abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155898987
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Niet helemaal en niet in één keer.

Maar het kost wel bakken met geld en vele varkens maken de spoeling dun.

Onze gemiddelde welvaart gaat dus langzaam achteruit.
Dat is vooral wat iedereen roept. Maar dit is niet de eerste keer dat we vrachtladingen vluchtelingen opvangen. Desondanks zijn de autochtonen nog altijd in de meerderheid en is van een welvaartsdaling als gevolg van de opvang van asielzoekers absoluut geen sprake.

Dus kun je je verwachtingen ook nog ergens mee staven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155898989
quote:
12s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, is dat gestoord? Vervelend. Wat wil je er aan gaan doen?
Je negeren want je posts zijn bagger.
  maandag 7 september 2015 @ 16:53:52 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899012
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk belachelijk om Duitsland iedereen te laten opvangen. Goed werk dus dat Nederland ook haar steentje bij draagt. Daar kunnen de andere EU landen ook een voorbeeld aannemen.
Tja die willen dat dus niet.
Valt het nu niemand op dat de oostelijke landen vrijwel geen reet wensen op te vangen?
Dat is nu de kameraadschappelijkheid van de EU.... _O-
pi_155899027
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk belachelijk om Duitsland iedereen te laten opvangen. Goed werk dus dat Nederland ook haar steentje bij draagt. Daar kunnen de andere EU landen ook een voorbeeld aannemen.
Nee, die denken wat een sukkels, wij houden de grenzen dicht :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_155899075
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 16:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het zijn maar 7000 mensen toch?
Ja, per week ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 7 september 2015 @ 16:56:45 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155899110
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja die willen dat dus niet.
Valt het nu niemand op dat de oostelijke landen vrijwel geen reet wensen op te vangen?
Dat is nu de kameraadschappelijkheid van de EU.... _O-
Geen enkel land wil vluchtelingen opvangen, daarom is het ook mooi dat West-Europa wel haar verantwoordelijkheid neemt door dat wel te doen.

Natuurlijk kunnen we Duitsland de hele crisis in haar eentje laten oplossen, maar dat is nergens voor nodig. Beter ontlasten wij ook de zuidelijke Lidstaten. Die "kameraadschappelijkheid" moet natuurlijk van twee kanten komen ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 7 september 2015 @ 16:57:26 #132
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899122
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is vooral wat iedereen roept. Maar dit is niet de eerste keer dat we vrachtladingen vluchtelingen opvangen. Desondanks zijn de autochtonen nog altijd in de meerderheid en is van een welvaartsdaling als gevolg van de opvang van asielzoekers absoluut geen sprake.

Dat gaat ook niet want de impact is te gecompliceerd en te verspreid.

Ik denk dat de meeste mensen zich meer zorgen maken dat deze vluchtelingen allemaal de Islam aanhangen en dat dit gaat botsen na verloop van tijd.
  maandag 7 september 2015 @ 17:00:12 #133
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899180
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 16:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Geen enkel land wil vluchtelingen opvangen, daarom is het ook mooi dat West-Europa wel haar verantwoordelijkheid neemt door dat wel te doen.

Natuurlijk kunnen we Duitsland de hele crisis in haar eentje laten oplossen, maar dat is nergens voor nodig. Beter ontlasten wij ook de zuidelijke Lidstaten. Die "kameraadschappelijkheid" moet natuurlijk van twee kanten komen ;)
Ik denk dat niemand tegen vluchtelingen opvang is ALS ze na een tijdje weer naar huis kunnen gaan.
Helaas is er een "klein" burgeroorlogje aan de gang en deze mensen gaan dus echt niet meer weg als dit is opgelost....dat hebben we gezien met de Joegoslavie oorlog en met vele andere groepen.
  maandag 7 september 2015 @ 17:00:22 #134
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155899182
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.

Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.

Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.

De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.

Ondertussen gaan de belastingen (en premies) ieder jaar weer omhoog.
pi_155899255
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.

Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.

Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.

De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.

Allemaal leuk en aardig, maar kun je aantonen dat dat ook maar ene reet met immigratie heeft te maken?
  maandag 7 september 2015 @ 17:05:02 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155899295
quote:

[..]

Het zal een deel er mee te maken hebben maar ik kan ook het neo liberalistische graai cultuurtje hier de schuld van geven....
pi_155899355
Duitsers gaan door totdat ze 6 miljoen asielzoekers hebben?
I´m back.
  maandag 7 september 2015 @ 17:07:51 #138
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155899368
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar kun je aantonen dat dat ook maar ene reet met immigratie heeft te maken?
Nee, dat kan ik niet aantonen, want ik ben geen econoom.

Maar het lijkt mij evident. Immigratie kost ruim ¤7 miljard per jaar. Dat geld moet ergens vandaan komen.
pi_155899369
quote:
Natuurlijk:
quote:
Als het aan de PvdA ligt, dan gaan BB’ers boven de 180.000 euro bruto 60 procent inkomstenbelasting betalen, in plaats van de huidige 52 procent. Dat is geen bijster origineel idee. Progressieve inkomstenbelasting – waarbij het percentage belasting hoger wordt naarmate je meer verdient – zijn we gewend. In 1980 hadden we nog een toptarief van 72 procent. En pas acht jaar geleden schrapte Wim Kok de bovenste belastingschaal van toen 60 procent.
Dat is toch een daling van 20%.
  maandag 7 september 2015 @ 17:09:52 #140
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155899421
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk:

[..]

Dat is maar één factor.

De AWBZ premie is nog nooit zo hoog geweest.

De vermogensbelasting werkt al jaren met fictieve en onrealistische rendementen.

De verplichte zorgpremie wordt ook jaarlijks hoger.

Enzovoort.
pi_155899524
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De vermogensbelasting werkt al jaren met fictieve en onrealistische rendementen.
Je bedoelt de vermogensbelasting die is afgeschaft in het jaar 2000? Of bedoel je de gevolgen van de rendementsheffing waarbij het totale tarief dus gedaald is van 3,1% voor invoering naar 1,2%?
pi_155899621
Lol, Cameron heeft beloofd "up to" 20K Syrische vluchtelingen op te nemen over een periode van 5 jaar. Deze mensen worden uit kampen in Syrie, Turkije en Jordanie geplukt.

Volgens mij vergeten veel media die "up to" aan de belofte toe te voegen, het kunnen er ook minder zijn.
pi_155899661
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik niet aantonen, want ik ben geen econoom.

Maar het lijkt mij evident. Immigratie kost ruim ¤7 miljard per jaar. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Ontwikkelingssamenwerking kost ons 4 miljard per jaar. Aan de zorg hangt een prijskaartje van 70 miljard euro per jaar.

Zeg gewoon dat je die mensen niet binnen wil houden, en houd dat gelul over de teloorgang van onze welvaart lekker achterwege. Vooralsnog zwemmen wij hier nog altijd in het geld (relatief gezien).
pi_155899677
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:17 schreef Pharmacist het volgende:
Lol, Cameron heeft beloofd "up to" 20K Syrische vluchtelingen op te nemen over een periode van 5 jaar. Deze mensen worden uit kampen in Syrie, Turkije en Jordanie geplukt.

Volgens mij vergeten veel media die "up to" aan de belofte toe te voegen, het kunnen er ook minder zijn.
Waarom gaat hij die uit kampen halen, haal ze liever uit Hongarije.
pi_155899689
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom gaat hij die uit kampen halen, haal ze liever uit Hongarije.
Omdat Cameron die oversteken naar de EU niet aan wil moedigen.

Verder: ""Vulnerable children", especially orphans, would be the government's priority, Cameron said" Die maken die oversteek natuurlijk niet zo makkelijk.
pi_155899702
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Omdat Cameron die oversteken naar de EU niet aan wil moedigen.

Verder: ""Vulnerable children", especially orphans, would be the government's priority, Cameron said" Die maken die oversteek natuurlijk niet zo makkelijk.
Goede reden en dikke middelvinger naar Duitsland. Het wrange is wel dat er nu opeens veel kinderen 'wees' zullen worden in die kampen.
  maandag 7 september 2015 @ 17:25:43 #147
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155899814
Nederland heeft een zelfde soort programma. Wij geven per jaar 500 vluchtelingen uit opvangkampen (dus uit de regio) een "wildcard" om hier heen te komen (met status). Op die fiets is ookhttp://www.nu.nl/binnenla(...)lelftal-eritrea.html het voetbalteam uit Eritrea binnen gekomen.

Dat de UK er zo'n 10x meer pakt is natuurlijk mooi.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 7 september 2015 @ 17:42:38 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155900207
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk:

[..]

Neem je ook even de grondslagverbreding mee?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_155900286
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 17:25 schreef Ryon het volgende:
Nederland heeft een zelfde soort programma. Wij geven per jaar 500 vluchtelingen uit opvangkampen (dus uit de regio) een "wildcard" om hier heen te komen (met status). Op die fiets is ookhttp://www.nu.nl/binnenla(...)lelftal-eritrea.html het voetbalteam uit Eritrea binnen gekomen.

Dat de UK er zo'n 10x meer pakt is natuurlijk mooi.
Het voetbalteam uit Eritrea :')

Maar zal proberen het positief te zien, misschien kan Scholletje er wat mee.
  maandag 7 september 2015 @ 17:54:11 #150
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155900423
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 17:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ontwikkelingssamenwerking kost ons 4 miljard per jaar. Aan de zorg hangt een prijskaartje van 70 miljard euro per jaar.

Zeg gewoon dat je die mensen niet binnen wil houden, en houd dat gelul over de teloorgang van onze welvaart lekker achterwege. Vooralsnog zwemmen wij hier nog altijd in het geld (relatief gezien).
Ontwikkelingssamenwerking kost 4 miljard, maar dat valt buiten de 7 à 8 miljard die de immigratie kost. Als je het wil optellen, dan wordt dan dus 11 à 12 miljard op jaarbasis.

Als het niets zou kosten, dan zou iedereen hier wat mij betreft opgevangen kunnen worden. Maar dat is dus niet zo: het kost heel veel geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')