Ze hebben zelf te kampen met Zuid Amerikaanse gelukszoekers.quote:Op maandag 7 september 2015 16:04 schreef Donnis het volgende:
By the way waarom neemt Amerika geen vluchtelingen op, stelletje ratten hebben dit veroorzaakt.
Heel Amerika is opgebouwd door ''gelukszoekers''.quote:Op maandag 7 september 2015 16:09 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ze hebben zelf te kampen met Zuid Amerikaanse gelukszoekers.
Ja, dat klopt, maar dat was vóór het algemeen kiesrecht.quote:Op maandag 7 september 2015 16:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heel Amerika is opgebouwd door ''gelukszoekers''.
Dat zei ik dan ook niet he.quote:Op maandag 7 september 2015 16:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar dat was vóór het algemeen kiesrecht.
Die truc werkt nu dus niet meer.
Lol! Die 0.027% is pure misleiding. Voor de Europese populatie daar (740 miljoen) zijn zelfs Rusland en de Oekraine meegenomen!quote:Op maandag 7 september 2015 15:54 schreef PBateman1978 het volgende:
De totale vluchtelingenstroom richting Europa in 2015 staat gelijk aan 0,027% van de Europese bevolking. (bron : http://www.theguardian.co(...)ropes-refugee-crisis )
Ja, we gaan er allemaal aan....
Staan trouwens nog wel meer feiten in dat artikel die ik nou nooit eens op de voorpagina van een telegraaf.nl zie staan...
Natuurlijk, alleen jij en de rest van de doemdenkers hebben gelijk, de rest is naief.quote:Op maandag 7 september 2015 16:21 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol! Die 0.027% is pure misleiding. Voor de Europese populatie daar (740 miljoen) zijn zelfs Rusland en de Oekraine meegenomen!
Verder kan je Oost Europese landen ook afstrepen, die immigranten komen vnl voor het rijke Noord-West Europa.
Die 0.027% is ook gebaseerd op 200K mensen. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland 800K.
Gewoon nummertjes quoten getuigt van een enorme naiviteit.
Wat is dit nu weer voor kansloze stroman? Dat cijfertje van jou is totaal irrelevant en gebaseerd op fantasie. Als jij van mening bent dat die 0.027% wel relevant is, laat me alsjeblieft weten waarom je 740 miljoen mensen moet rekenen voor waar die immigranten terecht komen en waarom 200K immigranten relevant is terwijl Duitsland er 800K verwacht alleen al dit jaar.quote:Op maandag 7 september 2015 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Natuurlijk, alleen jij en de rest van de doemdenkers hebben gelijk, de rest is naief.
Prima, einde ''discussie''.
Hier heb je een Elsevier bron die zelfs in hun meest wilde schatting met een lager getal aankomt zetten dan die 800k:quote:Op maandag 7 september 2015 16:26 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kansloze stroman? Dat cijfertje van jou is totaal irrelevant en gebaseerd op fantasie. Als jij van mening bent dat die 0.027% wel relevant is, laat me alsjeblieft weten waarom je 740 miljoen mensen moet rekenen voor waar die immigranten terecht komen en waarom 200K immigranten relevant is terwijl Duitsland er 800K verwacht alleen al dit jaar.
Het is een beetje kiezen, of je gaat serieus nadenken over de gevolgen van al deze ellende, die heel vergaand en diep verontrustend zijn. Of je zet je verstand uit, hoopt tegen beter weten in dat het allemaal wel goed komt en gaat liedjes staan zingen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:31 schreef SpecialK het volgende:
Als ik sommige mensen hier zo lees staan ze nog steeds ja en welkom te knikken en wenken als het gemiddelde EU land 3x zoveel vluchtelingen heeft als originele bewoners.
De vraag is dan... wil je deze jaknikkers hun zin blijven geven totdat ze merken dat hun eigen leven ook klote wordt doordat de economie en de staat breekt onder het gewicht van miljoenen laag opgeleide mensen die niet binnen het staatsbestel passen en die ontiegelijk veel energie nodig gaan hebben om productieve leden van deze maatschappij te maken.
Want er komt een punt dat is het dus gewoon te laat is om alles eventjes terug te draaien het het kan weldegelijk stuk.
Kijk mij eens even goed zijn voor de wereld dan! Misschien nog even een screenschotje van mijn donatie op facebook gooien zodat iedereen mijn goedheid kan zien. Vergeet niet even te liken natuurlijk!quote:Op maandag 7 september 2015 15:38 schreef lapiovra het volgende:
Miljoenen mensen zijn op de vlucht. Mensen die onze hulp hard nodig hebben. RTL Late Night staat maandag daarom in het teken van de vluchtelingencrisis. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen via giro 6868. De extra lange uitzending begint om 21:30 uur op RTL4. Wil je nu al je steun betuigen? Dat kan via giro 6868.
Latenighttalkshow waarin Humberto Tan bekende en onbekende gasten ontvangt met een actuele en/of relevante aanleiding. Luuk Ikink brengt het laatste nieuws, opmerkelijke fragmenten uit de media en de laatste hypes van het internet.
Nou mensen allemaal kijken vanavond en vergeet vooral niet gul te storten..
Nou vertel maar....quote:Op maandag 7 september 2015 15:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wanneer gaat men het eens hebben over het wegnemen van de oorzaak van deze volksverhuizing?
Dat is interessant en maakt precies mijn punt.quote:Op maandag 7 september 2015 16:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hier heb je een Elsevier bron die zelfs in hun meest wilde schatting met een lager getal aankomt zetten dan die 800k:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-er-teveel-2672636W/
En ja, Rusland en Oekraïne zijn ook gebieden waar de beste vluchtelingen heen kunnen. Natuurlijk kan je ze alle 750k naar Duitsland toesturen, maar die hebben daar geen zin in. Vandaar dat Nederland zo nobel is om er ook een paar te verwelkomen. Kan je om gaan janken, kan je ook niet doen.
Oh, des te meer reden dus om er ook hier wat op te vangen. Of was dat je punt niet?quote:Op maandag 7 september 2015 16:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is interessant en maakt precies mijn punt.
Jouw bron is 18 augustus.
En kijk, 19 augustus: The German government increased their estimates of how many asylum-seekers will be applying in Germany by the end of this year to up to 800,000, Interior Minister Thomas de Maizière said on Wednesday.
Ben benieuwd wat de forecast met kerst is.
Laat ik voorop stellen dat we echt niet iedereen welkom hoeven heten.quote:Op maandag 7 september 2015 16:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het is een beetje kiezen, of je gaat serieus nadenken over de gevolgen van al deze ellende, die heel vergaand en diep verontrustend zijn. Of je zet je verstand uit, hoopt tegen beter weten in dat het allemaal wel goed komt en gaat liedjes staan zingen.
Scherp.quote:Op maandag 7 september 2015 16:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is interessant en maakt precies mijn punt.
Jouw bron is 18 augustus.
En kijk, 19 augustus: The German government increased their estimates of how many asylum-seekers will be applying in Germany by the end of this year to up to 800,000, Interior Minister Thomas de Maizière said on Wednesday.
Ben benieuwd wat de forecast met kerst is.
Niet helemaal en niet in één keer.quote:Op maandag 7 september 2015 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat we echt niet iedereen welkom hoeven heten.
Maar ik lees al weken doemverhalen over onze economie die naar de knoppen gaat, welvaart die we in moeten leven en weet ik het allemaal wat.
Is dat ook nog ergens op gebaseerd? Gaat onze economie daadwerkelijk naar de klote?
Als je even de moeite had genomen mijn post, die je zelf quote, te lezen, had je kunnen zien dat mijn punt is dat die 200K waar PBateman mee aan kwam zetten totaal gestoord is.quote:Op maandag 7 september 2015 16:45 schreef Ryon het volgende:
Oh, des te meer reden dus om er ook hier wat op te vangen. Of was dat je punt niet?
Het zijn maar 7000 mensen toch?quote:Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk belachelijk om Duitsland iedereen te laten opvangen. Goed werk dus dat Nederland ook haar steentje bij draagt. Daar kunnen de andere EU landen ook een voorbeeld aannemen.
Ik zal je bericht liken hoor als ik het tegenkom en je een paar virtuele veren in je derière douwen..quote:Op maandag 7 september 2015 16:42 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Kijk mij eens even goed zijn voor de wereld dan! Misschien nog even een screenschotje van mijn donatie op facebook gooien zodat iedereen mijn goedheid kan zien. Vergeet niet even te liken natuurlijk!
Helaas denken wel veel mensen op die manier. Althans daar lijkt het op. Net zoals die icebucket challenge toenquote:Op maandag 7 september 2015 16:49 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Ik zal je bericht liken hoor als ik het tegenkom en je een paar virtuele veren in je derière douwen..
Oh, is dat gestoord? Vervelend. Wat wil je er aan gaan doen?quote:Op maandag 7 september 2015 16:49 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen mijn post, die je zelf quote, te lezen, had je kunnen zien dat mijn punt is dat die 200K waar PBateman mee aan kwam zetten totaal gestoord is.
Dat is vooral wat iedereen roept. Maar dit is niet de eerste keer dat we vrachtladingen vluchtelingen opvangen. Desondanks zijn de autochtonen nog altijd in de meerderheid en is van een welvaartsdaling als gevolg van de opvang van asielzoekers absoluut geen sprake.quote:Op maandag 7 september 2015 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet helemaal en niet in één keer.
Maar het kost wel bakken met geld en vele varkens maken de spoeling dun.
Onze gemiddelde welvaart gaat dus langzaam achteruit.
Je negeren want je posts zijn bagger.quote:Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh, is dat gestoord? Vervelend. Wat wil je er aan gaan doen?
Tja die willen dat dus niet.quote:Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk belachelijk om Duitsland iedereen te laten opvangen. Goed werk dus dat Nederland ook haar steentje bij draagt. Daar kunnen de andere EU landen ook een voorbeeld aannemen.
Nee, die denken wat een sukkels, wij houden de grenzen dichtquote:Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Ryon het volgende:
Ja, per weekquote:
Geen enkel land wil vluchtelingen opvangen, daarom is het ook mooi dat West-Europa wel haar verantwoordelijkheid neemt door dat wel te doen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja die willen dat dus niet.
Valt het nu niemand op dat de oostelijke landen vrijwel geen reet wensen op te vangen?
Dat is nu de kameraadschappelijkheid van de EU....
Dat gaat ook niet want de impact is te gecompliceerd en te verspreid.quote:Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is vooral wat iedereen roept. Maar dit is niet de eerste keer dat we vrachtladingen vluchtelingen opvangen. Desondanks zijn de autochtonen nog altijd in de meerderheid en is van een welvaartsdaling als gevolg van de opvang van asielzoekers absoluut geen sprake.
Dus kun je je verwachtingen ook nog ergens mee staven?
Ik denk dat niemand tegen vluchtelingen opvang is ALS ze na een tijdje weer naar huis kunnen gaan.quote:Op maandag 7 september 2015 16:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen enkel land wil vluchtelingen opvangen, daarom is het ook mooi dat West-Europa wel haar verantwoordelijkheid neemt door dat wel te doen.
Natuurlijk kunnen we Duitsland de hele crisis in haar eentje laten oplossen, maar dat is nergens voor nodig. Beter ontlasten wij ook de zuidelijke Lidstaten. Die "kameraadschappelijkheid" moet natuurlijk van twee kanten komen
Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.quote:Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is vooral wat iedereen roept. Maar dit is niet de eerste keer dat we vrachtladingen vluchtelingen opvangen. Desondanks zijn de autochtonen nog altijd in de meerderheid en is van een welvaartsdaling als gevolg van de opvang van asielzoekers absoluut geen sprake.
Dus kun je je verwachtingen ook nog ergens mee staven?
Allemaal leuk en aardig, maar kun je aantonen dat dat ook maar ene reet met immigratie heeft te maken?quote:Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.
Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.
Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.
De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.
Ondertussen gaan de belastingen (en premies) ieder jaar weer omhoog.
Het zal een deel er mee te maken hebben maar ik kan ook het neo liberalistische graai cultuurtje hier de schuld van geven....quote:Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.
Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.
Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.
De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.
Nee, dat kan ik niet aantonen, want ik ben geen econoom.quote:Op maandag 7 september 2015 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar kun je aantonen dat dat ook maar ene reet met immigratie heeft te maken?
Natuurlijk:quote:Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat is toch een daling van 20%.quote:Als het aan de PvdA ligt, dan gaan BB’ers boven de 180.000 euro bruto 60 procent inkomstenbelasting betalen, in plaats van de huidige 52 procent. Dat is geen bijster origineel idee. Progressieve inkomstenbelasting – waarbij het percentage belasting hoger wordt naarmate je meer verdient – zijn we gewend. In 1980 hadden we nog een toptarief van 72 procent. En pas acht jaar geleden schrapte Wim Kok de bovenste belastingschaal van toen 60 procent.
Dat is maar één factor.quote:Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk:
[..]
Dat is toch een daling van 20%.
Je bedoelt de vermogensbelasting die is afgeschaft in het jaar 2000? Of bedoel je de gevolgen van de rendementsheffing waarbij het totale tarief dus gedaald is van 3,1% voor invoering naar 1,2%?quote:Op maandag 7 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De vermogensbelasting werkt al jaren met fictieve en onrealistische rendementen.
Ontwikkelingssamenwerking kost ons 4 miljard per jaar. Aan de zorg hangt een prijskaartje van 70 miljard euro per jaar.quote:Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik niet aantonen, want ik ben geen econoom.
Maar het lijkt mij evident. Immigratie kost ruim ¤7 miljard per jaar. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Waarom gaat hij die uit kampen halen, haal ze liever uit Hongarije.quote:Op maandag 7 september 2015 17:17 schreef Pharmacist het volgende:
Lol, Cameron heeft beloofd "up to" 20K Syrische vluchtelingen op te nemen over een periode van 5 jaar. Deze mensen worden uit kampen in Syrie, Turkije en Jordanie geplukt.
Volgens mij vergeten veel media die "up to" aan de belofte toe te voegen, het kunnen er ook minder zijn.
Omdat Cameron die oversteken naar de EU niet aan wil moedigen.quote:Op maandag 7 september 2015 17:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom gaat hij die uit kampen halen, haal ze liever uit Hongarije.
Goede reden en dikke middelvinger naar Duitsland. Het wrange is wel dat er nu opeens veel kinderen 'wees' zullen worden in die kampen.quote:Op maandag 7 september 2015 17:20 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Omdat Cameron die oversteken naar de EU niet aan wil moedigen.
Verder: ""Vulnerable children", especially orphans, would be the government's priority, Cameron said" Die maken die oversteek natuurlijk niet zo makkelijk.
Neem je ook even de grondslagverbreding mee?quote:Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk:
[..]
Dat is toch een daling van 20%.
Het voetbalteam uit Eritreaquote:Op maandag 7 september 2015 17:25 schreef Ryon het volgende:
Nederland heeft een zelfde soort programma. Wij geven per jaar 500 vluchtelingen uit opvangkampen (dus uit de regio) een "wildcard" om hier heen te komen (met status). Op die fiets is ookhttp://www.nu.nl/binnenla(...)lelftal-eritrea.html het voetbalteam uit Eritrea binnen gekomen.
Dat de UK er zo'n 10x meer pakt is natuurlijk mooi.
Ontwikkelingssamenwerking kost 4 miljard, maar dat valt buiten de 7 à 8 miljard die de immigratie kost. Als je het wil optellen, dan wordt dan dus 11 à 12 miljard op jaarbasis.quote:Op maandag 7 september 2015 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontwikkelingssamenwerking kost ons 4 miljard per jaar. Aan de zorg hangt een prijskaartje van 70 miljard euro per jaar.
Zeg gewoon dat je die mensen niet binnen wil houden, en houd dat gelul over de teloorgang van onze welvaart lekker achterwege. Vooralsnog zwemmen wij hier nog altijd in het geld (relatief gezien).
Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat onze economie naar de knoppen gaat of dat onze welvaar verdampt.quote:Op maandag 7 september 2015 17:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ontwikkelingssamenwerking kost 4 miljard, maar dat valt buiten de 7 à 8 miljard die de immigratie kost. Als je het wil optellen, dan wordt dan dus 11 à 12 miljard op jaarbasis.
Als het niets zou kosten, dan zou iedereen hier wat mij betreft opgevangen kunnen worden. Maar dat is dus niet zo: het kost heel veel geld.
In het algemeen niet, nee. Maar in het geval van immigranten voor het grootste deel wel.quote:Op maandag 7 september 2015 17:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat onze economie naar de knoppen gaat of dat onze welvaar verdampt.
Dat is in mijn optiek ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 7 september 2015 18:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In het algemeen niet, nee. Maar in het geval van immigranten voor het grootste deel wel.
Een extreem voorbeeld vormen de Somaliërs. Die zitten voor 80% in de bijstand. Dat kost dus alleen maar geld en levert niets op.
Niet direct, maar wel verstrekkend, naar mijn mening.quote:Op maandag 7 september 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is in mijn optiek ook niet de bedoeling.
Mijn maar punt is dat hoewel het vervelend, het niet direct verstrekkende gevolgen heeft voor onze economie of voor de welvaartspositie van de gemiddelde Nederlander.
Met 10 a 12 mld euro kun je een hoop leuke dingen doen natuurlijk. Los van het feit dat al die Syriërs natuurlijk nogal een horizonvervuiling zijn..quote:Op maandag 7 september 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is in mijn optiek ook niet de bedoeling.
Mijn maar punt is dat hoewel het vervelend, het niet direct verstrekkende gevolgen heeft voor onze economie of voor de welvaartspositie van de gemiddelde Nederlander.
PVV'ers ook.quote:Op maandag 7 september 2015 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met 10 a 12 mld euro kun je een hoop leuke dingen doen natuurlijk. Los van het feit dat al die Syriërs natuurlijk nogal een horizonvervuiling zijn..
Eensch. Ik prijs mezelf ook gelukkig dat ik niet in die categorie val.quote:
De crisis van 2008 heeft er ingehakt ja. Die crisis was de schuld van banken. Waar ook heel veel blanke mensen werken. Tot die tijd was er veel economische groei in Nederland. En ja: voor 2008 hadden we ook immigranten.quote:Op maandag 7 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is maar één factor.
De AWBZ premie is nog nooit zo hoog geweest.
De vermogensbelasting werkt al jaren met fictieve en onrealistische rendementen.
De verplichte zorgpremie wordt ook jaarlijks hoger.
Enzovoort.
twitter:Conflicts twitterde op maandag 07-09-2015 om 19:04:45Netherlands announces it will take 7,000 #refugees #RefugeeCrisis reageer retweet
Goldman Sachs was de oorzaak en dat zijn Amerikanen.quote:Op maandag 7 september 2015 19:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De crisis van 2008 heeft er ingehakt ja. Die crisis was de schuld van banken. Waar ook heel veel blanke mensen werken. Tot die tijd was er veel economische groei in Nederland. En ja: voor 2008 hadden we ook immigranten.
quote:Slowakije wil geen vluchtelingenquotum
BRATISLAVA - Slowakije wil niet dat Europese landen worden verplicht vluchtelingen op te nemen. In plaats van zo'n quotum zouden landen vrijwillig in actie moeten komen, zei het ministerie van Binnenlandse Zaken maandag.
De Europese Commissie werkt aan een voorstel om 120.000 vluchtelingen over de lidstaten te verdelen. Zo wil Brussel Hongarije, Griekenland en Italië ontlasten. In die landen kloppen de meeste migranten aan. Volgens een bepaalde rekensom zouden de migranten over heel Europa moeten worden opgevangen.
Frankrijk heeft al aangegeven 24.000 mensen op te gaan nemen. Bij Slowakije zou het gaan om ongeveer 2300 mensen. Maar het land zelf heeft tot nu toe gezegd dat het plek heeft voor ongeveer tweehonderd mensen, liefst christenen.
Aldus berichten in De Telegraaf.quote:Tsjechië wijst vluchtelingenquotum af
BRATISLAVA -
De Tsjechische minister-president Bohuslav Sobotka heeft zich maandag op een conferentie in de Slowaakse hoofdstad Bratislava uitgesproken tegen een verplicht quotum op te nemen asielzoekers. Sobotka wil best asielzoekers opnemen, maar dan wel zelf kunnen bepalen hoeveel dat er zijn.
Sobotka praat maandag in Bratislava met zijn Slowaakse collega Robert Fico en zijn Oostenrijkse ambtgenoot Werner Faymann over de vluchtelingenproblematiek. Ook Slowakije sprak zich eerder uit tegen een verplicht quotum, terwijl Oostenrijk de landen juist gevraagd had meer vluchtelingen op te nemen. Veel asielzoekers proberen via vooral Oostenrijk vanaf de Balkan door te reizen naar met name Duitsland.
Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze. Benieuwd hoe wij zouden reageren als er random landen in Europa platgebombardeerd worden door Saudi-Arabië.quote:Op maandag 7 september 2015 19:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goldman Sachs was de oorzaak en dat zijn Amerikanen.
Valt het nu niemand op dat konstant de ellende veroorzaakt word door de yanks?
Als Nederland niet had meegedaan kwam de tsunami aan gelukzoekers nog steeds deze kant op.quote:Op maandag 7 september 2015 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze. Benieuwd hoe wij zouden reageren als er random landen in Europa platgebombardeerd worden door Saudi-Arabië.
En nu haal je vooral de rijke bovenlaag en jonge mannen naar Europa, zodat de samenlevingen weinig weerbaar achterblijven. Dus dat gaat het probleem niet verminderen.quote:Op maandag 7 september 2015 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze.
Raar, volgens mij hebben we niemand gehaald, en is het een fenomeen wat op ons afkomt. Maar ik kan me vergissen, dus ben wel benieuwd: Heeft de EU bewust gesorteerd op jonge mannen en de rijke bovenlaag? Hoe liggen de statistieken qua man-vrouw verhouding eigenlijk?quote:Op maandag 7 september 2015 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En nu haal je vooral de rijke bovenlaag en jonge mannen naar Europa, zodat de samenlevingen weinig weerbaar achterblijven. Dus dat gaat het probleem niet verminderen.
Dat is allemaal niet zo heel relevant, je hebt een bepaald vluchtelingbeleid en dat heeft een bepaald effect. Dan moet je niet doen alsof dat allemaal maar op je afkomt en ben je verplicht na te denken over de gevolgen die dat heeft voor de achterblijvers.quote:Op maandag 7 september 2015 19:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Raar, volgens mij hebben we niemand gehaald, en is het een fenomeen wat op ons afkomt. Maar ik kan me vergissen, dus ben wel benieuwd: Heeft de EU bewust gesorteerd op jonge mannen en de rijke bovenlaag? Hoe liggen de statistieken qua man-vrouw verhouding eigenlijk?
Joden, toch?quote:Op maandag 7 september 2015 19:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goldman Sachs was de oorzaak en dat zijn Amerikanen.
Valt het nu niemand op dat konstant de ellende veroorzaakt word door de yanks?
De ongekozen Herr Juncker zit lekker achter zijn laptopje met Excel verdeelsleutels te maken. Dat is "democratie" anno 2015.quote:Op maandag 7 september 2015 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
[..]
Aldus berichten in De Telegraaf.
Praat lekker verder joh met je verdeelsleutel
Prima, dan hoeven ze ook geen geld meer van Brussel neem ik aan? Mooi.quote:Op maandag 7 september 2015 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
[..]
Aldus berichten in De Telegraaf.
Praat lekker verder joh met je verdeelsleutel
Ah, je post was dus in de categorie "ik roep maar wat"quote:Op maandag 7 september 2015 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet zo heel relevant, je hebt een bepaald vluchtelingbeleid en dat heeft een bepaald effect. Dan moet je niet doen alsof dat allemaal maar op je afkomt en ben je verplicht na te denken over de gevolgen die dat heeft voor de achterblijvers.
Nee.quote:Op maandag 7 september 2015 20:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, je post was dus in de categorie "ik roep maar wat"
In mei vorig jaar werd D66 gewoon de grootste partij. Het stemvolk kiest en krijgt wat het stemt.quote:Op maandag 7 september 2015 12:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
Op basis van (deels bij elkaar gelogen) verkiezingsprogramma's die over dit soort lastige kwesties niks zeggen. Daarom moeten daar dus aparte referenda over gehouden worden.
Je stemt op een pakketje standpunten. Bij hele grote beslissingen is het als 2e kamer je democratische plicht een referendum te houden.quote:Op maandag 7 september 2015 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In mei vorig jaar werd D66 gewoon de grootste partij. Het stemvolk kiest en krijgt wat het stemt.
Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!quote:Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De EU moet maar één ding doen: Ze ALLEMAAL terugsturen. En in ondersteuning bieden voor opvang in de regio.
Knettergek dat Nederland een veelvoud toegewezen heeft gekregen van wat oorspronkelijk het plan was. Er wordt dus totaal geen rekening gehouden met de extreem hoge bevolkingsdichtheid.
Afgelopen weekend werd bekend dat 54% van de Nederlanders geen extra "vluchtelingen" wil opvangen. Nu komen er toch extra, en dat is nog maar het begin. Tegen de wens van de meerderheid. In de media zie je alleen de minderheid die staat te juichen om de komst van illegalen.
Omdat Oost-Europa niet wil, gaat West-Europa meer opvangen in plaats van doen wat er moet gebeuren: Allemaal terug. Grenzen dicht.
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.quote:Op maandag 7 september 2015 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!
Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?quote:Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
Dat lossen we in internationaal verband wel op. Er is nog nooit een internationale top geweest over aanpak van dit probleem in de regio. Het gaat alleen maar over hoe we deze illegalen over de EU moeten verdelen. De aantallen zullen meevallen, slechts een deel is echt vluchteling.quote:Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?
Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.quote:Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat lossen we in internationaal verband wel op.
Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,quote:Op maandag 7 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.
Erdogans opmerking van drie dagen geleden dat het Westen harteloos is als het om het vluchtelingenprobleem gaat, gaat voor jou in ieder geval helemaal op.
Men kan niet eindeloos de mening van een meerderheid van de Nederlanders negeren.quote:Op maandag 7 september 2015 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,
Inderdaad harteloos.
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?quote:Op maandag 7 september 2015 21:34 schreef Aloulu het volgende:
Goede zaak, beetje humaniteit kan geen kwaad. Daarnaast kan Nederland best wat vluchtelingen opnemen. Zo'n drama hoeven we daar niet van te maken.
Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.quote:Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:36 schreef lapiovra het volgende:
Nou de tranentrekshow op RTL4 is begonnen hoor..
Allemaal bellen en gul storten hè fokkertjes..
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?quote:Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef Scorpie het volgende:
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?
Zeker. Syrië is niet leeg, en ook Afrikanen komen massaal. 3 miljard mensen staan te trappelen om naar Europa te staan. Voor het eerst in de geschiedenis laten landen zich bezetten zonder dat er sprake is van oorlogshandelingen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
Het belangrijkste probleem is dat de PvdA deel uit maakt van de regering - die houdt dat tegen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.
Ontopic: waarom kunnen oost-Europese landen wel hun hakken in het zand zetten en wij niet? Het feit dat wij een grote schaarste aan woningen hebben is toch een valide argument?
Die 9000 zijn nog maar het begin. Gezinshereniging, hoge geboortecijfers maken dat elke "vluchteling" die je toelaat verveelvoudigt.quote:Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?
Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Ja de boodschap is helder.. Meer meer meer..quote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.
Turkije heeft al heel veel vluchtelingen opgenomen, het aantal wat nu naar Europa is gekomen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
Als ik nog begin 20 zou zijn dan zou ik mij serieus zorgen maken of ik nog voor mijn 30 ste mijn ouderlijk huis kan. Dit moet toch langzamerhand mission impossible zijnquote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |