abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2015 @ 12:54:25 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155893793
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oh dus is het volkomen acceptabel dat je maar wat roept in verkiezingstijd wat je later gewoon niet doet. Dat hoort er nou eenmaal bij.

Even die plank voor je kop wegschuren hoor, mijn god zeg.
Dat staat er niet. Je moet gewoon niet zoveel waarde hechten aan beloftes die worden gedaan in verkiezingstijd.

En anders volgende keer geen Rutte meer stemmen.

Maar goed, dan nog gaat die vlieger niet op in deze discussie, aangezien er geen harde beloftes zijn gedaan over de opvang van asielzoekers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155893849
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Je moet gewoon niet zoveel waarde hechten aan beloftes die worden gedaan in verkiezingstijd.

Maar goed, dan nog gaat die vlieger niet op in deze discussie, aangezien er geen harde beloftes zijn gedaan over de opvang van asielzoekers.
Jawel hoor, het staat gewoon in VVD verkiezingsprogramma:
quote:
Dankzij de VVD zijn vanaf 2002 belangrijke stappen genomen om het
asiel- en immigratiebeleid streng, rechtvaardig en consequent toe te passen. Dit beleid wil de VVD
voortzetten.
Ze doen precies wat toen is gezegd en de mensen die zeggen dat er niks over wordt gezegd hebben blijkbaar zitten slapen.
pi_155893854
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als je daar niks concreets over zegt en wel iets belangrijks over wil beslissen, moet je een referendum houden. Dan kan iedereen die dat wil zijn plasje daar over doen middels een stem.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_155893893
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor, het staat gewoon in VVD verkiezingsprogramma:

[..]

Ze doen precies wat toen is gezegd en de mensen die zeggen dat er niks over wordt gezegd hebben blijkbaar zitten slapen.
Kan mij in ieder geval niet herinneren dat er uitgebreid is gedebatteerd over asielzoekers tijdens de laatste campagne.

De heren en dames politici hadden het liever over de gevaren van de islam.
  maandag 7 september 2015 @ 13:06:20 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155893953
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan mij in ieder geval niet herinneren dat er uitgebreid is gedebatteerd over asielzoekers tijdens de laatste campagne.

Wat mij dan weer een onderwerp lijkt dat in de kielzog volgt. Niet geheel onterecht denk ik.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_155893973
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was toen inderdaad geen belangrijk punt maar dat is niet de schuld van politici.
pi_155894017
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat mij dan weer een onderwerp lijkt dat in de kielzog volgt. Niet geheel onterecht denk ik.
Dat is wel geheel onterecht, je moet bij vluchtelingen kijken naar de noodzaak uit menselijk oogpunt en niet gaan discrimineren op basis van religie. Als je beleid verwacht dat moslims in nood geen hulp krijgen en anderen wel ben je volgens mij niet goed snik.
  maandag 7 september 2015 @ 13:10:38 #59
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155894049
Nou Rutte, toon eens ballen en zeg dat de EU de tyfus kan krijgen en dat we dit niet accepteren.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 7 september 2015 @ 13:10:50 #60
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155894051
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is wel geheel onterecht, je moet bij vluchtelingen kijken naar de noodzaak uit menselijk oogpunt en niet gaan discrimineren op basis van religie. Als je beleid verwacht dat moslims in nood geen hulp krijgen en anderen wel ben je volgens mij niet goed snik.
Neuh, wat mij betreft moet je over de gehele linie streven naar het opnemen van zo min mogelijke vluchtelingen. En bij zo'n grote massa uit een risicogebied is het wachten tot er een clubje IS aanhangers tussen zit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_155894140
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Neuh, wat mij betreft moet je over de gehele linie streven naar het opnemen van zo min mogelijke vluchtelingen. En bij zo'n grote massa uit een risicogebied is het wachten tot er een clubje IS aanhangers tussen zit.
Neuh.
pi_155894369
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gezien het verleden van terrorisme is het tamelijk naïef om geen rekening te houden met de komst van terroristen en de mogelijkheden van terroristen los van welke vluchtelingenstroom dan ook. In de praktijk zie je terroristen overal vandaan komen en toeslaan.
  maandag 7 september 2015 @ 13:34:41 #63
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155894571
Grappig dat ze weer met dergelijke symboolpolitiek komen aankakken. Daar hebben ze dus weken over moeten onderhandelen om tot dit gedrocht van een conclusie te kunnen komen.

Een verdeelsleutel :')

Totaal inhoudsloos en lost de problemen helemaal niet op.
Straks is het zeker weer weken kletsen voor de volgende verdeelsleutel. Dan kunnen ze weer handjesschudden en pronken met hun 'succes'.

Toch is dit een positieve ontwikkeling.
Dit lijdt (gelukkig) alleen maar tot meer wantrouwen en fragmentarisering binnen de EU. Het kan niet lang meer duren voor dat het eens explodeert zoals in voormalig Joegoslavië.
Als de EU in huidige vorm eindelijk eens uitsterft zal ik huilen van geluk.
Een samenwerkingsverband is goed en noodzakelijk, maar niet zo'n ondemocratisch gedrocht als de EU.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_155894638
Het probleem is natuurlijk dat de EU ook deze immigratie gaat regelen en dus onttrekt aan de macht van soevereine staten. Daarmee kunnen die niet meer democratisch besluiten dat deze immigratie teveel wordt en afgeremd moet worden.

De EU gaat dat ook niet doen, want de lobby's staan al te likkebaarden bij zoveel extra arbeidskrachten die the race to the bottom gaan bespoedigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155894653
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:34 schreef Eiwitshake het volgende:
Grappig dat ze weer met dergelijke symboolpolitiek komen aankakken. Daar hebben ze dus weken over moeten onderhandelen om tot dit gedrocht van een conclusie te kunnen komen.

Een verdeelsleutel :')

Totaal inhoudsloos en lost de problemen helemaal niet op.
Straks is het zeker weer weken kletsen voor de volgende verdeelsleutel. Dan kunnen ze weer handjesschudden en pronken met hun 'succes'.

Toch is dit een positieve ontwikkeling.
Dit lijdt (gelukkig) alleen maar tot meer wantrouwen en fragmentarisering binnen de EU. Het kan niet lang meer duren voor dat het eens explodeert zoals in voormalig Joegoslavië.
Als de EU in huidige vorm eindelijk eens uitsterft zal ik huilen van geluk.
Een samenwerkingsverband is goed en noodzakelijk, maar niet zo'n ondemocratisch gedrocht als de EU.
Altijd jammer dat politici niet verder denken dan waar zij voor 'gestudeerd' hebben. Mensenkennis en logisch denkvermogen missen de meesten. Daarom komen ze met dingen aanzetten zoals een 'verdeelsleutel' en denken ze dat ze DE oplossing hebben. :')

Je kunt nog beter een groep kleuters in het Europees parlement zetten.
  maandag 7 september 2015 @ 13:41:35 #66
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155894725
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Altijd jammer dat politici niet verder denken dan waar zij voor 'gestudeerd' hebben. Mensenkennis en logisch denkvermogen missen de meesten. Daarom komen ze met dingen aanzetten zoals een 'verdeelsleutel' en denken ze dat ze DE oplossing hebben. :')

Je kunt nog beter een groep kleuters in het Europees parlement zetten.
Grote kans dat er dan simpele maar duidelijke en daadkrachtige oplossingen uit voortvloeien zonder kontjegelik, handejschudden en imposant kletsen.
Ik zeg doen!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_155894763
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 13:41 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Grote kans dat er dan simpele maar duidelijke en daadkrachtige oplossingen uit voortvloeien zonder kontjegelik, handejschudden en imposant kletsen.
Ik zeg doen!
Mijn stem hebben ze alvast.
pi_155894805
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 12:37 schreef Ryon het volgende:
Boehoe. 7.000 vluchtelingen. Nou, dit land is nu ten dode opgeschreven.
Volgens mij begrijp je de situatie niet helemaal.

Deze 120K, waar die 7K onderdeel van uitmaken, zijn de opbrengst van ongeveer 1 maand. Duitsland alleen al verwacht er 800K dit jaar. En dan hebben we natuurlijk nog de aanzuigende werking.....
  maandag 7 september 2015 @ 13:53:30 #69
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155895003
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oh dus is het volkomen acceptabel dat je maar wat roept in verkiezingstijd wat je later gewoon niet doet. Dat hoort er nou eenmaal bij.

Even die plank voor je kop wegschuren hoor, mijn god zeg.
Ja maar dan stem je toch gewoon PVV als dit je zo raakt?

Ik snap het niet: de meeste mensen zijn tegen deze verdeelsleutel en 2/3 wil de grenzen dicht maar bij de verkiezingen word er weer vrolijk VVD en PvdA gestemd.
Je doet het toch echt zelf, Nederland.....
pi_155895020
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je de situatie niet helemaal.

Deze 120K, waar die 7K onderdeel van uitmaken, zijn de opbrengst van ongeveer 1 maand. Duitsland alleen al verwacht er 800K dit jaar. En dan hebben we natuurlijk nog de aanzuigende werking.....
Als je die aanzuigende werking op wil heffen moet je de welvaart drastisch verminderen.
pi_155895097
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:54 schreef Xa1pt het volgende:
Als je die aanzuigende werking op wil heffen moet je de welvaart drastisch verminderen.
Yeah. Dat gaat ook wel gebeuren, want op de lange termijn is de sociale zekerheid zoals we die hebben in Europa onbetaalbaar met zo een influx van mensen.

Huidig Europees beleid is echt ontzettend kortzichtig. De vraag naar een Westerse levensstandaard in derde wereld landen is onverzadigbaar en de landen waar die mensen vandaan komen hebben een onuitputtelijk demografisch reservoir. Als ik in een derde wereld land (of arm niet-EU Europees land als Albanie of Kosovo) geboren was had ik het ook wel geweten.
  maandag 7 september 2015 @ 13:59:13 #72
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155895146
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Yeah. Dat gaat ook wel gebeuren, want op de lange termijn is de sociale zekerheid zoals we die hebben in Europa onbetaalbaar met zo een influx van mensen.

Huidig Europees beleid is echt ontzettend kortzichtig. De vraag naar een Westerse levensstandaard in derde wereld landen is onverzadigbaar en de landen waar die mensen vandaan komen hebben een onuitputtelijk demografisch reservoir. Als ik in een derde wereld land (of arm niet-EU Europees land als Albanie of Kosovo) geboren was had ik het ook wel geweten.
Vergeet je er nog ff bij te vertellen dat wij ook voor een deel verantwoordelijk zijn dat deze lage standaard in leven word gehouden....
pi_155895222
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:59 schreef DUTCHKO het volgende:
Vergeet je er nog ff bij te vertellen dat wij ook voor een deel verantwoordelijk zijn dat deze lage standaard in leven word gehouden....
Als je het over de schuldvraag wilt hebben, moet je iemand anders vinden. Ik ben niet zo geinteresseerd in die discussie.
  maandag 7 september 2015 @ 14:03:38 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155895268
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:01 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als je het over de schuldvraag wilt hebben, moet je iemand anders vinden. Ik ben niet zo geinteresseerd in die discussie.
Oh ja dat is waar ook. Wel de lusten maar niet de lasten.....zo kennen we de meeste Nederlanders weer....kop in het zand....
pi_155895306
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:03 schreef DUTCHKO het volgende:
Oh ja dat is waar ook. Wel de lusten maar niet de lasten.....zo kennen we de meeste Nederlanders weer....kop in het zand....
Wat een blatant racisme. Verder ben ik benieuwd naar de lusten die ik van bijv Eritrea ervaar. Sorry, ik ben gewoon niet geinteresseerd in een zoveeste discussie over kolonialisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')