abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155834051
Islam staat voor alles waar links niet voor staat, maar ik krijg de indruk dat anti-islam en links zijn niet samen kunnen gaan.
Anti-islam is namelijk extreemrechts. Echter extreemrechts is van nature anti-Joods, antisemitisch, en dat is islam ook, en links juist niet.
Extreemrechts is tegen de moderne waarden en dus tegen rechten voor de vrouw, tegen de rechten van homo's, tegen de rechten van gekleurde mensen, want minderwaardig. Dat is islam ook, maar links niet.

Nog zoiets links is anti-racistisch, anti-racistisch is ook pro-islam, ofwel als je anti-islam bent, ben je racistisch, maar islam is anti-alles wat niet islam is en dus de kampioen van racisme dan, als ze zelf een ras zijn en per default alles wat niet islam is ook. En daar moet je dus tegen zijn als linkse, want links is anti-racistisch. Toch?

Waarom kan anti-islam dus niet samen gaan met links blijkbaar?

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 05-09-2015 04:03:53 ]
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 04:14:24 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155834088
In principe is het intolerantie tegen intolerantie. Geen idee of dat links of rechts is, lijkt me meer een logische reactie.
pi_155834089
Misschien dat de wereld wat genuanceerder in elkaar steekt dan hoe jij het voorstelt in deze post? Er zijn vele verschillende smaken `links', `rechts', `islam' en `anti-islam'. Wilders is extreem `anti-islam' en op economisch gebied behoorlijk `links', dus daar ga je al.
pi_155834092
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:15 schreef TruusHenk het volgende:
Misschien dat de wereld wat genuanceerder in elkaar steekt dan hoe jij het voorstelt in deze post? Er zijn vele verschillende smaken `links', `rechts', `islam' en `anti-islam'. Wilders is extreem `anti-islam' en op economisch gebied behoorlijk `links', dus daar ga je al.
Populisten zijn niet links noch rechts.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_155834095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:15 schreef TruusHenk het volgende:
Wilders is an sich niet links, ik denk dat dat een soort marketing is, om meer stemmen te winnen. Besides the point dus. Het gaat echt om "links" of "liberals" in de Engelse taal hier wat mij betreft. En dan zie je dat links pro-islam is. Echter islam staat lijnrecht tegenover alles waarin een linkse gelooft. Durven ze dat dan niet toe te geven? Waarom niet? Dat is toch gek ergens? Wel tegen de christelijke zooi, en daarom ook links, maar niet tegen de islam zooi?
I´m back.
pi_155834096
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:14 schreef hugecooll het volgende:
In principe is het intolerantie tegen intolerantie. Geen idee of dat links of rechts is, lijkt me meer een logische reactie.
Wat? Links intolerant? Islam intolerant?
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 04:28:17 #7
179075 hugecooll
pi_155834101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat? Links intolerant? Islam intolerant?
Of intolerantie tegen intolerantie links of rechts is. Is niet echt iets dat zich op enkel de islam richt
pi_155834104
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Of intolerantie tegen intolerantie links of rechts is. Is niet echt iets dat zich op enkel de islam richt
Nou ja, ik geloof dan toch nog dat links zich verzet tegen intolerantie. Daarom vind ik het gek dat links de islam als een soort adoptief kindje heeft opgenomen, terwijl islam alleen intolerantie predikt. Dat is een beetje het speelveld dan wat ik in dit topic ter discussie wil stellen althans. Of je bedoelt dat islam niet een baken van... intolerantie is.
I´m back.
pi_155834110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wilders is an sich niet links, ik denk dat dat een soort marketing is, om meer stemmen te winnen. Besides the point dus. Het gaat echt om "links" of "liberals" in de Engelse taal hier wat mij betreft. En dan zie je dat links pro-islam is. Echter islam staat lijnrecht tegenover alles waarin een linkse gelooft. Durven ze dat dan niet toe te geven? Waarom niet? Dat is toch gek ergens? Wel tegen de christelijke zooi, en daarom ook links, maar niet tegen de islam zooi?
`Liberal' heeft niets met links of rechts te maken, zowel niet in de letterlijke betekenis als politiek gezien, denk bijv. aan D66 in NL of de LibDems in de UK, beide partijen die meer in het centrum zitten dan specifiek links of rechts zijn.

Als je het hebt over de klassieke linkse partijen, die hebben uiteraard de principes van inclusie en solidariteit, vooral van en met kansarmen, als een van hun voornaamste grondbeginselen en dat strookt niet erg met het categorisch `anit-islam' zijn. Als je het hebt over mensen die een overwegend links gedachtengoed aanhangen, daar zal ongetwijfeld een grote meerderheid ook bezorgd zijn over de minder prettige kanten van de (extreme) islam. Een argument hiervoor is bijv. het feit dat Wilders zijn stemmen overal vandaan haalt, ook van de PvdA bijv.
pi_155834113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..] terwijl islam alleen intolerantie predikt.[...]
Onzin natuurlijk in z'n algemeenheid.
pi_155834116
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:39 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Nou nee, de islam beschrijft uitstekend wat er moet gebeuren met ongelovigen of andersgelovigen. Ze kunnen alleen leven met moslims, onderworpenen. Je ziet ook dagelijks wat er met non-moslims gebeurt en met islamieten die een ander futiel detail aanhangen. En je ziet hoe ze reageren op vrouwen, homo's, vrijheid van meningsuiting, cruciale waarden voor linksen. Je ziet hoe ze op de vluchtelingencrisis reageren ook in bijv. Koeweit, in de puissant rijke golfstaten, in Marokko. Ze maken elkaar en anderen overal af, overal waar ze zijn. Nee, ik denk dat het in zijn algemeenheid wel juist is, alleen zullen afzonderlijke individuele moslims anders zijn. Maar eigenlijk doen die het niet goed volgens de leer.
I´m back.
pi_155834120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:36 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

`Liberal' heeft niets met links of rechts te maken, zowel niet in de letterlijke betekenis als politiek gezien, denk bijv. aan D66 in NL of de LibDems in de UK, beide partijen die meer in het centrum zitten dan specifiek links of rechts zijn.

Als je het hebt over de klassieke linkse partijen, die hebben uiteraard de principes van inclusie en solidariteit, vooral van en met kansarmen, als een van hun voornaamste grondbeginselen en dat strookt niet erg met het categorisch `anit-islam' zijn. Als je het hebt over mensen die een overwegend links gedachtengoed aanhangen, daar zal ongetwijfeld een grote meerderheid ook bezorgd zijn over de minder prettige kanten van de (extreme) islam. Een argument hiervoor is bijv. het feit dat Wilders zijn stemmen overal vandaan haalt, ook van de PvdA bijv.
Ja, klopt inclusiviteit en solidariteit, gelijkheid, vrijheid en broederschap, delen van kennis, macht en welvaart, maar kijk eens naar de islamitische wereld, is dat daar ooit aan de orde geweest? En dat is de kern van de islam, in islamitische landen hè, daar hebben ze de macht. Is dat links?
I´m back.
pi_155834124
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:39 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Al die Islamitische landen staan natuurlijk bekend om hun minderheidsrechten.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155834125
Je laatste twee posts gaan niet opeens niet meer over het originele onderwerp maar over hoe slecht de islam wel niet is. Prima, maar open daar dan gewoon het topic over.
pi_155834130
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:55 schreef TruusHenk het volgende:
Je laatste twee posts gaan niet opeens niet meer over het originele onderwerp maar over hoe slecht de islam wel niet is. Prima, maar open daar dan gewoon het topic over.
Nee, is niet waar. Links is voor een belangrijk deel ook een reactie geweest op de powers that be in Europa die door de christelijke kerk werd ondersteund. De islamitische "kerk" staat voor dezelfde waarden alleen nog een stukje meer rigide, waarom kun je dus niet anti-islam zijn en links?
Ik ben links ja, en tegen de waarden van de christelijke kerk, maar ook en nog meer tegen de waarden van de islam.

Filmpje:

I´m back.
pi_155834131
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:54 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Al die Islamitische landen staan natuurlijk bekend om hun minderheidsrechten.
In de huidige tijd zijn er inderdaad een hoop conflicten waar de islam een rol speelt (of dit althans ervoor gebruikt wordt). Dat is echter ten eerste niet overal het geval en ten tweede zeker niet altijd het geval geweest. Interessant (academisch) leesvoer: http://www.oxfordislamicstudies.com/article/opr/t236/e0536
pi_155834134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, is niet waar. Links is voor een belangrijk deel ook een reactie geweest op de powers that be in Europa die door de christelijke kerk werd ondersteund. De islamitische "kerk" staat voor dezelfde waarden alleen nog een stukje meer rigide, waarom kun je dus niet anti-islam zijn en links?
Ik ben links ja, en tegen de waarden van de christelijke kerk, maar ook en nog meer tegen de waarden van de islam.

Filmpje:

Ik gaf je een antwoord op je originele vraag in een vorige post, maar daar ging je niet echt op in. Prima als jij jezelf anti-islam en links vindt. Dat is dan bij deze vastgesteld en dan kan er een slotje op. Als je het wilt hebben over links en verhouding tot de islam in z'n algemeenheid, kun je beter stoppen met blijven herhalen hoe slecht je de islam wel niet vindt, want dat is dan offtopic.
pi_155834136
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:00 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

In de huidige tijd zijn er inderdaad een hoop conflicten waar de islam een rol speelt (of dit althans ervoor gebruikt wordt). Dat is echter ten eerste niet overal het geval en ten tweede zeker niet altijd het geval geweest. Interessant (academisch) leesvoer: http://www.oxfordislamicstudies.com/article/opr/t236/e0536
Ga je nou linkjes posten over het humanistische en wetenschappelijke verre verleden van de islam? Ik heb niet geklikt. Dat is geen argument we zitten nu in 2015.
I´m back.
pi_155834137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:06 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Ik gaf je een antwoord op je originele vraag in een vorige post, maar daar ging je niet echt op in. Prima als jij jezelf anti-islam en links vindt. Dat is dan bij deze vastgesteld en dan kan er een slotje op. Als je het wilt hebben over links en verhouding tot de islam in z'n algemeenheid, kun je beter stoppen met blijven herhalen hoe slecht je de islam wel niet vindt, want dat is dan offtopic.
Nee, er kan geen slotje op, want links denkt niet dat je anti-islam en links kan gaan. Over dat speelveld gaat dit topic. Ik snap dat je dit wilt laten sluiten natuurlijk, want het is confronterend.
I´m back.
pi_155834139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga je nou linkjes posten over het humanistische en wetenschappelijke verre verleden van de islam? Ik heb niet geklikt. Dat is geen argument we zitten nu in 2015.
Het lijkt me een redelijke reply op die post. Maar goed, ik begrijp dat de bedoeling is dat dit het zoveelste islam-bashtopic wordt, prima, maar dan houd ik het verder voor gezien.
pi_155834141
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:10 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het lijkt me een redelijke reply op die post. Maar goed, ik begrijp dat de bedoeling is dat dit het zoveelste islam-bashtopic wordt, prima, maar dan houd ik het verder voor gezien.
Nee, dit is geen islambash topic hoor, dit gaat over de kernwaarden van links en hoe ze omgaan met islam, heel wat anders dus.
Ben jij moslim btw?
I´m back.
pi_155834143
Hier kan ik niet bij.
Links goed voor Islam, en rechts anti islam ?
Het is meer een gebrek aan een centraal regime hier.
Niet anti of pro, maar dat schijnt niet te kunnen.
En maar lekker vechten met elkaar. :{w
pi_155834144
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, er kan geen slotje op, want links denkt niet dat je anti-islam en links kan gaan. Over dat speelveld gaat dit topic. Ik snap dat je dit wilt laten sluiten natuurlijk, want het is confronterend.
Er is geen speelveld, want het is een stukje verder naar boven al uitgelegd waarom het logisch is dat de klassiek linkse partijen moeite hebben met een rigide anti-islamstandpunt. Bijv. uit het feit dat Wilders veel stemmers bij de PvdA weghaalt blijkt ook dat het linkse electoraat er niet per se veel moeite mee heeft, zoals al eerder gezegd. Jij bent blijkbaar een van die mensen. Prima. Wat wil je dan verder bespreken?
pi_155834147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:17 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Er is geen speelveld, want het is een stukje verder naar boven al uitgelegd waarom het logisch is dat de klassiek linkse partijen moeite hebben met een rigide anti-islamstandpunt. Bijv. uit het feit dat Wilders veel stemmers bij de PvdA weghaalt blijkt ook dat het linkse electoraat er niet per se veel moeite mee heeft, zoals al eerder gezegd. Jij bent blijkbaar een van die mensen. Prima. Wat wil je dan verder bespreken?
Wat zoals ik je al uitlegde daarna onzin is. Wilders is niet links en zijn partij ook niet, die hebben af en toe een wat populistische linkse narratief op sociaaleconomische standpunten om stemmers te lokken, niet omdat ze links zijn.
Jouw onderbouwing van pro-islam en links is net zo futiel. Want zoals in OP wordt uitgelegd islam is tegengesteld aan alles waarvoor islam staat.
Het is ook meer een topic dat voor linksen is, niet voor moslims als zodanig, want uiteraard stuit hen dit tegen de borst. Toch blijft het in de normale discussie als een soort soul searching.
Linksen zijn eigenlijk een soort lemmingen namelijk, vele denken niet na, maar volgen wat politiek-correct wordt verklaard door invloedrijke figuren. Trouwens bij rechts zie je soortgelijks hoor, gewoon mindless achter geloofstukken aan hobbelen, wat dat betreft dus niet iets nieuws of zo.

Maar goed ben je nou moslim, of zeg je dat niet?
I´m back.
pi_155834149
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zoals ik je al uitlegde daarna onzin is. Wilders is niet links en zijn partij ook niet, die hebben af en toe een wat populistische linkse narratief op sociaaleconomische standpunten om stemmers te lokken, niet omdat ze links zijn.
Jouw onderbouwing van pro-islam en links is net zo futiel. Want zoals in OP wordt uitgelegd islam is tegengesteld aan alles waarvoor islam staat.
Het is ook meer een topic dat voor linksen is, niet voor moslims als zodanig, want uiteraard stuit hen dit tegen de borst. Toch blijft het in de normale discussie als een soort soul searching.
Linksen zijn eigenlijk een soort lemmingen namelijk, vele denken niet na, maar volgen wat politiek-correct wordt verklaard door invloedrijke figuren.
Rechts volg ik ook niet, bij geweld houd het op bij mij. Van beide kanten. Links moet ik al helemaal niks hebben. Kogel kwam van links. En met de vrouw van Janmaat, maar ik vind het ook smerig om mensen dit weer aan te rekenen.
pi_155834150
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:29 schreef Punkman het volgende:

[..]

Rechts volg ik ook niet, bij geweld houd het op bij mij. Van beide kanten. Links moet ik al helemaal niks hebben. Kogel kwam van links. En met de vrouw van Janmaat, maar ik vind het ook smerig om mensen dit weer aan te rekenen.
Wie wat aan te rekenen?
I´m back.
pi_155834153
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie wat aan te rekenen?
Mensen die er ook tegen zijn, om iemand een kogel door de kop te schieten en mensen die iemand verminken.
Maar om dat nu iedereen aan te gaan rekenen, ja dat vind ik smerig.
pi_155834154
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:33 schreef Punkman het volgende:

[..]

Mensen die er ook tegen zijn, om iemand een kogel door de kop te schieten en mensen die iemand verminken.
Maar om dat nu iedereen aan te gaan rekenen, ja dat vind ik smerig.
Ik weet niet echt wat je bedoelt nu hoor. Niet in relatie tot het topic dat ik opende en de reacties die ik tot nu toe maakte.
Punt is gewoon dat ik van linkse mensen wil weten waarom ze zo pro-islam zijn terwijl alles in wat links is juist wijst naar anti-islam, als gedachtegoed.
Waarom eigenlijk proberen ze hun eigen gedachtegoed te niet te doen door pro-islam te zijn. (Komt meteen de verwijzing naar Aboutaleb wrs?)
Ik bedoel zo ontzettend meelevend waren ze toch niet met het christendom? Not juist.
Terwijl dat nog sympathiekere standpunten had dan islam. Althans zeker nu dan, omdat ze evolueren. Ik kan best met een CDA'er of CU'er samenwerken op sommige punten wat menselijkheid betreft iig. Ik bedoel, ik word nooit een christen zoals wijlen Hans Gruijters zei, als je een christen de hand hebt geschud, moet je altijd even je vingers natellen.
I´m back.
pi_155834157
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet echt wat je bedoelt nu hoor. Niet in relatie tot het topic dat ik opende en de reacties die ik tot nu toe maakte.
Punt is gewoon dat ik van linkse mensen wil weten waarom ze zo pro-islam zijn terwijl alles in wat links is juist wijst naar anti-islam, als gedachtegoed.
Waarom eigenlijk proberen ze hun eigen gedachtegoed te niet te doen door pro-islam te zijn. (Komt meteen de verwijzing naar Aboutaleb wrs?)
Ik bedoel zo ontzettend meelevend waren ze toch niet met het christendom? Not juist.
Terwijl dat nog sympathiekere standpunten had dan islam. Althans zeker nu dan, omdat ze evolueren. Ik kan best met een CDA'er of CU'er samenwerken op sommige punten wat menselijkheid betreft iig. Ik bedoel, ik word nooit een christen zoals wijlen Hans Gruijters zei, als je een christen de hand hebt geschud, moet je altijd even je vingers natellen.
Kunnen we niet gewoon van het kut geloof af, maakt het veel makkelijker.
pi_155834158
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:44 schreef Punkman het volgende:

[..]

Kunnen we niet gewoon van het kut geloof af, maakt het veel makkelijker.
Ja, vertel mij wat. ;).
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 08:15:28 #31
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155834488
Ik denk dat je verschil moet zien tussen de Islam als religie en de Islam als instituut zoals die ingezet wordt door Isis/Boko haram/al Shabaab/etc. etc.

Sowieso is je hele feitelijke weergave van 'anti-Islam is extreem rechts' en die reut die je daarna schrijft vrij van enige nuance en inzicht, maar goed.
pi_155834526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:15 schreef zeer het volgende:
Ik denk dat je verschil moet zien tussen de Islam als religie en de Islam als instituut zoals die ingezet wordt door Isis/Boko haram/al Shabaab/etc. etc.

Sowieso is je hele feitelijke weergave van 'anti-Islam is extreem rechts' en die reut die je daarna schrijft vrij van enige nuance en inzicht, maar goed.
Kun je het verschil uitleggen? De islam is militaristisch en expansionistisch gefundeerd, meer nog dan het christendom, dus volgens mij zit er bar weinig verschil tussen de religie en het instituut.
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:18:45 #33
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155835482
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:22 schreef P8 het volgende:

[..]

Kun je het verschil uitleggen? De islam is militaristisch en expansionistisch gefundeerd, meer nog dan het christendom, dus volgens mij zit er bar weinig verschil tussen de religie en het instituut.
Laat ISIS eens uit 100.000 mensen bestaan, al-Shabaab uit 50.000, al-Qaida uit 50.000, Boko Haram uit 25.000 en nog wat splintergroeperingen en lone wolfs van in totaal zo'n 25.000 en verdubbel dit alles, nee, vervierdubbel dit alles, gewoon om zeker te weten dat we niemand uitsluiten, en je komt uit op 1 miljoen mensen. De Islam kent 1,5 miljard aanhangers.

Als we stellen dat 0,6% van de mensen dicteert wat een hele religie behelst kunnen we het Christendom gelijk stellen aan pedofilie.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:39:38 #34
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_155835752
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:09 schreef Ryan3 het volgende:
links denkt niet dat je anti-islam en links kan gaan
Dat komt doordat generaliseren en 'links' niet samengaan.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:33:37 #35
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_155836618
Socialisten zijn in principe natuurlijk anti-theïstisch (opium voor het volk), dus anti-islam en links moeten prima te combineren zijn. Punt is dat opkomen voor de zwakkere in de samenleving en klassenverheffing óók typische socialistisch gedachtegoed is.

Als de zwakkere in de samenleving dan (voornamelijk islamitische) vluchtelingen blijken te zijn, is het dus geen wonder dat "Links" (d.w.z. socialisten en sociaaldemocraten) daarachter aan gaat. En door veelvuldig (en misschien wel te veel) te sympathiseren met moslims kan het partijstandpunt t.o.v. islam veranderen.

Maar volgens mij wil dat niet zeggen dat een partij als de PvdA pro-islam is, zeer zeker niet. De socialen staan tegenover elke religieuze traditie even negatief. Daar waar rechtse en middenpartijen duidelijk een voorkeur hebben voor de Joods-Christelijke traditie (ik noem een CDA, VVD en PVV).

Bovendien is sinds het wegvallen van de socialistische staten onder leiding van de Sovjet-Unie het hele wij/zij-denken veranderd. Waar kritiek op de Westerse samenleving (wij) vroeger betekende dat je als Linkse sympathiseerde met de antireligieuze communisten (oude zij) is het nu het geval dat kritiek op het Westen vooral wordt vertaald naar sympathie met islamitische landen (nieuwe zij).

Kan hier nog wel uren over doorgaan, maar wat ik dus wil zeggen is dat anti-islam en links prima samen gaan. Maar dat het voor rechtse partijen een stuk makkelijker is om zich zo te positioneren, omdat ze heel anders tegen vluchtelingen en de Westerse samenleving als geheel aankijken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_155836779
quote:

[..]

Wilders is een rechtse gehaktbal. Die zogenaamde linkse standpunten van 'hem' heeft met zieltjeswinnen (aow 65 jaar) en partijcontrole te maken. Met dit laatste..... hij heeft Fleur Agema nodig om de partij te kunnen controleren en dus geeft hij haar veel vrijheid in haar specialisme de zorgsector.
idem de dierenstandpunten van Dionne Graus.
Niet willen bezuinigen met Rutte I tot onder de 3% tekort was geen links standpunt
pvda, gl , en d'66 wilden wel die bezuinigingen .
Ook waren deze linkse partijen afgestapt van die 65 jaargrens voor de aow.

Belangrijke wortels van hedendaags linkse stromingen ziljn het socialisme en vrijzinnig liberalisme van de 19e eeuw. Die waren anti-godsdienst of minstens vonden ze het niet geschikt als inspiratiebron voor politiek. Hoewel dominee Ferdinand Domela Nieuwenhuis misschien anders dacht. Maar ook vele christenen na hem werden links. Mede vanuit christelijk humanisme
Al die religies moeten verdwijnen wat mij betreft , maar het humanistisch gedeelte moet behouden blijven
Dat was mijn links standpunt .. altijd al geweest en nog steeds.
Ik kanker niet op christenen. Zo kanker ik ook niet op islamieten.
En vooral dit laatste is in Nederland vaak ordinaire vreemdelingenhaat en wordt versluierd met : dit is islamkritiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 05-09-2015 12:49:19 ]
pi_155836819
Communisten zijn vaak erg tegen religie maar ook daar zijn er uitzonderingen te vinden. Anti islam en liberaal gaat eigenlijk niet samen maar zelfs dat lukt sommige mensen omdat ze bang zijn voor de islam en dat zien als bedreiging voor de vrijheid. Links en rechts is in dit geval gewoon dom gezwets, het gaat om individuele opvattingen en binnen linkse en rechtse groepen kunnen mensen er heel anders over denken.
pi_155836927
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:33 schreef Euribob het volgende:
ij).

Kan hier nog wel uren over doorgaan, maar wat ik dus wil zeggen is dat anti-islam en links prima samen gaan. Maar dat het voor rechtse partijen een stuk makkelijker is om zich zo te positioneren, omdat ze heel anders tegen vluchtelingen en de Westerse samenleving als geheel aankijken.
Nou heb ik echt niet het idee dat de partijstandpunten van VVD, CDA en CU zo uitgesproken anti -islam zijn . Misschien een duidelijk zinnetje ergens in een brochure.
Hun kiezers zullen wel meer onbeschofter zijn in de islamietenhaat en als het goed verpakt is , dan lijkt het politiekcorrecte islamkritiek
Zo scherp ligt het allemaal niet.
pi_155836964
- edit: zie POL-FB -

[ Bericht 97% gewijzigd door Reya op 05-09-2015 11:56:57 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:57:44 #40
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155837147
Gelieve op het onderwerp te blijven: links en de islam. Over de merites van de islam an sich kan beter een apart topic worden geopend, mocht daar behoefte aan zijn.
pi_155838158
De linkse politieke partijen in Nederland bewijzen voortdurend dat zelfs (milde) kritiek op de islam en linkse politiek niet met elkaar samengaan. Echt stevige kritiek op de islam hoor ik linkse leiders nooit uiten. Des te vaker zie ik ze kritiekloos in de bres springen voor de rechten van moslims.

De PvdA, die altijd zo voor "gelijke kansen" is, had na de vorige verkiezingen 38 zetels, waarvan er 10 - een buitenproportioneel groot deel - werden bezet door kamerleden met een allochtone achtergrond. Als allochtoon heb ik dus veel meer kans op een PvdA-kamerzetel dan als autochtoon.

D66 is in veel opzichten een rechtse partij, met de softe linkse standpunten als het aankomt op onderwerpen als integratie. Precies het omgekeerde van wat Nederland nodig heeft, als je het mij vraagt. De volstrekt wereldvreemde boomknuffelaars van GroenLinks gaan zelfs rondlopen in shirtjes met de tekst "Ik ben een Marokkaan".

Van de SP hoef je het ook niet te hebben. Die zet ook het liefst de poorten wagenwijd open om nog veel meer moslims tot dit land toe te laten. Wél hebben ze in het verleden terecht (maar tevergeefs) gepleit voor spreiding van allochtonen. Dat had een boel integratieproblemen kunnen voorkomen.

Sorry dat ik het zeg, maar ieder weldenkend, beschaafd mens heeft op z'n minst stevige kritiek op de islam en eigenlijk ook op de uitwassen van andere religies, zoals het christendom. Steeds weer komt het neer op (wettelijk) gelegaliseerde discriminatie van andersdenkenden, -geaarden of -gelovigen. Steeds weer is het doel om de eigen bekrompen agenda aan andere mensen op te leggen en op te dringen.

Ik kan de vraag ook op mezelf betrekken, trouwens. Ik heb nog nooit rechtser dan D66 gestemd en stem doorgaans PvdA. Over de islam en religie in het algemeen ben ik bijzonder kritisch, zoals bekend. Dat komt mij vrijwel dagelijks op kwalificaties als "racist", "fascist", "extremist" en "haatzaaier" te staan. Ook daaruit blijkt wel dat links en anti-islam niet samengaan.
pi_155838713
Ik zit persoonlijk niet te wachten op partijen die telkens maar van alles vinden van religies. In het dagelijks leven merkt de gemiddelde Nederlander weinig tot niets van de islam. Zie dus niet in waarom de politiek er dan telkens iets van moet vinden, of het nou pro of anti is.

Die obsessie van Wilders, daar wordt ook niemand wijzer van.
pi_155838819
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 12:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan de vraag ook op mezelf betrekken, trouwens. Ik heb nog nooit rechtser dan D66 gestemd en stem doorgaans PvdA. Over de islam en religie in het algemeen ben ik bijzonder kritisch, zoals bekend. Dat komt mij vrijwel dagelijks op kwalificaties als "racist", "fascist", "extremist" en "haatzaaier" te staan. Ook daaruit blijkt wel dat links en anti-islam niet samengaan.
Dat jij fascist of extremist wordt genoemd, is niet omdat je kritiek uit op de islam.
pi_155839374
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
Communisten zijn vaak erg tegen religie maar ook daar zijn er uitzonderingen te vinden. Anti islam en liberaal gaat eigenlijk niet samen maar zelfs dat lukt sommige mensen omdat ze bang zijn voor de islam en dat zien als bedreiging voor de vrijheid.
bill maher en sam harris zijn volgens mij wel voorbeelden die consistent liberaal en anti-theistisch zijn. veel bekende atheïsten lijken ook uit die hoek te komen. in nederland is de nood voor religiekritiek (richting het christendom) een beetje vervlogen, dus misschien is het nu een soort verloren traditie geworden die met veel tegenzin incidenteel wordt opgepakt :P
..///
pi_155840383
Hoe is het zover gekomen, dat links überhaupt geassocieerd wordt als pro-Islamitisch? Ik kom uit een typisch PvdA-gezin, maar ik herken niks meer van de linkse politiek van destijds.

Linkse politici zijn als de dood om uit eigen overtuiging bepaalde gevoelige kwesties aan te kaarten. Op het racistisch vlak schieten ze vaak in een krampachtige houding, opkomen voor vrouwen, vrijheid van meningsuiting etc doen ze al jaren niet meer en dat geldt eigenlijk voor iedere politieke kwestie dat gevoelig ligt bij diverse groeperingen.

Op humaan gebied schieten ze al helemaal te kort met de onhandige aanpak van minderheden en de zwakkere in de samenleving.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_155842095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zit persoonlijk niet te wachten op partijen die telkens maar van alles vinden van religies. In het dagelijks leven merkt de gemiddelde Nederlander weinig tot niets van de islam. Zie dus niet in waarom de politiek er dan telkens iets van moet vinden, of het nou pro of anti is.

Dat is niet waar. Ik kan niet meer naar Hans Teeuwen kijken in de wetenschap dat hij elke grap maakt die hij wil maken. Ik kan niet meer de cartoons van Gregorius Nekschot lezen, ik kan Theo van Gogh niet meer Zomergasten zien presenteren. Heel veel homo's en vrouwen merken wel degelijk iets van de islam als ze over straat gaan, al is het alleen maar in hun eigen hoofd.

Dus ik zit wel te wachten op een partij die iets vindt van bepaalde aspecten van de islam, en daar ook naar handelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155847299
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 12:47 schreef Elfletterig het volgende:
. Over de islam en religie in het algemeen ben ik bijzonder kritisch, zoals bekend. Dat komt mij vrijwel dagelijks op kwalificaties als "racist", "fascist", "extremist" en "haatzaaier" te staan. Ook daaruit blijkt wel dat links en anti-islam niet samengaan.
Dat haatzaaien past wel bij jou en jij bewijst dat jou linksigheid met haatzaaien kan samengaan.
Je galoppeert weer in mach1 om "heel links" tot pro-islamitisch te verklaren.
Het tegendeel is eerder waar, maar dat ziet een haatzaaier niet.
pi_155851660
quote:

[..]

In hoeverre merk je dan dat links pro-islam is. De linkse mensen die ik ken zijn helemaal geen fan van de islam. En dan heb ik het vooral over SP- en PvdA-stemmers. Groenlinks-stemmers zijn er misschien wat genuanceerder in. En zover ik weet hebben linkse politieke partijen ook geen standpunten met islamitische invloeden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_155854277
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat haatzaaien past wel bij jou en jij bewijst dat jou linksigheid met haatzaaien kan samengaan.
Je galoppeert weer in mach1 om "heel links" tot pro-islamitisch te verklaren.
Het tegendeel is eerder waar, maar dat ziet een haatzaaier niet.
Ik ben niet op alle onderwerpen links. Ik ben zeker wél links op zaken als inkomensverdeling en economie.

Linkse partijen staan veel kritieklozer tegenover de islam dan rechtse partijen. Ik sta kritisch tegenover elke religie, maar zeker tegenover de islam, gezien het gewelddadige en primitieve karakter van die religie. Dat zien we terug bij excessen zoals IS, maar net zo goed in volwaardige islamitische landen als Saoedi-Arabië, waar de meest barbaarse, mensonterende wetgeving van kracht is.
pi_155855074
De PVV is best wel links, maar dan op economisch vlak. Economisch links en anti-islam (cultureel-rechts) kan samen gaan.

Het is vreemd dat links zo dol is op de islam, want de islam is tegen zo'n beetje alles wat links wil zoals emancipatie van vrouwen en homo's.
pi_155855279
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In hoeverre merk je dan dat links pro-islam is. De linkse mensen die ik ken zijn helemaal geen fan van de islam. En dan heb ik het vooral over SP- en PvdA-stemmers. Groenlinks-stemmers zijn er misschien wat genuanceerder in. En zover ik weet hebben linkse politieke partijen ook geen standpunten met islamitische invloeden.
Dit is gevoed door jarenlange PVV-propaganda, zodat het nu een absolute waarheid is.

Voor domme mensen dan.
pi_155856775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De PVV is best wel links, maar dan op economisch vlak. Economisch links en anti-islam (cultureel-rechts) kan samen gaan.

Het is vreemd dat links zo dol is op de islam, want de islam is tegen zo'n beetje alles wat links wil zoals emancipatie van vrouwen en homo's.
Hoe kom je bij dat links dol is op de islam. Dat slaat echt nergens op.
ROBODEMONS..................|:(
pi_155858380
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is een drogredenering. Het doet me denken aan dat spelletje op voetbaltribunes.
Een voorspreker roept: .. wie niet opstaat is een homo.
Nu is het dan... wie niet kankerend meedoet tegen de islamieten is pro-islamitisch.
  zondag 6 september 2015 @ 01:50:04 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_155858469
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 00:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ach kom. Als het aan de PvdA ligt voeren we hier morgen de sharia nog in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_155858935
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef Cinemaniak het volgende:
Hoe is het zover gekomen, dat links überhaupt geassocieerd wordt als pro-Islamitisch? Ik kom uit een typisch PvdA-gezin, maar ik herken niks meer van de linkse politiek van destijds.

Linkse politici zijn als de dood om uit eigen overtuiging bepaalde gevoelige kwesties aan te kaarten. Op het racistisch vlak schieten ze vaak in een krampachtige houding, opkomen voor vrouwen, vrijheid van meningsuiting etc doen ze al jaren niet meer en dat geldt eigenlijk voor iedere politieke kwestie dat gevoelig ligt bij diverse groeperingen.

Op humaan gebied schieten ze al helemaal te kort met de onhandige aanpak van minderheden en de zwakkere in de samenleving.
Links heeft daar gewoon zelf voor gezorgd. Het idee dat alle mensen gelijk zijn en dat iedereen gelijke kansen verdient, hebben ze tot in het extreme doorgetrokken. Daarbij is de kritische blik volledig verdwenen. De PvdA zou een seculiere partij moeten zijn die zich krachtig uitspreekt tegen het conservatieve gedachtegoed dat de islam predikt. In werkelijkheid is de PvdA veel te vaak een vehikel (vooral op lokaal niveau) voor conservatieve moslims. Dat leidt tot excessen als PvdA-raadsleden die drukker zijn met de islam en Turkse/Marokkaanse belangen dan met de werkelijke opvattingen die bij een sociaal-democratische partij horen: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-PvdA-raadslid.dhtml

De tweet is inmiddels verwijderd, maar deze week plaatste het Britse Labour-parlementslid Jon Ashworth een foto van hemzelf, een Indiaas ogende vrouw én links van hem een vrouw in een niqaab. De boodschap:

quote:
With Tahera & Latifah from Leicester's Race Equality Centre @TREC1967 we proudly say #RefugeesWelcome pic.twitter.com/BxitIDtFqg
De boodschap was: vluchtelingen zijn welkom. En dat verkondigt hij dan trots naast een vrouw in een niqaab; net als de boerka een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking dat volgens de koran niet verplicht is.

Hij ging ook nog de discussie aan met Twitteraars die ageerden tegen de foto en het feit dat vrouw een niqaab draagt. Vurig verdedigde Ashworth dat recht.

Precies dit soort acties tonen aan hoe kritiekloos linkse partijen staan tegenover de uitwassen van de islam; een religie die in Europa meer kwaad dan goed doet.
  zondag 6 september 2015 @ 03:03:10 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155859033
Een belangrijke linkse stroming lijkt tegenwoordig cultuurrelativisme te zijn. Een soort zelf aangepraat minderwaardigheidscomplex. Erg vervelend, en eigenlijk veel gevaarlijker voor de samenleving dan de islam zelf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155859543
Het is niet zo moeilijk, dames.

Als je in een ontwikkelde maatschappij iets zegt over minderheden, dan ben je een fascist.

De de eet-uw-spinazie-dan-word-je-een-grote-jongen types onder ons ((c) Kevin Williamson), die meestal aan de rechterkant van het politieke spectrum bivakeren, hebben er niet zo veel moeite mee om weggezet te worden als fascist, omdat ze weten dat ze de waarheid aan hun kant hebben. Schelden doet dan niet zo veel pijn. Onze vrinden aan de linkerkant van het spectrum, die daar toch vooral zitten om te laten zien hoe begaan ze zijn met hun medemens, hebben er meer moeite mee.

De progressieven zijn als de dood om te worden uitgemaakt voor een fascist, ook als zo'n beschuldiging nergens op gebaseerd is. En om die reden is er in het linkse kamp nog geen stevige discussie over het onderwerp Islam gevoerd. Sterker nog, men heeft er alles aan gedaan om die discussie te vermijden, met Chamberlain-achtige apeasement toestanden als gevolg.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 6 september 2015 @ 07:09:31 #58
179075 hugecooll
pi_155859551
Eigenlijk vind ik de hokjes links en rechts vrij irritant :')
Zo ontzettend zwart-wit en op basis van je standpunten met betrekking tot een paar onderwerpen ben je bijvoorbeeld extreemrechts, terwijl je over de rest van de linie hartstikke links denkt (of andersom). En meer van zulks, onzinnig gezeik.

Zijn er ook mensen die bij bepaalde onderwerpen bepaalde standpunten innemen omdat ze vooral willen dat mensen ze als links (of rechts) blijven zien?
pi_155859759
De verwarring rond links/rechts kan duidelijker worden door de indeling specifieker te maken: Je hebt cultureel links/rechts en je hebt economisch links/rechts.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        CULTUREEL
       Links       Rechts
  L            |
E i     SP     |   PVV
C n     GL     |   
O k     CU     |   
N s     PvdA   |
O   ----------------------
M r     D66    |  VVD 
I e     CDA    |  SGP
S c            |  VNL
C h            |
H t            |
  s            |

Cultureel links wil méér islam, méér Afrika, méér ontwikkelingshulp. Cultureel rechts het tegenovergestelde.
Economisch links is voor meer sociale zekerheid, georganiseerde gezondheidszorg, economisch rechts wil meer eigen verantwoordelijkheid en lagere lasten.

Het is nooit 100% zwart/wit. De PVV wil bijvoorbeeld lagere belastingen, een economisch rechts punt. Maar ze willen dit realiseren met oa. het stoppen van ontwikkelingshulp en niet het sterk versoberen van sociale zekerheid zoals economisch rechtse partijen willen.

De VVD heb ik in een cultureel rechts kwadrant geplaatst, maar toch hebben we amper kritiek op de islam. Komt doordat de VVD de enige partij is in het cultureel rechts kamp waar lucratieve baantjes verdeeld worden en dan moet je toch vooral niet als "fascist" gezien worden. Het cultureel rechtse kamp is helaas heel klein.

In het schema is ook mooi te zien waarom Wilders en Pechtold zo botsen: Ze staan letterlijk het verst bij elkaar vandaan.

Cultureel links doet alles om het de islam hier naar de zin te maken.

Om de vraag van de TS te beantwoorden: Anti-islam en links gaan bijna altijd samen omdat economisch linkse partijen ook allemaal cultureel linkse partijen zijn. De PVV is helaas de enige uitzondering.

De hoeveelheid partijen op cultureel links verklaart ook waarom in Nederland de grenzen wagenwijd open staan voor "vluchtelingen", illegalen niet aangepakt worden, kraken nog gedoogd wordt en we jaarlijks meer dan 4 miljard naar achterlijk Afrika over maken.

Mijn droom coalitie staat in de rechter kolom van het schema. Maar deze 4 partijen hebben helaas lang geen meerderheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door JanKorteachternaam op 06-09-2015 08:47:12 ]
pi_155860390
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 07:03 schreef Lyrebird het volgende:
Het is niet zo moeilijk, dames.

Als je in een ontwikkelde maatschappij iets zegt over minderheden, dan ben je een fascist.

slachtoffershow.... kennen we al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')