abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:52:49 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156588230
Ik zit ook niet zo op de ml te wachten, beetje weinig toevoeging aan de m.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:34:50 #182
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156589668
Iemand van E cig forum in UK heeft destijds contact gehad met een rep. van Yihi, heeft te horen gekregen dat eind dit jaar nog een ander model gaat uitkomen.
We zullen zien

Voorlopig vermaak ik me nog kosteloos met de m class. De mensen om mij heen ook :+
Mai pben rai~!
pi_156589708
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:34 schreef KNAK het volgende:
Iemand van E cig forum in UK heeft destijds contact gehad met een rep. van Yihi, heeft te horen gekregen dat eind dit jaar nog een ander model gaat uitkomen.
We zullen zien

Voorlopig vermaak ik me nog kosteloos met de m class. De mensen om mij heen ook :+
Dat eerste riepen ze op het dampforum ook al, zonder bron.

Ik geloof er niks van. Alsof YiHi dat sowieso gaat roepen.. tenzij ze de ML niet kwijt willen natuurlijk.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:39:43 #184
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156589763
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:37 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat eerste riepen ze op het dampforum ook al, zonder bron.

Ik geloof er niks van. Alsof YiHi dat sowieso gaat roepen.. tenzij ze de ML niet kwijt willen natuurlijk.
De ml is er nog niet eens. Zoiets in de wereld brengen zal voor Yihi niet erg slim zijn vwb de verkoop van de ml ... Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.
Mai pben rai~!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:06:23 #185
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_156652543
Binnenkort een nieuwe mod van Provape, de Radius. Deze heeft volgens Provape meer dan 30 watt. Zou ook eens tijd worden zeg :')
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:12:43 #186
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156710362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:16 schreef KNAK het volgende:
Lekker stil hier

Iemand weleens dit gedaan?;

Lees hier extreem positieve berichten over ; minimaliseren dryhits, alle liquid uit de wick, betere smaak, nicotine die er harder van aanslaat etc
Heb bovenstaande zojuist geprobeerd.....

...voor de heren drippers hier kan ik melden dat dit super werkt; met gemAk haal ik 25 volle teugen damp en merk heeeel langzaam dat alle vloeistof uit de wick weg is, dus geen smerige dry-hit meer

Heb gelijk via eBay uit Japan 200piece puff besteld voor ¤5 ~O> (want het kost je 1 vol velletje per wick-beurt)

Kan sterk aanraden dit te proberen in je dripper!!
Mai pben rai~!
pi_156730240
Heeft iemand tips wat betreft liquids met een hoog VG percentage? liefst 70, 80 of 100% PG.. Ik ben bekend met Virgin Vapor maar vind 8,50 oid voor 10 ml toch net wat te enthousiast :p
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:38:59 #188
230491 Zith
pls tip
pi_156730357
Joyetech eVic TC Mini ontvangen van fasttech.. wat een leuk ding! :) Erg mooi scherm en de TC vind ik ook fijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156730471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:33 schreef BartMcCormick het volgende:
Heeft iemand tips wat betreft liquids met een hoog VG percentage? liefst 70, 80 of 100% PG.. Ik ben bekend met Virgin Vapor maar vind 8,50 oid voor 10 ml toch net wat te enthousiast :p
dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/pink-spot-vapor-aroma/
http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-aurora-70-30/

10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml :P
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:04:15 #190
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156734778
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:33 schreef BartMcCormick het volgende:
Idiote prijzen

Ik koop ook bij Savevape, 1 liter voor 10 EUR zonder nicotine

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-vg/
Mai pben rai~!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:05:07 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156734803
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:

[..]

dat soort prijzen slaan idd nergens op. maar bv pink spot kan je gewoon zelf maken:

10 ml concentrate verdelen over 2 flesjes base van 100 ml en je bent klaar. dan heb je voor ongeveer 8,5 euro 100 ml :P
Da's 5% gekkie.. dat smaakt naar schoenzolen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156734973
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's 5% gekkie.. dat smaakt naar schoenzolen.
valt best mee hoor :D met 5% zit je gewoon op smaak volgens mij...
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:11:40 #193
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156735029
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:09 schreef wipes66 het volgende:

[..]

valt best mee hoor :D met 5% zit je gewoon op smaak volgens mij...
Heb alles zowat van pinkspot geprobeerd, geen enkele onder 20% voor mij
Mai pben rai~!
pi_156735090
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:11 schreef KNAK het volgende:

[..]

Heb alles zowat van pinkspot geprobeerd, geen enkele onder 20% voor mij
maar dat is veel sterker dan het origineel? de aanbevolen dosering is 3 tot 5%.
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:25:05 #195
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156735459
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:13 schreef wipes66 het volgende:

[..]

maar dat is veel sterker dan het origineel? de aanbevolen dosering is 3 tot 5%.
Correct, en daar ben ik ook heel netjes mee begonnen. Zelfs na 3 maanden steepen smaakt een DIY sapje van pink spot op 3% zo slap als weet niet wat. Kan niet uitleggen hoe of wat maar pas bij minimaal 15% begint ie te komen ( over smaak valt verder niet te twisten, dus zelf proberen en ondervinden is noodzakelijk)

Ik damp nu ook TPA , goedkope bocht van 3,95/10ml. Alleen de french vanilla deluxe is lekker. En daar haal ik dan wel 100ml uit ... Geconcentreerder zal het wellicht zijn
Mai pben rai~!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:33:38 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156735765
https://docs.google.com/s(...)JdfY/htmlview?pli=1#

Door dampers ingevulde spreadsheet met o.a. Pinkspot sapjes en de % van aroma's
Bijna Alles boven de 15%
Mai pben rai~!
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:39:06 #197
230491 Zith
pls tip
pi_156735976
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

http://e-liquid-recipes.c(...)score&direction=desc

*Nouja, moet niet.. maar er zit dus expres geen diepte in de smaken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:42:49 #198
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156736089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:
TPA moet* je mixen, zoals pink spot al premixed is. Die smaken zijn expres zo eenzijdig / saai van smaak, het is aan de kopers (zeep-, snoep-, liquid-, taartenmakers) om er diepere smaken van te maken.

Klopt

Heb op m'n laptop een website staan waar je al je smaakjes kan invoeren en dan met een druk op de enter kan zien wat voor mixjes er allemaal mee mogelijk zijn ( die reeds door dampers doorgevoerd zijn en als lekker uit de bus komen)

Mixen van aroma's is voor mij nog een stapje te veel, al voeg ik soms wel wat vanilla van TPA bij andere merken voor de fun.

Edit

Dat is die site zie ik nu :)
Mai pben rai~!
pi_156736359
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:25 schreef KNAK het volgende:

[..]

Correct, en daar ben ik ook heel netjes mee begonnen. Zelfs na 3 maanden steepen smaakt een DIY sapje van pink spot op 3% zo slap als weet niet wat. Kan niet uitleggen hoe of wat maar pas bij minimaal 15% begint ie te komen ( over smaak valt verder niet te twisten, dus zelf proberen en ondervinden is noodzakelijk)
misschien dan toch eens 10% proberen :P overigens moet ik wel eerlijk zeggen dan 'lemberry cooler' idd een beetje slapjes is, maar met smaken zoals 'frozen lime drop' en 'surf rider' vind ik het goed te doen.
..///
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:13:00 #200
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156737039
Ik zou gráág ook voldoende willen hebben aan lage %,.. Nu betaal ik alleen maar meer voor datgeen wat in mijn geval lekker is
Mai pben rai~!
pi_156752003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:04 schreef KNAK het volgende:

[..]

Idiote prijzen

Ik koop ook bij Savevape, 1 liter voor 10 EUR zonder nicotine

http://www.savevape.nl/nl/diy-liquids/basen/base-vg/

Chill, thanks guys! Ik las inderdaad vaker over het ''zelf maken'' van je liquid, maar ik had het idee dat het vrij ingewikkeld was en mijn pet te boven ging. Maar dat valt dus allemaal wel mee?

Ik wil graag 100% VG proberen, omdat ik volgens mij niet zo goed tegen PG kan. Als ik bijvoorbeeld deze neem: http://www.savevape.nl/nl/cdd-vg-100-ml-06-nicotine.html, dan komt dat dus overeen met 6mg nicotine liquids? Normaal vape ik 12mg, maar die zie ik er helaas niet tussen staan bij 100% VG.. En 18 lijkt me weer net wat te veel.

Ik lees trouwens veel over ''steepen", wat eigenlijk het rijpen van de liquid is, right? Is dit noodzakelijk, of kan ik ook direct na het mixen van de aroma en de base beginnen met vapen?

Alvast bedankt, sorry voor de noob questions ^^
pi_156752097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:39 schreef Zith het volgende:

Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixen :D
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:35:25 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752153
Ik ben zelf ook nog een noob, een vergevorderde noob ;)

Er is ook 18mg VG base te krijgen.. Mix dit met 6 om aan je 12 te komen :)

Steepen is het laten staan na mixen om te smaak te bevorderen. Makkelijkste manier is om flink te schudden na mixen, en dan de kast in en elke dag luchten / schudden en afhankelijk van wat voor aroma je gebruikt dit zo dagen/weken te doen.
Ik vind zelf dat zoete smaken niet lang hoeven te staan, vaak damp ik de volgende dag die zooi net zo makkelijk op. Bakery/tabak e.d. zou dus wél wat langere tijd moeten rijpen om zo echt lekker te worden. Ik damp alleen zoet dus doe ik daar niet al te moeilijk over. Ik heb wel een yogurt machine, zet de sapjes na mixen een nacht erin (flesje met gemixt spul 8 uur @ 40 graden zonder dop) het helpt. Andere dampers stoppen hun flesje in een ultrasoon machine. Men zegt dat deze hulpmiddelen wat je binnen 1 dag kan doen gelijk zijn aan 1 ~ 2 weken handmatig steepen ( in de kast / dagelijks schudden/luchten )

Zelf beetje klooien, proeven en ondervinden blijft het beste

Zelf je sapjes maken is leuk, lekker en echt aan te raden je veel dampt. Het had mij nog duurder geworden dan analoog roken zonder dit te doen :')

Tip van de nacht mocht je op ontdekkingsreis willen gaan in het DIY wereldje: ga op zoek naar eppies . Dat zijn 1ml test aroma's om 5 a 10ml testflesjes mee te maken. Het lastigste van dampen is de juiste smaken te vinden (vind ik) en om nou 30 flesjes á ¤3~10 te kopen met kans dat de helft niet lekker is : zonde van je poen. Genoeg websites waar je dit kan halen :)
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:38:15 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752160
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:25 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ik zit er een beetje doorheen te scrollen, snap het nog niet helemaal, maar hoe meet je die shit aan? Ik zie er een die bestaat uit 7 verschillende aroma's, met 0.9 tot 1.2 ml per aroma.. Lijkt me bijna onmogelijk om dat goed te kunnen mixen :D
Injectie spuit van 1ml. Met gemak kan je van 0.1 tot 1ml gaan. Bij je eerste bestelling van DIY spul zeker meebestellen (evenals een 10ml spuit, anders duurt dat eeuwen als je met 20ml base moet gaan spuiten ;) )

Savevape heeft die eppies
https://www.clubderdampfe(...)spot-vapors-psv/?p=2 Duitse webshop heeft pink spot eppies
http://www.smokerainbow.com/ heeft er honderden ( geen aroma maar kant en klaar !)
En zo zijn er genoeg :)

[ Bericht 20% gewijzigd door KNAK op 11-10-2015 03:59:38 ]
Mai pben rai~!
pi_156752222
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:35 schreef KNAK het volgende:
Ik ben zelf ook nog een noob, een vergevorderde noob ;)

Er is ook 18mg VG base te krijgen.. Mix dit met 6 om aan je 12 te komen :)

Steepen is het laten staan na mixen om te smaak te bevorderen. Makkelijkste manier is om flink te schudden na mixen, en dan de kast in en elke dag luchten / schudden en afhankelijk van wat voor aroma je gebruikt dit zo dagen/weken te doen.
Ik vind zelf dat zoete smaken niet lang hoeven te staan, vaak damp ik de volgende dag die zooi net zo makkelijk op. Bakery/tabak e.d. zou dus wél wat langere tijd moeten rijpen om zo echt lekker te worden. Ik damp alleen zoet dus doe ik daar niet al te moeilijk over. Ik heb wel een yogurt machine, zet de sapjes na mixen een nacht erin (flesje met gemixt spul 8 uur @ 40 graden zonder dop) het helpt. Andere dampers stoppen hun flesje in een ultrasoon machine. Men zegt dat deze hulpmiddelen wat je binnen 1 dag kan doen gelijk zijn aan 1 ~ 2 weken handmatig steepen ( in de kast / dagelijks schudden/luchten )

Zelf beetje klooien, proeven en ondervinden blijft het beste

Zelf je sapjes maken is leuk, lekker en echt aan te raden je veel dampt. Het had mij nog duurder geworden dan analoog roken zonder dit te doen :')

Tip van de nacht mocht je op ontdekkingsreis willen gaan in het DIY wereldje: ga op zoek naar eppies . Dat zijn 1ml test aroma's om 5 a 10ml testflesjes mee te maken. Het lastigste van dampen is de juiste smaken te vinden (vind ik) en om nou 30 flesjes á ¤3~10 te kopen met kans dat de helft niet lekker is : zonde van je poen. Genoeg websites waar je dit kan halen :)
Top! Ik had inderdaad al een beetje dezelfde gedachte.. Met kant-en-klare liquids kan je makkelijk 1 smaakje proberen, maar wanneer je er gelijk 100ml mee kan maken is het een iets grotere gok haha.

Ik zie wel veel verschillende meningen/adviezen over de hoeveelheid aroma, op de website staat soms 1 - 2,5%, of 3 - 5%, maar hier lees ik juist 15-20%.. wat is dan aan te raden? Hou wel van een lekkere volle smaak, ik vape eigenlijk ook alleen de wat zoetere smaakjes, vooral fruit.

En ja, met die injectiespuitjes, dan snap ik het ha! Goede tip, zal die er ook gelijk bij bestellen. Thanks!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:08:59 #206
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752259
De 'sweet spot' vinden van een smaak is lastig. Ik ben in al m'n enthousiaste toendertijd begonnen met een aantal flesjes van 5ml totaal

Flesje 1 op 10%
Flesje 2 op 15
3 op 20 etc

Elke dag van alle sapjes proeven, paar dagen wachten en weer proeven.

Nu ruik ik aan een aroma en heb ik al een idee of een sapje laag of hoog moet gaan zitten. Ben ik er niet zeker van maak ik um iets sterker, want base erbij flikkeren om te verdunnen is niet lastig. Is ie te sterk, dan smaakt ie chemisch. Google op een sapje en als ie een beetje bekend is lees je her en der wat er zoal over gezegd wordt. Na 6 maanden DIY ben ik er wel ongeveer achter bij de smaken die ik herhaaldelijk damp hoe ze het lekkerst smaken.. Bij nieuwe is het altijd even beetje aanklooien ;)

Je kan nog veel verder gaan, zoals dat meerdere flavors bij elkaar mixen om tot nieuwe smaken gekomen , of het toevoegen van sweeteners, of menthol kristallen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Mai pben rai~!
pi_156752293
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 04:08 schreef KNAK het volgende:
De 'sweet spot' vinden van een smaak is lastig. Ik ben in al m'n enthousiaste toendertijd begonnen met een aantal flesjes van 5ml totaal

Flesje 1 op 10%
Flesje 2 op 15
3 op 20 etc

Elke dag van alle sapjes proeven, paar dagen wachten en weer proeven.

Nu ruik ik aan een aroma en heb ik al een idee of een sapje laag of hoog moet gaan zitten. Ben ik er niet zeker van maak ik um iets sterker, want base erbij flikkeren om te verdunnen is niet lastig Google op een sapje en als ie een beetje bekend is lees je her en der wat er zoal over gezegd wordt. Na 6 maanden DIY ben ik er wel ongeveer achter bij de smaken die ik herhaaldelijk damp hoe ze het lekkerst smaken.. Bij nieuwe is het altijd even beetje aanklooien ;)

Je kan nog veel verder gaan, zoals dat meerdere flavors bij elkaar mixen om tot nieuwe smaken gekomen , of het toevoegen van sweeteners, of menthol kristallen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Oke :) Het is inderdaad ook een beetje proberen. Ik ben allang tevreden als ik er iets degelijks van kan maken, voor een véél lagere prijs. Wat je zegt, als je flesjes van 7/8 euro moet kopen ben je uiteindelijk duurder af dan met sigaretten, wat ook weer niet de bedoeling is..

Heb nu in elk geval een hele zooi 1ml aroma's in m'n winkelwagen, de base, spuitjes en vulflesjes, daar moet ik wel een eind mee komen denk ik :D Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitwerken, denk dat het inderdaad wel leuk is om zo een beetje te experimenteren!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:17:37 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752316
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 04:14 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Oke :) Het is inderdaad ook een beetje proberen. Ik ben allang tevreden als ik er iets degelijks van kan maken, voor een véél lagere prijs. Wat je zegt, als je flesjes van 7/8 euro moet kopen ben je uiteindelijk duurder af dan met sigaretten, wat ook weer niet de bedoeling is..

Heb nu in elk geval een hele zooi 1ml aroma's in m'n winkelwagen, de base, spuitjes en vulflesjes, daar moet ik wel een eind mee komen denk ik :D Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitwerken, denk dat het inderdaad wel leuk is om zo een beetje te experimenteren!
Alle begin is lastig, maar eenmaal de juiste smaken gevonden en je lacht om die 10ml flesjes kant en klaar spul van ¤5 of meer. ;)

Ik damp er max 20 a 30ml doorheen op een dag, dus ik lach al heel wat maanden ~O>

[ Bericht 3% gewijzigd door KNAK op 11-10-2015 04:33:34 ]
Mai pben rai~!
  zondag 11 oktober 2015 @ 04:49:27 #209
24329 KNAK
ff w88,......
pi_156752446
Mai pben rai~!
pi_156754003
als je gaat zelf mixen koop dan gewoon degene met het hoogste nicotine gehalte en verdun dat met 0% nicotine base om tot je gewenste nicotine nivo te komen.....kun je altijd je favoriete nivo maken en het is een stuk goedkoper.

Koop tegenwoordig een liter 36mg en een aantal liter PG en VG 0mg en dan heb je totale controle over je VG/PG gehalte en nicotine nivo......en is de goedkoopste manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')