abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155860453
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 07:09 schreef hugecooll het volgende:
Eigenlijk vind ik de hokjes links en rechts vrij irritant :')
Zo ontzettend zwart-wit en op basis van je standpunten met betrekking tot een paar onderwerpen ben je bijvoorbeeld extreemrechts, terwijl je over de rest van de linie hartstikke links denkt (of andersom). En meer van zulks, onzinnig gezeik.

Zijn er ook mensen die bij bepaalde onderwerpen bepaalde standpunten innemen omdat ze vooral willen dat mensen ze als links (of rechts) blijven zien?

Dat is waarschijnlijk het hele idee erachter ja. En dan is men tegen of voor iets niet zozeer omdat men het er inhoudelijk mee eens of oneens is maar omdat rechts of links.
pi_155860551
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe kom je bij dat links dol is op de islam. Dat slaat echt nergens op.
Als je niet in je partijprogramma hebt staan dat alle moskeeën in Nederland gesloten moeten worden en dat de islamisering van Nederland een halt moet worden toegeroepen, dan ben je blijkbaar dol op de islam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155861011
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe kom je bij dat links dol is op de islam. Dat slaat echt nergens op.
Links heeft de neiging om er vanuit te gaan dat wanneer mensen in contact komen met het grote verlichte gelijk van de verheven arbeiders ze de ontwikkeling die christenen hebben doorgemaakt wel eventjes in een paar jaar nadoen. Zo werkt dat ook wel vaak met een individu ten midden van verlichte anderen, maar zo werkt het niet met groepen. Maar dat is een zeer oncomfortabele gedachte omdat ze bang zijn voor discriminatie en xenofobie, die angst blijkt ook niet ongegrond.

Enerzijds heb je daardoor dus beleid om iedereen op de wereld tot vrouwenemancipatie te dwingen of te dringen, vaak met inzet van militairen en binnen het rechtse neokoloniale kader. Anderzijds door de islam niet te erkennen als bedreiging van de verlichting met diens vrijheid van meningsuiting en vrouwenemancipatie.

"Rot dan op" zei Aboutaleb, maar waarheen dan? Het is niet zo dat ze kunnen oprotten naar landen waar ze door datzelfde Westen en datzelfde links met rust gelaten worden met hun middeleeuwse opvattingen. In het Oosten moet een of ander compromis worden gesloten tussen de middeleeuwen en de verlichting, maar dat de verlichting in het Westen tegelijk wordt gecompromitteerd door middeleeuwse opvattingen is de andere kant van de medaille, en dat wordt geaccepteerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155861218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je ziet hoe ze op de vluchtelingencrisis reageren ook in bijv. Koeweit, in de puissant rijke golfstaten, in Marokko. Ze maken elkaar en anderen overal af, overal waar ze zijn.
Grappig dat je dat zegt, want ik ben laatst nog in Marokko geweest en daar zijn duizenden Afrikanen goed opgevangen. Ze hebben een baan, gaan naar school, leren de taal en mengen zich in de samenleving.
Marokko heeft wel samen met Spanje besloten om de vluchtelingenstroom vanuit Marokko naar Spanje zoveel mogelijk te stagneren. Naar mijn mening is dat niet zo goed gelukt, want je merkt nog dat mensen vanuit Senegal, Nigeria, Congo, Angola etc. Meer richting Europa willen trekken.
Toch vind ik het onterecht wat je net zei, want Marokko doet te minsten zijn best. Niets te merken van al dat vergaderen in de EU. :O
pi_155862829
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Links heeft de neiging om er vanuit te gaan dat wanneer mensen in contact komen met het grote verlichte gelijk van de verheven arbeiders ze de ontwikkeling die christenen hebben doorgemaakt wel eventjes in een paar jaar nadoen.
Ook een normale neiging van rechts. Vervang "arbeiders" voor "Nederlanders"
pi_155862906
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ook een normale neiging van rechts. Vervang "arbeiders" voor "Nederlanders"
Rechts wil elk goed nieuws over al die nieuwe goedkope loonkostendrukkende en arbeidsvoorwaardenuithollende nieuwkomers graag geloven. En als het slecht nieuws is dan geven ze links de schuld. Ik geloof niet dat daar een echte overtuiging aan ten grondslag ligt, het is meer een verkoopargument.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155868675
Goed topic. Links is voor gelijkwaardigheid van individuen. Islam is tegen gelijkwaardigbeid op basis van religie, ongeloof, afvalligheid, homoseksualiteit. Je zou juist verwachten dat rechts pro-islam is en links anti-islam zou zijn.
pi_155868903
Voor alle duidelijkheid: rechts staat voor een kleine overheid die zich met kerntaken bezig houdt, rechts staat voor vrijheid voor het individu, en rechts staat voor het handhaven van regels en wetten. Er worden hierboven een aantal stropoppen verbrand die niets met rechts te maken hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_155875901
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
Je zou juist verwachten dat rechts pro-islam is en links anti-islam zou zijn.
De PVV is links en anti-islam dus zo een combinatie is er al.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_155876280
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De PVV is links en anti-islam dus zo een combinatie is er al.
De PVV is rechts. Nationalisme en eigenvolkeerst zijn de fundamenten van die partij.
pi_155876411
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De PVV is rechts. Nationalisme en eigenvolkeerst zijn de fundamenten van die partij.
Economisch gezien zijn ze links
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_155876440
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
Goed topic. Links is voor gelijkwaardigheid van individuen. Islam is tegen gelijkwaardigbeid op basis van religie, ongeloof, afvalligheid, homoseksualiteit. Je zou juist verwachten dat rechts pro-islam is en links anti-islam zou zijn.
Links is net zo goed tegen fundamentalistisch islam, alleen doet de gematigde islam weinig kwaad, dus is het ook geen interessante peiler om op te focussen. Fundamenteel islam gaat inderdaad tegen veel linkse waarden in, ISIS is dan ook zeker geen linkse kliek.
pi_155876571
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:21 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Economisch gezien zijn ze links
Hoe vaak heb ik dit wel niet moeten debunken?

http://onlinelibrary.wile(...)sAuthenticated=false
pi_155876765
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Links is net zo goed tegen fundamentalistisch islam, alleen doet de gematigde islam weinig kwaad, dus is het ook geen interessante peiler om op te focussen. Fundamenteel islam gaat inderdaad tegen veel linkse waarden in, ISIS is dan ook zeker geen linkse kliek.
Maar er is toch geen inhoudelijk verschil tussen gematigd islam en fundamentalistisch islam, dat is toch alleen een methodologisch verschil? Ik bedoel, ze gebruiken allen hetzelfde bronmateriaal. De Koran.
I´m back.
pi_155876895
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar er is toch geen inhoudelijk verschil tussen gematigd islam en fundamentalistisch islam, dat is toch alleen een methodologisch verschil? Ik bedoel, ze gebruiken allen hetzelfde bronmateriaal. De Koran.
Nou ja, ze interpreteren de bron wel op een hele andere manier. :P Dat maakt toch een flink verschil vind ik. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo op religie. Het is opium voor het volk (in de zin dat het mensen hun lijden laat accepteren voor een plaats in het hiernamaals) en het is uiteraard niet wetenschappelijk onderbouwd. Maar de meeste linksen hechten ook waarde aan persoonlijke vrijheid en zien het niet als probleem als mensen hun geloof willen belijden. Daar zie ik ook niet zo'n probleem in.
pi_155876964
quote:

[..]

Tussen de KKK en de evangelische figuren hier zit ook geen inhoudelijk verschil inderdaad.

:')
pi_155877155
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nou ja, ze interpreteren de bron wel op een hele andere manier. :P Dat maakt toch een flink verschil vind ik. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo op religie. Het is opium voor het volk (in de zin dat het mensen hun lijden laat accepteren voor een plaats in het hiernamaals) en het is uiteraard niet wetenschappelijk onderbouwd. Maar de meeste linksen hechten ook waarde aan persoonlijke vrijheid en zien het niet als probleem als mensen hun geloof willen belijden. Daar zie ik ook niet zo'n probleem in.
Ja, uiteraard mag iedereen geloven wat-ie wil, maar als linkse geloof ik iig niet in die religies en voel ik er absoluut geen respect of sympathie voor. En volgens mij is het niet interpretatie, maar echt methodologie. De dawa bestaat ook bij gematigde moslims. Alleen de manier waarop verschilt met IS, zeg maar. IS snijdt je vrolijk de keel door, de gematigde moslim gaat korans uitdelen op Koningsdag en pleit voor wetgeving tegen islamofobie als misdaad. Nou ben ik als volleerd linksje daar heel erg tegen op dit soort onzin, maar ja dan ontmoet ik weinig vrienden bij collega linksjes. Gek toch?
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 20:38:42 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_155877182
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tussen de KKK en de evangelische figuren hier zit ook geen inhoudelijk verschil inderdaad.

Klopt, alleen komt de ene groep rond etenstijd aan je deur met een belangrijke boodschap, en steekt de andere groep een kruis in de fik in je voortuin.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_155877214
quote:

[..]

tjee.... wat ben jij afgegleden in generalisaties.
Die heilige boeken hebben veel woorden . Erg veel kan men interpreteren naar eigen goeddunken.
Weer andere teksten negeert men, of men 'buigt' het traditionele regeltje undsoweiter.
Of mensen zeggen A en doen B. undsoweiter.
Zoveel zinnen... zoveel diverse meningen.

gematigd islamiet

fundamentalistisch islamiet

[ Bericht 16% gewijzigd door Bluesdude op 06-09-2015 20:45:55 ]
pi_155877267
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die gebruiken dezelfde infantiele zinsneden uit de bijbel, hebben dezelfde waarden. Ze proberen alleen andere dingen te bereiken. Maar dat is met moslims niet, volgens mij.
I´m back.
pi_155877352
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjee.... wat ben jij afgegleden in generalisaties.
Die heilige boeken hebben veel woorden . Erg veel kan men interpreteren naar eigen goeddunken.
Weer andere teksten negeert men, of men 'buigt' het traditionele regeltje undsoweiter.
Of mensen zeggen A en doen B. undsoweiter.
Zoveel zinnen... zoveel diverse meningen.
Zonder generalisaties kun je niet discussiëren. Vraag maar aan de mensen die degenen die de geringste kritiek op islam hebben voor nazi verslijten...

En waarom als dat zo is, is er niet een gematigde Europese islam ontstaan inmiddels, waaruit IS-psychopaten niemand kunnen rekruteren, en nodigen ze bepaalde predikers steeds uit om hen bij te praten over de echte leer... Dat is toch gek, of niet?
I´m back.
pi_155877506
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die gebruiken dezelfde infantiele zinsneden uit de bijbel, hebben dezelfde waarden. Ze proberen alleen andere dingen te bereiken. Maar dat is met moslims niet, volgens mij.
Nee, da's waar. Die willen allemaal ergens een vliegtuig inboren.
pi_155877546
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt, alleen komt de ene groep rond etenstijd aan je deur met een belangrijke boodschap, en steekt de andere groep een kruis in de fik in je voortuin.
En dat laatste kan niet in NL, want dan gaan je buren klagen idd.
I´m back.
pi_155877588
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, da's waar. Die willen allemaal ergens een vliegtuig inboren.
Wie KKK?
I´m back.
pi_155877728
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonder generalisaties kun je niet discussiëren. Vraag maar aan de mensen die degenen die de geringste kritiek op islam hebben voor nazi verslijten...
en dan... jij vraagt iets aan de fokusers op zich. De meesten doen dat niet... en wat dan nog.
Dat is geen rechtvaardiging om dan ook te gaan generaliseren

quote:
En waarom als dat zo is, is er niet een gematigde Europese islam ontstaan i
Er zijn zat gematigde islamieten in Europa... Een grote meerderheid dus.
Dat Breivik een blanke massamoordenaar is geen bewijs dat gematigde blanken niet bestaan.
Allemaal absurde generalisaties.
  zondag 6 september 2015 @ 20:55:35 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155877982
Nogmaals: dit topic gaat niet over 'wat is de islam' maar over 'wat is de relatie tussen links en de islam'? Gelieve de discussie ook in die richting te houden.
pi_155878275
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 20:55 schreef Reya het volgende:
Nogmaals: dit topic gaat niet over 'wat is de islam' maar over 'wat is de relatie tussen links en de islam'? Gelieve de discussie ook in die richting te houden.
reageer je op mij ? Je kunt mijn laatste postings ook zien als een voorbeeld hoe veel linkse mensen het idee van dat er geen gematigde islamitische mensen bestaan zien . ( Ook veel rechtse mensen vinden dat , hoor) En dus ben ik ontopic.
pi_155878367
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en dan... jij vraagt iets aan de fokusers op zich. De meesten doen dat niet... en wat dan nog.
Dat is geen rechtvaardiging om dan ook te gaan generaliseren

[..]
Hier hebben we in het verleden al een keer discussie over gehad op FOK!, ik denk dat generalisaties (indien niet te gek natuurlijk, zoals alle negers zijn dom en meer van dat soort gedoe) een discussie (waarvoor we hier graag zitten op FOK!) kunnen bevorderen, daar waar de nuance een discussie doodslaat in een soort vormloos niemandsland, waardoor mensen een gevoel van ennui gaan ervaren, waardoor ze dan weer depressies krijgen of melancholisch voor zich uit gaan staren...
quote:
Er zijn zat gematigde islamieten in Europa... Een grote meerderheid dus.
Dat Breivik een blanke massamoordenaar is geen bewijs dat gematigde blanken niet bestaan.
Allemaal absurde generalisaties.
Maar er is niet een officieel uitgeroepen gematigde islamitische club die ervoor zorgt dat jonge mannelijke gelovigen in West-Europa doof blijven voor de lokroep van een clubje psychopaten in de woestijn, die onder vermelding van dezelfde hoofdstukjes in de koran die moslims hier elke vrijdag bij het vrijdagsgebed gebruiken luchtigjes kelen doorsnijden van allerlei categorieën medemensen, homo's van flatgebouwen af flikkeren, zogenaamd overspelige vrouwen, die ze wrs zelf hebben verkracht, stenigen, Yezidi meisjes van 8½ jaar in naam van Allah inshallah inshallah en Mohammed vrede zij met hem gezellig gangbangen en al het andere wat ze nog doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 06-09-2015 21:09:44 ]
I´m back.
pi_155878598
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

Maar er is niet een officieel uitgeroepen gematigde islamitische club die ervoor zorgt dat jonge mannelijke gelovigen in West-Europa doof blijven voor de lokroep van een clubje psychopaten in de woestijn,
Er is ook geen officieel uitgeroepen gematigde clubje van blanke mensen die ervoor zorgt dat breivikachtige types niet meer kunnen ontstaan
Je redenering klopt niet...
Je benoemt een menselijk falen en dus deugt die hele gematigde groep niet.
pi_155878658
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is ook geen officieel uitgeroepen gematigde clubje van blanke mensen die ervoor zorgt dat breivikachtige types niet meer kunnen ontstaan
Je redenering klopt niet...
Je benoemt een menselijk falen en dus deugt die hele gematigde groep niet.
Nee, dat is geen menselijk falen. Het net als communisten en sociaaldemocraten om weer op het pad van het onderwerp te blijven.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')