Oh ja dat is niet zo mijn ding. Nu ik trouwens Clubbed to Death aan de Matrix gelinked zie, bedacht ik me dat die film uit 1999 komt. Wikipedia zegt dat het nummer uit 1995 komtquote:Op zaterdag 26 september 2015 01:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een kwestie van smaak. Maar het gaat m.o.v. Clubbed to Death een beetje voorbij aan de echte fimthema's. De nummer 1 is een 'modern klassiek' meesterwerk.
Verder, het thema van Requiem for a dream en Moon van dezelfde componist, the Hours van Glass, Yann Tiersen's werk voor meerdere films.
It was re-released as a single in 2002 with new remixes.quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ja dat is niet zo mijn ding. Nu ik trouwens Clubbed to Death aan de Matrix gelinked zie, bedacht ik me dat die film uit 1999 komt. Wikipedia zegt dat het nummer uit 1995 komt
https://en.wikipedia.org/wiki/Clubbed_to_Death_(instrumental)
Daar heb je nog een maand of 3 voorquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:12 schreef methodmich het volgende:
Ik zit al te denken over de 10's. Maar dat wordt toch ook pittig, zeker omdat dit decennium nog loopt.
Zo lang nog? Ik dacht dat die eerst nog kwam en dan pas de albums aller tijden?quote:
singles, albums, allertijden?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo lang nog? Ik dacht dat die eerst nog kwam en dan pas de albums aller tijden?
Singles komt dit jaar niet toch? Hebben we al min of meer gehad met de decennia.quote:
Dat zou ik niet weten, maar er komen toch ook 2015 lijstjes aan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Singles komt dit jaar niet toch? Hebben we al min of meer gehad met de decennia.
Ja, jaarlijstje 2015 inderdaad. Maar dat wordt altijd door pfaf geopend. En tot dat gebeurt, post onder andere Norrage heel zenuwachtig in het indietopic waar het jaarlijstjestopic van pfaf blijft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, maar er komen toch ook 2015 lijstjes aan?
Nee, hierna de albums allertijden en in december de volle aandacht jaarlijstjes, top 2000's en andere bezigheden en dan in januari weer verder met de 10s. Dan is het jaar 2015 ook afgelopen dus kan ook mooi helemaal mee doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo lang nog? Ik dacht dat die eerst nog kwam en dan pas de albums aller tijden?
Wat ik deed met de 80s dus zo ongeveerquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neem wel alleen bands mee die ik al op 1 januari 2010 kende, wellicht wel met nummers die ik toentertijd nog niet had gehoord
Helder verhaal! Dan ga ik nu eerst met de shortlist voor de albums beginnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, hierna de albums allertijden en in december de volle aandacht jaarlijstjes, top 2000's en andere bezigheden en dan in januari weer verder met de 10s. Dan is het jaar 2015 ook afgelopen dus kan ook mooi helemaal mee doen.
De rest voelt niet echt als de 'jaren nul' voor mij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat ik deed met de 80s dus zo ongeveer
Dat kan een nummer zijn wat ik maandelijks op zou zetten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:47 schreef Casiotone het volgende:
als je zoveel nummers hebt, hoe goed is nr 189 dan nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Mexicanobakker op 02-10-2015 22:48:30 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Oh dan had ik dat toch verkeerd genoteerd, moet ik alles weer opschuivenquote:
Daar doe ik niet aan; die van Calexico ken ik pas enkele maanden, en die van Wilco nog veel korter. En People Under The Stairs is ook nog vrij recente aanvoer, net als die van Jazmine Sullivan helemaal onderaan de 'bubbling unders'.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neem wel alleen bands mee die ik al op 1 januari 2010 kende, wellicht wel met nummers die ik toentertijd nog niet had gehoord
Heb je er inmiddels wat bij elkaar weten te schrapen?quote:Op maandag 7 september 2015 15:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Luxe, ik kom denk ik niet eens aan een top 100.Zal een top 50 worden denk ik.
Het wordt vermoedelijk een mainstream- of licht-alternatief, maar populair nummer. Een combinatie van de posities uit de onderste regionen van verschillende lijsten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:27 schreef methodmich het volgende:
Ik heb nog geen flauw idee welk nummer straks als winnaar uit de bus komt....
Ik heb lang zo niet zo veel favorieten meer als voor 2000. Maar gelukkig heb ik nog steeds grote favorieten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 06:16 schreef female81 het volgende:
Het leest een beetje alsof je het een gruwelijk decennium vond.
Misschien is er nog wat te halen bij het deel wat ik niet ken; wat ik al wel ken is vaak niet zo opzichtig kijk-mij-eens-hip-zijn, en er zitten een aantal leuke tussen. Dat Trippin' had er achteraf best in gekund, net als Róad trippin' - maar goed, ik laat m'n lijst maar zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb lang zo niet zo veel favorieten meer als voor 2000. Maar gelukkig heb ik nog steeds grote favorieten.Maar niet meer standaard 50 topplaten per jaar, of zo. In sommige jaren niet eens 10.
Maar dat doet niets af aan de schoonheid van onderstaande nummers.
Wordt een top 40 of 50, denk ik. Er is best aanvoer, maar de meeste ontdekkingen blijken na zoeken op Discogs al wat ouder; iig als om de allerhoogste categorie gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:32 schreef Beathoven het volgende:
Goede bijdrage.. Ik ben Katie Melua volgens mij vergeten in mijn lijst, mooi nummer en een mooie clip.
2000 - 2010 is wel te doen, maar bij 2010 - 2020 ga ik afhaken. Ik heb in de laatste jaren van vrij recent slechts een handjevol artiesten en nummers ontdekt.
Johnny Marr komt erin, Mark Knopfler z'n privateering en wat ik bij elkaar kan vegen aan losse nummers.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:33 schreef female81 het volgende:
[..]
Misschien is er nog wat te halen bij het deel wat ik niet ken; wat ik al wel ken is vaak niet zo opzichtig kijk-mij-eens-hip-zijn, en er zitten een aantal leuke tussen. Dat Trippin' had er achteraf best in gekund, net als Róad trippin' - maar goed, ik laat m'n lijst maar zo.
In m'n eigen lijst zijn de meeste qua geluid ook relatief tijdloos/klassiek, en in een aantal gevallen ouder lijkend dan ze zijn. Geen idee of je er al wat leuks tussen hebt gevonden, maar is te proberen. O.k., er zit wel dance tussen.
[..]
Wordt een top 40 of 50, denk ik. Er is best aanvoer, maar de meeste ontdekkingen blijken na zoeken op Discogs al wat ouder; iig als om de allerhoogste categorie gaat.
quote:
Die ookquote:
Oei, dat is een misser.. 1996 is niet echt zeroes nee.quote:
ja, de bedoeling is woensdagquote:Op zondag 11 oktober 2015 11:29 schreef AgeEll het volgende:
Deze lijst afsluiten en op naar de album top100 Ranja?!
Onderste 50 in een spoiler, als compromis?quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:50 schreef ranja het volgende:
Ik zit wel te twijfelen of ik een top 100 als uitslag zal geven, er zijn zoveel met gelijk aantal punten.... zelfs een top 50 is al weinigzeggend eigenlijk.
Ontzettend veel spreiding in de genoemde nummers dus, nog maar 135 platen met meer dan 100 punten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |