abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155897920
Plus dit heeft helemaal geen zin. Er staan nog miljoenen gelukszoekers te wachten.
Ура для россии
pi_155897948
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:04 schreef Donnis het volgende:
By the way waarom neemt Amerika geen vluchtelingen op, stelletje ratten hebben dit veroorzaakt.
Ze hebben zelf te kampen met Zuid Amerikaanse gelukszoekers.
Ура для россии
pi_155897978
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 16:09 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Ze hebben zelf te kampen met Zuid Amerikaanse gelukszoekers.
Heel Amerika is opgebouwd door ''gelukszoekers''.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 7 september 2015 @ 16:13:07 #104
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155898036
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:11 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Heel Amerika is opgebouwd door ''gelukszoekers''.
Ja, dat klopt, maar dat was vóór het algemeen kiesrecht.

Die truc werkt nu dus niet meer.
pi_155898074
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar dat was vóór het algemeen kiesrecht.

Die truc werkt nu dus niet meer.
Dat zei ik dan ook niet he.
  maandag 7 september 2015 @ 16:16:00 #106
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155898114
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat zei ik dan ook niet he.
Nee, maar je suggereerde het wel.
pi_155898241
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:54 schreef PBateman1978 het volgende:
De totale vluchtelingenstroom richting Europa in 2015 staat gelijk aan 0,027% van de Europese bevolking. (bron : http://www.theguardian.co(...)ropes-refugee-crisis )

Ja, we gaan er allemaal aan....

Staan trouwens nog wel meer feiten in dat artikel die ik nou nooit eens op de voorpagina van een telegraaf.nl zie staan...
Lol! Die 0.027% is pure misleiding. Voor de Europese populatie daar (740 miljoen) zijn zelfs Rusland en de Oekraine meegenomen!

Verder kan je Oost Europese landen ook afstrepen, die immigranten komen vnl voor het rijke Noord-West Europa.

Die 0.027% is ook gebaseerd op 200K mensen. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland 800K.

Gewoon nummertjes quoten getuigt van een enorme naiviteit.
pi_155898310
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol! Die 0.027% is pure misleiding. Voor de Europese populatie daar (740 miljoen) zijn zelfs Rusland en de Oekraine meegenomen!

Verder kan je Oost Europese landen ook afstrepen, die immigranten komen vnl voor het rijke Noord-West Europa.

Die 0.027% is ook gebaseerd op 200K mensen. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland 800K.

Gewoon nummertjes quoten getuigt van een enorme naiviteit.
Natuurlijk, alleen jij en de rest van de doemdenkers hebben gelijk, de rest is naief.

Prima, einde ''discussie''.
pi_155898369
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Natuurlijk, alleen jij en de rest van de doemdenkers hebben gelijk, de rest is naief.

Prima, einde ''discussie''.
Wat is dit nu weer voor kansloze stroman? Dat cijfertje van jou is totaal irrelevant en gebaseerd op fantasie. Als jij van mening bent dat die 0.027% wel relevant is, laat me alsjeblieft weten waarom je 740 miljoen mensen moet rekenen voor waar die immigranten terecht komen en waarom 200K immigranten relevant is terwijl Duitsland er 800K verwacht alleen al dit jaar.
  maandag 7 september 2015 @ 16:31:42 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_155898492
Als ik sommige mensen hier zo lees staan ze nog steeds ja en welkom te knikken en wenken als het gemiddelde EU land 3x zoveel vluchtelingen heeft als originele bewoners.

De vraag is dan... wil je deze jaknikkers hun zin blijven geven totdat ze merken dat hun eigen leven ook klote wordt doordat de economie en de staat breekt onder het gewicht van miljoenen laag opgeleide mensen die niet binnen het staatsbestel passen en die ontiegelijk veel energie nodig gaan hebben om productieve leden van deze maatschappij te maken.

Want er komt een punt dat is het dus gewoon te laat is om alles eventjes terug te draaien het het kan weldegelijk stuk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 7 september 2015 @ 16:39:14 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155898652
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor kansloze stroman? Dat cijfertje van jou is totaal irrelevant en gebaseerd op fantasie. Als jij van mening bent dat die 0.027% wel relevant is, laat me alsjeblieft weten waarom je 740 miljoen mensen moet rekenen voor waar die immigranten terecht komen en waarom 200K immigranten relevant is terwijl Duitsland er 800K verwacht alleen al dit jaar.
Hier heb je een Elsevier bron die zelfs in hun meest wilde schatting met een lager getal aankomt zetten dan die 800k:

http://www.elsevier.nl/Bu(...)-er-teveel-2672636W/

En ja, Rusland en Oekraïne zijn ook gebieden waar de beste vluchtelingen heen kunnen. Natuurlijk kan je ze alle 750k naar Duitsland toesturen, maar die hebben daar geen zin in. Vandaar dat Nederland zo nobel is om er ook een paar te verwelkomen. Kan je om gaan janken, kan je ook niet doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 7 september 2015 @ 16:41:18 #112
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155898712
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 16:31 schreef SpecialK het volgende:
Als ik sommige mensen hier zo lees staan ze nog steeds ja en welkom te knikken en wenken als het gemiddelde EU land 3x zoveel vluchtelingen heeft als originele bewoners.

De vraag is dan... wil je deze jaknikkers hun zin blijven geven totdat ze merken dat hun eigen leven ook klote wordt doordat de economie en de staat breekt onder het gewicht van miljoenen laag opgeleide mensen die niet binnen het staatsbestel passen en die ontiegelijk veel energie nodig gaan hebben om productieve leden van deze maatschappij te maken.

Want er komt een punt dat is het dus gewoon te laat is om alles eventjes terug te draaien het het kan weldegelijk stuk.
Het is een beetje kiezen, of je gaat serieus nadenken over de gevolgen van al deze ellende, die heel vergaand en diep verontrustend zijn. Of je zet je verstand uit, hoopt tegen beter weten in dat het allemaal wel goed komt en gaat liedjes staan zingen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 7 september 2015 @ 16:42:53 #113
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155898757
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:38 schreef lapiovra het volgende:
Miljoenen mensen zijn op de vlucht. Mensen die onze hulp hard nodig hebben. RTL Late Night staat maandag daarom in het teken van de vluchtelingencrisis. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen via giro 6868. De extra lange uitzending begint om 21:30 uur op RTL4. Wil je nu al je steun betuigen? Dat kan via giro 6868.

Latenighttalkshow waarin Humberto Tan bekende en onbekende gasten ontvangt met een actuele en/of relevante aanleiding. Luuk Ikink brengt het laatste nieuws, opmerkelijke fragmenten uit de media en de laatste hypes van het internet.

Nou mensen allemaal kijken vanavond en vergeet vooral niet gul te storten.. ;)
Kijk mij eens even goed zijn voor de wereld dan! Misschien nog even een screenschotje van mijn donatie op facebook gooien zodat iedereen mijn goedheid kan zien. Vergeet niet even te liken natuurlijk!

:')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 7 september 2015 @ 16:43:24 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155898769
quote:
15s.gif Op maandag 7 september 2015 15:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wanneer gaat men het eens hebben over het wegnemen van de oorzaak van deze volksverhuizing?
Nou vertel maar....
pi_155898797
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 16:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hier heb je een Elsevier bron die zelfs in hun meest wilde schatting met een lager getal aankomt zetten dan die 800k:

http://www.elsevier.nl/Bu(...)-er-teveel-2672636W/

En ja, Rusland en Oekraïne zijn ook gebieden waar de beste vluchtelingen heen kunnen. Natuurlijk kan je ze alle 750k naar Duitsland toesturen, maar die hebben daar geen zin in. Vandaar dat Nederland zo nobel is om er ook een paar te verwelkomen. Kan je om gaan janken, kan je ook niet doen.
Dat is interessant en maakt precies mijn punt.

Jouw bron is 18 augustus.

En kijk, 19 augustus: The German government increased their estimates of how many asylum-seekers will be applying in Germany by the end of this year to up to 800,000, Interior Minister Thomas de Maizière said on Wednesday.

Ben benieuwd wat de forecast met kerst is :P.
  maandag 7 september 2015 @ 16:45:41 #116
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155898812
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En kijk, 19 augustus: The German government increased their estimates of how many asylum-seekers will be applying in Germany by the end of this year to up to 800,000, Interior Minister Thomas de Maizière said on Wednesday.

Oh, des te meer reden dus om er ook hier wat op te vangen. Of was dat je punt niet?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155898815
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:41 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het is een beetje kiezen, of je gaat serieus nadenken over de gevolgen van al deze ellende, die heel vergaand en diep verontrustend zijn. Of je zet je verstand uit, hoopt tegen beter weten in dat het allemaal wel goed komt en gaat liedjes staan zingen.
Laat ik voorop stellen dat we echt niet iedereen welkom hoeven heten.

Maar ik lees al weken doemverhalen over onze economie die naar de knoppen gaat, welvaart die we in moeten leven en weet ik het allemaal wat.

Is dat ook nog ergens op gebaseerd? Gaat onze economie daadwerkelijk naar de klote?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 7 september 2015 @ 16:47:35 #118
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155898857
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Scherp.
Mensen denken helaas dat het met die verdeelsleutel allemaal wel opgelost is.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 7 september 2015 @ 16:47:37 #119
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155898859
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat we echt niet iedereen welkom hoeven heten.

Maar ik lees al weken doemverhalen over onze economie die naar de knoppen gaat, welvaart die we in moeten leven en weet ik het allemaal wat.

Is dat ook nog ergens op gebaseerd? Gaat onze economie daadwerkelijk naar de klote?
Niet helemaal en niet in één keer.

Maar het kost wel bakken met geld en vele varkens maken de spoeling dun.

Onze gemiddelde welvaart gaat dus langzaam achteruit.
  maandag 7 september 2015 @ 16:48:51 #120
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155898897
Maar goed, het is natuurlijk belachelijk om Duitsland iedereen te laten opvangen. Goed werk dus dat Nederland ook haar steentje bij draagt. Daar kunnen de andere EU landen ook een voorbeeld aannemen.
--
pi_155898906
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 16:45 schreef Ryon het volgende:
Oh, des te meer reden dus om er ook hier wat op te vangen. Of was dat je punt niet?
Als je even de moeite had genomen mijn post, die je zelf quote, te lezen, had je kunnen zien dat mijn punt is dat die 200K waar PBateman mee aan kwam zetten totaal gestoord is.
  maandag 7 september 2015 @ 16:49:19 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_155898911
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk belachelijk om Duitsland iedereen te laten opvangen. Goed werk dus dat Nederland ook haar steentje bij draagt. Daar kunnen de andere EU landen ook een voorbeeld aannemen.
Het zijn maar 7000 mensen toch?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_155898915
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:42 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Kijk mij eens even goed zijn voor de wereld dan! Misschien nog even een screenschotje van mijn donatie op facebook gooien zodat iedereen mijn goedheid kan zien. Vergeet niet even te liken natuurlijk!

:')
Ik zal je bericht liken hoor als ik het tegenkom en je een paar virtuele veren in je derière douwen.. ;)
  maandag 7 september 2015 @ 16:52:13 #124
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155898973
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:49 schreef lapiovra het volgende:

[..]

Ik zal je bericht liken hoor als ik het tegenkom en je een paar virtuele veren in je derière douwen.. ;)
Helaas denken wel veel mensen op die manier. Althans daar lijkt het op. Net zoals die icebucket challenge toen :r
- Jan Van Speijk
  maandag 7 september 2015 @ 16:52:23 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155898976
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als je even de moeite had genomen mijn post, die je zelf quote, te lezen, had je kunnen zien dat mijn punt is dat die 200K waar PBateman mee aan kwam zetten totaal gestoord is.
Oh, is dat gestoord? Vervelend. Wat wil je er aan gaan doen?
--
pi_155898987
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Niet helemaal en niet in één keer.

Maar het kost wel bakken met geld en vele varkens maken de spoeling dun.

Onze gemiddelde welvaart gaat dus langzaam achteruit.
Dat is vooral wat iedereen roept. Maar dit is niet de eerste keer dat we vrachtladingen vluchtelingen opvangen. Desondanks zijn de autochtonen nog altijd in de meerderheid en is van een welvaartsdaling als gevolg van de opvang van asielzoekers absoluut geen sprake.

Dus kun je je verwachtingen ook nog ergens mee staven?
pi_155898989
quote:
12s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, is dat gestoord? Vervelend. Wat wil je er aan gaan doen?
Je negeren want je posts zijn bagger.
  maandag 7 september 2015 @ 16:53:52 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899012
quote:
Tja die willen dat dus niet.
Valt het nu niemand op dat de oostelijke landen vrijwel geen reet wensen op te vangen?
Dat is nu de kameraadschappelijkheid van de EU.... _O-
pi_155899027
quote:
Nee, die denken wat een sukkels, wij houden de grenzen dicht :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_155899075
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 16:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het zijn maar 7000 mensen toch?
Ja, per week ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 7 september 2015 @ 16:56:45 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155899110
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja die willen dat dus niet.
Valt het nu niemand op dat de oostelijke landen vrijwel geen reet wensen op te vangen?
Dat is nu de kameraadschappelijkheid van de EU.... _O-
Geen enkel land wil vluchtelingen opvangen, daarom is het ook mooi dat West-Europa wel haar verantwoordelijkheid neemt door dat wel te doen.

Natuurlijk kunnen we Duitsland de hele crisis in haar eentje laten oplossen, maar dat is nergens voor nodig. Beter ontlasten wij ook de zuidelijke Lidstaten. Die "kameraadschappelijkheid" moet natuurlijk van twee kanten komen ;)
--
  maandag 7 september 2015 @ 16:57:26 #132
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899122
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is vooral wat iedereen roept. Maar dit is niet de eerste keer dat we vrachtladingen vluchtelingen opvangen. Desondanks zijn de autochtonen nog altijd in de meerderheid en is van een welvaartsdaling als gevolg van de opvang van asielzoekers absoluut geen sprake.

Dat gaat ook niet want de impact is te gecompliceerd en te verspreid.

Ik denk dat de meeste mensen zich meer zorgen maken dat deze vluchtelingen allemaal de Islam aanhangen en dat dit gaat botsen na verloop van tijd.
  maandag 7 september 2015 @ 17:00:12 #133
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899180
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 16:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Geen enkel land wil vluchtelingen opvangen, daarom is het ook mooi dat West-Europa wel haar verantwoordelijkheid neemt door dat wel te doen.

Natuurlijk kunnen we Duitsland de hele crisis in haar eentje laten oplossen, maar dat is nergens voor nodig. Beter ontlasten wij ook de zuidelijke Lidstaten. Die "kameraadschappelijkheid" moet natuurlijk van twee kanten komen ;)
Ik denk dat niemand tegen vluchtelingen opvang is ALS ze na een tijdje weer naar huis kunnen gaan.
Helaas is er een "klein" burgeroorlogje aan de gang en deze mensen gaan dus echt niet meer weg als dit is opgelost....dat hebben we gezien met de Joegoslavie oorlog en met vele andere groepen.
  maandag 7 september 2015 @ 17:00:22 #134
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155899182
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.

Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.

Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.

De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.

Ondertussen gaan de belastingen (en premies) ieder jaar weer omhoog.
pi_155899255
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.

Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.

Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.

De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.

Allemaal leuk en aardig, maar kun je aantonen dat dat ook maar ene reet met immigratie heeft te maken?
  maandag 7 september 2015 @ 17:05:02 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899295
quote:

[..]

Het zal een deel er mee te maken hebben maar ik kan ook het neo liberalistische graai cultuurtje hier de schuld van geven....
pi_155899355
Duitsers gaan door totdat ze 6 miljoen asielzoekers hebben?
I´m back.
  maandag 7 september 2015 @ 17:07:51 #138
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155899368
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar kun je aantonen dat dat ook maar ene reet met immigratie heeft te maken?
Nee, dat kan ik niet aantonen, want ik ben geen econoom.

Maar het lijkt mij evident. Immigratie kost ruim ¤7 miljard per jaar. Dat geld moet ergens vandaan komen.
pi_155899369
quote:
Natuurlijk:
quote:
Als het aan de PvdA ligt, dan gaan BB’ers boven de 180.000 euro bruto 60 procent inkomstenbelasting betalen, in plaats van de huidige 52 procent. Dat is geen bijster origineel idee. Progressieve inkomstenbelasting – waarbij het percentage belasting hoger wordt naarmate je meer verdient – zijn we gewend. In 1980 hadden we nog een toptarief van 72 procent. En pas acht jaar geleden schrapte Wim Kok de bovenste belastingschaal van toen 60 procent.
Dat is toch een daling van 20%.
  maandag 7 september 2015 @ 17:09:52 #140
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155899421
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk:

[..]

Dat is maar één factor.

De AWBZ premie is nog nooit zo hoog geweest.

De vermogensbelasting werkt al jaren met fictieve en onrealistische rendementen.

De verplichte zorgpremie wordt ook jaarlijks hoger.

Enzovoort.
pi_155899524
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De vermogensbelasting werkt al jaren met fictieve en onrealistische rendementen.
Je bedoelt de vermogensbelasting die is afgeschaft in het jaar 2000? Of bedoel je de gevolgen van de rendementsheffing waarbij het totale tarief dus gedaald is van 3,1% voor invoering naar 1,2%?
pi_155899621
Lol, Cameron heeft beloofd "up to" 20K Syrische vluchtelingen op te nemen over een periode van 5 jaar. Deze mensen worden uit kampen in Syrie, Turkije en Jordanie geplukt.

Volgens mij vergeten veel media die "up to" aan de belofte toe te voegen, het kunnen er ook minder zijn.
pi_155899661
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik niet aantonen, want ik ben geen econoom.

Maar het lijkt mij evident. Immigratie kost ruim ¤7 miljard per jaar. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Ontwikkelingssamenwerking kost ons 4 miljard per jaar. Aan de zorg hangt een prijskaartje van 70 miljard euro per jaar.

Zeg gewoon dat je die mensen niet binnen wil houden, en houd dat gelul over de teloorgang van onze welvaart lekker achterwege. Vooralsnog zwemmen wij hier nog altijd in het geld (relatief gezien).
pi_155899677
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:17 schreef Pharmacist het volgende:
Lol, Cameron heeft beloofd "up to" 20K Syrische vluchtelingen op te nemen over een periode van 5 jaar. Deze mensen worden uit kampen in Syrie, Turkije en Jordanie geplukt.

Volgens mij vergeten veel media die "up to" aan de belofte toe te voegen, het kunnen er ook minder zijn.
Waarom gaat hij die uit kampen halen, haal ze liever uit Hongarije.
pi_155899689
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom gaat hij die uit kampen halen, haal ze liever uit Hongarije.
Omdat Cameron die oversteken naar de EU niet aan wil moedigen.

Verder: ""Vulnerable children", especially orphans, would be the government's priority, Cameron said" Die maken die oversteek natuurlijk niet zo makkelijk.
pi_155899702
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Omdat Cameron die oversteken naar de EU niet aan wil moedigen.

Verder: ""Vulnerable children", especially orphans, would be the government's priority, Cameron said" Die maken die oversteek natuurlijk niet zo makkelijk.
Goede reden en dikke middelvinger naar Duitsland. Het wrange is wel dat er nu opeens veel kinderen 'wees' zullen worden in die kampen.
  maandag 7 september 2015 @ 17:25:43 #147
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155899814
Nederland heeft een zelfde soort programma. Wij geven per jaar 500 vluchtelingen uit opvangkampen (dus uit de regio) een "wildcard" om hier heen te komen (met status). Op die fiets is ookhttp://www.nu.nl/binnenla(...)lelftal-eritrea.html het voetbalteam uit Eritrea binnen gekomen.

Dat de UK er zo'n 10x meer pakt is natuurlijk mooi.
--
  maandag 7 september 2015 @ 17:42:38 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155900207
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk:

[..]

Neem je ook even de grondslagverbreding mee?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_155900286
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 17:25 schreef Ryon het volgende:
Nederland heeft een zelfde soort programma. Wij geven per jaar 500 vluchtelingen uit opvangkampen (dus uit de regio) een "wildcard" om hier heen te komen (met status). Op die fiets is ookhttp://www.nu.nl/binnenla(...)lelftal-eritrea.html het voetbalteam uit Eritrea binnen gekomen.

Dat de UK er zo'n 10x meer pakt is natuurlijk mooi.
Het voetbalteam uit Eritrea :')

Maar zal proberen het positief te zien, misschien kan Scholletje er wat mee.
  maandag 7 september 2015 @ 17:54:11 #150
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155900423
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 17:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ontwikkelingssamenwerking kost ons 4 miljard per jaar. Aan de zorg hangt een prijskaartje van 70 miljard euro per jaar.

Zeg gewoon dat je die mensen niet binnen wil houden, en houd dat gelul over de teloorgang van onze welvaart lekker achterwege. Vooralsnog zwemmen wij hier nog altijd in het geld (relatief gezien).
Ontwikkelingssamenwerking kost 4 miljard, maar dat valt buiten de 7 à 8 miljard die de immigratie kost. Als je het wil optellen, dan wordt dan dus 11 à 12 miljard op jaarbasis.

Als het niets zou kosten, dan zou iedereen hier wat mij betreft opgevangen kunnen worden. Maar dat is dus niet zo: het kost heel veel geld.
pi_155900526
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ontwikkelingssamenwerking kost 4 miljard, maar dat valt buiten de 7 à 8 miljard die de immigratie kost. Als je het wil optellen, dan wordt dan dus 11 à 12 miljard op jaarbasis.

Als het niets zou kosten, dan zou iedereen hier wat mij betreft opgevangen kunnen worden. Maar dat is dus niet zo: het kost heel veel geld.
Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat onze economie naar de knoppen gaat of dat onze welvaar verdampt.
  maandag 7 september 2015 @ 18:00:01 #152
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155900565
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat onze economie naar de knoppen gaat of dat onze welvaar verdampt.
In het algemeen niet, nee. Maar in het geval van immigranten voor het grootste deel wel.

Een extreem voorbeeld vormen de Somaliërs. Die zitten voor 70% in de bijstand. Dat kost dus alleen maar geld en levert niets op.
  maandag 7 september 2015 @ 18:01:51 #153
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155900605
Zie ook:

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)s-in-de-bijstand.htm

Het is gewoon een hele dure hobby.
pi_155900607
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In het algemeen niet, nee. Maar in het geval van immigranten voor het grootste deel wel.

Een extreem voorbeeld vormen de Somaliërs. Die zitten voor 80% in de bijstand. Dat kost dus alleen maar geld en levert niets op.
Dat is in mijn optiek ook niet de bedoeling.

Mijn maar punt is dat hoewel het vervelend, het niet direct verstrekkende gevolgen heeft voor onze economie of voor de welvaartspositie van de gemiddelde Nederlander.
  maandag 7 september 2015 @ 18:02:59 #155
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155900628
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn maar punt is dat hoewel het vervelend, het niet direct verstrekkende gevolgen heeft voor onze economie of voor de welvaartspositie van de gemiddelde Nederlander.
Niet direct, maar wel verstrekkend, naar mijn mening.
  maandag 7 september 2015 @ 18:06:28 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_155900697
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met 10 a 12 mld euro kun je een hoop leuke dingen doen natuurlijk. Los van het feit dat al die Syriërs natuurlijk nogal een horizonvervuiling zijn..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_155900725
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 18:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Met 10 a 12 mld euro kun je een hoop leuke dingen doen natuurlijk. Los van het feit dat al die Syriërs natuurlijk nogal een horizonvervuiling zijn..
PVV'ers ook.
  maandag 7 september 2015 @ 18:08:11 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_155900752
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

PVV'ers ook.
Eensch. Ik prijs mezelf ook gelukkig dat ik niet in die categorie val.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_155902354
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is maar één factor.

De AWBZ premie is nog nooit zo hoog geweest.

De verplichte zorgpremie wordt ook jaarlijks hoger.

Enzovoort.
De crisis van 2008 heeft er ingehakt ja. Die crisis was de schuld van banken. Waar ook heel veel blanke mensen werken. Tot die tijd was er veel economische groei in Nederland. En ja: voor 2008 hadden we ook immigranten.
pi_155902445
Conflicts twitterde op maandag 07-09-2015 om 19:04:45 Netherlands announces it will take 7,000 #refugees #RefugeeCrisis reageer retweet
  maandag 7 september 2015 @ 19:08:28 #161
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155902528
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De crisis van 2008 heeft er ingehakt ja. Die crisis was de schuld van banken. Waar ook heel veel blanke mensen werken. Tot die tijd was er veel economische groei in Nederland. En ja: voor 2008 hadden we ook immigranten.
Goldman Sachs was de oorzaak en dat zijn Amerikanen.
Valt het nu niemand op dat konstant de ellende veroorzaakt word door de yanks?
  maandag 7 september 2015 @ 19:14:49 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155902725
quote:
Slowakije wil geen vluchtelingenquotum

BRATISLAVA - Slowakije wil niet dat Europese landen worden verplicht vluchtelingen op te nemen. In plaats van zo'n quotum zouden landen vrijwillig in actie moeten komen, zei het ministerie van Binnenlandse Zaken maandag.
De Europese Commissie werkt aan een voorstel om 120.000 vluchtelingen over de lidstaten te verdelen. Zo wil Brussel Hongarije, Griekenland en Italië ontlasten. In die landen kloppen de meeste migranten aan. Volgens een bepaalde rekensom zouden de migranten over heel Europa moeten worden opgevangen.
Frankrijk heeft al aangegeven 24.000 mensen op te gaan nemen. Bij Slowakije zou het gaan om ongeveer 2300 mensen. Maar het land zelf heeft tot nu toe gezegd dat het plek heeft voor ongeveer tweehonderd mensen, liefst christenen.
quote:
Tsjechië wijst vluchtelingenquotum af

BRATISLAVA -
De Tsjechische minister-president Bohuslav Sobotka heeft zich maandag op een conferentie in de Slowaakse hoofdstad Bratislava uitgesproken tegen een verplicht quotum op te nemen asielzoekers. Sobotka wil best asielzoekers opnemen, maar dan wel zelf kunnen bepalen hoeveel dat er zijn.
Sobotka praat maandag in Bratislava met zijn Slowaakse collega Robert Fico en zijn Oostenrijkse ambtgenoot Werner Faymann over de vluchtelingenproblematiek. Ook Slowakije sprak zich eerder uit tegen een verplicht quotum, terwijl Oostenrijk de landen juist gevraagd had meer vluchtelingen op te nemen. Veel asielzoekers proberen via vooral Oostenrijk vanaf de Balkan door te reizen naar met name Duitsland.
Aldus berichten in De Telegraaf.

Praat lekker verder joh met je verdeelsleutel :')
pi_155902736
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze. Benieuwd hoe wij zouden reageren als er random landen in Europa platgebombardeerd worden door Saudi-Arabië.
pi_155902917
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze. Benieuwd hoe wij zouden reageren als er random landen in Europa platgebombardeerd worden door Saudi-Arabië.
Als Nederland niet had meegedaan kwam de tsunami aan gelukzoekers nog steeds deze kant op.
pi_155902965
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze.
En nu haal je vooral de rijke bovenlaag en jonge mannen naar Europa, zodat de samenlevingen weinig weerbaar achterblijven. Dus dat gaat het probleem niet verminderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155903099
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En nu haal je vooral de rijke bovenlaag en jonge mannen naar Europa, zodat de samenlevingen weinig weerbaar achterblijven. Dus dat gaat het probleem niet verminderen.
Raar, volgens mij hebben we niemand gehaald, en is het een fenomeen wat op ons afkomt. Maar ik kan me vergissen, dus ben wel benieuwd: Heeft de EU bewust gesorteerd op jonge mannen en de rijke bovenlaag? Hoe liggen de statistieken qua man-vrouw verhouding eigenlijk?
pi_155903436
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Raar, volgens mij hebben we niemand gehaald, en is het een fenomeen wat op ons afkomt. Maar ik kan me vergissen, dus ben wel benieuwd: Heeft de EU bewust gesorteerd op jonge mannen en de rijke bovenlaag? Hoe liggen de statistieken qua man-vrouw verhouding eigenlijk?
Dat is allemaal niet zo heel relevant, je hebt een bepaald vluchtelingbeleid en dat heeft een bepaald effect. Dan moet je niet doen alsof dat allemaal maar op je afkomt en ben je verplicht na te denken over de gevolgen die dat heeft voor de achterblijvers.
  maandag 7 september 2015 @ 19:59:12 #168
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155904063
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Joden, toch?
  maandag 7 september 2015 @ 20:00:11 #169
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155904085
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

[..]

De ongekozen Herr Juncker zit lekker achter zijn laptopje met Excel verdeelsleutels te maken. Dat is "democratie" anno 2015.
  maandag 7 september 2015 @ 20:08:42 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155904332
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

[..]

Prima, dan hoeven ze ook geen geld meer van Brussel neem ik aan? Mooi.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155904814
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet zo heel relevant, je hebt een bepaald vluchtelingbeleid en dat heeft een bepaald effect. Dan moet je niet doen alsof dat allemaal maar op je afkomt en ben je verplicht na te denken over de gevolgen die dat heeft voor de achterblijvers.
Ah, je post was dus in de categorie "ik roep maar wat"
pi_155905195
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, je post was dus in de categorie "ik roep maar wat"
Nee.
pi_155905469
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:28 schreef H.FR het volgende:

[..]

Op basis van (deels bij elkaar gelogen) verkiezingsprogramma's die over dit soort lastige kwesties niks zeggen. Daarom moeten daar dus aparte referenda over gehouden worden.
In mei vorig jaar werd D66 gewoon de grootste partij. Het stemvolk kiest en krijgt wat het stemt.
pi_155906566
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In mei vorig jaar werd D66 gewoon de grootste partij. Het stemvolk kiest en krijgt wat het stemt.
Je stemt op een pakketje standpunten. Bij hele grote beslissingen is het als 2e kamer je democratische plicht een referendum te houden.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_155906712
De EU moet maar één ding doen: Ze ALLEMAAL terugsturen. En in ondersteuning bieden voor opvang in de regio.

Knettergek dat Nederland een veelvoud toegewezen heeft gekregen van wat oorspronkelijk het plan was. Er wordt dus totaal geen rekening gehouden met de extreem hoge bevolkingsdichtheid.

Afgelopen weekend werd bekend dat 54% van de Nederlanders geen extra "vluchtelingen" wil opvangen. Nu komen er toch extra, en dat is nog maar het begin. Tegen de wens van de meerderheid. In de media zie je alleen de minderheid die staat te juichen om de komst van illegalen.

Omdat Oost-Europa niet wil, gaat West-Europa meer opvangen in plaats van doen wat er moet gebeuren: Allemaal terug. Grenzen dicht.
pi_155906939
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De EU moet maar één ding doen: Ze ALLEMAAL terugsturen. En in ondersteuning bieden voor opvang in de regio.

Knettergek dat Nederland een veelvoud toegewezen heeft gekregen van wat oorspronkelijk het plan was. Er wordt dus totaal geen rekening gehouden met de extreem hoge bevolkingsdichtheid.

Afgelopen weekend werd bekend dat 54% van de Nederlanders geen extra "vluchtelingen" wil opvangen. Nu komen er toch extra, en dat is nog maar het begin. Tegen de wens van de meerderheid. In de media zie je alleen de minderheid die staat te juichen om de komst van illegalen.

Omdat Oost-Europa niet wil, gaat West-Europa meer opvangen in plaats van doen wat er moet gebeuren: Allemaal terug. Grenzen dicht.
Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!
pi_155907177
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
pi_155907231
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?
pi_155907254
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?
Dat lossen we in internationaal verband wel op. Er is nog nooit een internationale top geweest over aanpak van dit probleem in de regio. Het gaat alleen maar over hoe we deze illegalen over de EU moeten verdelen. De aantallen zullen meevallen, slechts een deel is echt vluchteling.
pi_155907382
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat lossen we in internationaal verband wel op.
Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.

Erdogans opmerking van drie dagen geleden dat het Westen harteloos is als het om het vluchtelingenprobleem gaat, gaat voor jou in ieder geval helemaal op.
pi_155907400
Wat een chantage weer van Brussel. Als landen straks helemaal aan de financiële ketting van Brussel zitten dan gaan ze dit zeker ook doen om hun beleid te laten uitvoeren in lidstaten. Dag democratie, dag mening van het volk.
pi_155907502
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.

Erdogans opmerking van drie dagen geleden dat het Westen harteloos is als het om het vluchtelingenprobleem gaat, gaat voor jou in ieder geval helemaal op.
Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,
Inderdaad harteloos.
  maandag 7 september 2015 @ 21:31:43 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155907541
Roemenie heeft nu ook gezegd er maar maximaal 1700 te willen opnemen. En je zult zien dat ze er nog mee wegkomen ook.

Gvd Rutte toon eens ballen en zeg ook dat wij er max. 1500/2000 willen hebben }:|
pi_155907649
Goede zaak, beetje humaniteit kan geen kwaad. Daarnaast kan Nederland best wat vluchtelingen opnemen. Zo'n drama hoeven we daar niet van te maken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155907708
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,
Inderdaad harteloos.
Men kan niet eindeloos de mening van een meerderheid van de Nederlanders negeren.
pi_155907737
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:34 schreef Aloulu het volgende:
Goede zaak, beetje humaniteit kan geen kwaad. Daarnaast kan Nederland best wat vluchtelingen opnemen. Zo'n drama hoeven we daar niet van te maken.
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?
pi_155907739
quote:

[..]

Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.

Ontopic: waarom kunnen oost-Europese landen wel hun hakken in het zand zetten en wij niet? Het feit dat wij een grote schaarste aan woningen hebben is toch een valide argument?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_155907754
Nou de tranentrekshow op RTL4 is begonnen hoor..
Allemaal bellen en gul storten hè fokkertjes.. *O*
pi_155907802
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
pi_155907836
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:36 schreef lapiovra het volgende:
Nou de tranentrekshow op RTL4 is begonnen hoor..
Allemaal bellen en gul storten hè fokkertjes.. *O*
Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.
pi_155907870
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef Scorpie het volgende:
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?

Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155907874
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
Zeker. Syrië is niet leeg, en ook Afrikanen komen massaal. 3 miljard mensen staan te trappelen om naar Europa te staan. Voor het eerst in de geschiedenis laten landen zich bezetten zonder dat er sprake is van oorlogshandelingen.
  maandag 7 september 2015 @ 21:40:34 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155907969
Wat ik ook niet begrijp is dat nu vanuit alle delen van Nederland burgemeesters over elkaar heen buitelen om maar het hardst te verkondigen dat ze 'extra asielzoekers' kunnen opnemen. Op dat staatje (verdeelsleutel) zag ik dat er ruim 7000 aan NL worden toegewezen. Althans, dat is de bedoeling. Maar nu wil bv. alleen Hilversum 'wil' er al 1600. En zo zijn er nog veel meer gemeenten die zeggen dat ze ruim plek hebben.

Wat denken al die burgemeesters dan? Weten zij meer dan wij? Want die 7000 heb je natuurlijk zo verdeeld over, zeg, 12 AZC's in heel Nederland, in elk provincie eentje. Dat zijn er dan nog geen 700 per provincie. Maar gaat het hier om tijdelijke noodopvang in die andere plaatsen? Wat wil men? Volgens mij is er geen enkele gemeente die hier over nadenkt. Maar intussen worden die migranten letterlijk als popsterren binnengehaald door de linkse mensen: met liedjes, ballonnen, speciale winkels. Ik snap er de ballen van, echt waar ....
  maandag 7 september 2015 @ 21:40:56 #194
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155907988
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.

Ontopic: waarom kunnen oost-Europese landen wel hun hakken in het zand zetten en wij niet? Het feit dat wij een grote schaarste aan woningen hebben is toch een valide argument?
Het belangrijkste probleem is dat de PvdA deel uit maakt van de regering - die houdt dat tegen.

De PvdA vertegenwoordigt in de peilingen nog slechts 9 van de 150 zetels; oftewel 6% van de Nederlandse bevolking.

Hoezo democratie?
pi_155907990
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?

Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Die 9000 zijn nog maar het begin. Gezinshereniging, hoge geboortecijfers maken dat elke "vluchteling" die je toelaat verveelvoudigt.
Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa. Voor gewone Nederlands zijn al geen woningen beschikbaar. Elke keer wordt gezeg "dat merken we niet", maar het land stroomt wel vol. De emmer loopt een keer over.
pi_155907993
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.
Ja de boodschap is helder.. Meer meer meer.. :X
pi_155908000
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Turkije heeft al heel veel vluchtelingen opgenomen, het aantal wat nu naar Europa is gekomen.

Ondertussen maken deze gasten even een selfie :D.

Selfies on the shore: Refugees in lifejackets celebrate on the beach after reaching Greek island where thousands are waiting to enter Europe

Geef ze eens ongelijk. Op naar een nieuwe toekomst.
  maandag 7 september 2015 @ 21:41:13 #198
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155908006
Ben ik even blij dat ik nooit een huis heb gekocht.

De tering als dit zo doorgaat moet ik serieus naar een ander leefgebied gaan kijken, dit wordt een grote ellende.

Waar in dit geval straks de autochtonen de slaven zijn van de allochtone bevolking. 90% belasting op inkomen, en maar doorgaan.

Iemand nog een fijne, rustige en veilige locatie?
pi_155908014
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Als ik nog begin 20 zou zijn dan zou ik mij serieus zorgen maken of ik nog voor mijn 30 ste mijn ouderlijk huis kan. Dit moet toch langzamerhand mission impossible zijn
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_155908027
Iedereen even een vluchtelingengezin adopteren alsjeblieft :+
SOONY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')