Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!quote:Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De EU moet maar één ding doen: Ze ALLEMAAL terugsturen. En in ondersteuning bieden voor opvang in de regio.
Knettergek dat Nederland een veelvoud toegewezen heeft gekregen van wat oorspronkelijk het plan was. Er wordt dus totaal geen rekening gehouden met de extreem hoge bevolkingsdichtheid.
Afgelopen weekend werd bekend dat 54% van de Nederlanders geen extra "vluchtelingen" wil opvangen. Nu komen er toch extra, en dat is nog maar het begin. Tegen de wens van de meerderheid. In de media zie je alleen de minderheid die staat te juichen om de komst van illegalen.
Omdat Oost-Europa niet wil, gaat West-Europa meer opvangen in plaats van doen wat er moet gebeuren: Allemaal terug. Grenzen dicht.
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.quote:Op maandag 7 september 2015 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!
Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?quote:Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
Dat lossen we in internationaal verband wel op. Er is nog nooit een internationale top geweest over aanpak van dit probleem in de regio. Het gaat alleen maar over hoe we deze illegalen over de EU moeten verdelen. De aantallen zullen meevallen, slechts een deel is echt vluchteling.quote:Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?
Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.quote:Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat lossen we in internationaal verband wel op.
Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,quote:Op maandag 7 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.
Erdogans opmerking van drie dagen geleden dat het Westen harteloos is als het om het vluchtelingenprobleem gaat, gaat voor jou in ieder geval helemaal op.
Men kan niet eindeloos de mening van een meerderheid van de Nederlanders negeren.quote:Op maandag 7 september 2015 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,
Inderdaad harteloos.
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?quote:Op maandag 7 september 2015 21:34 schreef Aloulu het volgende:
Goede zaak, beetje humaniteit kan geen kwaad. Daarnaast kan Nederland best wat vluchtelingen opnemen. Zo'n drama hoeven we daar niet van te maken.
Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.quote:Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.
Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.
Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.
De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.
Ondertussen gaan de belastingen (en premies) ieder jaar weer omhoog.
Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:36 schreef lapiovra het volgende:
Nou de tranentrekshow op RTL4 is begonnen hoor..
Allemaal bellen en gul storten hè fokkertjes..
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?quote:Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef Scorpie het volgende:
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?
Zeker. Syrië is niet leeg, en ook Afrikanen komen massaal. 3 miljard mensen staan te trappelen om naar Europa te staan. Voor het eerst in de geschiedenis laten landen zich bezetten zonder dat er sprake is van oorlogshandelingen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
Het belangrijkste probleem is dat de PvdA deel uit maakt van de regering - die houdt dat tegen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.
Ontopic: waarom kunnen oost-Europese landen wel hun hakken in het zand zetten en wij niet? Het feit dat wij een grote schaarste aan woningen hebben is toch een valide argument?
Die 9000 zijn nog maar het begin. Gezinshereniging, hoge geboortecijfers maken dat elke "vluchteling" die je toelaat verveelvoudigt.quote:Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?
Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Ja de boodschap is helder.. Meer meer meer..quote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.
Turkije heeft al heel veel vluchtelingen opgenomen, het aantal wat nu naar Europa is gekomen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
Als ik nog begin 20 zou zijn dan zou ik mij serieus zorgen maken of ik nog voor mijn 30 ste mijn ouderlijk huis kan. Dit moet toch langzamerhand mission impossible zijnquote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |