dit dusquote:Op woensdag 2 september 2015 19:03 schreef Slip het volgende:
je moet wel naïef zijn om het verschrikkelijk te vinden
quote:
Flikker een eind op zeg... Je kunt vinden van deze crisis wat je wilt (en hoe het moet worden opgelost) maar dan nog kun je jezelf een mens tonen. Los van de context: geen enkel kind verdient dit.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:03 schreef Slip het volgende:
dit dus, zo naïef. als ik dit ga uitleggen....quote:Op woensdag 2 september 2015 19:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
[..]
Flikker een eind op zeg... Je kunt vinden van deze crisis wat je wilt (en hoe het moet worden opgelost) maar dan nog kun je jezelf een mens tonen. Los van de context: geen enkel kind verdient dit.
Medemenselijkheid is voor policor gutmenschen. Iedereen moet gewoon dood. En iedereen die het daarmee oneens is, die neemt zelf maar een miljoen criminele negers in z'n bed.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:03 schreef Slip het volgende:
Lang niet zo naïef als jij.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:09 schreef Slip het volgende:
[..]
dit dus, zo naïef. als ik dit ga uitleggen....
er zijn 250.000 mensen gedood in Syrië, maar jij vindt vluchten teveel risico?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:08 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het nog meevallen, heb treuriger foto's van verdronken kinderen gezien.....
Het blijft wel altijd een naar gezicht. Ik begrijp niet dat ouders een dergelijk risico nemen.
Het wordt steeds triester in dit topic.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Medemenselijkheid is voor policor gutmenschen. Iedereen moet gewoon dood. En iedereen die het daarmee oneens is, die neemt zelf maar een miljoen criminele negers in z'n bed.
Nouja, vluchten vanuit Syrië via de Middellandse Zee... beetje omslachtigquote:Op woensdag 2 september 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
er zijn 250.000 mensen gedood in Syrië, maar jij vindt vluchten teveel risico?
Goed verwoordt.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zoals ik al in mijn eerdere posting aangaf: je kunt vinden van de situatie wat je wilt maar dat hoeft niet te betekenen dat je over het aanspoelen van dooie kleuters blasé moet gaan zitten doen. Het is geen nederlaag om jezelf een mens te tonen hoor.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Medemenselijkheid is voor policor gutmenschen. Iedereen moet gewoon dood. En iedereen die het daarmee oneens is, die neemt zelf maar een miljoen criminele negers in z'n bed.
Dat is geen naïviteit, maar loepzuivere, diepzieke klootzakkerij.quote:
Snap dat soort ouders echt niet. Bizar gewoonquote:Op woensdag 2 september 2015 19:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals ik al in mijn eerdere posting aangaf: je kunt vinden van de situatie wat je wilt maar dat hoeft niet te betekenen dat je over het aanspoelen van dooie kleuters blasé moet gaan zitten doen. Het is geen nederlaag om jezelf een mens te tonen hoor.
Zeer goed idee!quote:Op woensdag 2 september 2015 19:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is geen naïviteit, maar loepzuivere, diepzieke klootzakkerij.
Dat soort volk moesten ze uitzetten. Ontstaat er meteen ruimte voor vluchtelingen.
ja, in vluchtelingenkampen waar ze geen toekomst hebben. Zo'n keuze zou jij voor jouw kinderen maken?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nouja, vluchten vanuit Syrië via de Middellandse Zee... beetje omslachtigdit gaat echt om geld, anders zaten ze in de eigen regio waar ook opvang is.
Ik denk dat Merkel daden aan woorden moet voegen op één of andere manier. Als je idd al die mensen ins Heim wil opvangen, zorg dan dat ze veilig aan komen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:11 schreef bijdehand het volgende:
Ik snap niet dat:
- de EU niet alle vluchtelingen terugzet (overtocht heeft dus geen zin). Nu laat de EU zien dat mensen die risico's nemen en dan in het beloofde paradijs mogen verblijven of dat
- de EU niet alle vluchtelingen veilig vervoer aanbiedt (geen slachtoffers en risico's).
- mensen hun kinderen opofferen omdat ze rijker willen leven. In de regio is opvang waarbij je je kinderen niet op hoeft te offeren. Geld < kinderen.
Je hoeft je de zee niet op, je kunt ook aan land blijven.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 september 2015 19:03 schreef Slip het volgende:
Terug naar? Je weet immers niet waar ze vandaan komen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:11 schreef bijdehand het volgende:
- de EU niet alle vluchtelingen terugzet (overtocht heeft dus geen zin).
Echt, fuck off.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hoeft je de zee niet op, je kunt ook aan land blijven.
een levensgevaarlijke. Paar honderd man in een bootje yoloquote:Op woensdag 2 september 2015 19:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
ja, in vluchtelingenkampen waar ze geen toekomst hebben. Zo'n keuze zou jij voor jouw kinderen maken?
Geloof ik niet. Dan waren er wel meer aanslagen geweest.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:16 schreef yvonne het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)into-Europe-Refugees
spagaat, en op de politiek hoeven we niet te rekenen. Wat is juist, Wat is onjuist, vertel het me maar.
De dichtstbijzijnde kustquote:Op woensdag 2 september 2015 19:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Terug naar? Je weet immers niet waar ze vandaan komen.
- het zijn er teveel en ze kunnen niet zomaar teruggezet worden. Ze vallen gewoon onder de al bestaande asielwetten.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:11 schreef bijdehand het volgende:
Ik snap niet dat:
- de EU niet alle vluchtelingen terugzet (overtocht heeft dus geen zin). Nu laat de EU zien dat mensen die risico's nemen en dan in het beloofde paradijs mogen verblijven of dat
- de EU niet alle vluchtelingen veilig vervoer aanbiedt (geen slachtoffers en risico's).
- mensen hun kinderen opofferen omdat ze rijker willen leven. In de regio is opvang waarbij je je kinderen niet op hoeft te offeren. Geld < kinderen.
Ze heeft wel gelijk hoor. Niemand dwingt ze om de zee op te gaan.quote:
Wij snappen elkaarquote:Op woensdag 2 september 2015 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat Merkel daden aan woorden moet voegen op één of andere manier. Als je idd al die mensen ins Heim wil opvangen, zorg dan dat ze veilig aan komen.
Wil je dat niet, zorg dat bandieten van mensensmokkelaars geen kans krijgen en vang iedereen op in de regio. Wat weer betekent inzet van grondtroepen, want de boel is nu praktisch vol in de regio. Ook zul je dan echt wat moeten doen aan de situatie in Syrië en IS.
Ik zou ff wachten of er geen betere opties komen. Dat dit levensgevaarlijk is lijkt me nu toch wel bekend.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
ja, in vluchtelingenkampen waar ze geen toekomst hebben. Zo'n keuze zou jij voor jouw kinderen maken?
Dit is wat ze een jaar geleden al aankondigden, waarom is in Brussel het terrorisme alert verhoogd op dit moment?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Dan waren er wel meer aanslagen geweest.
Gaat het niet eens om, beetje over de rug van dode kinderen je politieke gebral spuien.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:17 schreef okedoei het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelijk hoor. Niemand dwingt ze om de zee op te gaan.
Dat geldt des te meer voor jouquote:Op woensdag 2 september 2015 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gaat het niet eens om, beetje over de rug van dode kinderen je politieke gebral spuien.
Wie doet dat dan?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gaat het niet eens om, beetje over de rug van dode kinderen je politieke gebral spuien.
Tsja, we hebben veel misselijke mensen in dit land wonen maar de toon en het fanatisme waarmee ze reageren verbaast toch.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:18 schreef Stompzinnig het volgende:
Wtf, dit topic.![]()
Of je nou vindt dat ze terug moeten of dat ze mogen blijven, sommige reacties hier zijn gewoon misselijk. Van die klootzakjes die ooit nog wel heel erg blij zullen zijn dat die zogenaamde 'gutmenschen' er toch zijn als het een keer minder met hen gaat.
SPOILER: Waarschuwing: kan als schokkend worden ervarenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Dat is het enige juiste. Wie gebruikt zulke foto's nou? Maakte vandaag hetzelfde punt in een ander topic.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog liever 10 vluchtelingen hier dan één zo'n kortzichtig figuur inderdaad.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:22 schreef woid het volgende:
gezien sommige reacties hier, weet ik weer waarom ik Nederland uitgevlucht ben...
quote:Op woensdag 2 september 2015 19:22 schreef UpsideDown het volgende:
Blijkbaar gebeurt dit vaakvind je het gek als er duizenden verzuipen?SPOILER: Waarschuwing: kan als schokkend worden ervarenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Blijkbaar gebeurt dit vaakGeen wonder. Hoe vaak in het nieuws zie je wel niet dat er weer boten zijn gezonken.SPOILER: Waarschuwing: kan als schokkend worden ervarenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.United States of America _O_
Omdat het zo makkelijk is over 'die gelukszoeker's' te hebben en te vergeten dat het mensen zijn met een verhaal, een hart en hoop op beter. Van mij mogen dit soort foto's overal opduiken. Kijk maar eens goed naar die gezichten.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is het enige juiste. Wie gebruikt zulke foto's nou? Maakte vandaag hetzelfde punt in een ander topic.
Nee, een aantal procent haalt de oversteek nietquote:Op woensdag 2 september 2015 19:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
vind je het gek als er duizenden verzuipen?
Los van sommige afschuwelijke reacties hier: ik realiseer me de laatste tijd juist meer en meer waarom Nederland nog een beetje normaal is vergeleken met een hoop landen vlak buiten ons continent.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:22 schreef woid het volgende:
gezien sommige reacties hier, weet ik weer waarom ik Nederland uitgevlucht ben...
Blijkbaar gebeurt dit vaakDe foto links onder heb ik idd al ergens op een site gezien en die vond ik best erg naar.SPOILER: Waarschuwing: kan als schokkend worden ervarenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het drukt je wel akelig met je neus op de feiten maar als ze dit aan de lopende band doen wordt je er * blind * voor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
De overtocht vanaf Turkije naar de Griekse eilanden is veel minder gevaarlijk dan van Libië naar Europa. Afstand van Bodrum tot Kos is slechts 15 km.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hoeft je de zee niet op, je kunt ook aan land blijven.
Alsof de 100ste foto nog zin heeftquote:Op woensdag 2 september 2015 19:24 schreef Voxs het volgende:
[..]
Omdat het zo makkelijk is over 'die gelukszoeker's' te hebben en te vergeten dat het mensen zijn met een verhaal, een hart en hoop op beter. Van mij mogen dit soort foto's overal opduiken. Kijk maar eens goed naar die gezichten.
Je hoeft niet nú naar Europa.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De overtocht vanaf Turkije naar de Griekse eilanden is veel minder gevaarlijk dan van Libië naar Europa. Afstand van Bodrum tot Kos is slechts 15 km.
slechte kapitein gehad danquote:Op woensdag 2 september 2015 19:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De overtocht vanaf Turkije naar de Griekse eilanden is veel minder gevaarlijk dan van Libië naar Europa. Afstand van Bodrum tot Kos is slechts 15 km.
Ze gaan zich eerst ff settelen en dan slaan ze op meerdere plekken tegelijk toe. Zoiets?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Dan waren er wel meer aanslagen geweest.
je bedoelt 100ste foto allertijden van een verdronken kind?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alsof de 100ste foto nog zin heeft
Wat moet dat land er mee dan? Daar hoeven ze toch helemaal niet vandaan te komen?quote:
juist er zijnslechts 2 optiesquote:Op woensdag 2 september 2015 19:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je kan ook gewoon lekker blijven zitten en wachten tot je gedood wordt inderdaad.
Of je gaat gewoon naar een ander veilig land in de regio.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je kan ook gewoon lekker blijven zitten en wachten tot je gedood wordt inderdaad.
daarom betere hardware om die bootjes te volgen en de kusten te overzien. Dan is het easypeasyquote:Op woensdag 2 september 2015 19:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat moet dat land er mee dan? Daar hoeven ze toch helemaal niet vandaan te komen?
Rationeel, je bedoelt ultilitair en niet humanitair?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:29 schreef Roberta_J het volgende:
Ja, heel zielig allemaal hoor. Maar fuck it effe lekker. Rot toch op met die zielige plaatjes. We moeten toch niet met de onderbuik denken? Nou, wees rationeel dan.
Zielige kiekjes zoeken en die door de strot van nieuwskijkend europa duwen, is een truc die al decennia wordt herhaald. Weet je hoe veel er ook niet laten zien wordt?
Ga toch heen. Tyfus propaganda!!!
Oh wacht, die zitten al stampvol.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:31 schreef okedoei het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon naar een ander veilig land in de regio.
Oh wacht...
Nou ze hebben ondanks een enorme omzetboost te maken met een grof dalende winst en imago maar er is geen geld om die arme rijken mensen marketing technisch een rad voor ogen te draaien.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:28 schreef chroestjov het volgende:
Hoeveel heeft de vluchtelingenindustrie betaald voor het maken en publiceren van deze foto? Ik kan niet anders dan toegeven dat dit mediatechnisch een geniale zet is, hier gaan veel zwakkelingen voor vallen.
Dus als een boot vanuit een bepaald land komt betekend dat dat die vluchtelingen uit dat land komen?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
daarom betere hardware om die bootjes te volgen en de kusten te overzien. Dan is het easypeasy
Tel daarbij op dat de meeste opvang in de regio daar vol zit.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kuch afvoerputje van het internetquote:Op woensdag 2 september 2015 19:32 schreef yvonne het volgende:
Wow dit topic brengt wel het beste boven bij iedereen
Nee, volgens okedoei doen ze dat omdat ze hier gratis geld krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tel daarbij op dat de meeste opvang in de regio daar vol zit.
Als je zo wanhopig bent om met een gammel bootje de Middellandse Zee over te steken en daarbij je eigen leven en dat van je kinderen in de waagschaal te stellen is het flink kloten op de plek waar je woont.
Juist. Dat ja.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:24 schreef Voxs het volgende:
[..]
Omdat het zo makkelijk is over 'die gelukszoeker's' te hebben en te vergeten dat het mensen zijn met een verhaal, een hart en hoop op beter. Van mij mogen dit soort foto's overal opduiken. Kijk maar eens goed naar die gezichten.
nee, maar veilig op de kust terugzetten of een veerdienst beginnenquote:Op woensdag 2 september 2015 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus als een boot vanuit een bepaald land komt betekend dat dat die vluchtelingen uit dat land komen?
Nou, dan heb je daar vast wel een betrouwbare bron bij.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:25 schreef okedoei het volgende:
[..]
Lang niet alle vluchtelingen zijn gelukszoekers, het overgrote deel helaas wel. Die mensen stappen op een boot omdat ze gratis geld willen en als die boot dan zinkt heb ik er geen medelijden mee.
Helaas voert angst te boventoon. En angst maakt dat mensen walgelijke uitspraken doen en helaas ook tot walgelijke daden komen. Ik word er wat onpasselijk van.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Juist. Dat ja.
Het gaat over mensen, maar dat blijkt toch een veel te moeilijk concept. Althans, hoop ik, want het alternatief is veel erger.
kuch, het is overal.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kuch afvoerputje van het internet
Een jaar of wat geleden was de grootste les die we uit WO2 konden leren dat het ondenkbaar is om zo nonchalant over mensen te denken. Of erger nog: ze zo intens te haten om wie ze zijn.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:40 schreef Voxs het volgende:
[..]
Helaas voert angst te boventoon. En angst maakt dat mensen walgelijke uitspraken doen en helaas ook tot walgelijke daden komen. Ik word er wat onpasselijk van.
Natuurlijk is het een groot probleem waar snel een oplossing voor gevonden moet worden. Dat staat buiten kijf, maar wat ik hier soms voorbij zie komen..
Een wijs iemand zei mij laatst: 'woorden krijgen pas gewicht als er gewicht aangegeven wordt' .quote:Op woensdag 2 september 2015 19:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een jaar of wat geleden was de grootste les die we uit WO2 konden leren dat het ondenkbaar is om zo nonchalant over mensen te denken. Of erger nog: ze zo intens te haten om wie ze zijn.
Nu is dat 'policor' en 'gutmensch'. Die laatste term komt overigens letterlijk uit het nazivocabulaire.
Dus dan maken we er het probleem van iemand anders van?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nee, maar veilig op de kust terugzetten of een veerdienst beginnen
Zoveel dooien zijn nutteloos
Ja, natuurlijk. Zoals ik al vaker zei: als we dan toch massaal schijt hebben aan mensenlevens, laten we dan ook de sociale zekerheid en de overheidsbijdrage aan de volksgezondheid maar afschaffen. Scheelt ineens dik 60% aan overheidsuitgaven. Oké, levert wat slachtoffers op, maar daar hebben we geen boodschap aan, schijnt.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:46 schreef Voxs het volgende:
[..]
Een wijs iemand zei mij laatst: 'woorden krijgen pas gewicht als er gewicht aangegeven wordt' .
Ik moest daar lang over nadenken want vooral die laatste term vond ik ook niet zo geweldig. Ik hoor eigenlijk liever bij de zo verafschuwde 'policors en gutmenschen' dan het alternatief
nee die landen kunnen ook beter controlerenquote:Op woensdag 2 september 2015 19:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus dan maken we er het probleem van iemand anders van?
Basisinkomenquote:Op woensdag 2 september 2015 19:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Zoals ik al vaker zei: als we dan toch massaal schijt hebben aan mensenlevens, laten we dan ook de sociale zekerheid en de overheidsbijdrage aan de volksgezondheid maar afschaffen. Scheelt ineens dik 60% aan overheidsuitgaven. Oké, levert wat slachtoffers op, maar daar hebben we geen boodschap aan, schijnt.
Omdat dat gewoon niet te realiseren is voor de lange termijn. Noodopvang is nog te doen maar als er langere tijd opvang nodig is moet je elders gaan opvangen of volledige steden uit de grond gaan stampen, wat niet mogelijk is.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:46 schreef beantherio het volgende:
Waarom worden die mensen blijkbaar in de regio niet goed opgevangen?
De VN houdt zich toch bezig met zwarte Pietquote:Op woensdag 2 september 2015 19:46 schreef beantherio het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tijd dat de EU z'n zaakjes voor elkaar heeft en opvang goed gaat organiseren. Het is momenteel echt een zootje en afhankelijk van de goede wil van een paar landen (speciaal Italië, Griekenland en de West-Europese landen). Dat moet en kan gewoon veel en veel beter. Je kunt wel zeggen dat je geen vluchtelingen wilt maar ze komen toch wel: en niet in kleine aantallen. Dan kun je maar beter zorgen voor een goede oplossing.
De VN faalt trouwens net zo goed. Waarom worden die mensen blijkbaar in de regio niet goed opgevangen? En waarom organiseren ze geen safe havens of een interventie? De VN laat het ook maar gewoon gebeuren.
Volledige NAVO, grootse inval in Syrië en ouderwets de boel koloniseren. Even 30 jaar de boel herinrichten en dan heel, heel langzaam richting autonomie. Duurt een eeuw, misschien langer, maar dan is het wel klaar.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:46 schreef beantherio het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tijd dat de EU z'n zaakjes voor elkaar heeft en opvang goed gaat organiseren. Het is momenteel echt een zootje en afhankelijk van de goede wil van een paar landen (speciaal Italië, Griekenland en de West-Europese landen). Dat moet en kan gewoon veel en veel beter. Je kunt wel zeggen dat je geen vluchtelingen wilt maar ze komen toch wel: en niet in kleine aantallen. Dan kun je maar beter zorgen voor een goede oplossing.
De VN faalt trouwens net zo goed. Waarom worden die mensen blijkbaar in de regio niet goed opgevangen? En waarom organiseren ze geen safe havens of een interventie? De VN laat het ook maar gewoon gebeuren.
Het zal je misschien verbazen, maar de VN is geen eenmansbedrijf dat één klus tegelijk doet.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De VN houdt zich toch bezig met zwarte Piet
Dan ook meteen maar even het bizar enge, salafistische Saudi-Arabië aanpakken.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volledige NAVO, grootse inval in Syrië en ouderwets de boel koloniseren. Even 30 jaar de boel herinrichten en dan heel, heel langzaam richting autonomie. Duurt een eeuw, misschien langer, maar dan is het wel klaar.
Inderdaad, als we ze nou gewoon democracy and free markets brengen dat komt het goed.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volledige NAVO, grootse inval in Syrië en ouderwets de boel koloniseren. Even 30 jaar de boel herinrichten en dan heel, heel langzaam richting autonomie. Duurt een eeuw, misschien langer, maar dan is het wel klaar.
Later.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan ook meteen maar even het bizar enge, salafistische Saudi-Arabië aanpakken.
Het land dat 0 vluchtelingen opneemt.
Slechter dan IS kan het niet worden.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, als we ze nou gewoon democracy and free markets brengen dat komt het goed.
O jawel hoor. Veel IS binnen EU grenzen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Slechter dan IS kan het niet worden.
Yep... de nieuwe politieke correctheid.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een jaar of wat geleden was de grootste les die we uit WO2 konden leren dat het ondenkbaar is om zo nonchalant over mensen te denken. Of erger nog: ze zo intens te haten om wie ze zijn.
Nu is dat 'policor' en 'gutmensch'. Die laatste term komt overigens letterlijk uit het nazivocabulaire.
IS is het product van dergelijke misplaatste zelfverzekerdheid.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Slechter dan IS kan het niet worden.
Ik heb liever vluchtelingen dan figuren die dit soort gebral eruit kunnen gooien.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik ben die zielige verhalen spuugzat. Europa wordt overspoeld en het wordt tijd dat Europa voor zichzelf op komt.
Alle "vluchtelingen" Europa uit!!
Nee.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
IS is het product van dergelijke misplaatste zelfverzekerdheid.
Wat wil je dan? Dat we ze gaan halen in het land van herkomst op bestelling?quote:,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."
Rare uitspraak inderdaad.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat we ze gaan halen in het land van herkomst op bestelling?
Jawel hoor, het was het arrogante neokolonialisme wat ten grondslag lag aan 9/11, het nogal dommige en arrogante antwoord van Bush daarop was nog meer neokolonialisme, in Libie nog even een scheutje neokolonialisme in zijn meest arrogant onverschillige vorm er achteraan, en nu hebben we het voorspelde gevolg inclusief vluchtelingenprobleem. Jouw oplossing, nog meer neokolonialisme.quote:
Ja, die landen staan er om bekend dat ze stabiel zijn en goed georganiseerdquote:Op woensdag 2 september 2015 19:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nee die landen kunnen ook beter controleren
Zij maken er ons probleem van
Oké.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor, het was het arrogante neokolonialisme wat ten grondslag lag aan 9/11, het nogal dommige en arrogante antwoord van Bush daarop was nog meer neokolonialisme, in Libie nog even een scheutje neokolonialisme in zijn meest arrogant onverschillige vorm er achteraan, en nu hebben we het voorspelde gevolg inclusief vluchtelingenprobleem. Jouw oplossing, nog meer neokolonialisme.
Erg doordacht komt dat niet over, om het vriendelijk te zeggen.
Waar zouden ze die moeten plaatsen, het land is grotendeels woestijn? Waar zouden ze het water voor al die mensen vandaan moeten halen?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan ook meteen maar even het bizar enge, salafistische Saudi-Arabië aanpakken.
Het land dat 0 vluchtelingen opneemt.
Het is een fucking rijk land.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar zouden ze die moeten plaatsen, het land is grotendeels woestijn? Waar zouden ze het water voor al die mensen vandaan moeten halen?
Je hebt geluk, dat jongetje op de foto hoeven we niet meer op te vangen. Blij?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik ben die zielige verhalen spuugzat. Europa wordt overspoeld en het wordt tijd dat Europa voor zichzelf op komt.
Alle "vluchtelingen" Europa uit!!
Ahh,, dus zo heet die voorop gezette actie om al die honderdduizenden mensen Europa binnen te loodsen?quote:Op woensdag 2 september 2015 19:00 schreef tong80 het volgende:
Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Voxs op 02-09-2015 20:25:12 ]...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
Ja, dus?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die paar sjeiks trekken het gemiddelde wel wat omhoog
Mag je niet zeggen? Vent, digitaal Nederland staat er vol mee.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ahh,, dus zo heet die voorop gezette actie om al die honderdduizenden mensen Europa binnen te loodsen?
Voor wie het nog niet wist, wat nu gaande is, is de grootste volksverhuizing sinds de 2de Wereld Oorlog. Ik zit er niet op te wachten.
Waarom moeten die allemaal naar Europa komen? Genoeg omringende landen waar ze terecht kunnen en die veel beter aansluiten bij hun cultuur.
Dit gaat een grote ellende geven.
Maarja dat mag je niet zeggen, want racisme natuurlijk.
Moest daarom zwarte piet op voorhand nog even vlug worden afgeschaft of wat is deze?
ons probleem nietquote:Op woensdag 2 september 2015 20:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, die landen staan er om bekend dat ze stabiel zijn en goed georganiseerd
Wat mij betreft is het onacceptabel dat die mensen Europa in ellende, conflicten en verval stortenquote:Op woensdag 2 september 2015 19:00 schreef tong80 het volgende:
Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."
quote:Op woensdag 2 september 2015 20:20 schreef Woestijnvos het volgende:
Als zijn ouders thuis waren gebleven was dit niet gebeurd.
Als we ze ALLEMAAL terugsturen en de grenzen hermetisch sluiten, zal niemand die levensgevaarlijke oversteek wagen en vallen er geen doden meer. Zo simpel is het. Terug, allemaal. Dat is de meest menselijke oplossing, als rijke landen financieel bijdragen aan opvang in de regio.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat we ze gaan halen in het land van herkomst op bestelling?
Het is uiteindelijk de schuld van de ouders.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:20 schreef Woestijnvos het volgende:
Nee, inderdaadquote:Op woensdag 2 september 2015 20:20 schreef Woestijnvos het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2015 20:27:26 ]are we infinite or am I alone
Kortzichtig is jouw tweede naam?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk de schuld van de ouders.
Er zijn in de directe omgeving genoeg veilige gebieden waar ze heen hadden gekund. Maar nee, ze moeten naar een verzorgingsstaat waar een uitkering, sociale huurwoning en een Miele voor ze klaar staan.
Pleurt toch op met dit soort shit man. Alsof het allemaal zo zwart-wit is.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee, inderdaad
[ afbeelding ]
Als je het kortzichtig vindt dat ik het vreemd vind dat ze helemaal naar Europa komen, leg dan eens uit waarom ze helemaal naar Europa moeten komen?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kortzichtig is jouw tweede naam?
Als onder andere Moammar en Saddam thuis waren gebleven had je nu geen problemen met IS.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:20 schreef Woestijnvos het volgende:
Nee de meest menselijke oplossing is dat ze niet hoeven te vluchten, daarna komt waarschijnlijk het ophalen van de vluchtelingen en ze onderdak in veilige gebieden aanbieden.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als we ze ALLEMAAL terugsturen en de grenzen hermetisch sluiten, zal niemand die levensgevaarlijke oversteek wagen en vallen er geen doden meer. Zo simpel is het. Terug, allemaal. Dat is de meest menselijke oplossing, als rijke landen financieel bijdragen aan opvang in de regio.
Waar zou jij heengaan in die situatie?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je het kortzichtig vindt dat ik het vreemd vind dat ze helemaal naar Europa komen, leg dan eens uit waarom ze helemaal naar Europa moeten komen?
Als er oorlog in Nederland uitbreekt zou ik naar Engeland, Duitsland of België gaan. Buurlanden.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar zou jij heengaan in die situatie?
Daar heb ik het niet over. Waar zou jij heengaan als inwoner van die regio?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als er oorlog in Nederland uitbreekt zou ik naar Engeland, Duitsland of België gaan. Buurlanden.
Buurlanden waar het wel veilig is.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Waar zou jij heengaan als inwoner van die regio?
Ja, en de buurlanden van Syrie zijn ook heul veiligquote:Op woensdag 2 september 2015 20:30 schreef okedoei het volgende:
[..]
Buurlanden waar het wel veilig is.
Zoals?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:30 schreef okedoei het volgende:
[..]
Buurlanden waar het wel veilig is.
quote:Op woensdag 2 september 2015 19:05 schreef MaLo het volgende:
Heel triest. Zijn ouders hebben met hun vlucht gegokt en heel, heel hard verloren.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat wereldvrede het beste is.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee de meest menselijke oplossing is dat ze niet hoeven te vluchten, daarna komt waarschijnlijk het ophalen van de vluchtelingen en ze onderdak in veilige gebieden aanbieden.
Wat jij wil kan helemaal niet want je mag die mensen niet terugsturen naar Syrië. Opvang in de regio is onzin als je praat over 4 miljoen mensen, dan moet je al volledige steden gaan bouwen met ziekenhuizen, scholen, wegen, water en andere infrastructuur. Gewoon niet mogelijk en natuurlijk enorme geldverspilling als die mensen terug kunnen naar het thuisland kun je immers alles afbreken.
Eens, maar dan komen ze nog, dat is het probleem. Hier is nou eenmaal het walhalla. We zijn hier geen Australië dat eigenlijk alleen realistisch per vliegtuig te bereiken is en waar je dus makkelijk die grenzen echt dicht kan houden.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als we ze ALLEMAAL terugsturen en de grenzen hermetisch sluiten, zal niemand die levensgevaarlijke oversteek wagen en vallen er geen doden meer. Zo simpel is het. Terug, allemaal. Dat is de meest menselijke oplossing, als rijke landen financieel bijdragen aan opvang in de regio.
Libanon misschien, maar daar zit het ook al behoorlijk vol dacht ik.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Waar zou jij heengaan als inwoner van die regio?
Zeker. Daarom grenzen dicht en iedereen terug. Niemand zal de oversteek dan nog wagen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:31 schreef okedoei het volgende:
Hoewel, ik zou ook naar Europa gaan. Als de regering zo dom is om iedereen gratis geld te geven zou ik daar ook gebruik van maken.
Nee, je gaat naar een land of regio die stabiel is en waar je je gezin in veiligheid kan brengen en misschien een toekomst kan gaan opbouwen. Dus de keuze is niet heel erg raar van die mensen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:31 schreef okedoei het volgende:
Hoewel, ik zou ook naar Europa gaan. Als de regering zo dom is om iedereen gratis geld te geven zou ik daar ook gebruik van maken.
bullshitquote:Op woensdag 2 september 2015 20:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Volgens internationale verdragen zijn dit geen vluchtelingen.
Ze betalen dan ook aardig wat aan de UNHCR als er ergens een crisis is met veel vluchtelingen, vorig jaar iets van 92 miljoen. En dat staat nog los van de noodhulp. Maar daar ging het niet over, het ging erover dat ze 0 vluchtelingen zouden opnemen, wat overigens ook niet klopt, ze hebben er een paar 100. Maar veel meer kunnen die woestijnlanden echt niet hebben, daarvoor is er gewoon niet genoeg water.quote:
Triest of niet?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:31 schreef johnson555 het volgende:
Wow zelfs mensen die dit goedpraten of bagataliseren. Wat is FOK! laag gezonken qua niveau, lijkt net geenstijl hier
En dan zou het naïef zijn om die foto verschrikkelijk te vinden.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Daarom grenzen dicht en iedereen terug. Niemand zal de oversteek dan nog wagen.
Grenzen zijn prima te bewaken. Als we ook controles aan de binnengrenzen invoeren, dan is de kans heel klein dat iemand vanuit Turkije over land Nederland bereikt. De stations in Budapest zitten vol "vluchtelingen". Oppakken en op een trein naar Turkije zetten, waar ze vandaan zijn gekomen. Zo moeilijk is het niet.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Eens, maar dan komen ze nog, dat is het probleem. Hier is nou eenmaal het walhalla. We zijn hier geen Australië dat eigenlijk alleen realistisch per vliegtuig te bereiken is en waar je dus makkelijk die grenzen echt dicht kan houden.
Plus dat mensensmokkelaars gewoon winst willen maken en dit cruciale stukje informatie ('je maakt geen kans') dan echt niet gaan meedelen aan hun klandizie.
Ach, kijk bij de reacties onder soortgelijke berichten op bijvoorbeeld Trouw.nl. De reacties getuigen veelal van een soortgelijke mate van ziekelijkheid.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:31 schreef johnson555 het volgende:
Wow zelfs mensen die dit goedpraten of bagataliseren. Wat is FOK! laag gezonken qua niveau, lijkt net geenstijl hier
En hoe gaat dat precies voorkomen dat mensen in gammele bootjes de MZ overgezet worden dan?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grenzen zijn prima te bewaken. Als we ook controles aan de binnengrenzen invoeren, dan is de kans heel klein dat iemand vanuit Turkije over land Nederland bereikt. De stations in Budapest zitten vol "vluchtelingen". Oppakken en op een trein naar Turkije zetten, waar ze vandaan zijn gekomen. Zo moeilijk is het niet.
Als iemand toch Nederland bereikt, en zich ergens meldt, dan gelijk oppakken en uitzetten naar het land waar ze vandaan zijn gekomen. Is dat niet bekend, dan uitzetten naar een kamp in de regio dat door Nederland gefinancierd wordt.
Oh wat zijn ze zielig. Ik heb geen medelijden met zgn. vluchtelingen die landen bewust selecteren op het beste sociale stelsel en de meest softe asielwetgeving. De echte vluchtelingen zijn de mensen de in de regio in de kampen zitten.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echt, ik word af en toe doodmoe van de tegenwoordige mensheid.
Als het hun om het geld te doen is, zoals hier en elders constant geoppert wordt, dan hadden ze allang op die boot gezeten. Het is zo ontzettend makkelijk en kortzichtig om geld als hoofdreden te gebruiken.
Feit is dat het land verre van veilig is en dat ze alles hebben moeten achterlaten. Dat zijn 2 feiten die op zich al verschrikkelijk zijn.
Ik word er anders behoorlijk depressief van...quote:Op woensdag 2 september 2015 20:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, kijk bij de reacties onder soortgelijke berichten op bijvoorbeeld Trouw.nl. De reacties getuigen veelal van een soortgelijke mate van ziekelijkheid.
Dat zal ophouden, zodra iedereen die de oversteek succesvol heeft gemaakt wordt beloond met een enkeltje Afrika.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
En hoe gaat dat precies voorkomen dat mensen in gammele bootjes de MZ overgezet worden dan?
Ik word depressief van een Europa wat steeds meer op de Derde Wereld begint te lijken door de import van achterlijkheid.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik word er anders behoorlijk depressief van...
Waarom? Zelfs al zouden ze die informatie op voorhand hebben, dan nog blijft een glimpje hoop dat het toch misschien kan genoeg.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zal ophouden, zodra iedereen die de oversteek succesvol heeft gemaakt wordt beloond met een enkeltje Afrika.
Als dat al zo is, zou je die wel op willen vangen dan? Of heb je helemaal geen gevoel van medemenselijkheid?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
eb geen medelijden met zgn. vluchtelingen die landen bewust selecteren op het beste sociale stelsel en de meest softe asielwetgeving. De echte vluchtelingen zijn de mensen de in de regio in de kampen zitten.
Neoliberalisme is door- en door Nederlands.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik word depressief van een Europa wat steeds meer op de Derde Wereld begint te lijken door de import van achterlijkheid.
Weet je waar ik depressief van word? Door niet te weten waar het eindigt. Die toestroom gaat niet stoppen, Het gaat niet alleen om Syrische vluchtelingen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:38 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Als dat al zo is, zou je die wel op willen vangen dan? Of heb je helemaal geen gevoel van medemenselijkheid?
Iets van 1,1 miljoen vluchtelingen, op een bevolking van 4,4 miljoenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:32 schreef brojo het volgende:
[..]
Libanon misschien, maar daar zit het ook al behoorlijk vol dacht ik.
Dat is het probleem ook. Iedereen denkt dat het zielige Syriërs zijn, maar het zijn ook veel Afrikanen die vanuit veilige oorden komen. Die Syriërs kunnen opgevangen worden in de regio. En als we weer normaal doen tegen Rusland, kunnen we misschien samen met Poetin IS aanpakken.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:39 schreef brojo het volgende:
[..]
Weet je waar ik depressief van word? Door niet te weten waar het eindigt. Die toestroom gaat niet stoppen, Het gaat niet alleen om Syrische vluchtelingen.
Dat ook.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:39 schreef brojo het volgende:
[..]
Weet je waar ik depressief van word? Door niet te weten waar het eindigt. Die toestroom gaat niet stoppen, Het gaat niet alleen om Syrische vluchtelingen.
Open hier een topic:quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En in Europa. Ik vind het schokkend dat zelfs Hongarije, waar een premier met ballen aan de macht is, geen raad weet met illegaal tuig. Ze bouwen weliswaar een hek (goed!!) maar ondertussen pakken ze niet het tuig op wat zich bij de stations van Budapest heeft verzameld.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ook.
Maar dat je nu al een linksdraaiende biodikpapslurpende geitenwollensokkendragende salonsocialistische Gütmensch bent als je je afschuw uitspreekt over het lot van die mensen, is kenmerkend genoeg voor de algehele teneur in Nederland.
Dat was wel een pareltje inderdaad.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:40 schreef deedeetee het volgende:
LOL de Saoedie 's kunnen niet meer vluchtelingen opnemen wegens : gebrek aan water...
Ik vind het ergens ook wel verhelderend. Als kennelijk dode kinderen al acceptabel zijn, dan is het alleen maar logisch dat de doorsnee Nederlander van 25+ met z'n goede baan en gezondheid net zoveel schijt heeft aan ouderen, werklozen en zieken.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:41 schreef Geralt het volgende:
Ik zie de komende jaren eigenlijk zwart in als dit zo doorgaat. En dat bedoel ik niet als soort van semigrappig woordgrapje.
Het is heel vreemd. 15 jaar geleden riepen we nog en masse "NOOIT MEER AUSCHWITZ!" en nu is demonstratief je schouders ophalen bij dode vluchtelingen, of erger: juichen, ineens betrekkelijk normaal.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat we ze ophalen?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vind het ergens ook wel verhelderend. Als kennelijk dode kinderen al acceptabel zijn, dan is het alleen maar logisch dat de doorsnee Nederlander van 25+ met z'n goede baan en gezondheid net zoveel schijt heeft aan ouderen, werklozen en zieken.
Solidariteit is een vies woord geworden. Ieder voor zich, go get yours.
Dan weet ik de reacties wel te voorspellen: "GOOI JEZELF DAN VOOR DE TREIN, ONRENDABELE... Maar niet wanneer ik via het spoor mezelf naar mijn carrière-overbruggende LinkedIn-acceptabele baan vervoer!"quote:Op woensdag 2 september 2015 20:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Open hier een topic:
http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/31
Ik denk dat we inmiddels wel een redelijk veilige voorspelling kunnen doen dat Wilders de volgende MP van Nederland gaat wordenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is heel vreemd. 15 jaar geleden riepen we nog en masse "NOOIT MEER AUSCHWITZ!" en nu is demonstratief je schouders ophalen bij dode vluchtelingen, of erger: juichen, ineens betrekkelijk normaal.
Ter illustratie: het schijnt dat de beulen in Auschwitz massaal aan de alcohol zaten om hun werk te kunnen doen. Dit soort mensen van nu hebben dit soort opvattingen nuchter.
Hoe dan ook: zo werkt de gedachte achter genocide dus. Totale, blinde haat.
Ik heb nog last van lachkrampenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat was wel een pareltje inderdaad.
ik durf er geld op in te zetten dat dat niet gaat gebeurenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat we inmiddels wel een redelijk veilige voorspelling kunnen doen dat Wilders de volgende MP van Nederland gaat worden
Gelukkig snappen we nu dat tegen niet-westerse immigratie zijn niets maar dan ook niets met de holocaust te maken heeft. Godwinnen is zo 1994.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is heel vreemd. 15 jaar geleden riepen we nog en masse "NOOIT MEER AUSCHWITZ!" en nu is demonstratief je schouders ophalen bij dode vluchtelingen, of erger: juichen, ineens betrekkelijk normaal.
Ter illustratie: het schijnt dat de beulen in Auschwitz massaal aan de alcohol zaten om hun werk te kunnen doen. Dit soort mensen van nu hebben dit soort opvattingen nuchter.
Jij klinkt wel echt depressief.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan weet ik de reacties wel te voorspellen: "GOOI JEZELF DAN VOOR DE TREIN, ONRENDABELE... Maar niet wanneer ik via het spoor mezelf naar mijn carrière-overbruggende LinkedIn-acceptabele baan vervoer!"
Beetje die tendens. Alles wat zwak is moet dood en kapot kennelijk.
Lijkt een soort wedstrijd geworden, ook... wie kan nog harder uit de hoek komen...quote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan niet. Moet ie 76 zetels halen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat we inmiddels wel een redelijk veilige voorspelling kunnen doen dat Wilders de volgende MP van Nederland gaat worden
Dan mag ik wel oppassen met dit kabinet...quote:Op woensdag 2 september 2015 20:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij klinkt wel echt depressief.
Want oorlog raakt alleen maar arme mensen, je zak met poen beschermt je op de een of andere manier voor de kogels die om je oren vliegen? Daarnaast voor de zoveelste keer, de kampen in de regio zijn overvol, heel natuurlijk dat iedereen die het maar enigszins kan betalen probeert om verderop veiligheid te vinden.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Oh wat zijn ze zielig. Ik heb geen medelijden met zgn. vluchtelingen die landen bewust selecteren op het beste sociale stelsel en de meest softe asielwetgeving. De echte vluchtelingen zijn de mensen de in de regio in de kampen zitten.
Ik. Ik heb vrijwel elk Europees land gezien. En sindsdien besef ik hoe veel ellende een multiculturele samenleving oplevert.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:45 schreef Slip het volgende:
leuk al die meningen, maar wie heeft er de ervaring om echt te oordelen? dan bedoel ik mensen die de wereld hebben gezien voor wat het is door te reizen bv.
Blinde haat tegen een groep onschuldige mensen heeft alles met de holocaust te maken.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gelukkig snappen we nu dat tegen niet-westerse immigratie zijn niets maar dan ook niets met de holocaust te maken heeft. Godwinnen is zo 1994.
Dat probleem lossen we niet op door die mensen naar Europa te halen. Het probleem van overvolle kampen moeten we gezamenlijk in de regio oplossen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Want oorlog raakt alleen maar arme mensen, je zak met poen beschermt je op de een of andere manier voor de kogels die om je oren vliegen? Daarnaast voor de zoveelste keer, de kampen in de regio zijn overvol, heel natuurlijk dat iedereen die het maar enigszins kan betalen probeert om verderop veiligheid te vinden.
Is het niet hier naartoe willen halen van die mensen gelijk aan blinde haat?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Blinde haat tegen een groep onschuldige mensen heeft alles met de holocaust te maken.
Omdat het in andere delen van de wereld (veel) slechter is dan hier, moeten we alles en iedereen die maar wil laten profiteren van hetgeen hier is opgebouwd en het daardoor in rap tempo weer laten afbrokkelen?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:45 schreef Slip het volgende:
leuk al die meningen, maar wie heeft er de ervaring om echt te oordelen? dan bedoel ik mensen die de wereld hebben gezien voor wat het is door te reizen bv.
Dat je een goede registratie hebben van wie binnenkomen, dat je weet waar mensen heen gaan en veilig reizen, dat mensensmokkelaars geen geld verdienen en dat mensen veilig kunnen reizen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat denk je dat de gevolgen zijn?
Nee. Het schouderophalen of juichen bij dode onschuldige mensen wel.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is het niet hier naartoe willen halen van die mensen gelijk aan blinde haat?
Grenzen sluiten en royale hulp bieden bij opvang in de regio lijkt mij alles behalve blinde haat. Sterker nog, het is sociaal omdat mensen dan niet meer de gevaarlijke oversteek naar Europa wagen en wij met ons geld veel meer mensen kunnen helpen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, eerder de briljante epistels van onze huis-GeenStijlers alhier.
Een betere wereld begint bij jezelf? Ik snap niet echt waarom we onmenselijkheid hier moeten tolereren.quote:
En dan? Dan komen ze Europa in. Afrika verdubbelt in aantal inwoners elke 40 jaar. Miljoenen zullen naar Europa komen als het ineens legaal kan. Wat denk je dat er dan gebeurt?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat je een goede registratie hebben van wie binnenkomen, dat je weet waar mensen heen gaan en veilig reizen, dat mensensmokkelaars geen geld verdienen en dat mensen veilig kunnen reizen.
Ik wou zeggen: we zijn dieren. Maar dat zijn we niet: we zijn lager dan dieren. Dieren relativeren het aanspoelen van dooie kleuters namelijk niet. Laat staan dat dieren andere dieren om een geloof of politieke ideologie uitmoorden of op de vlucht doen slaan. Of dat ze (als mensendierensmokkelaar) ervan profiteren dat die moeten vluchten. En ze vervolgens laten sterven.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vind het ergens ook wel verhelderend. Als kennelijk dode kinderen al acceptabel zijn, dan is het alleen maar logisch dat de doorsnee Nederlander van 25+ met z'n goede baan en gezondheid net zoveel schijt heeft aan ouderen, werklozen en zieken.
Solidariteit is een vies woord geworden. Ieder voor zich, go get yours.
Ja. Ik heb dat echter niemand zien doen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Het schouderophalen of juichen bij dode onschuldige mensen wel.
O, maar dat ben ik met je eens. Stel met heel fors militair ingrijpen een aantal regio's veilig en vang daar mensen op.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grenzen sluiten en royale hulp bieden bij opvang in de regio lijkt mij alles behalve blinde haat. Sterker nog, het is sociaal omdat mensen dan niet meer de gevaarlijke oversteek naar Europa wagen en wij met ons geld veel meer mensen kunnen helpen.
Juichen vind ik ook wat ver gaanquote:Op woensdag 2 september 2015 20:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja. Ik heb dat echter niemand zien doen.
Dat forse militair ingrijpen is nog beter, want daarmee kun je meer veilige regio's creëren en op termijn zelfs vluchtelingenstromen voorkomen. Maar daarvoor is het een must dat we samenwerken met Rusland en dat wil koppig Europa niet. In plaats van dat gezeik jegens Rusland en de eeuwige expansiedrift, kunnen we ons beter richten op samenwerking. Cultureel staan de Russen niet heel ver van ons Europeanen af en we hebben er allemaal belang bij om IS te vernietigen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, maar dat ben ik met je eens. Stel met heel fors militair ingrijpen een aantal regio's veilig en vang daar mensen op.
Eerste reactie.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja. Ik heb dat echter niemand zien doen.
Ja? Vind je juichen om dode onschuldige mensen 'wat ver gaan'?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Juichen vind ik ook wat ver gaan
quote:Op woensdag 2 september 2015 20:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Vind je juichen om dode onschuldige mensen 'wat ver gaan'?
Mwoah, kan ook wel zonder. Maar ja, Irak/Afghanistan-trauma's...quote:Op woensdag 2 september 2015 20:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat forse militair ingrijpen is nog beter, want daarmee kun je meer veilige regio's creëren en op termijn zelfs vluchtelingenstromen voorkomen. Maar daarvoor is het een must dat we samenwerken met Rusland en dat wil koppig Europa niet.
Of gewoon accepteren dat het met de Derde Wereld niet meer goed komt. Militair ingrijpen als uiterste middel en als dat niet helpt dan is hermetisch alle grenzen sluiten echt de enige optie die nog over is. Tenzij we willen dat Europa ook steeds instabieler wordt. Het is erg naïef om te denken dat miljoenen niet-westerse mensen naar Europa halen zonder gevolgen voor Europa blijft.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, kan ook wel zonder. Maar ja, Irak/Afghanistan-trauma's...
Nou ja, ik vind dat dan weer intens ziek, maar ieder z'n mening verder.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Stond er wel wat raar ja, maar juichen snap ik niet. Schouderophalen snap ik dan weer wel
Dus de mensen die dat riepen zijn nu degene die om verdronken kinderen juichen..?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking man..quote:Ter illustratie: het schijnt dat de beulen in Auschwitz massaal aan de alcohol zaten om hun werk te kunnen doen. Dit soort mensen van nu hebben dit soort opvattingen nuchter.
Welke van de twee? Of allebei?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind dat dan weer intens ziek, maar ieder z'n mening verder.
Dan wordt het óf keihard ingrijpen, óf krijg de tyfus maar.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Of gewoon accepteren dat het met de Derde Wereld niet meer goed komt. Militair ingrijpen als uiterste middel en als dat niet helpt dan is hermetisch alle grenzen sluiten echt de enige optie die nog over is. Tenzij we willen dat Europa ook steeds instabieler wordt. Het is erg naïef om te denken dat miljoenen niet-westerse mensen naar Europa halen zonder gevolgen voor Europa blijft.
Ik ook. Als het ook maar enigszins mogelijk is dan ben ik voor helpen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan wordt het óf keihard ingrijpen, óf krijg de tyfus maar.
Ik ben voor optie 1.
Mooie illustratie bij het verschijnsel ben je.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:56 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Dus de mensen die dat riepen zijn nu degene die om verdronken kinderen juichen..?
Wat is dat voor complete onzin?
[..]
Wat een domme vergelijking man..
Totaal andere tijd, omstandigheden en achtergrond.
En daarbij, misdaad jegens de mens is iets anders dan er een nuchtere opvatting over hebben...
Grenzen hermetisch sluiten is natuurlijk helemaal niet mogelijk. Hoe zag je dat in hemelsnaam voor je.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Of gewoon accepteren dat het met de Derde Wereld niet meer goed komt. Militair ingrijpen als uiterste middel en als dat niet helpt dan is hermetisch alle grenzen sluiten echt de enige optie die nog over is. Tenzij we willen dat Europa ook steeds instabieler wordt. Het is erg naïef om te denken dat miljoenen niet-westerse mensen naar Europa halen zonder gevolgen voor Europa blijft.
Want?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooie illustratie bij het verschijnsel ben je.
Punt is dat dat bij 'kleine' conflicten wel werkte, maar nu, met een recordaantal vluchtelingen, gaat dat niet meer. Nieuwe situatie dus.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ook. Als het ook maar enigszins mogelijk is dan ben ik voor helpen.
Maar één ding moet niet gebeuren: Mensen naar Europa halen. Dat lost niets op, maar zal op termijn de problemen naar Europa verplaatsen.
Punt is dat je dan weer de hele islamitische wereld tegen je krijgt, want dan wordt het een "kruistocht van de christenen tegen de islam".quote:Op woensdag 2 september 2015 20:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan wordt het óf keihard ingrijpen, óf krijg de tyfus maar.
Ik ben voor optie 1.
Want je bent precies het soort waar ik het over had. Althans, je komt in ieder geval zo over.quote:
100% persoonscontroles bij de binnengrenzen.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Grenzen hermetisch sluiten is natuurlijk helemaal niet mogelijk. Hoe zag je dat in hemelsnaam voor je.
Mensen niet naar Europa halen? Ook bij kleine conflicten werden mensen massaal naar Europa gehaald. Klein of groot, niemand Europa in. Tenzij je het prima vindt dat over een jaartje of 30 ook hier de pleuris uitbreekt.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is dat dat bij 'kleine' conflicten wel werkte, maar nu, met een recordaantal vluchtelingen, gaat dat niet meer. Nieuwe situatie dus.
Alle gevolgen van dien? Viel met de oorlogen in Afghanistan en Irak ook wel mee.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Punt is dat je dan weer de hele islamitische wereld tegen je krijgt, want dan wordt het een "kruistocht van de christenen tegen de islam".
Met alle gevolgen van dien.
Klopt, door dat oplopende gebrek aan water gaan ze vanaf volgend jaar ook alle graan importeren ipv zelf verbouwen ..quote:Op woensdag 2 september 2015 20:40 schreef deedeetee het volgende:
LOL de Saoedie 's kunnen niet meer vluchtelingen opnemen wegens : gebrek aan water...
Greppels in de middellandse zee ja? Kun je lang graven. Hoge hekken helemaal om Turkije heen? Waarom zouden zij dat willen? Wil je ook heel Nederland ommuren? Mensen met geweren op de wachttorens? Persoonscontroles? Ze hebben geen paspoort meer. Dan pak je ze op en dan?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
100% persoonscontroles bij de binnengrenzen.
Hoge hekken en greppels bij de buitengrenzen.
Neem eens een kijkje bij de Russische grens, dan zie je dat heel veel mogelijk is.
twitter:volkskrant twitterde op woensdag 02-09-2015 om 21:03:29Het jongetje dat op Bodrum aanspoelde is geïdentificeerd. Het zou gaan om Aylan Kurdi (3) http://t.co/Ur4qtQ2AHs http://t.co/XThRapzAtt reageer retweet
Ik denk dat we als Europa de vluchtelingenstroom efficiënter zouden kunnen verdelen. Islamitische vluchtelingen zijn beter af in de islamitische wereld, homoseksuele en atheïstische vluchtelingen zijn beter af in Nederland en christenen zijn beter af in typisch christelijke landen. Scheelt heel veel wrijvingen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen niet naar Europa halen? Ook bij kleine conflicten werden mensen massaal naar Europa gehaald. Klein of groot, niemand Europa in. Tenzij je het prima vindt dat over een jaartje of 30 ook hier de pleuris uitbreekt.
Jij spoort niet helemaal geloof ik.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Want je bent precies het soort waar ik het over had. Althans, je komt in ieder geval zo over.
Oké. Die gedachte is wederzijds.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jij spoort niet helemaal geloof ik.
Op de middellandse zee elke boot terugsturen. De stranden bewaken.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Greppels in de middellandse zee ja? Kun je lang graven. Hoge hekken helemaal om Turkije heen? Waarom zouden zij dat willen? Wil je ook heel Nederland ommuren? Mensen met geweren op de wachttorens? Persoonscontroles? Ze hebben geen paspoort meer. Dan pak je ze op en dan?
Nog eentje dan:quote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/z6KI3zV0u2aO2uTSFNX_zTVsbkE=/704x398/smart/http://spitsnieuws.tcdn.n(...)99041.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/nTGjcH6ig77OdWD1MaGWum3UKnk=/704x398/smart/http://spitsnieuws.tcdn.n(...)49107.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Hadden we niet al genoeg gezichten van vluchtelingen / immigranten gezien de laatste tijd om een beeld te vormen?
Het dode joch is triest. Grote ellende.
Maar de ellende die de honderdduizenden (over)levenden gaan veroorzaken is veel groter.
Ik vind dit ook verschrikkelijk.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:03 schreef Slip het volgende:
Dat lijkt me niet het geval indien je hele grote aantallen moslims aan het binnen halen bent. Die gaan het echt niet allemaal leuk vinden als je hun broeders en zusters keihard gaat aanpakken.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Alle gevolgen van dien? Viel met de oorlogen in Afghanistan en Irak ook wel mee.
Hoe durf je het op te schrijven.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef DrMabuse het volgende:
Maar de ellende die de honderdduizenden (over)levenden gaan veroorzaken is veel groter.
Oudergevoel. Zelfde verhaal met puppy's, kittens en ander jong spul.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is een dood jongetje eigenlijk erger dan een dode volwassene, dat begrijp ik nooit...?
Dat zal het wel zijn. Ik denk altijd een volwassene wordt door veel meer mensen erger gemist.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oudergevoel. Zelfde verhaal met puppy's, kittens en ander jong spul.
quote:Op woensdag 2 september 2015 21:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
Waarom zouden die mensen hier ellende gaan veroorzaken? Wie heeft dat verzonnen?
Ware woorden zijn zelden mooi.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe durf je het op te schrijven.
Wat weer een larie, de onderbuik loopt weer volledig leeg.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]![]()
Er zijn zoveel voorbeelden van ellende die door niet-westerse immigranten wordt veroorzaakt. Overal in Europa waar niet-westerse immigranten de meerderheid vormen komt ellende. In Zweden, Frankrijk en Engeland is het al geregeld tot geweldsuitbarstingen gekomen. Het verleden bewijst ook dat meerdere etniciteiten met verschillende culturen in één land leidt tot burgeroorlogen.
Daar zijn ondertussen al genoeg voorbeelden van....quote:Op woensdag 2 september 2015 21:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
Waarom zouden die mensen hier ellende gaan veroorzaken? Wie heeft dat verzonnen?
Omdat een kind er niet zelf voor verantwoordelijk kan worden gesteld. Een kind is per definitie onschuldig. Een volwassene is in staat de gevolgen van eigen keuzes en handelingen te overzien, hetgeen voor een minimale nuance zorgt. Daarmee is niet gezegd dat eenzelfde lot niet verdrietig is. Maar een kind. Een peuter. Het raakt me diep.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is een dood jongetje eigenlijk erger dan een dode volwassene, dat begrijp ik nooit...?
Onderbuik? Er zijn volop voorbeelden van rellende allochtonen. Hoeveel bewijs heb je nodig? Of wordt het niet kunnen vinden van een stage of trapveldje er weer bijgehaald als excuus?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat weer een larie, de onderbuik loopt weer volledig leeg.
Terugsturen naar waar? Libie? Tunesie? Egypte? Syrie zelf? Waarom zouden zij ze wel aannemen? En als de smokkelaars de boot lek maken en hem smeren, maar gewoon laten verzuipen?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op de middellandse zee elke boot terugsturen. De stranden bewaken.
Hekken kun je prima om Turkije zetten. De grens tussen Turkije en Griekenland is al heel militair, stukje verleden.
Nederland heeft alleen binnengrenzen, daar zou je met persoonscontroles kunnen volstaan.
Mensen met geweren op wachttorens zijn aan de buitengrenzen wenselijk ja, dat is hoe je een grens bewaakt.
Niet zo ingewikkeld zegt iequote:Geen paspoort meer is simpelweg een kwestie van terug naar waar je vandaan bent gekomen. Dat is niet zo ingewikkeld. En als ze met het vliegtuig komen betekent dat terug naar land waar het vliegtuig vandaan is gekomen, en luchtvaartmaatschappij laten opdraaien voor de kosten.
Dat er historische voorbeelden zijn bewijst helemaal niets.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Onderbuik? Er zijn volop voorbeelden van rellende allochtonen. Hoeveel bewijs heb je nodig? Of wordt het niet kunnen vinden van een stage of trapveldje er weer bijgehaald als excuus?
http://joostniemoller.nl/(...)-in-noord-frankrijk/
Dit is van de laatste jaren, zelfs maanden.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat er historische voorbeelden zijn bewijst helemaal niets.
Ik schaam me oprechtquote:Op woensdag 2 september 2015 19:32 schreef yvonne het volgende:
Wow dit topic brengt wel het beste boven bij iedereen
Bijna net zo erg als de politieke machthebbers die het laten gebeurenquote:Op woensdag 2 september 2015 21:26 schreef penny-wise het volgende:
De smokkelaars die dit mede (kunnen) hebben veroorzaakt, wat een gewetenloze figuren moeten dat zijn......
Dit ook:quote:Op woensdag 2 september 2015 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit is van de laatste jaren, zelfs maanden.
Deels instinct maar ook omdat dat jongetje niet zelf de weloverwogen keuze heeft gemaakt om de oversteek te maken, of om geboren te worden in een oorlogsgebied.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:09 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op woensdag 2 september 2015 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Deels instinct maar ook omdat dat jongetje niet zelf de weloverwogen keuze heeft gemaakt om de oversteek te maken, of om geboren te worden in een oorlogsgebied.
Dit is slechts een van de excessen in een compleet uit de hand gelopen situatie.. En het word nog veel erger
Ik denk dat men vooral zo extreem reageert omdat de foto van een dood klein jongetje als propaganda wordt gebruikt en om mensen weg te zetten als harteloos omdat je niet wil dat de EU iedereen opneemt. Je ziet het ook bij de Zwarte Piet-discussie. Die discussie radicaliseert ook omdat mensen het bloed expres onder elkaars nagels vandaan halen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:38 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Het empatisch vermogen is weer ver te zoeken hier en op de FP. Tuurlijk weet je dat dit gebeurt, maar als ik dit zie dan schiet ik vol, en ja ik heb een kleine die maar iets jonger is. Lijkt wel fucking geenstijl volk hier.
Dingen kunnen naast elkaar bestaan. Het vluchtelingen probleem is vrij complex en ik zal de laatste zijn die zegt, open de poorten maar. Dat wil niet zeggen dat dit mij niet aan het hart gaat. Laten we een beginnen met de mensensmokkelaars aan te pakken.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik denk dat men vooral zo extreem reageert omdat de foto van een dood klein jongetje als propaganda wordt gebruikt en om mensen weg te zetten als harteloos omdat je niet wil dat de EU iedereen opneemt. Je ziet het ook bij de Zwarte Piet-discussie. Die discussie radicaliseert ook omdat mensen het bloed expres onder elkaars nagels vandaan halen.
Nee, maar zo presenteren sommigen dat wel. Mijn mening is genuanceerd (heb ik al hier en elders uitgetypt), maar op ongegronde oneliners wil ik wel eens (te) hard reageren. Spijtig, maar helaas.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:43 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Dingen kunnen naast elkaar bestaan. Het vluchtelingen probleem is vrij complex en ik zal de laatste zijn die zegt, open de poorten maar. Dat wil niet zeggen dat dit mij niet aan het hart gaat. Laten we een beginnen met de mensensmokkelaars aan te pakken.
Dit.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:38 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Het empatisch vermogen is weer ver te zoeken hier en op de FP. Tuurlijk weet je dat dit gebeurt, maar als ik dit zie dan schiet ik vol, en ja ik heb een kleine die maar iets jonger is. Lijkt wel fucking geenstijl volk hier.
En over welke ongegronde oneliners heb je het dan?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, maar zo presenteren sommigen dat wel. Mijn mening is genuanceerd (heb ik al hier en elders uitgetypt), maar op ongegronde oneliners wil ik wel eens (te) hard reageren. Spijtig, maar helaas.
Waarin mensen een nekschot wordt toegewenst als ze die doden niet zo erg vinden, waarin je wordt neergezet als een monster als je niet vindt dat de vluchtelingen allemaal binnengehaald moeten worden, etc. Beetje jammer altijd.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:46 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
En over welke ongegronde oneliners heb je het dan?
Ik weet het wel zeker. Die mensen zul je altijd hebben maar niet in deze hoeveelheid.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:48 schreef War-horse het volgende:
Geloof niet dat sommigen zich zo zouden uiten in het echt zoals zij nu op dit forum doen. Dat hoop ik tenminste.
Er zullen er vast een paar zijn die een selfie maken met de baby op de achtergrond.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:48 schreef War-horse het volgende:
Geloof niet dat sommigen zich zo zouden uiten in het echt zoals zij nu op dit forum doen. Dat hoop ik tenminste.
Ja goed, maar die hebben een slag in de kop. Ja dit is een probleem en ja we moeten een deel van de vluchtelingen opnemen dat houd je altijd. Maar we moeten daar eens flink aan de bak en zorgen dat het daar stabiel word. Want dit gaat zo niet nooit goed komen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Die mensen zul je altijd hebben maar niet in deze hoeveelheid.
Zouden ze op FB ook die uitspraken nog durven te doen bij die foto zoals eerder gepost hier in een topic over de bootvluchtelingen...?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:38 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Ja hoor, vast wel.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zouden ze op FB ook die uitspraken nog durven te doen zoals eerder gepost hier in een topic over de bootvluchtelingen...?
Eens. Dat zijn natuurlijk emotionele primaire reacties en laten we vluchtelingen niet generaliseren. Economische vluchtelingen vind ik een ander verhaal, ook al zou ik in die situatie misschien hetzelfde doen....quote:Op woensdag 2 september 2015 21:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarin mensen een nekschot wordt toegewenst als ze die doden niet zo erg vinden, waarin je wordt neergezet als een monster als je niet vindt dat de vluchtelingen allemaal binnengehaald moeten worden, etc. Beetje jammer altijd.
Met degene die de levensgevaarlijke overtocht maken kan je geen onderscheid maken tussen politiek en economische vluchteling, dat gebeurt pas als ze hier zijn. Elke dode is er één te veel. Behalve een dode mensensmokkelaar, die zijn er niet genoeg.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:52 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Eens. Dat zijn natuurlijk emotionele primaire reacties en laten we vluchtelingen niet generaliseren. Economische vluchtelingen vind ik een ander verhaal, ook al zou ik in die situatie misschien hetzelfde doen....
Helaas zijn er genoeg emotioneel onontwikkelde halve tamme mongolen die wel dat soort reacties plaatsen. Overigens zit ik niet op FB, ik ben geen 12 jarig meisje.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zouden ze op FB ook die uitspraken nog durven te doen bij die foto zoals eerder gepost hier in een topic over de bootvluchtelingen...?
Bodrum (haven) - Kos is een afstand van 20 kilometer. Kortste afstand tussen Turkije en Griekenland in die omgeving (Ayakarlar - Kos) is maar 9 km varen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:46 schreef Montagui het volgende:
Waarom vlucht men eigenlijk via grote stukken zee, en niet via de Bosporus? Dat is maar een stukkie....
quote:Op woensdag 2 september 2015 21:55 schreef bijdehand het volgende:
We hadden moeten zorgen dat Libië zich kon stabiliseren zodat die burgeroorlog er nooit kon komen.
Jup, fouten uit het verleden blijven we toch maken dus terugkijken heeft inderdaad weinig zinquote:
Nou en ? Ze bulken van het geld. Voedsel en water is dan echt geen probleem hoor. Dat kun je immers kopen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, door dat oplopende gebrek aan water gaan ze vanaf volgend jaar ook alle graan importeren ipv zelf verbouwen ..
http://www.volkskrant.nl/(...)den-oosten~a2433325/
(s)linkse mediaquote:Op woensdag 2 september 2015 22:11 schreef BlaZ het volgende:
Waarom staat deze foto nu ineens zo in de belangstelling? Dit is iets wat zeer regelmatig gebeurt, vorige week nog enkele tientallen lijken aangespoeld bij de Libische kust.
Daar is geen beginnen aan, de regio is zo onstabiel als wat. We hebben al de grootste moeite Afghanistan enigszins stabiel te houden, laat staan als we nu ook troepen gaan sturen naar Irak, Syrië en Libië.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:51 schreef War-horse het volgende:
Maar we moeten daar eens flink aan de bak en zorgen dat het daar stabiel word. Want dit gaat zo niet nooit goed komen.
Vluchtelingen zijn wmb wat anders dan een stel kutmocro's.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit ook:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)e-negen-aanhoudingen
Het bewijst helemaal niets maar als jij wat rellen grotere problemen vindt dan mensen die verdrinken is wel duidelijk dat je diep gezonken bent.
Als we nu eens niet Saddam of Khadaffi van de troon gestoten hadden. Assad gewoon niet tegengewerkt hadden. Iran niet buitengesloten hadden en Turkije meer gedtimuleerd hadden voor een eigen Koerdische staat.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:51 schreef War-horse het volgende:
[..]
Ja goed, maar die hebben een slag in de kop. Ja dit is een probleem en ja we moeten een deel van de vluchtelingen opnemen dat houd je altijd. Maar we moeten daar eens flink aan de bak en zorgen dat het daar stabiel word. Want dit gaat zo niet nooit goed komen.
De één wordt minder snel murw van dat soort beelden dan de anderen. Om er nou trots op te zijn dat het jou weinig meer doet is wat vreemd.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:49 schreef Proximo het volgende:
Van nazi doodskampen, letterlijk wegbrandende gezinnen in vietnam tot chemische oorlogsvoering in het MO. Waar dan recent IS met zijn gekke filmpjes nog eens overheen dendert.
Ik snap die *geschokte* reacties allemaal niet zo. Dit is hoe de wereld er echt uitziet buiten de veilige kosmopolitische bubbel.
En nee, ik vind het niet leuk dat dat kind daar ligt. Maar om daar nou onwel van te worden...
Dat komt omdat 95% van de huidige Westerse bevolking binnen een maand dood op straat zou liggen omdat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen en niet snappen hoe de wereld in elkaar zit.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:49 schreef Proximo het volgende:
Van nazi doodskampen, letterlijk wegbrandende gezinnen in vietnam tot chemische oorlogsvoering in het MO. Waar dan recent IS met zijn gekke filmpjes nog eens overheen dendert.
Ik snap die *geschokte* reacties allemaal niet zo. Dit is hoe de wereld er echt uitziet buiten de veilige kosmopolitische bubbel.
En nee, ik vind het niet leuk dat dat kind daar ligt. Maar om daar nou onwel van te worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |