Dank voor de tip, heb 'em besteld! Mooie aanbieding voor een apparaat dat we toch al graag wilden hebben.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Misschien interessant voor de kookliefhebbers hier: http://www.ibood.com/home(...)n-keukenmachine.html
¤ 379,95 (+8,95)
[ afbeelding ]
Leuk, veel plezier ermeequote:Op woensdag 25 november 2015 21:36 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Dank voor de tip, heb 'em besteld! Mooie aanbieding voor een apparaat dat we toch al graag wilden hebben.
De rechter lange oven is een gewone hete lucht oven, daar zit ook een bordenverwarmrek in. De grote oven kan je instellen als gewone hete lucht maar ook alleen onder warmte of alleen boven warmte en allerlei fancy functies zoals ontdooienquote:Op maandag 23 november 2015 09:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat zit daar allemaal in qua ovens?
Vrees dat die prijzig wasquote:Op donderdag 26 november 2015 14:07 schreef Nytro het volgende:
[ afbeelding ]
Demeyere Apollo Conische sauteuse
Sorry to pop your bubble: deze kan ook niet in de vaatwasser.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:00 schreef Blik het volgende:
[ afbeelding ]
Sinterklaascadeautje voor mn vriendin, 28 cm variant.
Zat nog te twijfelen over de signature versie, maar los van dat die ren stuk duurder is vind ii het toch handig dat de pan in de vaatwasser kan
Echt honderden recepten.. Even uitvogelen bij welk recept ze niet droog wordenquote:Op donderdag 26 november 2015 08:08 schreef Myraela het volgende:
Oooh, jaloers! Ik wil ook nog een wafelijzer.
Tips voor goede recepten zijn welkom! Heb laatst wafels proberen te maken met zo'n mix die ik gratis bij het apparaat kreeg, maar het beslag was erg dik. Een beslag dat je op het ijzer kunt gieten (i.p.v. 'smeren') lijkt me veel makkelijker.quote:Op zondag 29 november 2015 11:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Echt honderden recepten.. Even uitvogelen bij welk recept ze niet droog worden
Gietijzer moet toch nooit in de vaatwasser? Is het wat aangekoekt dan doe ik er water in met wat vaatwasmiddel en breng het aan de kook. Het kookt dan los. Goed afdrogen en met wat neutrale olie insmeren. Klaar.quote:Op zondag 29 november 2015 11:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sorry to pop your bubble: deze kan ook niet in de vaatwasser.
Geen idee, ik moet geen gietijzeren pan. Juist omdat je die niet af mag wassen.quote:Op zondag 29 november 2015 12:47 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders doen? Een schuursponsje lijkt mij ook niet de oplossing.
Gewoon ff met heet water uitspoelen, afdrogen keukenpapier met wat olie erop erdoorheen halen, klaar.quote:Op zondag 29 november 2015 15:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Geen idee, ik moet geen gietijzeren pan. Juist omdat je die niet af mag wassen.
Bel jij le creuset dan even op dat ze hun gebruiksaanwijzing aan moeten passen? En tevens ook alle websites waarop vermeldt staat dat het wel kanquote:Op zondag 29 november 2015 11:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sorry to pop your bubble: deze kan ook niet in de vaatwasser.
Let's not go there, again.quote:Op zondag 29 november 2015 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon ff met heet water uitspoelen, afdrogen keukenpapier met wat olie erop erdoorheen halen, klaar.
Wil jij alles blinkend schoon geschrobt?
Heb ik al gedaan. Willen ze niet anders dan dat het nu hierboven gequote staat. Ze zijn bang consumenten te verliezen die beslist alles in de vaatwasser moeten gooien. Het is niet zo dat je pan resoluut kapot gaat, maar je beperkt de levensduur aanzienlijk. De schade die door vaatwasmachines wordt toegebracht valt ook niet onder de levenslange garantie: dat is slijtage, geen productie- of materiaalfout.quote:Op zondag 29 november 2015 17:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Bel jij le creuset dan even op dat ze hun gebruiksaanwijzing aan moeten passen? En tevens ook alle websites waarop vermeldt staat dat het wel kan
Een gewoon geëmailleerde gietijzeren pan zoals Le Creuset kan je met water en zeep afwassen. Geen idee waar dat niet-afwassen vandaan komt. Gietijzer zonder email is een specifiek product met bijbehorende doelgroep.quote:Op zondag 29 november 2015 15:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Geen idee, ik moet geen gietijzeren pan. Juist omdat je die niet af mag wassen.
Waarom zeggen ze dan bij de andere braadpan dat die niet in de vaatwasser mag?quote:Op zondag 29 november 2015 17:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. Willen ze niet anders dan dat het nu hierboven gequote staat. Ze zijn bang consumenten te verliezen die beslist alles in de vaatwasser moeten gooien. Het is niet zo dat je pan resoluut kapot gaat, maar je beperkt de levensduur aanzienlijk. De schade die door vaatwasmachines wordt toegebracht valt ook niet onder de levenslange garantie: dat is slijtage, geen productie- of materiaalfout.
Die andere braadpan, je bedoelt de reguliere Signature collectie? Daarvan zeggen ze ook dat ze in de vaatwasser mogen: "Al het kookgerei met integrale gietijzeren handgrepen ... mag in de vaatwasser."quote:Op zondag 29 november 2015 18:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dan bij de andere braadpan dat die niet in de vaatwasser mag?
nope, daarvan staat bij alle webshops en ook op de website dat die niet in de vaatwasser magquote:Op zondag 29 november 2015 18:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die andere braadpan, je bedoelt de reguliere Signature collectie? Daarvan zeggen ze ook dat ze in de vaatwasser mogen: "Al het kookgerei met integrale gietijzeren handgrepen ... mag in de vaatwasser."
Op de verpakking, in de handleiding en de site van Creuset staat duidelijk dat het wél mag. Sterker nog: als er één braadpan van dat merk is die tegen de vaatwasser zou moeten kunnen zijn het die. De signature heeft een verbeterde emaillelaag.quote:Op zondag 29 november 2015 18:32 schreef Blik het volgende:
[..]
nope, daarvan staat bij alle webshops en ook op de website dat die niet in de vaatwasser mag
Deze vond ik lekker: http://www.een.be/program(...)ten/brusselse-wafels ik kreeg er wel 24 uit ipv 12quote:Op zondag 29 november 2015 11:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Echt honderden recepten.. Even uitvogelen bij welk recept ze niet droog worden
En hoeveel heeft dit grapje gekost als ik vragen mag?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:46 schreef verita het volgende:
Sinds een paar weken in huis, bevalt geweldig
[ afbeelding ]
Ik wilde al jaren een vacuummachine. Gelijk maar een goede gekocht, een La.Va V400 Premium. Ik heb er direct van alles bijgekocht, zoals de vacumeerdoos voor marineren in een halfuur ipv tien uur, dry-age zakken voor het zelf rijpen van vlees, de vacuumglocke voor het opnieuw vacumeren van geopende potjes, etc. Hele partij zakken, vloeistofvangers, onderbordjes, de hele rimram.
Ik dacht dat Dinooo een rolberoerte kreeg toen ie de rekening zag, maar ach, het is een investering maar dan heb je ook wat.
Hier nog een filmpje, over het razendsnel marineren
Is dat niet een contradictie? Je rijpt vlees in vacuum, of droog in een rijpkast volgens mijquote:Op donderdag 3 december 2015 21:46 schreef verita het volgende:
dry-age zakken voor het zelf rijpen van vlees,
Interessant.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:06 schreef verita het volgende:
Nee. Zie hier.
En hier nog een verdere uitleg; met oa deze foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Dat moest dan haast wel over de dry-age zakken gaan?quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Interessant.
Die kende ik nog niet
Maar
VL0558 | 4 zakken 25 x 40 cm 13,00 EUR *
VL0556 | 4 zakken 25 x 55 cm 14,00 EUR *
Ze nemen wel prijzen.
Ja, dat zijn Dry Age zakken. Ik koop dan liever gewoon droog gerijpt vlees.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:16 schreef verita het volgende:
[..]
Dat moest dan haast wel over de dry-age zakken gaan?
De gewone zijn een stuk goedkoper. Bovendien heb ik veel op rol gekocht, of met 100 tegelijk.
Mooi ding man!quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:55 schreef verita het volgende:
De La.Va V400 Premium koop je met twee cadeautjes die je zelf mag bepalen. Ik koos als cadeau 5 jaar garantie (ipv 2 jr), en de vacummglocke voor het opnieuw vacuum maken van potjes. Dit kostte zonder verzendkosten ¤ 799,-.
Zie hier
Waarom deze dure, ze zijn er ook goedkoper?
- professioneel apparaat : bedoeld voor winkeliers, horeca etc, je mag een lange levensduur verwachten
- regelbare vacuumdruk tot aan 1 bar (dat kan bijna bij geen enkele)
- extra brede vacuumzakken mogelijk (in dit geval tot aan 46 cm)
- meerdere zakken tegelijk vacumeren en sealen mogelijk
- sealtijd in te stellen
- 3 sealnaden ipv 1 of 2
- bedrijfstijd (permanent doorwerken) 3-4 uur mogelijk
- geschikt voor voedselhouders én zakken
- automatisch maar ook manueel bedienbaar
Samen met alle bijgekochte accessoires, receptenboeken en zakken (ook op rol) was het zo'n 1250 euro.
DeBuyer heeft ook de veel diepere sauteerpan. Dat is een erg fijna pan qua model, alleen als hapjespan niet zo heel geschikt omdat zo'n zelfgemaakte anti-aanbakaag niet goed tegen zuren kan. Zuren in tomaat bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:06 schreef MoChe het volgende:
Enige tijd geleden een De Buyer 32cm gekocht:
[ afbeelding ]
Deze bevalt zo goed dat ik ook mn Hema hapjespan wil vervangen door een 'echte' pan. Iemand tips? liefst geen teflon.
Heeft die ook een bajonet-koppeling ? Ik heb namelijk de Kenwood Major Titanium, de deeghaak daarvan bevalt wel, en ook niet. Hoor het graag.quote:Op zondag 6 december 2015 13:17 schreef Martijn1P het volgende:
Spiraalkneedhaak voor de Kenwood Kmix:
Stuk beter dan het meegeleverde origineel van Kenwood.
Ja daarom zoek ik nu dus een andere type pan. Wellicht RVS? Iemand daar ervaringen mee?quote:Op zondag 6 december 2015 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
DeBuyer heeft ook de veel diepere sauteerpan. Dat is een erg fijna pan qua model, alleen als hapjespan niet zo heel geschikt omdat zo'n zelfgemaakte anti-aanbakaag niet goed tegen zuren kan. Zuren in tomaat bijvoorbeeld.
Zijn prima ovens voor taarten en ovenschotels!quote:Op maandag 21 december 2015 17:20 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag een nieuwe vrijstaande oven gekocht
[ afbeelding ]
Had eerst een vrijstaande oven van Bestron, maar die begon wel op zn eind te raken en was niet meer schoon te krijgen en veel rookontwikkeling etc. Deze is een stuk groter ook ( 52 liter ipv 28) dus ruimte zat straks
Ja heb er veel goede recensies over gelezen, dus naast de ovenschotels ook maar kijken of ik het bak-virus weer te pakken krijg danquote:Op maandag 21 december 2015 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn prima ovens voor taarten en ovenschotels!
Denk het wel, kijk even hier: http://www.ebay.nl/itm/JP(...)-KM336-/321632959544quote:Op zondag 6 december 2015 15:49 schreef verita het volgende:
[..]
Heeft die ook een bajonet-koppeling ? Ik heb namelijk de Kenwood Major Titanium, de deeghaak daarvan bevalt wel, en ook niet. Hoor het graag.
De 1922?quote:Op zondag 27 december 2015 09:29 schreef Mercure het volgende:
Eindelijk
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.knivesandtools.nl%2Fproductimages%2Fphotogallery%2Fphotos%2Frobert-herder-1922-koksmes-23cm-RH2092189-d6.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Als ik het me goed herinner is de 1922 er ook in verschillende maten, tot en met 9 zoll, dan is die langer dan de koolstof santoku. Misschien moet je even op een Duitse website kijken.quote:Op zondag 27 december 2015 13:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
De 1922?
Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent.
Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen tussen de 1922 en de Santoku Lignum 3. Deze is wat zwaarder maar ook veel langer.
Aangezien de 1922 nu wel erg mooi geprijsd is ga ik daar denk ik voor en koop later nog een keer een santoku.
De 1922 is een heel ander mes dan de Lignum 3. Ze hebben nauwelijks meer gemeen dan dat ze van koolstofstaal zijn. 1922 serie hebben de klassieke vorm van koksmes, officemes, vleesmes of broodmes en hebben een zware gesmede krop. De Lignum is een santoku zonder krop.quote:Op zondag 27 december 2015 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner is de 1922 er ook in verschillende maten, tot en met 9 zoll, dan is die langer dan de koolstof santoku. Misschien moet je even op een Duitse website kijken.
Weet ik, maar vivelafete twijfelt tussen die twee, en ik vind die verschillen ook niet zo heel belangrijk. Die 1922 van 9 zoll heeft als voordeel dat het blad ook hoger is, en net als bij de santoku je vingers niet in de weg zitten als je de ronding van het blad wil gebruiken.quote:Op zondag 27 december 2015 19:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
De 1922 is een heel ander mes dan de Lignum 3. Ze hebben nauwelijks meer gemeen dan dat ze van koolstofstaal zijn. 1922 serie hebben de klassieke vorm van koksmes, officemes, vleesmes of broodmes en hebben een zware gesmede krop. De Lignum is een santoku zonder krop.
Ik heb ook getwijfeld en getwijfeld en nog eens getwijfeld. Maar uiteindelijk gaven twee zaken de echte doorslag. Een dat de 1922 nu wel goed geprijsd is. Twee... het is gewoon bloedmooiquote:Op zondag 27 december 2015 13:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
De 1922?
Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen tussen de 1922 en de Santoku Lignum 3. Deze is wat zwaarder maar ook veel langer.
Aangezien de 1922 nu wel erg mooi geprijsd is ga ik daar denk ik voor en koop later nog een keer een santoku.
ik heb laatst mijn eerste gekocht en die is helemaal niet zo scherp eigenlijk. Kan er makkelijk een paprika mee snijden maar geen bloedende vingers-scherptequote:Op maandag 28 december 2015 15:00 schreef Mercure het volgende:
En ik heb een aantal jaar geleden al aardappelschilmesjes weggekieperd en vervangen door een molenmesje en dat is en blijft ook bloedscherp.
Nee? Heb je een keramisch aanzetstaal? Paar keer overheen halen dan. Ik heb ook zo'n buckelsontbijtmesje in RVS en dat was na twee keer aanzetten ook vlijmscherp.quote:Op maandag 28 december 2015 15:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb laatst mijn eerste gekocht en die is helemaal niet zo scherp eigenlijk. Kan er makkelijk een paprika mee snijden maar geen bloedende vingers-scherpte
Waarom twijfel je? Wat voor messen vind je fijn en wat voor handelingen ga je uitvoeren? Beide messen lijken prima, maar er zijn wel harder stralen snedes te krijgen (die blijven langer scherp en zijn over het algemeen scherper te krijgen in praktijk).quote:Op zondag 27 december 2015 13:24 schreef vivelafete het volgende:
[..]
De 1922?
Gebruik jij je takoyaki pan nog regelmatig? Twijfel nog steeds of ik die wil kopen of niet.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:19 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb een nieuwe rijstkoker. De vorige was op. Die moest elke keer met een desserbakje met siloconen pannenlap erom tussen deksel en hendel dichtgehouden worden. Nu weer een simpele, met los deksel erop. Kijken hoe lang die het uithoudt.
Nice!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:57 schreef Mubassie het volgende:
Erg lang getwijfeld of ik deze wel echt nodig heb.. Aangezien het bakken en kokkerellen een steeds grotere hobby begint te worden heb ik de knoop maar doorgehakt![]()
Morgen krijg ik deze:
[ afbeelding ]
Dat klinkt echt geweldig. Had er al iets over gelezen, maar vroeg me af of het echt goed zou werken. Nog steeds tevreden mee? En welke heb je gekocht als ik vragen mag (welk merk)?quote:Op zondag 25 oktober 2015 08:55 schreef Ludd het volgende:
Niet echt een keukenspeeltje, maar onlangs een nieuwe vriezer gekocht. Met no frost. Wat een verademing is dat. Geen aangevroren ijskristallen meer, producten vriezen niet aan elkaar, lades lopen soepel en etiketten zijn goed leesbaar. Dit is echt zoiets wat ik al jaren eerder had moeten kopen.![]()
Heb in mijn no-frost vriezer nog nooit ijsaangroei gehad in de 8 jaar dat ik hem nu hebquote:Op woensdag 13 januari 2016 01:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat klinkt echt geweldig. Had er al iets over gelezen, maar vroeg me af of het echt goed zou werken. Nog steeds tevreden mee? En welke heb je gekocht als ik vragen mag (welk merk)?
Hier een grote Bosch nu een jaartje of... 3. Heel veel ijs binneninquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb in mijn no-frost vriezer nog nooit ijsaangroei gehad in de 8 jaar dat ik hem nu heb
Vanille-ijs, chocolade-ijs...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:16 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Hier een grote Bosch nu een jaartje of... 3. Heel veel ijs binnenin
Die van mij lijkt hetzelfde en ben er erg tevreden mee. Heb na ongeveer een jaar wel het klokje moeten laten vervangen. Was een bekend probleem. Zal nu misschien niet meer zo zijn, heb hem ongeveer 3 jaar.quote:
ik weet. Mandolines zijn er ook zo ergquote:
Die ook inderdaad. Ik heb er eentje van Kyocera met een keramisch mes. Loeischerp en de vingerbeschermer die erbij zit is volstrekt waardeloos. Daar moet ik nog steed een kevlar snijhandschoen bij hebben, tip van Alton Brown. (Mijn nieuwe culiheldquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ik weet. Mandolines zijn er ook zo erg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |