SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 14:49:07 ]
Ik ben sowieso benieuwd hoe het zal gaan met de spreiding van het noemen van nummers... dit is nog redelijk recent dus is de kans op verschillende persoonlijke favorieten van iedereen alweer een stuk groter.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:42 schreef cafca het volgende:
Leuk!
Verwacht alleen niet dat veel van mijn favorieten de eindlijst zullen halen.....
Ik maak gewoon een zo eerlijk mogelijke lijst (al weet ik bij velen van tevoren dat ze het niet redden).quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:02 schreef Beregd het volgende:
Ik kies toch bewust voor de wat bekendere nummers van bepaalde artiesten.
Dat lijkt het bij zo'n lijst al snel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bollocks, is toch geen 'platte' lijst die je daar hebt.
Deze stond al in de Top 100 van de jaren '90.quote:Op dinsdag 1 september 2015 06:46 schreef female81 het volgende:
18. Manu Chao - Bongo bong (1998, een single in 2000)
quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:16 schreef female81 het volgende:
Ik voel me opeens wel heel oppervlakkig, bij het zien van al die verantwoorde indie-nummers.
het is ook een single uit 1999, niet 2000. Gelukkig genoeg back upquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze stond al in de Top 100 van de jaren '90.
Ik heb dat bij de 90s wel gedaan, bij de 00s niet anders wordt het denk ik te lastig om een goede top 100 te hebben. Of ik moet gewoon 100 albums pakken en per album een willekeurig nummer kiezen maar dat was nou net niet mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:52 schreef methodmich het volgende:
Leuk! Binnenkort eens aan beginnen. Ik ga het denk ik weer volgens het principe '1 per artiest' doen, vond ik bij de 90's ook wel leuk. Al mis je dan soms wel erg goede nummers.
Dat is idd een reden dat ik het deze keer tot een top 50 beperkt houd,ik kan er nog wel een stuk of 50 opnoemen, maar dan val ik juist teveel in herhalingquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb dat bij de 90s wel gedaan, bij de 00s niet anders wordt het denk ik te lastig om een goede top 100 te hebben. Of ik moet gewoon 100 albums pakken en per album een willekeurig nummer kiezen maar dat was nou net niet mijn bedoeling.
True,maar Gnarls en Royksopp zijn nou niet mijn voornaamste keuzes, en de kans de MF Doom danwel cLOUDDEAD door wat anderen gekozen worden is nou niet zo grootquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:28 schreef female81 het volgende:
Is niet erg. Ik heb er ook 4x Gnars Barkley in staan, het is nou eenmaal zoals het is (heb altijd veel plezier beleefd aan St. Elsewhere).
En 3x Etienne De Crécy, als je de bubbling unders meetelt, en 3x Royksopp, en 3x Julien Jabre.
*kuch*quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en de kans dat cLOUDDEAD door wat anderen gekozen worden is nou niet zo groot
Sorry, nog even te verslaafd aan mn eigesquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:48 schreef Beregd het volgende:
Moest je willen luistern, zie onderstaande link (ik luister nu, en ik moet zeggen, het klinkt heerlijk)
https://open.spotify.com/(...)a5I6mwrg21xB5kCceVPM
Jij ook al.quote:Qua jaartallen zie je een redelijke spreiding, behalve voor 2009 en 2008 heb ik wat minder songs.
Zou ik hem maar ff copy-pasten en niet vertellen dat ik mn #17 naar # 92 verplaatst heb.quote:
Die zal voor mij nooit meer hetzelfde zijn sindsquote:Op woensdag 2 september 2015 15:11 schreef Peter88Online het volgende:
15. Novastar - The Best Is Yet To Come
Hahaquote:Op woensdag 2 september 2015 15:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die zal voor mij nooit meer hetzelfde zijn sinds
Wat meer electronica luisteren, dan herken je de namen en verdwijnt dat gevoel van oppervlakkigheid vanzelf.quote:
Pop Song had er ook in kunnen staan, ware het niet dat ik 1 per band deed.quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Jimmybreeze (1) is dan ook meesterlijk, maar zou je Pop Song danwel Dead Dogs 2 nomineren?
Die is, in vrij kleine oplage, al in 1998 op single verschenen (wist ik ook niet tot SpaceOddity's 90s lijstje). Albumversie is ook uit 98, dus wss dezelfde.quote:
volgens RYM is die in 1998 op een EP en in 2000 nog op single van uitgebracht, daarmee voldoet die dus wel.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die is, in vrij kleine oplage, al in 1998 op single verschenen (wist ik ook niet tot SpaceOddity's 90s lijstje). Albumversie is ook uit 98, dus wss dezelfde.
prima hoor. ik zie alleen niet echt een verschil tussen een ep met 3 nrs en een single met 3 nrsquote:Op donderdag 3 september 2015 23:25 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens RYM is die in 1998 op een EP en in 2000 nog op single van uitgebracht, daarmee voldoet die dus wel.
Dat is meer een lijstje uit mijn jeugd.quote:
quote:
nee dat is nog wel eens arbitrairquote:Op donderdag 3 september 2015 23:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
prima hoor. ik zie alleen niet echt een verschil tussen een ep met 3 nrs en een single met 3 nrs
Ik was uitgegaan van de releasedatum van het album.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wrong stond al in de top 100 van t vorige decennium
shitquote:Op donderdag 3 september 2015 15:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die is, in vrij kleine oplage, al in 1998 op single verschenen (wist ik ook niet tot SpaceOddity's 90s lijstje). Albumversie is ook uit 98, dus wss dezelfde.
Lees nou ook ff verder, hij mocht wel van ranjaquote:
shitquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Lees nou ook ff verder, hij mocht wel van ranja
Dat laatste, inderdaad. En juist de niet-standaard dingen maken het leukquote:Op maandag 7 september 2015 10:25 schreef female81 het volgende:
Misschien dat de totale versnipperdheid van het decennium (op wat geijkte dingen als Clocks en wat 'indie'-standards na weinig gemeenschappelijke favorieten) een beetje demotiverend werkt. Het 'het zal de eindlijst toch wel niet halen, dus het heeft geen zin'-gevoel.
Maar goed, dan is het alsnog leuk om je favorieten te delen; zo zie ikzelf het tenminste. Daarom laat ik die vondsten van niet-zo-heel-erg-standaard draaiende internetzenders ook niet weg.
Eigenlijk had ik ook Voxtrot, Mates of State, Amusement Parks On Fire, Pernice Brothers, Field Music, Tom Vek, I Love You But I've Chosen Darkness, Minus the Bear, The Jealous Sound, Buck 65, Guillemots, Figurines, The Fire Theft, Desaparecidos en Pedro the Lion erin moeten zetten..quote:Op maandag 7 september 2015 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga ook wel voor wat obscure indiebandjes die ik heel erg tof vond, van die bandjes die alleen weggestopt zaten achterin op een schema van London calling oid
Jawel hoor, kom maar op.quote:Op maandag 7 september 2015 14:26 schreef Casiotone het volgende:
bij mij voert vooralsnog obscure electronische muziek de boventoon, toch al niet een heel populair gebied onder de decennia-top-100 crowd
Ik hoop één dezer dagen een lijstje te plaatsen. We hebben toch nog wel even de tijd?quote:Op maandag 7 september 2015 03:44 schreef female81 het volgende:
'Leeft' dit topic niet helemaal, of lijkt dat maar zo?
Luxe, ik kom denk ik niet eens aan een top 100.quote:Op maandag 7 september 2015 08:24 schreef ranja het volgende:
Ik heb heel snel een lijstje op 10 gekregen en nu stokt het inderdaad even.
Ben zelf met een shortlist bezig, na alles doorlopen kwam ik op 320 die heb ik nu teruggebracht naar 275
Sowieso, dance en hiphop (bekend danwel onbekend).quote:Op maandag 7 september 2015 14:26 schreef Casiotone het volgende:
bij mij voert vooralsnog obscure electronische muziek de boventoon, toch al niet een heel populair gebied onder de decennia-top-100 crowd
Zo te zien is dat bij (semi-)obscure hiphop muziek ook niet zoquote:Op maandag 7 september 2015 14:26 schreef Casiotone het volgende:
quote:Op maandag 7 september 2015 17:07 schreef female81 het volgende:
[..]
Sowieso, dance en hiphop (bekend danwel onbekend).
Lijkt me wel leuk om nog lijsten te zien van mensen die in de 00's eveneens intensief bezig waren met house (garage/deep/tech), techno, minimal, enzovoort. Voor zover de nummers het door de jaren heen overleefd hebben, dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig, de helft van je lijst vind ik zo goed dat veel tracks zomaar in mijn eigen lijst zouden kunnen komen, maar de andere helft zou ik dan weer nooit afspelen zelfsquote:Op woensdag 9 september 2015 11:46 schreef Happel het volgende:
Dit kostte meer moeite dan ik vooraf had durven hopen, maar hier is hij dan. Met een, voor wat mij betreft, onbetwiste nummer 1. Die hele plaat heb ik grijs gedraaid.
Smaak is een mooi iets, is het niet?quote:Op woensdag 9 september 2015 20:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Grappig, de helft van je lijst vind ik zo goed dat veel tracks zomaar in mijn eigen lijst zouden kunnen komen, maar de andere helft zou ik dan weer nooit afspelen zelfs
die is dubbelquote:Op woensdag 9 september 2015 11:46 schreef Happel het volgende:
49. Bloc Party - Banquet (2005)
91. Bloc Party - Banquet (2005)
Die is er onbedoeld doorheen geglipt iddquote:Op zondag 20 september 2015 15:31 schreef Burnett het volgende:
26. Gotye Somebody That I Used To Know - 2011??
Kloptquote:Op zondag 20 september 2015 18:58 schreef methodmich het volgende:
Leuk, paar dubbele artiesten weer. Meestal dan wel net met een ander nummer, maar dat hebben wij eigenlijk vrijwel altijd.
Wat vind je van deze? Dezelfde gasten, alleen andere zangeres.quote:Op zondag 20 september 2015 18:36 schreef ranja het volgende:
092 Motorcycle - As the Rush Comes (2004)
Ik heb maar even de normale versie gezocht ipv de 10 minuten remixquote:Op zondag 20 september 2015 20:23 schreef The_Substitute het volgende:
Wat vind je van deze? Dezelfde gasten, alleen andere zangeres.
Die versie mist toch wel deel van de opbouw die het stukken beter maakt. Maar jammer, deze, samen met As The Rush Comes, waren 2 releases begin 2003, die voor velen gelijk klassiekers waren. Dus ik dacht, ik pitch (pun intended) 'm even.quote:Op zondag 20 september 2015 20:30 schreef ranja het volgende:
Ik heb maar even de normale versie gezocht ipv de 10 minuten remix![]()
Maar dat nummer mist toch wel alles wat As the Rush Comes boven de gemiddelde top 40 house doet uitstijgen. Vrij standaard deuntje. Aardige stem wel maar meer niet.
Ik denk iedereen. Alleen Silent Alarm en Apply Some Pressure vind ik echt goed.quote:Op maandag 21 september 2015 06:37 schreef female81 het volgende:
Het gekke is dat die bandjes van rond 2005 zich op de late 70's t/m de mid 80's lieten inspireren, maar dat ik dan veel liever gewoon de 'originelen' hoor.
Ik dacht dat dat kwam omdat ik een ouwe lul ben, maar als de wat jongere oudere jongeren dat ook hebben, zal het wel zo zijn...quote:Op maandag 21 september 2015 06:37 schreef female81 het volgende:
Het gekke is dat die bandjes van rond 2005 zich op de late 70's t/m de mid 80's lieten inspireren, maar dat ik dan veel liever gewoon de 'originelen' hoor.
Oh die heb ik dus helemaal vergetenquote:Op maandag 21 september 2015 10:15 schreef female81 het volgende:
Manic Street Preachers ft. Nina Persson - Your love alone is not enough (2007) is op dit gebied het grootste slachtoffer wat betreft m'n lijst. In de basis is het eigenlijk zo'n leuk nummer, soort Shiny happy people/Candy.
Nou, vergeten weet ik niet.... je hebt wel een teveelquote:Op maandag 21 september 2015 02:36 schreef Beathoven het volgende:
Ik weet heel zeker dat ik meer dan een paar goede vergeten ben, maar ik vind 'm desondanks dat feit wel af.
90 Morrissey - Irish Blood, English Heart
90 U2 - Walk On
Dan kan nr 100 er mooi uit, want die is van 1999quote:Op maandag 21 september 2015 22:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, vergeten weet ik niet.... je hebt wel een teveel
thanks, gefixedquote:Op maandag 21 september 2015 22:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, vergeten weet ik niet.... je hebt wel een teveel
Ben benieuwd!quote:Op donderdag 24 september 2015 13:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb een shortlistje gemaakt van ongeveer 150 artiesten, zal eens kijken wie er over blijven.
Wordt vast Fuck Buttons op 1.quote:
Voelt net iets minder eenzaam, nog zoëen erbij.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:32 schreef Murene het volgende:
Mijn top 50 is toch iets meer mainstream met een paar uitzonderingen
Toch staan d'r in jouw mainstream lijst ook een hoop die ik niet kenquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:32 schreef Murene het volgende:
Staan bij de meeste mensen toch een hoop nummers tussen waar ik nog nooit van heb gehoord.
Wel leuk. Zo leer je nog eens nieuwe oude muziek kennen.
Mijn top 50 is toch iets meer mainstream met een paar uitzonderingen
Nee hoor, want je nummer 100 is nog steeds uit 1999quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:55 schreef Beathoven het volgende:
Doe een copy-paste van mijn lijst en je zit altijd goed
Dat zou bij coldplay inderdaad niet moeten mogenquote:Op vrijdag 25 september 2015 18:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja en Coldplay en Tatu zijn er meerdere malen in gezet?
Och dat liedje van Coldplay kom je wel vaker meerdere keren in één lijst tegen....quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Damn!!!quote:Op woensdag 23 september 2015 22:33 schreef Beregd het volgende:
Belsen, je bent the starlight mints vergeten
Leuke lijstjes verder
quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Yellow was de beste coldplay song vergeleken met de stadion-rock die ze nu maken, een song van een vergane band, Clocks is een transitie en een klassieker (de rest daarna mag worden vergeten) en om viva la vida is 't beste recente werk. Ik ben verder geen fan van ze. En how soon is now van Tatu is beter gearangeerd dan de Smiths versie.quote:
Misschien kan een mod daar nog wat editen. Ik zou Nantes van Beirut er nog wel in willen zetten, positie 100 is ok.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee hoor, want je nummer 100 is nog steeds uit 1999
Wat is nou weer echte muziek?quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[..]
Maar we hebben 't wel over de onderste regionen van mn lijst, valt me tegen dat echte muziek uit de top 20 bijna nergens wordt genoemd. Veel film-themas uit die tijd waltzen dik over vele pop en rockplaten heen. En dat is 'ook' muziek (zwaar understatement)
Check.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Misschien kan een mod daar nog wat editen. Ik zou Nantes van Beirut er nog wel in willen zetten, positie 100 is ok.
Dat is inderdaad een kwestie van smaak. Maar het gaat m.o.v. Clubbed to Death een beetje voorbij aan de echte fimthema's. De nummer 1 is een 'modern klassiek' meesterwerk.quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is nou weer echte muziek?
Ik ken niet zoveel uit je top 20, Loreena McKennitt wel veel van geluisterd toen ik erg jong was maar geloof niet dat ik dat haar beste nummer vind.
Die cover van Cash is wel erg sterk. Wir Sind Helden vind ik tof maar kwam bij mij niet in de top 100. Amo Bishop Roden is ook een geniaal nummer. Daft Punk is ook wel tof maar heeft bij mij plaats moeten maken voor andere in die stijl. Matrix titelnummer is ook niet verkeerd maar dan is Kashmir uit dezelfde film toch meer mijn ding.
Of film-muziek zo geweldig is weet ik niet af en toe hoor ik een leuk nummer maar kan me niet direct een film bedenken met geniale soundtrack.
Oh ja dat is niet zo mijn ding. Nu ik trouwens Clubbed to Death aan de Matrix gelinked zie, bedacht ik me dat die film uit 1999 komt. Wikipedia zegt dat het nummer uit 1995 komtquote:Op zaterdag 26 september 2015 01:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een kwestie van smaak. Maar het gaat m.o.v. Clubbed to Death een beetje voorbij aan de echte fimthema's. De nummer 1 is een 'modern klassiek' meesterwerk.
Verder, het thema van Requiem for a dream en Moon van dezelfde componist, the Hours van Glass, Yann Tiersen's werk voor meerdere films.
It was re-released as a single in 2002 with new remixes.quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ja dat is niet zo mijn ding. Nu ik trouwens Clubbed to Death aan de Matrix gelinked zie, bedacht ik me dat die film uit 1999 komt. Wikipedia zegt dat het nummer uit 1995 komt
https://en.wikipedia.org/wiki/Clubbed_to_Death_(instrumental)
Daar heb je nog een maand of 3 voorquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:12 schreef methodmich het volgende:
Ik zit al te denken over de 10's. Maar dat wordt toch ook pittig, zeker omdat dit decennium nog loopt.
Zo lang nog? Ik dacht dat die eerst nog kwam en dan pas de albums aller tijden?quote:
singles, albums, allertijden?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo lang nog? Ik dacht dat die eerst nog kwam en dan pas de albums aller tijden?
Singles komt dit jaar niet toch? Hebben we al min of meer gehad met de decennia.quote:
Dat zou ik niet weten, maar er komen toch ook 2015 lijstjes aan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Singles komt dit jaar niet toch? Hebben we al min of meer gehad met de decennia.
Ja, jaarlijstje 2015 inderdaad. Maar dat wordt altijd door pfaf geopend. En tot dat gebeurt, post onder andere Norrage heel zenuwachtig in het indietopic waar het jaarlijstjestopic van pfaf blijft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, maar er komen toch ook 2015 lijstjes aan?
Nee, hierna de albums allertijden en in december de volle aandacht jaarlijstjes, top 2000's en andere bezigheden en dan in januari weer verder met de 10s. Dan is het jaar 2015 ook afgelopen dus kan ook mooi helemaal mee doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo lang nog? Ik dacht dat die eerst nog kwam en dan pas de albums aller tijden?
Wat ik deed met de 80s dus zo ongeveerquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neem wel alleen bands mee die ik al op 1 januari 2010 kende, wellicht wel met nummers die ik toentertijd nog niet had gehoord
Helder verhaal! Dan ga ik nu eerst met de shortlist voor de albums beginnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, hierna de albums allertijden en in december de volle aandacht jaarlijstjes, top 2000's en andere bezigheden en dan in januari weer verder met de 10s. Dan is het jaar 2015 ook afgelopen dus kan ook mooi helemaal mee doen.
De rest voelt niet echt als de 'jaren nul' voor mij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat ik deed met de 80s dus zo ongeveer
Dat kan een nummer zijn wat ik maandelijks op zou zetten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:47 schreef Casiotone het volgende:
als je zoveel nummers hebt, hoe goed is nr 189 dan nog?
[ Bericht 2% gewijzigd door Mexicanobakker op 02-10-2015 22:48:30 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Oh dan had ik dat toch verkeerd genoteerd, moet ik alles weer opschuivenquote:
Daar doe ik niet aan; die van Calexico ken ik pas enkele maanden, en die van Wilco nog veel korter. En People Under The Stairs is ook nog vrij recente aanvoer, net als die van Jazmine Sullivan helemaal onderaan de 'bubbling unders'.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neem wel alleen bands mee die ik al op 1 januari 2010 kende, wellicht wel met nummers die ik toentertijd nog niet had gehoord
Heb je er inmiddels wat bij elkaar weten te schrapen?quote:Op maandag 7 september 2015 15:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Luxe, ik kom denk ik niet eens aan een top 100.Zal een top 50 worden denk ik.
Het wordt vermoedelijk een mainstream- of licht-alternatief, maar populair nummer. Een combinatie van de posities uit de onderste regionen van verschillende lijsten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:27 schreef methodmich het volgende:
Ik heb nog geen flauw idee welk nummer straks als winnaar uit de bus komt....
Ik heb lang zo niet zo veel favorieten meer als voor 2000. Maar gelukkig heb ik nog steeds grote favorieten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 06:16 schreef female81 het volgende:
Het leest een beetje alsof je het een gruwelijk decennium vond.
Misschien is er nog wat te halen bij het deel wat ik niet ken; wat ik al wel ken is vaak niet zo opzichtig kijk-mij-eens-hip-zijn, en er zitten een aantal leuke tussen. Dat Trippin' had er achteraf best in gekund, net als Róad trippin' - maar goed, ik laat m'n lijst maar zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb lang zo niet zo veel favorieten meer als voor 2000. Maar gelukkig heb ik nog steeds grote favorieten.Maar niet meer standaard 50 topplaten per jaar, of zo. In sommige jaren niet eens 10.
Maar dat doet niets af aan de schoonheid van onderstaande nummers.
Wordt een top 40 of 50, denk ik. Er is best aanvoer, maar de meeste ontdekkingen blijken na zoeken op Discogs al wat ouder; iig als om de allerhoogste categorie gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:32 schreef Beathoven het volgende:
Goede bijdrage.. Ik ben Katie Melua volgens mij vergeten in mijn lijst, mooi nummer en een mooie clip.
2000 - 2010 is wel te doen, maar bij 2010 - 2020 ga ik afhaken. Ik heb in de laatste jaren van vrij recent slechts een handjevol artiesten en nummers ontdekt.
Johnny Marr komt erin, Mark Knopfler z'n privateering en wat ik bij elkaar kan vegen aan losse nummers.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:33 schreef female81 het volgende:
[..]
Misschien is er nog wat te halen bij het deel wat ik niet ken; wat ik al wel ken is vaak niet zo opzichtig kijk-mij-eens-hip-zijn, en er zitten een aantal leuke tussen. Dat Trippin' had er achteraf best in gekund, net als Róad trippin' - maar goed, ik laat m'n lijst maar zo.
In m'n eigen lijst zijn de meeste qua geluid ook relatief tijdloos/klassiek, en in een aantal gevallen ouder lijkend dan ze zijn. Geen idee of je er al wat leuks tussen hebt gevonden, maar is te proberen. O.k., er zit wel dance tussen.
[..]
Wordt een top 40 of 50, denk ik. Er is best aanvoer, maar de meeste ontdekkingen blijken na zoeken op Discogs al wat ouder; iig als om de allerhoogste categorie gaat.
quote:
Die ookquote:
Oei, dat is een misser.. 1996 is niet echt zeroes nee.quote:
ja, de bedoeling is woensdagquote:Op zondag 11 oktober 2015 11:29 schreef AgeEll het volgende:
Deze lijst afsluiten en op naar de album top100 Ranja?!
Onderste 50 in een spoiler, als compromis?quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:50 schreef ranja het volgende:
Ik zit wel te twijfelen of ik een top 100 als uitslag zal geven, er zijn zoveel met gelijk aantal punten.... zelfs een top 50 is al weinigzeggend eigenlijk.
Ontzettend veel spreiding in de genoemde nummers dus, nog maar 135 platen met meer dan 100 punten...
Ik denk elke keer: hé, een lijstjestopic!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wedden dat er een paar uur na de uitslag weer van die posts komen a la: ik zie dit topic nu pas?
Ja, shit. Was wel pas een hit in de zomer van 2000..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:53 schreef HPLC het volgende:
[..]
Is 1999, wilde hem ook in mijn lijst zetten
Volgend jaar beter danquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wedden dat er een paar uur na de uitslag weer van die posts komen a la: ik zie dit topic nu pas?
Maar nummertje 43 is er ook nog 1..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:24 schreef Arcee het volgende:
Top 50 van de 00's
Ik heb even twee 90's-nummers vervangen.
eels is wel een single van 2000 volgens RYMquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar nummertje 43 is er ook nog 1..
Ik geloof je natuurlijk direct, maar ik zie zo gauw niet hoe ik dat zelf had kunnen weten. Volgens deze Wiki-pagina is het bijvoorbeeld 2000. Ik zie hier bijvoorbeeld wel een UK-promo-release van 1999, maar om dat nou als leidend te zien?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar nummertje 43 is er ook nog 1..
Volgens discogs 1999 met in dat jaar Flyswatter er ook nog achteraan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:42 schreef ranja het volgende:
[..]
eels is wel een single van 2000 volgens RYM
Gamma.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens wiki 2000.
Ik zeg fuck discogs, en laat 'm er gewoon in.
hm volgens mij ben ik de hele lijst van cafca vergeten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er zit een foutje in ranja.
re:stacks is 3 keer genoemd, je bent die van cafca vergeten.
heeft volgens mij in totaal 241 punten
nee de clipjes staan in volgorde 3-2-1quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nummer 1 gekelderd naar nummer 5
Ohjaquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:42 schreef ranja het volgende:
[..]
nee de clipjes staan in volgorde 3-2-1dus nummer 3 gekelderd naar 5
Ja graag gedaanquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou, ik vind t een prachtig lijstje zo hoor.
ranja, bedankt voor het (her)tellen!
Populair zijn, gok ikquote:
Ja, het is dan ook n verbazing die zich op meerdere niveau's afspeelt.quote:
Beetje dubbele gedachte hier: ik had wel meer lijstjes willen zien, maar dan hadden deze er waarschijnlijk niet in gestaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:40 schreef ranja het volgende:
031 Aphex Twin - Vordhosbn (2001) 231 (3)
049 Paul Kalkbrenner - Sky And Sand (2008) 186 (2)
057 Fuck Buttons - Surf Solar (2009) 174 (2)
062 Godspeed You! Black Emperor - Storm (2000) 170 (2)
068 cLOUDDEAD - Jimmybreeze (1) (2001) 165 (2)
083 Gridlock - Atomontage (2003) 152 (2)
088 Mastodon - Divinations (2009) 149 (2)
Ja, die heeft 120 punten uit 3 noteringen...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik had The Middle er toch ook wel in verwacht, maar zeker net te lage posities steeds.
Ik had ook Divinations kunnen kiezen maar koos voor The Last Baron.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:14 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Beetje dubbele gedachte hier: ik had wel meer lijstjes willen zien, maar dan hadden deze er waarschijnlijk niet in gestaan.
Bedankt, ranja.
Nog steeds zin in een 10s-versie, ergens volgend jaar?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja graag gedaanIk vind het wel jammer dat er zoveel met slechts 2 stemmen in de top 100 staan.
Dat geeft de spreiding van de stemmen wel duidelijk weer.
Nouquote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:34 schreef female81 het volgende:
Nog steeds zin in een 10s-versie, ergens volgend jaar?
50's is ook voor mij niet te doen denk ik. Alles bij elkaar wel, maar dat wordt dan weer bijna louter klassiek met wat willekeurige jazzplaatjes ertussen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:37 schreef ranja het volgende:
[..]
NouMaar die komt er wel hoor, en ook vrij vroeg volgend jaar zodat er nog niet teveel 2016 platen zijn.
Ik zit te denken om daarna misschien nog een pre-1960 te doen. Alleen 50s kan misschien wel, maar pre 50s lijkt me niet te doen. Maar alles samen , kan iedereen kiezen of ze alleen voor de 50s gaan of ook verder terug willen.
Vermoedelijk krijg je bij de 10s een overdosis nummers aangeleverd met maar 1 stem (nog veel erger dan hier), en gaat zich dat niet beperken tot m'n éigen niet zo heel erg geijkte 10s-keuzes.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:37 schreef ranja het volgende:
[..]
NouMaar die komt er wel hoor, en ook vrij vroeg volgend jaar zodat er nog niet teveel 2016 platen zijn.
Ja, plus dat het allemaal nog heel vers is en dus iedereen nog 'alles' kent. Over 20 jaar zijn er vast nummers die boven komen drijven bij een grotere groep terwijl de losse favorieten dan wat wegzinken. Denk ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:49 schreef female81 het volgende:
[..]
Vermoedelijk krijg je bij de 10s een overdosis nummers aangeleverd met maar 1 stem (nog veel erger dan hier), en gaat zich dat niet beperken tot m'n éigen niet zo heel erg geijkte 10s-keuzes.
Muziekliefhebberij is zó versnipperd geraakt door alle technologische ontwikkelingen.
Ik heb nu wel wat minder lijsten dan bij de 90s en 80s maar wel meer top 100s.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:59 schreef The_Substitute het volgende:
Het is het gelimiteerd aantal lijsten dat daarvoor zorgt.
Voor mijn nummer 1 dan, zie m'n signature.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:34 schreef female81 het volgende:
Nog steeds zin in een 10s-versie, ergens volgend jaar?
Die kan ik op de tablet niet zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor mijn nummer 1 dan, zie m'n signature.
Mijn lijstquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:46 schreef methodmich het volgende:
Aardige eindlijst geworden wel. Ook een hoop dat me niet echt aanspreekt, maar goed, maakt niet uit. Her en der ook wel wat verrassingen.
Wat 'bubblede er under', ranja? Zat daar nog iets opvallends bij?
Tja, veel bekende nummers met 1 stem... teveel om op te noemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:46 schreef methodmich het volgende:
Wat 'bubblede er under', ranja? Zat daar nog iets opvallends bij?
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 05:22 schreef female81 het volgende:
[..]
Edit: nummer 10 (hiphop, 90's-sfeertje) wil ik bij deze even aan PaRoDiUzZ doorspelen --> https://soundcloud.com/dj-mellow/london-posse-gangster-13
Dank, dat zijn dan toch de voornaamste slachtoffers die net de top 100 niet haalden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, veel bekende nummers met 1 stem... teveel om op te noemen.
En verder:
Eple van Royksopp, 4x genoemd maar niet genoeg punten voor de top 100 (124 pt)
Out of Time van Blur, 4x genoemd maar nog geen 80 punten (77)
One More Time van Daft Punk, 3x genoemd maar nog geen 60 punten (59)
en Hey Ya van Outkast ook 3x genoemd maar slechts 45 punten.
dat zijn de opvallendste wel zo'n beetje.
Die laatste hoorde bij mij hoger te staan, de rest vind ik zelf matige nummers van said artiesten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, veel bekende nummers met 1 stem... teveel om op te noemen.
En verder:
Eple van Royksopp, 4x genoemd maar niet genoeg punten voor de top 100 (124 pt)
Out of Time van Blur, 4x genoemd maar nog geen 80 punten (77)
One More Time van Daft Punk, 3x genoemd maar nog geen 60 punten (59)
en Hey Ya van Outkast ook 3x genoemd maar slechts 45 punten.
dat zijn de opvallendste wel zo'n beetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |