieraan voldoen binnen Islam??

Kun je Moslim zijn als je daar niet aan voldoet?

quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 22:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen.
Zegt men dat? Of doet men dat? Kan je Moslim zijn als je dat doet?

quote:
De autoriteit van de Koran is absoluut. Het wordt gezien als het Woord van God. De Koran wordt echter wel geïnterpreteerd. Dit kan een dynamische interpretatie zijn die met de omstandigheden verandert.[3]
quote:
2:2 Dat is het Boek, waarin geen twijfel is, een leiding voor de Moettaqoens.
Geen twijfel? Mag een Moslim twijfelen aan de volmaaktheid van de Koran? Mag een Moslim de autoriteit van de koran naast zich neerleggen door passages naast zich neer te leggen?

Het is een volmaakt boek, met absolute autoriteit!!!

quote:
de autoriteit zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ɑutoriˈtɛit, otori'tɛit] Verbuigingen: autoriteit|en (meerv.) 1) toestand dat mensen naar je luisteren door je positie en je kwaliteiten Voorbeeld: `autoriteit uitstralen`

Absoluut betekent dat het los moet gezien worden van alle andere dingen, het is het tegengestelde van relatief.
M.a.w. een boek dat geen fouten kent, en boven alles gaat. Is dat de betekenis?

Niet een interpretatie, maar de betekenis.

Hoe kun je daarbinnen

quote:
Ik ken een heleboel moslims die de geweldspassages in de koran naast zich neerleggen.
????

Dus of men liegt tegen je volgens de basis van Islam, of men is geen Moslim volgens de basis van Islam, toch?

Want je kunt volgens de basis van Islam(en zonder deze basis kun je jezelf niet terecht moslim noemen) niet het verhaal zonder gevolgen naast je neerleggen! Het is absoluut en volmaakt. Dus een deel naast je neerleggen is niet de volmaakte Koran erkennen, en ook geef je de Koran dan geen absolute autoriteit.

Moet je de Moslim dan geloven die dat zegt? Of eens goed nadenken over het feit of die Moslim wel Moslim is als hij.zij dat zegt?

Je kunt ook klakkeloos aannemen dat de Islam "vrede" betekent als men dat zegt. En denken, "o, dan is er dus niks aan de hand, vrede is goed dus het zal wel goed komen". Is het niet erg naief om dat klakkeloos aan te nemen?

Misschien moet je er eens bij stilstaan wat die "vrede" dan inhoudt binnen Islam en de Koran. Misschien is het wel een totaal andere vorm van "vrede" als de vorm van vrede die jij voor ogen had?

Wanneer iemand zegt Moslim te zijn dan moet je eigenlijk alles binnen de context van de koran en Islam zien. Daar moet je als Moslim aan voldoen om Moslim te zijn namelijk.

En dan zie je dat de betekenis die jij geeft aan "geloofwaardigheid" vanuit menselijk perspectief niet opgaat bij iemand die van dat wat het Moslim zijn inhoudt niet zelf mag denken of beslissen eigenlijk. De mens is ondergeschikt aan de Koran in het Moslim zijn.

Dus je rekent een peer af op het appel zijn.

Snap je wat ik bedoel?

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 11-09-2015 04:58:49 ]
pi_155990841

Kijk anders een deze video. En luister met name naar Okay Pala(en niet naar van de Ven, die is een beetje de weg kwijt).

Okay Pala geeft duidelijk weer hoe Islam niet verenigbaar is met nederland.

het komt neer op dat moslims gewoon gelukkig willen zijn. Als je daar stopt met denken, dan denk je misschien, o er is niks aan de hand. Maar als je verder luistert dan komt er naar boven wanneer die Moslim volgens Islam dan gelukkig is.

En dan kom je tot de conclusie dat een moslim eigenlijk helemaal niet gelukkig kan zijn in een land als nederland, maar naar geluk toeleeft in nederland omdat Nederland de ruimte geeft om de moslim Nederland te laten vormen naar het land waar men wek gelukkig is vanuit de islam.

En dat is een heel ander nederland dan het Nederland dat jij voor ogen hebt denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')