abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:39:06 #197
230491 Zith
pls tip
pi_156735976
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc

*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:42:49 #198
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156736089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc

*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
Klopt

Heb op m'n laptop een website staan waar je al je smaakjes kan invoeren en dan met een druk op de enter kan zien wat voor mixjes er allemaal mee mogelijk zijn ( die reeds door dampers doorgevoerd zijn en als lekker uit de bus komen)

Mixen van aroma's is voor mij nog een stapje te veel, al voeg ik soms wel wat vanilla van TPA bij andere merken voor de fun.

Edit

Dat is die site zie ik nu :)
Mai pben rai~!
pi_156736359
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:25 schreef KNAK het volgende:

[..]

Correct, en daar ben ik ook heel netjes mee begonnen. Zelfs na 3 maanden steepen smaakt een DIY sapje van pink spot op 3% zo slap als weet niet wat. Kan niet uitleggen hoe of wat maar pas bij minimaal 15% begint ie te komen ( over smaak valt verder niet te twisten, dus zelf proberen en ondervinden is noodzakelijk)
misschien dan toch eens 10% proberen :P overigens moet ik wel eerlijk zeggen dan 'lemberry cooler' idd een beetje slapjes is, maar met smaken zoals 'frozen lime drop' en 'surf rider' vind ik het goed te doen.
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:13:00 #200
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156737039
Ik zou gráág ook voldoende willen hebben aan lage %,.. Nu betaal ik alleen maar meer voor datgeen wat in mijn geval lekker is
Mai pben rai~!
pi_156752003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:

[..]

dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/pink-spot-vapor-aroma/
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-aurora-70-30/

10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:04 schreef KNAK het volgende:

[..]

Idiote prijzen

Ik koop ook bij Savevape, 1 liter voor 10 EUR zonder nicotine

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-vg/

Chill, thanks guys! Ik las inderdaad vaker over het ''zelf maken'' van je liquid, maar ik had het idee dat het vrij ingewikkeld was en mijn pet te boven ging. Maar dat valt dus allemaal wel mee?

Ik wil graag 100% VG proberen, omdat ik volgens mij niet zo goed tegen PG kan. Als ik bijvoorbeeld deze neem: http://www.savevape.nl/nl/cdd-vg-100-ml-06-nicotine.html, dan komt dat dus overeen met 6mg nicotine liquids? Normaal vape ik 12mg, maar die zie ik er helaas niet tussen staan bij 100% VG.. En 18 lijkt me weer net wat te veel.

Ik lees trouwens veel over ''steepen", wat eigenlijk het rijpen van de liquid is, right? Is dit noodzakelijk, of kan ik ook direct na het mixen van de aroma en de base beginnen met vapen?

Alvast bedankt, sorry voor de noob questions ^^
pi_156752097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc

*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixen :D
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:35:25 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752153
Ik ben zelf ook nog een noob, een vergevorderde noob ;)

Er is ook 18mg VG base te krijgen.. Mix dit met 6 om aan je 12 te komen :)

Steepen is het laten staan na mixen om te smaak te bevorderen. Makkelijkste manier is om flink te schudden na mixen, en dan de kast in en elke dag luchten / schudden en afhankelijk van wat voor aroma je gebruikt dit zo dagen/weken te doen.
Ik vind zelf dat zoete smaken niet lang hoeven te staan, vaak damp ik de volgende dag die zooi net zo makkelijk op. Bakery/tabak e.d. zou dus wél wat langere tijd moeten rijpen om zo echt lekker te worden. Ik damp alleen zoet dus doe ik daar niet al te moeilijk over. Ik heb wel een yogurt machine, zet de sapjes na mixen een nacht erin (flesje met gemixt spul 8 uur @ 40 graden zonder dop) het helpt. Andere dampers stoppen hun flesje in een ultrasoon machine. Men zegt dat deze hulpmiddelen wat je binnen 1 dag kan doen gelijk zijn aan 1 ~ 2 weken handmatig steepen ( in de kast / dagelijks schudden/luchten )

Zelf beetje klooien, proeven en ondervinden blijft het beste

Zelf je sapjes maken is leuk, lekker en echt aan te raden je veel dampt. Het had mij nog duurder geworden dan analoog roken zonder dit te doen :')

Tip van de nacht mocht je op ontdekkingsreis willen gaan in het DIY wereldje: ga op zoek naar eppies . Dat zijn 1ml test aroma's om 5 a 10ml testflesjes mee te maken. Het lastigste van dampen is de juiste smaken te vinden (vind ik) en om nou 30 flesjes á ¤3~10 te kopen met kans dat de helft niet lekker is : zonde van je poen. Genoeg websites waar je dit kan halen :)
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:38:15 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752160
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:25 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixen :D
Injectie spuit van 1ml. Met gemak kan je van 0.1 tot 1ml gaan. Bij je eerste bestelling van DIY spul zeker meebestellen (evenals een 10ml spuit, anders duurt dat eeuwen als je met 20ml base moet gaan spuiten ;) )

Savevape heeft die eppies
https://www.clubderdampfe(...)spot-vapors-psv/?p=2 Duitse webshop heeft pink spot eppies
http://www.smokerainbow.com/ heeft er honderden ( geen aroma maar kant en klaar !)
En zo zijn er genoeg :)

[ Bericht 20% gewijzigd door KNAK op 11-10-2015 03:59:38 ]
Mai pben rai~!
pi_156752222
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:35 schreef KNAK het volgende:
Ik ben zelf ook nog een noob, een vergevorderde noob ;)

Er is ook 18mg VG base te krijgen.. Mix dit met 6 om aan je 12 te komen :)

Steepen is het laten staan na mixen om te smaak te bevorderen. Makkelijkste manier is om flink te schudden na mixen, en dan de kast in en elke dag luchten / schudden en afhankelijk van wat voor aroma je gebruikt dit zo dagen/weken te doen.
Ik vind zelf dat zoete smaken niet lang hoeven te staan, vaak damp ik de volgende dag die zooi net zo makkelijk op. Bakery/tabak e.d. zou dus wél wat langere tijd moeten rijpen om zo echt lekker te worden. Ik damp alleen zoet dus doe ik daar niet al te moeilijk over. Ik heb wel een yogurt machine, zet de sapjes na mixen een nacht erin (flesje met gemixt spul 8 uur @ 40 graden zonder dop) het helpt. Andere dampers stoppen hun flesje in een ultrasoon machine. Men zegt dat deze hulpmiddelen wat je binnen 1 dag kan doen gelijk zijn aan 1 ~ 2 weken handmatig steepen ( in de kast / dagelijks schudden/luchten )

Zelf beetje klooien, proeven en ondervinden blijft het beste

Zelf je sapjes maken is leuk, lekker en echt aan te raden je veel dampt. Het had mij nog duurder geworden dan analoog roken zonder dit te doen :')

Tip van de nacht mocht je op ontdekkingsreis willen gaan in het DIY wereldje: ga op zoek naar eppies . Dat zijn 1ml test aroma's om 5 a 10ml testflesjes mee te maken. Het lastigste van dampen is de juiste smaken te vinden (vind ik) en om nou 30 flesjes á ¤3~10 te kopen met kans dat de helft niet lekker is : zonde van je poen. Genoeg websites waar je dit kan halen :)
Top! Ik had inderdaad al een beetje dezelfde gedachte.. Met kant-en-klare liquids kan je makkelijk 1 smaakje proberen, maar wanneer je er gelijk 100ml mee kan maken is het een iets grotere gok haha.

Ik zie wel veel verschillende meningen/adviezen over de hoeveelheid aroma, op de website staat soms 1 - 2,5%, of 3 - 5%, maar hier lees ik juist 15-20%.. wat is dan aan te raden? Hou wel van een lekkere volle smaak, ik vape eigenlijk ook alleen de wat zoetere smaakjes, vooral fruit.

En ja, met die injectiespuitjes, dan snap ik het ha! Goede tip, zal die er ook gelijk bij bestellen. Thanks!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:08:59 #206
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752259
De 'sweet spot' vinden van een smaak is lastig. Ik ben in al m'n enthousiaste toendertijd begonnen met een aantal flesjes van 5ml totaal

Flesje 1 op 10%
Flesje 2 op 15
3 op 20 etc

Elke dag van alle sapjes proeven, paar dagen wachten en weer proeven.

Nu ruik ik aan een aroma en heb ik al een idee of een sapje laag of hoog moet gaan zitten. Ben ik er niet zeker van maak ik um iets sterker, want base erbij flikkeren om te verdunnen is niet lastig. Is ie te sterk, dan smaakt ie chemisch. Google op een sapje en als ie een beetje bekend is lees je her en der wat er zoal over gezegd wordt. Na 6 maanden DIY ben ik er wel ongeveer achter bij de smaken die ik herhaaldelijk damp hoe ze het lekkerst smaken.. Bij nieuwe is het altijd even beetje aanklooien ;)

Je kan nog veel verder gaan, zoals dat meerdere flavors bij elkaar mixen om tot nieuwe smaken gekomen , of het toevoegen van sweeteners, of menthol kristallen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Mai pben rai~!
pi_156752293
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 04:08 schreef KNAK het volgende:
De 'sweet spot' vinden van een smaak is lastig. Ik ben in al m'n enthousiaste toendertijd begonnen met een aantal flesjes van 5ml totaal

Flesje 1 op 10%
Flesje 2 op 15
3 op 20 etc

Elke dag van alle sapjes proeven, paar dagen wachten en weer proeven.

Nu ruik ik aan een aroma en heb ik al een idee of een sapje laag of hoog moet gaan zitten. Ben ik er niet zeker van maak ik um iets sterker, want base erbij flikkeren om te verdunnen is niet lastig Google op een sapje en als ie een beetje bekend is lees je her en der wat er zoal over gezegd wordt. Na 6 maanden DIY ben ik er wel ongeveer achter bij de smaken die ik herhaaldelijk damp hoe ze het lekkerst smaken.. Bij nieuwe is het altijd even beetje aanklooien ;)

Je kan nog veel verder gaan, zoals dat meerdere flavors bij elkaar mixen om tot nieuwe smaken gekomen , of het toevoegen van sweeteners, of menthol kristallen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Oke :) Het is inderdaad ook een beetje proberen. Ik ben allang tevreden als ik er iets degelijks van kan maken, voor een véél lagere prijs. Wat je zegt, als je flesjes van 7/8 euro moet kopen ben je uiteindelijk duurder af dan met sigaretten, wat ook weer niet de bedoeling is..

Heb nu in elk geval een hele zooi 1ml aroma's in m'n winkelwagen, de base, spuitjes en vulflesjes, daar moet ik wel een eind mee komen denk ik :D Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitwerken, denk dat het inderdaad wel leuk is om zo een beetje te experimenteren!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:17:37 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752316
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 04:14 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Oke :) Het is inderdaad ook een beetje proberen. Ik ben allang tevreden als ik er iets degelijks van kan maken, voor een véél lagere prijs. Wat je zegt, als je flesjes van 7/8 euro moet kopen ben je uiteindelijk duurder af dan met sigaretten, wat ook weer niet de bedoeling is..

Heb nu in elk geval een hele zooi 1ml aroma's in m'n winkelwagen, de base, spuitjes en vulflesjes, daar moet ik wel een eind mee komen denk ik :D Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitwerken, denk dat het inderdaad wel leuk is om zo een beetje te experimenteren!
Alle begin is lastig, maar eenmaal de juiste smaken gevonden en je lacht om die 10ml flesjes kant en klaar spul van ¤5 of meer. ;)

Ik damp er max 20 a 30ml doorheen op een dag, dus ik lach al heel wat maanden ~O>

[ Bericht 3% gewijzigd door KNAK op 11-10-2015 04:33:34 ]
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:49:27 #209
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752446
Mai pben rai~!
pi_156754003
als je gaat zelf mixen koop dan gewoon degene met het hoogste nicotine gehalte en verdun dat met 0% nicotine base om tot je gewenste nicotine nivo te komen.....kun je altijd je favoriete nivo maken en het is een stuk goedkoper.

Koop tegenwoordig een liter 36mg en een aantal liter PG en VG 0mg en dan heb je totale controle over je VG/PG gehalte en nicotine nivo......en is de goedkoopste manier.
pi_156756457
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:01 schreef mappo het volgende:
als je gaat zelf mixen koop dan gewoon degene met het hoogste nicotine gehalte en verdun dat met 0% nicotine base om tot je gewenste nicotine nivo te komen.....kun je altijd je favoriete nivo maken en het is een stuk goedkoper.

Koop tegenwoordig een liter 36mg en een aantal liter PG en VG 0mg en dan heb je totale controle over je VG/PG gehalte en nicotine nivo......en is de goedkoopste manier.
kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.
alhoewel de eerste nicotine dode, door het drinken van e-liquid, nog moet vallen.
meer dan 1 of 2 dagen ziek zijn de meeste mensen niet geweest.

om te beginnen kan je dan beter een liter kopen met de gewenste nic sterkte en pg/vg verhouding.
je hebt ze tussen de 0 en 36mg/ml, dus je vind altijd wel wat naar je zin.
als je er dan een beetje meer vertrouwd mee bent, kan je nog eens een heavy nic base kopen, om zelf je verhouding te mixen.

voor het eind van het jaar nog maar eens een (paar) fles(sen) 36mg bestellen, voordat de regels europees worden :(
maar, ik heb dan ook al enige ervaring met mengen ;)
ook ik ben begonnen met base op sterkte.
en ik gebruik het nog steeds.
  zondag 11 oktober 2015 @ 14:48:47 #212
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156758619
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?

Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.

Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.

Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
Mai pben rai~!
pi_156758703
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:23 schreef marc0871 het volgende:

[..]

kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.
alhoewel de eerste nicotine dode, door het drinken van e-liquid, nog moet vallen.

dat gaat vanzelf wel komen als de overheid mensen dwingt om zelf te gaan klooien met nicotine |:(
..///
pi_156762084
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?

Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.
gaat over verpakkingen van meer dan 10ml.

quote:
Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.
lijkt mij op zich geen slecht idee.
nu kan het nog.

quote:
Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
ik heb dan wel geen puff/muji/ko gen do katoen, maar toch een poging gedaan met supermarkt watten.
als je die met beleid uit elkaar trekt, krijg je ook een soort matjes.
deze zo ver mogelijk uit elkaar getrokken en zoveel gepakt dat ik er normaal 3 dual coils mee kan wicken.
dit opgerold, in tweeën geknipt en door de coils getrokken.
de wicks afgeknipt zodat ze net de bodem van de juice well raken. maar dat deed ik toch al.
daarna een megalading sap erin gedruppeld. volgens mij bijna 3ml (clt2. diepe juice well.).

ik moet zeggen; helemaal niet verkeerd.
ik kon blijven halen en de wolken bleven komen.
toch wel ruim 20 keer.
toen ik eindelijk een dryhit voelde aankomen, waren de wicks helemaal wit.
daarna nog een paar korte hits kunnen doen, voordat het echt niet meer ging.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:52 schreef wipes66 het volgende:

[..]

dat gaat vanzelf wel komen als de overheid mensen dwingt om zelf te gaan klooien met nicotine |:(
als een kind dat 10 ml aan e-liquid met 18mg opdrinkt, na 2 dagen weer thuis is, zal het nog wel meevallen.
maar je kan het idd beter voor zijn, natuurlijk.
zeker als er van die 99% concentraties in de handel zijn.
en mensen gaan er aan willen komen. dat weet ik zeker.
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:07:06 #215
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156762183
^O^

Er gaat inderdaad vreselijk veel juice in die wick op die wijze. Ook rip trip heeft er een flick over gemaakt

Werkt echt als een beest! Of dit in tanks zo is, geen idee, denk dat het alleen voor RDA's bedoeld is
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:55:39 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156771913
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:
Op 1 januari gaat de nicotine drooglegging voor heel Europa gelden toch?

Wellicht is het dan tijd om die 0.3mg om te gaan zetten naar 0.

Of toch stiekum een 36 fles halen en in 100ml verdelen/invriezen.

dude, lees je nou eens in ipv allerlei onzin te gaan lopen nagalmen :X die zogenaamd 'nieuwe' regeltjes hebben wij allang, er gaat voor ons heel weinig veranderen, op een labeltje na. Er mogen geen 30 ml verpakkingen meer worden verkocht, en het nicotine gehalte van de flesjes mag niet meer als 20 mg bedragen, that's it! (dat is hier allemaal al zo, alleen wordt het nu EU-wide) Owja, en er moet een bijsluiter in de verpakkingen.

Dat achterlijke panische gedoe :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156772652
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 13:23 schreef marc0871 het volgende:

[..]

kan nog gevaarlijk zijn, als de menger een rekenfout maakt.

Even het drinken ervan achterwege latend: worst case scenario is dat je een 36mg juice hebt zitten brouwen, daar kom je echt wel snel genoeg achter en ga je echt niet kapot van :D
pi_156772733
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:48 schreef KNAK het volgende:

Die Scottish wick methode, ik blijf het zeggen, dat is echt geweldig. Nu ook in de quad coil Velocity gepropt en -alle- ejuice haal ik daarmee uit de wick, ver voor ie een smerige dry hit geeft
Niemand met drippers dit nog geprobeerd??
Vorige week al geprobeerd, maar nog niet een denderend succes. D'r zat ineens een shitload aan wick in m'n dripper (en ik bleef maar drippen om de wicks te saturaten), en die hoeveelheid wick verneukte m'n hele airflow van de CLT. De draw was een stuk tighter geworden.

Maar ik ga het zeker nog een kans geven ergens deze week.
  zondag 11 oktober 2015 @ 23:29:15 #219
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156772851
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:23 schreef Bowny het volgende:

[..]

Vorige week al geprobeerd, maar nog niet een denderend succes. D'r zat ineens een shitload aan wick in m'n dripper (en ik bleef maar drippen om de wicks te saturaten), en die hoeveelheid wick verneukte m'n hele airflow van de CLT. De draw was een stuk tighter geworden.

Maar ik ga het zeker nog een kans geven ergens deze week.
Zit er nu mee in de CLT te dampen... Tight airflow? Misschien dat je er een flink stuk af moet halen aan weerskanten. In ieder geval genoeg om zo alles voor die luchtgleuven vrij te houden.
Dual coil twisted 3mm diameter, werkt zelfs nog beter dan in Velocity quadcoil van 2mm.

Op deze wijze helemaal geen tempcontrol meer nodig , niet dat ik dat ooit in drippers heb gebruikt, maar nu is die kans nog minder geworden
Mai pben rai~!
pi_156773566
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:29 schreef KNAK het volgende:

[..]

Zit er nu mee in de CLT te dampen... Tight airflow? Misschien dat je er een flink stuk af moet halen aan weerskanten. In ieder geval genoeg om zo alles voor die luchtgleuven vrij te houden.
Dual coil twisted 3mm diameter, werkt zelfs nog beter dan in Velocity quadcoil van 2mm.

Op deze wijze helemaal geen tempcontrol meer nodig , niet dat ik dat ooit in drippers heb gebruikt, maar nu is die kans nog minder geworden
As we speak heb ik er een nieuwe Schotse roll erin gegooid en zoals verwacht was het gewoon user error. Blijf maar sucken :P Stuk handiger voor op het werk, hoef ik niet iedere keer bij te drippen tijdens de damppauzes.

Maar een heel velletje KGD is voor mijn coils op ID 2.5mm veel te veel. Half velletje was zat....had misschien zelfs nog wat minder gekund.
  maandag 12 oktober 2015 @ 02:10:14 #221
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156774945
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 00:02 schreef Bowny het volgende:

[..]

As we speak heb ik er een nieuwe Schotse roll erin gegooid en zoals verwacht was het gewoon user error. Blijf maar sucken :P Stuk handiger voor op het werk, hoef ik niet iedere keer bij te drippen tijdens de damppauzes.

Maar een heel velletje KGD is voor mijn coils op ID 2.5mm veel te veel. Half velletje was zat....had misschien zelfs nog wat minder gekund.
Heel velletje past ook amper in de 3mm. De eerste pogingen gingen gepaard met de nodige 'fukkerdefuk' uitlatingen/uitbarstingen. Eenmaal opgerold en een puntje gedraaid aan een uiteinde en er achter komen dat ie echt veel te dik is --> weinig kans dat ie dan makkelijk uit te rollen is

Omdat die wick er behoorlijk strak in moet zitten zak dit absoluut niet lukken bij ni200. Supermakkelijk bij een twisted kanthal

Drippen is met deze methode een stuk aangenamer geworden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 12-10-2015 02:38:34 ]
Mai pben rai~!
pi_156778311
Ben ook maar weer begonnen alleen mijn ego Ctwist met Kanger mini protank 3 vind ik nogal hinderlijk.

Te kleine capaciteit batterij en te weinig tankinhoud.

Wil eigenlijk een Ego one xl proberen, heeft iemand van hier ervaring met dat apparaat?

Ik wil gewoon een kant en klare oplossing, geen zin om te kloten met mods, zelf wicken etc. Liquids meng ik wel zelf.
pi_156778956
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:07 schreef Deshain het volgende:

Wil eigenlijk een Ego one xl proberen, heeft iemand van hier ervaring met dat apparaat?

Die heb ik sinds een maand of 2 en ligt al een maand of twee in de kast, tank inhoud is 2,5 ml, het vullen is een drama aangezien je heel moeilijk door het kijkvenster kan kijken om te zien hoever je bent, het knipperen van het lichtje achter het aan/uit knopje is ook heel moeilijk te zien of je moet in een donker kast gaan zitten.
Beide mondstukken die erbij geleverd zijn worden (voor mij) te vlug heet (0,5 coil)
Het dampen op zich sja wat moet ik er van zeggen, de aircontrol staat bij mij zo goed als dicht anders wordt het mij teveel, smaak is wel goed (er zit tutti frutti in bij mij)
Als je hem los draait om te vullen blijft de coil 9 van de 10 keer in de tank zitten dus die moet je dan ook los draaien.
Voor mij is dit de miskoop van de maand geweest.
pi_156779278
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:20 schreef Bowny het volgende:

[..]

Even het drinken ervan achterwege latend: worst case scenario is dat je een 36mg juice hebt zitten brouwen, daar kom je echt wel snel genoeg achter en ga je echt niet kapot van :D
true ^O^
pi_156779350
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:51 schreef Sorella het volgende:

[..]

*knip*
Dank u dank u, heb je wel een alternatief aangeschaft, en zo ja, welke?
pi_156780686
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:16 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dank u dank u, heb je wel een alternatief aangeschaft, en zo ja, welke?
geen alternatief, heb er nog een paar liggen, een kangertech emow voor werk, een cloupor mini en istick 20 watt voor even weg en een istick 50 watt voor echt weg. Deze 4 gebruik ik regelmatig
pi_156782108
quote:
3s.gif Op zondag 11 oktober 2015 22:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dude, lees je nou eens in ipv allerlei onzin te gaan lopen nagalmen :X die zogenaamd 'nieuwe' regeltjes hebben wij allang, er gaat voor ons heel weinig veranderen, op een labeltje na. Er mogen geen 30 ml verpakkingen meer worden verkocht, en het nicotine gehalte van de flesjes mag niet meer als 20 mg bedragen, that's it! (dat is hier allemaal al zo, alleen wordt het nu EU-wide) Owja, en er moet een bijsluiter in de verpakkingen.

Dat achterlijke panische gedoe :')
Dat is niet helemaal waar, nu kunnen we nog nic houdende basen kopen in de EU (in normale verpakkingen ipv 10ml, en met redelijke nic gehalte) tegen redelijke prijzen), straks niet meer.

Dan moet het van buiten de EU komen met bijbehorende transport en eventuele invoer rechten...en daarbij zit ik niet op Chinese liquid te wachten (USA wellicht nog wel).
Dus het zal een stuk lastiger en duurder worden. En maar afwachten of douane ook niet strikter wordt met bijv. inbeslagname (zie ik nog niet gebeuren, maar kan risico zijn).

Dus ja, ik sla wat in voor 1 mei 2016.
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:29:25 #228
230491 Zith
pls tip
pi_156800541


Iemand interesse? Zitten allemaal nog redelijk vol.

TFA/TPA: Vanilla Bean Gelato
MOM & POPs: Citrus Splash
MOM & POPS: Blue Ridge
TFA/TPA: Banana Cream
MOUNT BAKER VAPOR: Moo Juice

[ Bericht 66% gewijzigd door Zith op 13-10-2015 15:46:14 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156804111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:29 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand interesse? Zitten allemaal nog redelijk vol.

TFA/TPA: Vanilla Bean Gelato
MOM & POPs: Citrus Splash
MOM & POPS: Blue Ridge
TFA/TPA: Banana Cream
MOUNT BAKER VAPOR: Moo Juice
Plaatje werkt niet.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:46:20 #230
230491 Zith
pls tip
pi_156804195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:41 schreef Darkangle het volgende:

[..]

Plaatje werkt niet.
Fixt ;)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:51:59 #231
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156804311
Ga je nokken met dampen? Of zijn de smaakpapillen aan het protesteren bij deze sapjes ?
Mai pben rai~!
pi_156805412
aangezien de wraps van sommige batterijen een beetje slecht worden, op het gevaarlijke af, heb ik bij fasttech een paar rolletjes krimpkous (heat shrink) gekocht.
kan ik ze straks tenminste weer gebruiken, zonder dat ik bang hoef te zijn voor shorts.
de ergste 2 liggen al aan de kant.
geeft niet. laatst 10 25r's gekocht bij nkon :@

meteen een velocity kloon mee besteld.
kijken wat die doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door marc0871 op 13-10-2015 16:54:13 ]
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:34:46 #233
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156807705
Sterker nog...... Ik heb een 2e besteld _O-

_O_ Velocity _O_
Mai pben rai~!
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:44:03 #234
230491 Zith
pls tip
pi_156807956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:51 schreef KNAK het volgende:
Ga je nokken met dampen? Of zijn de smaakpapillen aan het protesteren bij deze sapjes ?
Ben geen fan van deze, en heb een hele lade vol met ander spul :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:58:35 #235
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156821285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Ben geen fan van deze, en heb een hele lade vol met ander spul :P
Red ridge heb jij iets na mij besteld meen ik te herinneren ,.. Jij bent nieteens verder dan een ml gekomen :p. Ik heb die zooi gewoon maar opgedampt

Update voor yihi m class firmware, onder andere de mogelijkheid toevoegt om zelf de TCR in te stellen en een temperatuur offset. Je kunt dan alle soorten draad gebruiken.
http://www.yihisxmini.com/Upgrade-Firmware-page18.html

Yihi gaat ook met een G class komen : Dual 18650

Op hun Facebook pagina;

quote:
SXmini ML Class is just technical and artistic continuation of SXmini M class. We will have G Class with dual-battery device. someone prefer single battery because small,convenient,enough power and battery life . someone prefer dual battery device, because more long-time vaping, no need change battery and higher power ...
Mai pben rai~!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:56:49 #236
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_156876190
Ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met sporadisch dampen vw de smaakkeuze, met de laatste maand ongeveer een toename naar veel dampen. Momenteel gebruik ik een Aspire Nautilus met 1,6Ω BVC coils op een iStick TC40W.

Nadat ik bij m'n lokale juice-leverancier kennis had gemaakt met de Kanger Subtank Mini, heb ik zelf meteen zo 'n ding besteld bij Gearbest.

Een hoop positieve reviews ivm originaliteit trok me over de streep, samen met het feit dat ik al meer bij GB besteld heb, en dus weet dat het daar maar traag loopt. Alleen twijfel ik nu over welke coils ik erbij moet bestellen. Ik wil niet weer de fout maken die ik met m'n Nautilus heb gemaakt en van alle coils een doosje nemen (want de 1,8Ω coils, BDC en BVC, liggen al meer dan 6 maanden nog steeds in de kast)

Voorlopig ga ik het nog houden bij m'n iStick TC40W, al lonken er wel een paar zwaardere TC-mods, zoals 'n Pioneer4You iPV D2, vanwege de verwisselbare batterij en wat meer power.

Qua sapjes kocht ik eerst FS Gold en Dekang, maar ik heb sinds kort een nieuwe leverancier gevonden in LaKraft.
Sympathieke kerel, met kennis van zaken, met 'n eigen lijn in juices. Deze dampen lekkerder weg dan de FS Gold in vergelijkbare smaken.
Als ik ergens te velde een vapeshop tegenkom, loop ik wel ff binnen om wat smaakjes te testen (van andere merken) en neem geregeld wel eens een flesje mee.
Heb zo al een paar leuke smaken gevonden.
Zelf mengen en experimenteren is nog iets voor in de toekomst.

Maar nu dus de hamvragen :
• welke coils voor de Kanger Subtank
• welke boxmod met verwisselbare batterij en TC
raden jullie me aan?

[ Bericht 1% gewijzigd door dodge_911 op 16-10-2015 16:46:56 ]
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  † In Memoriam † vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:27:06 #237
230491 Zith
pls tip
pi_156876773
Als je zelff de coils wilt maken kan dat met de Subtank Mini, anders zou ik de (omdat je TC neemt) deze nemen

https://www.fasttech.com/p/2284300

Heb ik nu ook en bevallen prima!

Als boxmod, ik heb nu net de volgende ontvangen
https://www.fasttech.com/p/3331700

Ik ben dus een beetje bevooroordeeld maar het is een prima ding die er mooi uit ziet en goed te bedienen is. Youtube reviewers waren er ook erg tevreden mee... en met coupon code Map kost het maar 38.50 USD ~32 EUR!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156876806
persoonlijk zou ik, denk ik, voor de 0.5ohm occ coils gaan.
al zou ik zelf de rebuildable sectie gebruiken.

de 1.2ohm coils zouden voor mij, op een mech, waarschijnlijk te koud zijn.
met een vw mod wordt het een ander verhaal.

over het gebruik van nikkel heb ik mijn bedenkingen, dus de ni200 coils, die je nodig hebt voor de tc, zou ik sowieso laten liggen.
maar dat is mijn persoonlijke mening.

bovenstaande is niet gebaseerd op ervaringen.
slechts mijn gedachten voor als ik eens een subtank zou kopen (kleine kans. al maanden puur aan het drippen ;)).
  † In Memoriam † vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:31:07 #239
230491 Zith
pls tip
pi_156876871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:28 schreef marc0871 het volgende:
persoonlijk zou ik, denk ik, voor de 0.5ohm occ coils gaan.
al zou ik zelf de rebuildable sectie gebruiken.

de 1.2ohm coils zouden voor mij, op een mech, waarschijnlijk te koud zijn.
met een vw mod wordt het een ander verhaal.

over het gebruik van nikkel heb ik mijn bedenkingen, dus de ni200 coils, die je nodig hebt voor de tc, zou ik sowieso laten liggen.
maar dat is mijn persoonlijke mening.

bovenstaande is niet gebaseerd op ervaringen.
slechts mijn gedachten voor als ik eens een subtank zou kopen.
Als je niet (titanium) coils wilt maken en niet de nikkel coils wilt gebruiken dan zou ik ook de 0.5 ohm (non-TC) aanraden. Als je 1.6ohm gewend bent dan lijkt dat helemaal prima.. maar als je daarna een paar keer 0.5 hebt gebruikt dan wil je eigenlijk niet meer terug (ligt hier ook nog een aspire nautilus te rotten).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156877009
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je niet (titanium) coils wilt maken en niet de nikkel coils wilt gebruiken dan zou ik ook de 0.5 ohm (non-TC) aanraden. Als je 1.6ohm gewend bent dan lijkt dat helemaal prima.. maar als je daarna een paar keer 0.5 hebt gebruikt dan wil je eigenlijk niet meer terug (ligt hier ook nog een aspire nautilus te rotten).
mijn laatste tank met vervangbare coils was een aerotank v1 :o .
de laatste rebuildable een kayfun lite ;) .
tanks doen mij niet zo veel meer.
alhoewel de subtank mini best interessant is.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:53:30 #241
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156878516
Heb m'n aspire nautilus mIni voor een joet verkocht paar dagen terug :')

Laatst nog dat ding op de sxmini geSchroefd voor de lol, kreeg er zowat niets uit zo nauw is die airflow.
Mai pben rai~!
pi_156916732
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:37 schreef marc0871 het volgende:

[..]

mijn laatste tank met vervangbare coils was een aerotank v1 :o .
de laatste rebuildable een kayfun lite ;) .
tanks doen mij niet zo veel meer.
alhoewel de subtank mini best interessant is.
Ik ben van RTA naar RDA gegaan en eigenlijk weer terug naar RTA. De huidige subohm RTA's komen vrij dicht in de buurt van RDA performance, zonder dat gekloot met bijdrippen buitenshuis. De ST Mini is hoort zeker in dat rijtje thuis. Daar komen serieus flinke wolken vanaf, op de juiste weerstand met de juiste wicking.

Ook leuk om te zien hoe de cloudchasing community aan het veranderen is. Vroegah moest je niet met iets anders aankomen dan een mech en RDA, anders was het pauper :') Tegenwoordig zitten zelfs zij op TC boxmods met tank-a-likes (Triforce).

Mijn nieuwe bullebak, the UD Zephyrus. Tering wat zuipt dat ding :D Zeer hoge kwaliteit machinery, topfill, dualcoil, compleet open airflow en dat voor 24 dollar ofzo. Gebruik nu nog de 0.3ohm stock coil, zal zo de RBA eens proberen.

pi_156917038
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:31 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ik ben van RTA naar RDA gegaan en eigenlijk weer terug naar RTA. De huidige subohm RTA's komen vrij dicht in de buurt van RDA performance, zonder dat gekloot met bijdrippen buitenshuis. De ST Mini is hoort zeker in dat rijtje thuis. Daar komen serieus flinke wolken vanaf, op de juiste weerstand met de juiste wicking.

Ook leuk om te zien hoe de cloudchasing community aan het veranderen is. Vroegah moest je niet met iets anders aankomen dan een mech en RDA, anders was het pauper :') Tegenwoordig zitten zelfs zij op TC boxmods met tank-a-likes (Triforce).

Mijn nieuwe bullebak, the UD Zephyrus. Tering wat zuipt dat ding :D Zeer hoge kwaliteit machinery, topfill, dualcoil, compleet open airflow en dat voor 24 dollar ofzo. Gebruik nu nog de 0.3ohm stock coil, zal zo de RBA eens proberen.

[ afbeelding ]
oh, ik geloof je meteen, hoor.
en er zijn best een paar tanks die ik wel eens zou willen proberen.
maar, buiten de wat mindere ervaringen met tanks (en dan besef ik dat er sprongen zijn gemaakt) heb ik een beroep waarin het vaak beter is om geen glas in je broekzak te hebben. of 4,5ml sap, die de rest van de dag nat blijft, mocht dat kapot gaan.
om maar niet te spreken van de elektronica in de boxjes, ivm vocht en zweten.
dan heb ik liever iets waar zo min mogelijk aan kapot kan.
  zondag 18 oktober 2015 @ 23:28:02 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156935312
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]

oh, ik geloof je meteen, hoor.
en er zijn best een paar tanks die ik wel eens zou willen proberen.
maar, buiten de wat mindere ervaringen met tanks (en dan besef ik dat er sprongen zijn gemaakt) heb ik een beroep waarin het vaak beter is om geen glas in je broekzak te hebben. of 4,5ml sap, die de rest van de dag nat blijft, mocht dat kapot gaan.
om maar niet te spreken van de elektronica in de boxjes, ivm vocht en zweten.
dan heb ik liever iets waar zo min mogelijk aan kapot kan.
Whehe, I feel you _O-

Ik heb geen enkele glazen tank die nog het originele glas heeft :D Ik heb er nog nooit eentje zó erg gesloopt in mijn zak dat hij echt kapot-kapot was, wel gescheurd een aantal keer en 3 keer een ekte crash, waarbij één keer van 25 meter en één keer van 30 meter hoog. _O- Bij de 35 meter gaf de Yihi ook de geest, de 25 overleefde hij gewoon, en de tanks heb ik ook allebei nog _O_

SX Mini is wel aardig mishandelproof hoor; woont dagelijks in de zak van een overall of zwemt in een machine of in weer en wind, en zeker met de sleeve is hij behoorlijk bomproof, en de D2 doet het wdb ook best goed :Y De lemo's zijn wel redelijk kwetsbaar, maar kunnen absoluut tegen een stootje :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156936124
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Whehe, I feel you _O-

Ik heb geen enkele glazen tank die nog het originele glas heeft :D Ik heb er nog nooit eentje zó erg gesloopt in mijn zak dat hij echt kapot-kapot was, wel gescheurd een aantal keer en 3 keer een ekte crash, waarbij één keer van 25 meter en één keer van 30 meter hoog. _O- Bij de 35 meter gaf de Yihi ook de geest, de 25 overleefde hij gewoon, en de tanks heb ik ook allebei nog _O_

SX Mini is wel aardig mishandelproof hoor; woont dagelijks in de zak van een overall of zwemt in een machine of in weer en wind, en zeker met de sleeve is hij behoorlijk bomproof, en de D2 doet het wdb ook best goed :Y De lemo's zijn wel redelijk kwetsbaar, maar kunnen absoluut tegen een stootje :)
ik heb een keer een pro mini gekraakt.
gewoon met in de auto stappen.
volle tank in mijn broekzak }:|
de aero v1 heeft gekkere dingen meegemaakt en wordt nog dagelijks gebruikt (niet door mij. heb hem overgedaan naar mijn vader. samen met de vision spinner 2 :D )

vochtige warmte heeft de neiging om daar te komen waar regendruppels dat niet kunnen.
ik heb al een paar telefoons gehad, die het blijkbaar niet leuk vonden in een kas.
ze gingen elke keer uit of rebooten zichzelf. soms wel 5 keer op een dag.
als ze een week thuis waren, deden ze het niet 1 keer.
vandaar dat ik liever geen box met een chip mee ga nemen. en er ook nog geen 1 heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')