Neuh.quote:Op maandag 7 september 2015 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, wat mij betreft moet je over de gehele linie streven naar het opnemen van zo min mogelijke vluchtelingen. En bij zo'n grote massa uit een risicogebied is het wachten tot er een clubje IS aanhangers tussen zit.
Gezien het verleden van terrorisme is het tamelijk naïef om geen rekening te houden met de komst van terroristen en de mogelijkheden van terroristen los van welke vluchtelingenstroom dan ook. In de praktijk zie je terroristen overal vandaan komen en toeslaan.quote:Op maandag 7 september 2015 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, wat mij betreft moet je over de gehele linie streven naar het opnemen van zo min mogelijke vluchtelingen. En bij zo'n grote massa uit een risicogebied is het wachten tot er een clubje IS aanhangers tussen zit.
Altijd jammer dat politici niet verder denken dan waar zij voor 'gestudeerd' hebben. Mensenkennis en logisch denkvermogen missen de meesten. Daarom komen ze met dingen aanzetten zoals een 'verdeelsleutel' en denken ze dat ze DE oplossing hebben.quote:Op maandag 7 september 2015 13:34 schreef Eiwitshake het volgende:
Grappig dat ze weer met dergelijke symboolpolitiek komen aankakken. Daar hebben ze dus weken over moeten onderhandelen om tot dit gedrocht van een conclusie te kunnen komen.
Een verdeelsleutel
Totaal inhoudsloos en lost de problemen helemaal niet op.
Straks is het zeker weer weken kletsen voor de volgende verdeelsleutel. Dan kunnen ze weer handjesschudden en pronken met hun 'succes'.
Toch is dit een positieve ontwikkeling.
Dit lijdt (gelukkig) alleen maar tot meer wantrouwen en fragmentarisering binnen de EU. Het kan niet lang meer duren voor dat het eens explodeert zoals in voormalig Joegoslavië.
Als de EU in huidige vorm eindelijk eens uitsterft zal ik huilen van geluk.
Een samenwerkingsverband is goed en noodzakelijk, maar niet zo'n ondemocratisch gedrocht als de EU.
Grote kans dat er dan simpele maar duidelijke en daadkrachtige oplossingen uit voortvloeien zonder kontjegelik, handejschudden en imposant kletsen.quote:Op maandag 7 september 2015 13:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Altijd jammer dat politici niet verder denken dan waar zij voor 'gestudeerd' hebben. Mensenkennis en logisch denkvermogen missen de meesten. Daarom komen ze met dingen aanzetten zoals een 'verdeelsleutel' en denken ze dat ze DE oplossing hebben.
Je kunt nog beter een groep kleuters in het Europees parlement zetten.
Mijn stem hebben ze alvast.quote:Op maandag 7 september 2015 13:41 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Grote kans dat er dan simpele maar duidelijke en daadkrachtige oplossingen uit voortvloeien zonder kontjegelik, handejschudden en imposant kletsen.
Ik zeg doen!
Volgens mij begrijp je de situatie niet helemaal.quote:Op maandag 7 september 2015 12:37 schreef Ryon het volgende:
Boehoe. 7.000 vluchtelingen. Nou, dit land is nu ten dode opgeschreven.
Ja maar dan stem je toch gewoon PVV als dit je zo raakt?quote:Op maandag 7 september 2015 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh dus is het volkomen acceptabel dat je maar wat roept in verkiezingstijd wat je later gewoon niet doet. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Even die plank voor je kop wegschuren hoor, mijn god zeg.
Als je die aanzuigende werking op wil heffen moet je de welvaart drastisch verminderen.quote:Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de situatie niet helemaal.
Deze 120K, waar die 7K onderdeel van uitmaken, zijn de opbrengst van ongeveer 1 maand. Duitsland alleen al verwacht er 800K dit jaar. En dan hebben we natuurlijk nog de aanzuigende werking.....
Yeah. Dat gaat ook wel gebeuren, want op de lange termijn is de sociale zekerheid zoals we die hebben in Europa onbetaalbaar met zo een influx van mensen.quote:Op maandag 7 september 2015 13:54 schreef Xa1pt het volgende:
Als je die aanzuigende werking op wil heffen moet je de welvaart drastisch verminderen.
Vergeet je er nog ff bij te vertellen dat wij ook voor een deel verantwoordelijk zijn dat deze lage standaard in leven word gehouden....quote:Op maandag 7 september 2015 13:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yeah. Dat gaat ook wel gebeuren, want op de lange termijn is de sociale zekerheid zoals we die hebben in Europa onbetaalbaar met zo een influx van mensen.
Huidig Europees beleid is echt ontzettend kortzichtig. De vraag naar een Westerse levensstandaard in derde wereld landen is onverzadigbaar en de landen waar die mensen vandaan komen hebben een onuitputtelijk demografisch reservoir. Als ik in een derde wereld land (of arm niet-EU Europees land als Albanie of Kosovo) geboren was had ik het ook wel geweten.
Als je het over de schuldvraag wilt hebben, moet je iemand anders vinden. Ik ben niet zo geinteresseerd in die discussie.quote:Op maandag 7 september 2015 13:59 schreef DUTCHKO het volgende:
Vergeet je er nog ff bij te vertellen dat wij ook voor een deel verantwoordelijk zijn dat deze lage standaard in leven word gehouden....
Oh ja dat is waar ook. Wel de lusten maar niet de lasten.....zo kennen we de meeste Nederlanders weer....kop in het zand....quote:Op maandag 7 september 2015 14:01 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als je het over de schuldvraag wilt hebben, moet je iemand anders vinden. Ik ben niet zo geinteresseerd in die discussie.
Wat een blatant racisme. Verder ben ik benieuwd naar de lusten die ik van bijv Eritrea ervaar. Sorry, ik ben gewoon niet geinteresseerd in een zoveeste discussie over kolonialisme.quote:Op maandag 7 september 2015 14:03 schreef DUTCHKO het volgende:
Oh ja dat is waar ook. Wel de lusten maar niet de lasten.....zo kennen we de meeste Nederlanders weer....kop in het zand....
Kolonialisme is een mode woord. Maar dank zij onze bemoeienissen in het midden oosten en afrika zijn deze stromen op gang gekomen.quote:Op maandag 7 september 2015 14:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een blatant racisme. Verder ben ik benieuwd naar de lusten die ik van bijv Eritrea ervaar. Sorry, ik ben gewoon niet geinteresseerd in een zoveeste discussie over kolonialisme.
Well, daar zijn we het over eens.quote:Op maandag 7 september 2015 14:14 schreef DUTCHKO het volgende:
Langzamerhand zal Nederland afzakken naar een tweede wereld land qua bestaans niveau als dit zo doorgaat.
Maar bij de volgende verkiezingen winnen de oude partijen wederom en kan Rutte wederom lekker aan de slag.![]()
Inderdaad. Het lijkt wel of mensen nietin staat meer zijn om verder dan één maand vooruit te kijken.quote:Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Deze 120K, waar die 7K onderdeel van uitmaken, zijn de opbrengst van ongeveer 1 maand. Duitsland alleen al verwacht er 800K dit jaar. En dan hebben we natuurlijk nog de aanzuigende werking.....
Ik geloof meer in het 'Survival of the fittest' principe.quote:Op maandag 7 september 2015 13:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vergeet je er nog ff bij te vertellen dat wij ook voor een deel verantwoordelijk zijn dat deze lage standaard in leven word gehouden....
quote:Op maandag 7 september 2015 15:38 schreef lapiovra het volgende:
Miljoenen mensen zijn op de vlucht. Mensen die onze hulp hard nodig hebben. RTL Late Night staat maandag daarom in het teken van de vluchtelingencrisis. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen via giro 6868. De extra lange uitzending begint om 21:30 uur op RTL4. Wil je nu al je steun betuigen? Dat kan via giro 6868.
Latenighttalkshow waarin Humberto Tan bekende en onbekende gasten ontvangt met een actuele en/of relevante aanleiding. Luuk Ikink brengt het laatste nieuws, opmerkelijke fragmenten uit de media en de laatste hypes van het internet.
Nou mensen allemaal kijken vanavond en vergeet vooral niet gul te storten..
De problemen zijn juist ontstaan toen we ons kolonisatieverleden overboord gooiden en dachten dat het wel goed zou komen. Nee dus.quote:Op maandag 7 september 2015 14:14 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kolonialisme is een mode woord. Maar dank zij onze bemoeienissen in het midden oosten en afrika zijn deze stromen op gang gekomen.
Dit zat er al jarenlang aan te komen maar iedereen draait zijn hoofd om en blijft lekker stug op de gevestigde partijen stemmen.
Langzamerhand zal Nederland afzakken naar een tweede wereld land qua bestaans niveau als dit zo doorgaat.
Maar bij de volgende verkiezingen winnen de oude partijen wederom en kan Rutte wederom lekker aan de slag.![]()
De wereld is één groot jachtveld. Je bent of het schaap of de wolf. Wij zijn godzijdank de wolf geweest in de afgelopen 100 jaar maar als wij niet op dezelfde voet verder gaan worden wij het schaap.quote:Op maandag 7 september 2015 14:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh ja dat is waar ook. Wel de lusten maar niet de lasten.....zo kennen we de meeste Nederlanders weer....kop in het zand....
Iets zegt me dat het woord 'migrant' niet zal vallen.quote:Op maandag 7 september 2015 15:38 schreef lapiovra het volgende:
Miljoenen mensen zijn op de vlucht. Mensen die onze hulp hard nodig hebben. RTL Late Night staat maandag daarom in het teken van de vluchtelingencrisis. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen via giro 6868. De extra lange uitzending begint om 21:30 uur op RTL4. Wil je nu al je steun betuigen? Dat kan via giro 6868.
Latenighttalkshow waarin Humberto Tan bekende en onbekende gasten ontvangt met een actuele en/of relevante aanleiding. Luuk Ikink brengt het laatste nieuws, opmerkelijke fragmenten uit de media en de laatste hypes van het internet.
Kan gewoon, want dan hebben wij ook weer een extra grote afzetmarkt erbij.quote:Op maandag 7 september 2015 15:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
De wereld is één groot jachtveld. Je bent of het schaap of de wolf. Wij zijn godzijdank de wolf geweest in de afgelopen 100 jaar maar als wij niet op dezelfde voet verder gaan worden wij het schaap.
Afrika én Europa welvarend? Onmogelijk. Het is het een of het ander.
Dat wordt een avondje tranentrekkende tv..quote:Op maandag 7 september 2015 15:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Iets zegt me dat het woord 'migrant' niet zal vallen.
Voedselbank en KIVA en wie er maar legaal aan mijn deur komt met rammelende collectebus, maar aan dit soort zaken doe ik niet mee. Alleen al omdat er meestal veel aan de strijkstok blijft hangen of niet daar terecht komt waar ik het voor bedoelde te geven.quote:Op maandag 7 september 2015 15:38 schreef lapiovra het volgende:
De totale vluchtelingenstroom richting Europa in 2015 staat gelijk aan 0,027% van de Europese bevolking. (bron : http://www.theguardian.co(...)ropes-refugee-crisis )quote:Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De realiteit is dat veel grote en grotere steden in Europa de meerderheid van de bevolking al niet meer autochtoon is. Je hoeft maar één keer door zo'n stad te lopen om je wel degelijk te realiseren dat hier een volksverhuizing van historische proporties plaatsvindt.quote:Op maandag 7 september 2015 15:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
De totale vluchtelingenstroom richting Europa in 2015 staat gelijk aan 0,027% van de Europese bevolking. (bron : http://www.theguardian.co(...)ropes-refugee-crisis )
Ja, we gaan er allemaal aan....
Staan trouwens nog wel meer feiten in dat artikel die ik nou nooit eens op de voorpagina van een telegraaf.nl zie staan...
Afrika ook.quote:Op maandag 7 september 2015 15:51 schreef Donnis het volgende:
[..]
Kan gewoon, want dan hebben wij ook weer een extra grote afzetmarkt erbij.
Die eerlijkheid gebied ons te zeggen dat in Turkije nog zo'n twee miljoen vluchtelingen staan te popelen om die oversteek te maken en in Libië is een op de vijf inwoners inmiddels vluchteling. Denk je nu echt dat indien Nederland 8000 vluchtelingen gaat opnemen er geen nieuwe vluchtelingen bij zullen komen?quote:Op maandag 7 september 2015 15:46 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit aantal moet Nederland wel aankunnen. Doe het maar wel gelijk x4, want iedereen die mag blijven, haalt gelijk zijn gezin (à vrouw en twee kinderen) over. Zit je toch zo weer op het viervoudige. Gezinshereniging van niet-EU-burgers naar andere niet-EU-burgers in Nederland was tussen 2008 en 2010 goed voor ruim 32.726 verblijfstitels. Dat zal, gezien de trend in het aantal asielzoekers, inmiddels zijn opgelopen. Laten we de zaken wel eerlijk voorstellen.
Ik zie een heleboel culturen in grote steden ja, mooi man.quote:Op maandag 7 september 2015 15:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
De realiteit is dat veel grote en grotere steden in Europa de meerderheid van de bevolking al niet meer autochtoon is. Je hoeft maar één keer door zo'n stad te lopen om je wel degelijk te realiseren dat hier een volksverhuizing van historische proporties plaatsvindt.
Nee. Het is of Europa welvarend of Europa niet welvarend. Een situatie waarin Europa niet welvarend is en Afrika wel zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 7 september 2015 15:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
De wereld is één groot jachtveld. Je bent of het schaap of de wolf. Wij zijn godzijdank de wolf geweest in de afgelopen 100 jaar maar als wij niet op dezelfde voet verder gaan worden wij het schaap.
Afrika én Europa welvarend? Onmogelijk. Het is het een of het ander.
Maak van Afrika de graanschuur van de wereld, Europa moet zich daar niet meer mee bezig houden, los je gelijk hongersnood in de toekomst op als ze daar massaal produceren.quote:
Waarom zouden ze ze zijn geen lid van de EU.quote:Op maandag 7 september 2015 12:18 schreef Frutsel het volgende:
Noorwegen, weliswaar geen lid van de EU, is ook vrijgesteld en voelt zich schijnbaar ook niet geroepen?
Ze hebben zelf te kampen met Zuid Amerikaanse gelukszoekers.quote:Op maandag 7 september 2015 16:04 schreef Donnis het volgende:
By the way waarom neemt Amerika geen vluchtelingen op, stelletje ratten hebben dit veroorzaakt.
Heel Amerika is opgebouwd door ''gelukszoekers''.quote:Op maandag 7 september 2015 16:09 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ze hebben zelf te kampen met Zuid Amerikaanse gelukszoekers.
Ja, dat klopt, maar dat was vóór het algemeen kiesrecht.quote:Op maandag 7 september 2015 16:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heel Amerika is opgebouwd door ''gelukszoekers''.
Dat zei ik dan ook niet he.quote:Op maandag 7 september 2015 16:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar dat was vóór het algemeen kiesrecht.
Die truc werkt nu dus niet meer.
Lol! Die 0.027% is pure misleiding. Voor de Europese populatie daar (740 miljoen) zijn zelfs Rusland en de Oekraine meegenomen!quote:Op maandag 7 september 2015 15:54 schreef PBateman1978 het volgende:
De totale vluchtelingenstroom richting Europa in 2015 staat gelijk aan 0,027% van de Europese bevolking. (bron : http://www.theguardian.co(...)ropes-refugee-crisis )
Ja, we gaan er allemaal aan....
Staan trouwens nog wel meer feiten in dat artikel die ik nou nooit eens op de voorpagina van een telegraaf.nl zie staan...
Natuurlijk, alleen jij en de rest van de doemdenkers hebben gelijk, de rest is naief.quote:Op maandag 7 september 2015 16:21 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol! Die 0.027% is pure misleiding. Voor de Europese populatie daar (740 miljoen) zijn zelfs Rusland en de Oekraine meegenomen!
Verder kan je Oost Europese landen ook afstrepen, die immigranten komen vnl voor het rijke Noord-West Europa.
Die 0.027% is ook gebaseerd op 200K mensen. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland 800K.
Gewoon nummertjes quoten getuigt van een enorme naiviteit.
Wat is dit nu weer voor kansloze stroman? Dat cijfertje van jou is totaal irrelevant en gebaseerd op fantasie. Als jij van mening bent dat die 0.027% wel relevant is, laat me alsjeblieft weten waarom je 740 miljoen mensen moet rekenen voor waar die immigranten terecht komen en waarom 200K immigranten relevant is terwijl Duitsland er 800K verwacht alleen al dit jaar.quote:Op maandag 7 september 2015 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Natuurlijk, alleen jij en de rest van de doemdenkers hebben gelijk, de rest is naief.
Prima, einde ''discussie''.
Hier heb je een Elsevier bron die zelfs in hun meest wilde schatting met een lager getal aankomt zetten dan die 800k:quote:Op maandag 7 september 2015 16:26 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kansloze stroman? Dat cijfertje van jou is totaal irrelevant en gebaseerd op fantasie. Als jij van mening bent dat die 0.027% wel relevant is, laat me alsjeblieft weten waarom je 740 miljoen mensen moet rekenen voor waar die immigranten terecht komen en waarom 200K immigranten relevant is terwijl Duitsland er 800K verwacht alleen al dit jaar.
Het is een beetje kiezen, of je gaat serieus nadenken over de gevolgen van al deze ellende, die heel vergaand en diep verontrustend zijn. Of je zet je verstand uit, hoopt tegen beter weten in dat het allemaal wel goed komt en gaat liedjes staan zingen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:31 schreef SpecialK het volgende:
Als ik sommige mensen hier zo lees staan ze nog steeds ja en welkom te knikken en wenken als het gemiddelde EU land 3x zoveel vluchtelingen heeft als originele bewoners.
De vraag is dan... wil je deze jaknikkers hun zin blijven geven totdat ze merken dat hun eigen leven ook klote wordt doordat de economie en de staat breekt onder het gewicht van miljoenen laag opgeleide mensen die niet binnen het staatsbestel passen en die ontiegelijk veel energie nodig gaan hebben om productieve leden van deze maatschappij te maken.
Want er komt een punt dat is het dus gewoon te laat is om alles eventjes terug te draaien het het kan weldegelijk stuk.
Kijk mij eens even goed zijn voor de wereld dan! Misschien nog even een screenschotje van mijn donatie op facebook gooien zodat iedereen mijn goedheid kan zien. Vergeet niet even te liken natuurlijk!quote:Op maandag 7 september 2015 15:38 schreef lapiovra het volgende:
Nou vertel maar....quote:Op maandag 7 september 2015 15:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wanneer gaat men het eens hebben over het wegnemen van de oorzaak van deze volksverhuizing?
Dat is interessant en maakt precies mijn punt.quote:Op maandag 7 september 2015 16:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hier heb je een Elsevier bron die zelfs in hun meest wilde schatting met een lager getal aankomt zetten dan die 800k:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-er-teveel-2672636W/
En ja, Rusland en Oekraïne zijn ook gebieden waar de beste vluchtelingen heen kunnen. Natuurlijk kan je ze alle 750k naar Duitsland toesturen, maar die hebben daar geen zin in. Vandaar dat Nederland zo nobel is om er ook een paar te verwelkomen. Kan je om gaan janken, kan je ook niet doen.
Oh, des te meer reden dus om er ook hier wat op te vangen. Of was dat je punt niet?quote:Op maandag 7 september 2015 16:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is interessant en maakt precies mijn punt.
Jouw bron is 18 augustus.
En kijk, 19 augustus: The German government increased their estimates of how many asylum-seekers will be applying in Germany by the end of this year to up to 800,000, Interior Minister Thomas de Maizière said on Wednesday.
Ben benieuwd wat de forecast met kerst is.
Laat ik voorop stellen dat we echt niet iedereen welkom hoeven heten.quote:Op maandag 7 september 2015 16:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het is een beetje kiezen, of je gaat serieus nadenken over de gevolgen van al deze ellende, die heel vergaand en diep verontrustend zijn. Of je zet je verstand uit, hoopt tegen beter weten in dat het allemaal wel goed komt en gaat liedjes staan zingen.
Scherp.quote:Op maandag 7 september 2015 16:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is interessant en maakt precies mijn punt.
Jouw bron is 18 augustus.
En kijk, 19 augustus: The German government increased their estimates of how many asylum-seekers will be applying in Germany by the end of this year to up to 800,000, Interior Minister Thomas de Maizière said on Wednesday.
Ben benieuwd wat de forecast met kerst is.
Niet helemaal en niet in één keer.quote:Op maandag 7 september 2015 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat we echt niet iedereen welkom hoeven heten.
Maar ik lees al weken doemverhalen over onze economie die naar de knoppen gaat, welvaart die we in moeten leven en weet ik het allemaal wat.
Is dat ook nog ergens op gebaseerd? Gaat onze economie daadwerkelijk naar de klote?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |