abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155906939
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De EU moet maar één ding doen: Ze ALLEMAAL terugsturen. En in ondersteuning bieden voor opvang in de regio.

Knettergek dat Nederland een veelvoud toegewezen heeft gekregen van wat oorspronkelijk het plan was. Er wordt dus totaal geen rekening gehouden met de extreem hoge bevolkingsdichtheid.

Afgelopen weekend werd bekend dat 54% van de Nederlanders geen extra "vluchtelingen" wil opvangen. Nu komen er toch extra, en dat is nog maar het begin. Tegen de wens van de meerderheid. In de media zie je alleen de minderheid die staat te juichen om de komst van illegalen.

Omdat Oost-Europa niet wil, gaat West-Europa meer opvangen in plaats van doen wat er moet gebeuren: Allemaal terug. Grenzen dicht.
Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!
pi_155907177
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Allemaal terugsturen gaat toch nooit lukken man. Weet je wat je krijgt met zulk beleid? Dat je straks wéér tienduizenden mensen in Nederland hebt die uitgeprocedeerd zijn maar niet terug kunnen en in Nederland niks anders mogen doen dan in de bed-bad-brood-regeling hangen. En die worden dan na 10 jaar waarschijnlijk alsnog toegelaten in een generaal pardon omdat hun kinderen intussen in Nederland naar school zijn geweest. En dan kunnen die mensen na die 10 jaar niksdoen niks anders meer dan in de bijstand blijven hangen. Geweldig idee hoor!
Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
pi_155907231
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gewoon deporteren naar Turkije. Daar komen al die Syriërs namelijk vandaan. Daarvoor speciaal een groot vluchtelingen kamp ism. de VN. Binnen een paar maanden zal de stroom zijn opgedroogd. Echte vluchtelingen zijn prima op te vangen in de regio. Het zijn er minder dan we denken, omdat het gros van de huidige stroom vluchtelingen geen vluchteling is maar gewoon naar Europa wil.
Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?
pi_155907254
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Top idee! En wat vond Erdogan ervan toen je het aan hem voorstelde?
Dat lossen we in internationaal verband wel op. Er is nog nooit een internationale top geweest over aanpak van dit probleem in de regio. Het gaat alleen maar over hoe we deze illegalen over de EU moeten verdelen. De aantallen zullen meevallen, slechts een deel is echt vluchteling.
pi_155907382
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat lossen we in internationaal verband wel op.
Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.

Erdogans opmerking van drie dagen geleden dat het Westen harteloos is als het om het vluchtelingenprobleem gaat, gaat voor jou in ieder geval helemaal op.
pi_155907400
Wat een chantage weer van Brussel. Als landen straks helemaal aan de financiële ketting van Brussel zitten dan gaan ze dit zeker ook doen om hun beleid te laten uitvoeren in lidstaten. Dag democratie, dag mening van het volk.
pi_155907502
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Kortom, je wil ze hier niet hebben en dus moet Turkije maar gedwongen worden om tegen hun zin in nog meer vluchtelingen op te nemen dan de enorme aantallen die ze nu al hebben.

Erdogans opmerking van drie dagen geleden dat het Westen harteloos is als het om het vluchtelingenprobleem gaat, gaat voor jou in ieder geval helemaal op.
Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,
Inderdaad harteloos.
  maandag 7 september 2015 @ 21:31:43 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155907541
Roemenie heeft nu ook gezegd er maar maximaal 1700 te willen opnemen. En je zult zien dat ze er nog mee wegkomen ook.

Gvd Rutte toon eens ballen en zeg ook dat wij er max. 1500/2000 willen hebben }:|
pi_155907649
Goede zaak, beetje humaniteit kan geen kwaad. Daarnaast kan Nederland best wat vluchtelingen opnemen. Zo'n drama hoeven we daar niet van te maken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155907708
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot. Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,
Inderdaad harteloos.
Men kan niet eindeloos de mening van een meerderheid van de Nederlanders negeren.
pi_155907737
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:34 schreef Aloulu het volgende:
Goede zaak, beetje humaniteit kan geen kwaad. Daarnaast kan Nederland best wat vluchtelingen opnemen. Zo'n drama hoeven we daar niet van te maken.
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?
pi_155907739
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Luister, ik ben geen econoom. Maar ik heb wel ervaren dat onze relatieve welvaart in de laatste 50 jaar is afgenomen. Dat zie je in allerlei sectoren.

Ik kon 30 jaar geleden bijvoorbeeld nog rustig studeren, zonder me bezig te hoeven houden met geldzaken. Voor mijn kinderen is dat niet meer mogelijk, ze moeten geld lenen en punten scoren. Een achteruitgang wat mij betreft.

Een ander voorbeeld is de huizenmarkt die totaal verpest is. 40 jaar geleden kon iemand met een gewone baan een gewoon huis kopen. Nu is dat niet meer mogelijk, je hebt minimaal twee banen nodig en een startkapitaal. Huurhuizen gaan grotendeels naar asielzoekers.

De arbeidsmarkt is voor laaggeschoolden ontoegankelijk geworden. Oost-Europeanen hebben die markt overgenomen en de prijzen gedrukt.

Ondertussen gaan de belastingen (en premies) ieder jaar weer omhoog.
Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.

Ontopic: waarom kunnen oost-Europese landen wel hun hakken in het zand zetten en wij niet? Het feit dat wij een grote schaarste aan woningen hebben is toch een valide argument?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_155907754
Nou de tranentrekshow op RTL4 is begonnen hoor..
Allemaal bellen en gul storten hè fokkertjes.. *O*
pi_155907802
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
pi_155907836
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:36 schreef lapiovra het volgende:
Nou de tranentrekshow op RTL4 is begonnen hoor..
Allemaal bellen en gul storten hè fokkertjes.. *O*
Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.
pi_155907870
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef Scorpie het volgende:
Heb je je al opgegeven voor wat illegalen op te vangen, doneer je geld of goederen of help je op enig andere wijze deze mensen?
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?

Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155907874
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is die 7000 maar een begin. Er zullen een tienvoud hiervan komen, zo niet 20 voud.
Zeker. Syrië is niet leeg, en ook Afrikanen komen massaal. 3 miljard mensen staan te trappelen om naar Europa te staan. Voor het eerst in de geschiedenis laten landen zich bezetten zonder dat er sprake is van oorlogshandelingen.
  maandag 7 september 2015 @ 21:40:34 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155907969
Wat ik ook niet begrijp is dat nu vanuit alle delen van Nederland burgemeesters over elkaar heen buitelen om maar het hardst te verkondigen dat ze 'extra asielzoekers' kunnen opnemen. Op dat staatje (verdeelsleutel) zag ik dat er ruim 7000 aan NL worden toegewezen. Althans, dat is de bedoeling. Maar nu wil bv. alleen Hilversum 'wil' er al 1600. En zo zijn er nog veel meer gemeenten die zeggen dat ze ruim plek hebben.

Wat denken al die burgemeesters dan? Weten zij meer dan wij? Want die 7000 heb je natuurlijk zo verdeeld over, zeg, 12 AZC's in heel Nederland, in elk provincie eentje. Dat zijn er dan nog geen 700 per provincie. Maar gaat het hier om tijdelijke noodopvang in die andere plaatsen? Wat wil men? Volgens mij is er geen enkele gemeente die hier over nadenkt. Maar intussen worden die migranten letterlijk als popsterren binnengehaald door de linkse mensen: met liedjes, ballonnen, speciale winkels. Ik snap er de ballen van, echt waar ....
  maandag 7 september 2015 @ 21:40:56 #194
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155907988
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar dit komt meer door 1 Europa dan door immigratie. Brussel heeft zich als doel gesteld op de rijkdom binnen Europa eerlijker te verdelen. Dat betekend automatisch een flinke stap terug in onze welvaart. Het einde hiervan is helaas nog lang niet in zicht.

Ontopic: waarom kunnen oost-Europese landen wel hun hakken in het zand zetten en wij niet? Het feit dat wij een grote schaarste aan woningen hebben is toch een valide argument?
Het belangrijkste probleem is dat de PvdA deel uit maakt van de regering - die houdt dat tegen.

De PvdA vertegenwoordigt in de peilingen nog slechts 9 van de 150 zetels; oftewel 6% van de Nederlandse bevolking.

Hoezo democratie?
pi_155907990
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?

Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Die 9000 zijn nog maar het begin. Gezinshereniging, hoge geboortecijfers maken dat elke "vluchteling" die je toelaat verveelvoudigt.
Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa. Voor gewone Nederlands zijn al geen woningen beschikbaar. Elke keer wordt gezeg "dat merken we niet", maar het land stroomt wel vol. De emmer loopt een keer over.
pi_155907993
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zelfs commerciële zenders laten alleen maar mensen zien die vóór nog meer toelaten zijn, terwijl 54% niet meer van die "vluchtelingen" wil opvangen.
Ja de boodschap is helder.. Meer meer meer.. :X
pi_155908000
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Turkije heeft al heel veel vluchtelingen opgenomen, het aantal wat nu naar Europa is gekomen.

Ondertussen maken deze gasten even een selfie :D.

Selfies on the shore: Refugees in lifejackets celebrate on the beach after reaching Greek island where thousands are waiting to enter Europe

Geef ze eens ongelijk. Op naar een nieuwe toekomst.
  maandag 7 september 2015 @ 21:41:13 #198
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155908006
Ben ik even blij dat ik nooit een huis heb gekocht.

De tering als dit zo doorgaat moet ik serieus naar een ander leefgebied gaan kijken, dit wordt een grote ellende.

Waar in dit geval straks de autochtonen de slaven zijn van de allochtone bevolking. 90% belasting op inkomen, en maar doorgaan.

Iemand nog een fijne, rustige en veilige locatie?
pi_155908014
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Als ik nog begin 20 zou zijn dan zou ik mij serieus zorgen maken of ik nog voor mijn 30 ste mijn ouderlijk huis kan. Dit moet toch langzamerhand mission impossible zijn
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_155908027
Iedereen even een vluchtelingengezin adopteren alsjeblieft :+
SOONY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')