abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 september 2015 @ 20:54:55 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156228147
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:40 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Thanks!! Daar kan ik al een stuk meer mee! Ik zie dat Virgin Vapor heel veel smaken heeft, veel die me ook aantrekkelijk lijken.. ¤8 per 10ml vind ik alleen best veel, gezien ik eerst altijd ¤3 per 10 ml betaalde.. Is het ook zo dat 100% VG liquids langer meegaan, of helemaal niet?
Je gaat dan ook van Chinese sapjes naar premium spul, en dat kost idd wat meer..

En nee, VG gaat niet langer mee als PG. Sterker nog; VG sappies zijn vaak, zoals ik al zei 'premium' en 'helaas' daarom ook vaak lekkerder.. en dus ga je meer lurken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156228240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:40 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Thanks!! Daar kan ik al een stuk meer mee! Ik zie dat Virgin Vapor heel veel smaken heeft, veel die me ook aantrekkelijk lijken.. ¤8 per 10ml vind ik alleen best veel, gezien ik eerst altijd ¤3 per 10 ml betaalde.. Is het ook zo dat 100% VG liquids langer meegaan, of helemaal niet?
ja, die zijn een stuk duurder.
of vg langer of korter meegaat dan een pg/vg mix, weet ik niet. volgens mij niet.
boeit me ook niet zo veel.
ik mix mijn eigen liquids met base, die ik met liters tegelijk koop voor een paar tientjes, en natuurlijke extracten als smaakstof.
50ml voor nog geen 2 euro :')
doe ik eigenlijk niet veel anders dan virgin vapor :D
pi_156243161
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:58 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ja, die zijn een stuk duurder.
of vg langer of korter meegaat dan een pg/vg mix, weet ik niet. volgens mij niet.
boeit me ook niet zo veel.
ik mix mijn eigen liquids met base, die ik met liters tegelijk koop voor een paar tientjes, en natuurlijke extracten als smaakstof.
50ml voor nog geen 2 euro :')
doe ik eigenlijk niet veel anders dan virgin vapor :D
Dat is wel heel erg chill ja, als je het kan! Ikzelf zou géén idee hebben waar te beginnen en hoe het allemaal werkt haha..
pi_156255815
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:58 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ja, die zijn een stuk duurder.
of vg langer of korter meegaat dan een pg/vg mix, weet ik niet. volgens mij niet.
boeit me ook niet zo veel.
ik mix mijn eigen liquids met base, die ik met liters tegelijk koop voor een paar tientjes, en natuurlijke extracten als smaakstof.
50ml voor nog geen 2 euro :')
doe ik eigenlijk niet veel anders dan virgin vapor :D
Hoe weet je of die lick-aroma's geschikt zijn voor het verdampen en inademen? (of zeg ik nu iets heel raars? :P) Lijkt mij dat niet elk aroma geschikt is voor een e-liquid
pi_156258393
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:50 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg chill ja, als je het kan! Ikzelf zou géén idee hebben waar te beginnen en hoe het allemaal werkt haha..
ik beschouw mezelf ook geen meestermenger, hoor.
ik hou het heel basic met gewoon enkelvoudige smaken, met soms eens een experimentje met 2, 3 of 4 smaakjes door elkaar.
soms pakt dat goed uit, een andere keer is het minder.

je base is je basis. welke verhouding pg/vg en de nicotine sterkte.
daarna zijn er talloze merken met smaakstoffen. zowel kunstmatige als natuurlijke, alsook concentraten van grote, premium merken.
o.a. the flavor apprentice/the perfumers apprentice, pinkspot voor concentraten en ik gebruik de natuurlijke extracten van lick.

zorg wel dat ze wateroplosbaar zijn (vg, pg of alcohol), en niet op basis van olie.

daarna is het mixen en proeven, totdat je iets hebt wat voor jou acceptabel is.
een weekje laten staan kan wonderen doen voor de smaakontwikkeling.


quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:51 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hoe weet je of die lick-aroma's geschikt zijn voor het verdampen en inademen? (of zeg ik nu iets heel raars? :P) Lijkt mij dat niet elk aroma geschikt is voor een e-liquid
virgin vapor gebruikt ook soortgelijke extracten voor hun organische liquid lijn.
dit zijn o.a.vruchten, kruiden en specerijen, die een tijdje op alcohol hebben staan te trekken.

voor hun absolute virgin lijn gebruiken ze smaakstoffen, die ze met stoomextractie verkrijgen.
dit is een soort van distillatie proces, waarbij ze met stoom smaak onttrekken aan o.a. bovengenoemde smaakgevers.
hier zit geen alcohol in.

ik bedoel; als zij het zo doen, kan ik het ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door marc0871 op 20-09-2015 22:56:50 ]
pi_156299091
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:52 schreef KNAK het volgende:
Waar die Capella besteld??

Aardbeien is wel lekker, tegens de enige die ik geprobeerd heb ( wegens niet weten welke lekker is, vandaag de interesse in waar besteld ;) )
Hoelang heb jij vanilla custard V2 laten steepen? net wat sapjes gemaakt maar kan niet wachten om het te proberen, wil aan de andere kant ook niet verspillen :P
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:45:29 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156299397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:33 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hoelang heb jij vanilla custard V2 laten steepen? net wat sapjes gemaakt maar kan niet wachten om het te proberen, wil aan de andere kant ook niet verspillen :P
gooi je je tank toch gewoon halfvol om te proberen? Of heb je maar een minibeetje gemaakt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156299637
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

gooi je je tank toch gewoon halfvol om te proberen? Of heb je maar een minibeetje gemaakt?
10mL, ik laat het sowieso wel een dag staan.
Heb gelezen dat je een custard liquid makkelijk 3 weken kan laten steepen?
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:04:45 #159
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156300016
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:33 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hoelang heb jij vanilla custard V2 laten steepen? net wat sapjes gemaakt maar kan niet wachten om het te proberen, wil aan de andere kant ook niet verspillen :P
Hij staat nog steeds in een 100ml potje, en proef er elke week van. Ik heb nu iets van 700ml DIY gemaakte liquid. Denk zo'n 25 verschillende smaken. Op deze wijze steept het zonder dat ik ongeduldig hoef te zijn ;) genoeg ander spul om van te snoepen. Zo heb ik nog 50ml Happy Ending, m'n favo wat betreft vanilla-achtig spul, gemaakt in juni. Heerlijk smaakje ! Sommige sapjes zijn wel iets beter na 3 a 4 maanden, maar dat is echt niet bij alles. Moet wel zeggen dat ik alles eerst in een yogurtmachine knal, om vervolgens de melkopschuimer er in te steken. Het luchten en schudden tussendoor doe ik alleen als ik wil proeven, dat structureel elke dag doen heb ik geen zin in/tijd voor......want meer dan 100 flesjes :')

Ik vind trouwens - raar maar waar - TPA deluxe french vanilla beter dan Capella
Ik heb weer wat eppies bestelde o.a. TJuice en Capella, o.a. Simply Vanilla van Capella,.. En zo blijf ik meer ontdekken :)
Mai pben rai~!
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:11:46 #160
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156300245
Zomaar tip tussendoor; Thug juice van mt baker. Voor diegene die zoet en menthol lekker vinden
Echt super spul!!!
Mai pben rai~!
pi_156300724
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:51 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hoe weet je of die lick-aroma's geschikt zijn voor het verdampen en inademen? (of zeg ik nu iets heel raars? :P) Lijkt mij dat niet elk aroma geschikt is voor een e-liquid
sommige (smaak)stoffen zijn inderdaad alles behalve geschikt om te dempen, maar op de productpagina's staat ' U kan de LICK-aroma’s ook volledig volgens uw fantasie en creativiteit in culinaire bereidingen gebruiken zoals desserts, gebakjes, yoghurts, enz. ', wat suggereert dat het geschikt is om te bakken. toch zou ik het wel eerst even navragen bij de webshop of leverancier :P er kunnen bv ook stoffen in zitten die wel geschikt zijn om te bakken, maar niet om te dampen...
..///
pi_156301413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:33 schreef wipes66 het volgende:

[..]

sommige (smaak)stoffen zijn inderdaad alles behalve geschikt om te dempen, maar op de productpagina's staat ' U kan de LICK-aroma’s ook volledig volgens uw fantasie en creativiteit in culinaire bereidingen gebruiken zoals desserts, gebakjes, yoghurts, enz. ', wat suggereert dat het geschikt is om te bakken. toch zou ik het wel eerst even navragen bij de webshop of leverancier :P er kunnen bv ook stoffen in zitten die wel geschikt zijn om te bakken, maar niet om te dampen...
kan zomaar.
en een goed punt. heb ik zelf ook aan gedacht.
maar ik heb meer vertrouwen in een 100% natuurlijk product, dan in een met synthetische stoffen op smaak gebracht product.
en die gebruik ik soms ook.

vergeet ook niet dat alle smaakstoffen in e liquids eigenlijk voor consumptie bedoeld zijn, en niet voor inhalatie.
met dat in het achterhoofd was de keuze voor een natuurlijker product snel gemaakt.
pi_156301864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:10 schreef marc0871 het volgende:

[..]

kan zomaar.
en een goed punt. heb ik zelf ook aan gedacht.
maar ik heb meer vertrouwen in een 100% natuurlijk product, dan in een met synthetische stoffen op smaak gebracht product.
en die gebruik ik soms ook.

vergeet ook niet dat alle smaakstoffen in e liquids eigenlijk voor consumptie bedoeld zijn, en niet voor inhalatie.
met dat in het achterhoofd was de keuze voor een natuurlijker product snel gemaakt.
Zeker, het is ook maar hopen dat in sommige van onze sapjes geen raar spul zit.
Daarom kwam het ook in mij op om het te vragen :) Better be not toxic
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2015 @ 19:46:55 #164
230491 Zith
pls tip
pi_156303758



I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156304388
quote:
je wil het soms ook gewoon echt niet weten, hè ;( .
en te bedenken dat die stoffen ook gewoon in echt fruit zitten.
net als die e-nummers waar iedereen zo over valt.
een hoop zijn gewoon aanwezig in je verse groente en fruit.
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:28:55 #166
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156307024
Was in gesprek vandaag met een PhD student over dampen

Enige wat ik moest doen was sciencedirect lezen zei ze

http://www.sciencedirect.(...)2d61e94&searchtype=a

Hoop negatief gebeuren
Mai pben rai~!
pi_156309577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef KNAK het volgende:
Was in gesprek vandaag met een PhD student over dampen

Enige wat ik moest doen was sciencedirect lezen zei ze

was het maar zo eenvoudig :P

overigens is dit wel grappig om te lezen:

quote:
Gender differences in use and expectancies of e-cigarettes: Online survey results

Results

We found gender differences in type of e-cigarette used, flavors used, nicotine dosage, source of information about e-cigarettes, place of purchase, and use of e-cigarettes where smoking is prohibited. In addition, males were more likely to report initiating e-cigarette use to quit smoking due to health concerns, whereas females were more likely to report initiation based on recommendations from family and friends. Males reported higher attributions for maintenance of e-cigarette use related to positive reinforcement (enjoyment), whereas females reported higher negative reinforcement attributions (stress reduction or mood management). Males reported more positive expectancies about e-cigarettes, including taste, social facilitation, and energy, whereas women rated e-cigarettes higher for weight control. Males also reported greater addiction-related e-cigarette expectancy than females.

Conclusions

Many of the gender differences with e-cigarettes parallel those previously found with traditional cigarette smoking. Although effect sizes associated with these differences were small, the results may help advance research and intervention development with respect to e-cigarette initiation, maintenance and cessation.

http://www.sciencedirect.(...)ii/S0306460315300174


[ Bericht 27% gewijzigd door wipes66 op 23-09-2015 15:30:59 ]
..///
pi_156341961
Zijn er meer mensen waarvan de huid verslechterd na het overstappen op elektrisch roken? Ik lees namelijk alleen het tegenovergestelde, maar bij mij lijkt het wel het geval te zijn.. Denk alleen eerder dat het een andere oorzaak heeft, maar misschien hebben mensen dezelfde ervaringen?
pi_156343033
Ik kan niet zeggen dat mijn huid verslechterd is na overgestapt te zijn op het dampen maar ik kan ook niet zeggen dat het verbeterd is.
Net als dat ik meer longinhoud zou hebben moeten krijgen waar ik tot nog toe ook niet echt wat van gemerkt heb net als met de conditie die nog net zo slecht is als anderhalf jaar geleden.
Het is in ieder geval niet slechter geworden wat misschien wel gebeurd zou zijn als ik was blijven roken in combinatie met andere lichamelijke dingetjes.
pi_156344363
van een grauwe, uitgezakte kop, naar een strakker gezicht waar weer een beetje kleur aan zit, kan ik toch wel een verbetering noemen.

de long inhoud zal niet vergroten, maar de capaciteit om zuurstof door te geven zal wel verbeteren.
qua conditie, die ik nog steeds niet best vind; ik kan een zware lichamelijke activiteit langer volhouden en ik herstel er sneller van.
lijkt mij alleen al winst.
pi_156348988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:36 schreef Sorella het volgende:
Ik kan niet zeggen dat mijn huid verslechterd is na overgestapt te zijn op het dampen maar ik kan ook niet zeggen dat het verbeterd is.
toen ik was overgestapt begon ik ook veel meer water te drinken (ipv koffie) en ik eet nu ook veel meer fruit. alles bij elkaar heeft toch wel de conditie van mijn huid verbeterd :P als je smaakpapillen weer werken is het ook wat makkelijker om gezonder te leven vind ik .
..///
pi_156349570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:13 schreef wipes66 het volgende:

[..]

als je smaakpapillen weer werken is het ook wat makkelijker om gezonder te leven vind ik .
Jammer genoeg ben ik altijd semi-verkouden ;(
Ik had gehoopt dat dat weg zou gaan maar niet dus en waar het aan ligt geen idee artsen kunnen niets vinden.
  zondag 27 september 2015 @ 01:43:59 #173
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156413859
Heb de laatste dagen meerdere builds met nikkel geprobeerd in lemo2 en bij allen het gevoel dat ik niet het uiterste van wat mogelijk is benut.

Uiteindelijk 28g kanthal gepakt, twisted, 8 wraps/0.7ohm wat maar net aan door de gaatjes van de posts heen kon (vastzetten om de schroeven ging totaaaal niet - schoot elke keer los) en mooie wick erin en knallen voor wat betreft smaak en wolk!! Geen dryhit, zelfs niet met 80vg sapjes.

Tot iemand voor mij een ni200 build met betere resultaten dan kanthal er in zet blijf ik van TC af.
Mai pben rai~!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 02:16:39 #174
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156515311
Lekker stil hier

Iemand weleens dit gedaan?;


Lees hier extreem positieve berichten over ; minimaliseren dryhits, alle liquid uit de wick, betere smaak, nicotine die er harder van aanslaat etc
Mai pben rai~!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 14:53:20 #175
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156522494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 03:29 schreef BartMcCormick het volgende:
Zijn er meer mensen waarvan de huid verslechterd na het overstappen op elektrisch roken? Ik lees namelijk alleen het tegenovergestelde, maar bij mij lijkt het wel het geval te zijn.. Denk alleen eerder dat het een andere oorzaak heeft, maar misschien hebben mensen dezelfde ervaringen?
Drink je genoeg vocht?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_156568523
iPV D2 is binnen en ben er, gezien de prijs, erg content mee! iSticks zijn eruit, die zijn wel op na een jaar (hoewel de batterij nog redelijk goed is) en de Cloupor Mini ook. De formfactor vind ik zo kut van dat ding en de paint is er ook af. Ik ga er nog een paar bijhalen voor on the go!

Twijfel of ik de VTC mini ook nog moet halen, aangezien die betere painting heeft en wel stepdown.

SD/KNAK, gaan jullie de ML Class nog halen? Wat zal de M class doen op de 2e hands markt? (eigenlijk bullshit, alsof ik gouddraad of zilverdraad ga gebruiken :') )
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:28:00 #177
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_156568809
Via een kennis die op het dampforum zit weer 2 lekkere smaken van Chefs Vapour ontdekt... Iced Mint Menthol en Strawberry juice. Vooral de Iced Mint Menthol is erg lekker en de beste menthol vape voor mij tot nu toe.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:28:35 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156568823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Bowny het volgende:
iPV D2 is binnen en ben er, gezien de prijs, erg content mee! iSticks zijn eruit, die zijn wel op na een jaar (hoewel de batterij nog redelijk goed is) en de Cloupor Mini ook. De formfactor vind ik zo kut van dat ding en de paint is er ook af. Ik ga er nog een paar bijhalen voor on the go!

Twijfel of ik de VTC mini ook nog moet halen, aangezien die betere painting heeft en wel stepdown.

SD/KNAK, gaan jullie de ML Class nog halen? Wat zal de M class doen op de 2e hands markt? (eigenlijk bullshit, alsof ik gouddraad of zilverdraad ga gebruiken :') )
Mini is idd zoals ik in mijn review al aangaf goeie bang for buck. Maar.... Ik heb van de week een VTC mini in mijn handen gehad, en die is ook niet verkeerd. De bediening van de D2 is simpeler, maar de VTC is een prima ding :Y like het display; lekker groot, duidelijk, en net wat helderder als van de Supreme (zelfde display volgens mij) en dus eigenlijk precies goed.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:04:48 #179
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156569388
Ik heb een wismec presa van Gearbest besteld als klein ding voor erbij. 25 euro. met interne batterij, 2600mah, grote vuurknop, mechanische locking en 40watt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:10:12 #180
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156573851
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Bowny het volgende:
iPV D2 is binnen en ben er, gezien de prijs, erg content mee! iSticks zijn eruit, die zijn wel op na een jaar (hoewel de batterij nog redelijk goed is) en de Cloupor Mini ook. De formfactor vind ik zo kut van dat ding en de paint is er ook af. Ik ga er nog een paar bijhalen voor on the go!

Twijfel of ik de VTC mini ook nog moet halen, aangezien die betere painting heeft en wel stepdown.

SD/KNAK, gaan jullie de ML Class nog halen? Wat zal de M class doen op de 2e hands markt? (eigenlijk bullshit, alsof ik gouddraad of zilverdraad ga gebruiken :') )
Nee

Ik denk het niet
Ik heb TC ook vaarwel gezegd voor nu.

Ik wacht wel tot mijn m class aan vervanging toe is en ga dan wel kijken wat er dan te koop is
Mai pben rai~!
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:52:49 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156588230
Ik zit ook niet zo op de ml te wachten, beetje weinig toevoeging aan de m.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:34:50 #182
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156589668
Iemand van E cig forum in UK heeft destijds contact gehad met een rep. van Yihi, heeft te horen gekregen dat eind dit jaar nog een ander model gaat uitkomen.
We zullen zien

Voorlopig vermaak ik me nog kosteloos met de m class. De mensen om mij heen ook :+
Mai pben rai~!
pi_156589708
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:34 schreef KNAK het volgende:
Iemand van E cig forum in UK heeft destijds contact gehad met een rep. van Yihi, heeft te horen gekregen dat eind dit jaar nog een ander model gaat uitkomen.
We zullen zien

Voorlopig vermaak ik me nog kosteloos met de m class. De mensen om mij heen ook :+
Dat eerste riepen ze op het dampforum ook al, zonder bron.

Ik geloof er niks van. Alsof YiHi dat sowieso gaat roepen.. tenzij ze de ML niet kwijt willen natuurlijk.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:39:43 #184
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156589763
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:37 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat eerste riepen ze op het dampforum ook al, zonder bron.

Ik geloof er niks van. Alsof YiHi dat sowieso gaat roepen.. tenzij ze de ML niet kwijt willen natuurlijk.
De ml is er nog niet eens. Zoiets in de wereld brengen zal voor Yihi niet erg slim zijn vwb de verkoop van de ml ... Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.
Mai pben rai~!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:06:23 #185
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_156652543
Binnenkort een nieuwe mod van Provape, de Radius. Deze heeft volgens Provape meer dan 30 watt. Zou ook eens tijd worden zeg :')
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:12:43 #186
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156710362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:16 schreef KNAK het volgende:
Lekker stil hier

Iemand weleens dit gedaan?;


Lees hier extreem positieve berichten over ; minimaliseren dryhits, alle liquid uit de wick, betere smaak, nicotine die er harder van aanslaat etc
Heb bovenstaande zojuist geprobeerd.....

...voor de heren drippers hier kan ik melden dat dit super werkt; met gemAk haal ik 25 volle teugen damp en merk heeeel langzaam dat alle vloeistof uit de wick weg is, dus geen smerige dry-hit meer

Heb gelijk via eBay uit Japan 200piece puff besteld voor ¤5 ~O> (want het kost je 1 vol velletje per wick-beurt)

Kan sterk aanraden dit te proberen in je dripper!!
Mai pben rai~!
pi_156730240
Heeft iemand tips wat betreft liquids met een hoog VG percentage? liefst 70, 80 of 100% PG.. Ik ben bekend met Virgin Vapor maar vind 8,50 oid voor 10 ml toch net wat te enthousiast :p
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:38:59 #188
230491 Zith
pls tip
pi_156730357
Joyetech eVic TC Mini ontvangen van fasttech.. wat een leuk ding! :) Erg mooi scherm en de TC vind ik ook fijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156730471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:33 schreef BartMcCormick het volgende:
Heeft iemand tips wat betreft liquids met een hoog VG percentage? liefst 70, 80 of 100% PG.. Ik ben bekend met Virgin Vapor maar vind 8,50 oid voor 10 ml toch net wat te enthousiast :p
dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/pink-spot-vapor-aroma/
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-aurora-70-30/

10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml :P
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:04:15 #190
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156734778
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:33 schreef BartMcCormick het volgende:
Heeft iemand tips wat betreft liquids met een hoog VG percentage? liefst 70, 80 of 100% PG.. Ik ben bekend met Virgin Vapor maar vind 8,50 oid voor 10 ml toch net wat te enthousiast :p
Idiote prijzen

Ik koop ook bij Savevape, 1 liter voor 10 EUR zonder nicotine

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-vg/
Mai pben rai~!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:05:07 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156734803
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:

[..]

dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/pink-spot-vapor-aroma/
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-aurora-70-30/

10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml :P
Da's 5% gekkie.. dat smaakt naar schoenzolen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156734973
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's 5% gekkie.. dat smaakt naar schoenzolen.
valt best mee hoor :D met 5% zit je gewoon op smaak volgens mij...
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:11:40 #193
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156735029
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:09 schreef wipes66 het volgende:

[..]

valt best mee hoor :D met 5% zit je gewoon op smaak volgens mij...
Heb alles zowat van pinkspot geprobeerd, geen enkele onder 20% voor mij
Mai pben rai~!
pi_156735090
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:11 schreef KNAK het volgende:

[..]

Heb alles zowat van pinkspot geprobeerd, geen enkele onder 20% voor mij
maar dat is veel sterker dan het origineel? de aanbevolen dosering is 3 tot 5%.
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:25:05 #195
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156735459
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:13 schreef wipes66 het volgende:

[..]

maar dat is veel sterker dan het origineel? de aanbevolen dosering is 3 tot 5%.
Correct, en daar ben ik ook heel netjes mee begonnen. Zelfs na 3 maanden steepen smaakt een DIY sapje van pink spot op 3% zo slap als weet niet wat. Kan niet uitleggen hoe of wat maar pas bij minimaal 15% begint ie te komen ( over smaak valt verder niet te twisten, dus zelf proberen en ondervinden is noodzakelijk)

Ik damp nu ook TPA , goedkope bocht van 3,95/10ml. Alleen de french vanilla deluxe is lekker. En daar haal ik dan wel 100ml uit ... Geconcentreerder zal het wellicht zijn
Mai pben rai~!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:33:38 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156735765
https://docs.google.com/s(...)JdfY/htmlview?pli=1#

Door dampers ingevulde spreadsheet met o.a. Pinkspot sapjes en de % van aroma's
Bijna Alles boven de 15%
Mai pben rai~!
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:39:06 #197
230491 Zith
pls tip
pi_156735976
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc

*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:42:49 #198
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156736089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc

*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
Klopt

Heb op m'n laptop een website staan waar je al je smaakjes kan invoeren en dan met een druk op de enter kan zien wat voor mixjes er allemaal mee mogelijk zijn ( die reeds door dampers doorgevoerd zijn en als lekker uit de bus komen)

Mixen van aroma's is voor mij nog een stapje te veel, al voeg ik soms wel wat vanilla van TPA bij andere merken voor de fun.

Edit

Dat is die site zie ik nu :)
Mai pben rai~!
pi_156736359
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:25 schreef KNAK het volgende:

[..]

Correct, en daar ben ik ook heel netjes mee begonnen. Zelfs na 3 maanden steepen smaakt een DIY sapje van pink spot op 3% zo slap als weet niet wat. Kan niet uitleggen hoe of wat maar pas bij minimaal 15% begint ie te komen ( over smaak valt verder niet te twisten, dus zelf proberen en ondervinden is noodzakelijk)
misschien dan toch eens 10% proberen :P overigens moet ik wel eerlijk zeggen dan 'lemberry cooler' idd een beetje slapjes is, maar met smaken zoals 'frozen lime drop' en 'surf rider' vind ik het goed te doen.
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:13:00 #200
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156737039
Ik zou gráág ook voldoende willen hebben aan lage %,.. Nu betaal ik alleen maar meer voor datgeen wat in mijn geval lekker is
Mai pben rai~!
pi_156752003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:

[..]

dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/pink-spot-vapor-aroma/
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-aurora-70-30/

10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:04 schreef KNAK het volgende:

[..]

Idiote prijzen

Ik koop ook bij Savevape, 1 liter voor 10 EUR zonder nicotine

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-vg/

Chill, thanks guys! Ik las inderdaad vaker over het ''zelf maken'' van je liquid, maar ik had het idee dat het vrij ingewikkeld was en mijn pet te boven ging. Maar dat valt dus allemaal wel mee?

Ik wil graag 100% VG proberen, omdat ik volgens mij niet zo goed tegen PG kan. Als ik bijvoorbeeld deze neem: http://www.savevape.nl/nl/cdd-vg-100-ml-06-nicotine.html, dan komt dat dus overeen met 6mg nicotine liquids? Normaal vape ik 12mg, maar die zie ik er helaas niet tussen staan bij 100% VG.. En 18 lijkt me weer net wat te veel.

Ik lees trouwens veel over ''steepen", wat eigenlijk het rijpen van de liquid is, right? Is dit noodzakelijk, of kan ik ook direct na het mixen van de aroma en de base beginnen met vapen?

Alvast bedankt, sorry voor de noob questions ^^
pi_156752097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc

*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixen :D
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:35:25 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752153
Ik ben zelf ook nog een noob, een vergevorderde noob ;)

Er is ook 18mg VG base te krijgen.. Mix dit met 6 om aan je 12 te komen :)

Steepen is het laten staan na mixen om te smaak te bevorderen. Makkelijkste manier is om flink te schudden na mixen, en dan de kast in en elke dag luchten / schudden en afhankelijk van wat voor aroma je gebruikt dit zo dagen/weken te doen.
Ik vind zelf dat zoete smaken niet lang hoeven te staan, vaak damp ik de volgende dag die zooi net zo makkelijk op. Bakery/tabak e.d. zou dus wél wat langere tijd moeten rijpen om zo echt lekker te worden. Ik damp alleen zoet dus doe ik daar niet al te moeilijk over. Ik heb wel een yogurt machine, zet de sapjes na mixen een nacht erin (flesje met gemixt spul 8 uur @ 40 graden zonder dop) het helpt. Andere dampers stoppen hun flesje in een ultrasoon machine. Men zegt dat deze hulpmiddelen wat je binnen 1 dag kan doen gelijk zijn aan 1 ~ 2 weken handmatig steepen ( in de kast / dagelijks schudden/luchten )

Zelf beetje klooien, proeven en ondervinden blijft het beste

Zelf je sapjes maken is leuk, lekker en echt aan te raden je veel dampt. Het had mij nog duurder geworden dan analoog roken zonder dit te doen :')

Tip van de nacht mocht je op ontdekkingsreis willen gaan in het DIY wereldje: ga op zoek naar eppies . Dat zijn 1ml test aroma's om 5 a 10ml testflesjes mee te maken. Het lastigste van dampen is de juiste smaken te vinden (vind ik) en om nou 30 flesjes á ¤3~10 te kopen met kans dat de helft niet lekker is : zonde van je poen. Genoeg websites waar je dit kan halen :)
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:38:15 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752160
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:25 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixen :D
Injectie spuit van 1ml. Met gemak kan je van 0.1 tot 1ml gaan. Bij je eerste bestelling van DIY spul zeker meebestellen (evenals een 10ml spuit, anders duurt dat eeuwen als je met 20ml base moet gaan spuiten ;) )

Savevape heeft die eppies
https://www.clubderdampfe(...)spot-vapors-psv/?p=2 Duitse webshop heeft pink spot eppies
http://www.smokerainbow.com/ heeft er honderden ( geen aroma maar kant en klaar !)
En zo zijn er genoeg :)

[ Bericht 20% gewijzigd door KNAK op 11-10-2015 03:59:38 ]
Mai pben rai~!
pi_156752222
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:35 schreef KNAK het volgende:
Ik ben zelf ook nog een noob, een vergevorderde noob ;)

Er is ook 18mg VG base te krijgen.. Mix dit met 6 om aan je 12 te komen :)

Steepen is het laten staan na mixen om te smaak te bevorderen. Makkelijkste manier is om flink te schudden na mixen, en dan de kast in en elke dag luchten / schudden en afhankelijk van wat voor aroma je gebruikt dit zo dagen/weken te doen.
Ik vind zelf dat zoete smaken niet lang hoeven te staan, vaak damp ik de volgende dag die zooi net zo makkelijk op. Bakery/tabak e.d. zou dus wél wat langere tijd moeten rijpen om zo echt lekker te worden. Ik damp alleen zoet dus doe ik daar niet al te moeilijk over. Ik heb wel een yogurt machine, zet de sapjes na mixen een nacht erin (flesje met gemixt spul 8 uur @ 40 graden zonder dop) het helpt. Andere dampers stoppen hun flesje in een ultrasoon machine. Men zegt dat deze hulpmiddelen wat je binnen 1 dag kan doen gelijk zijn aan 1 ~ 2 weken handmatig steepen ( in de kast / dagelijks schudden/luchten )

Zelf beetje klooien, proeven en ondervinden blijft het beste

Zelf je sapjes maken is leuk, lekker en echt aan te raden je veel dampt. Het had mij nog duurder geworden dan analoog roken zonder dit te doen :')

Tip van de nacht mocht je op ontdekkingsreis willen gaan in het DIY wereldje: ga op zoek naar eppies . Dat zijn 1ml test aroma's om 5 a 10ml testflesjes mee te maken. Het lastigste van dampen is de juiste smaken te vinden (vind ik) en om nou 30 flesjes á ¤3~10 te kopen met kans dat de helft niet lekker is : zonde van je poen. Genoeg websites waar je dit kan halen :)
Top! Ik had inderdaad al een beetje dezelfde gedachte.. Met kant-en-klare liquids kan je makkelijk 1 smaakje proberen, maar wanneer je er gelijk 100ml mee kan maken is het een iets grotere gok haha.

Ik zie wel veel verschillende meningen/adviezen over de hoeveelheid aroma, op de website staat soms 1 - 2,5%, of 3 - 5%, maar hier lees ik juist 15-20%.. wat is dan aan te raden? Hou wel van een lekkere volle smaak, ik vape eigenlijk ook alleen de wat zoetere smaakjes, vooral fruit.

En ja, met die injectiespuitjes, dan snap ik het ha! Goede tip, zal die er ook gelijk bij bestellen. Thanks!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:08:59 #206
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752259
De 'sweet spot' vinden van een smaak is lastig. Ik ben in al m'n enthousiaste toendertijd begonnen met een aantal flesjes van 5ml totaal

Flesje 1 op 10%
Flesje 2 op 15
3 op 20 etc

Elke dag van alle sapjes proeven, paar dagen wachten en weer proeven.

Nu ruik ik aan een aroma en heb ik al een idee of een sapje laag of hoog moet gaan zitten. Ben ik er niet zeker van maak ik um iets sterker, want base erbij flikkeren om te verdunnen is niet lastig. Is ie te sterk, dan smaakt ie chemisch. Google op een sapje en als ie een beetje bekend is lees je her en der wat er zoal over gezegd wordt. Na 6 maanden DIY ben ik er wel ongeveer achter bij de smaken die ik herhaaldelijk damp hoe ze het lekkerst smaken.. Bij nieuwe is het altijd even beetje aanklooien ;)

Je kan nog veel verder gaan, zoals dat meerdere flavors bij elkaar mixen om tot nieuwe smaken gekomen , of het toevoegen van sweeteners, of menthol kristallen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Mai pben rai~!
pi_156752293
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 04:08 schreef KNAK het volgende:
De 'sweet spot' vinden van een smaak is lastig. Ik ben in al m'n enthousiaste toendertijd begonnen met een aantal flesjes van 5ml totaal

Flesje 1 op 10%
Flesje 2 op 15
3 op 20 etc

Elke dag van alle sapjes proeven, paar dagen wachten en weer proeven.

Nu ruik ik aan een aroma en heb ik al een idee of een sapje laag of hoog moet gaan zitten. Ben ik er niet zeker van maak ik um iets sterker, want base erbij flikkeren om te verdunnen is niet lastig Google op een sapje en als ie een beetje bekend is lees je her en der wat er zoal over gezegd wordt. Na 6 maanden DIY ben ik er wel ongeveer achter bij de smaken die ik herhaaldelijk damp hoe ze het lekkerst smaken.. Bij nieuwe is het altijd even beetje aanklooien ;)

Je kan nog veel verder gaan, zoals dat meerdere flavors bij elkaar mixen om tot nieuwe smaken gekomen , of het toevoegen van sweeteners, of menthol kristallen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Oke :) Het is inderdaad ook een beetje proberen. Ik ben allang tevreden als ik er iets degelijks van kan maken, voor een véél lagere prijs. Wat je zegt, als je flesjes van 7/8 euro moet kopen ben je uiteindelijk duurder af dan met sigaretten, wat ook weer niet de bedoeling is..

Heb nu in elk geval een hele zooi 1ml aroma's in m'n winkelwagen, de base, spuitjes en vulflesjes, daar moet ik wel een eind mee komen denk ik :D Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitwerken, denk dat het inderdaad wel leuk is om zo een beetje te experimenteren!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:17:37 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752316
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 04:14 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Oke :) Het is inderdaad ook een beetje proberen. Ik ben allang tevreden als ik er iets degelijks van kan maken, voor een véél lagere prijs. Wat je zegt, als je flesjes van 7/8 euro moet kopen ben je uiteindelijk duurder af dan met sigaretten, wat ook weer niet de bedoeling is..

Heb nu in elk geval een hele zooi 1ml aroma's in m'n winkelwagen, de base, spuitjes en vulflesjes, daar moet ik wel een eind mee komen denk ik :D Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitwerken, denk dat het inderdaad wel leuk is om zo een beetje te experimenteren!
Alle begin is lastig, maar eenmaal de juiste smaken gevonden en je lacht om die 10ml flesjes kant en klaar spul van ¤5 of meer. ;)

Ik damp er max 20 a 30ml doorheen op een dag, dus ik lach al heel wat maanden ~O>

[ Bericht 3% gewijzigd door KNAK op 11-10-2015 04:33:34 ]
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:49:27 #209
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752446
Mai pben rai~!
pi_156754003
als je gaat zelf mixen koop dan gewoon degene met het hoogste nicotine gehalte en verdun dat met 0% nicotine base om tot je gewenste nicotine nivo te komen.....kun je altijd je favoriete nivo maken en het is een stuk goedkoper.

Koop tegenwoordig een liter 36mg en een aantal liter PG en VG 0mg en dan heb je totale controle over je VG/PG gehalte en nicotine nivo......en is de goedkoopste manier.
pi_156756457
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:01 schreef mappo het volgende:
als je gaat zelf mixen koop dan gewoon degene met het hoogste nicotine gehalte en verdun dat met 0% nicotine base om tot je gewenste nicotine nivo te komen.....kun je altijd je favoriete nivo maken en het is een stuk goedkoper.

Koop tegenwoordig een liter 36mg en een aantal liter PG en VG 0mg en dan heb je totale controle over je VG/PG gehalte en nicotine nivo......en is de goedkoopste manier.
kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.
alhoewel de eerste nicotine dode, door het drinken van e-liquid, nog moet vallen.
meer dan 1 of 2 dagen ziek zijn de meeste mensen niet geweest.

om te beginnen kan je dan beter een liter kopen met de gewenste nic sterkte en pg/vg verhouding.
je hebt ze tussen de 0 en 36mg/ml, dus je vind altijd wel wat naar je zin.
als je er dan een beetje meer vertrouwd mee bent, kan je nog eens een heavy nic base kopen, om zelf je verhouding te mixen.

voor het eind van het jaar nog maar eens een (paar) fles(sen) 36mg bestellen, voordat de regels europees worden :(
maar, ik heb dan ook al enige ervaring met mengen ;)
ook ik ben begonnen met base op sterkte.
en ik gebruik het nog steeds.
  zondag 11 oktober 2015 @ 14:48:47 #212
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156758619
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?

Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.

Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.

Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
Mai pben rai~!
pi_156758703
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:23 schreef marc0871 het volgende:

[..]

kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.
alhoewel de eerste nicotine dode, door het drinken van e-liquid, nog moet vallen.

dat gaat vanzelf wel komen als de overheid mensen dwingt om zelf te gaan klooien met nicotine |:(
..///
pi_156762084
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?

Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.
gaat over verpakkingen van meer dan 10ml.

quote:
Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.
lijkt mij op zich geen slecht idee.
nu kan het nog.

quote:
Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
ik heb dan wel geen puff/muji/ko gen do katoen, maar toch een poging gedaan met supermarkt watten.
als je die met beleid uit elkaar trekt, krijg je ook een soort matjes.
deze zo ver mogelijk uit elkaar getrokken en zoveel gepakt dat ik er normaal 3 dual coils mee kan wicken.
dit opgerold, in tweeën geknipt en door de coils getrokken.
de wicks afgeknipt zodat ze net de bodem van de juice well raken. maar dat deed ik toch al.
daarna een megalading sap erin gedruppeld. volgens mij bijna 3ml (clt2. diepe juice well.).

ik moet zeggen; helemaal niet verkeerd.
ik kon blijven halen en de wolken bleven komen.
toch wel ruim 20 keer.
toen ik eindelijk een dryhit voelde aankomen, waren de wicks helemaal wit.
daarna nog een paar korte hits kunnen doen, voordat het echt niet meer ging.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:52 schreef wipes66 het volgende:

[..]

dat gaat vanzelf wel komen als de overheid mensen dwingt om zelf te gaan klooien met nicotine |:(
als een kind dat 10 ml aan e-liquid met 18mg opdrinkt, na 2 dagen weer thuis is, zal het nog wel meevallen.
maar je kan het idd beter voor zijn, natuurlijk.
zeker als er van die 99% concentraties in de handel zijn.
en mensen gaan er aan willen komen. dat weet ik zeker.
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:07:06 #215
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156762183
^O^

Er gaat inderdaad vreselijk veel juice in die wick op die wijze. Ook rip trip heeft er een flick over gemaakt

Werkt echt als een beest! Of dit in tanks zo is, geen idee, denk dat het alleen voor RDA's bedoeld is
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:55:39 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156771913
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?

Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.

Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.

dude, lees je nou eens in ipv allerlei onzin te gaan lopen nagalmen :X die zogenaamd 'nieuwe' regeltjes hebben wij allang, er gaat voor ons heel weinig veranderen, op een labeltje na. Er mogen geen 30 ml verpakkingen meer worden verkocht, en het nicotine gehalte van de flesjes mag niet meer als 20 mg bedragen, that's it! (dat is hier allemaal al zo, alleen wordt het nu EU-wide) Owja, en er moet een bijsluiter in de verpakkingen.

Dat achterlijke panische gedoe :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156772652
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:23 schreef marc0871 het volgende:

[..]

kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.

Even het drinken ervan achterwege latend: worst case scenario is dat je een 36mg juice hebt zitten brouwen, daar kom je echt wel snel genoeg achter en ga je echt niet kapot van :D
pi_156772733
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:

Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
Vorige week al geprobeerd, maar nog niet een denderend succes. D'r zat ineens een shitload aan wick in m'n dripper (en ik bleef maar drippen om de wicks te saturaten), en die hoeveelheid wick verneukte m'n hele airflow van de CLT. De draw was een stuk tighter geworden.

Maar ik ga het zeker nog een kans geven ergens deze week.
  zondag 11 oktober 2015 @ 23:29:15 #219
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156772851
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:23 schreef Bowny het volgende:

[..]

Vorige week al geprobeerd, maar nog niet een denderend succes. D'r zat ineens een shitload aan wick in m'n dripper (en ik bleef maar drippen om de wicks te saturaten), en die hoeveelheid wick verneukte m'n hele airflow van de CLT. De draw was een stuk tighter geworden.

Maar ik ga het zeker nog een kans geven ergens deze week.
Zit er nu mee in de CLT te dampen... Tight airflow? Misschien dat je er een flink stuk af moet halen aan weerskanten. In ieder geval genoeg om zo alles voor die luchtgleuven vrij te houden.
Dual coil twisted 3mm diameter, werkt zelfs nog beter dan in Velocity quadcoil van 2mm.

Op deze wijze helemaal geen tempcontrol meer nodig , niet dat ik dat ooit in drippers heb gebruikt, maar nu is die kans nog minder geworden
Mai pben rai~!
pi_156773566
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:29 schreef KNAK het volgende:

[..]

Zit er nu mee in de CLT te dampen... Tight airflow? Misschien dat je er een flink stuk af moet halen aan weerskanten. In ieder geval genoeg om zo alles voor die luchtgleuven vrij te houden.
Dual coil twisted 3mm diameter, werkt zelfs nog beter dan in Velocity quadcoil van 2mm.

Op deze wijze helemaal geen tempcontrol meer nodig , niet dat ik dat ooit in drippers heb gebruikt, maar nu is die kans nog minder geworden
As we speak heb ik er een nieuwe Schotse roll erin gegooid en zoals verwacht was het gewoon user error. Blijf maar sucken :P Stuk handiger voor op het werk, hoef ik niet iedere keer bij te drippen tijdens de damppauzes.

Maar een heel velletje KGD is voor mijn coils op ID 2.5mm veel te veel. Half velletje was zat....had misschien zelfs nog wat minder gekund.
  maandag 12 oktober 2015 @ 02:10:14 #221
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156774945
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 00:02 schreef Bowny het volgende:

[..]

As we speak heb ik er een nieuwe Schotse roll erin gegooid en zoals verwacht was het gewoon user error. Blijf maar sucken :P Stuk handiger voor op het werk, hoef ik niet iedere keer bij te drippen tijdens de damppauzes.

Maar een heel velletje KGD is voor mijn coils op ID 2.5mm veel te veel. Half velletje was zat....had misschien zelfs nog wat minder gekund.
Heel velletje past ook amper in de 3mm. De eerste pogingen gingen gepaard met de nodige 'fukkerdefuk' uitlatingen/uitbarstingen. Eenmaal opgerold en een puntje gedraaid aan een uiteinde en er achter komen dat ie echt veel te dik is --> weinig kans dat ie dan makkelijk uit te rollen is

Omdat die wick er behoorlijk strak in moet zitten zak dit absoluut niet lukken bij ni200. Supermakkelijk bij een twisted kanthal

Drippen is met deze methode een stuk aangenamer geworden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 12-10-2015 02:38:34 ]
Mai pben rai~!
pi_156778311
Ben ook maar weer begonnen alleen mijn ego Ctwist met Kanger mini protank 3 vind ik nogal hinderlijk.

Te kleine capaciteit batterij en te weinig tankinhoud.

Wil eigenlijk een Ego one xl proberen, heeft iemand van hier ervaring met dat apparaat?

Ik wil gewoon een kant en klare oplossing, geen zin om te kloten met mods, zelf wicken etc. Liquids meng ik wel zelf.
pi_156778956
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:07 schreef Deshain het volgende:

Wil eigenlijk een Ego one xl proberen, heeft iemand van hier ervaring met dat apparaat?

Die heb ik sinds een maand of 2 en ligt al een maand of twee in de kast, tank inhoud is 2,5 ml, het vullen is een drama aangezien je heel moeilijk door het kijkvenster kan kijken om te zien hoever je bent, het knipperen van het lichtje achter het aan/uit knopje is ook heel moeilijk te zien of je moet in een donker kast gaan zitten.
Beide mondstukken die erbij geleverd zijn worden (voor mij) te vlug heet (0,5 coil)
Het dampen op zich sja wat moet ik er van zeggen, de aircontrol staat bij mij zo goed als dicht anders wordt het mij teveel, smaak is wel goed (er zit tutti frutti in bij mij)
Als je hem los draait om te vullen blijft de coil 9 van de 10 keer in de tank zitten dus die moet je dan ook los draaien.
Voor mij is dit de miskoop van de maand geweest.
pi_156779278
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:20 schreef Bowny het volgende:

[..]

Even het drinken ervan achterwege latend: worst case scenario is dat je een 36mg juice hebt zitten brouwen, daar kom je echt wel snel genoeg achter en ga je echt niet kapot van :D
true ^O^
pi_156779350
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:51 schreef Sorella het volgende:

[..]

*knip*
Dank u dank u, heb je wel een alternatief aangeschaft, en zo ja, welke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')