Onzin, als ik het voor het zeggen had, had ik je allang gedwongen bekeerd en je bezittingen van je afgepakt. Je hebt geluk dat ik niet de wetten van de Islam kan uitvoeren, maar juich niet te vroeg, jij tijd komt nog wel, ik ben dan ook in contact met jouw moslim 'collega's',quote:Op woensdag 9 september 2015 21:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Volgens deze redenering zijn er ook bijna geen echte christenen. Want welke christen geeft alles weg wat hij bezit?
De meeste gelovigen (ook moslims) hebben het geloof van hun ouders met de paplepel binnengekregen. Mijn collegamoslima's geven mij gewoon een hand.
Dat was 5 eeuwen terug wel anders, toch? We weten toch dondersgoed wat de ware aard van religie is? Waar het toe in staat is?quote:Op woensdag 9 september 2015 21:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Volgens deze redenering zijn er ook bijna geen echte christenen. Want welke christen geeft alles weg wat hij bezit?
Ik vind het niet heel waarschijnlijk, nee. In dat onderzoek waaraan ik eerder refereerde staat dat 80 tot 90% van de moslims democratie en godsdienstvrijheid een groot goed vinden.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kan je vinden, maar ik onderbouw het met dat wat de essentie is van het Moslim zijn. Het kan niet zijn dat mijn wantrouwen terecht is?
Hersenspoelen?quote:Op woensdag 9 september 2015 21:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De meeste gelovigen (ook moslims) hebben het geloof van hun ouders met de paplepel binnengekregen
Misschien, maar misschien ben juist wel erg realistisch.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:59 schreef Triggershot het volgende:
Toch wel paranoïde Islamofobie van ongekende niveau.
Hehe.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, vragen aan een Arabier wil je 'Sharia' is hetzelfde als aan een Nederlander vragen wil je 'wetgeving'.
In de Arabische wereld spreek je over Joodse, Christelijke en Islamitische Sharia bijvoorbeeld.
Inderdaad, het geeft aan dat Islamitische moraliteit een belangrijk rol speelt, maar verder zegt het vrij weinig over wat die moraliteit zou inhouden en in hoeverre men het zou willen invoeren, als ze daar al de Islamitische moraliteit mee bedoelen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hehe.In dat geval slaat de hele enquete nergens op. Tenzij men het ziet als een onderzoek naar de steun voor anarchisme.
Een groot goed, Maar de visie van de koran prevaleert.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:02 schreef Terra-jin het volgende:
Ik vind het niet heel waarschijnlijk, nee. In dat onderzoek waaraan ik eerder refereerde staat dat 80 tot 90% van de moslims democratie en godsdienstvrijheid een groot goed vinden.
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat er in de essentie van het Moslim zijn volgens de koran(de absolute essentie) geen ruimte is om iets boven de absolute authoriteit te stellen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:02 schreef Terra-jin het volgende:
Jij zegt nu dat ze allemaal liegen en dat ze stiekem democratie haten. Ik denk dat dat wel meevalt.
En andere groeperingen dan? Atheisten, andersgelovigen, etc?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:02 schreef Terra-jin het volgende:
Daarentegen schrik ik wel van de andere bevindingen in het rapport. Homofobie is een groot probleem in de islamitische wereld.
Waarom zou de Koran iets positiefs over de ongelovigen willen vertellen?quote:Op woensdag 9 september 2015 20:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
Of bedoeld de Koran er mee dat je juist iedereen die de Koran niet volgt al vijand moet zien maar moet respecteren? Kun je dat zo interpreteren?
Interpreteer het eens op een manier die positief is voor "ongelovigen"!!!
Doe het eens. Zeg eens dat ik het verkeerd heb als ik stel "Volgens de Koran moet je als Moslim ieder die niet de Koran volgt haten. Leg mij maar uit dat dat er niet staat.
Tjesis neequote:Op woensdag 9 september 2015 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin, als ik het voor het zeggen had, had ik je allang gedwongen bekeerd en je bezittingen van je afgepakt. Je hebt geluk dat ik niet de wetten van de Islam kan uitvoeren, maar juich niet te vroeg, jij tijd komt nog wel, ik ben dan ook in contact met jouw moslim 'collega's',
Inderdaad, ik ook.quote:
Je kent mijn collega's duidelijk niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook niet een ietsiepietsie angst hiervoor?
Nou ja, tot voor kort dacht ik dat de gemiddelde moslim wel gewoon prima mee te leven viel, maar dat is na dit topic en de thesis van de TS wel allemaal flink bijgesteld natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Je kent mijn collega's duidelijk niet.
Hoe wil de dat in je eentje doen?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:01 schreef Triggershot het volgende:
Onzin, als ik het voor het zeggen had, had ik je allang gedwongen bekeerd en je bezittingen van je afgepakt. Je hebt geluk dat ik niet de wetten van de Islam kan uitvoeren, maar juich niet te vroeg, jij tijd komt nog wel, ik ben dan ook in contact met jouw moslim 'collega's',
Wat nou als ze nog beter hun best hadden gedaan? Je nog banger hadden gemaakt?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:36 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Inderdaad, ik ook.mijn ouders hebben mij gehersenspoeld
Is er iets ergers dan eeuwig branden in de hel dan?quote:Op woensdag 9 september 2015 23:04 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wat nou als ze nog beter hun best hadden gedaan? Je nog banger hadden gemaakt?
Waarbij je huid telkens opnieuw aangroeit etc? Niet veel denk ik, als je er in geloofd. er is altijd wel iets ergers te bedenken trouwens. Maar dat is intens beangstigend als je er in gelooft ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 00:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Is er iets ergers dan eeuwig branden in de hel dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |