abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155960074
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Volgens deze redenering zijn er ook bijna geen echte christenen. Want welke christen geeft alles weg wat hij bezit?

De meeste gelovigen (ook moslims) hebben het geloof van hun ouders met de paplepel binnengekregen. Mijn collegamoslima's geven mij gewoon een hand.
Onzin, als ik het voor het zeggen had, had ik je allang gedwongen bekeerd en je bezittingen van je afgepakt. Je hebt geluk dat ik niet de wetten van de Islam kan uitvoeren, maar juich niet te vroeg, jij tijd komt nog wel, ik ben dan ook in contact met jouw moslim 'collega's',
pi_155960091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Volgens deze redenering zijn er ook bijna geen echte christenen. Want welke christen geeft alles weg wat hij bezit?
Dat was 5 eeuwen terug wel anders, toch? We weten toch dondersgoed wat de ware aard van religie is? Waar het toe in staat is?

Is dat bij Islam anders? Islam eist overal ter wereld steeds meer ruimte, is dat hoe religie zich integreert? Of lijkt het zich juist te segregeren?
pi_155960101
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kan je vinden, maar ik onderbouw het met dat wat de essentie is van het Moslim zijn. Het kan niet zijn dat mijn wantrouwen terecht is?
Ik vind het niet heel waarschijnlijk, nee. In dat onderzoek waaraan ik eerder refereerde staat dat 80 tot 90% van de moslims democratie en godsdienstvrijheid een groot goed vinden.

Jij zegt nu dat ze allemaal liegen en dat ze stiekem democratie haten. Ik denk dat dat wel meevalt.

Daarentegen schrik ik wel van de andere bevindingen in het rapport. Homofobie is een groot probleem in de islamitische wereld.
pi_155960118
quote:
De meeste gelovigen (ook moslims) hebben het geloof van hun ouders met de paplepel binnengekregen
Hersenspoelen?
pi_155960134
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:59 schreef Triggershot het volgende:
Toch wel paranoïde Islamofobie van ongekende niveau.
Misschien, maar misschien ben juist wel erg realistisch.
pi_155960322
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, vragen aan een Arabier wil je 'Sharia' is hetzelfde als aan een Nederlander vragen wil je 'wetgeving'.
In de Arabische wereld spreek je over Joodse, Christelijke en Islamitische Sharia bijvoorbeeld.
Hehe. :) In dat geval slaat de hele enquete nergens op. Tenzij men het ziet als een onderzoek naar de steun voor anarchisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155960455
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hehe. :) In dat geval slaat de hele enquete nergens op. Tenzij men het ziet als een onderzoek naar de steun voor anarchisme.
Inderdaad, het geeft aan dat Islamitische moraliteit een belangrijk rol speelt, maar verder zegt het vrij weinig over wat die moraliteit zou inhouden en in hoeverre men het zou willen invoeren, als ze daar al de Islamitische moraliteit mee bedoelen.
pi_155960641
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:02 schreef Terra-jin het volgende:
Ik vind het niet heel waarschijnlijk, nee. In dat onderzoek waaraan ik eerder refereerde staat dat 80 tot 90% van de moslims democratie en godsdienstvrijheid een groot goed vinden.
Een groot goed, Maar de visie van de koran prevaleert.
pi_155960706
quote:

Jij zegt nu dat ze allemaal liegen en dat ze stiekem democratie haten. Ik denk dat dat wel meevalt.

Waar zeg ik dat? Ik zeg dat er in de essentie van het Moslim zijn volgens de koran(de absolute essentie) geen ruimte is om iets boven de absolute authoriteit te stellen.

Dat is toch simpel vast te stellen?

Wat ik vind is niet relevant, voor de Moslim is enkel de koran relevant.
pi_155960750
quote:
Daarentegen schrik ik wel van de andere bevindingen in het rapport. Homofobie is een groot probleem in de islamitische wereld.
En andere groeperingen dan? Atheisten, andersgelovigen, etc?
pi_155960824
Ik zie hier trouwens flink verontrustende data, iig voor de eerste twee regionen:

Dit zijn de percentages van de sharia voorstanders die de benoemde maatregelen voorstaan. Het is daarom relevant om ook ff de percentages sharia voorstanders te laten zien. Dat percentage maal het percentage dat vóór het executeren van afvalligen is, is het percentage van de totale bevolking dat daar vóór is.

[ Bericht 21% gewijzigd door Terra-jin op 09-09-2015 22:27:14 ]
pi_155961110
Waar is de rest van europa?
pi_155961215
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

Of bedoeld de Koran er mee dat je juist iedereen die de Koran niet volgt al vijand moet zien maar moet respecteren? Kun je dat zo interpreteren?

Interpreteer het eens op een manier die positief is voor "ongelovigen"!!!

Doe het eens. Zeg eens dat ik het verkeerd heb als ik stel "Volgens de Koran moet je als Moslim ieder die niet de Koran volgt haten. Leg mij maar uit dat dat er niet staat.
Waarom zou de Koran iets positiefs over de ongelovigen willen vertellen?
pi_155961236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onzin, als ik het voor het zeggen had, had ik je allang gedwongen bekeerd en je bezittingen van je afgepakt. Je hebt geluk dat ik niet de wetten van de Islam kan uitvoeren, maar juich niet te vroeg, jij tijd komt nog wel, ik ben dan ook in contact met jouw moslim 'collega's',
Tjesis nee
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155961269
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Tjesis nee
Ook niet een ietsiepietsie angst hiervoor?
pi_155961293
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hersenspoelen?
Inderdaad, ik ook. :P mijn ouders hebben mij gehersenspoeld, daarom ben ik nu ook een radicale atheist.
pi_155961333
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook niet een ietsiepietsie angst hiervoor?
Je kent mijn collega's duidelijk niet.
pi_155961374
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Je kent mijn collega's duidelijk niet.
Nou ja, tot voor kort dacht ik dat de gemiddelde moslim wel gewoon prima mee te leven viel, maar dat is na dit topic en de thesis van de TS wel allemaal flink bijgesteld natuurlijk.
pi_155961535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:01 schreef Triggershot het volgende:
Hoe wil de dat in je eentje doen?

Hoe ik denk dat het wel kan?

De beste manier is op de volgende manier.

Moslims houden zich rustig, men leeft deels mee met het land(maar prive houdt men zich grotendeels gescheiden van die Haramlapjes). Men concentreert zich meer en meer in dezelfde gebieden.

Het mooie van onze democratie is dat men met genoeg steun een politieke partij kan oprichten daie een dusdanig grote meerderheid heeft zodat deze partij wetten kan wijzigen.

Ondertussen blijft(de intelligentere) men rustig meedoen. Maar men gaat wel meer en meer het draagvlak voor de Islam testen, doormiddel van de huidige democratie steeds meer ruimte te laten geven.

Het moemnt dat er genoeg steun is kan men de partij oprichten en de grootste partij worden, en dan gaat alles veranderen.

Zo hol je de (naieve) demovratie uit van binnen namelijk. Zo geeft deze democratie een ieder de ruimte om de democratie democratisch om zeep te helpen.

En ga niet zeggen dat dit soort dingen niet gebeuren, het zou niet de eerste keer zijn.

Er zijn wel voorbeelden van landen die voorheen niet Islamitisch waren en nu het wel zijn, of op het punt staan het te worden.

Je kunt er voor vechten, maar simpeler is het van binnen uit te hollen.

Paranoide? Misschien. Misschien ook wel niet, misschien wel juist heel realistisch. De mogelijkheid is er heel eenvoudig.

Maar hoop dat ik geen gelijk krijg/heb hoor!!
pi_155962028
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:36 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Inderdaad, ik ook. :P mijn ouders hebben mij gehersenspoeld
Wat nou als ze nog beter hun best hadden gedaan? Je nog banger hadden gemaakt?
pi_155962276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:33 schreef Terra-jin het volgende:
Staat er niet bij.
Vraag me af waarom niet, ben benieuwd naar die cijfers
pi_155963970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:04 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat nou als ze nog beter hun best hadden gedaan? Je nog banger hadden gemaakt?
Is er iets ergers dan eeuwig branden in de hel dan?
pi_155964651
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Is er iets ergers dan eeuwig branden in de hel dan?
Waarbij je huid telkens opnieuw aangroeit etc? Niet veel denk ik, als je er in geloofd. er is altijd wel iets ergers te bedenken trouwens. Maar dat is intens beangstigend als je er in gelooft ja.

Ziek he? Boeken waar dat in staat?
pi_155965277
Is er iemand die wil verdedigen dat de Koran niet als bron gebruikt kan worden voor het vergoeilijken van haat, discriminatie, moord en doodslag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')