Dit is gevoed door jarenlange PVV-propaganda, zodat het nu een absolute waarheid is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
In hoeverre merk je dan dat links pro-islam is. De linkse mensen die ik ken zijn helemaal geen fan van de islam. En dan heb ik het vooral over SP- en PvdA-stemmers. Groenlinks-stemmers zijn er misschien wat genuanceerder in. En zover ik weet hebben linkse politieke partijen ook geen standpunten met islamitische invloeden.
Hoe kom je bij dat links dol is op de islam. Dat slaat echt nergens op.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De PVV is best wel links, maar dan op economisch vlak. Economisch links en anti-islam (cultureel-rechts) kan samen gaan.
Het is vreemd dat links zo dol is op de islam, want de islam is tegen zo'n beetje alles wat links wil zoals emancipatie van vrouwen en homo's.
Het is een drogredenering. Het doet me denken aan dat spelletje op voetbaltribunes.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dat links dol is op de islam. Dat slaat echt nergens op.
Ach kom. Als het aan de PvdA ligt voeren we hier morgen de sharia nog in.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Links heeft daar gewoon zelf voor gezorgd. Het idee dat alle mensen gelijk zijn en dat iedereen gelijke kansen verdient, hebben ze tot in het extreme doorgetrokken. Daarbij is de kritische blik volledig verdwenen. De PvdA zou een seculiere partij moeten zijn die zich krachtig uitspreekt tegen het conservatieve gedachtegoed dat de islam predikt. In werkelijkheid is de PvdA veel te vaak een vehikel (vooral op lokaal niveau) voor conservatieve moslims. Dat leidt tot excessen als PvdA-raadsleden die drukker zijn met de islam en Turkse/Marokkaanse belangen dan met de werkelijke opvattingen die bij een sociaal-democratische partij horen: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-PvdA-raadslid.dhtmlquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef Cinemaniak het volgende:
Hoe is het zover gekomen, dat links überhaupt geassocieerd wordt als pro-Islamitisch? Ik kom uit een typisch PvdA-gezin, maar ik herken niks meer van de linkse politiek van destijds.
Linkse politici zijn als de dood om uit eigen overtuiging bepaalde gevoelige kwesties aan te kaarten. Op het racistisch vlak schieten ze vaak in een krampachtige houding, opkomen voor vrouwen, vrijheid van meningsuiting etc doen ze al jaren niet meer en dat geldt eigenlijk voor iedere politieke kwestie dat gevoelig ligt bij diverse groeperingen.
Op humaan gebied schieten ze al helemaal te kort met de onhandige aanpak van minderheden en de zwakkere in de samenleving.
De boodschap was: vluchtelingen zijn welkom. En dat verkondigt hij dan trots naast een vrouw in een niqaab; net als de boerka een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking dat volgens de koran niet verplicht is.quote:With Tahera & Latifah from Leicester's Race Equality Centre @TREC1967 we proudly say #RefugeesWelcome pic.twitter.com/BxitIDtFqg
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | CULTUREEL Links Rechts L | E i SP | PVV C n GL | O k CU | N s PvdA | O ---------------------- M r D66 | VVD I e CDA | SGP S c | VNL C h | H t | s | |
slachtoffershow.... kennen we al.quote:Op zondag 6 september 2015 07:03 schreef Lyrebird het volgende:
Het is niet zo moeilijk, dames.
Als je in een ontwikkelde maatschappij iets zegt over minderheden, dan ben je een fascist.
Dat is waarschijnlijk het hele idee erachter ja. En dan is men tegen of voor iets niet zozeer omdat men het er inhoudelijk mee eens of oneens is maar omdat rechts of links.quote:Op zondag 6 september 2015 07:09 schreef hugecooll het volgende:
Eigenlijk vind ik de hokjes links en rechts vrij irritant
Zo ontzettend zwart-wit en op basis van je standpunten met betrekking tot een paar onderwerpen ben je bijvoorbeeld extreemrechts, terwijl je over de rest van de linie hartstikke links denkt (of andersom). En meer van zulks, onzinnig gezeik.
Zijn er ook mensen die bij bepaalde onderwerpen bepaalde standpunten innemen omdat ze vooral willen dat mensen ze als links (of rechts) blijven zien?
Als je niet in je partijprogramma hebt staan dat alle moskeeën in Nederland gesloten moeten worden en dat de islamisering van Nederland een halt moet worden toegeroepen, dan ben je blijkbaar dol op de islam.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Links heeft de neiging om er vanuit te gaan dat wanneer mensen in contact komen met het grote verlichte gelijk van de verheven arbeiders ze de ontwikkeling die christenen hebben doorgemaakt wel eventjes in een paar jaar nadoen. Zo werkt dat ook wel vaak met een individu ten midden van verlichte anderen, maar zo werkt het niet met groepen. Maar dat is een zeer oncomfortabele gedachte omdat ze bang zijn voor discriminatie en xenofobie, die angst blijkt ook niet ongegrond.quote:Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want ik ben laatst nog in Marokko geweest en daar zijn duizenden Afrikanen goed opgevangen. Ze hebben een baan, gaan naar school, leren de taal en mengen zich in de samenleving.quote:Op zaterdag 5 september 2015 04:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ziet hoe ze op de vluchtelingencrisis reageren ook in bijv. Koeweit, in de puissant rijke golfstaten, in Marokko. Ze maken elkaar en anderen overal af, overal waar ze zijn.
Ook een normale neiging van rechts. Vervang "arbeiders" voor "Nederlanders"quote:Op zondag 6 september 2015 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Links heeft de neiging om er vanuit te gaan dat wanneer mensen in contact komen met het grote verlichte gelijk van de verheven arbeiders ze de ontwikkeling die christenen hebben doorgemaakt wel eventjes in een paar jaar nadoen.
Rechts wil elk goed nieuws over al die nieuwe goedkope loonkostendrukkende en arbeidsvoorwaardenuithollende nieuwkomers graag geloven. En als het slecht nieuws is dan geven ze links de schuld. Ik geloof niet dat daar een echte overtuiging aan ten grondslag ligt, het is meer een verkoopargument.quote:Op zondag 6 september 2015 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ook een normale neiging van rechts. Vervang "arbeiders" voor "Nederlanders"
De PVV is links en anti-islam dus zo een combinatie is er al.quote:Op zondag 6 september 2015 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
Je zou juist verwachten dat rechts pro-islam is en links anti-islam zou zijn.
De PVV is rechts. Nationalisme en eigenvolkeerst zijn de fundamenten van die partij.quote:Op zondag 6 september 2015 20:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De PVV is links en anti-islam dus zo een combinatie is er al.
Economisch gezien zijn ze linksquote:Op zondag 6 september 2015 20:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De PVV is rechts. Nationalisme en eigenvolkeerst zijn de fundamenten van die partij.
Links is net zo goed tegen fundamentalistisch islam, alleen doet de gematigde islam weinig kwaad, dus is het ook geen interessante peiler om op te focussen. Fundamenteel islam gaat inderdaad tegen veel linkse waarden in, ISIS is dan ook zeker geen linkse kliek.quote:Op zondag 6 september 2015 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
Goed topic. Links is voor gelijkwaardigheid van individuen. Islam is tegen gelijkwaardigbeid op basis van religie, ongeloof, afvalligheid, homoseksualiteit. Je zou juist verwachten dat rechts pro-islam is en links anti-islam zou zijn.
Hoe vaak heb ik dit wel niet moeten debunken?quote:
Maar er is toch geen inhoudelijk verschil tussen gematigd islam en fundamentalistisch islam, dat is toch alleen een methodologisch verschil? Ik bedoel, ze gebruiken allen hetzelfde bronmateriaal. De Koran.quote:Op zondag 6 september 2015 20:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Links is net zo goed tegen fundamentalistisch islam, alleen doet de gematigde islam weinig kwaad, dus is het ook geen interessante peiler om op te focussen. Fundamenteel islam gaat inderdaad tegen veel linkse waarden in, ISIS is dan ook zeker geen linkse kliek.
Nou ja, ze interpreteren de bron wel op een hele andere manier.quote:Op zondag 6 september 2015 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar er is toch geen inhoudelijk verschil tussen gematigd islam en fundamentalistisch islam, dat is toch alleen een methodologisch verschil? Ik bedoel, ze gebruiken allen hetzelfde bronmateriaal. De Koran.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |