Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat onze economie naar de knoppen gaat of dat onze welvaar verdampt.quote:Op maandag 7 september 2015 17:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ontwikkelingssamenwerking kost 4 miljard, maar dat valt buiten de 7 à 8 miljard die de immigratie kost. Als je het wil optellen, dan wordt dan dus 11 à 12 miljard op jaarbasis.
Als het niets zou kosten, dan zou iedereen hier wat mij betreft opgevangen kunnen worden. Maar dat is dus niet zo: het kost heel veel geld.
In het algemeen niet, nee. Maar in het geval van immigranten voor het grootste deel wel.quote:Op maandag 7 september 2015 17:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat onze economie naar de knoppen gaat of dat onze welvaar verdampt.
Dat is in mijn optiek ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 7 september 2015 18:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In het algemeen niet, nee. Maar in het geval van immigranten voor het grootste deel wel.
Een extreem voorbeeld vormen de Somaliërs. Die zitten voor 80% in de bijstand. Dat kost dus alleen maar geld en levert niets op.
Niet direct, maar wel verstrekkend, naar mijn mening.quote:Op maandag 7 september 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is in mijn optiek ook niet de bedoeling.
Mijn maar punt is dat hoewel het vervelend, het niet direct verstrekkende gevolgen heeft voor onze economie of voor de welvaartspositie van de gemiddelde Nederlander.
Met 10 a 12 mld euro kun je een hoop leuke dingen doen natuurlijk. Los van het feit dat al die Syriërs natuurlijk nogal een horizonvervuiling zijn..quote:Op maandag 7 september 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is in mijn optiek ook niet de bedoeling.
Mijn maar punt is dat hoewel het vervelend, het niet direct verstrekkende gevolgen heeft voor onze economie of voor de welvaartspositie van de gemiddelde Nederlander.
PVV'ers ook.quote:Op maandag 7 september 2015 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met 10 a 12 mld euro kun je een hoop leuke dingen doen natuurlijk. Los van het feit dat al die Syriërs natuurlijk nogal een horizonvervuiling zijn..
Eensch. Ik prijs mezelf ook gelukkig dat ik niet in die categorie val.quote:
De crisis van 2008 heeft er ingehakt ja. Die crisis was de schuld van banken. Waar ook heel veel blanke mensen werken. Tot die tijd was er veel economische groei in Nederland. En ja: voor 2008 hadden we ook immigranten.quote:Op maandag 7 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is maar één factor.
De AWBZ premie is nog nooit zo hoog geweest.
De vermogensbelasting werkt al jaren met fictieve en onrealistische rendementen.
De verplichte zorgpremie wordt ook jaarlijks hoger.
Enzovoort.
twitter:Conflicts twitterde op maandag 07-09-2015 om 19:04:45Netherlands announces it will take 7,000 #refugees #RefugeeCrisis reageer retweet
Goldman Sachs was de oorzaak en dat zijn Amerikanen.quote:Op maandag 7 september 2015 19:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De crisis van 2008 heeft er ingehakt ja. Die crisis was de schuld van banken. Waar ook heel veel blanke mensen werken. Tot die tijd was er veel economische groei in Nederland. En ja: voor 2008 hadden we ook immigranten.
quote:Slowakije wil geen vluchtelingenquotum
BRATISLAVA - Slowakije wil niet dat Europese landen worden verplicht vluchtelingen op te nemen. In plaats van zo'n quotum zouden landen vrijwillig in actie moeten komen, zei het ministerie van Binnenlandse Zaken maandag.
De Europese Commissie werkt aan een voorstel om 120.000 vluchtelingen over de lidstaten te verdelen. Zo wil Brussel Hongarije, Griekenland en Italië ontlasten. In die landen kloppen de meeste migranten aan. Volgens een bepaalde rekensom zouden de migranten over heel Europa moeten worden opgevangen.
Frankrijk heeft al aangegeven 24.000 mensen op te gaan nemen. Bij Slowakije zou het gaan om ongeveer 2300 mensen. Maar het land zelf heeft tot nu toe gezegd dat het plek heeft voor ongeveer tweehonderd mensen, liefst christenen.
Aldus berichten in De Telegraaf.quote:Tsjechië wijst vluchtelingenquotum af
BRATISLAVA -
De Tsjechische minister-president Bohuslav Sobotka heeft zich maandag op een conferentie in de Slowaakse hoofdstad Bratislava uitgesproken tegen een verplicht quotum op te nemen asielzoekers. Sobotka wil best asielzoekers opnemen, maar dan wel zelf kunnen bepalen hoeveel dat er zijn.
Sobotka praat maandag in Bratislava met zijn Slowaakse collega Robert Fico en zijn Oostenrijkse ambtgenoot Werner Faymann over de vluchtelingenproblematiek. Ook Slowakije sprak zich eerder uit tegen een verplicht quotum, terwijl Oostenrijk de landen juist gevraagd had meer vluchtelingen op te nemen. Veel asielzoekers proberen via vooral Oostenrijk vanaf de Balkan door te reizen naar met name Duitsland.
Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze. Benieuwd hoe wij zouden reageren als er random landen in Europa platgebombardeerd worden door Saudi-Arabië.quote:Op maandag 7 september 2015 19:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goldman Sachs was de oorzaak en dat zijn Amerikanen.
Valt het nu niemand op dat konstant de ellende veroorzaakt word door de yanks?
Als Nederland niet had meegedaan kwam de tsunami aan gelukzoekers nog steeds deze kant op.quote:Op maandag 7 september 2015 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze. Benieuwd hoe wij zouden reageren als er random landen in Europa platgebombardeerd worden door Saudi-Arabië.
En nu haal je vooral de rijke bovenlaag en jonge mannen naar Europa, zodat de samenlevingen weinig weerbaar achterblijven. Dus dat gaat het probleem niet verminderen.quote:Op maandag 7 september 2015 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb ik al een aantal keer gepost in andere topics. Ze hebben de poorten naar de hel geopend door het bewapenen van tegenstanders van Assad en Khadaffi, en het onwettig binnenvallen van Irak. En de Nederlandse regering steunde ze.
Raar, volgens mij hebben we niemand gehaald, en is het een fenomeen wat op ons afkomt. Maar ik kan me vergissen, dus ben wel benieuwd: Heeft de EU bewust gesorteerd op jonge mannen en de rijke bovenlaag? Hoe liggen de statistieken qua man-vrouw verhouding eigenlijk?quote:Op maandag 7 september 2015 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En nu haal je vooral de rijke bovenlaag en jonge mannen naar Europa, zodat de samenlevingen weinig weerbaar achterblijven. Dus dat gaat het probleem niet verminderen.
Dat is allemaal niet zo heel relevant, je hebt een bepaald vluchtelingbeleid en dat heeft een bepaald effect. Dan moet je niet doen alsof dat allemaal maar op je afkomt en ben je verplicht na te denken over de gevolgen die dat heeft voor de achterblijvers.quote:Op maandag 7 september 2015 19:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Raar, volgens mij hebben we niemand gehaald, en is het een fenomeen wat op ons afkomt. Maar ik kan me vergissen, dus ben wel benieuwd: Heeft de EU bewust gesorteerd op jonge mannen en de rijke bovenlaag? Hoe liggen de statistieken qua man-vrouw verhouding eigenlijk?
Joden, toch?quote:Op maandag 7 september 2015 19:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goldman Sachs was de oorzaak en dat zijn Amerikanen.
Valt het nu niemand op dat konstant de ellende veroorzaakt word door de yanks?
De ongekozen Herr Juncker zit lekker achter zijn laptopje met Excel verdeelsleutels te maken. Dat is "democratie" anno 2015.quote:Op maandag 7 september 2015 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
[..]
Aldus berichten in De Telegraaf.
Praat lekker verder joh met je verdeelsleutel
Prima, dan hoeven ze ook geen geld meer van Brussel neem ik aan? Mooi.quote:Op maandag 7 september 2015 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
[..]
Aldus berichten in De Telegraaf.
Praat lekker verder joh met je verdeelsleutel
Ah, je post was dus in de categorie "ik roep maar wat"quote:Op maandag 7 september 2015 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet zo heel relevant, je hebt een bepaald vluchtelingbeleid en dat heeft een bepaald effect. Dan moet je niet doen alsof dat allemaal maar op je afkomt en ben je verplicht na te denken over de gevolgen die dat heeft voor de achterblijvers.
Nee.quote:Op maandag 7 september 2015 20:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, je post was dus in de categorie "ik roep maar wat"
In mei vorig jaar werd D66 gewoon de grootste partij. Het stemvolk kiest en krijgt wat het stemt.quote:Op maandag 7 september 2015 12:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
Op basis van (deels bij elkaar gelogen) verkiezingsprogramma's die over dit soort lastige kwesties niks zeggen. Daarom moeten daar dus aparte referenda over gehouden worden.
Je stemt op een pakketje standpunten. Bij hele grote beslissingen is het als 2e kamer je democratische plicht een referendum te houden.quote:Op maandag 7 september 2015 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In mei vorig jaar werd D66 gewoon de grootste partij. Het stemvolk kiest en krijgt wat het stemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |