Je gaat dan ook van Chinese sapjes naar premium spul, en dat kost idd wat meer..quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:40 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Thanks!! Daar kan ik al een stuk meer mee! Ik zie dat Virgin Vapor heel veel smaken heeft, veel die me ook aantrekkelijk lijken.. ¤8 per 10ml vind ik alleen best veel, gezien ik eerst altijd ¤3 per 10 ml betaalde.. Is het ook zo dat 100% VG liquids langer meegaan, of helemaal niet?
ja, die zijn een stuk duurder.quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:40 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Thanks!! Daar kan ik al een stuk meer mee! Ik zie dat Virgin Vapor heel veel smaken heeft, veel die me ook aantrekkelijk lijken.. ¤8 per 10ml vind ik alleen best veel, gezien ik eerst altijd ¤3 per 10 ml betaalde.. Is het ook zo dat 100% VG liquids langer meegaan, of helemaal niet?
Dat is wel heel erg chill ja, als je het kan! Ikzelf zou géén idee hebben waar te beginnen en hoe het allemaal werkt haha..quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:58 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ja, die zijn een stuk duurder.
of vg langer of korter meegaat dan een pg/vg mix, weet ik niet. volgens mij niet.
boeit me ook niet zo veel.
ik mix mijn eigen liquids met base, die ik met liters tegelijk koop voor een paar tientjes, en natuurlijke extracten als smaakstof.
50ml voor nog geen 2 euro
doe ik eigenlijk niet veel anders dan virgin vapor
Hoe weet je of die lick-aroma's geschikt zijn voor het verdampen en inademen? (of zeg ik nu iets heel raars?quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:58 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ja, die zijn een stuk duurder.
of vg langer of korter meegaat dan een pg/vg mix, weet ik niet. volgens mij niet.
boeit me ook niet zo veel.
ik mix mijn eigen liquids met base, die ik met liters tegelijk koop voor een paar tientjes, en natuurlijke extracten als smaakstof.
50ml voor nog geen 2 euro
doe ik eigenlijk niet veel anders dan virgin vapor
ik beschouw mezelf ook geen meestermenger, hoor.quote:Op zondag 20 september 2015 14:50 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg chill ja, als je het kan! Ikzelf zou géén idee hebben waar te beginnen en hoe het allemaal werkt haha..
virgin vapor gebruikt ook soortgelijke extracten voor hun organische liquid lijn.quote:Op zondag 20 september 2015 21:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hoe weet je of die lick-aroma's geschikt zijn voor het verdampen en inademen? (of zeg ik nu iets heel raars?) Lijkt mij dat niet elk aroma geschikt is voor een e-liquid
Hoelang heb jij vanilla custard V2 laten steepen? net wat sapjes gemaakt maar kan niet wachten om het te proberen, wil aan de andere kant ook niet verspillenquote:Op vrijdag 18 september 2015 23:52 schreef KNAK het volgende:
Waar die Capella besteld??
Aardbeien is wel lekker, tegens de enige die ik geprobeerd heb ( wegens niet weten welke lekker is, vandaag de interesse in waar besteld)
gooi je je tank toch gewoon halfvol om te proberen? Of heb je maar een minibeetje gemaakt?quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:33 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hoelang heb jij vanilla custard V2 laten steepen? net wat sapjes gemaakt maar kan niet wachten om het te proberen, wil aan de andere kant ook niet verspillen
10mL, ik laat het sowieso wel een dag staan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gooi je je tank toch gewoon halfvol om te proberen? Of heb je maar een minibeetje gemaakt?
Hij staat nog steeds in een 100ml potje, en proef er elke week van. Ik heb nu iets van 700ml DIY gemaakte liquid. Denk zo'n 25 verschillende smaken. Op deze wijze steept het zonder dat ik ongeduldig hoef te zijnquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:33 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hoelang heb jij vanilla custard V2 laten steepen? net wat sapjes gemaakt maar kan niet wachten om het te proberen, wil aan de andere kant ook niet verspillen
sommige (smaak)stoffen zijn inderdaad alles behalve geschikt om te dempen, maar op de productpagina's staat ' U kan de LICK-aroma’s ook volledig volgens uw fantasie en creativiteit in culinaire bereidingen gebruiken zoals desserts, gebakjes, yoghurts, enz. ', wat suggereert dat het geschikt is om te bakken. toch zou ik het wel eerst even navragen bij de webshop of leverancierquote:Op zondag 20 september 2015 21:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hoe weet je of die lick-aroma's geschikt zijn voor het verdampen en inademen? (of zeg ik nu iets heel raars?) Lijkt mij dat niet elk aroma geschikt is voor een e-liquid
kan zomaar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:33 schreef wipes66 het volgende:
[..]
sommige (smaak)stoffen zijn inderdaad alles behalve geschikt om te dempen, maar op de productpagina's staat ' U kan de LICK-aroma’s ook volledig volgens uw fantasie en creativiteit in culinaire bereidingen gebruiken zoals desserts, gebakjes, yoghurts, enz. ', wat suggereert dat het geschikt is om te bakken. toch zou ik het wel eerst even navragen bij de webshop of leverancierer kunnen bv ook stoffen in zitten die wel geschikt zijn om te bakken, maar niet om te dampen...
Zeker, het is ook maar hopen dat in sommige van onze sapjes geen raar spul zit.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:10 schreef marc0871 het volgende:
[..]
kan zomaar.
en een goed punt. heb ik zelf ook aan gedacht.
maar ik heb meer vertrouwen in een 100% natuurlijk product, dan in een met synthetische stoffen op smaak gebracht product.
en die gebruik ik soms ook.
vergeet ook niet dat alle smaakstoffen in e liquids eigenlijk voor consumptie bedoeld zijn, en niet voor inhalatie.
met dat in het achterhoofd was de keuze voor een natuurlijker product snel gemaakt.
je wil het soms ook gewoon echt niet weten, hèquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:46 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
was het maar zo eenvoudigquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef KNAK het volgende:
Was in gesprek vandaag met een PhD student over dampen
Enige wat ik moest doen was sciencedirect lezen zei ze
quote:Gender differences in use and expectancies of e-cigarettes: Online survey results
Results
We found gender differences in type of e-cigarette used, flavors used, nicotine dosage, source of information about e-cigarettes, place of purchase, and use of e-cigarettes where smoking is prohibited. In addition, males were more likely to report initiating e-cigarette use to quit smoking due to health concerns, whereas females were more likely to report initiation based on recommendations from family and friends. Males reported higher attributions for maintenance of e-cigarette use related to positive reinforcement (enjoyment), whereas females reported higher negative reinforcement attributions (stress reduction or mood management). Males reported more positive expectancies about e-cigarettes, including taste, social facilitation, and energy, whereas women rated e-cigarettes higher for weight control. Males also reported greater addiction-related e-cigarette expectancy than females.
Conclusions
Many of the gender differences with e-cigarettes parallel those previously found with traditional cigarette smoking. Although effect sizes associated with these differences were small, the results may help advance research and intervention development with respect to e-cigarette initiation, maintenance and cessation.
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0306460315300174
toen ik was overgestapt begon ik ook veel meer water te drinken (ipv koffie) en ik eet nu ook veel meer fruit. alles bij elkaar heeft toch wel de conditie van mijn huid verbeterdquote:Op donderdag 24 september 2015 08:36 schreef Sorella het volgende:
Ik kan niet zeggen dat mijn huid verslechterd is na overgestapt te zijn op het dampen maar ik kan ook niet zeggen dat het verbeterd is.
Jammer genoeg ben ik altijd semi-verkoudenquote:Op donderdag 24 september 2015 14:13 schreef wipes66 het volgende:
[..]
als je smaakpapillen weer werken is het ook wat makkelijker om gezonder te leven vind ik .
Drink je genoeg vocht?quote:Op donderdag 24 september 2015 03:29 schreef BartMcCormick het volgende:
Zijn er meer mensen waarvan de huid verslechterd na het overstappen op elektrisch roken? Ik lees namelijk alleen het tegenovergestelde, maar bij mij lijkt het wel het geval te zijn.. Denk alleen eerder dat het een andere oorzaak heeft, maar misschien hebben mensen dezelfde ervaringen?
Mini is idd zoals ik in mijn review al aangaf goeie bang for buck. Maar.... Ik heb van de week een VTC mini in mijn handen gehad, en die is ook niet verkeerd. De bediening van de D2 is simpeler, maar de VTC is een prima dingquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Bowny het volgende:
iPV D2 is binnen en ben er, gezien de prijs, erg content mee! iSticks zijn eruit, die zijn wel op na een jaar (hoewel de batterij nog redelijk goed is) en de Cloupor Mini ook. De formfactor vind ik zo kut van dat ding en de paint is er ook af. Ik ga er nog een paar bijhalen voor on the go!
Twijfel of ik de VTC mini ook nog moet halen, aangezien die betere painting heeft en wel stepdown.
SD/KNAK, gaan jullie de ML Class nog halen? Wat zal de M class doen op de 2e hands markt? (eigenlijk bullshit, alsof ik gouddraad of zilverdraad ga gebruiken)
Neequote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Bowny het volgende:
iPV D2 is binnen en ben er, gezien de prijs, erg content mee! iSticks zijn eruit, die zijn wel op na een jaar (hoewel de batterij nog redelijk goed is) en de Cloupor Mini ook. De formfactor vind ik zo kut van dat ding en de paint is er ook af. Ik ga er nog een paar bijhalen voor on the go!
Twijfel of ik de VTC mini ook nog moet halen, aangezien die betere painting heeft en wel stepdown.
SD/KNAK, gaan jullie de ML Class nog halen? Wat zal de M class doen op de 2e hands markt? (eigenlijk bullshit, alsof ik gouddraad of zilverdraad ga gebruiken)
Dat eerste riepen ze op het dampforum ook al, zonder bron.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:34 schreef KNAK het volgende:
Iemand van E cig forum in UK heeft destijds contact gehad met een rep. van Yihi, heeft te horen gekregen dat eind dit jaar nog een ander model gaat uitkomen.
We zullen zien
Voorlopig vermaak ik me nog kosteloos met de m class. De mensen om mij heen ook
De ml is er nog niet eens. Zoiets in de wereld brengen zal voor Yihi niet erg slim zijn vwb de verkoop van de ml ... Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat eerste riepen ze op het dampforum ook al, zonder bron.
Ik geloof er niks van. Alsof YiHi dat sowieso gaat roepen.. tenzij ze de ML niet kwijt willen natuurlijk.
Heb bovenstaande zojuist geprobeerd.....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 02:16 schreef KNAK het volgende:
Lekker stil hier
Iemand weleens dit gedaan?;
Lees hier extreem positieve berichten over ; minimaliseren dryhits, alle liquid uit de wick, betere smaak, nicotine die er harder van aanslaat etc
dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:33 schreef BartMcCormick het volgende:
Heeft iemand tips wat betreft liquids met een hoog VG percentage? liefst 70, 80 of 100% PG.. Ik ben bekend met Virgin Vapor maar vind 8,50 oid voor 10 ml toch net wat te enthousiast :p
Idiote prijzenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:33 schreef BartMcCormick het volgende:
Heeft iemand tips wat betreft liquids met een hoog VG percentage? liefst 70, 80 of 100% PG.. Ik ben bekend met Virgin Vapor maar vind 8,50 oid voor 10 ml toch net wat te enthousiast :p
Da's 5% gekkie.. dat smaakt naar schoenzolen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/pink-spot-vapor-aroma/
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-aurora-70-30/
10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml
valt best mee hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's 5% gekkie.. dat smaakt naar schoenzolen.
Heb alles zowat van pinkspot geprobeerd, geen enkele onder 20% voor mijquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:09 schreef wipes66 het volgende:
[..]
valt best mee hoormet 5% zit je gewoon op smaak volgens mij...
maar dat is veel sterker dan het origineel? de aanbevolen dosering is 3 tot 5%.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:11 schreef KNAK het volgende:
[..]
Heb alles zowat van pinkspot geprobeerd, geen enkele onder 20% voor mij
Correct, en daar ben ik ook heel netjes mee begonnen. Zelfs na 3 maanden steepen smaakt een DIY sapje van pink spot op 3% zo slap als weet niet wat. Kan niet uitleggen hoe of wat maar pas bij minimaal 15% begint ie te komen ( over smaak valt verder niet te twisten, dus zelf proberen en ondervinden is noodzakelijk)quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:13 schreef wipes66 het volgende:
[..]
maar dat is veel sterker dan het origineel? de aanbevolen dosering is 3 tot 5%.
Kloptquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.
http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc
*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
misschien dan toch eens 10% proberenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:25 schreef KNAK het volgende:
[..]
Correct, en daar ben ik ook heel netjes mee begonnen. Zelfs na 3 maanden steepen smaakt een DIY sapje van pink spot op 3% zo slap als weet niet wat. Kan niet uitleggen hoe of wat maar pas bij minimaal 15% begint ie te komen ( over smaak valt verder niet te twisten, dus zelf proberen en ondervinden is noodzakelijk)
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/pink-spot-vapor-aroma/
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-aurora-70-30/
10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml
Chill, thanks guys! Ik las inderdaad vaker over het ''zelf maken'' van je liquid, maar ik had het idee dat het vrij ingewikkeld was en mijn pet te boven ging. Maar dat valt dus allemaal wel mee?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:04 schreef KNAK het volgende:
[..]
Idiote prijzen
Ik koop ook bij Savevape, 1 liter voor 10 EUR zonder nicotine
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-vg/
Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.
http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc
*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
Injectie spuit van 1ml. Met gemak kan je van 0.1 tot 1ml gaan. Bij je eerste bestelling van DIY spul zeker meebestellen (evenals een 10ml spuit, anders duurt dat eeuwen als je met 20ml base moet gaan spuitenquote:Op zondag 11 oktober 2015 03:25 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixen
Top! Ik had inderdaad al een beetje dezelfde gedachte.. Met kant-en-klare liquids kan je makkelijk 1 smaakje proberen, maar wanneer je er gelijk 100ml mee kan maken is het een iets grotere gok haha.quote:Op zondag 11 oktober 2015 03:35 schreef KNAK het volgende:
Ik ben zelf ook nog een noob, een vergevorderde noob![]()
Er is ook 18mg VG base te krijgen.. Mix dit met 6 om aan je 12 te komen
Steepen is het laten staan na mixen om te smaak te bevorderen. Makkelijkste manier is om flink te schudden na mixen, en dan de kast in en elke dag luchten / schudden en afhankelijk van wat voor aroma je gebruikt dit zo dagen/weken te doen.
Ik vind zelf dat zoete smaken niet lang hoeven te staan, vaak damp ik de volgende dag die zooi net zo makkelijk op. Bakery/tabak e.d. zou dus wél wat langere tijd moeten rijpen om zo echt lekker te worden. Ik damp alleen zoet dus doe ik daar niet al te moeilijk over. Ik heb wel een yogurt machine, zet de sapjes na mixen een nacht erin (flesje met gemixt spul 8 uur @ 40 graden zonder dop) het helpt. Andere dampers stoppen hun flesje in een ultrasoon machine. Men zegt dat deze hulpmiddelen wat je binnen 1 dag kan doen gelijk zijn aan 1 ~ 2 weken handmatig steepen ( in de kast / dagelijks schudden/luchten )
Zelf beetje klooien, proeven en ondervinden blijft het beste
Zelf je sapjes maken is leuk, lekker en echt aan te raden je veel dampt. Het had mij nog duurder geworden dan analoog roken zonder dit te doen![]()
Tip van de nacht mocht je op ontdekkingsreis willen gaan in het DIY wereldje: ga op zoek naar eppies . Dat zijn 1ml test aroma's om 5 a 10ml testflesjes mee te maken. Het lastigste van dampen is de juiste smaken te vinden (vind ik) en om nou 30 flesjes á ¤3~10 te kopen met kans dat de helft niet lekker is : zonde van je poen. Genoeg websites waar je dit kan halen
Okequote:Op zondag 11 oktober 2015 04:08 schreef KNAK het volgende:
De 'sweet spot' vinden van een smaak is lastig. Ik ben in al m'n enthousiaste toendertijd begonnen met een aantal flesjes van 5ml totaal
Flesje 1 op 10%
Flesje 2 op 15
3 op 20 etc
Elke dag van alle sapjes proeven, paar dagen wachten en weer proeven.
Nu ruik ik aan een aroma en heb ik al een idee of een sapje laag of hoog moet gaan zitten. Ben ik er niet zeker van maak ik um iets sterker, want base erbij flikkeren om te verdunnen is niet lastig Google op een sapje en als ie een beetje bekend is lees je her en der wat er zoal over gezegd wordt. Na 6 maanden DIY ben ik er wel ongeveer achter bij de smaken die ik herhaaldelijk damp hoe ze het lekkerst smaken.. Bij nieuwe is het altijd even beetje aanklooien
Je kan nog veel verder gaan, zoals dat meerdere flavors bij elkaar mixen om tot nieuwe smaken gekomen , of het toevoegen van sweeteners, of menthol kristallen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Alle begin is lastig, maar eenmaal de juiste smaken gevonden en je lacht om die 10ml flesjes kant en klaar spul van ¤5 of meer.quote:Op zondag 11 oktober 2015 04:14 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
OkeHet is inderdaad ook een beetje proberen. Ik ben allang tevreden als ik er iets degelijks van kan maken, voor een véél lagere prijs. Wat je zegt, als je flesjes van 7/8 euro moet kopen ben je uiteindelijk duurder af dan met sigaretten, wat ook weer niet de bedoeling is..
Heb nu in elk geval een hele zooi 1ml aroma's in m'n winkelwagen, de base, spuitjes en vulflesjes, daar moet ik wel een eind mee komen denk ikBen benieuwd hoe het allemaal gaat uitwerken, denk dat het inderdaad wel leuk is om zo een beetje te experimenteren!
kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:01 schreef mappo het volgende:
als je gaat zelf mixen koop dan gewoon degene met het hoogste nicotine gehalte en verdun dat met 0% nicotine base om tot je gewenste nicotine nivo te komen.....kun je altijd je favoriete nivo maken en het is een stuk goedkoper.
Koop tegenwoordig een liter 36mg en een aantal liter PG en VG 0mg en dan heb je totale controle over je VG/PG gehalte en nicotine nivo......en is de goedkoopste manier.
dat gaat vanzelf wel komen als de overheid mensen dwingt om zelf te gaan klooien met nicotinequote:Op zondag 11 oktober 2015 13:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.
alhoewel de eerste nicotine dode, door het drinken van e-liquid, nog moet vallen.
gaat over verpakkingen van meer dan 10ml.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?
Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.
lijkt mij op zich geen slecht idee.quote:Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.
ik heb dan wel geen puff/muji/ko gen do katoen, maar toch een poging gedaan met supermarkt watten.quote:Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
als een kind dat 10 ml aan e-liquid met 18mg opdrinkt, na 2 dagen weer thuis is, zal het nog wel meevallen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:52 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat gaat vanzelf wel komen als de overheid mensen dwingt om zelf te gaan klooien met nicotine
dude, lees je nou eens in ipv allerlei onzin te gaan lopen nagalmenquote:Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?
Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.
Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.
Even het drinken ervan achterwege latend: worst case scenario is dat je een 36mg juice hebt zitten brouwen, daar kom je echt wel snel genoeg achter en ga je echt niet kapot vanquote:Op zondag 11 oktober 2015 13:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.
Vorige week al geprobeerd, maar nog niet een denderend succes. D'r zat ineens een shitload aan wick in m'n dripper (en ik bleef maar drippen om de wicks te saturaten), en die hoeveelheid wick verneukte m'n hele airflow van de CLT. De draw was een stuk tighter geworden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:
Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
Zit er nu mee in de CLT te dampen... Tight airflow? Misschien dat je er een flink stuk af moet halen aan weerskanten. In ieder geval genoeg om zo alles voor die luchtgleuven vrij te houden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:23 schreef Bowny het volgende:
[..]
Vorige week al geprobeerd, maar nog niet een denderend succes. D'r zat ineens een shitload aan wick in m'n dripper (en ik bleef maar drippen om de wicks te saturaten), en die hoeveelheid wick verneukte m'n hele airflow van de CLT. De draw was een stuk tighter geworden.
Maar ik ga het zeker nog een kans geven ergens deze week.
As we speak heb ik er een nieuwe Schotse roll erin gegooid en zoals verwacht was het gewoon user error. Blijf maar suckenquote:Op zondag 11 oktober 2015 23:29 schreef KNAK het volgende:
[..]
Zit er nu mee in de CLT te dampen... Tight airflow? Misschien dat je er een flink stuk af moet halen aan weerskanten. In ieder geval genoeg om zo alles voor die luchtgleuven vrij te houden.
Dual coil twisted 3mm diameter, werkt zelfs nog beter dan in Velocity quadcoil van 2mm.
Op deze wijze helemaal geen tempcontrol meer nodig , niet dat ik dat ooit in drippers heb gebruikt, maar nu is die kans nog minder geworden
Heel velletje past ook amper in de 3mm. De eerste pogingen gingen gepaard met de nodige 'fukkerdefuk' uitlatingen/uitbarstingen. Eenmaal opgerold en een puntje gedraaid aan een uiteinde en er achter komen dat ie echt veel te dik is --> weinig kans dat ie dan makkelijk uit te rollen isquote:Op maandag 12 oktober 2015 00:02 schreef Bowny het volgende:
[..]
As we speak heb ik er een nieuwe Schotse roll erin gegooid en zoals verwacht was het gewoon user error. Blijf maar suckenStuk handiger voor op het werk, hoef ik niet iedere keer bij te drippen tijdens de damppauzes.
Maar een heel velletje KGD is voor mijn coils op ID 2.5mm veel te veel. Half velletje was zat....had misschien zelfs nog wat minder gekund.
Die heb ik sinds een maand of 2 en ligt al een maand of twee in de kast, tank inhoud is 2,5 ml, het vullen is een drama aangezien je heel moeilijk door het kijkvenster kan kijken om te zien hoever je bent, het knipperen van het lichtje achter het aan/uit knopje is ook heel moeilijk te zien of je moet in een donker kast gaan zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:07 schreef Deshain het volgende:
Wil eigenlijk een Ego one xl proberen, heeft iemand van hier ervaring met dat apparaat?
truequote:Op zondag 11 oktober 2015 23:20 schreef Bowny het volgende:
[..]
Even het drinken ervan achterwege latend: worst case scenario is dat je een 36mg juice hebt zitten brouwen, daar kom je echt wel snel genoeg achter en ga je echt niet kapot van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |